söndag 31 augusti 2008

Formex och vitrinskåp

Jag har turen att ha världens gulligaste moster. För ett tag sedan ringde hon mig och frågade om jag ville gå på Formexmässan, hon hade lyckats skaffa fram några biljetter! Mitt svar var ganska givet, hihi. Så igår for vi iväg till Stockholm, jag, min mamma och min moster. Det var verkligen jättekul att få komma dit och det fanns en massa fint att titta på. Det roligaste av allt var dock att jag hade stämt träff med Lotten, Caroline och Anna på mässan. Tack tjejer för att par härliga timmar tillsammans med er, det var sååå kul att träffas!
Eftersom det var fotoförbud på mässan och jag är en riktig fegis så vågade jag inte fota någonting, hihi. Som tur är finns det modigare tjejer i bloggvärlden, så vill ni se bilder ifrån mässan kika in hos Ann-Catrin och Lotten.
Sen stötte jag av en slump på en annan välkänd bloggerska i en monter, nämligen Anette. Jag var ju bara tvungen och gå fram och hälsa och tala om vem jag var, hihi. Det var jättekul att träffa dig Anette!
j
Ja, som sagt var har jag inga bilder från mässan att visa er. Däremot blir man ju alltid väldans inspirerad när man har varit iväg sådär och får en massa idéer. Så nu på morgonen fick jag ett ryck och ändrade om i vitrinskåpet här hemma. Tänk att det ska vara så kul att flytta om på sina saker, hihi.
j
Jag fick skåpet för 10 år sedan, då var det brunt! För ett antal år sedan åkte dock penseln fram och skåpet fick bli vitt istället.
k
Så här ser det ut när man öppnar dörrarna! Jag gillar att det är råspont på väggen inuti skåpet, tycker att det är en snygg kontrast mot skåpets lite "gulliga" utseende.
k
Soppterrinen fyndade jag på loppis i Danmark i somras. Bakom står en tavla som jag köpte för många, många år sedan i en utav mina favoritbutiker i just Danmark. Sortsøe Interieur heter butiken och den ligger i Hellerup.
k
En trave med dukar och servetter tillsammans med min favoritkrona. Trådrullarna med spets har fått flytta in här också bakom stängda dörrar. Min busiga Vera har nämligen en förkärlek att rulla upp spetsen flera gånger om dagen annars, hihi. Den gamla griffeltavlan är ett loppisfynd för 5 kronor.
kk
En utav mina passioner när jag går på loppis är gamla fat. Kan ju egentligen inte påstå att jag behöver några flera, har en hel del. Här är några i min samling!!!!
l
Nu ska jag plocka ur ananaspajen ur ugnen och sen blir det till att måla fönster ute i utbygget. Ha en fortsatt härlig söndag! Kramar Marie

63 kommentarer:

Marina sa...

Jättefint skåp och innehåll!

Lockas lilla längtan sa...

Oj så vackra bilder! Så skulla man ha det!!! Du har det fint du!!

Kram Veronica

Ann-Catrin / finthemma sa...

Marie!

Visst fick man inspiration sp det både räckte och blev över på Formex... ögonen gick nästan i kors!
hade ju varit så kul att träffa dig.. men jag var bara där på fredagen...
Men så fint du fick till det i det vackra skåpet... så vackra detaljer..

Fota ja...ja jag vet det är förbjudet.. men jag frågade lite snällt och då var det helt ok..

Kram kram A-C

Under en vind sa...

Vilken kul helg du fått med besök på formex och chansen att träffa så många andra bloggare! Verkligen roligt!


Ditt skåp är ju underbart!!! Ja du minns kanske att jag är svag för skåp i alla dess former?!?
Vackert innehåll också, mycket fint i dina samlingar!

Idag pendlar jag mellan symaskinen, måleripenseln och datorn...en skön söndag!

Ha det mysigt med paj och målning! Kram till dig!

Love Your Homes sa...

Hej Marie, oj vad du hinner med mycket....måla ..baka....bygga ut...och fint blir det. Formex hann jag i alla fall med, skall tillbaka och hämta en gammal bänk i eftermiddag// Ingela

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint skåp du har. Har varit in på de andra bolggarna och titta på bilderna från mässan. Förstår att du blev inspirerad så mycket fint.

Ha en bra dag!
Kram Ullis

Gårdsromantik sa...

Så vackert du har det.
En sådan där kotte i fattigmanssilver måste jag bara ha!

Kram Maud

My Lovely Things sa...

hej Vännen!!
åh va kul att du kom i väf till formex..där hade det vart kul att vara..men det får bli ett nanat år..

underbart skåp du har..så trevligt du har piffat idet..
jag sitter här och allt är färdigt inför visningen..
spännande..
Va kula tt du träffade andra bloggare..
kram anna

Mamma C sa...

Ett mycket fint skåp med massor av vackra saker i.
Ha en bra söndag.
Kram mamma c

Skatan sa...

Den där mässan verkar vara en härlig inspirationsspruta! NÅgon gång önskar jag att också jag kan ta mig dig! Visst känns det bra att kunna öppna skåpdörrar utan att det ramlar ut en massa skit och att det dessutom ibland ser riktigt trevligt ut? Förstår att du lika gärna kan ha dina på vid gavel...

Ha det bra. Kram,

Anna

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Skapet ditt er fint hvem skulle trodd at det har vært mørkebrunt.
Favorittkronen din er vakker, noe å ønske seg for flere.
Ha en fortsatt god søndag!
Klem..Ellen

vitating sa...

Åhh så mysigt du gjort i ditt skåp! tro det eller ej men jag äger inte ens något, ännu!! Önskar mig såååååå ett fint skåp o har sett ett som jag vill ha :-) Kul med forexmässa, vilken dröm!!! Blev du inte köpsugen?? Måste vara lite svårt att bara titta!
Tack för härliga inspirerande bilder! Tittar du in hos mig så kan du läsa om reportaget i lokaltidningen o se mig på bild (hjälp)

kram Maria

Lilla huset på prärien sa...

Så fint du gör det Marie!

Det är ju ändå så att man tröttnar lite på det man har hemma. Och då brukar det räcka många gånger att man flyttar om lite och kanske lägger till någon detalj. Så känns allting nytt och roligt igen! Du visar jättefina bilder!

Så himla roligt att träffa vänner på Formexmässan också :)

Kram Jenny

Living by Milla sa...

Det låter underbart med Formex!! Vad roligt att du träffade några bloggvänner också.Tyvärr kunde jag inte åka den här gången för jag har jobbat hela helgen:(

Ditt skåp är jättefint och vilka härliga saker du har där.

kram Camilla

Jema Rose sa...

UNDERBART skåp och innehållet likaså..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så roligt med både mässbesök och en liten bloggträff :)
Så fint du har gjort i skåpet!
Kram.

Lina sa...

Åh så roligt!! Roligt att få träffa så många bloggerskor också!! Jag själv har varit en tur på Sofiero och en tur till Qvesarum för att titta på glasveranda! Ha en riktigt bra vecka!

Lina sa...

Åh så roligt!! Roligt att få träffa så många bloggerskor också!! Jag själv har varit en tur på Sofiero och en tur till Qvesarum för att titta på glasveranda! Ha en riktigt bra vecka!

Lina sa...

Åh så roligt!! Roligt att få träffa så många bloggerskor också!! Jag själv har varit en tur på Sofiero och en tur till Qvesarum för att titta på glasveranda! Ha en riktigt bra vecka!

Annika sa...

Vilken tur du hade...som fick gå på mässan..och träffa andra bloggvänner, kul...
Skåpet dit är verkligen fint, skulle vilja ha något liknande.
Ha en härlig vecka
kram Annika

Inspiration i vitt sa...

Hej du gulliga,
å vad kul att gå på Formex men visst är det jobbigt oxå, speciellt för fötterna och benen men det är det värt.

Vad kul oxå att träffa bloggvänner blir lite avis faktiskt hihihi.

Förstår att huvudet är sprängfyllt med inspiration och idee'r.
Ibland så tryter idee'rna och då är det så härligt att få påfyllt.

Ditt fina skåp är så härligt inrett ser ut som ett tittskåp där man kan stå länge och titta in på allt smakfullt och roligt du har där inne.
Kram på dig/Ingela.

♥ Fyra årstider sa...

Skulle gärna åkt till formex. Lyckko dig. Skåpet är så rart..
Kram Lotta

Viola sa...

Hej Marie, har varit inne och läst hos dom andra och förstår att ni hade det mysigt, förstår att du blev full av inspiration, vad härligt, ha en bra kväll, kram VIOLAN

Saramedflera sa...

Hejsan
Vilket vackert skåp och innehållet var också fint. Kan tänka mig att det fanns mycket fint och inspirerande på Formex.
Kram Sara

Evelinas hus sa...

Hej Marie!
Tack själv för senast, det var verkligen kul att äntligen få träffa dig! Åh det var en bra dag!!Visst är man full av inspiration nu. Jag har inte hunnit tänka så mycket på det för det har varit full rulle idag, varit på barnkalas och massa annat.
Ha en bra vecka.
Kram Caroline

lottens vita och gröna sa...

hallå där ljuva ranunkel!
här är det rostvarning idag..och zink..gått runt och pratat högt...var kan vi ha det, vi har inte kommit fram till nåt, hihi! snyggt var det iaf! tänk att jag har fått äran att strosa runt där blad all mumma med dig, caroline och anna, är verkligen glad för detta!
du har ju världens bästa stylingfingrar, marie, nedrans vilket skåp, vilka saker, allt så genomtänkt och ljuvligt!
oh ananaspaj, öät ju ursmarrig, kan man få recept?
kramilikram lotten

spetsar och änglar sa...

Vilket underbart vackert skåp!
Och så vackert arrangerat

Kram /Heléne

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Marie!

Vad roligt att ha varit på Formex kan jag tänka mig!!

Vilka härliga bilder (som alltid vännen!!!). Ser jättecharmigt ut i det underbara skåpet!

Önskar dig en finfin vecka!
Kram Jes ♥

A-P sa...

I ♥ your blog! Du har fått en utmärkelse i min blogg. kram A-P

Änglahem sa...

Hej Marie,

Tack för dina gulliga hälsningar till lilla mig! jaaa..liten och liten men äsch du förstår vad jag menar...hoppas jag.

Vad mysigt att få gå runt där på mässan och sukta och glutta! *tihi*
Och träffa likasinnade i denna miljö...vad mysigt!
Hade inte heller vågat trotsa fotoförbudet.....kunde jag inte tro med tanke på alla fina kort som A-C visat!!*fniss* Det var mig en djärv en....!

Vad fint ditt skåp är!! så mycket godis därinne med såååå....

Ha en bra start på veckan!!
Kramar, Ulrika

White Season sa...

Ditt skåp med innehåll, åååå så mycket fint, härliga nyanser och härlig mix. Och visst flyttar man runt lite här och där... :-)
Vad kul med Formex och roligt att träffa lite folk från vår lilla värld... du måste berätta lite mer..så vi som inte åkte får lite inspiration.
Kramkram Malin

Maria vitpastell sa...

Va roligt att så många bloggare var på FORMEX. Skulle ha varit roligt att veta vilka ni var hi, hi. Jag blev nog mest inspirerad av House Doktors monter. Vill ha in något svart här hemma i allt det vita.

Kram Maria
vitpastell.blogspot.com

Nygammalt sa...

vilken lyx att du fick gå på Formexmässan! Den hade jag gärna gått på.

Och vilken inspiration sedan, skåpet och alla detaljerna är så vackra.

kram.

Hulda sa...

Virkelig et flott skap, med mye nydelig innhold. :)

Emma sa...

Vilket fint skåp och vilka skatter det innehåller:)

Jag var i Moheda idag igen, och tro det eller ej så fick jag 2 sifoner med mig hem:) så nu är jag inte lika avis på dig längre;)
Kram Emma

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
Åhh vad glad jag blev då du kom fram till mig på mässan !! Det var sååå roligt att få se dig !!
Tänk ändå att vi var i samma monter samtidigt !!
Visst fanns det mycket fina saker..ojj ojj..jag känner mig faktiskt fortfarande trött..
Men det är bara att bita ihop och gå till jobbet idag , vi kom hem vid åtta tiden igår kväll..
Ha en bra Måndag Kram Anette

LantlivsAnette sa...

jag glömde ju att säga att ditt skåp är helt underbart fint , alla saker där i ..jag har förstorat bilden o kikat noga..
Kramis...

Dubbelörnen sa...

Det där med fotandet på mässan gäller nog bara unika designade grejer. Där är de oroade för att nån fotar o sedan tillverkar kopior.

I övrigt är de andra enbart positiva till fotandet. Det är ju också ett sätt att bli marknadsförda.

Ditt skåp är så vackert. Var på auktion o bjöd på el liknande men den gick skyhögt. Inhandlades av en uppköpare fr storstan ;).

Kram

Loppisliv sa...

Hej goa Marie! Ser att utbygget tar sig, nu ser det ju nästan färdigt ut...så spännande! Ojoj ditt skåp...Så vacket både utanpå och inuti....så fint du pyntat i det. Ögongodis på hög nivå!!! Du har verkligen öga för att få till det vackert. Jag är helt tok i din inredningstil. Så mycket inspiration som du ger...Nu fick jag allt griller i huvet...måste hem och greja lite ikväll i min bokhylla...hihi...men nu måste jag rusa till jobbet...Ha en bra dag...Kraaaaaam Paula

MiaMaria sa...

Hej Marie!

Här händer det saker på bygget...jisses så bra det kommer att bli.....Och ditt skåp är ju så vackert och dess innehåll...kul när man får chansen att följa med på mässa och låta sig inspireras....


Lycka till inne hos mig!
MiaMaria

Liza i pepparkakshuset sa...

Vilket gulligt skåp och fina saker däri :)

Ha en bra vecka
Kram Liza

Kerstin sa...

Vakre bilder fra skapet ditt.
Håper ananaspajen smakte godt :)
Ha en fin dag!
Kerstin

Designe sa...

Jättefint med råsponten och du har såå fina saker i ditt skåp! Jättefin vit terrin bl.a! Såg att du har samma glashållare som mig!:)Ha en bra måndag! Kram :)

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh vad det verkar ha varit kul på Formexmässan..! Jag satt här hemma i helgen och tänkte på er och så tänkte jag att "attans vad jag skulle vilja ha varit med dem"..men men det blir fler tillfällen :)

Gillar ditt skåp med det fantastiska innehållet..man kan titta en låååång stund (vilket jag också gjorde *hihi*) för där dinns så mycket fint!
Din danska krona är ju såå fin och jag blev helt överlycklig i våras när jag hittade en likadan i Danmark..såg den genom skyltfönstret ("Men jösses där är ju en sån krona som Marie har!!!") och bara rusande in och handlade den..*hihi*

Nu längtar jag till lördag så in i bomben..! Åh vad det skall bli kul!

Vi hörs via mail innan :)

Kraaaaam och ha det så bra vännen!
Mia

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Tack för fin kommentar!

Lyckost dig som fick komma på Formex. Det gav väl massor av inspiration kan jag tänka!
Väckte väl också massor av ha-begär eller????

Så fint du har arrangerat i ditt skåp. Det är alltid roligt att ha fint i skåp och hyllor. I mina skåo ser det färfärligt ut just nu. Jag gör iordning och vips så är det stökigt igen. I varje fall i de skåo som har tänkande dörrar.

Visst gör vit färg skillnad!
Vi bloggisar borde gå samman och få mängdrabatt på vit färg.....

Du vet att Du alltid är välkommen att göra ett besök om Du kan tänka dig att komma ner till Skåne. Min dörr är alltid öppen...
Skall verkligen försöka att få ihop en bloggträff under hösten.

Hoppas att bygget fortskrider som önskat.
Tänker på dig
Kramisar Jeanette

linnea-maria sa...

Åh vad mycket fint ögongodis i det skåpet. Det blir som ett vackert tittskåp fast i full skala. /linnea-maria

Vita-hjärtan sa...

Vilken fin blogg du har!!

/Evelina

Styling a`la Anna sa...

Halloj! Ja Tack för senast!! Det var jättekul att träffas! Hoppas resan hem gick bra, (blev det Ikea?) Ha det gott och hoppas vi ses snart igen! Kram från mig o Nora!!

Guldkant På Livet sa...

Ett helt underbart skåp du har Marie! Med så mycket fina saker i att man vill ha ALLT!!! Va kul att du träffade Anette, Anna och de andra på mässan! Ja, det är jobbigt att fota där eftersom man egentligen inte får, det är bara stressande... men det är tur att vissa vågade: ) för oss som inte var där...jag hade tänkt gå med det bidde inte... ha en bra ny vecka! ( Jag ser att bygget tar sig, blir toppenfint!) Mari.

Atelje Annorlunda sa...

Vad roligt att gå på Formex...har aldrig varit där men hade chansen då jag nyligen startat en syateljé. Min mamma skulle ha följt men ångrade sig. Nästa gång ska jag försöka gå.
Jättefint skåp du visar och fint innehåll.
Kram Åsa

Hem och Lycka sa...

Vilket underbart skåp och så mycket fint du har däri! Skoj med Formex, hoppas att kunna få gå dit nån gång.. kram!

Älskar sött/ Unik kollektion sa...

Marie din lyllos!! =) Det blev inget formex för mig den här gången..=( Fanns det mycket fint? Några måste ha saker?? Har i ock för sig redan köpt mängder!! =) Läste på Anettes blogg att hon träffat en hel del bloggare, hi-hi..mysigt!! Tack sötaste du för din gulliga kommentar..den värmer ända ner i tåroten!!ti-hi.. =) Ha en härlig vecka och lycka till med dina projekt!! Ska bli kul att träffa dig å lill tjejen!! kramar Malin

Annas skattkammare sa...

Låter som du haft världens bästa helg, jag är så avis! Även om jag också varit i Stockholm har jag inte fått köpt någonting i inredningsväg.. Men jag har kikat lite iaf.. Ditt skåp är så fint, och du har piffat det så fint, förstår att du fick inspiration på mässan.. tack för att du för den inspirationen vidare till oss! Kram /Anna

alidas sommaräng sa...

Oj vilket vackert skåp och innehåll , var också nere på mässan i torsdags och fick mycket inspiration. Kramar Laila

alidas sommaräng sa...

Ps Du har något att hämta hos mig!!! Kramar Laila

Moderncountry sa...

Hei i natten vennen!!

Håper du ha hatt en god dag og også sover godt! Du drømmer vel søtt nå..

Nå har jeg sittet og prøvd hele dagen å komme inn i blogspot. Æsj jeg blir så lei at hele lysten til å bloigge nesten faller helt bort. Men nå har vi bestemt oss for å skifte leverandør. Det er flere som har klagd på tele2. Blogspot blir jo helt blokkert!

Ojda, det var ikke meningen å sitte her å klage, men jeg ble bare så lei..

Meningen var å komme inn hit og hilse på og i tillegg få nytet noen av dine siste bilder. Du har det så himla vakkert!! Så herlig å ha et så fint skap, ja du vet vel hvor glad jeg er i dem :))
My vakkert og for noen fine trådsneller!! Jeg er så glad for den jeg fikk, ser på den hver eneste dag :))
For et lykketreff å få møte så mange fine bloggere på messen, så artig å se et ansikt bak alle inspirerende bilder og ord. Så jeg
skjønner godt du er inspirert!

Ha det riktig så godt, nyt en fin uke!
Gode klemmer

hannas form sa...

Hej vännen!

Å, vad synd att inte jag oxå var på mässan...blev sjuk så jag kunde inte gå. Det hade varit så kul att träffa dig. Å, du har det ju så vackert, Marie..och du är en duktig fotograf!

Ha det gott så länge!

KRAMMMMM Hanna

Karin sa...

Hej Marie!
Härliga bilder från ditt vackra hem!
Så mycket fina saker du har i ditt skåp, och det var ju inte heller så fult!
Hoppas det går bra på jobbet och ha en bra vecka!
Många kramar
Karin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken tur du har som får åka på Formex-mässa! Det skulle vara så roligt, men det var många år sedan jag var på den...
DIttskåp är ju jättehärligt, och det är så mycket fina saker i det.
Och jag fattar inte var du hittar alla fina affärer i Danmark... Måste nog be om en lista till nästa gång...
Kram
Marie

latara sa...

Hej Marie!

Vad kul att ha varit på Formex och att ha träffat så många bloggerskor! Men vet du, här har du en till fegis som förmodligen inte hade vågat ta några bilder... *rodnar lite*

Det gör inget att bilder från Formex saknas, bilderna du visar är helt ljuvliga! Du är ruskigt duktig på att arrangera (och flytta runt. Vi kan väl kalla det enbart för att arrangera? Det låter så mycket elegantare *ler*).

Ha det så bra och ta hand om dig!

Kram, Karin

Jennyshemochharmoni sa...

Å vad underbart kul att få gå på mässan. Jag är jätteavis på er som gick! Kul att få träffa fler bloggerskor :)

Jennyshemochharmoni sa...

Herre gud, jag är ju helt förvirrad. Trycker bort kommentaren innan jag är färdig :) Skåpet är jättefint! Skulle gärna ha ett likadant. Älskar skåp :) Dina fat ser helt ljuvliga ut! KRAM!!

Johanna sa...

Åh vad fint det vita skåpet var! Precis ett sånt som ajg letar efter. :D