fredag 15 augusti 2008

Vinst, bloggtips och trevlig helg!

Idag när jag kom hem från jobbet låg det ett paket till mig i brevlådan. Jag har haft en osannolik tur den sista tiden och vunnit flera stycken lotterier, den här gången hade jag turen på min sida igen när jag vann hos Ingela med den underbara bloggen Inspiration i vitt.
j
Vinsten var den här ljuvliga asken som duktiga Ingela har gjort själv.
k
Inuti asken låg den här vackra struten. Innehåller vitt godis!
k
Asken innehöll även dessa små bedårande kort, allt gjort av Ingela själv. De små korsen fick jag också, de var så vackert ombundna runt korten. Tack snälla gulliga Ingela för superfin present, jag blev jätteglad!
k
Sen ville Elsa 4 år absolut att jag skulle fotografera och visa hennes egenodlade krasse, så här kommer en bild på den. Vasen fyndade jag på loppis häromdagen för 5 kronor.
j
Till slut måste jag tipsa om en ny blogg också. Det är min "halvsyster" och hennes sambo som har startat en blogg där man får följa utbyggnationen och renoveringen av deras hus. Det är de här båda duktiga byggnadsingenjörerna som har ritat vårat utbygge. Kika in på deras blogg Torntoppen!
l
För min del blir det nog lite loppis i helgen tror jag. Medans maken snickrar vidare på utbygget så ska jag, mamma och barnen roa oss med en tur till Östregårds antik och loppmarknad i Moheda, ska bli superkul! Vi får väl se om det blir några fynd!
k
Önskar er alla en riktigt trevlig helg! Kram Marie

62 kommentarer:

Dubbelörnen sa...

Vilket bloggtips du gav!! Snacka om vacker utbyggnad, enorm!!

Gissa om jag skulle vilja vara med er... vill också besöka Moheda. Men det kommer väl min tur nån gång ;)

kramar

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Hoppas allt är bra!
Vilken jättefin krasse Elsa har odlat! :D

Grattis till vinsten också - vad mysigt!

Tackar för tipset om nya bloggen - måste genast kika in så klart!

Kram & trevlig helg!
Jes ♥

Millas hem sa...

Hej!
Grattis till den fina vinsten, himla fin ask och vackra kort!
Hälsa Elsa att hon har odlat så fin krasse...så klart att mamma måste visa!! :)
Ha en trevlig tur till loppisen!
Kram Camilla

Ellen Dyrop sa...

Nydelig presang -du er heldig.Særlig kremmerhuset var fint,du har en koselig blogg. Nå har jeg også våget meg ut i bloggverden, så besøk meg gjerne på http://charmerendegjenbruk.blogspot,com/
Klem...Ellen

Änglahem sa...

Wooow...vilken utbyggnad din "halvsyster" och man gör!!! Vilken idérikedom!!

Klart som korvspad att mamma måste visa Elsas krasse!! så fin så!!

Grattis till den superfina vinsten från Ingela!! Så mycket fint hon stoppat med, lyllos dig som nu är ägare till Ingelas vackra skapelse!!

Moheda?! vad kul!!....jag skulle gärna ta mig en tur igen...fast det får väl vänta ett tag. Får njuta av dina kommande fynd därifrån, för du kommer säkert hem med det!! du är ju så duktig på att fynda på loppis!!

Ha en skön helg!! och kör försiktigt!!*fniss*.....

Kramar, Ulrika

Stämningsfullt sa...

Hallå!
Grattis till vinsterna! Så fina!!!
Vilken fin blomma lilla Elsa har odlat :) Självklart skulle du fota och visa den!
Nu ska jag kika in på din halvsysters blogg.
Kram!

Hulda sa...

Så flotte ting du har vunnet. Man blir glad av sånt. :) Flott blomkarse jenta di har sådd, det må du si til henne. Blomkarse er så fint. :) Søt vase også, ligner på house doctor.

Hulda sa...

Så flotte ting du har vunnet. Man blir glad av sånt. :) Flott blomkarse jenta di har sådd, det må du si til henne. Blomkarse er så fint. :) Søt vase også, ligner på house doctor.

Vit spets sa...

Va roligt att odlaren har fått utdelning - passar så ljuvligt i den lilla söta vasen. Åååå så du vann denna bedårande tavlan oxå fick du så mycket annat vackert - är otroligt avis skall du veta!
Tack för tipset skall in & kika lite mera nu...
Kramis
//Siv

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Men vilken tur du har! Jättefina saker! Såg nya ritningen på systers hus, gu' så fint det kommer att bli!
Du, Moheda måste vara något speciellt eftersom så många av er återvänt dit efter bloggträffen! Jag har inte så långt dit och har tänkt länge att det ska bli en tur dit.
Önskar dig en trevlig helg, Marie och god loppistur!
kram
nina

Hjärtat Mitt sa...

Grattis till den fantastiska vinsten!
Så många fina saker.
Trevlig helg

Kram Mari i Marieholm

Hem och Lycka sa...

Vilka ljuvliga vinster! Stort grattis, skoj att vinna! kram

Willewira sa...

Grattis till sådan fin vinst! Förstår att du blev glad!

Hälsa Elsa att hennes krasse är jättefin och att hon är duktig som odlat fram den!

Jättekul att du tipsade om din halvsysters tillbygge. Mycket intressant då vi själva står inför samma sak... blev dock lite bestört att trädgården blir så förstörd!! Vad gör jag med alla mina blommor???

Kul tripp ni ska göra! Hoppas ni hittar massor av roliga saker.

Trevlig helg till dig med!
Kram Willewira

alidas sommaräng sa...

Oj så vackra saker du haft turen att vinna!Helt underbara. Och krassen är verkligen riktigt vacker - kanske är det en "blivande" florist som odlat den? Hälsa Elsa att hon ska fortsätta så!! Bra gjort Kramar Laila

My Lovely Things sa...

Hej !!
Åh så fina gåvor du vunnit..Hon är otroligt duktig Ingela!!

jag går här och väntar,,Vårt hus skulle kommit ut på hemnet i gårmen mäklaren var försenad..så det ska bli idag på förmiddagen..Oj vad det är spännande..Sov rätt oroligti natt pga all spänning..
På förmiddagen i dag s ska vår nioåring ha kalas för sina kompisar..sen så blir det Liseberg i eftermiddag!!

ha det så trevligt i Moheda..
kram anna

Veronica sa...

Så mycket fint det var här (som vanligt!)! Önskar dig en trevlig helg! Kram Veronica.

Lilla huset på prärien sa...

Åh - dit vill jag också!! Jag skulle också gärna åka på loppis! De är mina små vattenhål numera! Vilka fina saker du fått och du får hälsa din lilla dotter att hon odlat väldans fin krasse!

Nu ska det fixas frukost till familjen...

Kram J

Lilla huset på prärien sa...

Åh - dit vill jag också!! Jag skulle också gärna åka på loppis! De är mina små vattenhål numera! Vilka fina saker du fått och du får hälsa din lilla dotter att hon odlat väldans fin krasse!

Nu ska det fixas frukost till familjen...

Kram J

MY WHITE COTTAGE sa...

Åh, besök i Moheda - jag är övertygade om att du kommer komma hem med en massa fina fynd!!! :)

Hälsa Elsa att hennes krasse är jättefin!

Nu måste jag spana in bloggen du tipsar om!

Ha en fortsatt toppenbra helg!
Kramar från Jenny

Saramedflera sa...

Hejsan
Grattis till dina fina vinster. Hoppas att du hittar något fint på loppisen.
Kram Sara

Viola sa...

Hejsan, vilket flyt du har, inte funderat på en Harry Boy idag, det skulle jag satsa på om jag var du. Hälsa till lilltjejen och berätta att hennes krasse är jättefin. Ska oxå iväg på loppis. Måste nu ta en titt in till din syster. ha en bra dag och helg, kram Viola

Kerstin sa...

God morgen=)

Gratulerer så masse med den nydelige gevinsten du har fått:O=)
Den var skikkelig rå fin.
Så fin blomkarse din datter har odlet frem:O=)

Ha en nydelig helg=)

Klem Kerstin

Under en vind sa...

Go förmiddag!

Vilka fina vinster du fått!!! Å tösens krasse är verkligen fin, ge henne allt beröm för den!

Det låter som en bra arbetsfördelning hos er i helgen, en som bygger utomhus och en som fixar myset som ska finans inomhus! fniss....Hoppas att ni får det mysigt i Moheda!

Här ska snart papiljotterna i håret inför eftermiddagens bröllop...soligt och fint väder så bättre kan det nog inte bli!

Ha det bäst, kramar!

MiaMaria sa...

Hej!

Men vilken tur du har...har du jöpt lotter också nu tro...och vilken lycka så vackra saker i vinst!!!!!!!!!

Och dotterns krasse är ju bara så SÖT!!!!!!

HA´en skön helg!
MiaMaria

MiaMaria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annas skattkammare sa...

Vilken underbar vinst du fått! Jättevackert alltihop. Hälsa Elsa att krassen är jättefin och att hon varit så duktig! =) Tack för bloggtips. Ha en fin lördag! Låter härligt med loppis, särskilt när man sitter med näsan i skolböckerna och solen skiner ute.. =( Kram! /Anna

Living by Milla sa...

Åh, vilken ljuvlig vinst,grattis! Passa på att köpa några trisslotter och spela på lotto nu när du har turen med dig;)

Krassen är jättefin, hälsa så gott till Elsa med en kram.

Trevlig helg till dig med!
kram Camilla

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen!

Hoppas du njuter av en finfin helg!

Det finns en utmaning till dig hos mig - i fall du har ork och lust - inget krav!

Kram kram Jes ♥

Inspiration i vitt sa...

Hej gulliga du.vad goo du är som visar den lilla vinsten jag gjorde.
Om du blir glad så blir jag oxå glad
(ringar på vatten du vet)
Som så många ggr jag sagt det förut så är du så duktig att arrangera bilderna, du gör alltid så vackert runtomkring.

Har varit inne på Torntoppen och tittat och det var så roligt att se deras planer och verk.
Många kramar till dig/Ingela.

Höll på att glömma, hälsa din lilla trädgårdsmästare att hon har gröna fingrar.

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur du hade som vann Ingelas fina vinst. Så mycket fint. Så fin krassen var. duktig dotter du har och stolt förmodar jag. Skoj med lite loppis besök.

Ha en skön helg!
Kram Ullis

Vackrare vardag sa...

Åååhh, det var verkligen jättefina saker du vunnit!

Ha en skön helg!

Marina sa...

Åh så fina presenter! Blir allt lite avis.

vitating sa...

Hej!
Åhh så ljuvliga gåvor, förstår att du blev glad! Tack för bloggtipset. Idag har vi varit på sjukhuset, fick ta ambulans på morgonen med lilla Ä, som är 1 år o 2 mån, hon blev getingstucken på munnen, hua! Läppen svullnade massor, fy så rädd jag blev! Allt gick som tur va bra.

Nu ska jag gosa med familjen!
Kram Maria

cicci sa...

Du borde börja ta trisslotter Marie med din tur! Vilka vackra saker du vann! Va lustigt jag skulle oxå åkt till Moheda idag men det blir nästa helg istället du får rapportera om det var något bra!
kram cicci

Mamma C sa...

Vilken fin present du fick. Så mycket vackert hon gjort.
Ha en bra lördag.
Kram Mamma C

Jema Rose sa...

HIMMEL vilken fin vinst...GRATTIS!!!

: )

Kram, Jenny

<3

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Vad fin vinst du fick av Ingela! Hon är jätteduktig på att göra fina kort och sånt..jag har också ett hemma som hon gjort :)

Åh Moheda..*drömmande blick*..det måste vara bästa loppis-stället jag varit på..helt otroligt mycket grejer och så kul! Hoppas du hittar en massa fint!!!

Hälsa Elsa att jag tycker hennes krasse är JÄTTE-fin!!!

Nu skall jag kolla in på bloggen som du tipsar om!

Kraaaaam och ha en fin helg Marie!
Mia

lottens vita och gröna sa...

hallå, ohhhhhh grön av avund, nej fniss, dig du goa unnar jag alla vinster, du är outstanding marie!så vackra skaer ingela gjort!

hmmmmmm hur mycket har du fyndat idag rå...tänk vad kul dag ni måste ha haft, hoppas få se jaktlyckan från moheda!

hälsa elsa att ebba tyckte hon hade en jättefin krasse!

varmkram lotten

Vardagens guldkorn sa...

Grattis till vinsten! Vilka fina saker! Man blir riktigt avis =)
Linda

Leva som jag sa...

Roligt med loppisäventyr!! Hoppas att du fyndar mycket fint
kramar M

Marres Hörna sa...

Vilka fina grejer! Fin madonna du hade där med.

Ha en fin söndag!

Kram!

Skatan sa...

Tittar bara in för att säga godmorgon! Grattis till vinsterna - kul :) Idag fortsätter rivningsarbetet av vår hemska balkong. Äntligen! Det tar sin lilla tid, men vi lär oss allt eftersom...

Önskar en skön söndag. Hit har sommaren hittat ännu en gång. Det känns oändligt lyxigt att klämma in magen i en sommarklänning - ännu en gång :)

Kram.

C De-sign sa...

GRATTIS till vinsten! VILKEN TUR DU HAR!!!!!!!!!!!! Så kul med utbtggnaden....tänk att bara se hur det växer fram....... hoppas du fyndar riktigt mycket i helgen!!!! Ha en skön söndag! Kramar fr C

sommar-rummet sa...

HEJ!
GRATTIS på bröllopsdagen! Ha en underbar dag! KRAM

hemtrevnad marie sa...

Vilka fina vinster!!
Och jag älskar dina röda inslag i form av rönnbär ,nypon och krassen!!
Kram

Evelinas hus sa...

Hej,
Vilka fina vinster.
Vad gulligt att lilltjejen ville att du skulle ha med hennes blommor. Hälsa henne att dom är jättefina.
Hoppas du har en skön söndag.
Kram Caroline

Jeanettes hus sa...

Hej Gumman,

Hoppas att du gjorde fina fynd i Moheda. Det är ju rena paradiset att komma dit!

Tänker på dig
Kramisar Jeanette

Vita ljuva tankar sa...

Hälsa Elsa att hennes krasse är så fin! De smakar rätt gott också ;-)De är så roliga barnen, min son arrangerar både det ena och andra som habn vill att jag ska fota :-)

Östregårdsantik vore så roligt att få besöka någon gång, hoppas att du hittat något fint!

Nu ska jag ta mig en titt på ditt bloggtips.

Kram

Pioner äro vita sa...

Hej

Jag var också på Östregård idag. Men det regnade och vi var på väg hem till Gbg så det blev en snabb visit. Jag fick med mig 3 snapsglas hem. Hoppas att jag kommer hit en gång till i höst. Gjorde du några fynd??

Karin

Annika sa...

Hej!
Vilken fin present du fått, vacker strut och bedårande små kort....

Elsa har fått en lyckad sådd, ser jag förstår hon vill visa den:)

Din halvsysters blogg är jätte fin, kul att få följa bygget, vilket mastodont jobb de har....
Ha en bra vecka.
Kram Annika

Katarina sa...

Hallå där!

Va kul att hon också börjat blogga....
Vilket hus de bygger....ut....det kommer bli hur fint som helst...:)
Vilka otroligt fina vinster och vad söt vasen är.....ler när jag rikrigt hör lilla E bestämma att du måste fota hennes krasse...hihi...
Ha en ny härlig vecka!
Kram kram

hannas form sa...

Hej Marie!

Å, alltid så glad att komma hit...det är ju bara så vackert...så många fina saker...grattis till vinsterna!!!

Vad spännande med utbyggnaden, det kommer att bli jättefint tror jag.

Hoppas att allt är bra med dig annars, själv har jag haft en mysdag med olika cafebesök b la..

KRAM
KRAM till dig!
Hanna

Atelje Annorlunda sa...

Åh vilken tur du har...fantastiska vinster.

Tack för bloggtipset..ska kika in där.
Kram Åsa

Nygammalt sa...

Grattis till dina fina vinster.

Klart du ska fota Elsas fina krasse, kan tänka mig att hon är mäckta stolt över den.

Hoppas helgen har gett bra loppisfynd =)

Kram.

NinaH sa...

Vilken turgumma du är! Stort grattis!
Och vilket härligt loppisfynd för en femma! Passar perfekt till Elsa fina blomma!

Zizzi sa...

Vilka fina saker du vann! Och vilken fin krasse Elsa har odlat fram! Tack för bloggtipset! Den bloggen ska jag kolla in lite närmare!
Kram cissi

Lina sa...

Vilka fina vinster du vunnit! jag var i Moheda förra söndagen. ar på jakt efter ett zinkbadkar, men jag hittade inget... Men lite andra småsaker fick följa med hem!
HA en skön vecka!

Loppisliv sa...

God morgon Marie! Fina vinster du vann! Förstår att du blev glad över dem, riktiga skatter ju. Elsas krasse var super söt, hälsa henne det :-)Moheda var jag också på för ett par helger sen, så underbart roligt det är att vara där. Alltid hittar man något. Sen fick jag lite minnen tillbaka från vår träff i våras. Ha en fin vecka. Kram Paula

Radhusdrömmar sa...

Men vilken tur du har då! Kul att vinna en sån fin vinst!

Hälsa lilltjejen att krassen var fin.

Ha en bra vecka!

Kram Johanna

Guldkant På Livet sa...

Vilka vackra gammeldagsa ting du fick av Ingela, så snygga saker, vad ni är duktiga alla som pysslar och donar så! Det gjorde sig mycket bra hemma hos dig!Fina foton och arrangemang. Vilket fin vas, ett sånt fynd till den fina krassen! Ska kika in till din halvsysters blogg, ha en bra ny vecka Marie!!

Mari.

Kerstin sa...

Så nydelige premie du har fått. Så moro å vinne :)
Ha en flott dag!

Kerstin

Zäta sa...

Vad roligt med så fina vinster. Blev särskilt förtjust i korsen.

Hoppas du gjort några fina fynd i helgen!