torsdag 18 september 2008

Kuddar

Hej allihopa! Den här veckan duggar det verkligen inte tätt mellan inläggen ifrån mig, vet inte riktigt vart tiden tar vägen! Ikväll ska jag iallafall ta och kika runt bland alla bloggar och se vad jag har missat under veckan, ska bli jättekul! Jag har ägnat de senaste kvällarna åt något jag egentligen inte tycker om, nämligen att sy! Kände för att byta ut några av alla vita kuddar i vardagsrummet mot lite mer färg (väldigt lite färg visserligen, hihi).
l
Jag är verkligen ingen höjdare på att sy, har alldeles för lite tålamod och blir tokig om det trasslar och blir fel (och det blir det ofta när jag syr, hihi). Jag har iallafall lyckats åstadkomma några kuddar. Man får dock inte kika för nära på dem, de tål de inte, hihi.
k
Det här vackra monogramet satt på ett gammalt örngott som var trasigt så jag bestämde mig för att använda det till något annat. Det blev till prydnad på en ny kudde istället.
k
Den här kudden fick en massa spetsar på sig, alla fyndade för några kronor på loppis. Spetsarna sitter allt annat än rakt, men det får duga!!
l
De randiga kuddarna är sydda av tyg från Jysk. Tror att 5 meter kostade 100 kronor. Billigt!!
k
Tycker inte att jag gör annat än önska trevlig helg, veckorna går så oerhört fort. Idag kommer våran källartrappa att bli färdig ner till tvättstugan. Jag längtar!!!!! Ska bli såååå skönt att slippa klättra på stege ner till tvättstugan, hihi. Kommer bilder från utbygget snart! Hoppas att ni alla får en riktigt mysig helg! Kram Marie
k
Ps. Ni har väl inte missat att det snart blir bloggträff igen? Kika in här!

67 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Ingen höjdare?? Dina kuddar är ju jättefina! Vilket billigt tyg, det var ett bra fynd. kram!

vitating sa...

Hej Marie!
Jisses vilka fina kuddar!! Om jag bara kunde sy en tredjedel så bra så skulle jag vara glad! Tiden går fort, jag har nu mina lediga dagar, tors-söndag, det är såå skönt! Idag har jag gjort fint vid ytterdörren, ska visa det imorgon! Lillan här har feber så det blir inte så mycket gjort, fick passa på när hon sov. Sonen har en kompis så de leker för fullt! Nää. dax för lite mellis!

Ha det gott!
Kramar Maria

vitating sa...

Hej Marie!
Jisses vilka fina kuddar!! Om jag bara kunde sy en tredjedel så bra så skulle jag vara glad! Tiden går fort, jag har nu mina lediga dagar, tors-söndag, det är såå skönt! Idag har jag gjort fint vid ytterdörren, ska visa det imorgon! Lillan här har feber så det blir inte så mycket gjort, fick passa på när hon sov. Sonen har en kompis så de leker för fullt! Nää. dax för lite mellis!

Ha det gott!
Kramar Maria

husvidhavet sa...

De var ju jätte charmiga dina nysydda kuddar!
Håller med dig, veckorna går alldeles för fort och än värre:
-helgerna snabbare!
Kram Marith

Lilla huset på prärien sa...

hej kära marie! skönt att höra att allt är bra och att bygget framskrider som det ska. här är det lite halvförkylt i hela familjen men vi reder oss.

såg den där bloggträffen och sade till lena att jag hade velat vara med. men det är ju så att jag då måste ha med lilla I eftersom hon ammar fortfarande och då förtar det liksom hela idén lite... att fara iväg sådär med nya vänner och verkligen NJUTA tillsammans. nehej, det får vänta till nästa gång för min del - i want to be alone! :)

vacker ros!!

kram jenny

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Här är det inte lätt att vara första kommentator! Nåja nr 5 är ju inte dåligt det heller, även om det inte är medaljplats!
Du kan väl visst sy! Vad är det för prat... jag har ju sett det förut, och nu igen. Kuddarna är jättefina, och det är ingen människa som ser om det är rakt eller ej... en kudde blir ju alltid lite "tillbofsad" när man sitter i soffan, så det ser man inte då.
Så härligt med att det börjar ta form för er med utbygget, det blir skönt innan det blir rejält kallt ute.
Ja nu är det dags för bloggträff igen, det ska bli såå roligt att få träffas igen, och så mycket kul vi ska göra...
Kram
Marie

Vit Spets sa...

Halloj vännen!
Så fina kuddar Du gjort, jag menar det verkligen! gillar de randiga, oxå tyckte jag att monogramkudden blev hur bedårande som helst...när jag har hittat spets på loppisar o dylikt skall de alltid ha 10 kr/m eller mer, har aldrig lyckas hitta riktiga gobitar.
Bloggträffen låter ju helt underbar, tänk att få komma iväg & träffa likasinnande själar :) men det blir alldeles fööööööör lång att köra.
Sköt om dig :)
Kramis
//Siv

bagateller.se sa...

Superfina kuddar ju! Får man fråga var du hittat det fina randiga tyget? Letar efter ett sånt!
/Terese

MiaMaria sa...

Hej!
Dina kuddar blev ju jättefina...man blir ju sugen på att sy vetja......

HA´det så gott och vist går det fort fram....

MiaMaria

Nettan sa...

Kan inte sy sa du ?!
Men dom vart ju " jättefina ", gillade den men spetsar....=0)
Trevlig Helg !

Kram Nettan

Skatan sa...

Hej du!

Jag tycker att du har lyckats alldeles utmärkt med tanke på att du inte anser dig kunna sy! Sitter och ojar mig och undrar om jag inte borde få cykla hem snart... :)

Önskar en skön kväll.

Kram,

A.

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så FINA kuddar du har gjort!!
Gissa om jag blev inspirerad nu :)
Kram!

Mrs W sa...

Super fina kuddar det ligger står på min to do lista... uhh

Under en vind sa...

Hej min vän!!

Vilka fina kuddar du sytt! Trots att tålamodet brister så tycker jag att du lyckas bra med dem!

Vad kul att du ska på träffen! Jag kommer inte med hela helgen, men funderar på att bara åka ner över dagen på lördagen...får väl se...

Nu ska det lagas kvällsmat!

ha det gott, kramar!

Tårtsmulan sa...

Ingen höjdare på och sy kuddar...milde tid så snygga kuddar!!! Du är ju jätteduktig :)

Ta hand om dig.
Kram!

Lottaspace sa...

Oj så mysigt det ser ut med alla fina kuddar!

Kram,Lotta

Ann-Catrin sa...

Marie!
Får man slå sig ner i den inbjudande soff och kuddhörnan..
inte duktig på att sy..ha!
vackert så det förslår!
Underbara bilder!
Stor kram a-C

Casa Loda sa...

Ja men det här var väl jättefina kuddar, ser så himla mysigt ut.

Ha det bra!

Annika

Lilla Trollbacken sa...

I mina ögon är kuddarna jättefina!
själv har jag suttit och knopat ihop en tehuva! Får se om jag vågar lägga ut den på bloggen hihi!
Ha det gott!
Gabrielle

envilsenloppa sa...

Nu har jag förstorat bilderna och synat kuddarna i sömmarna ...... äh skojar bara , de är ju såå fina ! Fint med lite färger nu till hösten !
Kul att utbygget går framåt , vilket projekt . Vi ska ta tag i vårat kök snart och jag bävar redan , fast vi ska leja bort allt .
Ha det gott !
Kram/Lotta

Jema Rose sa...

Jag tycker att dina kuddar är JÄTTEFINA!

: )

KRAM, Jenny

<3

Annas skattkammare sa...

Vilka jättefina kuddar! Förstår inte vad som inte skulle vara bra med dem? Gillar inte heller att sy, det blir aldrig bra och tålamodet finns inte när symaskinen är i närheten.. =) Låter som en urmysig bloggträff, skulle vara kul att se allihop, men jag hänger nog på någon annan gång. Ha en trevlig helg! Kram /Anna

Hulda sa...

Putetrekkene dine ble virkelig fine, syns jeg. Lurt å bruke monogrammene fra den gamle puten. Ble fint med blonder rundt det.

Dagene og ukene går utrolig raskt, det er sikkert og visst.

katarina sa...

Hej Marie !
Vilka underbara kuddar du visar !
Så härligt och ombonat med kuddar.

Passar på att önska dig en trevlig heög med skönt höstväder ..får vi hoppas ,ler*

Ha det gott
Kram
Katarina

Mamma C sa...

Jättefina kuddar som du sytt. Inget fel på dom, det som är roligt är att ingen annan har en lika dan.
Ha en bra helg du med
Kram Mamma C

LantlivsAnette sa...

Nämen du , du är ju en hejare på att sy..himmel vilka fina kuddar du har sytt !
Med så fina detaljer och allt..
Jag vet , veckorna springer iväg !! jag tycker att jag jämt skriver att det är dax för Fredags fika..hii...hii..
Ha det så bra Kram Anette

Lockas lilla längtan sa...

Skärpning!
Du kan inte mena att du är dålig på att sy om du fått till så många och FINA kuddar! Den med monogrammet på var ursöt!! Tyget var ett riktigt fynd vill jag lova...

Kram Veronica

Lockas lilla längtan sa...

Skärpning!
Du kan inte mena att du är dålig på att sy om du fått till så många och FINA kuddar! Den med monogrammet på var ursöt!! Tyget var ett riktigt fynd vill jag lova...

Kram Veronica

Villa Nyhem anno 1918 sa...

oj vad du sytt på ,mycket fint med liite färg ,ha en trevlig hösthelg! D.S jag blir också sugen på att åka på bloggträff men jag bor ju så långt upp! Kram Maria

Villa Nyhem anno 1918 sa...

oj vad du sytt på ,mycket fint med liite färg ,ha en trevlig hösthelg! D.S jag blir också sugen på att åka på bloggträff men jag bor ju så långt upp! Kram Maria

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Du är ju jätteduktig på att sy! Kuddarna är jättefina! Funderar över i fall det är det tyget jag köpte i somras? Finns i ett inlägg då. Är det svart-vitt?
Jag har bara inte fått fram min symaskin ännu.
Förstår att du längtar efter en riktig trappa!
Önskar dig en riktigt skön helg, Marie!
kram
nina

Vardagens guldkorn sa...

Jag tycker att kuddarna ser jättefina ut ( å det är ju ingen som synar dom på insidan direkt, så vad gör det om det inte är perfekt) Mysigt blev det ialla fall i soffan!
Linda

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Ja idag har jag Vackre Hjem i min hand :)

Åh vad fina kuddar du har sytt! Jag är inte nåt syproffs, men du är ju jätteduktig!

Ja veckorna bara rusar iväg...känner att jag inte heller hinner med det jag vill just nu.

Ha det så jättebra vännen!
Kraaaaam
Mia

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
Åh vad fina kuddar..

Jag tycker att du har gjort underverk..så ljuvligt medalla fina spetsar på..

Kan tyvär inte följa med på bloggträffen..
Ha det så bra..
kram anna

Hjärtat Mitt sa...

Kuddarna blev jättefina.
Jag är inte heller så väldans duktig på att sy, men det största problemet för mig är TID. Jag tycker inte att jag hinner med någonting av allt som jag vill hinna med :(

Kram Mari i Marieholm

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Marie!

Såååå fint med dina kuddar!!! massvis med inspiration, precis vad jag behöver - i vanlig ordning!
Har också tänkt på nya kuddar till sofforna, och nu gav du GODA ideér!

Ha en härlig helg!
Kram Hanna

Evas Paradis i vitt sa...

Du var mig en flink en på symaskinen ... ser ju hur profsigt ut som helst!
Kul idé med spetsar i rader på tyget ... ursäkta om jag härmas lite ;-)
Kram Eva

hemtrevnad marie sa...

Jisses så fina kuddar du gjort Marie!!!
Som om inte du skulle kunna sy!!
haha, du skulle se mig du....har inte rört en symaskin på säkert 10 år....har sytt för hand det lilla jag syr...eller sytt..knåpat ihop skulle jag nog kalla det ....drar mig för att göra något med ett stort stycke ockragulrutigt tyg som jag har haft i vårt förra hus....tänkte sy, nej knåpa ihop några gardiner ...
Bloggträffen låter så himla rolig!!!
Synd att man bor långt bort och aldrig är rik....får väl vänta tills jag tjänat storkovan på mina målade rullgardiner, HAHA!!
Rosen du visar är så vacker... vilken ljuvlig färg!!!!
trevlig helg!!
kraaam

Eva Linnea sa...

Jättefina kuddar! Ha en bar helg. Kram EL

Zizzi sa...

Jag tycker att dina kuddar blev underbara! Vilken fantasi du har!
Kram cissi

Vit Spets sa...

Låt grannarna fundera ordentligt, jag tycker Du har så vackra ting, både ute & inne, fortsätt med det Marie!
Kramis
//Siv

Hem T Gårn sa...

hej marie! ja skrattade när jag läste ditt inlägg, ja va just igår och köpte det tyget, för att sy kuddar, köpte även fina dynor för 20kr styck. Det va så kul att träffa lena kändes som vi känt varandra i åratal, Ska bli så kul att åka o hälsa på henne. Hennes nya butik kommer att bli inrednings mecka, helt overkligt fin miljö i den nya butiken kraam maria

rosenfröjd sa...

kära nån vilka fina kuddar! o ser fram emot fler bilder på utbygget.

ha en ljuvlig helg!
kram/
¨M¨

Gammalt & nytt sa...

Så otroligt fina kuddar!
Du är då en hejare på att sy..dom vart otroligt fina..
Kram Och ha en trevlig helg/Irene

Useful Art sa...

Det var ju jättefina kuddar, särskilt den där med spets, den gillade jag. Har också tänkt sy kuddar av lite tyg jag har liggande. Men är som du, inte speciellt förtjust i att sy. För lite tålamod.
Men kanske ska inspireras av dig och slå till nu då iaf :)

Trevlig fredag!
/Sara

Radhusdrömmar sa...

Åh vad fin den kudden med spets var! Vad duktig du är :-)

Ha en bra helg!

Kram Johanna

Katarina sa...

Hallå där!
de där kuddarna var ju hur fina som helst!!!
Så vist kan du sy alltid....:)
Tänk jag som är utbildad å allt jag syr inte alls istället....tiden finns inte...jag bara handlar tyg och drömmer om vad det ska bli...
Vad härligt att kunna gåner för en trapp....hihi...det ska bli jätte kul att få se mer bilder sen.
Här blir det fullt upp i helgen...ska försöka bringa någon slags ordning i vårt hem....:)
Kraaam o ha ne härlig helg!

Grodmamman sa...

Super fina kuddar!
Kram

Designe sa...

Vilka underbara och personliga kuddar! Jag älskar sånt randigt tyg, tänk att det finns så billigt på Jysk, jag måste ta och titta in min Jyskbutik. Kuddarna med spets var ju superfina! Bra tips! Ha en fin helg du med! Håller med om att veckan gått fort! Kram :)

Styling a`la Anna sa...

Halloj!! Jag håller med dig ..var tar dagarna vägen?? tiden bara flyger iväg....På bild ser kuddarna i alla fall underbara ut!! :-) Ha en underbar helg hoppas vi ses snart igen! Kram!!

lottens vita och gröna sa...

oh du är ju grym ju marie, så fina, du vann över maskinen! det tyget har jag med fyndat och gjort till ett överkast i kalles rum, vi har visst samma smak, hihi! vad skönt med trappan, det underlättar kan jag tänka mig, fniss! ha det gott vännen! varmkram lotten

Viola sa...

Hejsan, ville bara titta in och önska skön helg, från eldoradot bland loppisarna på Österlen, kram VIOLA

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbara bilder du viasr.


Ha en bra helg!
Kram Ullis

Inspiration i vitt sa...

Det märks ju inte på resultatet precis att du inte är duktig.Tycker att du är super, sen behöver ju inte allt vara perfekt heller.Är det handgjort så ska det syns.
Det randiga tyget ser ju ut som vilket "dyrt" tyg som helst.
Hur som helst så var dina kuddar jätte jätte fina.
Kram hela dan/Ingela.

Emmas Vita Hus sa...

Helt undrerbara kuddar!! Håller med om det där med tiden, man vill så mycket och har tusen planer i huvudet jämt men det är svårt att hinna med.

Hoppas du får en trevlig helg!

Kram!

Vita-hjärtan sa...

Vilka fina kuddar, gillar den med spetsarna jättemycket!

Trevlig helg/Evelina

nettans lantliga hem sa...

Jag tycker att dina kuddar är fina, vad fint du har de
Ha en trevlig helg!
Kram Nettan

Ina sa...

Vad duktig du är, dina kuddar är jätte fina!! Synd bara att det fattas en om du förstår vad jag menar:-( Jag fixar en ny till dig för den andra verkar ha kommit på villovägar.
Kram Ina

Moderncountry sa...

Nei vet du hva, sier du at du ikke kan sy?? Du er jo superflink!! Så fin og romantisk linputa med blonder var, den synes jeg hadde det lille ekstra. Ja, alle var like fine selvsagt.og stoffet fra Jysk ja, det fant jeg for ett par mnd. siden. Men jeg har enda ikke fått laget noe ut av det. Men når jeg ser hvor fine dine puter ble må jeg bare få fart i sakene.
Men det er så mye annet moro, har akkurat vinket en søster farvel. Det er så skjønt med familie på besøk, jeg nyter hvert eneste sekund av det :)

Ha en skjønn kveld vennen!
Klem Aina

Ljuva ro sa...

Det ser verkligen inte ut som om du inte gillar att sy! Kanonfina kuddar!

milly Garden sa...

Så duktig du är! och så snyggt det blev... Jättefina kuddar allihop!

kram Marina

Nygammalt sa...

God kväll Marie!
Ja du, jag instämmer, vart tar tiden vägen? Helt otroligt så snabbt veckorna har gått nu.

Du är jätteduktig på att sy, ser vädligt ombonat och mysigt ut. Tyget från Jysk, tror du att det finns kvar? Det blev jag sugen på och till det priset och allt.

Hoppas du hinner njuta av helgen nu.
Kramar.

Linneagården sa...

Hej där, "min inspirationskälla". Jag håller på att fixa/måla i barnkammaren & kikar runt efter vackra kuddar. Dina var så fina!

Ha en jättebra söndag, så hörs vi snart igen.
Kram/madelene

Emma sa...

jättefina kuddar. Specielt den med monogramet blev jag kär i:)
Kram Emma

Guldkant På Livet sa...

Tål inte kuddarna att synas i sömmarna?! De är ju superfina, vilka vackra kuddar du har sytt med spets, monogram och allt, så duktig du är, tänk om jag hade hälften av dina sykunskaper!!!!Vilken ljuvlig och inbjudande soffa det blev i det vackra rummet!! Söndagshälsningar!!

Systrarna vitt sa...

Jag har ibland lite svårt att ta fram symaskinen, kanske en aning för dåligt tålamod, jag vill helst att det ska vara klart meddetsamma. Men det händer ju ibland. Just nu håller jag oxå på med kuddfodral. Dina blev jattefina, och hela rummet är supersnyggt. Gillar specielt ditt fina vitrinskåp, är på jakt efter något liknande för det nuvarande är för litet. Kram Liselott

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Inge bra på att sy? INGE BRA PÅ ATT SY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oj, oj, oj så fina kuddar:)
Du är ju jätteduktig!

Själv önskar jag mig en symaskin. Sen ska du få se vem som inte är en höjdare på att sy..hihi!

Susanne