lördag 26 juli 2008

Lördag

Efter att ha grejat med utbygget, flyttat tillbaks möblerna till vardagsrummet ( ni kommer kanske ihåg att jag målade golvet) och varit på kalas tog vi ikväll med oss kvällsmaten ner till sjön. Så härligt! Tänk att det är så rofyllt att sitta och titta ut över vattnet. Givetvis var vi tvungna att bada också, Vättern var faktiskt riktigt varm!
Nu har barnen somnat och jag tänker gå ut och sätta mig under päronträdet med en bra bok och njuta av denna fantastiska sommarkväll!
l
Men innan jag går ut ska ni få se en liten glimt av mitt nymålade golv! Resten får ni se en annan dag när allting har kommit på plats. Jag är iallafall jättenöjd, rummet ser så mycket ljusare och luftigare ut. Köksgolvet har jag inte hunnit med att måla än, det får bli lite längre fram.
k
Önskar er alla en fortsatt härlig helg! Kramar Marie

64 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilken vacker bild på vattnet :)
Härligt med ett dopp efter den här vaaaarma dagen!
Så fint det ser ut med det nymålade golvet! Fräscht!
Ha en bra kväll.
Kram!

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen, nu är det bara sjön som vi har till varann...är nu i gränna hos svärfar, guuuuuu så fint det varit idag, vi med har badat dock i en underbar lite sjö, så varmt! vi hörs på nåt sett i morrn, jag har ju ditt nr och jagditt, vi hörs iaf, jag är iag på, hoppas det funkar! varmastekramen lotten
ps du vilka ljuvliga korgstolar du fyndat!

Roslagsdrömmar sa...

Vilken härlig bild på havet! Golver ser super fint ut : ) Ser ifram emot att få se mer.

Kram Maria

Jema Rose sa...

Härlig bild på Vättern!

Golvet ser ju jättefint ut, vacker bild..!

: )

Kram & ha det GOTT!

/ Jenny

<3

Vit spets sa...

Ååå så härligt! riktig avkoppling...visst är det underbart med sommarkvällar när vädret är så varmt att det tillåts att bara sitta å njuta! Golvet ser ju underbart ut! Blir nyfiken på resten...
Kramis
//Siv

Mysiga lantliga ting sa...

Havet är helt underbart och fridfullt!

Vad fint det ser ut med golvet, kan tänka mig att det ljusade upp hela rummet med vit färg där.
Ska själv måla golv men det blir nog lite längre framåt hösten...

Må gott
Kram Johanna

My Lovely Things sa...

Hej Marie!!
Åh så vackert det ser ut i ditt vardagsrumm..jaa..det vita lyser verkligen upp...

Vilket jobb att måla hela golvet vitt..men så vackert det blev..

Vad härligt med kvällsmat vid sjön..
jag och lillemann var nere vid sjön en liten stund..
innan det på dagen ..var jag på en stor loppis..men det var så mycket folk..riktigt otrevligt när alla knör..
men jag hittade lite små plock..
ha det så bra..
kram anna

Anneli sa...

Hej, Marie!
Vad skönt att du hinner njuta av sommaren...bilden är så skön...vi var också och tog oss ett kvällsdopp i en liten insjö...vilka underbara dagar vi har fått!! -Gäller att ta vara på dessa!

Dina korgstolar var så fina - verkligen ett kap! Jag har också gått o drömt om så´na, men vi har redan så mycket trädgårdsmöbler att vi aldrig ens tar ut alla...hmmm

Ha det riktigt gott

Kram

Graadskan sa...

Kvällsdopp (och morgondopp) är helt underbart!! Låter SÅ mysigt!
Jag var nere i stugan igår och då åkte min pappa och jag ner och tog ett kvällsdopp vid halvtio. Det var fortfarande varmt ute och havet låg alldeles stilla... Behöver jag säga att vi njöt?

Kram i värmen från Camilla

Lilla huset på prärien sa...

Tjusigt Marie! Det måste kännas jätteskönt när ett så stort projekt är färdigt. Själv har jag tagit målar-ledigt idag. Kanske imorgon, får se...

Kram Jenny

Graadskan sa...

Glömde att säga att golvet ser jättefint ut! jag är itne alls förvånad och ser fram emot fler bilder!
Kram igen!

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken ljuvlig bild! Så fint med vattnet o himlen. Snyggt golvet blev. ska bli så spännande att få se mer.

Kram Ullis

Viola sa...

Hej igen, vilken härlig bild på Vättern, förstår att det blev en underbar kväll. Ja, det gäller att passa på att njuta. Känner redan om kvällarna att mörkret är helt annorlunda nu när augusti kryper inpå. Golvet blev så fint.....har målat mina farstukvistsgolv vita och det blev en otrolig skillnad. Ha det gott i fortsatt värme...

Hem och Lycka sa...

Sån härlig bild du fångat och så fint golvet blir. Ska bli spännande att se hela golvet en annan dag. Har också badat idag, ville aldrig gå upp ;-) kram!

Nettan sa...

Din " lilla " glimt av ditt nymålade köksgolv ser jättefint ut =0)...väntar med spänning på fler bilder !
Kram, Nettan

Lena Kristina sa...

Vad fint golvet ser ut att vara. Man känner sig så nöjd när det är klart.

Härligt väder är det, njuttid

Kram Lena

Kerstin sa...

Så herlig det må være å bo nær sjøen:=) Nydelig bilde!
Ja gulvet ditt er flott. Kan bare tenke meg resten. Det er flott med hvitt:=)
Nyt kvelden under pæretreet:=)

Klem Kerstin

Anna sa...

Mmmmm...vackert! Ditt golv är jättefint, vitt gör allt så harmoniskt på nåt vis. Så fint du har dekorerat i tallrikshyllan, där hade du mkt fint :)

Härlig vattenbild, skönt å bada i denna värme!

Jadu sophusen är riktigt roliga ibland, tror jag får kika in där även mellan sopkastarvarven...hihi!

kram

Lilla huset på prärien sa...

Jo, jag är lite flitig med inläggen. Det är för att jag tycker det är så himla kul att skriva. Är ju hemma och är mammaledig och just nu ammar jag fortfarande. Jag känner mig låst och kommer inte iväg någonstans helt själv (förrän igår en liten sväng). Då känns det så himla skönt att ha en liten "egen" värld här på bloggen, träffa vänner, snacka, ta en fika (läsa om fika) osv. Sjuk egentligen *ler* men så tror jag många av oss känner.

Tack för ditt fina inlägg!

Kram Jenny

vitating sa...

Åhhh det blir jättefint! Jag är sååååå sugen på att övertala min gubbe oxå (jag har försökt länge) Vi har visserligen hund så jag skulle väl få städa ihjäl mig men det är det värt! Visst är det mysigt med sjön, vi går ofta ner till sjön nedanför oss eller åker till havet som vi har nära. Ska bli så spännande att se resten!

kram Maria

Hanna i Det stora grå huset sa...

Å så härligt det ser ut där vid vattnet!!! Sååå blått!!!!

Ditt golv är ju kanon... Ska bli riktigt spännande att se resten!

Du inte blev jag besviken över dina loppisfynd inte!!! De korgstolarna var ju bara bäst!!! Wow säger jag, vilken himla lycka!!!

Ha en fin söndag Marie!
Kram Hanna

Saramedflera sa...

Vilken fin bild på vattnet! Golvet ser ju jättefint ut.
Kram Sara

Lisas torp sa...

Golvet ser jättefint ut - duktiga du!
Antar att värmen inte inbjuder till något målande och fixande just nu!:-)
En härlig bild på Vättern, man vill bara hoppa i!!

Ha det fortsatt skönt i värmen!
Kram
Lisa

Bodil sa...

Åh vad det ser svalkande ut. Kvällarna är ju helt underbara.Ikväll blir det kvällsdopp i Haverdal för vår del.
Kram

Kristin sa...

Hej Marie, vad flitig du har varit i värmen!!! Vättern stilla och lugn... det ser så vackert ut. Jämt när vi åker ner till Huskvarna från vårt håll så ser man Vättern och det liknar precis någon medelhavsidyll som möter en. Det är otroligt fint och vackert. Själv är jag ju en sådan badkuka att jag typ bara badar utomlands. Det blir bara något enstaka dopp hemma. Jag är en riktig fegis!

Golvet blev otroligt vackert. Förstår att det gör mkt för ljuset. Vi har inte målat våra tak och jag inbillar mig att det blir samma sak, att det lyfter rummet otroligt mycket. Vi är åtminstone färdiga med isoleringen nu och S började med att dreva fönsterna + sätta foder runt dem idag, men det är ju så varmt så man nästan får värmeslag.

Nu vaknar M så det är bäst hon får lite käk.

Ha det så bra!!!!
Kram K

Hulda sa...

Gulvet ble lekkert, og passer så godt til resten av interiøret. Høres ut som dere har hatt noen deilige dager, det har vi også i hytta. Deilig! Venter bare på å male og gjøre mer på arbeidsrommet, kan nesten ikke vente, hi hi.. Fant noen flotte overlaken, bl.a på en bruktbutikk nylig. Har du sett de?

Radhusdrömmar sa...

Fin havsbild!
Ja visst är det underbart nu när det är varmt och skönt. Nu börjar det bli varmt i vattnet också.

Golvet ser jättefint ut. Gillar hur du "pimpat" tallrikshyllan :-)

Kramar Johanna

Inredningstokig själ sa...

Hallå...vilka underbara bilder och vad det ska bli roligt att se ert nymålade golv !!

alidas sommaräng sa...

Oj vilken tur du har som har så nära till vattnet det är min dröm att någon gång ha råd att köpa en stuga vid vatten! Golvet blev ju superbra. Åh vilket väder -bara att njuta!! Kramar Laila

Drömrum sa...

Jättefina bilder! Golvet ser kanon ut! Jag ångrar mig att vi inte tog bort det gamla golvet i vårt kök och målade det... vi ville flytta in snabbt så vi slängde in ett klickgolv... Så småningom får man väl riva upp det... tror inte att jág säger något om det hemma än... fniss...
Kram
Helen

Hjärtat Mitt sa...

Så mysigt att kunna sitta vid vattnet och äta!
Spännande att få se lite av ditt golv. Man blir nyfiken på resten.

Kram Mari i Marieholm

LantlivsAnette sa...

Åhh äntligen får man en glimt av golvet..vet du..jag har tänkt på det hela helgen !
Joo, det är sant,för jag vill också så gärna ha ett vitt golv !!
Vilken färg använde du ?
Himmel vad du ska känna dig nöjd och stolt nu !!
Kram Anette

Useful Art sa...

Å vad härligt med ett nytt vitt golv. Är det ett trägov?

Sara

Katarina sa...

Lat????
Du????
Mig fattar ingenting!!!

Du målar golv, har två små barn och ett utbygge att tänka på...
Så känner du dig lat.....ha ha...va knasig du är!
Himmel så fint det blev. Ser fram emot fler bilder.
Vad ditt månbord är fint.
Mitt är lite överbelamrat tror jag...fniss...man flyttar om 100 gånger innan man är nöjd.
Mmmm nu ses vi snart.
Kram kram

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Ja det har ju varit så himla varmt att man inte kunnat låta bli att bada..älskar detta vädret! :)

Men åh Marie vad fint det blir med de vita golvet!!! Underbart!

Jag fick ju njuta av Goas vackra vita golv..alla deras är ju vitmålade och det är så himla ljust och fräscht i rummen.

Vill måla våra också, men Niclas har sagt att jag inte får riva upp fler golv..men nu när vi var hos Goa så sa han att han lägger in nya trägolv som vi kan vitmåla *jippi* :)

Han blev också helt såld på de vita golven :)

Kram
Mia

vitating sa...

Hej!
Jag har en utmärkelse till dig!! Du har ju redan fått den flera gånger men jag var tvungen att ge den till dig, du inspierar mig sååååååååååå!!!
Kika in vettja!

kram Maria

Vit spets sa...

Hej Marie!
vilken färg önskar du, linnefärg, svart eller vit...
Kramis
//Siv

Designe sa...

Oj, va kul med fynden nedan och billigt och fint var det! Vilken tur att du svängde in där då! När jag svänger in på såna loppisar hittar jag aldrig nåt kul..bara skräp..
Härligt med rosorna i baljan! Så fint med golvet i vitt och vilken härlig vattenochhimmel-bild! Ha det gott och lycka till med köksgolvet! Kram :)

Dorthe sa...

Hei..
Dejligt billede ud over vandet..
her ville man kunne, drømme sig til fjerne himmelstrøg.
Flot hvidt gulv:-)
Forsat god dag.
Dorthe

Handplockat sa...

Kalas snyggt golv =)

a home far away sa...

Vilken mysig hörna och så fint med vitmålat golv!

Ha en fin dag
Kram Gunilla i Singapore

Grinden på glänt sa...

Jag inspireras så av dina bilder!

Nr. 5 sa...

Heisann
Så deilig det hørtes ut med kveldsmat ved vannet. Og gulvet ble jo riktig så fint :) Jeg ønsker meg også hvite gulv, men da setter nok mannen foten ned :)

Ha en fortsatt fin sommer :)

Klem fra nr. 5

Evelinas hus sa...

Vad du är flitig, golvet ser jättefint ut. Korgstolarna är underbara 40 kr och två stycken sen, vilken tur. Bilderna är jättefina med stolarna och zinkkaret.
Ha det gott.
Kram Caroline

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhhh vilken dag marie! vad kul vi haft det, du var såååååå trevlig som jag föreställt mig och lustfyllt, käre nån....svimmfärdig ännu, har aldrig sett på maken! duuuuuuuuuu vi ses igen!
hälsa goungarna! varmastekramen lotten

Guldkant På Livet sa...

Åh så snyggt golvet blev, och den hörnan med bordet och hyllan är ju så fin! Middag vid vattnet låter härligt och sitta under päronträdet låter lika idylliskt som att sitta under korkeken: ) Mari.

Änglahem sa...

Åhhh....vad det ser härligt ut med vatten bilden!!! Svalkande och härligt......var och badade i dag, sååå ljuvligt.....kunde legat i i evigheter...blev bara 1 timme*fniss*...bara det att det skulle behövas en ny timme nu!!*pust*
Ska ut och vattna nu tänkte jag, det är ju som allra bäst nu....växterna blir ju liiite törstiga!!....dom med!

Fy attans.....vad fuskigt!!....jaaaa...att du ska träffa Katarina i morgon!!! Nu blir jag avis här alltså....har försökt övertala maken i ett halvår nu om att köra mig till Örebro, än har jag inte lyckats!!....Örebro? säger han och fnyser*tihi*.....Hälsa henne så jättegott från mig är du snäll! ni kommer alla gånger få det jättetrevligt!

Nähä nu måste jag ut och svalka mig.......
Må så gott i värmen!
Kramar, Ulrika

Betty sa...

Hallojsan där !
Typiskt att jag missade er när ni var inne i butiken ! Tack för det du skrev blev verkligen jätteglad.

De diskuterade metallpriser sa du det var väl inte en hel oväntad diskussion mellan två män , eller ?

Ert golv blev jättefint , känner mig nu nödgad att införskaffa en tallrikshylla efter att ha sett din fina bild.

Ha en fortsatt skön sommar o lova att höra av dig innan ,om ni kommer förbi butiken ngn mer gång.

Massor av kramar från Betty !!!

Marina sa...

Att äta vid sjön låter skönt. VI åker ner till havet ibland med mat med oss (i går gick det dock inte så ba, läs hos mig om det om du vill).
Fint ser det ut med det nymålade vita.

tess sa...

Hej Vännen länge sen sist,har haft en skön semester och latat mig,är på väg hem från stugan efter en månad borta.Har laddat med mycket nytt pyssel inför hösten.
Ha en bra vecka.
Kramis Tess

Kol och Rosors sa...

Vatten är så rogivande...

Spännande att se resten av golvet.

Ha en härlig vecka!
Kram L-Lott

Mamma Mat sa...

Jag kvällsbadar också om kvällarna, fast på ag Kämpingestranden i Höllviken. Det lyfter en efter en heldag på jobbet.
Jättefina korgstolar och helt suveränt snyggt golv. Själv ska jag börja riva mitt kök nästa fredag och påbörja mitt stora byggprojekt.
Ha en skön dag i solen!
Hälsningar
MammaMat

latara sa...

Hej vännen!

Vad kul att du fått måla golven vita, visst är det ett otroligt lyft? Jag ser fram emot att få se bilder så småningom. Jag menar, HUR fint kan ditt hem egentligen bli? Det är ju redan oemotståndligt!

OJ OJ OJ - de där korgstolarna måste vara årets fynd, alla kategorier! Vilket kap - och vilken fin bild det blev. Jag måste erkänna att det svider lite, jag är aaaavis..! Men glad för din skull så klart *tillägger allra ödmjukast* ;-)

Må så gott, ha det bäst och KRAM!

Karin

Vita hjärtan & rosa drömmar sa...

Hej!
Läste om dina superloppisfynd, korgstolarna, sån tur ska man ha ibland =) Vad fint golvet ser ut och vilken vacker tallrikshylla, det senare är något jag håller på att leta efter just nu. Jag fyndade en mindre variant på Erikshjälpen för 20 kr som ska målas vit *hihi* men vill ha en större modell också. Hoppas du hittar nåt på loppisen idag!
Kramar Malin

Dubbelörnen sa...

Så otrolilgt vackert det blev... men hur orkar du i denna värme!!!

Har hur många projekt som helst men vill bara vara vid vattnet o spar arbetet till hösten istället ;).

Har vi vägarna förbi så lovar jag höra av mig!
Kraaam

LantlivsAnette sa...

Åhhh har du varit på Lustfyllt !!
Himmel vad jag hade velat vara med..den butiken verkar vara sååå fin och hon har så fina saker, jag hoppas att du fotade och visar sen, det är så roligt när du fotar där och visar...
Köpte du nåt fint där ?
Oppss en kund..jag står i butiken o smyg bloggar ;)
Kram Anette

Laeriss sa...

Love the first picture ! It's wonderful ;-)

les fifoles sa...

Enjoy this beautiful summer ! Hugs. Anne

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Halloj vännen!
Vilken härlig bild på sjön! För att inte tala om ditt nya golv, vad fint!!! Vill oxå!!!
Ja värmen kom till slut, vi har haft det såå skönt i Skåneland!
Njut!
Ha det gott!
kram
nina

Vit spets sa...

Hej Marie!
Idag när jag kom hem från Kalix, lämnade portmonäväskan till Anette så fanns ett stort vitt paket i min låda, jag blev JÄTTEGLAD!!! där i fanns dessa trådrullar hela 9st. Gulliga du som tänkte på "lilla" mig *hiihi* ikväll till "morden" skall jag rulla spets! Jag postar din VITA överraskning i morgon...
Ha en underbar kväll, än en gång hjärtligt Tack!
Kramis
//Siv

Annas skattkammare sa...

Så skönt att få njuta lite med mat vid vattnet.. Golvet ser fin fint ut! Kram /Anna

migoalice sa...

Låter helt underbart att bara sitta och njuta av den utsikten, äta lite och ta ett dopp. Det är livsglädje det.

Ibland känns det som att man skulle vilja trycka på en knapp och stanna tiden...eller att kunna stoppa in de härliga stunderna man upplever och ta fram dem en ruggig november kväll.

Vad fint golvet blev...här är det också tänkt att vi ska måla golv..men vi kommer liksom aldrig till skott ;-).

Hoppas att du får det fortsatt bra.
Kraaam Melinda
Kraam

Moderncountry sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Moderncountry sa...

Hei hei Gulliga Marie!

For en herlig helg med mys ved vannet! Å så deilig å kunne legge seg på svøm og i tillegg ha kvelden med god mat med både mann og barn. Føler du deg ikke uendelig takknemlig? Så glad man blir jo på sommeren for allting som skjer :))

Klemmer!
Aina