måndag 7 juli 2008

Rensa och röja

Lika mycket som jag gillar att släpa hem grejer från loppis, lika underbart tycker jag att det är att rensa och röja bland alla saker här hemma. Idag har det varit riktigt tråkväder och vad passar inte bättre då än att ta en ordentlig röjardag. Det värsta med mig är bara att när jag får ett sånt här anfall så blir det totalt kaos i hela huset, jag grejar överallt samtidigt. Så nu ikväll är det mer oordning i huset än någonsin, hihi. Men tänk vad skönt det är när man är färdig, sååå nöjd man känner sig!
k
Var lite svårt att fota i kaoset idag, men den här biten av köket kan ni väl få se. Passade på att ändra om lite på hyllorna när jag ändå var i farten. Tur att ni inte kan se hur det ser ut i resten av köket, haha.
j
k
k
k
l
k
Ikväll när barnen har somnat ska jag slänga mig i soffan med nya numret av Vakre Hjem. Ni har väl inte missat att Marias hem är med, vilket drömhem!!!!!
k
Ha en fortsatt bra vecka! Kram Marie

65 kommentarer:

Under en vind sa...

Gokväll!!!

Här har det vrait en fin dag efter en åsk och regnig natt...nu ikväll kom dock regnet tillbaka igen....Jag har satt en deg och tänkte baka lite bröd....både för smak och dofter!

Jag hade också en sån röjning häromveckan...flyttade runt och dammade samtidigt....å rörigt var det! Men det känns bra efter! I samma veva sålde jag av en del på tradera....bra att sälja lite för att kunna köpa nytt...fniss...det känns mer tillåtet att handla då....

Har faktiskt ganska lite lust för shopping på sommaren...även för fixande hemma....det blir mest den andra delen av året...sommartid njuter jag mest!

Sååå fina detaljbilder från ditt kökshörn, där finns många fina saker att vila ögonen på!

Här blir det också Vakre hjem läsning ikväll, har redan fastnat i Hem T gårns fina hem!! Dessutom får man ju inte missa Sommar med Ernst innan man intar sängen...

Ha en riktigt skön och mysig kväll!
Stor kram!

Under en vind sa...

...oj först var jag också...det händer inte så ofta....ler...Kram igen!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ha ha då är vi två som lyckas ordna kaos överallt på en gång, jag funkar precis likadant! Skönt att inte vara ensam om det då. :D
Men vad himla fint du har det i det som är ordningställt! Underbart!
Här är det också dåligt väder och jag håller på precis som, rensar och röjer. Finns massor att ta hand om i källaren bl a.
Ha det jättegott!
Kram
nina

SKATAN sa...

Du, den tålde att visas upp :) Den där delen av köket alltså!

Tack för raderna hos mig. Det känns lite svajigt att vara igång igen. Jag funderar dock ännu så länge en del på hur jag skall blogga. Ja, vi får se hur det slutar. Kul att var ahär igen!

Sköt om dig.

PS - det var en skitloppis. Ärligt.

Mys liv och hem sa...

Jag känner så väl igen mig =).Vilka fina bilder du visar

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Oj de där delarna av köket är helt underbara..av nåt kaos (på andra delar)märks ju inte av utan bara riktiga sköna detaljer..underbart!

Åh här regnar det nästan hela tiden..vill ha sommar NU ;)

Mysigt att lägga sig i lugn och ro och bara njuta av bilderna i Vackre Hjem...

Kram vännen, ha en fin kväll!
Mia

Jema Rose sa...

Vilket vackert kök du har, jag ÄLSKAR kaklet..!

Ja, senaste Vakre Hjem var verkligen trevlig att bläddra i, och Marias hem är helt underbart...

Kram & ha det gott !

/ Jenny

<3

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så mycket fina saker du har i köket! Kaklet är såå snyggt. Vi ska ha likadant och jag längtar tills det blir av. Just nu har vi inget kakel så det ser ju inte särskilt fint ut :(
Jag hr också varit i stärdartagen idag. Har skrubbat och skrubbat som en galning! hela badrumsväggarna har bla fått sig en omgång!
Kram.

Guldkant På Livet sa...

Jag älskar ditt kök, det är så himla fint! Läckert kakle och så mycket fina passande arrangemnag här och var, ursnyggt och Vackre hjem ska jag köpa så snart jag kan, underbar tidning och hennes hem blir kul att se med, hon har ju en sån vacker butik med! Mari.

LISBETH---<-@ sa...

Hihi, jammen presis s� blir det hos meg ogs� det komplette kaos n�r jeg setter i gang med rengj�ring ..og n� trengs det en ordentlig rengj�ring her s� det er dags at skapa kaos;o)) �hh ditt nydelige kj�kken, virkelig et syn med s� mye �yesnop, sukk!!
Etter mange dager med nydelig v�r her forfaller huset inne, finner omtrent ikke kj�kkenet igjen uff.... solbriller p� inne hjelper, da ser jeg ikke rotet og smutsen ha ha! Tr�sten er at hagen er iallefall s�nn nogenlunde p� stell :o)
...og Maries hjem har jeg nytt og nytt, som et eventyr!
Klem

Marina sa...

Det man får se är fint i alla fall. Så där kan jag också göra när vädret är tråkigt. Röja alltså. Det känns bra efteråt och man är oftast nöjd med sig själv. Som sagt, mycket fint!

ANNAANNA sa...

Det där flaskstället du visar på en bild, det är så himla fint. Jag har flea gånger stått och petat på liknade men än har inget varit hundra å fått följa med hem.

Om du eller någon annan som läser här vill vara med på en liten tävling i min blogg så är ni hjärtans välkommna, det tar ca 3 sekunder att deltaga.

http://wonderings.blogg.se/2008/july/taaaaaavling.html

Vit spets sa...

Tjusigt kök du visar! känner igen mig med att stöka till det när det skall städas, för mig blir köksbordet & tvättstugan överfullt med saker som jag senare få ta itu med...
Tusen tack för dina goa kommentarer, de betyder oerhört mycket ;-)
Kramis
//Siv

Hjärtat Mitt sa...

Finns det några andra sätt att städa på :D
Visst kan det vara jobbigt och se ut som om man aldrig ska bli klar. Men efteråt...vad nöjd man känner sig, och vad fint det blir.
Ditt kök är så vackert och du har så många fina detaljer.

Kram Mari i Marieholm

Lilla huset på prärien sa...

Jag håller med om att det är härligt när det är gjort men just nu fick jag lite dåligt samvete för jag sitter här och bloggar, huset borde verkligen städas. Eller borde jag måla...

Gillar verkligen ditt lilla flaskställ - ett sådant skulle jag vilja ha minsann. Massor man vill ha hela tiden...!

Kram till dig! Jenny

Kerstin sa...

He he kjenner meg igjen ja. Mitt rot forflytter seg fra rom til rom. Men det blir bra til slutt!!

For et kjempekosleig kjøkken du har. Så mange flotte koselige ting.=)

Nyt kvelden videre.
Klem Kerstin

Eva Linnea sa...

Jag ska låta bygga om mitt kök i augusti. Det ska bli så skönt, för mitt är från 70-talet. Luckorna är ommålade, men annars är stommarna orginal. Jag ska också ha öppna hyllor som di/ni nar. Snyggt! Kram Eva Linnea

Goa sa...

Hej min raring!
Åhhh, jag vet...visst är det underbart med röjning! Här har det också röjts idag...tyckte liksom att jag hade saker överallt och massa småplotter...så nu har jag rensat ordentligt, faktiskt..:)..och det känns så skönt och luftigt och tankarna får plats...*viktigt*

Annars hoppas jag du mår bäst!
p.s. sitter just nu och surar för att min tidning ännu ej kommit...*grrrr*

Största kramen till dig...

My Lovely Things sa...

Hej!1
så fint du har gjort på dina hyllor!!

verkligen jätte trevligt!!
Ja det är härligt att få röja!!Här har det vart soligt och varmt!!

Ja repotaget var helt fantastiskt vilket vackert hem!!
ha det så bra..
kram anna

Under en vind sa...

...pst...det finns en ny award att hämta, i under en vinds högerspalt!
Kramis, kramis!

Liza i pepparkakshuset sa...

Vad snyggt och vad många vackra saker du har på dina hyllor...

Jag har alltid kaos innan det blir ordning...

Kram Liza

Annas skattkammare sa...

Hihi, jag är precis likadan!! När jag väl sätter igång går det undan och det röjs överallt samtidigt.. Men som du säger är det skönt efteråt. Underbara bilder du visar från köket.. Ha det gott! Kram /Anna

Lina sa...

Hej!
Ja, visst är de skönt att rensa och röja. Bäst är de ju när allt är klart! Men när man väl står där i röran ångrar man sig nästan att man satte i gång. Sån är jag i alla fall!

Vi har börjat vår semester nu, vi är hemma ett par dagar in de bär av på aventyr. Igår var de trädgårdsröj, klippning av häckar mm. Puh! Men SÅ skönt när de är över. Nu återstår ”bara” att rensa rabatten mot grannen som är full av kirskål. Jippi! Men som sagt de är skönt när de är gjort!

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Krusidull sa...

Känns igen,, man har helt plötsligt rivit till överallt och ser ingen ände på eländet.
Visste inte att nya numret kommit, morgon promenaden fick ett annat mål nu.
Tack för upplysningen
Kram
Krusidull

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga bilder. Visst är det så att när man börjar röja i ett hörn så har man snart satt igång överallt. Sedan blir det ju så drygt att få ordning på allt.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Lina sa...

Jag är precis likadan!! Rörigt överallt, men vilken lättnad det är när det är över!! Jag prenumererar inte, så jag får nog hålla mig någon extra dag....
Min nedräkning inför semestern har börjat!!

johanna sa...

Heej
Håller med dig att man blir röjargalen när det regnar....så mycket fint du visar!
Kraaaam

Majas mammelucker sa...

Hej Marie!
Alltid lika fint hos dig..visst är det skönt att få rensa ibland..jag har lite svårt att kasta sakerna jag vill gärna stuva om lite men ibland måste sakerna ut då gör det ont i hjärtat..men,men...konstigt att man kan bli så kär i sina saker..idag har jag haft annons på blocket jag ska säjga min underbara lantliga säng för vi har köpt nya då tog vi bredare så att madrasserna får inte plats i den gammla sägen..snyft men som min man säger ..det är ju bara en säng..lätt för han och söga..eller..
Ha en toppen dag och ta hand om dig!! Kram Maria

Dubbelörnen sa...

Har precis samlat kraft o röjt här hemma efter resan. Ditt kök är min dröm, har sparat bilderna sedan tidigare som inspiration. Ranunkels trappräcke o kök... ;)

Kramar

LantlivsAnette sa...

Jaa..visst är det härligt att röja lite,karln min for på tippen just nu med ett till lass..så mycket skrot man samlar på sig..usch..
Men det är skönt med en rensning i garderober och skåp..
Vad fint du har det på dina hyllor där i köket..
Jag har precis bläddrat i Vackre Hjem..himmel vad fint hon har det Maria !
Vet du,när vi var i S-holm på mässan i Januari så tog vi en sväng på stan,inne på Årstiden står Maria !! Hon kände igen mig från bloggen !!mycket trevlig o söt tjej...
Nu ska jag bläddra mera i tidningen..
Kram Anette

Evelinas hus sa...

Låter skönt att få röja lite.
Är det fyndet som står där på hyllan? Jättefin, älskar den där färgen på glaset.
Kram Caroline

Vackrare vardag sa...

Hi hi... jag håller också på och röjer och en sak föder en annan:) Mysiga bilder!

molly's heaven sa...

Så deilige og vakre bilder:)
Nå sender vi varer også til Sverige, så komm gjerne inn å ta en titt;)
Fortsatt god sommer!

Susanne sa...

Så mycket vackra detaljer du har i ditt kök. Jättefint!
Åh Vakre Hjem är helt klart favorittidningen. Ska passa på och köpa när jag varit o tränat. Blir ngt att bläddra i när alla barnen sover.
Ha det så bra.

Vårt lilla hem sa...

Ett så härligt kök du har!! Så snyggt med hyllorna med alla fina saker på och jag gillar dina lådor och ditt flaskställ på bänken!!
Superfina bänkskivor också!

Senaste numret var superfint, och Marias hem underbart!

Ha en fin dag!

Kramkram! Jenny

Vårt lilla hem sa...

Ett så härligt kök du har!! Så snyggt med hyllorna med alla fina saker på och jag gillar dina lådor och ditt flaskställ på bänken!!
Superfina bänkskivor också!

Senaste numret var superfint, och Marias hem underbart!

Ha en fin dag!

Kramkram! Jenny

ciiccii sa...

Så otroligt vackert kök. Jag blir imponerad so vanligt.

Nr. 5 sa...

oj, her var det fint. Jeg trenger litt inspirasjon til ting å ha i kjøkkenhyllene, for jeg holder på å skal lage meg en liten ny hylle. Så det passet fint :)
Og ja, Vakre Hjem er et knallfint blad med utrolig vakre hjem. Har sikret meg siste utgaven :)

Klem fra nr. 5

Saramedflera sa...

Åh vilka vackra och inspirerande bilder. Nu vill jag fixa i mitt kök.
Kram Sara

mali-mo sa...

Ryddig og rent...mmmm, kan nesten kjenne lukten av nyvasket hus...hos oss er det en stund siden sist ;) Vi drar på ferie imorgen, en liten pause i rydding og pakking for å kikke innom deg og ønske deg en fin sommer! ;)

Drömmar på V sa...

Ja jag håller verkligen med. Att rensa hemma är även att rensa i själen -härligt.

Vad fint du har det på dina hyllor. Mucho nice!!

Kram/Maria

Hem T Gårn sa...

go kväll!mari du ä att en goding du som skriver så fint om mig,önskar jag bodde lite närmare lite mer bloggare så jag fick träffa er. stoor kraam maria

Gammelgård sa...

Å, önskar jag hade lite energi att rensa också..
Du har det så fint!
Och vakre hjem tidningen fick jag igår också, Marias hem är bara för underbart!

Vita hjärtan & rosa drömmar sa...

Hej!
Jättefina bilder du visar.
Kram Malin

Malin sa...

Så många fina saker du har. Underbart kök i lantlig touch:) Kram

Pia..... sa...

Hej MARIE....vilka fina stilleben du har på sidan din..som alltid mycket fint här. brukar kolla runt här inne hos dej och njuta av alla bilderna..Du.. vilka hem det finns runt om i vårt avlånga land...Mias i Vakre Hjem går inte av för hackor....jag brukar var vääääldigt ofta och handla i hennes otroligt härliga butik..har du vägarna förbi där..ska du inte missa ett besök hos henne..jag tror inte det finns nåt som jag inte gillar i hennes butik..där får man hålla hårt i plånboken:)..cafeét i Silon är en sakral upplevelse..... nja som många av oss så älskar jag den där tidningen ..missar inte nåt nummer...kram ..PIA

Hulda sa...

Veldig fint, Marie! Som tatt ut fra Franske Stemninger. :) Vakre Hjem var virkelig nydelig denne gangen.

Loppisliv sa...

Hej Marie! En fröjd som alltid att titta in här hos dig...Jag älskar hur du får ihop det moderna med det lantliga gammeldagsa....så himla fint så jag dånar....Du är ju också helt fenomenal på att ta fina foton....mmm jag njuter......underbart fint på dina hyllor...ser vill ha saker överallt....Känner igen mig i dina anfall..hihi....såna får jag också då och då....Har köpt VakreHjem idag och frossat i alla inspirerande inlägg bla Maria vackra hem...Den tidningen är min absoluta favorit...Ha det gott...Kram kram Paula

Jennyshemochharmoni sa...

Underbara bilder! Jag känner igen mig så väl, sitter presis och funderar om det blir dagens projekt eftersom jag vaknade till regnsmatter. Ha en bra onsdag! KRAM!!

Vit spets sa...

Hallå där!
Visst var det vackra bilder i tidningen - men det är som vanligt... Kolla in min blogg, Marie!
Kramis
//Siv

hemtrevnad marie sa...

Så fint du har på hyllorna...fast det hade du väl innan med:)
Har äntligen fått se reportaget från Marias hem jag med....igår kväll....himmel så mysigt!
ha det gôtt!
kramis

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Hej Marie! Vilket vackert kök du har! Skulle säkert säga så även om jag fick se allt! ;) Känner igen det där med kaos överallt då man väl sätter igång...ibland kan jag dra igång så stora projekt att jag nästan börjar grina av all kaos, som jag då måste reda ut..*s*

Var tvungen att gå in och titta till Maris, visste inte vem det var..läste nämligen tidningen igår kväll och fick ett slags pirr i magen, för det var ett av de vackraste hem jag sett!

Må så gott, kram Linda

Vita hjärtan & rosa drömmar sa...

Hej!
Finns något hos mig till dig! Om du inte redan har det =)
Jättefina bilder, så fint!
Kramar Malin

Living by Milla sa...

Vad skönt det är att röja upp ibland. Det ser så fint ut med alla vackra detaljer i köket.

I dag är det soligt och varmt..äntligen! Hoppas det håller i sig ett tag.

Ha en härlig onsdag!
kram Camilla

Living by Milla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Roslagsdrömmar sa...

Vad vackert du har det på dina kökshyllor : ) Det är skönt att rensa och organisera.

Kram Maria

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Marie!

Härligt att rensa och röja!
Skulle verkligen behövas här lite oftare! :)
jag har verkligen svårt att tro att det skulle kunna vara en sådan oreda hos dig som du beskriver!
Kanonfina bilder du visar! Gillar verkligen din låda, och har en egen nu, som ska fixas lite! Med tack til dig för den inspirationen!

Den tidningen är ju underbar, jag ska börja prenumerera...
En du fråga bara... Är dwen norsk eller dansk? Får inget grepp om det där, och mitt språkkännande är lika med noll vad gäller de två språken... *skäms*

Önskar dig en fin kväll!
Kram Hanna

Sandra sa...

Jag känner så väl igen det. Sådär blir det jämnt när jag får för mig att röja och gud vad sambon avskyr det, men det blir ju bra när det är klart. Jag hoppas du blev nöjd! Jag tycker det vart fint av det jag fått se. :)

Lilla huset på prärien sa...

Oj så många kommentarer här är!! Du är poppis :)

Jag har en liten sak till dig att hämta på min blogg!

Kram till dig. /Jenny

Annika sa...

Ja du.. det där med städil brukar även i detta hem bli kaotiskt innan allt hammnat på plats... Utifrån dina vackra bilder kan man inte tro att det har arit eller är rörigt/stökigt.:)
Skall nog köpa den där tidningen, har inte läst den...den verkar bra...
Ha en härlig fortsatt vecka.
Kram Annika

Linneagården sa...

Känner igen mig, oordning/kaos & sen blir det bra!
Men det är skönt att få rensa ibland & så mycket roligare att köpa in nått "nytt" (gärna gammalt)
Jag var på auktion i helgen, men gjorde inte några större inköp. En kommod med fat & kanna ropades in. Har du varit på nån sommarauktion än & fyndat? Jag längtar tills nästa...

Vilket trevligt kök du verkar ha & så många fina detaljer.

Varm kram /madelene

Mysiga lantliga ting sa...

Du har bara massa fint på dina hyllor!!!! Gillar speciellt alla fina glasflaskor.

Kram Johanna

vitating sa...

Hej!
Tack för din kommentar!
Jag blev faktiskt jättenöjd med köket! Så underbara dealjer du har i ditt kök! Påtal om kaos, jag gjorde likadant igår! Tusen, tusen tack för vinsterna, jag är superlycklig!!!!! Du anar inte vad jag har letat efter sådana där trä spolar, ÖVERALLT!!! Vill ha fler men nu är jag sååå lycklig som har en! Dessutom ville jag ha precis ett trådunderlägg o salt o pepparkar till bordet o det har jag nu!!!! Korset ska vi inte prata om hur snyggt det är!!! Hur kunde du skänka allt det fina????

Kram Maria

vitating sa...

Hej!
Tack för din kommentar!
Jag blev faktiskt jättenöjd med köket! Så underbara dealjer du har i ditt kök! Påtal om kaos, jag gjorde likadant igår! Tusen, tusen tack för vinsterna, jag är superlycklig!!!!! Du anar inte vad jag har letat efter sådana där trä spolar, ÖVERALLT!!! Vill ha fler men nu är jag sååå lycklig som har en! Dessutom ville jag ha precis ett trådunderlägg o salt o pepparkar till bordet o det har jag nu!!!! Korset ska vi inte prata om hur snyggt det är!!! Hur kunde du skänka allt det fina????

Kram Maria

Hem & Lyckas Mia sa...

Ofantligt vackert kök du har! kram!