fredag 1 augusti 2008

Krans

Blev lite pysselsugen och gjorde mig en krans utav brudslöja. Tycker det är så kul att binda kransar och dessutom är det så rogivande. Fast som alltid när jag pysslar så har jag svårt att bara göra en, känner att det riktigt kliar i fingrarna efter att göra några flera kransar. Får kanske bli lite pyssel även imorgon!
k
Idag har jag fått paket i brevlådan. Jag och Siv har idkat lite byteshandel. Jag har fått så fina saker, har dock inte hunnit fota dem än, men lovar att ni ska få se dem nästa gång! Lovar också att ni snart ska få se det målade vardagsrumsgolvet och även hur långt vi har kommit med vårat bygge.
j
Ha en riktigt härlig helg, jag ska njuta så mycket det bara går!! På måndag börjar allvaret igen, då börjar jag att jobba igen efter min föräldraledighet. Kramar Marie

55 kommentarer:

Vit spets sa...

Så vacker krans! Skulle så gärna vilja göra kransar själv men har så mycket annat för mig så jag hinner inte... Hoppas du får en skön & underbar helg nu när alvaret börjar igen!
Kramis
//Siv

Evelinas hus sa...

Hej Marie,
Vilka fina saker du köpt och fått i förra inlägget. Kransen du gjort är helt underbar.
Vad kul att du och Lotten träffades. Jag hade gärna varit med och gått där på Lustfyllt och njutit med er.
Du får verkligen passa på att njuta nu i helgen, ska tänka på dig på måndag ;).
Stor kram Caroline

Under en vind sa...

Vilken fin krans!!! Här är det totalt stopp vad gäller pyssel, men nu utlovas regn så då kommer det nog tillbaka....har suttit en bra stund och krånglat med korten, men mitt redigeringsprogram vill inte samarbeta.....
Har haft en intensiv men rolig vecka tillsammans med släkten, alla reste hem idag så nu ikväll fick barnen somna tidigt, sambon spelar boll och jag bara njuter....
Tänk att det är dax för arbetsstart nu, vad fort tiden går! Du skrev ju nyss att det var ett halvår kvar!
Önskar dig stort lycka till på måndag och en mysig helg först!
Stor kram!

Kerstin sa...

Så nydelig krans du ahr laget:=) Tenker meg det er ro givende å sitte slik en nydelig sak:=)
Ønsker deg en fin fredags kveld.

Klem :O=)

Mamma C sa...

Vilken fin krans du gjort.
Kram mamma c

My Lovely Things sa...

Hej!!
Åh så vacker krans!!Jag södde brudslöja medn det bidde inget av det hela!!

Tänk nu vankas det jobb igen..det blir säkert bra..spännande att komma tillbaks efter att ha varit hemma ett tag!!
Ha det så bra..
kram anna

lottens vita och gröna sa...

guuuuuuuuuuu vilken ljuvlig bild marie, vet du att jag gick och blängde lite på min brudslöja igår, vi tänker allt bra lika, hihi! och så ett litet lustfyllt kors åhhhhhh! är det på måndag som du börjar, trösta dig med att det iaf ska regna! varmvarmkram lotten

CIELO sa...

I love your blog and come here oftern... I have added you to my blog list; hope this is OK with you! :)

Cielo

Viola sa...

God kväll i mörkret, sitter ute i värmen och hälsar på i bloggvärlden till ljuslyktornas sken. Vilken talang du besitter, att binda kransar är inte min specialitet. Väntar på omslag i väderleken. Vill ha regn och frisk luft. Vill kunna sova igen en hel natt. Här är det många vill..som du ser. Kan tänka att det pirrar lite i magen inför måndagen. Ha en bra helg själv, Viola

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad vacker krans! Jag hade lovat mig själv att åka iväg och handla lite blommor idag... men som vanligt blev det inte av!

Jag for iväg till byggnadsvården för att köpa träspackel men det var såklart slut. Köpte istället lite SVART färg (jajjemen) och en ny pensel. Sen råååkade jag titta in till Loppan och köpte en stor sak som jag fick hämta med släp (tur man har körkort...)

Ska bli spännande att se från ditt hus!!

Kram Jenny

Grodmamman sa...

Vacker krans du har gjort! Här är det också arbete på måndag som gäller! Är jag egoistisk så känns det rätt bra att det ska bli lite sämre väder!:) För sambon som ska vara hemma två veckor till med barnen får det gärna vara sol och bad!
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Kul med lite byteshandel. Så fin krans. har inte sett någon krans av brudslöja förut.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Hem och Lycka sa...

Å så vacker! Och jag som faktiskt har brudslöja i rabatten.. Men mina kransar ser ut som en femårings ;-) kram!

Kol och Rosors sa...

En sådan vacker krans ,så skir...

Spännade att se vad ni bytt.

Även jag ska visa bygget på bloggen i mitt nästa inlägg.

Ha det så gott & en trevlig helg!
Kram L-Lott

Marina sa...

Tack för tipset om krans av brudslöja. Jag ahr en del brudslöja så jag skulle kunna testa det där.

hemtrevnad marie sa...

Jättefin krans...vackert med brudslöja.....försökte själv med en krans av brudspirea tidigare i sommar ...men den blev väldigt risig....
fina grejer från lustfyllt...dit skulle man vilja åka!
Ha det gott!
kram

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh är det dags nu..kommer du jobba heltid direkt?

Vilken jättefin krans du har gjort..! Jag är också galen i kransar och älsar ju att göra egna *hihi* så jag förstår dig precis!

Jag ser fram emot det vi pratade med Ann om för några veckor sedan :) Pysselkväll!

Kraaaam goa vän!
Mia

Lilla Blanka sa...

Hihi såg just att du skrivit till mig samtidigt :)
Nej jag fick inte tag på nån knoppbräda men Niclas tittade på en som du visar på bloggen och sa att han skulle tälja till en sån till mig :)
Kraaaam

Anna sa...

Otroligt fin krans du har gjort, vackert med korset i mitten :)

Hoppas det går bra att jobba såhär efter mammaledigheten.

kram å ha en trevlig helg!

Annas skattkammare sa...

Vilken vacker krans du gjort marie! Åhh vad jag önskar att min pyssellust kunde komma lika ofta som din! Ha en trevlig helg innan allvaret börjar! Kram /Anna

Anneli sa...

Din krans är verkligen riktigt fin - jag hade nog aldrig ens kommit på tanken att man kan göra det av brudslöja...men du har idéerna och du ser till att förverkliga dom. Kul att du delar med dig!
-Är det redan dags att börja jobba? Vädrets makter verkar vara helt på din sida och kanske göra det lite lättare för dig...Jag minns den där känslan - lite ångestblandade...lämningar på dagis, puzzlandet...men det ger sig!!

Njut av din ledighet in i det sista och ha en riktigt skön helg!!

KRAAAAM

Lisa sa...

Bytar ni saker? Va intressant det lät. Jag ser fram emot att se bilder.

linemor sa...

Hei Marie
Så fint krans av brudeslør, riktig sommerslig og lett.
Gleder meg til å se dine malte gulv. Jeg drømmer også om å male kjøkken og stuegulv.Vi har en 6 år gammel fin kirsebærsparkett som var nokså dyr, så min samboer mener jeg er gal. Skal iallefall ha hvite golv i nytilbyggene.Det gjør så mye for den landlige følelsen jeg ønsker.
Stor klem Line

Fyra årstider sa...

Här finns så mycket fint att titta på att man kan bli kvar en lång....stund. Du gör så mycket vackra saker! Har lagt dig på bloggkoll, för jag vill så gärna läsa dina inlägg.
Ha det gott♥
Kram Lotta

milly Garden sa...

Åh va du har pysslat sen sist! gillar dina strutar....jösses sånna vill jag ha! säljer du? jag köper gärna! kransen av brudslöja blev ljuvlig.....


kika in till mig och hämta din Award!

Trevlig Helg!
Kram Marina

Living by Milla sa...

Hej Marie!

Vilken ljuvlig krans du har pysslat ihop. När skolorna drar igång igen då ska jag börja pyssla och producera till min lilla butik, det ska bli såå kul!

Ser fram emot bilderna på golvet och utbygget.

Jag har jämt haft sån ångest när det var dax att återgå till arbetet igen efter mammaledigheterna. Men man kommer snart in det igen och allt känns som förr.

Ha en bra helg!
kram Camilla

Saramedflera sa...

Verkligen en ljuvlig krans, vad du är duktig!
Kram Sara

LantlivsAnette sa...

Åhh vilken fin krans,vad du är duktig !!
Jag riktigt längtar tills du visar vardagsrummet nu med det vita golvet,det måste ju kännas underbart att ha fått gjort det,nu när du ska börja jobba o allt..
Njut nu av din helg,Kram Anette

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

åhh va söt krans du gjort... Med fint notpapper under...
Kram Linda

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Underbart vacker krans! Vad duktig du är, jag har aldrig provat på att göra kransar, men vill!
Njut av sista ledigheten innan allvaret börjar!
Kram
nina

Guldkant På Livet sa...

Vilken vacker krans du har gjort Marie! Jättefin och fotot var tilltalande med. Jag är inte så mycket för att "pilla" med kransar och annat smått pyssel, tyvärr, önaksr jag vorde det för det är så himla fint! Byteshandel är ju en toppenidé! Ha en fortsatt skön helg! Mari.

alidas sommaräng sa...

Jättefin krans du gjort, korset också.Här regnar det just nu så jag ska ta och pyssla lite med att sy till några makader jag ska vara med på. Se´n ska vi äta kräfor och kall räkpaj. Ha en bra helg Kramar Laila

MiaMaria sa...

Hej!

Vilken vacker krans...

Och visst är det så att när man börjar göra ngt vill man gärna fortsätta göra flera.......

HA´det så gott!
MiaMaria

Tårtsmulan sa...

Vilken vacker krans :)

Själv börjar jag också jobba på måndag efter fyra veckors semester...känns väldigt trist måste jag säga.

Trevlig lördagkväll!
Kram!

livetpåfyran sa...

Hej svejs!!

Va kul och spännande med utbygget!!
Du fyndar och har det så fint!

Kram Pia

Inspiration i vitt sa...

Din krans var så jätte fin ska oxå göra kransar av min brudslöja ,den är enormt stor och det är så tacksamt att göra kransar av.
Ser fram emot att se dina projekt när de är färdiga. Kram på dig/Ingela B.

latara sa...

Marie!

Du råkade bli lite pysselsugen så du snodde ihop en helt LJUVLIG krans..! Om jag blir pysselsugen slår jag en knut på dammsugarslangen, typ ;-) Du är helt makalös!

Byteshandel är kul, det är nog därför jag gick med i swappen "Vita Gåvor". Att det dimper ner roliga saker i brevlådan är inte fel *ler*

Ha det bäst!

Kram!

Karin

C De-sign sa...

Ljuvlig krans.... jag gillar också att göra kransar...( gillar ju allt sånt skapande...) Hoppas nu att det blir bra att börja arbeta, det tar säkert lite tid innan du vänjer dig! Önskar dig en skön återstående helg...och lycka till på jobbet! Kram Kram fr C

Hem T Gårn sa...

hej! marie jag fastnade för din fantastiska strut med tryckta siffror på, den va så fin. oh brudslöja så fint det är skirt o romantiskt.kram maria

vitating sa...

Hej!
Åh fy börjar du på måndag? Jag har sådan ångest, jag börjar 1 september, bara 70 % dock, fram till januari. Ska vara ledig tisdag o onsdag. Vad jobbar du med? Jag jobbar i förskolan med 5-åringar. Superfin krans! Hur har du gjort den??
Ha det gott!
Kram Maria

hvorfor ikke... sa...

Kjempefin krans!!!

Katarina sa...

Hallå stumpan!!!
Vilken underbar krans....
Va pännande med byteshandel...nyfiken på vad du fick...vet ju vad du gav.....:)
Himmel vad fort det går...är det redan på måndag....
Kika in hos mig för nu kriver jag om dig...fattar fortfarande inte hur man gör...du vet det där med länkningen....försöker och försöker.....inte går det inte!
Kram och lycka till på måndag...hoppas de inte flyger på dig och bits....fniss....

Designe sa...

Oj, så vacker krans! Spröd och romantisk! Va kul med byteshandel, ser fram emot att se vad det blev!
Hoppas det går bra att börja jobba och att du hinner underhålla oss på bloggen ändå :) Kram

Lottaspace sa...

Härlig krans!

Kram,Lotta

Loppisliv sa...

Hej Marie! Vilken underbar krans, du är så himla duktig på att pyssla. Vad roligt med liten bloggträff och ett besök på Lustfyllt...Lotten verkar ju vara en urgo tjej, tänk vad bloggandet har givit mycket glädje egentligen. Längtar efter att få se ert vita golv nu :-) Trevlig helg vännen...Kram Paula

linnea-maria sa...

Vilken vacker krans! Visst är brudslöja en trevlig växt! Ja nu börjar jag få höstkänslor och då sätter pysselsuget in. Jag ska ha så trevligt med mina papper :) /linnea-maria

Katarina sa...

Ha ha...var tvungen att läsa min kommentar jag skrev i går kväll.....nästan helt obegripligt....
Det hade hänt nåt med tangentbordet för det var jätte trögt att trycka på bokstaven s....
Den fattas på några ställen......hi hi...

Kram igen...

Atelje Annorlunda sa...

Kransen är fantastiskt fin, helt underbar. Väntar med spänning på det målade golvet. Här hemma håller maken på att lägga det sista på vårt golv som sen ska bli vitt. Lycka till på måndag.
Kramar Åsa

En Doft Av Lavendel sa...

Hej Marie!

Vilken fin krans du gjort!!!
Ska bli kul att se det målade golvet, samt erat bygge.
Vårat bygge har stått stilla under värmeböljan, de var alldeles för hett för att hålla på då, men nu idag är sambon & svärfar i full gång igen.

Ha de gott tjejen!
Kramar från Benita

Hannahs bod sa...

Hej!! Vilken vacker krans, så vit och så enkel, roligt. Ja nu börjar pysseltiden, höstmörkret är snart ikapp.
Må gott Hannah

Vita hjärtan sa...

Hej!

Vilken vacker krans du bundit!!! Visst blir man pysselsugen när vädret inte är det bästa.

Kram Annemari

Vackrare vardag sa...

Vilken underbar krans! Blir alltid så pysselsugen här inne hos dig:) Tack för all inspiration!

Vita-hjärtan sa...

Du inspirerar mig så mycket så jag länkar till dig från min blogg.
/Evelina

Smultronstället sa...

Å vilken fin krans! du verkar så kreativ och det blir så fint.

Ha det gott!

Kram M

Moderncountry sa...

Vakker vakker krans!! Og brudeslør som er så utrolig romantisk og fint. Jeg blir inspirert!

Klemmer
Aina