torsdag 28 augusti 2008

Byggbilder och tända ljus

Vårat bygge går framåt, ikväll när jag kom hem från jobbet hade det hänt en hel del under dagen.j
k
Idag har J och mammas man bl.a satt papp på väggarna och häromdagen satte de i fönsterkarmarna. Nu börjar det ju faktiskt likna något!
j
Nu väntar fönstermålning och gips på ytterväggarna och sen är det snart dags för murarn att komma hit och putsa bygget. k
k
Kan ju inte bara visa byggbilder, får visa några bilder tagna nu iväll också. Finns inget mysigare än att tända en massa ljus nu när kvällarna börjar bli mörka. Det är dags att bunkra upp ett STORT lager med ljus inför den stundande hösten. Jag är en storkonsument av denna vara!!!k
k
k j
Önskar dig som läser detta en riktigt härlig helg! Kram Marie

59 kommentarer:

Dubbelörnen sa...

Det verkar ju gå undan hos er! Kommer att bli så fint när det blir klart.

Älskar också ljus i höstmörkret o måste nog iväg imorgon o införskaffa mer inför kräftfesten.

Önskar dig en skön helg
Kramar

Nygammalt sa...

Åh så vacket Marie!
Ja, att få tända ljus är ju det absolut bästa med hösten. Har ju knappt användt det de senaste månaderna så jag passade på att bunkra upp mig nu senast jag var på Ikea =)

Förstår att det är skönt att se bygget röra på sig. Det kommer ju bli sååå fint!

Ha en jättemysig helg!
Kram.

Hem och Lycka sa...

Så spännande med utbyggnaden, kul att få se det från början till slutet. Detsamma önskar jag dig, trevlig helg! kram

Lilla jag sa...

Eftersom jag inte hängt med från början, undrar jag vad det är som börjar ta form?!

livetpåfyran sa...

Va kul med utbyggnaden, spännande att få se slutresultatet med.

Visst är det härligt att få tända ljus och njuta nu. Ha det gott Marie, kram Pia

Jema Rose sa...

Roligt att det börjar ta form nu med bygget..!

Vackert med tända ljus, här har du en storkonsument till...

: )

KRAM, Jenny

<3

Viola sa...

SÅ HÄRLIGT MAN BÖRJAR JU KUNNA SKÖNJA VAD DET ÄR FRÅGAN OM, SÅ SPÄNNANDE, VILKA VACKRA BILDER DU VISAR, ÄR DET EN VACKER KAKEUGN JAG SKYMTAR PÅ EN BILD? HÄR HAR HELGEN REDAN BÖRJAT PÅ LANDET, ÄR LÅNGLEDIG TILL SÖNDAG, DET SÄGS ATT DET SKA BLI SOL, KAN DET VARA MÖJLIGT, KRAM TILL DIG

Betty sa...

det kommer att bli hur fint som helst. Antar att du redan inrett det klart i ditt lilla huvud ?

Trevlighelgkramar från Betty !

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härliga tider med de tända ljusen! Jättevackra bilder. Vad kul att det går framåt med bygget!
En skön helg önskar jag dig också!
kram
nina

Vit spets sa...

Så ljuvligt med tända ljus, älskar verkligen hösten...doften & vinden!
Grabbarna verkar ju sköta sig med bygget iaf :)
Kramis
//Siv

Heidi-anitha sa...

Hei Marie!

Så koselig å bli kjent med deg og dine og ditt vakre hjem i sverige! Jeg følger din blogg hver dag, du inspirerer masse og viser så vakre stemningsfulle bilder!

Stå på videre med utbygget- gjett om det blir fint når det står klart!

Klemmer Heidi-anitha. White vintage

milly Garden sa...

Så kul att få se att ert projekt går framåt! ni har jobbar på bra! nu ser man ju hur det kommer bli....

Fina mysbilder med tända ljus!

Trevlig helg!
Kram Marina

Hulda sa...

Så spennende å se bilder fra tilbygget! Det kommer til å bli flott når dere får alt ferdig.

Vakre lysbilder, jeg har også tent lys i kveld. Det er så koselig nå når det er mørkt om kveldene.

LantlivsAnette sa...

Åhhh nu händer det grejer, vad roligt att bygget tar form..det blir jättefint !!
Och vilka mysiga bilder du visar när du har tänt levande ljus..det är mysigt med hösten,alla ljusen som vi tänder..
Nu åker jag till Stockholm..
ha det så bra Kram Anette

Under en vind sa...

Godmorgon!!!

Vad fint det blir med bygget!!! Det förändrar verkligen och vad mycket bra plats ni kommer att få!

Myspysiga ljusbilder också förstås! jag har inte kommit igång riktigt med ljuständandet, men det kommer....NU i helgen ska det vara 20 gr varmt och soligt så då får vi sommar igen!

Ha en go helg, kramar!

Villa Nyhem anno 1918 sa...

åh så mysigt jag ska gåpå IKEA idag på lunchen och handla lite värmeljus (arbetar brevid ikea huset) kram Maria

spetsar och änglar sa...

Så mysiga bilder med tända ljus!

Ha en härlig helg
Kram

My Lovely Things sa...

hej!!
Åh va kul!!Så roligt att det händer så mycket med bygget nu..alltid så kul när mans er resultatet..

fina bilder med ljusen..det är så vackert med tända ljus..
ha det så gott..
vännen..
kram anna

Lena Kristina sa...

Vad kul att det går så fort framåt. Det ska bli jättespännande att se när det blir klart.

Såå mysigt med alla tända ljus nu på höstkanten

Kram Lena

Lilla huset på prärien sa...

Hej Marie!

Vad fint det blir med bygget. Nu ser man ju riktigt hur fint det kommer att bli när det blir klart! Och vackra stämningsbilder visar du. Den där kakelugnen är ju hur snygg som helst! En sådan skulle jag önska mig!!

Kram J

Saramedflera sa...

Hejsan
Nu är det inte långt kvar på bygget, vad skönt. Och vad roligt att inreda där sedan. Vackra bilder på alla fina ljus.
Kram Sara

Kerstin sa...

Hei Marie=)

Så langt dere har kommet på bygget, kjempekjekt å få følge dere!
ÅÅÅ de nydelige stemningsbildene. Den kakelovnen var helt nydelig. Tiden er inne til storforbruk av lys i allestr.
Ønsker deg en herlig fin helg0)

Klem Kerstin

Gúa sa...

Hej hjärtat!
Titta så bra det blir..!!
Altså det har väl ändå gått bra..eller hur?! Skönt!
Och så mysigt du har med alla dina ljus...jättevackert! Det är liksom det bästa med hösten nästan...alla ljus och allt mys..:)
Annars hoppas jag att du mår bra! Och att jobbet börjar bli en del av livet igen...


Tack vännen för dina söta varma kommentarer, jag blir alldeles salig..:)

Ha den bästa helgen och njut av livets goda!
Största kramen till dig....

Radhusdrömmar sa...

Det kommer ju att bli jättebra med utbyggnaden. Kul att det går framåt :-)
Ja visst är det fint med tända ljus, det börjar ju som sagt bli ganska mörkt på kvällarna nu.

Ha en bra helg!!!

Kram Johanna

Mysiga lantliga ting sa...

Hej!
jag misstänker att er veranda kommer att bli sååå mysig! Det går verkligen framåt!
Hos oss byggs det ju oxå och man bara längtar tills allt ska bli klart =)

Mysigt med tända ljus.
Kram Johanna

Liza i pepparkakshuset sa...

Kul att bygget går framåt! Det kommer säkert bli kanon!
Fina mysiga bilder...lite höstkänsla får jag allt

Trevlig helg
Kram Liza

Stämningsfullt sa...

hej!
vad roligt att det har hänt så mycket med bygget!
Så mysiga bilder. Här har vi snart också slut på ljus så det får bli en sväng till det stora möbelhuset snart tror jag :)
kram1

lottens vita och gröna sa...

oh ah wow, hur fint som helst kommer det att bli!!!
ditt hem är som en ljus dröm ju, vackert överallt, man får göra höst mys nu, jag tänder med en hel del, tur att jag bor så nära ikea!

jag längtar till i morrn!!! ska få träffa dig och caroline samtidigt, som en dröm! jag ringer i kväll, så kan vi stämma av en tid och i värsta fall så har vi ju varnadras mobilnummer ju så kan vi höras där!nu ska jag till frissan, jag hatar sånt...livrädd att de inte ska fatta...

stora bamsekram lotten

Hjärtat Mitt sa...

Det går ju verkligen framåt. Så roligt!
Det är så mysigt att kunna tända ljus och kura ihop på kvällarna.
Trevlig helg.

Kram Mari i Marieholm

Lina sa...

Hej!
Oh, va spännade att se hur utbygget artar sig! Men de är ju din inredning som jag väntar mest på! ;- )

Ja, visst är de mysigt att kura i soffan och tända lite ljus! De går åt ett och annat ljus här också!

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
Nu har ni kommit bra långt med utbygget... det är såå kul att se hur det växer fram..

Ja nu är det dags att tända lite ljus igen...så fort sommaren har gått!
Kram
Marie

WhiteVintageDreams sa...

Åh vilka vackra bilder du visar...ser verkligen jättemysigt ut :)! Å utbyggnaden ser nästan färdig ut...jaja näästan *fniss*. Det kommer att bli jättefint iaf!
Hoppas att ni får njuta lite i helgen också och att alla mår bra!
Kram

Marina sa...

Ja, det går ju framåt med bygget. Blir nog bra.
Visst är det mysigt med tända lju nu. Jga måste till IKEA för att köpa upp en ljuslager tror jag.

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja nu börjar det verkligen ta form! Kommer bli så fint då det blir klart.

Såååå vackra och så perfekta bilder du visar!!! Mmmm man riktigt längtar till det blir mörkt ikväll så man får tända upp ljus.

Ha en trevlig helg!

Kramisar Anita

Lockas lilla längtan sa...

Oj vad det går undan nu! Vilka vackra bilder du bjuder på, tänk att ljus är så vackra!!

Grodmamman sa...

Att få tända ljus och mysa under en filt är det bästa med hösten! Behöver bunkra upp med lite ljus jag med!
Vad kul att det hänt så mycket med ert utbygge.
Kram

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej!

Nu har det ju verkligen hänt saker med er utbyggnad, verkar bli väldigt fint! Visst är det underbart att tända massa ljus i hels huset nu när kvällarna blir mörkare och kallare. Fast jag tänder massa ljus hela året om:) Er kakelugn skymtade förbi på en bild...måste säga att den var helt underbar!

Ha en mysig helg!

Kram

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Men oj jag missade ditt inlägg igår..och jag var ändå inne här igår några gånger för jag tänkte att "det blir nog ett litet inlägg idag" :)

Åh vad det händer grejer med bygget..vad roligt! Nu ser man ju hur stort det är..vad skönt det kommer bli..stora utrymmen!

Ja, jag är ju också en riktig storkonument av ljus och "höstmyser" för fullt..har till o med tänd en brasa ett par gånger..bara för mys-faktorns skull *hihi*

Dina kvällsbilder med de tända ljusen är jättefina..ser riktigt mysigt ut!

Bär det iväg nu i morron för dig?

Du får ha det så jättekul! Vi ses ju nästa vecka då..och det skall bli såå kul (både att träffa dig och att äntligen få komma till Lena!)

Kraaaam vännen!
Mia

liven sa...

Så spennende med tilbygget!!
Nydelig stemning hos deg!!
Ja nå er det tid for å tenne lys igjen:O)

Ha en fin helg:O)

i et lite rødt hus sa...

Stemningsfulle bilder:)
Ønsker deg en god helg!

Mys o Mirakel sa...

Vad kul att kika in hos dig och er utbyggnad! Vi är också i utbyggnads-tagen så fritidssysselsättningen är löst för en lång tid framöver...! Trevlig helg! :-)

Jeanettes hus sa...

Ja du Marie jag är så spänd på hur fint slut resultatet kommer att bli.
Du kommer att få det så fint!

Mysiga kvällsbilder, får mig att tänka på den härliga tid vi har framför oss. Älskar hösten!

Ha en härlig mysig helg
Kramisar Jeanette

Emma sa...

Vad det är härligt när man kan tända ljus på kvällen. Mysfaktorn är hög då:) Såg att dun vunnit en massa fina saker, grattis, alltid kul att vinna.
Kram Emma

Frida sa...

Måste vara roligt när man ser att bygget går framåt! Jättemysigt med alla fina ljus!
Kram Frida

torntoppen sa...

Oj vad ni är duktiga! Att mammas man orkar med att hjälpa till över allt och samtidigt orkar jobba heltid! Man ser att ordningen är något bättre hos er än hos oss!!!:) Bygget kommer att bli kanonfint! Ha det gott! och stora kramar till hela familjen!

Sandra & Daniel

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Vilka härliga bilder med alla tända ljus. Ha en skön helg. Kram Pirre

Inspiration i vitt sa...

Ojoj här går det undan minsann,det händer mycket med bygget.
Tycker att din ljusstake som hänger intill kakelugnen är så vacker i all sin enkelhet.
Kram hela dan/Ingela.

vitating sa...

Hej Marie!
Så spännande att se hur bygget går framåt! Det kommer att bli så fint, vilket lyft för huset!
Underbara bilder med alla tända ljus, visst är det underbart!! Jag kan lova att jag har oxå bunkrat upp med ljus i mängder!! Dessa kvällar nu är underbara när man tänder MASSOR av lyktor o ljus!

Trevlig helg!
Kram Maria

Livet i Gläntan! sa...

Vad kul att bygget rör på sig. Det kommer att bli jättefint. Ska bli spännande att se det färdigt. Kram

Jennyshemochharmoni sa...

Wow, det går verkligen undan med ert bygge! Jag är jätteimponerad hur snabba ni är! Kommer bli superfint! Visst är det mysigt nu när man kan tända ljus och snart även kakelugnen :) Det är hög mysfaktor på det! Ha en riktigt bra helg! Stor KRAM

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att se att det händer saker med bygget. Är ju så mycket roligare när väggarna börjar komma för då ser man ju hur det kommer att bli. Så vackert med ljus. Vilken turgumma du är som vann en sådan underbar vinst.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Tina sa...

Hej vännen, oj vad det händer saker. Det kommer att bli SÅ fint!!! Vilka härliga mysbilder du visar! Kram Tina

Skatan sa...

Godkväll frun. Jag tänker bara uj, uj, uj vad hon kommer att göra fint där, när jag ser hur det hela tar form! Jag gissar att det kliar i fingrarna av längtan att få sätta igång och göra det fint och mysigt.

Nu är det snart dags att koja här. Har ätit småkarra och tittat på masdjävlar och faktiskt grinat en skvätt. Bra film, det där!

Sov gott och kram,

Anna

hemtrevnad marie sa...

Hej Marie!
Nu har jag hunnit läsa ikapp lite ....så mycket fint du vunnit och så mycket fint du fyndat! älskade din tvålkopp!!
Lite samma stil som på mitt fågelbad som jag hängde in i vardagsrumsfönstret häromdan (fåglarna ville inte bada i det iallafall)
Utbygget kommer att bli såå fint!!
Ha en fortsatt härlig helg!!
kram

Hildegunn sa...

Oi, hvilken flott blogg du har !!
Jeg liker stilen din veldig godt.Tillbygget deres kommer til å bli så fantastisk bra når det er ferdig-fordi du har virkelig sansen for interiør og hus/hjem.
Lykke til !!! Jeg legger deg til som favorittblogg....kRAM !

Linneagården sa...

Hej Marie, min bloggarvän!
Vad bra det kommer att bli, så spännande....
Igår hade vi inne-mysar-väder...med att städa, men idag har solen kikat fram. Man känner att hösten är på G & det börjar bli mysigt att tända ljus. Du bjuder ju som alltid på sköna bilder.

Önskar dig en fortsatt bra helg.
kram /madelene

Flickorna på Bellis sa...

Hej Marie!
Jag är tillbaka igen...! Kul att följa ert bygge. Vi har liknande planer men ligger lite efter! Vist behövs mycket ljus nu när mörkret sänker sig. Meen det är helt ok! Ljus är mysigt!

kram
Johanna

AISSA sa...

Hej!
Eftersom att du är intresserad av inredning så tänkte jag tipsa dig om en tävling på Åhléns hemsida där man kan vinna ett presentkort på 1500 genom att inreda en virtuell lägenhet!
Gå in på http://195.178.163.178/ahlenshuset/index.html?uid=13907 och kolla på min lägenhet och var med i tävlingen du också!

C De-sign sa...

HEJ
Ja, ljus kan man aldrig ha för många av!!! Vad kul det ser ut med bygget...... att se det framskrida... Ibland tänker jag att man skulle ha utbildat sig till snickare.....Du som nu har haft sån tur får inte missa utlottningen inne hos mig!!! Välkommen in att deltaga!!! Önskar dig en härlig söndag! Stor Kram fr C