onsdag 9 juli 2008

Ni kan ju bara tänka er......

hur det är när delar av trädgården ser ut så här.....
j
....och så här....
k
......och så här..... k




...och man har en liten trollunge som tycker om att leka så här!

Då ser de små fossingarna ut så här på kvällen!
k
Då är det bra att ha sin lilla "tvätthörna" där man bl.a kan skölja av små smutsiga barnafötter innan det är dags att gå in.
k
k
l
Ber om ursäkt om jag inte är en sån bra bloggvän just nu, har haft otroligt lite bloggtid den här veckan. Ska dock försöka kika in till er under de närmsta dagarna!
k
Ha en fortsatt härlig vecka med förhoppningsvis lite sommarväder! Kramar Marie

57 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh jag har kollat in till dig flera gånger idag..tänkte att det var dags för ett nytt inlägg nu :)

Och nu, precis innan jag skulle stänga av datorn så hade du lagt ut ett *hihi*

Ojojoj vad ni håller på och röjer...men jag tycker det ser spännande ut också! Man vet ju hur fint det kommer att bli!

Men Marie, vilken ljuvlig tvätthörna..! Underbara detaljer..ser jättemysigt ut!!!

Kraaaam vännen!
Mia

Cattis sa...

Du verkar ha fullt upp Marie!!
Tvätthörnan är jättemysig men många fina detaljer....

Kram Cattis

Ullis/Leva på landet sa...

Nu jobbar på bra ni. Vilken gullig liten hjälpreda ni har. Det är tur du har den fina tvätthörnan.

Kram Ullis

Sandra sa...

Åh, vad härligt! Sött barn. Såklart man måste gå där det är mjukt och härligt.

SKATAN sa...

Underbara små sommarfötter :)

Kram och godnatt!

Kerstin sa...

Herlig , herlig og herlig. Vakkre små barne føtter. Så utrolig heldig som får lov å bade føttene under disse vakre omstendigheter:=) Da ville nok jeg og skitne til beina mine.
Sikker på at hagen kommer til å bli mega flott når den blir ferdig:=)

Klem Kerstin

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Vilken härlig tvätthörna du skapat i trädgården kramis maria

Rebecka sa...

Vilka härliga bilder...jätte fina =)
Ha en bra dag!
Kram Rebecka

Katarina sa...

Hallå där!
Du är inte den enda som har extremt lite bloggtid.
jag hinner aldrig surfa runt....
Grattis till de 250 000 besökarna...jag tror bestämt jag missade utlottningen.....:(

Men hörru!

Vilka Häääääärliga bilder!!!
Även fast trädgården förvandlats till en plats för jordekorrar i jätte format. Men tänk sen...va bra det kommer bli!

Åååå de där dmå fossingarna!!!!
Jisse om du bara viste vad du kommer sakna dem om 10 år!!!

Sååå himlans fint du gjort där på bordet också....kan se framför mig hur du står där som en fager jungru tidigt om mornarna och tvättar dig....ha ha.....

Kram Katarina

Hjärtat Mitt sa...

Vilket paradis för en liten trollunge!
Även om det kanske inte är så kul för föräldrarna.
Härliga bilder.

Kram Mari i Marieholm

Lilla huset på prärien sa...

Det kommer att bli bra Marie! Tänk vad fint det kommer att bli sedan. Det händer ju någonting. Undrar om jag ska visa bilder på vår källare...? Den har stått i två år "under renovering" - där händer ingenting! Suck...

Så njut av allt som händer! Och jag hävdar att smutsiga barn är glada barn ;)

Kram Jenny

Lina sa...

Åh, ni har att göra ser jag! Gör ni allt själva?
Vi har lite små projekt i gång. Ett sommar rum på loftet, trappa upp till loftet, nya spröjs till lusthuset och ritar klart huset! Man är ju aldrig sysslolös!!!
Härligt med en sån liten tvätthörna!!

Hem T Gårn sa...

go morron! viken söt tvätt hörna o smart dessutom, kul att se hur det växer fram runt dit hus, kram maria

Mamma C sa...

Här var det massvis med jobb. Då finns det inte tid till att blogga. Vilka gulliga bilder på trollungen.
Kram Mamma C

Jennyshemochharmoni sa...

HAHAHAAHHA, vilka söta små fossingar, hon såg ut att ha kul *fniss* Vilken underbar tvätthörna!!! Njutning för ögat :) Ha en fortsatt bra vecka! KRAM

My Lovely Things sa...

Jaa, visst äre så att det smutsar ner så otroligt när man byggger..
Men tänk vad kul ungarna tycker att det är att gå runt..härligt med smtsiga barn ute..
Gott att du har vatten nära till hands ..då får man bort det värsta innan de kommer in..
Mina springaer ofta rätt in..glömmer att kolla hur de ser ut..Men nu med den vita trappan så har de blivit lite noggrannare.
Nä nu måste jag gå och göra frukost..min 10 är och plockar hallon..mums..
ha en bra dag..
kram anna

Stämningsfullt sa...

Hihi så mysiga bilder på söta lill-tjejen. Så söt och go :)
Och resten av bilderna var ju såklart underbara de med! Önskar att jag också¨hade en så där fin tvätthörna :)
Kram!

WhiteVintageDreams sa...

Ojojoj, förstår att du har fullt upp :). Men vad kul att du har något nytt och fint att längta till :).
Tvätthörnan var romantisk och fin...kul att den är praktisk oxå *ler*.
Lycka till!
Kram

Vit spets sa...

Där händer det grejer! Herregud vilken arbetsplats... spännande, spännande...
Jag förstår om du får springa med mat, dryck & fika hela dagarna ;-) Trollungen eran ser så lycklig ut -det är nog spännande för dessa små, goa & mysiga fossingar...
Men jag måste beundra din ljuvliga tvätthörna, så många vackra ting...
Kramis
//Siv

Saramedflera sa...

Vilken underbar tvätthörna. Perfekt när fossingarna blir smutsiga.
Kram Sara

milly Garden sa...

är jobbas det bra! Ser lika ut hos oss om inte värre!! hela vår trädgård är uppgrävd.. Men vi får leva på att det kommer bli rikitgt bra när det är klart! Vilket ljuvligt tvättrum du visar under trädet i ni trädgård..

Ha det gott!
Kram Marina

milly Garden sa...

Jösses!!!! hoppas du förstår vad jag skrivit trots tryckfelsnisse!!


kram Marina

Goa sa...

Hej Marie!
Vilka ljuvliga bilder av din lilla dotter...och dessa små söta sommarfötter...åhhh, så fina!!
Tvätthörnan underbart fin!

Kul att det går bra med bygget...förstår att det är lite jobbigt också, men tänk sen!!!

HA det bästast vännen och be inte om ursäkt för att du inte hinner blogga, det är väl inget måste..;)
Största kramen min är din...

Evelinas hus sa...

Det ser uppfriskande ut med ett ansiktsbad i vattenkannan, hihi. Jag kan tänka mig att det är trist med jordhögar. Men tänk sen, det kommer bli så fint!!
Vilken fin tvätthörna du ordnat.
Ha en bra dag.
Kram Caroline

Mia sa...

Vilka underbara bilder du visar och vilken fin tvätthörna! Så mysigt! ;o)
// Mia

Jema Rose sa...

Vilken UNDERBAR bild på barnfötterna!!!

: )

Kram, Jenny

<3

Guldkant På Livet sa...

Vilken ljuvlig liten tvätthörna med som så vanligt mycket vackra detaljer i smakfull sammansättning! Några av de där borstarna och tvålarna kunde lika gärna få vara hemma i mitt "spa-på-landet" tycker jag, mycket snyggt och jag förstår det känns extra skönt att ha när det finns så många inbjudande sandhögar på gården: ) Ha en fortsatt skön sommar och nu blir det mindre kommentering på bloggarna, man hinner inte allt så få inte dåligt samvete över det, vi har en hel höst att blogga igen: ) Jag byter inlägg i morgon igen! Mari.

linnea-maria sa...

Det är väldigt förståeligt varför du har haft lite tid för bloggning när man ser bilderna. Jo samma här, vi donar med hem och trädgård vi med. Fin tvätthörna och visst är det så, ibland är man så smutsig så man vill inte gärna gå in. /linnea-maria

Grodmamman sa...

Tur att du har din ljuvliga tvätthörna!:) Men tänk vad bra det kommer att bli när det blir klart!
Kram

Nr. 5 sa...

Åå, jeg vet hvordan du har det. Vi har hatt et stort sort mull-hull i kjelleren nå i ca 6 mnd....og endelig begynner kjellerstua å ta form :) Det er grusomt mens det står på, men ååå så fint det blir når det er ferdig.
Og det hjelper jo litt å ha sånne små kose-hjørner som du har laget til, da glemmer man litt det andre :)

Klem fra nr. 5

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

ÅÅhhh vilka fossingar!!
ju lortigare destå roligare her man haft, vilken tur att du har en så mysig tvätthörna ute då...
Kram kram Linda

Under en vind sa...

JU rörigare det är då man håller på, desto mer njuter man då det väl är klart....så sa en hantverkare till mig då vill höll på med vaårt badrum och han hade nog alldeles rätt i det!

Tänk vad skönt det ska bli då detta är klart! Så länge kan du ju sitta där i din fina hörna och plaska med fötterna i baljan...ler...

Hoppas att allt är bra med dig! Här har det idag varit ledigt, men imorgon väntar arbete igen..snart ska även jag få lediga dagar!

ha det bäst! Stor kram!

Liza i pepparkakshuset sa...

Bra att du har ett så där härlig "tvättställe" som inbjuder att bli ren när trollungen har lekt klart *ler*.

Du får blunda och tänka på hur fint det kommer bli i trädgården när allt är klart :)

Kram Liza

A-P sa...

He he, festligt värre = ). Barn är underbara små varelser som älskar jord och gegga. Tur att du har en sån fin tvätthörna = ). Du är verkligen duktig med kameran, jättefina bilder och underbara saker du visar upp.Ha det bra. /A-P

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Hej Marie!!!
Vilken bra idè, tack.... jag såg någon gång innan jul att flera bloggerskor gjorde egna stryka på bilder... vet du hu man gör de??
Kram Linda

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Jobbigt att ha det så i trädgården, men ett nödvändigt ont om det ska kunna bli fint då det är klart!

Jättehärliga bilder du visar!!

Kram Linda

Hanna i Det stora grå huset sa...

Å vilken härlig gegga hon måste kunna göra där! :)
Ser skymten av din lilla planteringshörna där i bakgrunden, det måste vara blandade känslor att ha det så där upp och ner!
Men tvätthörnan är alldeles gudomlig tycker jag...


Önskar dig en underbar helg Marie!

Inspiration i vitt sa...

Ojojoj vad det ser ut hos dig, men tänk vad fint och bra det blir sen när allt elände är klart.

Tur att du hår några fina ställen ute att vara på i bland om inte annat för att tvätta fötterna på de lilla söta.
Kram på dig/Ingela B.

MiaMaria sa...

Hej!

Vilken röra....men lillan tycker ju att det är jätteskoj...kanske mamma också tassar omring i leran och pillar och har sig...fniss....

Skönt att ni kan tvätta av er innan ni går in...VACKERT!

HA´det så gott!
MiaMaria

Hulda sa...

Ja, godt du har laget til det flotte vaskebordet med utstyr til slike små arbeidsfolk. :) Lekkert!

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men gumman så det ser ut...Hihi men stå ut, för det kommer bli helt underbart då det blir klart. För två sommrar sedan hade vi hela tomten som ett potatisland, Hundarna och grabbarna däremot tyckte det var såå fint och roligt att vara där och leka!

Hihi bara inte arbetsgubbarna kommer och tvättar sig i den helt underbara ljuvliga tvätthörnan =)

Kramisar Anita

Annas skattkammare sa...

Åhh vilken vacker tvätthörna du har i trädgården! Underbart! Och det är väl tur när du har en liten tjej som leker i den STORA sandlådan! =) Ha det gott! Kram /Anna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

De där små fossingarna är underbara fulla med sand! Skönt att kunna få bort det mesta innan ni går in. Jättehärlig tvätthörna du fixat till! Såå vackra bilder!!
Önskar dig en skön helg!
kram
nina

Millas hem sa...

Självklart är du välkommen till mitt Chikea!!! Säger till när det öppnas!! ;)

Sitter här och fyller upp inspirationsnivån i kroppen när jag tittar på dina bilder! Vilka underbara ideér du har hela tiden!

De smutsiga barnfötterna slår ju allt! Hur ljuvligt är det inte med små fossingar?!
Rena eller smutsiga....lika rara vilket som!
Kram Camilla

migoalice sa...

Men vilken dröm för små barn!! Och mardröm för dess mammor *fniss*.

Underbart vacker tvätthörna dock!
Ville kika in och önska dig en trevlig helg.

Kraaam.
Melinda

Living by Milla sa...

Oh, vilken härlig röra!;)
Goa små smutsiga fötter ! En jobbig tid när man är mitt upp i det men sen... vad du kommer vara nöjd när allt är klart.

Ha en trevlig helg du med!
kram Camilla

Katarina sa...

Bara lillal jag som är inne o önskar trevlig helg!
Jag vill också göra så där vid nått träd! Smyger in här för att få lite inspiration...:)
Kram Katarina

ninni sa...

Å vilken trevlig tvätthörna du har i trädgården,det ser helt underbart ut.

ha det gott
ninni

ciiccii sa...

Tur att du har en så underbar liten tvättvrå att vistas vid.
Det kommer säkert att bli jätte bra tillslut.

Nicolinas boning sa...

Vilken skön liten trollunge...som har kommit till ett alldeles härligt toppenställe förstår jag att hon tycker;-)
Underbart vacker plats att skölja av dom helmysiga fötterna innan det är dags att överge den härliga jorden...
Kramar/Birgitta

Mysiga lantliga ting sa...

Ojojoj kan bara tänka mig hur det är.... men du hade iallafall en väldigt fin tvätthörna =)

Kram Johanna

Hem & Lyckas Mia sa...

hihi, vilken rar sötnos som är nyfiken på vad som händer i trädgården.. ljuvlig tvätthörna, jag blir helt grön av avundsjuka ;-)

jag har kikat igenom alla dina danmarksinlägg om shoppingtips, det bär nämligen snart av till danmark! tusen tack för shoppingguiden, den kommer till nytta. kram!

hemtrevnad marie sa...

Haha!...Tur att nån tycker geggan i trädgården är härlig iallafall!:)
Men det kommer alla gånger att bli makalöst fint sen som allt annat ni gör!!
Tvätthörnan var verkligen ljuvlig.....jag blir väldigt sugen på en tripp till dig , så jag kan gegga ner mig lite , och låna din tvätthörna!!
Ha en härlig helg!!
kram

Vita hjärtan & rosa drömmar sa...

Hej!
Åh vilken supermysig tvätthörna, jättebra idé också!
Håller ni på att dränera kanske?
Kram Malin

Bodil sa...

Det verkar vara en riktigt duktig hjälpreda. Vilka gosiga fötter! Och vilket härligt ställe att tvätta av sig. Skulle även jag tycka om. Vackert som alltid här inne!
Kram Bodil

Bodil sa...

Glömde ju säga att du har en utmärkelse att hämta hos mig.
Kram Bodil

Fru Sirlig sa...

Skrattade gott då jag såg lilltjejen din i full fart i grustaget. oj oj vet ej vilket jag föredrar. Här klipps äppelträd i dagarna och hela tomten är just nu förvandlad till en smärre eller läs större klippskräpsanläggning av något slag. Men som sagt man får trösta sig med att det blir fint, såsmåningom. Maja är högt och lågt just nu och allt, jag menar Allt åker in i munnen!!Det blir inte mycket tid över för annat Blogg och andra trevligheter. Tar mig dock tid att titta in här hos dig,). Ha en fortsatt skön vecka
Kram helene