onsdag 10 september 2008

Byteshandel

För ett tag sedan visade jag tre sifoner som jag hade fyndat på loppis! Det sa verkligen "kabrak" i min mailbox den dagen, fick hur många mail som helst av folk som ville köpa sifoner!!! Sifonerna är nu sålda och en utav dem gick till Siv. Så nu har jag och Siv idkat lite byteshandel...igen!!!!
j
Har ni sett vilken ljuvlig väska som nu är min!!!! Siv är helt otroligt duktig på att sy! Väskan är fodrad och har blixtlås och är fantastiskt välsydd. För mig som knappt klarar av att sy en kudde är det ett mysterium hur man kan skapa något sånt här vackert!
k
Här ser ni den i sin helhet. Här hänger den i våran yttepyttelilla hall och här är det i vanliga fall fullt med jackor, väskor och en massa annat jox. Men, vem vill se den röran på bild, hihi. Jag öste ner allt i trappan mittemot när jag skulle fota. Mari myntade ordet bloggbild, detta är definitivt en sådan bild, hihi. j
l
Mitt bland alla jackor och skor står fortfarande en knoppbräda som jag fyndade i Danmark i somras. Har fortfarande inte bestämt vart jag ska ha den, antingen blir det nog i våran nya hall eller också i tvättstugan. Vi får väl se!
j
Ha en fortsatt bra vecka! Kram Marie
k
Ps. Nästa gång ska ni få se vad jag fick för något fint i brevlådan idag! Det var paket från en underbar bloggvän.

48 kommentarer:

Majas mammelucker sa...

Väskan är jätte fin..bra med byteshandel...din knoppbräda kommer att bli jättefin när den blir uppsatt..
inget fel med arrangerade bilder..man vill att det ska se fint ut...hihi...
Hade gott!!
Kram Maria

Hem och Lycka sa...

Underbart med byteshandel, helt sanslöst fin väska! Hihi, om du inte vet var du ska ha din knoppbräda är jag stark spekulant, säg till om du vill sälja den! kram

Vardagslycka sa...

Ja visst är Siv duktig? Jag är också lycklig ägare till 2 väskor som hon har sytt, en vit som användes flitigt i somras och en svart. De är så fina!
Klart man måste arrangera lite när man ska ta kort, det är ju inte så kul att se röran... hihi... det tror jag vi gör de flesta av oss.
Ha det så gott!
Kram, Carina

Galleri Hönshuset sa...

Härlig väska, kul när man kan bytas lite....Kram Pirre

Vit Spets sa...

Så fint vintageväskan passar in i hallen din, det är så kul att se att jag hänger lite varstans ;) har fortfarande ej sytt någon svart väska till mig själv...måste göra det... oxå har jag lite annat i mitt huvud som skall skapas i linnetyg & spets!
Arrangerade bilder - helt klart! vill ju visa de vackra...
Jag är verkligen mallig över den vackra Sifonen.
Ha en fortsatt bra dag!
Kramis från mig ;)
//Siv

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken fin väska! Måste nog prova att sy mej en i svart också...
Så den är fodrad också, ja det kanske man ska göra till vintern, så det inte blir så kallt för prylarna i väskan..hihi. Måste kika in hos henne och se vad hon mer har gjort för fint.
En knoppbräda har jag funderingar på att köpa, den finns hos Vilgots förstås, om ingen annan har lyckats norpa åt sig den!
kram
Marie

linnea-maria sa...

Vilken fin väska. Visst är det bra när man kan byta grejer med varandra. Hi hi precis så är det när jag ska bloggfota också. Man måste rensa först. Madonnatavlan som du fyndade är helt otroligt vacker /linnea-maria

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh vilken jättefin väska! Siv hon kan hon..själv hade jag nog blivit ovän för livet med min symaskin om jag gett mig på ett försök till att sy en sån..

Jättefina (porslins?)-knoppar på väggen och den där knoppbrädan är så himla fin! Jag såg en liknande på Moheda, då maken la in sitt veto och sa att en sån kan han göra åt mig i stället...än har jag inte sett nån knoppbräda, men han kommer definitivt få se din..skall maila bilden till honom *hihi*

Kram vännen, ha det så jättebra!!!
Mia

ps japp, en av mina superfynd (vita quilten) ligger på bänken där i hallen..är så lycklig för den!

Tidsmästarinnan sa...

Vilka fynd du gör! Kul att man kan byta lite med varann, väskan var ju också jättefin!

Jag har en liten sak till dig inne på min blogg...

Kram i höstvädret
/Susanne

Millas hem sa...

Hej!
Jaa, det var en fin väska det, himla duktig på att sy är hon!
Kul det där med byteshandel, hade gärna också varit ägare till en eller flera sifoner. De är väldigt vackra i sitt sammanhang!
Ha en trevlig kväll!
Kram Camilla

Lilla huset på prärien sa...

Hej Marie,

lyckans tjej som fått så fin väska och en så vacker knoppbräda. Det får du vara nöjd med! Sålde du av alla dina sifoner? Så nu har du ingen kvar själv då eller? :) He, he... jag hoppas du fick bra betalt då!

Kram Jenny

Skatan sa...

Hej frun!

Kul med lite byteshandel. Jag förstår att du blev mejlbombad...

Tänk att de där knoppbrädorna skall vara så tilltalande. Det svider i mig varje gång jag tänker på alla de som slängdes när morfar och mormor flyttade från sitt hus. Men om det visste jag ingenting då...

Kram,

Anna

Lottaspace sa...

Så snygg väska! Sådana kan man inte ha för många av!
Rönnbärskransen som du har bild på där på sidan, hur har du gjort den? Vad har du använt som stomme?

Din blogg är så härlig!

Kram,Lotta

LantlivsAnette sa...

Åhhh viken fin väska...Sivan är ett proffs på att sy..
Vad fint den hänger där i hallen ..och vilken underbar knoppbräda du har ståendes där som bara väntar...
Vad roligt att få se vad du fått i lådan...
Kram Anette

Jema Rose sa...

UNDERBAR väska!!!

: )

KRAM, Jenny

<3

Ljuva ro sa...

Precis en sån knoppbräda vill jag ha! ättefin, kommer pryda er nya hall perfekt!

Anneli sa...

Hej!
Vilken fin och personlig väska du fått! -Superfin nu till hösten!! Förstår om dina sifoner fick fötter...det var ett riktigt kap!!

Ja, hallen brukar inte vara det mest välstädade stället hos oss heller...på eftermiddagarna hamnar både jympapåsar, skolväskor, jackor och annat i en enda hög...innan allt så småningom hittar rätt;)...-Sån´t är livet med barn!!

Ha det gott i höstrusket

KRAM

Viola sa...

HEJSAN MARIE, VAD BRA NÄR MAN KAN IDKA BYTESHANDEL, HAR JUST GJORT DET MED EN ANNA BLOGGARE SOM OXÅ HAR BUTIK. VILKEN RAR KNOPPBRÄDA OCH VILKEN LJUVLIG VÄSKA, FÖRSTÅR ATT DU ÄR GLAD I DEN, KRAM VIOLAN

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Hihi ja jag har just varit hos Siv =)
Ja väskan är ju helt underbar där den hänger så vackert!

Kramisar Anita

Grodmamman sa...

Super fin väska och den passade in där i din hall!:)
Kram

lottens vita och gröna sa...

hej sötnosen! men vaaaaa dina sifoner är nu en väska, jösse så fin med, guuu så fin i svart med, måst nog kolla in den bloggen, den fina har jag med missat! dina bilder är ju mumma, härligt uttryck det där, det är ju så det är...herregu vad skor, hjälmar, ryggor och annat krafs som hamna i vår hall...de hamnar aldrig på bild, jag lovar!den där väntande lilla knoppisen är ju underbar, jag har en liknade som jag inte heller hittat nån plats till ännu, så onödigt tycker tommy att då ha köpt...jaja du sharkar va...onödigt aldrig är ju bra och ha ju! ha det gott, vad det regnar, det är ju omysigt värre! varmkram lotten

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Väskan är helt underbar! Är det samma tjej som gjorde en sån underbar kameraväska tro? Förstår att du blev mailbombad, har du någon över så säg till.
Dina bloggbilder är helt underbara, säg den hall som alltid är så snygg ;) Det är inte lätt i en familj att hålla det så.
Må så gott!
kram
nina

Mamma C sa...

Vilken underbar snygg väska. Det är ju jättebra när man kan ha byteshandel med varandra.
Kram mamma C

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fin :) Roligt när man kan göra byteshandel :)
Kram!

Bodil sa...

Va kul att få paket. Vad kan det vara i inuti???
Kram på dig

Hulda sa...

Så flott veske! Det var lurt å gjøre en byttehandel. :)

Lina sa...

Åh så roligt och verkligen en fin väska! Bloggbild, det gillade jag!! Ha en riktigt bra dag!! Kram Lina

Liten Bod sa...

TACK ... för att du talar om hur det ser ut annars! Jag får lite lätt panik över allas fina hemmabilder, och tänker att jag får det aldrig så snyggt och städat hemma :) Knoppbrädan skulle jag också vilja ha i min hall, jag ska nog tjata mig till en hemgjord av gubben! Kram, Tina

livetpåfyran sa...

Väskan verkligen ursnygg!! Jag blir riktigt avis. Jag kan sy men INTE sådär, va duktig hon är Siv

Finns det vackrare ting att hänga kläder och saker på än en vacker knoppbräda...?Nej det gör det Inte, den är ljuvlig, kram Pia

Grinden på glänt sa...

Hon är duktig Siv! Jag har också en av hennes svarta väskor, är så glad i den!! Klart man stajlar där det behövs före fotografering... ;) Knoppbrädan är underbar!!

Eva Linnea sa...

Man lär sig nya ord nästan jämt! Jag har även lärt mig bloggosfär/en och bloggbävning. Kul ord, eller hur? Kram EL

Guldkant På Livet sa...

Ha, ha Marie, ja det var en riktigt fin "bloggbild" men om sanningens ska fram tycker jag att hela ditt hem är den vackraste bloggbilden! Va kul att du mindes, jag hade själv nästan glömt det inlägget jag skrev i vintras...

Himmel en sån vacker hall du har. om än den är liten,och den väskan Siv har gjort, såååå fin den är, den passar perfekt på dina fina krokar! Mari.

Saramedflera sa...

Hejsan

Vilken underbar byteshandel. Jag såg sifonen hos Siv, den var också jättefin.
Kram Sara

Nygammalt sa...

Vilken tjusig väska du bytte till dig med. Är också imponerad av alla som är så flinka med symaskinen, men jag tycker att du är väldigt duktig också! Själv kommer jag inte ihåg när jag satt framför maskinen själv. Tror det var på högstadet...(under tvång)

Kram.

Lilla huset på prärien sa...

Kära, söta Marie! Du gör mig så glad med din fina kommentar. Vad roligt att du gillade maten, jag var helt lyrisk för det var så otroligt enkelt och så blev det så gott!!

Jag och min kompis Lena har redan bokat en vecka uppe i Dalarna nästa sommar och denna gången LOVAR jag att vi kommer och hälsar på dig på vägen upp! Då får vi se ditt fina tillbygge också :) Kanske kan pricka in den där fina hantverksmässan då också!

Kram Jenny

Inspiration i vitt sa...

Din väska hänger så fint där ungefär som en vacker tavla. Vad duktig hon är Siv.
Kan man få för många sådana hängare , tror inte det va(har några själv)
Snart hittar du den perfekta platsen.
Kram på dig/Ingela.

milly Garden sa...

Väskan är verkligen underbar!! Sivan kan hon! Dina bilder är verkligen bloggbilder allihopa..såå inspirerande! Knoppbrädan!!! Jag vill ha!

Vill önska dig en riktigt Trevlig Helg!
Kram Marina

My Lovely Things sa...

Hej!!
I går kom sifonen..Verkligen jätte snbbbt..Är så glad för den..kika in och se..

ha en bra dag..
kram anna

Emmas Vita Hus sa...

Väskan är underbar!... tänk den som ändå kunde sy, suck...Kram Camilla

mali-mo sa...

Nydelig veske, og jeg synes oga at den knaggrekken din var så fin ;) Ønsker deg en kjempeflott helg!

Lisas torp sa...

Ja, väskan var ju helg underbar!
Är heller ingen fena på att sy så jag förstår din förundran!

Ha en härlig helg!
Kram
Lisa

Veronica sa...

Jättefin väska, den var verkligen fin!! Du har en utmärkelse att hämta hos mig (om du vill)! Ha det bra och sköt om dig! Kram Veronica.

Malin/Vita hjärtan sa...

Hej!
Vilken jättefin väska du fått! Siv är verkligen jätteduktig på att sy. Vilken fin flaska du har till diskmedlet, det var en bra idé.
Hoppas du får en skön helg!
Kram Malin

Designe sa...

Superfin väska du bytt till dig! Kul att ha något som någon sytt upp så där! Superfin knoppbräda oxå, gillar såna! Ha en riktigt fin helg! Kram :)

a home far away sa...

Väskan är såå fin, tänk vilken lycka att kunna sy så fint:-
Knoppbrädan är helt ljuvlig skulle passa så fint här hemma hos mig:-

Många kramar Gunilla i Singapore

Ina sa...

"Den där" Siv verkar vara himla duktig!! Väskan är underbar!!
Jag älskar din knopphängare, att du bara kan låta bli att sätta upp den fast den är fin där en står också.
Ett paket är på väg till dig nu, förlåt att du fått vänta lite! Hoppas du blir nöjd!:-)
Önskar dig en riktigt härlig helg!!
Kram Ina

♥ Hedvig och Jag ♥ sa...

Otroligt vacker knoppbräda!!! Säg till när du tröttnar på den hihi

Välkommen att tävla hos mig

Linda sa...

Hejsan,

Jag måste få fråga var du hittat de underbara krokarna?? Jag letar med ljus och lykta efter fina krokar till hallen, men än så länge utan resultat...

Hälsar Linda
linda.norberg@telia.com