tisdag 29 juli 2008

Lustfyllda dagar

Vissa dagar glömmer man aldrig! Igår och idag är sådana dagar som jag kommer att minnas och glädjas åt länge. Allt tack vare bloggandet!
k
Igår åkte jag och barnen för att träffa underbara Lotten och hennes dotter. Lotten bor ju i Stockholm men var på semester i mina trakter så givetvis var vi tvungna att träffas. Vad kan vara ett mer lämpligt ställe för två inredningstokar att träffas på än ljuvliga Lustfyllt. Vill ni läsa mer om våran dag, kika in hos Lotten, hon beskriver dagen och alla känslor såååå bra!
Har ni sett vilken söt spegel jag fick av henne, den får pryda tallrikshyllan just nu.
k
Och vet ni vad, idag har jag haft en precis lika rolig dag igen! Supergulliga Katarina med dotter kom på besök hem till oss. Loppisrunda och fika i lekstugan stod på programmet. Visserligen är många utav "mina" loppisar stängda över sommaren, men några fick iallafall besök av oss. På bilden ser ni vilken fantastisk fin present jag fick av Katarina, en jättevacker duk. Servettringen i keramik köptes igår på Lustfyllt.
k
Den här klockan blev min för 10 kronor idag! Jag skrattade gott när Katarinas elvaåring förundrades över att jag köpte en klocka som inte ens fungerade, hihi. Min make var heller inte så imponerad över mitt fynd. Den är ju inte ens hel, var hans kommentar. Jag tycker dock att den är helt underbar!!
k
Den här lilla spegeln fick också följa med hem, den hamnade på en hylla i badrummet. Ser ni den söta lavendelpåsen till höger? Jag har haft turen att vinna ännu ett blogglotteri!!!!!! Den här, plus en lavendelpåse till vann jag av goa Tina med bloggen I mitt vita hus. De doftar helt ljuvligt, ni ska få se den andra framöver.
k
Vill tacka Katarina och Lotten för två supermysiga dagar. Elsa och Vera hälsar till era döttrar, de har också haft två minnesvärda dagar med mycket lek och skratt!
l
Tack för alla gulliga kommentarer och mail, är lite dålig på att hälsa på er andra just nu men det är så mycket med utbygget och allt så jag hinner inte riktigt med för tillfället. Önskar att dygnet hade några fler timmar! Hoppas alla som kikar in här får en fortsatt härlig och solig vecka! Kram Marie

45 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Å det låter så kul Marie!!!
Det är ju så himla skoj att träffa andra bloggare! Likasinnade och allt!

Jättevackra bilder....
Ska läsa hos Lotten nu och se vad hon säger.... :)

Sköt om dig!
Kram Hanna

Millas hem sa...

Hej!

Åh, vad mysigt ni verkar ha haft det. Tänk...vad bloggandet gör med oss! Hur hade man gjort tidigare?

Ringt runt och frågat kanske..."Hej...är du intresserad av inredning? Isåfall kanske vi kan ses?!" :)
Yeah right! Hade förmodligen aldrig blivi av då!

Söt liten spegel du fick!
Kul oxå att tjejerna också tyckte om er lilla "bloggträff"!
Kram och ha det bra! // Camilla

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Men vad kul att träffa Lotten, hon verkar ju så himla go!
Och på mysiga Lustfyllt också! Jag har inte kommit dit ännu..hmm undra när det skall bli...

Jättesöta bilder (som alltid)och grattis till både vinst och present, vilket tur-stim du är inne i :)

Största Gonatt-kramen!
Mia

Inspiration i vitt sa...

Hej du gulliga Marie tack för de rara ord hos mig.
Har nu kommit hem från Öland så att nu kan jag blogga på som vanligt igen.
Blir så glad av att titta in till dig.
Förstår att ni hade trevligt Lotten och du ja det går ju inte att ha annat med två så mysiga tjejer som ni.

Vilka fina gåvor du fick vad kul det är när man får något som man tycker mycket om.
Kram på dig/Ingela B.

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina saker. Kul att träffa andra bloggare.
Nu får jag titta in till Lotten och läsa om er dag.

kram Ullis

Vit spets sa...

Men vad skulle vi göra utan bloggandet??? det är verkligen en guldgruva ;-) jag har nu i veckan både träffat Maud, Gårdsromantik & Anette, Lantliv för att överlämna deras beställda kreationer... Gåvorna du fått & vunnit var ljuvliga! Jag vann min första utlottning här i veckan hos pennyhouse får se vad jag vunnit - nyfiken!
Kramis & godmorgon!
//Siv

Lena Kristina sa...

Vilken härlig dag ni verkar ha haft. Visst är det roligt med så mycket nya vänner genom bloggande. Det är verkligen än "bieffekt" som jag inte hade en aning om

Fina saker du har med och härligt repotage från både dig och Lotten

Kram Lena

MY WHITE COTTAGE sa...

Visst är kul med alla nya vänner man får genom bloggen! Häromdagen hade jag besök av Malin, White Season, det var såååå kul!!! Gulliga Katarina har jag ju också haft förmånen att träffa! :)

Jag fyndade ju också en liknande klocka för några veckor sedan, min fungerar men har en fruktansvärd ringsignal så den står ändå där på nattduksbordet som prydnad... *hihi*

Ha det gott i sommarvärmen!
Stor kram från Jenny

alidas sommaräng sa...

Vad härligt att få träffas så där och allt stämmer, säger som någon annan spara dagen i en liten ask och ta fram den i vinter. Kramar Laila

MiaMaria sa...

Hej!

Så trevligt ni har haft det....
Och vad kul att få besöka Lustfyllt, vilken underbar keramik hon gör!

Ha´en bra fortsättning på sommaren!
MiaMaria

Katarina sa...

Hallå där!

Kikade allt in till dig igår kväll för att skriva...men då var det någon som ropade på mig så jag hann aldrig skriva......suck...

Duuu...det är jag som ska tacka....
Minnesvärt är det precis som du skriver.....tack för alla gulliga ord du skriver...jag blir alldeles tårögd. Glömde ju alldeles bort att fota under dagen....ska knåpa ihop nåt sedan...lånar kanske några bilde rav dig....dusa ju att det var ok.
Vet du att både jag och Kajsa tyckte ni bodde i en helt fantastisk stad.....och ert hus är ju heeeelt underbart.
det känndes lite som du beskrev Lustfylt....alltså när du kom hem....
Det bara snurrade i huvudet...
Kajsa babblade oavbrutet i ca 30 minuter på hemresan.....sedan blev det inget bad men en fika ...(till)...på ett mysigt kafé. Därefter var hon knäpptyst hela vägen hem. Era flickor gjorde starkt intryck på både henne o mig.....de är så söta och jag önskar vi bodde närmre så vi kunde "låna" dem ibland.
Va kul att tiger redan fått ett bad..tihi...
Det är jag som ska tacka för en härlig dag. Tack för god mat och en uuuunderbar fika.....ha ha...Elsa had eju triggat upp fikat lite......men den uppnådde alla förväntningar...ha ha.....
Fortsätter att följa utbygget här nu då...så hopppas jag kunna komma nån mer gång och se det live när det är klart sen...:)
Ha en härlig dag till nu då.
Jätte kram, Katarina

Katarina sa...

Ha ha...glömde ju säga....
Hon kommenterade klockan i bilen hem igen...jag bara log och tänkte...åååå vad skönt att hon fick se att det finns fler knasbollar än mig....synd bara att Rasmus o Mattias inte var med och såg det också....;)
Spegeln du fick av Lotten är jätte söt och vilken mysig blogg hon hade....En riktig inspirationskälla.
Kram igen

Under en vind sa...

Vilka härliga möten du haft!!! Förstår att det var roliga och minnesvärda dagar!!! Visst går dagarna för fort, det är så mycket man vill hinna med och njuta av denna tiden!

Så mycket fint du fått och köpt (även klockan...fniss.....)!!

Ha dte underbart, vi ses snart igen! Kramar!

My Lovely Things sa...

Hej Marie!!
Åh vad det låter roligt att du och Lotten träffades..Hon är ju så go..

så kul med ett till besök av bloggväen..vilken underbar present du fick!!
Ja känner som du..at tiden inte riktigt räcker till!!
Ska du börja jobba snart??
I dag är jag ledig och vis ka fara till havet..
ha det så bra..
kram anna

Änglahem sa...

Morgon Marie,

Lyllos dig*hihi*, fått träffa två så härliga tjejer på lika många dagar!!! Låter väldigt lyckat bägge gångerna och så fina gåvor du fick!!!

Nu får vi fortsätta att svettas i några dag....på lördag sår SMHI att värmen är över för denna gång! ....men de brukar ju ha fel!

Kramaar, Ulrika

Hulda sa...

Så mye fint du har fått! Virkelig lekre gaver og flotte ting fra Lustfullt. Skjønner godt at du kjøpte klokken, selvom den ikke går, dekorativ er den jo. Ligner på en jeg har, som går. :-) nå viser jeg de første bildene fra rommet jeg pusser opp, kom inn og se. :-)

Kerstin sa...

Høres ut som du /dere har hatt noen fantastiske dager. Og det er deilig:=)
Nydelig gaver du har fått også. Og dine loppefunn , helt nydelig.
Speilet du kjøpte deg var utrolig fint:=)
Ha en herlig dag i dag også. Klem fra Kerstin

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Mysigt! Härliga gåvor och loppisfynd!
Ha det gott och njut av värmen!
kram
nina

Designe sa...

Vilka underbara dagar du har haft! Härligt! Kul att träffa likasinnade! Vilken superfin duk du fått och fin keramik oxå! Så fina bilder du visar! Kram :)

Jennyshemochharmoni sa...

Hej Marie! Vilka underbara dagar ni verkar ha haft! Så kul på sommaren med alla möjligheter som det tillför! Underbart att få se dina fina fynd och prestenter. Vackert som vanligt! Må så gott och lycka till med bygget!! Stor KRAM

Hem och Lycka sa...

Vad skoj det låter, du verkar ha haft några riktigt mysiga stunder med bloggvänner. Fina fynd och så fina bilder också. Vad gör det att klockan inte funkar, den är ju så fin! kram

Lilla huset på prärien sa...

Så mysigt ni har haft det! Roligt att träffas sådär i "riktiga" livet. Och fina saker har du fyndat samtidigt *L*

Måste skynda mig in och läsa om er dag!

Kram Jenny

linemor sa...

Hei Marie
Så moro det må vere å treffes slik og bare prate om alt det man har til felles.Jeg blir helt misunnelig. Og så til Lustfyllt da - der hadde det vert helt skjønt å vere. De har så mye fint. Elsker deres porselen. Serviettringen du kjøpte er bare herlig.
Klem Line

Saramedflera sa...

Vilka fina dagar ni haft. Fina saker har du handlat också och vunnit!
Kram sara

Lilla Blanka sa...

Hej igen du goa!

Ja..hihi det var Aftonbladet som var här och "fotade loss" alldeles väldigt..det blev lite konstigt för jag hade pratat med dem om att fota växthuset men när de kom ville de envist in i vårt hus och började fota överallt..och jag som inte piffat eller arrangerat överhuvud taget..hmm..så vi får väl se hur det blir. Dessutom var det pinsamt att vara med själv på så många bilder..men men. Nu är det gjort i alla fall...lite kul var det ändå, om än med lite skräckblandad glädje hihi.

Kram
Mia

WhiteVintageDreams sa...

Godmorgon :).
Det låter helt underbart med Lustfyllt-äventyret :). Å kul att du kunnat träffa nya bloggvänner. Det är verkligen spännande när man tänker på vad bloggandet ger :).
Fnissade lite när jag läste om klockan...jag är likadan ju ;).
Jag såg din gulliga kommentar via mailet, men i bloggen fanns den ej att hitta. Kanske dyker upp under dagen?
Hoppas att byggandet går bra. Önskar dig en skön dag!
Kram

Kol och Rosors sa...

Så mysigt ni har haft det...

Man får så många nya vänner genom bloggen,tämker tillbaks på bloggresan vi gjorde 1 juni & en ny blir det i sept-okt...

Ha det så gott !

Kram L-Lott

Guldkant På Livet sa...

Hej Marie, vackra ting i ljuv harmoni som vanligt... å va kul att träffa så mycket bloggvänner! Och Lustfyllt är ju som sagt så vackert ställe! Väckarklockan skulle jag vilja ha i mitt sovrum, är på jakt efter en del saker dit, min man hade inte fattat heller, det gör de sällan: ) Ha det sott i solen! Mari.

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Hihi ja typiskt män! Dom ser inte det vackra i tingen utan bara det praktiska! Klockan var så fin!

Men så mysigt ni verkar ha haft! Ja tänk vad roligt att få träffa sina bloggarvänner.

Sååå fina fynd och gåvor!

Ha det så gott

Kram Anita

johanna sa...

Heej
åh vad mysigt!! Det är helt otroligt vad man upplever mycket efter man börjat blogga ,det ger otroligt mycket!
Stor kram till dig

a home far away sa...

Det låter som om ni haft underbara dagar och vad kul att ni träffas emmellanåt, tänk vad bloggandet kan leda till:-

Kram Gunilla i Singapore

C De-sign sa...

Så kul att träffas! och härligt att läsa att du har det bra i värmen, klokt att gå ut och sitta och läsa och njuta av sommarkvällen! Vättern ser ju bara helt underbar ut! Jag skulle också vilja ha fler timmar på dygnet!!!! Men nu har jag en vecka ledigt till...bara att behålla "lugnet" och njuta!!!!!! Varma Kramar fr C

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
Nu är jag tillbaka efter semester och ledighet. Det har varit så skönt, även om vi inte fick med den här härliga värmen, som är nu... Det hade ju inte gjort något om jag fått vara ledig några veckor till... Ja, aldrig är man nöjd!
Så kul att få träffa några blogg-tjejer igen. Det är fantastiskt vad det här bloggandet leder till...massor med nya vänner är ju det finaste man kan få...
Och Lustfyllt är ju så fint... ååh jag vill dit igen.
Jag hade turen att träffa på Katarina när jag var i Nora på semestern. Det var en ren slump... där kom hon helt plötsligt, men innan polletten trilla ner så hann de ju bort en bit, men jag hann ifatt dom... så vi fick hälsa på varandra.
Så härligt det kommer att bli med er utbyggnad... Jag förstår att du längtar till det blir klart.
Jättehärliga bilder på massor med vackert!
Kram
Marie

cicci sa...

Oj vad du hinner med är så imponerad! Själv ligger jag mest på stranden fast jag egentligen har tusen saker som borde göras på huset.... Vilka fina fynd du gjort, korgstolarna blev jag bara så avundsjuk på!!
Ha det gott och kämpa på i värmen med byggandet!
Kram cicci

Jema Rose sa...

Vad härligt & roligt ni haft det!!!

: )

Kram, Jenny

<3

Ina sa...

Vad härligt det låter, vissa dagar är bara så speciella som man minns med ett leende på läpparna. Så underbara föremål du visar och sådan tur du har som lyckas vinna!!
Hi, hi känner igen det där med saker som inte fungerar, folk förstår inte och tycker man är halvgalen då man släpar hem allt bråte som både är sönder, snett, vint och skevt. Men det är ju så vi vill ha det, eller hur?!
Kram Ina

lottens vita och gröna sa...

känner precis likadant marie, nu hör jag din underbara dialekt och ditt glada skratt, det var en dag som jag och ebba kommer prata såååå länge om! och jisses det har inte lagt sig, det bara killar i hela huvvet av att komma ihåg det där hemmet! när utmejlen funkar ska jag mejla och tacka lena och ulla kanske vågar jag fråga om bortsrungna vingar..., där skulle jag gärna bo en natt om de hyr ut...kanske när det börjar vankas jul, såg bilder från butiken på bloggen, ujuj!

hälsa vera och elsa, ebba blev stormförtjust och hon log såååååååå stolt över att vera pratat om henne! idag har vi haft en högst otrevlig dag, kalle blev getingstungen och fick en sån reaktion så det blev plinplingbilen till akuten, han fick svårt att andas, de sa att det var kritiskt, förstår du såna hemska ord, gråter jag bara skriver orden, allt är helt ok nu och han är nu hemma efter 10 h observation, huvva vad livet är skört....ta hand om dig vännen och de dina!varmastekramen lotten

Romantiska Hem sa...

Åh det låter som en hel toppen dag, Lotten som verkar vara så himmla go människa! Och lustfyllt... phu, ja en underbar dag låter det som. HA det gott! Kram Petra¨
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Annas skattkammare sa...

Låter så härligt med besök på Lustfyllt, för att inte tala om möte med goa bloggvänner! Otroligt fina saker du köpt, klockan var ju helt underbar.. Ha det gott! Kram /Anna

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Åhhh Tack! vi hade roligt i alla fall....
men du har så otroligt vackra bilder... klockan,duken,spegeln,struten och lilla spegeln du fick.. åhhh så fint...
visst e de härligt med quiltar, jag gillar dom sååå... din quilt i den fina underbara slitna korgstolen är så fin... Mycke ögongodis...
Och jag tycker i och med att man börjat blogga att man lär sig lite mer att fota och hitta vinklar....

Kram kram Linda

Mysiga lantliga ting sa...

Vad roligt ni har haft! Ni är så duktiga på att träffas därnere där ni bor... men det måste ju vara skoj. Och vilka underbara presenter du fick oxå!!

Ha det gott
Kram Johanna

Galleri Hönshuset sa...

Halloj. Visst är det kul med bloggvänner. Läste tidigare Lottens inlägg om eran mysiga dag, vad härligt. Ha det gott. Kram Pirre

I ett litet hus sa...

Låter härligt att få träffa bloggvänner! Och klockan tyckte jag var ett riktigt fint fynd!

Ha det gott!

Vita hjärtan & rosa drömmar sa...

Hej!
Å så fina saker du visar! Kransen du gjort är helt underbar också.
Tapetseringen blev bra =) Jag har satt upp nästan samma tapet som ni har i sovrummet *hihi* Fast vi valde Wilma med vit botten och mönstret i guld, det blev superbra!
Ha en jättebra helg!
Kram Malin

Moderncountry sa...

Ja nå sitter jeg her Marie, og titter og tenker hvor underbart allting kan være. Dette med bloggeverdenen og alle gode mennesker man har vært så heldige å få møtt. Lotten virker så himla god, ho sprer så utrolig mye glede og varme. Det gjør også du, og jeg får følelsen av å være så utrolig heldig. Helig å få titte inn, bli inspirert og i tilleg få bli gledet av søte besøk og gode ord.
Skjønne bilder av fine presanger, romantisk soverom og supre dekorasjoner. Hvordan får du det til?!?! Det lille speiltet og Tapeten var så utrolig vakker!

Varm klem
Aina