söndag 20 juli 2008

Lavendelstrutar

Jag vet inte vad ni har haft för väder, men här har det varit allt annat än sommarväder idag. Regnet har mer eller mindre öst ner hela dagen och det är först nu ikväll som solen har tittat fram. Jag och Elsa passade på att pyssla lite tidigare idag när Vera sov middag, för min del blev det några lavendelstrutar. Nu kom pappret till användning som jag visade häromdagen!
k
k
k
k
k
Ja, jag och barnen var ju iallafall inne i regnovädret. Det var värre för maken och min mammas man som var ute och grejade med utbygget. De var något blöta när de kom in, hihi. Längst upp till höger kan ni se hur långt vi har kommit med bygget, som ni ser är det ett tag kvar tills jag kan börja inreda!!!!!! Men, jag tycker ändå att det går ganska fort med tanke på att vi gör allt själva.
k
Ha en bra vecka! Kram Marie
k
Ps. Nästa gång ska ni få se vad jag fyndade på loppis i helgen, jag är jätteglad!!!

66 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så fina strutar!!
Ska bli kul att få se vad du fyndade :) Spännande!
Kram!

Millas hem sa...

Hej Marie!

Vilka härliga strutar ni hann med att göra under tiden V sov...och många!! Hur länge sov hon egentligen?! :) Jag hade behövt rejält med tid på mig att knåpa ihop så fina strutar!

Spännande att se när "bygget" är klart, och det är lika kul varje gång att se vad du fyndat.
Kram och ha en bra vecka, hoppas på mer sol!!
Camilla

husnummer30 sa...

Vad jättesöta strutar du gjort. Och jättefint papper!

Hoppas att veckan som kommer blir bra!
//Jill.

C De-sign sa...

Så fina lavendelstrutar du har gjort! Vädret har varit lika trist här.....men det blev en givande konstutställning för mig! Roligt att se ert bygge....duktiga ni är som gör allt själva! Ha en skön sommarvecka..solen kanske tittar fram!!! Kramar fr C

Living by Milla sa...

Vilka underbara strutar du gjort. Var har du hittat det vackra pappret?

Vädret... ja vad ska man säga, suck!

Härligt att bygget går framåt. Förstår att du längtar till du får börja med inredningen,hihi..

kram Camilla

Ullis/Leva på landet sa...

Underbara strutar. De blev så fina med det papperet. Ska bli kul att följa ert bygge. Här har det i alla fall varit uppehåll den största delen av dagen, men några rejäla skurar och åska har det blivit.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

carina sa...

vad söta strutar med lavendel

linnea-maria sa...

Vilka vackra strutar!!! Så snyggt arrangerat med lavendel i olika färg!! /linnea-maria

Jema Rose sa...

SÅ vackra strutar...kan du inte visa HUR du gör dem..?

: )

Kram, Jenny

<3

hemtrevnad marie sa...

Härliga strutar ni gjort!!
Har nu uppdaterat mig efter semestern....så nu har jag koll igen , hihi!
Såg att du hade haft loppis, där skulle man ha vart förstår jag!
ha det gott!
kramis

Hjärtat Mitt sa...

Strutarna blev så söta!
Pappret kom ju verkligen till användning.
Säger som Jenny:
Hur gör du dem egentligen????

Kul att det går framåt med ert bygge oxå.

Kram Mari i Marieholm

Lilla huset på prärien sa...

Godmorgon Marie!

Så vackra strutar - du är så pysslig du. Själv har jag planerat att jag ska göra några... till julen! :) He, he... ska det bli av får jag börja planera nu.

Ska bli spännande att få se vad du har hittat på loppis! Säkert någonting fint så jag blir avis ;)

Kram Jenny

Butik Drängstugan sa...

Fina lavendelstrutar med gammaldags papper. Smakfullt!!

Butik Drängstugan

alidas sommaräng sa...

Vilka jättevackra lavendelstrutar!!!
Där jag har varit under helgen har det mest varit regn - urtrist, stog hela söndagen på auktion så gick rätt bra ändå. Jaha så börjar jag jobba idag igen då!?!? Känns lite sådär!! Kramar Laila

Mamma C sa...

Där kom ju ditt papper väl till användning. Dom blev jätteina dina strutar som du gjort. Kul att få se vad du köpt på loppis.
Kram Mamma C

Jojo sa...

Hej!
Vilka super fina strutar du har gjort! Inte illa du!!!

Väntar på att se dina fynd!
Ha en bra dag!
Kram Jojo

My Lovely Things sa...

Godmorgon Marie!!

åh så vackra strutar..vilket ljuvligt papper att använda till strutarna..

ser så gammaldags och trevligt ut..
Vilken fin zinklåda de ligger i med..så vackert..

vad kul att bygget går framåt..så spännande att följa allt..
ha det så bra i dag..hoppas att det blir bra väder ..
krma anna

WhiteVintageDreams sa...

Hej. Strutarna blev underbart vackra :)!!! Å de passar fint i zinklådan.
Vad kul att bygget framskrider bra...trots regn. Tycker att det faktiskt ser ut som om de kämpat på ordentligt ;).
Håller tummarna för bättre väder idag :).
Kram

Vit spets sa...

Så bedårande! pappret tillsammans med spetsen blev verkligen otroligt vackert...tänk om jag kunde befinna mig i Danmark någon gång! Spännande att få se dina loppisfynd, för mig blev det en helg utan loppis ;-( däremot fick jag en sådan energi att jag går å städar & rensar bland kläder & prylar...jag förbereder för höstens stora loppis Arcus!
Ha en underbar dag (här regnar det)
Kramis
//Siv

Rebecka sa...

Vad vackra strutar, jätte fina!
Blir kul att se vad du fyndat =)
Kram Rebecka

Rebecka sa...

Vad vackra strutar, jätte fina!
Blir kul att se vad du fyndat =)
Kram Rebecka

LoveinH sa...

Hej hej!

Vilka härliga strutar och vilka fina bilder du visar!

Ha en skön dag!

Kram/Hanna

Ljuvligt Hemma sa...

Underbara strutar :)

Majas mammelucker sa...

Vilka underbara strutar du har gjort...
nu blev jag inspirerad att pyssla lite...ska först ut och grund måla ett litet bord som jag skafixa till jag visar bilder sen..
Ville bara säga att du har en underbar blogg och väldigt fina bilder..du är en riktig idee spruta jag får massor med inspiration av dig...
Hade gott! Kram Maria

Nilla sa...

Så fint! Ha det så skönt.

Kristin sa...

Hej Marie! Vi hade också rätt så dåligt väder igår, av och till så var det störtregn, däremellan några solglimtar. Stackars er som jobbar med grunden i det vädret...

Vilka fina strutar! Pappret var så fint, jag hann nog aldrig skriva det i det inlägget. Jag hinner inte kommentera så mycket hos andra bloggar nu, känner jag, men jag läser ändå! :-)

Kram och ha det så bra i den s k sommaren!

/Kristin

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

hej marie!
åhhh va synd att jag inte har doft dator så man kunde känna... jättesöta strutar... du är så duktig på pyssel...
Kram linda

LantlivsAnette sa...

Åhhh...vilka underbart vackra strutar !!
Du är strutarnas drottning..hii..hii..
Så himla fina !!
Nu blev man ju allt nyfiken på vad det är du har fyndat på loppis..visa oss snart !
Kram Anette

Lena Kristina sa...

Vad fint det blev med alla strutarna. Lavendel är väl en himmelsk uppfinning? :D

Själv har jag gjort lavendelsocker som står och väntar på att få bi del i lavendelskorpor.

Kram Lena

Tina sa...

Hej Marie och GRATTIS, du vann utlottningen hos mig (lavendelpåsar)... maila mig din adress så kommer de på posten. :-)
Vilka otroligt fina strutar du har tillverkat!!!
Kram Tina

Annika sa...

Guud vilka fina strutar :)
Riktigt fina bilder med...
Ha en trevlig dag, mvh Annika

Vita hjärtan & rosa drömmar sa...

Hej!
Åh vilka fina strutar du gjort! Vad du är duktig!
Det verkar vara populärt med strutar, kanske måste prova jag också =)
Ha en jättebra vecka!
Kramar Malin

Veronica sa...

Gud vad du är pysslig! Jag blir grön av avund.. och hur hinner du med allt? Det ska bli spännande att få se vad du fyndat!

Anneli sa...

Oj, vad fint du har gjort!!!
-Mina lavendelbuntar ser inte fullt så vackra ut...bara gammalt tidningspapper runt om...;)

-Nu är jag jättenyfiken på ditt loppisfynd...det måste vara nå´t jättefint när du låter så där glad...hmmm

Kram

Ina sa...

Vilka underbara lavendelstrutar du gjort, jättefina!!
Kram Ina

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Marie!

Här har det regnat så länge jag kan minnas känns det som... Så trist.

Vilka jättefina strutar du har gjort... Skule inte tacka nej!
Helt underbart med lavendeldoft, och blommorna dina... Så fina...

Nu blev jag så nyfiken på att se vad du har fyndat! Måste vara något bra när du äger så! (fast alla fynd är ju bra förstås...)

Ha en fin kväll Marie!
Kram Hanna

Guldkant På Livet sa...

Du är ju fenomenal, såna vackra strutar du har gjort!!! Mycket fina och bilderna är läckra som vanligt! Å ja, säker på att det är sagolika fynd som vanligt, ser fram emot att se det! Mari.

LISBETH---<-@ sa...

Åhh så fine de ble, alldeles nydelige. Fy så synd med været, her er det omsider fint igjen så i morgen åker det avsted til stranden. Håper sommeren kommer til deg også
Klem

Jenny sa...

Hallå där din pysselmaja!
Allt du tar i blir ju helt fantastiskt!
Jag bara njuter av dina vackra strutar och fina bilder!
Kram
Jenny

My little Home sa...

Har knappt ord för hur fina saker du knåpar ihop!! Helt ljuvliga strutar!!

Det är som alltid en fröjd att gå in här och kika, dels för att du verkligen har sinne för de vackra tingen och lyckas fånga det på bild och dessutom gör du så vackra saker!!
Kram

linemor sa...

Hei Marie.
Om det kan vere til trøst, så har vi hatt regnver her også.
Lavendelstrutene ble superfine. Har du lavendel i hagen siden du kan fylle så mange struter?

Klem Line

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen!

Vilket underbart pyssel ni har gjort! Så sött!

Vad roligt att utbyggnaden börjar närma sig inredningsdax snart :)

Oj nu blev jag supernyfiken på vad du fyndat på loppis!! *Vill se snart* :)

KRAM i sommarregnet!
Jes ♥

Liten Bod sa...

Så fint pysslet blev! Jag tycker ni gör det bra som bygger ut själva. Vi har många vänner som levt i byggdamm under långa tider och vet vad som krävs. Viktigt att ta en paus från byggandet ibland, även om det känns som om man borde hålla på dygnet runt! Kram, Tina

Lina sa...

Hej!
Oh, va mycket fint du visar! Jag har varit dålig på att kommentera på sistone! Vi har ett späckat schema den här semestern. Vi packar och packar upp väskor för de mesta! ;- )

Kom hem från Köpenhamn i lördags och i morn bär de av upp till mina föräldrar igen. Sambon ska på herrsegling så de blir bara jag och Lilla E som åker!

Kikar in nästa vecka och kollar dina loppisfynd!

Må så gott!
Kram, Lina

Drömrum sa...

Helt underbara strutar! Papperet är fantastiskt fint!
Ha det bra!
Hälsningar
Helen
P.S Jag har besökt din blogg länge nu, men tänkte att jag skulle "ge mig till känna". :-)

Goa sa...

Åhhh, där kom de ju igen!
Säljer du?! Jag skulle sååå vilja ha en sån!

Underbara bilder!
Spännand emed bygget! Och vet du, att snart är du där och inreder för fullt...*lycka*..;)

Ha det bästast!
Största varmaste kramen...alltid!

ninni sa...

vilka fina lavendel strutar du har gjort.
ha det gott
ninni

vitating sa...

Sååå underbara strutar!!! Allt du gör blir bara vackert!! Kul att bygget går framåt :-) Lääängtar så efter att se dina loppisfynd :-)

Kram Maria

SKATAN sa...

Det var ena riktigt charmiga strutar!!

Hoppas regnet ger med sig. Här öser det ned och vi håller i oss för att inte storma bort...längtar efter sommarvärme och sol. Vad hände?

Vi hörs!

Kram.

Hannahs bod sa...

Heeej!!
Gud! vilka vackra strutar, jätte vackert papper, ses igen!!
Kram Hannah

Tårtsmulan sa...

Vilka fantastiskt fina strutar :)
Vad duktig du är.

Kram!

MissK sa...

Efter ha sett dina strutar var jag bara tvungen att göra ett par själv. Tack för en bra ide.

Drömmar på V sa...

Vi hade också ett riktigt regnoväder i lördags. Vi håller på och gräver för att dränera och isolera runt huset och när jag kom ut på söndagsmorgonen var det inte längre en grop -det var en vallgrav.

Härliga strutar det blev av pappret. Du har ju dessutom lyckats plocka lavendeln i tid, innan den börjat se lite brun ut, jag var inte lika skicklig hihi.

Ha det jättebra, njut av solen om den visar sig hos dig.
Kram /Maria

Hulda sa...

Nydelige kremmerhus med lavendel i. Disse var praktfulle, altså! Fikk lyst til å prøve meg jeg også, når jeg får bedre tid. Blir artig å se dine loppisfunn. :)

Katarina sa...

Hallå där!!!

Nyss hemkommen från en heldag med fika, butiker och loppisar....
några fynd gjorda...;)

Jisses så fina strutar du gjort.
Jag köpte lavendel till strutar eller påsar för hundra år sedan...men det har inte blitt nåt än...

Sicken fin låda du har dem i också...;)
Vet du att de burkar du inte köpte...de hamnade inne hos mig allihop.
Pling...du har mail...:)
Kram katarina

Madeleine sa...

Vilka vackra rosa rosor ni har fått. Ljuvliga! Strutarna är väldigt rara. Jag håller tummarna för att ni får bättre väder! Ha de gott! Kram Madeleine

Granne med Selma/ Selmas granne sa...

Vilka otroligt fina strutar! Jag kan tänka mig doften av dem... *mmmm*
Kram Sussie

Evelinas hus sa...

Hej Marie!
Vilka otroligt vackra strutar du gjort! Vackra färger till lavendeln.
Det går framåt med bygget ser jag, vad kul. Bara en liten lekstuga som vi (min man) bygger här hemma tar tid. Speciellt när det är en pedant som gör det :).
Ha det bäst.
Kram Caroline

Jennyshemochharmoni sa...

Superfina strutar! Du är fantastiskt kreativ! Ljuvligt med lavendeln också. Ha en riktigt bra vecka Marie! KRAM

Vita hjärtan & rosa drömmar sa...

Hej !
Vill berätta att jag lånat en bild av dig till ett inlägg jag skrivit idag, jag hoppas det var ok. Du har gjort så underbart vackra strutar!
Kram Malin

Moderncountry sa...

Men hei bloggevenn!!

Jaha, nå var jeg tilbake, sååå deilig! Å som jeg har savnet.. Tenk så avhengig man blir av denne bloggeverdenen, jeg har nok hatt litt abstinenser, haha..
Du er jo ikke til å tro Marie, ja, jeg ser så utrolig mye vakkert her og det skal bli så moro å lese alt og bli inspirert. Du bergtok meg med din siste post, gud så vakre strutar!!!! Jeg vet ikke hvordan du klarer det, men det er bare helt magisk. Hvordan lager man en sånn fin strut? Ojojoj...
Hihi, jeg blir så ivrig og så glad, sender deg mange mange sommerklemmer!!! Ha en bra dag!

Aina

Nygammalt sa...

Sååå vackert! Papperet passar ju utmärkt till de fina strutarna.
Undrar vad du har hittat för fint på loppisen, nu har jag blivit nyfiken =)

Tack för grattandet hos mig.

Kram.

Viola sa...

Vilka ljuvlig strutar ni gjorde och vilka underbara lila färger du har med på sista fotot. När du nämner loppis, blir man ju nyfiken, måste in och titta senare för att se vad du hittade. Ha det bra nu i värmeböljan, njut!!!!!!!
Viola

Bodil sa...

Verkligen fina strutar. Pappren är bara sååå fina - och så dekorerar du dem så stilrent.
Kram Bodil

Laeriss sa...

Magnifiques cornets de lavande avec de jolis imprimés et des petites croix ravissantes ! Merci pour ces belles photos.

Vackrare vardag sa...

Vilka underbart vackra lavendelstrutar!