torsdag 21 augusti 2008

Fynd från Moheda!

I söndags var vi ju som sagt var på en liten utflykt till Östregårds antik och loppmarknad i Moheda, vilket ställe!!! Har ni inte varit där kan jag verkligen rekommendera ett besök, en guldgruva för oss som älskar att gå på loppis! Här följer några bilder på mina fynd därifrån!
k
Jag är ju väldigt svag för vitt och cremefärgat porslin så de här två faten var givna. De ska få bo i min tallrikshylla.
l
Hittade TRE sifoner för 55 kr/styck, de fick följa med hem allihop. Ska dock inte ha alla själv, jag har ju redan två sen tidigare.
k
Ett vackert virkat överkast får fungera som mysig pläd nu när hösten närmar sig.
k
En svart "kotavla" som bryter av fint mot allt vitt här hemma.
k
Ett helt ljuvligt överlakan med två spetsrader och monogram.
k
Sist, men inte minst, hittade jag en likadan tvålkopp som Mia visade för ett tag sedan. Min ska få hänga i våran tvättstuga när den är färdig (om något år eller så, hihi).
l
Nä, nu måste jag fortsätta baka (inte min favoritsysselsättning). Men, imorgon är det min tur att ha med fredagsfika till jobbet så det är bara att baka på!! Önskar er alla en riktigt härlig helg! Kramar Marie

63 kommentarer:

Jennyshemochharmoni sa...

WOW vilka fynd!!! Dit ska jag en dag, jag lovar!!! :) Ha en riktigt skön helg! Stor KRAM

Under en vind sa...

Vilka kanonfina fynd du gjort!!!

Den där tvålkoppen har jag sett i nätbutiker också så den måste vara något som nyproduceras....

Hoppas att allt är bra annars!! Här är det en sorgsam dag idag....men att kika runt lite skingrar tankarna en stund....

Kram!

Viola sa...

Hejsan, detta ställe har jag läst om på åtskilliga bloggar. Så nästa sommar har jag och en väninna bestämt oss för att åka omkring en vecka i detta landskap och bara besöka sådana ljuva ställen. Längtar redan. Du gjorde ju så fina fynd, alltihop var så rart och billigt! Kram Viola

Kerstin sa...

For noen flotte kupp du har gjort. Hvor ligger dette Moheda? Kunne så absolutt tenkt meg en tur dit :)
Kerstin

Dubbelörnen sa...

Är det ett ställe jag skulle vilja besöka så är det just MOHEDA!! Såg det redan för ett par år sedan på antikrundan o vill bara dit!!!

Men så har jag kommit på att kära mannen ska nog inte följa med, bättre då med en tjejkompis men så självklart med mannens kombi *skrattar*.

KRamar

Vit spets sa...

Hallå där!
Vilka fynd alltså...vackra fat, sifonflaskor :) skulle själv vilja ha sådana - kanske du kommer att sälja??? *blink, blink*
Överlakanet var så vackert när det va dubbel spets, oxå denna ursöta tvålkopp... vilka fynd!
För oss (mannen) går det bra med sprutmålningen av stolarna - äntligen!
Ha det bra & lycka till med bakningen...
Kramis
//Siv

Hem och Harmoni Marie sa...

Så fina fynd du gjort! Tvålkoppen är underbar.

Lycka till med bakningen. Kram Marie

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Åh vad många fina saker du hittade på Moheda! Den där ko-griffeltavlan är ju underbar..och spetslakandet (och är det en mjölsäck under..jättefin!) och porslinet är sånt som jag gillar också *hihi* har vi samma smak :)

Åh så de hade fler sånna tvålkoppar, vad tur! Jag tror det är Jean Dárcs sortiment, har sett dem där nu efteråt.

Jag längtar också tills vi skall ses igen, tur att vi har bestämt tid nu, så det blir av *hihi* :)

Baka är kul, fast inte under tvång, då blir jag alltid lite smågrinig ;)

Kram och ha en fin kväll Marie!!!
Mia

Millas hem sa...

Hej Marie!
Vilka saker du fick med dig, jag måste absolut åka dit och titta, verkar vara hur mycket fint som helst!
Sifonerna är ljuvliga, har dock ingen själv än, trodde att det var jättesvårt att hitta gamla sådana, tydligen inte.

Nej, jag får väl jaga ihop några kompisar och göra ett besök! Är den igång i höst också?!
Tvålkoppen är jättefin, har själv ett par gamla i emalj. Den du visar är riktigt fin!
De cremefärgade porslinet är också super!
Ha en trevlig helg, jag är ledig i morgon så jag är så glad!!
Kram Camilla

lottens vita och gröna sa...

sluuuuurp, jösses marie!oh en kotavla, har skickat ut en förfrågan till moster med nedlagd laggård om jag kan få tre till mina egna kalvar, hihi!faten, jösses och sifonerna, herregu är dom heltrmsiga där eller, stod och trängtade efter en härromdan...300 spänn, ställde tillbaka den, mammapengen skrek lägg ner!
du har talng my friend, fotar bättre än värsta fotografen, herrejösses den tvålkoppen på vackert notpapper, jeanne darc living, slå er i backen, marie du är grym!

varmkram i bakångorna, herregu det lät ju helfisigt..//lotten

Lilla huset på prärien sa...

Hej Marie!

Har precis kommit hem från lite semester i Danmark och blev så glad när jag såg dina inlägg som jag missat. Vilka fynd du har gjort i Moheda!! Vilket ställe! Dit måste jag bara åka nästa gång jag åker uppåt i landet. Jag måste nog säga upp mig från mitt jobb och bara åka runt o shoppa o loppa hela dagarna känns det som ;) ... eller nej, då hade man kanske (gud förbjude) tröttnat på det också. Det vill jag inte!

Kram från mig!

Janneke sa...

Hej Marie,
How lucky you were to go to a market where you can find such lovely things !!!
I like the 2 creme-white plates, beautiful :)
Have a nice friday...
Groetjes van Janneke.

Stämningsfullt sa...

Men åh vilka underbara fynd du har gjort!! Sååå vackra saker! Vilken lycka att komma hem med allt det .)
Kram!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Oj, oj vilka fynd hon gjort!
Jättemycket fint! Du lyckas ju få till det på bilderna så det ser så jättemysigt ut!
Baka för att man måste är inget kul, tycker inte jag heller! Men egentligen är det ju snabbt gjort, eller hur?
Ha en underbar helg!
kram
nina

Hjärtat Mitt sa...

Det verkar ju vara ett toppenställe när man kan hitta så många fina fynd.
Ett stort grattis till alla vackra saker.

Kram Mari i Marieholm

Levindas Värld sa...

Vilka härliga fynd! Jag älskar tvålkoppen, så söt!

kram

Skatan sa...

Men vilken loppis! Någonting liknande finns då verkligen inte i mina trakter!! Oj, därifrån skulle jag inte bege mig i första taget... :)

/Skatan

Mamma C sa...

Men oj, vad fina fynd du gjort. Det var mycket fint du hittat.
Kram Mamma C

milly Garden sa...

Åh vilka fina fynd du gjort!! En sån där fin tvålkopp!! jag vill ha!!


Lycka till med fredagsfikat!

Kram Marina

Lena Kristina sa...

Vad fina saker du hittat. Det stället måste man ju komma ihåg att svänga in på när man har vägarna förbi, verkar ju toppen.

Vad fint det var med lökarna på faten, fint arrangerat

Kram Lena

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men jag tror jag svimmar så mycket fint du fyndade Marie! Ohhhh jag vill ha allt...är sååå avis =)

Hoppas att baket blev lyckat!

Ha en härlig helg du med.

Kramisar Anita

My Lovely Things sa...

Vännen vilka underbara fynd..

du är en riktig turgumma...

jag har mailat..
kram anna

LantlivsAnette sa...

Åhhh himmel jag tror jag dör...vilka underbara saker du har hittat där..
Jag skulle vilja ha allt..vilken lycka att hitta så mycket fint...
Jaaa..fredag och fika..mummss..
Kram Anette

Living by Milla sa...

Vad är det där för ställe? En guldgruva verkar det som...;) Så mycket fint du hittade...ahhh, blir allt liiite avis, hihi.

Trevligt veckoslut!
kram Camilla

vitating sa...

Hej vännen!
Jisses vilka fynd!!!!!! Sifonflaskar för 55 kr??? Jag gav 279 kr + frakt från bloomingville!! Kotavla har jag oxå, de är så fina :-) Tvålkoppen såg jag på bloomingville men du köpte väl inte den på Moheda eller? Vita porslinsfat är ju sååå vackert!
Åhh vad jag vill åka dit! Har de öppet bara på sommaren eller även nu till hösten?
Ha en trevlig helg!
Kram Maria

Lina sa...

JAg köpte också en kotavla sist jag var där! Och en sifon!! Jag var lite på jakt efter ett zinkbadkar, men hittade inget. Sen missade ajg precis en underbart vacker fönsterdörr!
Jag ahr också sett sådana tvålkoppar. De är väldigt fina!! HA en riktigt bra helg!

cicci sa...

Åhh så många vackra saker du hittat nu finns det nog inget kvar till mig på söndag"ler"... I vilken avdelning hittade du sifonerna? Sista sprang jag runt på alla ställen på en gång och fick inte syn på nått vettigt.
kram cicci

Kerstin sa...

Wow så mange flotte ting du fikk med deg fra loppemarkedet=) Såpe koppen og scifon flaksene, misunner........
Ønsker deg en strålende fin helg0)
Klem Kerstin

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Marie!

Blev det något gott fredagsfikabröd? Det tror jag nog att det blev...

Moheda har jag tänkt på loänge, och berättat om till alla som vill höra på. Tyvärr har jag ännu inte hittat någon med körkort som vill köra dit! :)

Så fina saker du hittat där! Så fint med dubbla spetsar på lakanet... Sådana brukar bli dyra på auktioner... Hade turen att få ett örngott med extra spetsar i en tyglåda jag köpte...

Önskar dig en fin helg!
Kram Hanna

WhiteVintageDreams sa...

Åh vad mycket fint du hittat...förstår att du kallar Moheda för guldgruva :). Blev lite "kär" i din kotavla...superfin.
Hoppas att bygget går bra och att frdagsfikat blev mysigt :). Jag ska nog oxå baka idag...sonen kommer...jippiiii!!!!
Trevlig helg!
Kram

In my house sa...

Hej och godmorgon tjejen....
Ojjj,,, vad mycket fint du hittade, vi åker faktiskt rätt så ofta dit,, =) man kan ju inte låta bli... Verkligen ett härligt ställe... Får väl ta en sista runda innan dom stänger för säsongen :) Jättefina köp du gjorde Grrrr.... Kram josse

In my house sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kristin sa...

Hej Marie! Vilka fina fynd!!!! Man hittar alltid fina saker i Moheda. Jag har också köpt fat där, liknande dina, me like!!!

Den där "Sukker"-byttan... jag inser att den är precis likadan som min med "Sagomeel". Det var lite kul, fast min var utan lock, det har väl försvunnit under resans gång.

Härligt och fint som vanligt hos dig. Jag tror inte alls tvättstugan blir färdig om ett år, ni är så flitiga så jag slår vad om att den är färdig i ett nafs!

Kram och ha en skön helg!

/kristin

Radhusdrömmar sa...

Tack så mycket för dina fina ord hos mig!!! Blev jätteglad och rörd.

Det är lite tufft ibland, tror att vi tjejer är så att vi gärna ska ha allt perfekt och att man ska hinna med så mycket.

Du har en utmärkelse att hämta hos mig.

Kramar Johanna

Designe sa...

Wow, vilka fynd! Såå fina fat och så vackert med lökarna på! Sifonerna var ju superbilliga, de brukar väl kosta nån hundralapp i vanliga fall??! Ha en fin helg! Kram :)

Vardagens guldkorn sa...

Å vilka fynd du har gjort! Verkar vara ett ställe värt att besöka. Sifonerna var ju helt underbara!
Hoppas fredagsfikat blev succé!
Kram Linda

Emma sa...

Jasså, så du var oxå där, det var jag med. Är där så ofta jag kan:)Åhhhhhhh jag hade verkligen velat ha en sifon. Typiskt att du fick alla 3;)Säg till om du vill sälja en till mig:)
Trevlig helg
kram Emma

MiaMaria sa...

Hej Marie!!

Du har också denna vackra tvålkopp, den skulle man inte tacka nej till...

Och vilka fynd du gjort...tre sifoner inte dåligt alls.

Hoppas att kakan blev god......

HA´en bra helg!
MIaMaria

Anneli sa...

Helt underbara saker du fyndat!! Kotavlan är så fräck i "fel" sammanhang...och sifoner till det priset...helt sanslöst!!
Grattis!!

Ha en skön helg, kram

Fru Sirlig sa...

Hej marie!

Kan ju inte låta bli att kika in här igen, det finns ju oftast något nytt att ta del av, beundransvärt! Fynden hade jag inte sagt nej till, älskar spetsar i alla varianter särskilt om de dessutom har en historia bakom sig. Tänk om man kunde följa berättelsen i tingen, de människor som levt och brukat alla dessa föremål som vi idag hittar på en "loppis". Vad tänkte de för tankar då de satt där och sydde, virkade. Visst är det en fascinerande tanke?...det tycker iallafall jag.
Må så gott och hoppas att baket smakar lika gott!
Kram fru Sirlig som nu har blivit fru på riktigt! mer om det på min blogg.

Saramedflera sa...

Hejsan

Vilka fina fynd du gjort. Tvålkoppen var så söt. Önskar dig en fin helg.
Kram Sara

Annas skattkammare sa...

Jättefina saker!! Dit skulle jag verkligen vilja åka! Trevlig helg! Kram /Anna

Ann-Catrin / finthemma sa...

Dina fynd Marie!
ja vad ska man säga... helt fantastiska allihop!!
laknaet är ju så bedårande och faten likaså!!

Den loppisen måste vara något i hästväg.. jag kan tänka mig du hade radarn på med..

Stor kram o trevlig helg!!
Ann-Catrin

Karin Krut sa...

Vilka superfynd :) Visst är det roligt att komma hem och känna sig nöjd över sina fynd :)
Ha en skön helg
Kram Karin

Magny sa...

-så bra at du skulle bake til jobben din...

- gillar dine vacker bilder...

- ha en fiiiiin helg!
kram, magny

Drömrum sa...

Wow vilka fantastiska fynd! Det måste verkligen vara ett drömställe!
Trevlig helg!
Kram
Helen

Lockas lilla längtan sa...

JAG ÄR IMPONERAD! Vilka snygga grejjer du fick tag på. Grattis! Verkligen... nu blev jag sifongrön av avund.. =)
Kram Veronica

Dubbelörnen sa...

Glad är jag för att jag kunde förgylla starten på er helg ;)

Men ett varningens finger Marie.. Man vet ju aldrig när han tröttnar *gapskratt*

Bamsekramen är din

Hulda sa...

Så utrolig mye flott du fant på loppemarked. Tenk å få de flaskene så billig, de er kjempefine. Herlige bilder som alltid. :)

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka härliga saker du fyndat. Skulle ha köpt precis samma saker. Det är roligt att baka när man kan göra det när andan faller på och inte för att man måste.


Ha en riktigt skön helg!
Kram Ullis

fyra vindar sa...

underbara moheda! va skulle man göra utan d stället!! hittar d mesta där, så superperfekt. fina ting du hitta. ja köpte oxå en gammal kotavla när ja va där för ngn vecka sedan. d e så läckra!
ha d lovely
/miss sophie

Marina sa...

Vilka fynd du gjorde! Jättefina saker.

villan vid vilan sa...

Fina grejer du fyndat...det är så roligt att kika runt i din fina blog....Ja och loppis är roligt också hi hi...
kika gärna in hos mej en nybliven bloggare...på återseende

Anna sa...

Hej Marie!

Åh vilka fantastiska fynd! Och sifoner för 55:- styck - inte klokt vad billigt! Här har jag betalat över 200:- för en! Den där loppisen skulle jag mer än gärna besöka:) Dessvärre ligger den för långt bort...

Tvålkoppen är ljuvlig! Liksom lakanet och de vita faten...

Ha en trevlig lördagskväll!
Kram
:)Anna

Katarina sa...

Hallå!

Åååå...va mycket fint!
Det där stället bara mååste jag besöka någon gång...med välfylld plånbok....:)
En sån tvålkopp skulle jag också gärna lägga vantarna på.

Va mysigt med fredagsfika!!!
Här är Kajsa o jag ensamma hemma...vi tittar på tv o mumsar godis....
Jag har så ont i nacken att kofoten fick vila ikväll....:(

Kraaaam

"M" sa...

Du har verkligen haft tur och fyndat så fina saker...de där sifonerna är ju inte dumma .....letar efter sånna men hittar inga....kram på dej

Rosengårdens Inredning och Nicke´s Egna sa...

Hej Marie!
Tack för dina ord hos mig, blir alltid lika glad...
Vilka fina fynd du gjorde i Moheda..
Ha det gott/ Kram Malin

I ett litet hus sa...

Tänk vilka fina fynd du alltid gör! Du har verkligen ögon för det där lilla extra när du shoppar loss!

Kram kram

Jes/Vita villa vila sa...

God morgon vännen!

Jag säger bara ÅÅÅ så mycket fina fynd! Så läckra sifoner. Vilken mysig pläd. Urfint porslin. Oh ja - allt annat också! Du är en mästare på att plocka russinen i kakan - så är det bara :)

Hoppas ni njuter av en finfin helg!

Kramis J

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Det var inte dåligt grattis till fina fynd och fortsatt trevlig helg

Under en vind sa...

Hoppas att allt är bra med dig och att du har en skön helg!!!

Kika in på Sagans solsjö då tid finns....

Kramar!

Livet i Gläntan! sa...

Vilka fynd, jag har länge velat åka dit men det har aldrig blivit av. måste ta mig i kragen, kram

H elle K sa...

Hei , så mye fint du har funnet. Lenge vært på jakt etter de flaskene, men har ikke funnet noen. Skulle vært på loppis der. Ha en fin dag. Mvh kristin i H elle K.