söndag 7 september 2008

En Lustfylld loppislördag

Igår hade jag ett roligt men fullspäckat program. På morgonen åkte jag ganska många mil för att ta mig till en loppis som bara är en gång vartannat år. Det kan man ju bara inte missa, hihi. Gjorde två fynd. Hade dock kunnat göra flera, men tyvärr var jag inte ensam om att vilja ha just de sakerna. Bl.a fanns där fyra jättevackra vita trädgårdsstolar i järn och en underbar trädgårdssoffa i trä, men de blev som sagt var inte mina. Snyft!
Ni kommer dock inte få se mina två fynd idag. Det ena måste målas först och det andra är något jag ska ha till jul, hihi. Så det får ni vänta med att se några månader!!!!!!
k
Istället får ni se några andra små fynd som jag gjort tidigare under veckan. Ytterligare ett gammalt örngott, vackra spetsar och en liten madonnatavla.
k
Även det här lilla fatet följde med hem. I flaskan som står på fatet har jag diskmedel. Så mycket snyggare att förvara det så här än att ha en ful plastflaska stå framme.
l
Tillbaks till gårdagens äventyr. För efter loppisen åkte jag direkt till Lustfyllt där jag och Mia hade bestämt träff. Lena hade fått in så fina möbler och vi bara gick omkring och suckade bland allt vackert. Köpte med mig det här lilla fatet/underlägget i keramik hem. Mönstret på det är alldeles ljuvligt! Älskar Lenas keramik, skulle vilja ha massor här hemma!!!!
k
Sen var det lite kul, för både Mia och jag hade med presenter till varandra. Jag fick dessa två underbara strutar som Mia har gjort och hon fick en strut som jag hade gjort. Vi gillar strutar, hihi. Den vackra skrivboken som ligger under strutarna köpte jag också på Lustfyllt. Den ska få bli min nya "bloggbok" där jag ska skriva upp alla fantastiska idéer som man får här i bloggvärlden.
k
Nu stundar redan en ny vecka, helgerna går så otroligt fort. Idag har J och hans pappa satt den sista utegipsen på utbygget och börjat att måla fönstrena. Vi får se hur aktiv jag kommer att hinna vara på bloggen den här veckan. Tror att jag kommer att få ägna kvällarna åt att måla fönster, hihi. Vill passa på att tacka för alla goa kommentarer som jag får, ni gör mig jätteglad!
k
Ha en riktigt härlig vecka! Kram Marie

62 kommentarer:

Useful Art sa...

Fina fynd, och tack för tipset med diskmedlet. Har letat efter en bra flaska att ha diskmedel i men en vanlig glasflaska har jag ju faktiskt inte tänkt på :)

Trevlig söndagskväll!
/Sara

Lilla huset på prärien sa...

Åh så spännande att få se vad du har hittat för någonting - jag vill se nuuuu! *nyfiken*

Vad himla smart idé med en sådan där bloggbok. Det är ju jättebra. Jag tänker alltid att jag ska komma ihåg en massa grejor eller sidor man får tips på... men glömmer dem alltid :) Får nog skaffa mig en bloggbok jag med :)

Visst var det i Habo som Lusfyllt låg eller?

Kram Jenny

Grodmamman sa...

Smart idé med diskmedlet! Flaskorna det kommer i är ju sällan så snygga.
Fina saker du köpt också.
Kram

Emma sa...

Jättefina fynd igen:) blir nyfiken som vanligt på vad du kan ha hittat för fint. Det lät ju som en kul loppis, vart finns den? så man vet till om 2 år;)
Kram Emma

Guldkant På Livet sa...

Vilka struttjejer ni är: ) Men ni gör båda så otroligt fina strutar! Och dina bilder är också lustfyllda! Jättebra idé med diskmedelsflaskan! Mari.

Under en vind sa...

Vilken mysig dag ni hade, har redan hört en del av Mia...:) Festligt att det blev strutar från er båda! Nu blir man ju nyfiken på dina köp men anar att vi får se framöver...men det du visade nu är verkligen fint!

Kul att det går framåt med bygget!

Ha en ny bra vecka! Det är bara måndag eller fredag hela tiden....

Kram!

Stämningsfullt sa...

Hej!
så fina saker du har köpt och strutarna du fick var jättefina! Den du gav bort var också så fin :)
Spännande att få se vad du fyndade på loppisen :)
Kram!

Hem och Lycka sa...

hihi, skoj att ni gav varandra strutar - ni har samma smak mao ;-) Den lilla tavlan var underbart fin! kram

Mamma C sa...

Jag har många gamla glasflaskor. Ska ta en och hälla diskmedel i. Mycket fint du handlat med. Så fina strutar du fick med när ni böt presenter med varandra.
Kram Mamma C

Saramedflera sa...

Hejsan

Vilka fina fynd. Madonnatavlan var så söt. jag ser fram emot att se dina andra fynd.
Kram Sara

Lena Kristina sa...

Hej hej!

Såg att du och Mia varit på Lustfyllt. MYSIGT!

Själv vill jag så gärna dit men har inte haft vägarna dit än, tänk en bloggträf åt det hållet. Då skulle jag susa dit direkt.

Kul att ni båda är lagda åt struthållet:)

Lycka till med allt målandet. Det ska bli spännande att se vad ni handlade sedan

Kram Lena

Fyra Rum och Kök sa...

Gamla spetsar är så vackra! Man skulle nog kunna ha hur många som helst.

Vad spännande att få se vad du nu fyndat. Även om vi får vänta lite väl länge för att se det ena... ;-)

Tänkte också berätta att du har en utmärkelse att hämta hos mig. Tack för all inspiration!
//Jill.

Annas Vita Hjärtan sa...

Hejsan!

Åhhh vilka vackra loppisfynd. Den där lilla madonnatavlan är ju så söt!

Hoppas målningen går bra!

Kram Anna

Millas hem sa...

Hejsan!
Ska bli spännande att se de andra sakerna också...till jul, säger du, vad nyfiken jag blir!
Din nya lilla bloggbok är jättecharmig, jag har en med mårbacka på, fast det är egentligen mer ett anteckningsblock! Vad mysigt ni verkar ha haft på er "date", skoj också att ni hade tillverkat strutar till varandra!
Ha en bra vecka!
Kram Camilla

Jema Rose sa...

Så många vackra saker...den där lilla Madonna-tavlan är utan tvekan något av det vackraste jag sett!!!

: )

KRAM, Jenny

<3

Jeanettes hus sa...

Marie,

Grattis till fina fynd.
har själv gjort en del goa fynd i helgen.
Bla köpte jag en rulle tyg med ca 40 meter av ett vackert midnattsblå siden kvalité.
Skall svepa in väggarna i garaget till loppisen den 20/9.
Garaget är så fult och för att få en bättre stämning och kunna exponera mina försäljnings objekt bättre, så tänkte jag att detta tyg skulle passa perfekt!
150 kr för hela rullen, ett kap!

Jag bara älskar den lilla madonnan som du hittat. UNDERBAR! Har aldrig sett dess like....

Ja vi ses väl snart
Kramisar Jeanette

Skatan sa...

HEj Marie!

Tittar bara in för att säga godkväll. Kul med loppisen, även om du inte fick allt du drömde om...

Nu skall jag gå upp och ta hand om svärmora som är på övernattnignsbesök.

Sköt om dig.

Kram,

Anna

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Den där bruna bloggboken du köpte var verkligen fin! Jag såg en så fin anteckningsbok på Balders Hage..med brunt gammalt skinn, som en sån där man tänker sig ligger på ett stort gammalt skrivbord du vet med kalligrafipennorna ståendes bredvid hihi..jag köpte inte boken, men får nog smita in och göra det..

Vad fin den där madonnatavlan var..underbar!

Kram vännen, ha en fin vecka!
Mia

ps drömde t.om om Lustfyllt hihi..det var färdigt i "verkstaden" (i min dröm) och såååå vackert! Vi bara gick där en massa bloggerskor och gapade med stora ögon :)

Hulda sa...

Virkelig noen herlige funn du har gjort på loppis denne helga. Det er alltid så gøy å finne fine og billige saker. :) Jeg falt for det madonnabildet, nydelig!

Jeg har også gjort et funn på loppis i helga, kom og se. ;)

livetpåfyran sa...

åh va kul att träffa lite bloggare och fynda lite!

Ha det gott du med!

Kram Pia

Home No.1 sa...

Hej vad mycket rart du visar!
Kram Annica.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilka sköna fynd du gjort igen! Sådana salt o pepparkar sprang jag på i Dalarna och naturligtvis står de här hos mig nu :D Såg tidigare hos Mia den fantastiskt vackra struten, och du har fått lika fantastiskt vackra strutar av henne!! Ni är jätteduktiga!!!
Din ny bloggbok är så fin hoppas jag kan berika dig med något tips också :D
Önskar dig en ny skön vecka gumman!
kram
nina

liven sa...

Så gøy med loppis men synd du ikke fikk alt du kunne tenkt deg!!
Venter på at her skal være loppemarked i september men tror nok ikke jeg finner så nydelige "ørngott" her hos oss. Jeg tror jeg at jeg må til Sverige for å finne sånt!! Det virker som at dere har mye flottere utvalg på loppisene der!! Her er nok ofte mye skrot!!

Ha en fin ny uke:O)

Hemma hos Lorei sa...

Vad trevligt ni verkade ha det!
Själv slogs jag med borrmaskinen och betongväggarna här hemma. 1 - 0 till väggen, tyvärr. Men skam den som ger sig! ;) Hyllorna SKA upp!

Åh, det ska bli sååå roligt att se utbygget färdigt sen. Tänk vad vackert att få julpynta där!

Ha en trevlig vecka!
// Linda

MiaMaria sa...

Hej!

Kul att åka iväg på loppis och ett trevligt besök är ju inte så dumt....

Fina strutar du fick....och vilka härliga fynd....

Måla fönster...då vet jag att du har att göra.....

HA´en bra vecka!
MiaMaria

LantlivsAnette sa...

Ojjj vilken rolig helg du har haft..himmel..
Men jisses vad nyfiken jag blev nu på vad du köpte där på loppisen..det du ska ha till jul..kan det vara en gammal julkyrka kanske ? jag har nämligen hittat en på loppis i sommar som jag ska ha till jul..men jag måste måla den lite först..tänk att man kan tänka på julen mitt i sommaren..fniss..men nu är vi ju snart där..sååå roligt !
Ha det så bra Kram Anette

Hjärtat Mitt sa...

Det låter som en rolig helg :)
Madonnatavlan är ju bara sååå söt.
Och jag säger som alla andra, vilket jättebra tips med flaskan till diskmedlet. Det ser klart mycket snyggare ut.
Är nyfiken på dina fynd.....

Kram Mari i Marieholm

Viola sa...

TAVELTOKIGA JAG SÄGER BARA, DU DEN MADONNATAVLAN ÄR HELT BEDÅRANDE, SKULLE PASSA MIG SÅ BRA, KRAMAR FRÅN EN SÅ REGNIG MÅNDAGSMORGON, VILL HA SOMMAR IGEN, KRAM VIOLAN

Annika sa...

Tack kära Marie för alla fina tips du bjuder på, skall anamma det där med diskmedelsflaskan.Och varför inte en idèbok...

Vilka fin fynd du gjort gillar spetsen på örngottet. Och strutarna du fick är mycket vackra, jag väntar nu på pandurokatalogen så att jag kan köpa hem lite pysselsaker ( har helt slut på det)och kanske kan jag göra egna strutar snart har inte en enda. Jag brukar göra några till Jul med godis i, men dom har aldrig sparats...
Ha en bra vecka.
Kram Annika

Vit lantlig själ sa...

Hej!
Fina saker du köpt.
Vet du vad?
Du har blivit nominerad inne hos mig.
KOlla in det.
KRAM

Designe sa...

Vilka underbara spetsar och fina fynd i övrigt oxå! Så fint du höstpyntat ute, älskar kärleksört!..Superfint på din sovrumshylla oxå!..har inte varit inne hos dig på ett tag, har lite datortrubbel just nu...
Ha en fin dag! Kram :)

White Season sa...

Du är helt otrolig på att hitta fina mysiga saker... och så kul att du träffade Mia och så söta strutar.
Låter som en härlig helg, och lite mer målar jobb i veckan :-) Men så fint det blir hos dig, underbart!
Ha en skön vecka, Kram Malin

Liza i pepparkakshuset sa...

var hittar man alla bra loppisar??
Har inte lyckats finna en enda...

Kanonfina bilder..
Ha en bra vecka
Kram Liza

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
Har du varit på Lustfyllt, ååh vad jag längtar dit också... Jag var ju där i våras, och det var så mycket fint, och det förstår jag att det fanns nu också.
Den lilla tavlan med madonnan som du hittade var ju alldeles underbar!
Kram
marie

Katarina sa...

Hallå där!

Så kul att ni gjort samma presenter till varan....fniss...
Va kul att utbygget går framåt...
det låter som det snart är klart...tänk va kul när du får börja pynta i ordning där inne!

Vilka fina planteringar du gjort också...
Jag hann aldrig svara på ditt mail....internet hemma är ju minst sagt litekrångligt...:(
Du gissade ju rätt i alla fall att jag ändå inte kunde komma eftersom jag hade öppet då...:(
Ja ja...det blev ju billigare för min plånbok då...

Ha en härlig ny vecka....
Jag ska också måla....äääääntligen i Kajsas rum...
Kraaaaam

My Lovely Things sa...

Hej!!
åh vad vackra bilder!!

va spännande med loppis shoppingen..vad kan du hainhandlat måntro???

Skrivboken är ju bara så fin..tänk att skriva i den..verkligen en en sån bok man vill ha framme..
jag har mailat..

Ha det så gott vännnen..
kramar anna

Ann-Catrin / finthemma sa...

hej där!1

kan tänka mig ni hade det mysigt ihop där på Lustfyllt... och vad roligt att ni gav strutar till varandra.. så söta!!

Dina örngott är en dröm..jahg är som du alltid på jakt efter vackra med spetsar...

spännande med dina andar inköp.. den som väntar på något gott...


Ha en fin vecka
kram Ann-catrin

Inspiration i vitt sa...

Hej, vad härligt att det går undan med utbygget rätt vad det är så är det klart ska du se.
Att skrapa fönster är ju inte det roligaste man kan göra(har skrapat ett antal i vårt hus så jag vet)
men det är ju nödvändigt och snyggt blir det.
Vad kul att träffa en kär blogg kompis och besöka det underbara stället ni var på och vad gulligt att ha en liten present med sig, ni gör så fina strutar.
Madonna tavlan var ju bara för söt
Kram hela dan/Ingela.

Anna sa...

Hej hej!


Helgen lät jätteroligt och vilka ljuvliga fynd! Den söta madonnatavlan är ju helt underbar:)

Oj nu blev jag nyfiken på vad du hittat som ska fram till jul! Kanske en antik släde som kan dekoreras med granris och mossa och lite kulor av fattigmanssilver? Ja ja vi får ha tålamod och vänta helt enkelt:)

Kram
:)Anna

Lockas lilla längtan sa...

Otrooligt mycket fint...som vanligt. Men vad kan det vara vi inte får se.....

Kram Veronica

A-P sa...

oj så vackert, en helt underbar madonna, vilken lycka att hitta en sån. Och så vackra strutar, fler än jag som har dille på strutar = )
Ha det bra. Kram

Annas skattkammare sa...

Åhh det låter som du har haft världens bästa helg! Jag var ju på lustfyllt för ett par veckor sen men jag blev ändå helt lyrisk nu när jag såg bilderna från bloggen på allt fint som inkommit.. Vilka fina fynd du gjort! Ska bli spännande att se resten med. Ha en bra vecka! Kram /Anna

Vit spets sa...

Gissa om jag blir nyfiken på fyndet som skall fram till jul :) Roligt att helgen varit bra & kul att Du provat & gillar väskan!
Jag är riktigt mallig över Sifonen!
Kramis
//Siv

hemtrevnad marie sa...

Vilka saker du fyndat!!
Undrar just vad du hittat till jul??
Hittade faktiskt en gammal julkyrka i somras på auktion själv...
Tänk att du hittat en blank flaska till diskmedlet!
Själv hade jag precis så i vårt gamla hus, där köket gick i grönt och rött, en grön sån flaska med diskmedel!
Tyvärr sålde jag dom, för jag fixade inte att ha grönt i mitt kök här...tänk så dum och färgkänslig man är va?!
Men en blank flaska vore inte dumt!!
Ha det gott!
kraam

alidas sommaräng sa...

Vilka Vackra fynd du gjort -verkar ju ha näsa för loppisfynd!Bra ide´med diskmedelsflaskan! Ha de´bra Kramar Laila

Linneagården sa...

Hej lilla Marie. Det finns faktiskt ett mysigt/lantlig café som heter just "lilla marie". Det ligger i Skelleteå & är toppen att gå & fika på + att atmosfären där är inspirerande!
Hoppas allt är bra med dig såhär på höstkanten emellan målningen som väntar.
Jag har tassat in här, men tror ej det blev nån kommentar sist....så jag passar på att önska dig en fortsatt jättebra vecka. Varm kram /madelene

fint fynd såklart!!

A-P sa...

Hej..tänkte bara säga att jag lånar lite av dina bilder och länkar till dig på min blogg eftersom att jag tycker fler bör hitta till din sida för att kunna ta del av allt det vackra du visar upp. Hoppas att det är ok. Kram

idémakeriet sa...

Det ser ut att ni har haft det mysigt. Fina saker köpte du förresten.
Ja man får jätte många ideer av sina bloggvänner och ideerna får känna sig stolta i en sån fin bok.
Kram Gerda

Lina sa...

Åh så trevligt ni verkar ha haft det! Och vilka fina saker du inhandlat!! HA en riktigt bra vecka och lycka till med målningen!

Norrbacken sa...

Fina loppisfynd.
Ja diskflaskorna är ju inte så roliga. Men med en glasflaska blir det fint.

Ha det gott!
kram Linnéa

Madeleine sa...

Åååh vad mycket fint du har Marie. Vilken fin bok du köpte, det blir verkligen perfekt att använda den till bloggbok. Vackert kakel och snygga zinkburkar...jag vill också ha...hahaha.. Ha de bra! Kram Madeleine

Moderncountry sa...

Hei gode Marie!

Var akkurat inne hos Mia og leste om turen deres. Jeg sa til ho at det hadde jo vært supert å få slengt seg med. Men en annen gang kanskje? Har alltid villet dra til Lustfyllt og nå som jeg har flyttet hjem igjen er jo sjansen stor. Lena har så mye vakker keramikk at det er ikke rart dere sukker og åååer dere :)) Javisst har underlaget vakkert mønster! Kommer koppen også derifra? Den ser nesten ut som den hører til. Det er virkelig fine saker å få til Jul det. Fine stuter også, dere to er virkelig dyktig til å lage det.
Nå har jeg begynt å tenke på nye ideer til Jul. Fort som det går nå.

Ha en riktig fin og kreativ uke!
Klemmer!

Elzie sa...

Så mycket fint. Har också mitt diskmedel i en sån flaska, men min är grön *s*.
Dina strutar är så vackra. Har sett dom lite här och var nu. Du har verkligen inspiration.
Hoppas du får en bra kväll.
Kram Elzie

vitating sa...

Hej! Såå fina ting :-) Roligt med loppisen oxå, väntar nyfiket på vad det kan vara du köpt! Jättefiffig ide med diskmedlet, jag gömmer min flaska i skåpet!

Må väl!
Kramar Maria

mali-mo sa...

Så fine ting! Ønsker deg en fortsatt fin uke!

les fifoles sa...

Wonderful pictures. As always!
Have a nice day. Anne

Lina sa...

Hej!
Oh, så mycket fint du visar, jag njuet och tittar på alla inlägg som jag missat på sistone...

Tipset med diskmedlet var ju toppen! Här ska de göras de samma bums! ;- )

Må så gott, kram Lina

Änglahem sa...

Tack snälla för rara ord! jag blev faktiskt ganska nöjd själv...

Så det var MIA FIA du skulle träffa?! Då har hon äntligen fått vara till Lustfyllt.....hon verkar göra väldigt vackra ting den där Lena....fint fat som fick följa med dig hem.

Fönster, måla fönster!......då har du snart användning för lampan*tihi*.

Ha det gott!
Kram, Ulrika

Pia..... sa...

Hejsan..det där med diskflaskan ..har jag oxå..det är såå mycket finare än den som du säger fula diskmedelsflaskan som kan köper..bara måste få säga...at den där bilden jag "fick" av dej..den är jag sååå nöjd över..tusen tack för den..finns det nåt jag kan återgälla dej med:)skulle gärna vilja det...fick sån respons på de sakerna vi hade på höstmässan i helgen där jag då hade använt mej av din vackra bild..så än en gång tack..har du mer tips på var jag kan finna liknande bilder till julmarknaden( vi ska även köra en sån..vi blev så sålda på att göra detta ..så nu bara måste vi göra en gammaldags julmarknad oxå...)..ha de...kram..PIA

Ljuva ro sa...

Hej igen!
Vilken bra idé med en bloggbok, det har jag tänkt skaffa länge... men på nåt sätt glömmer man bort vissa saker... förstår inte hur det går till, hihi! Strutarna är supersöta!

sommar-rummet sa...

HEJ!
Du har en award att hämta hos mig! Ha det gott! KRAM

Annika Christensen sa...

Vilken fin blogg du har.
Fina bilder och inspirerande.
Fint du bor.
Annika