tisdag 2 september 2008

Sovrumshylla

Det var inte bara vitrinskåpet som blev utsatt för lite omflyttning av grejer häromdagen. Inspirationen höll i sig några timmar, så även hyllan ovanför våran säng fick lite "nytt" pynt.
l
Varför ska man gömma allt vackert gammalt linne inuti ett skåp? Nej, nu får några av alla mina loppisfyndade gamla örngott pryda hyllan i sovrummet så jag kan njuta av dem varje dag.
k

Mina gamla nötta skor får också plats.
j
En rosa ros och vit flox får pryda en ljusstake som varit min mormor och morfars.
l
Det rostiga X:et fyndade jag för halva priset för ett tag sedan. Lycka!!!!
k
Den silvriga krukan är köpt i Danmark för några år sedan och väckarklockan fyndade jag när Katarina och jag var på loppisrunda i somras.
l
Så nu ser hyllan ut så här, iallafall för ett tag framöver, hihi.
k
Ha en trevlig kväll! Kram Marie

56 kommentarer:

Skatan sa...

Hej!

Nej jag håller med - fram med allt det vackra linnet!!

Frågan är varför alla har så vackra gamla barnskor. Jag har nötta eländiga träskor och gamla gympadojjor som inte alls tål att visas upp ;-)

Nu skall jag avsluta för dagen och cykla hem.

Ha det bra. Kram,

Anna!

Viola sa...

Hejsan, så klart man ska ha framme det vackra så man kan njuta varje dag. Hyllan blev ju så ljuvlig med alla dina vackra ting, så rart. Ha en bra kväll, kramar från VIOLAN

Marina sa...

Hur fint som helst! Mina gamla skor hänger på en knopphängare i badrummet. Kul att ha dem sparade. Gammalt linne är så fint emn monogram och spetsar.

Hem och Lycka sa...

Klart det ska visas upp när man har så fint! Du har pyntat vackert, bara att beundra! kram

Jema Rose sa...

VACKERT!!!

: )

KRAM, Jenny

<3

Annas skattkammare sa...

Det blev jättefint! Visst är gamla lakan för vackra för att gömmas i skåpen.. Och sådana barnskor skulle jag också vilja ha! Älskar alla fina detaljer! Kram /Anna

Lilla huset på prärien sa...

Hej Marie! Vilken tur med din bokstav för halva priset. Jag köpte ett Y idag för 169 kr så det var inte så billigt det inte... Y som i Jenny, kanske du fattade eller? ;)

Fick lite gott te med mig också så det hoppas jag kunna smaka snart. Vad fina örngot du har! Jag kan nog aldrig få nog med örngott faktiskt. Läckert blev det på din hylla i alla fall!

Kram Jenny

Lärarbostaden i grönskan sa...

Vilet fint litet stilleben! Älskar ditt rostiga X. Förstår att du är nöjd med det!

Kram

MY WHITE COTTAGE sa...

Det tycker jag var en strålande idé, att låta örngotten ligga framme på hyllan. De är ju så vackra! Jag har också inhandlat en rostig bokstav, i mitt fall blev det ett R. Bilder kommer i veckan hos mig.

Så kul att gå på Formexmässan och dessutom träffa en massa bloggvänner!

Ha en fin vecka!
Många kramar Jenny

Hulda sa...

Nydelig hylle med pynt! SÅ vakkert du har dekorert den. Jeg har også drevet på med omflytting på ting her om dagen, er ikke ferdig med det enda heller. ;) Men, man må ha inspirasjon når man holder på med slikt!

Stämningsfullt sa...

Hej!!
Så fint du har gjort på hyllan! Jag måste också hitta ett bra ställe där jag kan ha mina fina örngott framme :) Håller med om att det är så synd att gömma undan dem i ett skåp!
Ha en bra kväll.
Kram!

Liza i pepparkakshuset sa...

Det blev jättefint påhyllan, vilka underbart vackra örngott!
Kul när man kan fynda lite :)

Kram Liza

Linneagården sa...

Du sprider inspirationen vidare...som oftast då man kikar in här hos dig. Ljuvliga bilder.
Vilken bra idé att låta lite fina lakan ligga synliga på hyllan, få se vad man hinner fixa med ikväll....
Jag har en tvätthög som är just hööög!

Ha en fortsatt bra vecka. Kram på dej /madelene

livetpåfyran sa...

Visst är det kul att ändra om lite...

Jag tror att de flesta barn av sjuttiotalet har vita skor, utom min man då kanske som har bruna, med herrstuk, haha

Ha det gott, kram Pia

Under en vind sa...

Självklart ska det fina synas!!! Så fint dekorerat på hyllan!

Här hemma är det ganska stilla på pyssel fronten , har blivit lite höstfix ute men inne händer det inte mycket...har massor av projekt jag vill göra men mannen bör involveras i dessa så då tar det lite längre tid...först ska förslaget läggas fram, sen ska det grubblas på innan det kan bli ett ja eller nej...fniss....Han har lovat vissa förändringar före jul iallafall så då är det ju ett tag kvar...

Just nu kämpar jag med envis förkylning, imorgon blir det skönt hemmamys!

Kram! (på avstånd...)

Lena Kristina sa...

vad fint du gjort på hyllan. Jag älskar oxå gamla lakan med spets på.

Jag har samma tapet som du fast den blå som fondvägg, funderar lite på att tpetsera den färg som du har nu, den är ljuvlig

Kram Lena

lottens vita och gröna sa...

hallå goa goa marie!
hoppas att alla intryck lagt sig...jag är ju fortfarande hög på zinket...fick en idé av jeannette om att ha det i taket, wow...vilket tak!? undrar tommy, ehhhh nånstans ska vi ha det iaf, hehe! nån gång måste du komma och hälsa på här, du är sååååååååå varmt välkommen, gästrum ordnas!
du din hylla var en ren poesi...satt här och grät över gúas kisse så det var så fint att få detta på näthinnan nu, så vackert mmmm så vackert!
varmastekramen lotten

Kristin sa...

Hej Marie! JAg har inte hunnit (eller orkat) skriva på ett tag, men nu får jag ta mig i kragen. Vad fin er utbyggnad är, och vad ni jobbar på snabbt!!! NI ÄR TOPPENDUKTIGA!

Vad fina saker du visar, som vanligt, och vilken tur med X:et! Vad kul att gå på mässan! Hade jag också gärna gjort istället för att vara hemma med två gnälliga förkylda barn, en nyopererad och lika gnällig hund och själv vara gnällig för att man också känner sig risig. Ugha. Det har varit bättre helger, om man säger så! Men nu känner vi oss bättre allihopa så det går åt rätt håll.

Stor kram till dig! Hoppas du ursäktar att jag inte lämnar kommentarer lika ofta som jag vill, men tiden finns helt enkelt inte till det just nu (jag skriver nästan inte hos någon, tyvärr).

Kram! K

Anneli sa...

Hej!
Vad skönt det är när man får den där inspirationen!! Jag förstår att du är full av intryck och idéer efter mässan...du är alltjämt lika kreativ!!!

Kram

Mamma C sa...

Så fint det blev på hyllan. Klart man ska ha framme sina fina saker som man har.
Kram Mamma C

Eikkala sa...

Massa fint på hyllan, älskar x och vilka underbart nöta skor. Synd att mamma inte sparade sånt, men hon kunde inte veta hennes dotter skulle vara smått tokig i gamla saker *fniss* Kram Sari

Kol och Rosors sa...

Tack så jättemycket för din kommentar :)

Jag är jättenöjd med mässan :))

Visst är det härligt att ha kvar sina första skor, mina ligger i ett litet tittskåp, väldigt slitna på tårna. De rostiga bokstäverna är så härliga, älskar rost inhandlade en hel del till butiken.
Vackra lakan handbroderade, vitt på vitt är som en dröm, vilken kraft & möda man la ner. Det känns som det är på väg tillbaka... Mina handbroderade kuddvar & 1700-taldgardiner har nu spritt sig över Sverige...Finland...

Ha det så gott & en fortsatt härlig vecka!
Kram L-Lott

Lockas lilla längtan sa...

Rätta takter tjejjen! Fram med det fina linnet! Hyllan blev så fin...

Kram Veronica

Tina sa...

Så mycket fint du visar!!! Jag håller med dig, gamla örngott och lakan är jätte fint att ha framme. Jag syr om mormors/farmors stora gamla spetsdukar till plädar, helt ljuvligt att ha framme, då tänker jag på dem! Kram Tina

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Ja vad fint att ha de vackra spetslakanen framme! Jag har mina i linneskåpet där jag inte kan njuta av dem...måste flyttas på :)

X.et är så fint..och Artois-skylten är också underbar...verkligen fint på hyllan..a la klassisk Vita Ranunkler-stil = me like :)

Kram på dig Marie, ha det så bra, så ses vi snart!
Mia

i et lite rødt hus sa...

For en fin hylle. Enig med deg at vakre putetrekk kan ligge fremme. Hjemme hos hos er det meste i bruk i dagsengen samt i soffa og stoler. Synes det er så vakkert å se på!

Katarina sa...

Ååå...Marie så fint!
Så du var med på Formex....va synd att vi inte var där samtidigt...då hade du ju kunnat tala om för mig vad jag skulle köpa in....den där ångesten du vet....
Det blev ju en del som åker raka spåret in till mig...fniss...

Så långt ni kommit med utbygget nu....det är ju så kul när man kan se hur det kommer att bli...jag minns så väl när väggarna kom upp här......
Ler när jag ser Vera framför mig.....hihi...Kajsa pratar om dina tjejer ganska ofta fortfarande....de gjorde starkt intryck.

Du, när var den där jätte loppisen
som skulle vara här i mina trakter..???
Vet du var och vilka datum???
Kanske vi kunde ses där!!!
Det vore hemskt kul!

Kraaam o ha en härlig onsdag

CIELO sa...

Love all your pretiness... as usual!


ps: the House in the Roses is having a Window Party this Friday, and wish you could participate.... only thing you need to do is show us your favorite window of your home.... it promises to be fun! come see!


cielo

Vardagens guldkorn sa...

Va fint det blev på hyllan! Vilket vackert linne och tänk vad mycket det gör med lite färska blommor. Gäller att passa på medans man fortfarande kan hämta in lite från trädgården.
Linda

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vackra saker på en vacker hylla, jättefint!! Håller med dig om att det är synd att låta linnet ligga i ett skåp.
Ha det gott!!
kram
nina

milly Garden sa...

Det är sant...man borde plocka fra linnet istället för att som jag stuva in det längst in i linneskåpet!! Så fint du pyntat på den fina hyllan.. gillar sånna där rostiga bokstäver! hur mycket kostade de? jag är lite nyfiken..funderar om jag ska låta tillverka och börja sälja!

Ha en bra vecka!
Kram Marina

Wilda Stenlyckan sa...

Vad mycket fint du visar. Älskar också gammalt linne. Skorna är ju bara för söta! :-)

Kram

alidas sommaräng sa...

Va´fint det blev på hyllan.Jag har tyvärr inga gamla skor kvar annars är ju gamla nötta barnskor väldigt vackert.Åh gamla örngott är ju så vackra. Kramar Laila

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint du har ordnat det där på hyllan..
Jag håller med dig , allt vackert gammalt linne ska man ha framme , det har jag också..
Just nu har jag lagt fram gamla örngott på ett bord här i vardagsrummet..
Ha en bra dag Kram Anette

Millas hem sa...

Jättecharmigt!
Helt rätt att ha det vackra framme, i skåpen kan ingen njuta av det. X:et halva priset...ja, det är lycka det!

Din väckarklocka är så fin och visst är det roligt att ha saker som gått i arv...det betyder något speciellt.
Jag är hemma för vård av barn idag, Clara är inte alls kry! Trist!
Hoppas att du får en bra dag!
Kram Camilla

cicci sa...

Du har mail!
Kram cicci

Saramedflera sa...

Hejsan

Inte har jag tänkt på att man kan ha gammalt linne framme, tack för inspirationen.
Kram Sara

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Så himla vackra bilder. Hade jag så fina lakan o örngott skulle dem få stå framme ;) Ha det gott. Kram Pirre

Radhusdrömmar sa...

Vad fint!
Vilka söta skor du hade när du var liten och roligt att du sparat dem.

Ha det gott!

Kram Johanna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är så vackert med allt gammalt linne! Det blev jättefint på din hylla!
Stod i går och fingrade på mina fina örngott som jag har i skåpet, men jag visste inte var jag skulle lägga dom, så då åkte dom in i skåpet igen... Jag måste hitta en plats att ha åtminstone några stycken framme.
Kram
Marie

Lina sa...

Så fint det blev!! Jag ahr också en sån bild som du har på din hylla, men jag ahr inte blit färdig att få upp den någonstans....Har du limamt dit din? Ha en underbar dag!

Lynetmor sa...

Hei, så nydelig som du har pyntet på hyllen din :-)

Ann-Catrin / finthemma sa...

Marie!!
det du skriver är på pricken rätt tycker jag..
fram med allt det vackra..varför ska det ligga i skåpen där man inte ser dom!!

Så fin hyllan blev.. harmoniskt och vilsamt i sovrummet!!

Stor kram A-c

Forgjengelige ting sa...

Oh, how sweet!!

Tina sa...

Å så fint, hvor kjøpte du X-en den var kuuul, nettbutikk eller? Skulle så gjerne hatt en slik! mvh TIna

Annelie sa...

Vilken jättefin hylla du har, så vackert med små enkla grepp. Det rostiga gamla Xet var verkligen fint. Håller absolut med, ingen vits med att gömma så vackra saker i ett skåp. Ha det framme och njut!

Jättemysig blogg, här tittar jag nog in fler gånger.

Kram Annelie

Emma sa...

Du har så mycket vackra saker. skoran är ju för söta.
Tänk på att det är bara att säga till om du behöver en inneboende;)
Kram Emma

Evelinas hus sa...

Hej du goa Marie!
Åh den är så fin din hylla.
Vilken fin skylt där också, är det loppis?
Tänker fortfarande på hur kul det var att träffa dig :)
Stor kram
Caroline

Guldkant På Livet sa...

Mera vackra ting och foton, så fint på din hylla! Gammalt linne, och de små skorna, så sött! Jag åker en snabb sväng till Helsingör tidigt i morg, du som är Danmarksproffs, några tips? Mari.

Inspiration i vitt sa...

Vad pysslig du är Marie, ja det gäller ju att passa på när inspirationen är på topp,det är härligt när man får den men det är inte alltid minsann.

Det är klart man ska ta fram allt vackert man har i sina skåp och lådor så att man kan glädjas varje dag.
Dina örngott är så fina med allt annat vackert runt omkring.
Kram/Ingela.

hemtrevnad marie sa...

Visst är det fint att ha linnet framme...brukar ha buntar av kökshanddukar med monogram i en korg...och ett vackert udda lakan med spets plockade jag fram idag för att lägga i ett trätråg, men det blev inte av att jag fick det struket, är lite förkyld och febrig, både jag och lilleman så det fanns varken ork eller tid, får se om jag kan få till det i morgon...hängde faktiskt upp mina gamla barnskor idag på handtaget till vårt stora kronskåp i hallen de är ju söta överallt såna skor!
ha det så gott!
kram

I ett litet hus sa...

Jag blir ju helt sjuk när jag tittar in här, alltid så mycket fint!

Ha det bra! Kram

tess sa...

Självklart ska man inte gömma undan gamla linnelakan dom är ju underbara.Snygg ompyntning du gjort.Ha en mysig helg.
Kramis Tess på tildaochmamma

Fru Sirlig sa...

Så trevligt ni verkar ha haft det på mässan, hade varit kul att vara där bland alla bloggare. Härligt med inspiration, kan aldrig få för mycket verkar det som. Titta in hos mig imorgon så visar jag vilken härlig inspiration jag fick hos Maria (In my carport) i hennes nya butik Biskopsgården, oj så mycket vackert hon hade där!!
Kram Heléne

Jennyshemochharmoni sa...

Vad fint du har dekorerat! Alltid lika fint :) Älskar tapeten ni har också, visst är det wilma? Nu måste jag läsa ikapp mig, hinner inte blogga så mycket som jag vill! Må så gott! KRAM

migoalice sa...

Hejsan

Vad roligt att du fick komma på formexmässan, visst blir man alldeles salig därinne bland alla vackra saker :-).

Nu måste jag bara fråga dig var du har fått tag i den vita kronan (din favorit) du visar lite längre ner....Blev störtförälskad och vill bara haaaaa!!!

Ha en bra helg.
Kraaam
Melinda