onsdag 13 augusti 2008

Utbygget tar form

När jag kom hem från jobbet idag hade J och mammas man fått upp väggstommarna på utbygget. Känns så kul nu när det börjar att ta form och man får en uppfattning om hur stort det kommer att bli. Vill ni se ritningarna på hur slutresultatet ska se ut kan ni kika här!
k
Här kommer våran nya ingång att bli. Fönstret till vänster om dörren kommer att sitta i trapphuset ner till källaren/tvättstugan.
j
Här blir det två fönster på långsidan och ett på kortsidan i våran nya hall. Imorgon är det dags att börja med taket, så roligt nu när man ser att det händer något varje dag.
k
Blir lite glesare mellan inläggen nu när jag har börjat att jobba, tiden räcker inte riktigt till. Återkommer dock om några dagar med ett nytt! Tills dess, ha det riktigt bra! Kram Marie

69 kommentarer:

livetpåfyran sa...

Va kul att få följa erat bygge. Nej tiden räcker inte alltid till det man vill.
Jag har en dröm om en glasveranda här hemma...suck

Ha det gott på jobbet å hemma! Kram Pia

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen!

Vad roligt att det börjar hända grejer med ert fina bygge!!! Ska bli så roligt att följa det vidare & se när dina magiska inredarhänder gjort sitt :) Jag vet ju redan nu att det kommer bli fetsnyggt!!! :D

Hoppas du har det bra så här i sensommaren!

Kram kram från Jes

Lila sa...

Oh, vad häftigt!!!! Vad fint, enligt ritningarna.

Kramis Lila

johanna sa...

Hej
Det kommer att bli så fint!!! Det är så när allt drar igång ,då har man inte lika mycket tid till allt man vill göra.
Ha det gott o var rädd om dig
kraaaaam

Dubbelörnen sa...

Det kommer att bli den finaste baksidan när det är klart! Så vackert!!

Kramar

Vit spets sa...

Jag följer dig vidare i bygget! Förstår att du har mycket omkring dig...jobb,barn & män!
Kramis
//Siv

Tina sa...

Hej vännen! Vad roligt att det går framåt med byggen! Jag kikade på ritningen, ÅH,,,så fint ni kommer att få det! Kram Tina

hemtrevnad marie sa...

Så roligt att se att det går framåt...det är ju skönt att komma under tak nu mellan alla regnskurar!
Grattis till vinsten hos Ingela!!
ha det gott!
kramis

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt det kommer att bli. Har också en trång liten mörk hall och har drömmar om en stor hall i en utbyggnad som en glasveranda. Det lär väl bara bli drömmar. När ju barnen större å det är lite bättre.

Kram Ullis

Skatan sa...

Åh jisses, det där kommer att bli kalasfint!! Oj, oj...

Lycka till och sov gott!

Eikkala sa...

Detta kommer bli så fint, gillar ritningen. Kan tänka mig att du redan har planerat insidan också.
Följer med spänning.
kram Sari

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh det kommer bli såå bra!!!
KUL att väggarna kommit upp lite så man får en uppfattning om hur stort det blir :)
Håller med dej, man hinner inte med allt nu och absolut inte inlägg varannan dag som både du och jag kört med.
Ha det så jättebra!
Vi hörs snart igen *kraaaaam*

// Mia

Jema Rose sa...

Det kommer att bli SÅ fint!!!

: )

Kram, Jenny

<3

syster doris sa...

Å, det är ju så kul när det händer saker eller hur!? Jag gläder mig med ditt bygge, så kul att följa! Känner verkligen igen mig i att tiden inte räcker till! Inte har jag tid med detta egentligen!:)
KRAM TINA

Living by Milla sa...

Vad skoj vad det går framåt! Vilken dröm att få inreda när allt är klart.

Sköt om dig!
kram Camilla

Hulda sa...

Hei! Har kikket innom deg flere ganger for å se om det var kommet noe nytt. Koselig å se at det var det i dag. :)

Så spennende med det tilbygget! Kan tenke meg du kommer til å få det kjempefint der! Blir artig å se etterhvert. :)

Kerstin sa...

Så koselig å følge utviklingen på byggingen. Skjønner deg veldig godt den spenningen du lever med om dagene. Når du ser fremgangen.
Dette blir nok kjempefint når dere blir ferdige.
Klem=)

NinaH sa...

Uhm så fint det kommer att bli! Följer med spänning!

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen, just nu har ju du börjat jobba igen, känns det konstigt? utbygget ser ju ut att gå alldeles lysande, det kommer bli en vacker utbyggnad på ert hus, och så vackert lilladu kommer att göra inne då, fniss! varmkram lotten

Goa sa...

Åhhh, titta...det går ju bra!! Snart får du börja pynta..;)Kan tänka mig att du är ivrig! Det kommer att bli superfint...oj, nu blev ajg också alldeles ivrig...*fniss*

Men du min vän..tusen tack för den vackra struten! Jag blev såååå glad igår när jag kom hem och öppnade paketet och lavendeldoften fyllde mina sinnen! Vilket välkomstpaket!
Nu har jag sprungit runt och testat alla ställen...kan inte bestämma var den ska ligga, som vanligt..*thi,hi* alla måste liksom se den..:)
Tack igen...*lycka*

Hoppas du mår väl och att jobbet känns ok!
Tänker på dig...må bäst!
Kraaaaaaaaaaam....

Tårtsmulan sa...

Vad härligt och få bygga ut, ska bli jättekul och se det färdiga resultatet senare :)

Kram!

Viola sa...

God morgon, vad roligt det ska bli att få följa bygget. Härligt med en ny del av huset att få sätta sin prägel på, ha en bra dag, Viola

Lina sa...

Visst är det roligt när det händer så mycket! Särskillt stommen är ju rolig för det händer så mycket på ganska liten tid.... Sen börjar allt pillet... Ha en bra dag!

Mamma C sa...

Så kul när man kan förstå och se hur det ska bli nu. Det kommer bli så fint när det är klart.
Kram Mamma C

MY WHITE COTTAGE sa...

Det är så kul att följa ert bygge! Nu ser man precis som du säger lite mer hur det kommer att bli - spännande!!!

Känner igen mig så väl i det här med bloggtid nu när vardagen är här... Jobb, hämtning o lämning, kvällsrutiner tar verkligen all tid just nu... Men, men... Så är livet!

Ha det gott!
Många kramar från Jenny

LantlivsAnette sa...

Åhh du..nu händer det grejer..vad roligt !! Nu ser man hur allt tar form..jag är lika ivrig som du att få det klart,nästan i alla fall..hii..hii..
Kram Anette

Lilla huset på prärien sa...

Åh så roligt Marie! Jag blir alldeles avundsjuk när jag ser hur bygget framskrider. Önskar verkligen att det hände lite här i mitt hus. Vad duktig han är din man som jobbar på så hårt! Och du också såklart som drar alla dina strån till stacken!

Ikväll ska jag på auktion och se om jag kan få en glimt av Ernst ;)

Kram Jenny

WhiteVintageDreams sa...

Åh vad långt ni kommit :). Ja nu kan man ju se resultatet framför sig. Jag kikade på ritningen igen och kan bara säga att det kommer att bli så fint :)!!! Din man är verkligen duktig!
I förra inlägget visar du en helt underbart vacker bild på madonnan med vingarna...såå fin.
Kram

Anneli sa...

Hej, Marie!
Ja, nu ser man verkligen hur fint det kommer att bli! -Det är så motigt och trist med allt det osynliga underarbetet, men nu kommer belöningen...och din hjärna går säkert på högvarv och hjärtat skuttar glatt, när du planerar inredningen...*fniss*

-Hoppas att det har börjat bra på jobbet - jag gjorde samma upptäckt som du, att tiden är verkligen knapp när man har ett heltidsarbete...

Ha det bäst, kraaam

C´est la vie sa...

Åh vad kul att bygga om! :)

Katarina sa...

ååå... Marie..va bra det kommer bli!!
Det är ju så roligt att få följa det så här....ännu roligare att ha sett det i verkligheten...:)
Vilka fina bilder du visade i förra inlägget också...riktig inspiration!
Torsdag och snaaart helg!
Kram katarina

Marina sa...

Det där ser spännande ut. Måste följas.

milly Garden sa...

Ja förstår att du tycker det är spännade när man börjar se resultat.... det är ju så mycke timmar med sånt som knapt syns att man gjort! Vi håller ochså på med att gjuta sula till förråd samt ska mura upp stödmurar och sist men bäst av allt ska det bli en altan/bro. Jahg längtar såååå.
Lycka till med projektet
Ha det bra!
Kram Marina

Ina sa...

Åh det kommer att bli kanonbra, kan se det framför mig!! Visst är det spännande att se något man haft inom sig länge ta form, tänk då det är klart och du kan dit med dina magiska händer och piffa och fixa. Ser fram emot fler bilder framöver.
Ha det gott!
Kram Ina

Ann-Catrin / finthemma sa...

Tänk vad roligt det är att få följa ert bygge.. och jag kan förstå det kliar i fingarrana på dig.. man vill ju bara börja inreda på en gång!!
men nu så ska du se det går framåt med stormsteg.. nu när stommen kommit upp!!
Fösrår du har det hektiskt nu när du börjat jobba!!
ta det lugnt... hetsa inte med bloggen.. du har så mycket vackert att titta på hela tiden att det bara är roligt att bläddra tillbaka i tiden!!

Stor kram A-C

Lina sa...

Hej!
Oh, va spännande att få se hur ert utbygge tar form! De ska ju bli ännu mer spännade att se hur u kommer att inreda de!!!

Förstår stt du har fullt upp med jobb, utbygge och familjen! Du får blogga i lagom takt. Men man blir ju lätt beronde och känner en viss press att göra inlägg...

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina

CherryMary sa...

Hej!

Så fint du har det. Brukar vara inne och spana på din blogg ibland.

Jag heter också Marie och bor i västra götaland :) Har du några bra loppistips eller inredningsbutiker att tipsa om?

/Marie

Hemma hos Lorei sa...

Åh, vad kul! Det är roligt att se såna där stora projekt ta form.... kan riktigt se framför mig vad vackert det kommer att bli! Tänk ett par stora lycktor i de fönstren, med ljuset glimmande i snön till vintern. *myser*

// Linda

Graadskan sa...

Det börjar arta sig! När man väl fått upp stommarna, brukar det gå fort!!
Ska bli väldigt skoj att se mer längre fram!

Kram Camilla

Graadskan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är kul att få följa med i ert bygge! Och nu ser man ju verkligen skillnad från dag 1. Dom är jätteduktiga som fixar det här, hälsa det!
Förstår att du håller på och planerar som bäst hur slutresultatet blir.
kram
Marie

Elzie sa...

Vad roligt med lite nybygge. Och när man ser att det går framåt, som sagt.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

lykkehuset sa...

Så herlig hus dere har! Nydelig blogg også! Inspirerende til 1000!!!!

Evelinas hus sa...

Imponerande!
Tänk vad fint det kommer bli. Det är så kul att följa bygget. Åh tänk sen när Marie går loss där inne, vad fint det kommer bli :)
Kram Caroline

MiaMaria sa...

Hej!

Vilken trevlig syn att komma hem till, när det händer grejer....

Man kan ana sig hur det kommer att bli...toppen!

HA´det så gott!
MiaMaria

sommar-rummet sa...

HEJ!
Ett tag sen... Spännande med den nya utbyggnaden. Ser att du målat golvet i vardagsrummet oxå, så snyggt! Ha det gott! KRAM

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Så roligt att det går framåt med ert fina tillbyggnad. Vet att du kommer att inreda den hur vackert som helst!

har nog aldrig berömt ert hus tidigare, men jag måste bara säga att du kan skata dig lycklig över detta hus.

Är glad att höra att allting är bra med dig och barnen. Visst är det väl gosigt att mysa med tända ljus och några goa ungar brevid sig i soffan då regnet öser ner.


Ha det bäst och sköt om dig och familjen.
Kramisar Jeanette

i et lite rødt hus sa...

For en herlig blogg du har, og masse vakre og inspirerende bilder. Virkelig festlig den konversasjonen du hadde med loppisgubben, jammen bra man har forskjellig smak:)

Under en vind sa...

Sååå fint det blir!!! Verkligen ett lyft för huset och mer plats för er! Ska bli kul att få se fortsättningen!

Det tar alltid tid att komma igång och självfallet blir det mindre bloggtid, min semester är också slut snart.....

Ha det gott, kramar!

Designe sa...

OJ, här händer det saker! Va spännande! Ha det bra! Kram :)

Saramedflera sa...

Hejsan
Vad roligt med en utbyggnad. Vi ska börja bygga ut vårat hus i höst.
Kram Sara

Stämningsfullt sa...

Hej!
Spännande! det kommer säkert att bli jättefint!
Kram.

Hemma hos lilla mig sa...

Åhh, vad fint utbygget kommer att bli. Visst, är det roligt att se när det tar form.
Kram

Liza i pepparkakshuset sa...

Å vad roligt att det börjar ta form :)

Kram Liza

Moderncountry sa...

God kveld Marie!

Her sitter jeg i tussmørket og kniper med øynene. Fniss..Ja, så lenge har jeg altså sittet foran dataen, og plutselig blir det mørkt..Men mysig blir det etterpå når jeg får tent på med levende lys :)

Så skøy å se hvordan bygget vokser, det vil bli kjempefint!
. Så flinke de er som trosser regn og sjuskete vær. Jeg har også en nabo som jobber selv om det pøser ned. God mentalitet setter jeg stor pris på!

Håper du har det bra i din nye jobb. Ha en riktig fin dag i morgen!
Klemmer Aina

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Kommer bli så fint! Känns som att det kommer att gå undan med bygget nu, är det så?
Ha det gott!
kram
nina

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men oj! Ja nu börjar det ju verkligen likna något! Tom maken följer erat projekt =)

Kramisar Anita

Rosengårdens Inredning och Nicke´s Egna sa...

Hej Marie!
Det var jättesnällt att du kan tipsa om lite butiker..Vi har bilen så vi kör lite runt om Köpenhamn och Helsingör...
Min mailadress är:
niclas.ingemarson@telia.com

Ert tillbygge ser ut att bli jättefint..ser fram emot att följa bygget :)

Kram Malin

Vita hjärtan & rosa drömmar sa...

Hej!
Vad spännande =) kommer att bli så fint! Jag gillar hus med mansartak, visst har ni det tycker jag det ser ut som. Ger huset fin karaktär =)
Kramar Malin

Dorthe sa...

Hei..
Følger lidt med på sidelinien..
bliver så fint.
Herlig blog du har, med en masse fine billeder, og en masse inspiriation.
Det bliver rigtig hyggeligt når du skal igang med indretningen, i tilbygningen:-)
Forsat god aften
Dorthe

Hjärtat Mitt sa...

Åh, så spännande och roligt det måste vara!
Speciellt som du är på jobbet på dagarna och kan se hur mycket som har hänt när du kommer hem.

Kram Mari i Marieholm

torntoppen sa...

Hej Marie med familj!

Din sida är så fin!:) Utbygget ser ut att bli fint med din underbara smak! Ritningarna har vi ju sett sedan tidigare och med J:s noggrannhet så kan det bara bli bra! Vi tyckte det var inspirerande att blogga så vi har provat på det själva!

Ha det gott och slit inte i hjäl er! Kramar Sandra och Daniel

Bodil sa...

Förstår att du längtar. Jag har ju sett hur tillbyggnaden blir. Urläckert!! Och tänk så praktiskt med källarnedgången till tvättstugan.
Önskar en skön helg!
Kram Bodil

Eva Linnea sa...

Det här bygget ska bli jätteintressant och spännande att följa. Jag påtar vidare i mitt radhus och i min radhusträdgård. Titta gärna in och se hur det går för mig och bygget av mitt nya kök. Kram Eva Linnea

torntoppen sa...

God morgon!

Kul att vi kan hålla kontakten på detta sätt när det blir så långt mellan gångerna vi träffas! Du får gärna tipsa om vår blogg, vi är ju bara nybörjare men vi försöker få till sidan så gott vi kan! Har problem med att få in en besöksräknare men du kanske kan tipsa oss hur man gör.

Stora kramar Sandra och Daniel

Jennyshemochharmoni sa...

Å det är så spännande att få se hur det växer fram hos er! kommer bli sååå fint! Ha en riktigt härlig helg! Stor KRAM

Annas skattkammare sa...

Härligt när det börjar hända grejer förstår jag! KOmmer att bli kanon! Kram /Anna

Älskar sött/ Unik kollektion sa...

ÅÅÅh va läckert det kommer att bli!! Tänk om vi oxå kunde få tummen ur och smälla i hop ngt på stubben!! ti-hi...Jag drömmer vidare..hi-hi...Huset kommer att se ut som ett palats när det är färdigt!!! =) Tack söta för din fina kommentar..du är ju då för gullig! Ha en super mysig helg! kramar Malin

Lockas lilla längtan sa...

Det är så kul att följa ert bygge och apropå tiden... Det borde finnas att låna när det behövs... Jag vet hur det är när den inte räcker till!
Kram Veronica