fredag 4 juli 2008

Vinnare och så några speglar

Jag är en väldans lättrörd person. Jag gråter till filmer, på bröllop, när jag läser, ser på nyheterna o.s.v. Så ni blir nog inte förvånade om jag säger att jag har haft tårar i ögonen ett flertal gånger efter att ha läst alla snälla kommentarer och mail. Tack till alla som ville vara med på min lilla utlottning. Önskar att jag kunde ge er allihopa varsin present!
j
Här ligger dock paketet som någon har vunnit, som ni ser är det bara adressen som saknas! Maken fick äran nu ikväll och dra vinnaren ( jag skrev allas namn på lappar, det tog en stund, hihi). Den som har vunnit och som jag vill mailar mig sin adress är..........Maria, med bloggen Vita hemmet Lyckebo. Grattis till dig! Men, ni var ju så många som ville vara med så två stycken får ett litet extrapris. Det blev Jenny, med bloggen Jennys hem och harmoni och Lena från Dalarna, grattis till er också! Min mailadress hittar ni i högerkanten.
j
Tänkte bjuda på lite speglar också, tror att jag har lite mani på sådana, hihi. Den här skönheten var ett av mina danmarksfynd, den blev min för 20 kr. Från början var den dock vinröd!
j
Den här spegeln har ni sett ett antal gånger förut, den hänger i köket. Genom spegeln ser ni mina hemmagjorda tavlor av gamla botanikbilder, fyndade för 5 kr styck.
j
Ännu en loppisfyndad spegel som hänger på gaveln av en garderob.
j
Den sista spegeln ni får se idag är den här som hänger i makens hemmagjorda hylla.
h
Vet ni, nu är mitt jordgolv i tvättstugan ett minne blott. Idag har maken och min mammas man gjutit golv där inne och imorgon gjuts bottenplattan till utbygget. Hurra! Återkommer med bilder framöver på bygget när det har hänt lite mer! Vill önska er alla en riktigt härlig och förhoppningsvis solig helg! Kramar Marie

53 kommentarer:

Guldkant På Livet sa...

Hej Marie, åh ett sånt vackert paket du lottar ut, lyckliga Vita hemmet Lyckebo! Du är fenomenal, på att tom slå in paket! Såg dig omnämnas som blogg i AB i samband med Annas reportage, kul! Gud så fint du har det, så mycket vackert att titta på och så många fina speglar, jag tror det råder rakspegeltrend här på bloggen : ) Ha en skön och solig helg! Mari.

Mamma C sa...

Man får ge ett stort grattis till vinnarna. Så kul att du snart har ett golv. Ska bli roligt att se bilder på.
Kram Mamma C

Anna sa...

Hej Marie!

Åh den tävligen missade jag!

Vilka underbara, ljuvliga speglar! Danmarksfyndet är ju helt bedårande! Ja jag är ju fullkomligt besatt av speglar och kan inte få nog av dem;) Dina är verkligen vackra!

Kram
:)Anna

Stämningsfullt sa...

hej!
åh så många, fina speglar du har! jag älskar speglar :)
Vad roligt att det går framåt med tvättstugan :)
Kram!

Under en vind sa...

Stort stort grattis till vinnarna!!!

Vilka fina speglar du har överallt!!! Jag gillar också speglar, de förstorar och förändrar ett helt rum!

Ha en underbar helg! Vi hörs snart igen! Kramar!

Annas skattkammare sa...

Grattis till vinnaren! och extravinnarna.. =) Vilka underbara speglar du har Marie! Och ditt hem man ser genom speglarna i bakgrunden år ju helt underbart!! Ha en toppen helg! Kram /Anna

Jema Rose sa...

GRATTIS till vinnarna !!!

Jättevackra speglar du har..!

: )

Kram & trevlig helg !

/ Jenny

<3

Hjärtat Mitt sa...

Underbara speglar.
För att inte tala om dina fantastiska botaniska tavlor. Me lika..... :)

Trevlig helg

Mari i Marieholm

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till vinnarna. Ska bli jätte spännande att se hur det blir med din tvättstuga. Jag håller precis på att göra klart i min. Många vackra speglar du har.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Vit spets sa...

Ett stort Grattis till Maria! Gåvorna kommer säkert att infinna sig i hemmet ;-) spegel, spegel på väggen där...ja visst är det fint med speglar lite varstans - själv letar jag oxå en liten rakspegel för att få hänga upp i sovrummet men det är klart då behöver jag en knoppbräda oxå...
Kramis
//Siv

Hulda sa...

Hei! Jeg var dessverre ikke hjemme da da du hadde konkurransen på bloggen din, så den gikk jeg glipp av. Vakre bilder av speilene dine. Er helt vill etter speil selv, og har ganske mange. ;) De er så dekorative, og gir så mange fine perspektiver. :)

ciiccii sa...

Grattis till vinnarna. Otroligt fint bara paketet.
Ha det gott.

Galleri M&B sa...

Grattis till vinnarna! Så trevligt att fota hemmet genom speglar...:O) Så härliga speglar du har!! Ha en fortsatt skön helg!

johanna sa...

Hej vännen!
Vilket helt underbart paket du lottar ut!
GRATTIS till antal besökare inte alls konstigt ,din sida är helt fantastisk fin!!
Ha en riktigt skön helg
kraaaaam

Vita hjärtan & rosa drömmar sa...

Hej!
Grattis till vinnaren! Så fin vinst!
Håller med om att speglar är vackra och passar lite varstans.
Ha en skön lördag!
Kram Malin

Gårdsromantik sa...

Grattis till vinnarna!

Så vackra speglar - makens rakspegel var min favorit.

Skönt att slippa stampat jordgolv. ;-)

Kram Maud

PiaMaria sa...

Dina speglar är underbara!

mvh PiaMaria

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Stort Grattis till vinnarna!
Vad fint du slagit in paketet och vad vackert med alla speglarna som visar så fina spegelbilder!
Skönt att bygget går framåt ska bli spännande att följa det.
Önskar dig och familjen en underbar helg i solen och värmen!
kram
nina

Home No.1 sa...

Hej Marie riktigt fint paket blev det till den lyckliga :-))

vad många fina speglar du har,nu vill jag också på loppis!

Kram Annica.

Lilla huset på prärien sa...

Vilket vackert paket! Grattis till vinnarna :) Hoppas du har utlottning snart, det är ju så spännande!

Jättefina speglar tycker jag och den lilla kransen med grönt. Har du gjort den själv? Vad är den gjord av?

Kram Jenny

MiaMaria sa...

Hej!

Grattis till de lyckliga!!!!!!

Och speglar kan man definitivt inte få för många av det är ju bara så snyggt.

HA´en skön helg!

MiaMaria

Goa sa...

Hej vännen! Bara en lite avis Gúa, som vill gratulera de lyckliga vinnarna..:) Tänk så glada de är nu...roligt!!

Älskar också speglar, dina är verkligen fina! Gillar tjugokronors sötnosen från Danmark, massor!!

Ha det bästast och må väl...med ditt nygjutna golv..*thi,hi* Tänk så många olika saker här i livet som väcker lyckan, och var sak har sin tid..;)
Största kramen till dig...alltid!

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

grattis till vinnarna... Vilka söta paket..
Dina speglar är urfina..
Kram Linda

Evelinas hus sa...

Hej,
Men vad många söta små speglar du har! Kul att du blev omnämd på aftonbladet.
Du har fått mail av mig ;)
Kramm Caroline

My Lovely Things sa...

hej Marie!!
nu är jag hemma igen!!

vi har haft härliga dagar ..med sol och massa skoj!!

Nää, jag missade din utlottning..ja, ja thats life!!

Fin fina speglar du har..speglar skapar verkligen stämning..

grattis till alla besökare..
nu ska jag kasta mig in i tvätthögen..
kram anna

Marina sa...

Lättrörd, då är v två. jag gråter för lilla minsta fina, sorgliga sak.
Så fina speglar du har. Dottern hittade en på en loppis som hon ville ha men var? VI har så lite väggar här i vårt hus. Mest fönster och dörrhål.

vitating sa...

ÅHHHHHHHHHHHHHH JAG ROR INE DE ÄR SANT!!!!! vANN JAG?????? jIPPI JIPPI JIPPI!!!!!!!!!!!!! åHHHH SÅ GLAD JAG BLIR!
pUSS PÅ DIG! *FNISS*

KRAMIS MARIA

SKA MAILA DIG GENAST!!!!!!
GLÖMDE SÄGA, SÅÅÅÅ FINA SPEGLAR DU HAR, DE VISAR LJUVLIGA BILDER AV DITT VACKRA HEM!!!!!

Evelinas hus sa...

Det är min mail som spökar, har mailat från en annan adress. Hoppas du fått det.
Kram Caroline

MormorRuthsAnn sa...

Hej Marie!
ÖÖÖhhhuuuuu, jag vann inte....men jag är glad ändå...hihi....

Jadu, vad tog den lilla papegojan vägen...HAHAHAHA...usch, får nästan dåligt samvete både mot den stackars fågeln och farbrorn som trodde jag ville ha den...HAHA igen!

Men jösses vad många vackra speglar du har hittat och prytt med där hemma, superfint! Alltid lika vackert hos dig Marie. Dina inlägg är också alltid vackra, du är verkligen duktig på det där!!!

Men nu får väl ändå inte J misströsta...det är ju såå himla vackert med vita golv. Det är verkligen det bästa jag har gjort här hemma!!!! Säg bara inte till honom att smutsen syns allt för väl...man kan alltså sopa el. dammsuga flera gånger om dagen. Man får helst inte vara en pedant för då kanske man tycker det är jättejobbigt...haha.

Varm kram till dig Marie från mig Ann!

ps: mailar dig om en stund....

Lena Kristina sa...

Hejsan!

Vilka fina speglar du visar, alla verkar visa sådan typer av speglar, rakspegalr tror jag de kallas.

Jag har haft en i flera år, får kanske visa den någon dag :)

Ha en underbar dag

Kram Lena

MY WHITE COTTAGE sa...

Stort grattis till de lyckliga vinnarna! Så fina speglar du har i din ägo! Jag skulle också vilja få fatt i en sån rakspegel (med en liten hylla), de är ursöta!

Ha en skön söndag!
Stor kram från Jenny

Kerstin sa...

Gratulerer til vinnerene:=):=) En nydelige innpakket gave:=) Du så fine speil du viser:=) Herlige bilder.

Klem til deg :=)

SKATAN sa...

Hej Marie!

Allt väl med dig? Sitter och njuter av alla dina bilder och påhitt. Ljust och vackert! Befinner mig på en ö långt uppe i Haparanda skärgård. Där skall det vara loppis idag. Håll tummarna för att öborna har rensat ut spännande saker ur sina gömmor.

Hoppas du får en skön söndag.

Kram.

Veronica sa...

Vilka vackra speglar du har!! Jag tycker det är underbart med människor som har nära till sina känslor...ofta mycket sympatiska personer!! Ha en skön söndag & många kramar från en annan lättberörd toka!

atmosphere sa...

Småspeglar kan man bara inte få för många av...
Det är väl bra att vi berörs? Visa sina känslor är helt normalt.
Många sommarkramar till dig!
Ingrid

milly Garden sa...

Vilken lycklig vinnare som får det fina paketet! Dina speglar är så fina....jag har verkligen mani själv på speglar i alla olika varianter....Hm vågar nog inte räkna efter hur många jag samlat på mig vid det här laget!!!

Ha det gott!
Kramis Marina

Lisas torp sa...

Alltid lika inspirerande att titta in hos dej! Speglarna är helt underbara och jag är lite av samma sort!

Ha det gott!

Kram
Lisa

hvorfor ikke... sa...

Heldig den som får en så flott pakke =)

...også så mange flotte speil du har, det lager så stemning!

Takk for flotte bilder - inspirerende!

Ha en flott sommeruke!
Smil fra Torunn

Nr. 5 sa...

Her var det mange fine speil. Inspirerende bilder du viser. Har nettopp kjøpt meg to nye speil selv, men har ikke tålmodighet til å vente til jeg finner sånne gamle vakre som du har. Så jeg endte opp med to fra Bohus, men de var fine de også da :) men med litt mindre sjel :)

Dorthe sa...

Grattis till vinnarna!
Altid en masse nye ideer...
Forsat god Søndag aften.
Dorthe

Inspiration i vitt sa...

Grattis till att du blev omnämd i AB det är du och ditt vackra hem verkligen värda.
Jag älskar oxå speglar har hur många som helst,dina speglar är jätte fina.
Kram på dig/Ingela B.

WhiteVintageDreams sa...

Hej! Det var länge sen jag kikade in här...å du verkar vara lika go än :). Vad gullig du är som lottar ut så fina saker...tyckte tom tidningspappret var fint *fniss*. Jag hittar nämligen aldrig gamla tidningar häromkring :).
Å så ditt hem; Underbara speglar med fin patina. Måste kika runt mer i din blogg under min semester nu :). Hoppas att ditt hem fått besök av tidningsjournalister nu, men det kanske står i bloggen i så fall?
Trevlig helg!
Kram

Vita ljuva tankar sa...

Vilken lycka att vinna ett så fint paket, grattis till vinnarna!

Vilka vackra speglar. Vad kul att du har varit omnämnd i Aftonbladet!

Kram

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh vilka underbara speglar..! Jag älskar också speglar :) Den där "Danmarksspegeln" är ju helt underbar!!! Härligt när glaset är sådär slitet..

Underbara bilder..och spegelbilderna visar ju erat underbara hem så snyggt!

Kraaaam
Mia

Bara Gry sa...

Grattis till vinnarna! Lyllos som får sånna fina paket ;-) Såg att du hade 136 kommentarer på inlägget om tävlingen. Shit, vilket jobb att skriva alla namn.... Och du, grattis till 250-tusen besökare! Fast jag förstår det så väl, du har en otroligt fin blogg, som till och med jag gillar- fniss. DET är komplemang ska du veta, hihi.

Så duktig din flicka är med sina växter. Jag är imponerad! Hon får lära mig ett och annat, tror jag ;-)

Hoppas du har sköna dagar! Kram Gry

Designe sa...

Grattis vinnarna!
Vilka vackra speglar du visar och fina avspeglingar i dom oxå!:)

Jag är oxå lättrörd, nästan pinsamt..kan bli tårögd på Postkodmiljonären då de delar ut pengar till folk!:)
Ha en bra kommande vecka! Kram :)

alidas sommaräng sa...

Grattis Grattis till alla vinnare!!!
Vilka vackra speglar och bilden med lilla flickan var ju jätte vacker. Ha en bra vecka -har semester själv och skall njuta lite av min ledighet. Kramar Laila

Lina sa...

I bland undrar man vad det är med en, man har liksom lite konstiga manier ibland.. Jag har svårt att låta bli stegar.... Ha en bra vecka!

Liza i pepparkakshuset sa...

Vilka härliga bilder!
Stort grattis till vinnarna!

Ha en mysig vecka
Kram Liza

LantlivsAnette sa...

Åhh lyckliga dom som vann..jag kan ju tänka mig att det är nåt fint i det vackra paketet..
Men..vilka fina speglar du har !!
Jag bara älskar rakspeglar..du har så fina..
Kram Anette
P.s Vad härligt att det går framåt med ert bygge, det ska bli sååå roligt att få se det sen..

Living by Milla sa...

Åh, så lyckliga vinnarna ska vara!

Det är så vackert med speglar och dina är helt underbara! Gillar särskilt rakspeglarna.

Kul att det fortskrider med utbyggnaden!
Ser fram emot att få se när det är klart.

Varm kram
Camilla

Norrbacken sa...

Vad fint ni har hemma!
Trevlig blogg!

Kram
/Linnéa på Norrbacken

Sandra sa...

Vilka härliga speglar. Jag är på jakt efter en eller flera att fixa till så det blir nog en och annan loppisrunda under semestern.
Ha det bra!