måndag 14 juli 2008

Mina fina vinster

Häromdagen hade jag en helt otrolig tur! Jag lyckades nämligen vinna i två utlottningar här i bloggvärlden på samma dag. Ni må tro att jag var glad! Nu ska ni få se mina fina vinster.
k
Den här helt ljuvliga lavendelpåsen vann jag av Siv med bloggen Vit spets. Hon skapar de mest bedårande saker och jag skulle vilja ha allt! Har ni inte varit där så rekommenderar jag verkligen ett besök, hennes blogg är underbar!
k
Jag har sprungit runt som en yr höna och provat vart jag vill ha lavendelpåsen, vill helst ha den på flera ställen, hihi. Men just nu får den hänga på badrumsskåpet.
j
Idag kom min vinst från Anna med den superfina bloggen My lovely things. Jag hade ju turen att vinna 1:a priset hos henne, och idag kom brevbäraren med ett stooort paket. Hihi, jag och Elsa var lika ivriga båda två och rev och slet i pappret.
Den här fina bysten fick flytta ut i trädgården, tycker det ser ut som om han trivs bland blommorna.
j
Jag fick också ett gammalt örngott med en vacker spets och monogram.
k
Det fick ta plats i korgstolen mellan köket och vardagsrummet.
k
Den fina linnehandduken med monogram fanns också i paketet.
k
Som om inte allt detta var nog så låg där även fyra vackra kort hemifrån Anna. Jag hängde genast upp dem i min kedja så jag kan njuta riktigt mycket av dem.
k
Tack både Siv och Anna för toppenfina vinster, jag är verkligen jätteglad över de fina sakerna.
k
Nä, nu måste jag sluta! Nu börjar ju Ernst på tv:n, det måste vi ju se!
Ha en bra vecka! Kram Marie

50 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Men åh så mycket fina saker du har fått!!
Lycko dig :)
Kram!

Lena Kristina sa...

Grattis!

Vad mycket fina saker du har vunnit. Allt är ju jättefint och pyssligt.

Vilket fint badrumsskåp du har, jätteläckert. Ja hela ditt hem är fint och mysig blogg har du

Kram Lena

LoveinH sa...

Hej Hej!

Vilken lycka att vinna så fina saker till ditt redan vackra hem.

Vad kul att se lite mer av ert hem. Väldigt fina detaljer!

Ha det gott/H

milly Garden sa...

Det var inte dåligt vilka fina priser!!! Du är verkligen en turgumma du!


Kram Marina

Jema Rose sa...

STORT grattis till att du vunnit så LJUVLIGA priser !!!

: )

Kram, Jenny

<3

Mamma C sa...

Grattis, vad mycket fint du fått.
Kram mamma c

Lilla huset på prärien sa...

Åh så vackert! Vi har fina lavendelpåsar du och jag :)

Kollade precis Ernst jag också. Gissa om jag ska göra örtsalt och örtvinäger *skrattar*

Kram Jenny

My Lovely Things sa...

Åh Hej Marie!!
ja bara sitter här och ler.
Men vilka fina platser sakerna hamnade på hos dig..

Underbara bilder..
Men vilken fin lavendel påse du vann!!
jaa..den här dagen blev ju rätt lång..Men har fått gjort massor ..

Kvällen på jobbet gick jätte bra..roligt att jobba med de goa unga tjejerna som är vikarier..alltid kul när det kommer in nytt folk på jobbet..

Vet du va..I dag så hade hembygdsgården loppis i byn..jag blev glatt överraskad kan du tro..fick tag på en jätte fin terrin för 50 kr..
och flera trådrullar..några med masssa vackera trådar på..
ska göra nått fint med dem..
I morgon börjar jag iallafall 7..
sen hem ettpar timmar och sen så ska jag ut och käka med en kompis..
det ska bli så trevligt..
Ha det så bra..
kram anna

Guldkant På Livet sa...

Hoppla och grattis Marie, du har lika tur som mej: ) Vilka fina vinster! Siv syr ju så fantastiskt vackra ting och den fina påsen gjorde sig så bra på ditt undersköna toalettskåp! Och vilken fin byst, är det en han? Snygg var den i af och alla andra små tyg och kort, mycket fina saker som passade jättebra i ditt vackra hem! Och som vanligt, du arrangerar allt så smakfullt!Ha en bra ny vecka!! Mari.

Guldkant På Livet sa...

...såg Ernst, han inspirerar den mannen... Mari.

Lotta sa...

Inte alls avundsjuk!!! Jo det erkänner jag. Vad fina saker du vunnit. Grattis och sen hoppas jag att lilla jag vinner ngt så småningom//Kram Lotta

Linneagården sa...

Mmm..så vackra saker du vunnit. De är som gjorda för ditt fina & hemtrevliga hem!
Jag kollade först på sommartorpet & sen på Ernst. Men jag har nog lite andra ideér/smak med sommartorpet än hur de inreder. Hade svårt för det rosa väggarna idag....men, men!! Ernst inspirerar enormt, men att kika in hos dig mfl. ger en massa oxå.
Jag har en (grön) rakspegel som väntat länge på färg....nu ser jag hur fina de blir som vita. Kanske man skulle hämta färgbyttan... DU INSPIRERAR MIG MARIE.

Varm Kram /madelene

Bara Gry sa...

Men oj, vilka fina priser! Ibland har man tur!!! Lyckost ;-)

Kram Gry

Vit spets sa...

Men så ljuvliga vinster Marie! Det franska dokumentet hänger så vacker i ditt inspirerande hem, sprider väldoft oxå *fniss*
Jag har lavendeldoftande dokument & tidningsartiklar lite varstans...
Kramis
//Siv

vitating sa...

Lyllos dig!
Såå underbara vinster! Jag såg minsann att du vann på vå bloggar, det är du värd, jag som fick så underbara gåvor av dig!!!

Kraam Maria

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Grattis till båda vinsterna! De var så vackra allihop! Du har visst lika mycket tur som jag hade för ett tag sen? =) Kram /Anna

Anna sa...

Åh vilka fina saker du har vunnit, grattis!! Vilken tur du har :)

Jag är med i de flesta tävlingarna men jag vinner då ingenting jag...haha!! Nåja, det är ju spännande att delta iaf :)

Kram!

Systrarna vitt sa...

Jaha du hade jag haft hälften av din tur så hade jag ju vunnit EN gång hihi, grattis till de fina vinsterna. Kram Liselott

Systrarna vitt sa...

Glömde ju att säja att klart man tittar på Ernst, han är sommarens inspirationsbomb. Du har en underbar blogg och ett hem precis i min smak, hit kommer jag fler gånger. Kram Liselott

Ullis/Leva på landet sa...

Ett stort grattis till dina vinster. Vilka vinster sedan, helt underbara.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Nygammalt sa...

Grattis till de fina vinsterna! Vad roligt! =)
Kram.

Hem & Lyckas Mia sa...

Men oj, vilken turgumma du blivit! ;-) Finfina priser, skoj att vinna.

Du har en liten belöning att hämta ut hos mig.. kram!

johanna sa...

Hej
Men vilka helt fantastiska priser!!!! Jättefina... Åh ska ni till borås idag=(( Nästa gång kan ni väll komma förbi på en fika ,det hade varit såå mysigt. Hoppas ni får en riktigt bra dag i djurparken...vi var där i går o slogs med alla turister herregud vad folk det var...
Kraaaam

WhiteVintageDreams sa...

Ååh vilken lycka att få så fina paket :). Jättefint alltihop :)!!! Jag ääälskar monogram, men kom på att jag knappt har nåt hemma. Hmm, konstigt *skratt*. Glömmer bort det textila fynden på loppisar, antar jag :).
Hoppas att du får en härlig dag!
Kram

Jennyshemochharmoni sa...

Stort Grattis till de fina vinsterna! :) KRAM!!

SKATAN sa...

Grattis till vinsterna!

Nu ger jag mig iväg några dagar med förhoppning om sommarens första auktion. Det har varit riktig fyndtorka här alldeles för länge. Behovet är minst sagt en smula uppdämt...håll tummarna för mig är du snäll!

Kram!

Magny sa...

Grattis.... så bra!!!
lucky you....
kram til deg i sommeren...

Ett hus i vitt sa...

Men GRATTIS!! Vilken otrolig tur! Och vilka jättefina vinster sen... Och ditt underbara badrumsskåp blev om möjligt ännu finare med den söta lavendelpåsen. Kram! Anette

Rebecka sa...

Vilka fina priser du har vunnit, förstår att du är glad =)
Kram Rebecka

Tina sa...

Hej Vännen och ett stort dubbel Grattis till dig... Vilka fina saker! Kram Tina

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis till de jättefina vinsterna! Vilken tur du har! Kul!
Tack för tipset ang loppis.
Ha det gott!
kram
nina
ps du såg väl att det finns något till dig hos mig?

Tårtsmulan sa...

GRATTIS!!! :)

Det var inte dåligt och gå och vinna två utlottningar på en dag.
Förstår att du är glad :)

Kram!

Designe sa...

Vilken himla tur du hade!:) Jättefina vinster var det oxå!..och fina bilder! Alltid en njutning att titta in här! Jag tittade oxå på Ernst, gillade verkligen "torget" och kristallkronan i växthuset med gröna blad! Ha det bra! Kram

Under en vind sa...

Vilka fina priser du vunnit, wow vilken lycka!!!

Jag är också lycklig...idag är det äntligen semester för mig också! Det har varit lång väntan hit, men nu ser jag fram emot 5 sköna veckor med både lediga och fullbokade dagar!
Bloggen får stryka på foten, men det är ju till förmån för sommaren!

Ha det allra bäst min vän! Vi "hörs" snart igen! Kramar!

Leva som jag sa...

Vilken tur du har!! Så roligt att få så vackra saker
Ha en fin tisdag
kramar Malin

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Vilka jättefina vinster! Grattis!!!
Du har placerat ut dem på såå fina platser..ljuvliga bilder!

Men alltså de där korten från Anna..är det hon som fotat dem..de är såå fina!

Dina bestick är också jättefina..är de nya eller gamla? (hihi undrar, för om man kan köpa dem vill jag göra det *hihi*)

Kram vännen, du är så go!
Mia

Hulda sa...

Så fine ting du har vunnet. Lekkert det bildet av kurvstolen din. Min skal snart males, men har hatt så¨mye annet å gjøre, så det er ikke blitt gjort enda. Flotte kort, har noen slike jeg også, som henger til pynt.

Mysiga lantliga ting sa...

Sån tur du hade!! Vinna två utlottningar på samma dag, jösses vad mycket fint du fick med posten!!!
Jättekul förstås.

kram Johanna

lottens vita och gröna sa...

hallå min största inspiratör! vad jag saknat dig med, fyyyyyy för det här med tekniken, det ska ju bara funka, morr! sååååå ville bara säga hej och då...på ett tag till...kommer eventuellt nedåt gränna framåt i slutet av nästa vecka blir kvar några dar...lustfyllt bara ska jag till då, tänk om du hade tid/lust ohhhhhh! här är iaf mitt nr så kanske vi kan sms eler nåt nu när jag blitt utpetat igen från cybern,, 073-6609918. måste bara säga att jag läst ALLT som jag missat och du är bara bäst bäst bäst, ingen har ett trollspö som du...nedrans vad du får till allt och trådrullar som jag spanar, vad fasen hittar man såna då...., hihi lite ska man ju ha som utmaning om när man rantar runt på loppisar, lycka till nu med allt med utbyggningen, vi måste ytterligare komplettera bygglovet, måste sitta någon väldig petimeter därnere...herregu, man kan ju tro att det är ritningar till ett turning torso(?)..
ha det gott kära vännen, vi hörs snart! varmastekramen lotten

White Season sa...

Hej Marie, Å vad kul att få så mycket fina vinster, och så fina... Har gått igenom dina inlägg jag har inte varit runt på ett tag och bara njuter, du fångar upp så mycket fint och armeringsjärn jag håller med det är verkligen vackert. Tusen kramar och ha det så jätte bra, Malin

Katarina sa...

Oj oj...så mycket fint du vunnit!
Det är till att ha tur!!!

Just nu minns jag inte riktigt vad du skrev...ska jag kolla mailen???
Jag gör det i morgon.
Juat nu ska jag bara....du vet. kika in lite här o där innan sängen väntar.

Måste försöka ta mig i kragen i morgon och ta lite nya bilder...behöver byta alla i mina högersplater.....suck......jag som har fullt upp med att få ihop till nya inlägg....fniss....
Kajsa håller på och tjatar av mig mina öron....hon och Rasmus ska ev. byta rum och nu vill hon inte ha sina Ikea möbler längre...(hon fick dem för ett år sedan i födelsedags present) Nej nu vill hon minsann ha gamla möbler som JAG ska måla åt henne...sen vill hon ha Green Gate!!! Och Pennys House virkade bakelser......suck.....va skönt det var när hon inte brydde sig!
Ha ha....fast lite kul är det....har ju redan börjat spejja o spana efter nya fast gamla möbler...

Ha en härlig onsdag.
Kram katarina

Veronica sa...

Grattis till de fina sakerna!! Som vanligt ljuuuuvliga bilder..!! Önskar dig en fin vecka & kram!

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Åh Marie-stoort grattis till dina underbara vinster! Vilken lycka! Ska genast gå in t Siv och höra om hon säljer dessa fina påsar...

Stoor kram Linda

Hem & Lyckas Mia sa...

Vad gullig du är som tänker på mig med Köpenhamnstipsen. Tack! Ha en skön onsdag, kram!

Annas Vita Hjärtan sa...

Åhhh så fint! GRATTIS till de underbara vinsterna. Bara liiiite avundsjuk...hihi

Kramis Anna

En Doft Av Lavendel sa...

Hej Marie!

Guudars så mycket fint du vunnit!!! Grattis! Vilken lycka att få så mycke vackert på en å samma gång =)

Ååå va vacker erat badrumsskåp är!!! Har du gjort det själv?

Ha de gott!

Kramar från Benita

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men Marie vilka fina saker du vann!!! Ohhh så glad du måste ha varit =)

Ditt badrumsskåp är sååå ljuvligt...ja jag tror att jag sitter och ser på det ikväll istället för tv:n =)

Kramisar Anita

Millas hem sa...

Himmel en sån tur!

Jag har vunnit också två gånger på bloggen, fast inte på samma dag, men ändå!

Vilka fina saker! Jag vet...Vit spets är fenomenal på "sina" saker!
Blir allt lite avis!

"Lovely things" har ju också bara jätte fina saker, så att det blev så fina saker ifrån dem är ju inget jag precis förvånas över!
Sicken glädje!! :)

Kram Camilla

Hjärtat Mitt sa...

Grattis till dina vinster!
Det var inga dåliga saker du har vunnit. Förstår att du är nöjd.

Kram Mari i Marieholm

Vita hjärtan & rosa drömmar sa...

Hej!
Grattis till vinsterna, jättefint!
Ha en skön lördag.
Kram Malin