tisdag 23 september 2008

Utesaker inne

I helgen som gick bestämde vi oss för att börja plocka in trädgårdsmöbler och en del andra saker som stått ute i trädgården. Sagt och gjort, medans J började att klippa gräset på framsidan av huset började jag att släpa ihop alla möbler och annat och ställa det utanför garaget. När jag var ganska så färdig kom J tillbaka. Haha, jag trodde han skulle smälla av!!!!
Man tänker ju liksom inte riktigt på hur mycket saker man har ute i trädgården när de står lite här och där, men nu när allt var samlat på ett och samma ställe insåg man att det var en del, hihi. Problemet för J var ju hur sjutton vi skulle få in allt i garaget (kan tillägga att där är ganska fullt redan). Förut har vi kunnat ställa en del i källaren också, men det går inte nu längre när vi har byggt ut huset just där! Måste också erkänna att det har kommit till några saker under sommarens loppisturer, så det var ju några fler saker som skulle stuvas undan!!!
l
För att blidka honom lite bestämde jag mig för att en del utav sakerna kunde få följa med in i huset. Så nu har vi trädgårdsprylar lite varstans här inne i stället. Den övriga högen utanför garaget står fortfarande kvar. Det problemet får vi ta tag i någon annan dag, hihi.
k
Min zinklåda blev en blomkruka i sovrumsfönstret. Plättarna i luften har jag haft ute hela sommaren och de har vuxit som ogräs, nu fick de också följa med in.
k
Kunde inte låta bli att pynta lådan med ett litet kort och ett kors.
k
Min ena gamla potatiskorg blev förvaring åt en massa pysselsaker. Drömmer om att fixa till ett litet, litet pysselställe nere i källaren framöver, men så länge får sakerna förvaras så här.
k
Fyndade två slitna korgstolar för 20 kr/styck i somras. Den ena får nu stå i våran lilla nisch i sovrummet.
k
I korgstolen ligger en hög med gamla lakan och örngott. Sjalen som hänger bredvid har min farmor gjort åt mig när jag var liten.
j
Urnan som jag fyndade när jag, Ann, Mia och Anna var iväg på våran loppisrunda tidigare i somras har också fått komma in.
j
Jag har haft feber och huvudvärk ett par dagar så om ni undrar varför jag inte har svarat på era frågor och mail så vet ni varför! Lovar att göra det under veckan!
k
Kram Marie

53 kommentarer:

Jema Rose sa...

Så mycket VACKERT!!!

Var har du köpt det fina omslagspapperet på rulle..?

KRAM, Jenny

<3

Hem och Lycka sa...

Underbara bilder som vanligt! Så fina pysselsaker du har! Krya på dig! kram

Skatan sa...

Hej kompis!

Skrattar gott när jag läser om allt du har dragit på dig och trixet med att få in allt under tak...oooo, vad det känns bekant :)

De saker som har flyttat inomhus ser emellertid att passa fin-fint där!

Krya på dig. Hoppas feber och huvudont börjar ge med sig.

Stor kram.

/A

Mrs W sa...

Vad fint det passar in :-)

envilsenloppa sa...

Tänk att det kan bli så mycket vackert av att du plockar undan :-)
Det är så fint med utemöbler inne , korgstolen är ju underbar där i hörnan !!
Krya på dig vännen !
Jag hoppas du inte fått min huvudvärk som jag så snällt fick av Ann-Catrin/Fint Hemma ;-)
Kram/Lotta

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint! Det passade ju minst lika bra inne som ute :)
Hoppas att du mår lite bättre nu :)
Kram!

Lilla huset på prärien sa...

Ja det blir en del man samlar på sig på sina turer - det ska gudarna veta. Men om du har problem med vart du ska göra av allt så kan den där fina zinklådan flytta hem här till mig, det har jag INGENTING alls emot! :)

Kram Jenny

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej !

Tack för din gulliga kommentar. Vad roligt att lilla E också är blomsterintresserad och duktig på blommor. Helt en tjej i min smak:) Dina "utesaker" var ju saker som var väldigt vackra inne också! Korgstolarna var jättefina och urnan på köksbordet tycker jag var jättevacker just där.

Ha en fortsatt bar vecka!

Kram

Tårtsmulan sa...

:)Ja tänk att det är så lätt och samla på sig saker.
Men det blev ju jättefint och ta in en del utesaker, zinklådan blev toppen i fönstret :)

Kram!

Liza i pepparkakshuset sa...

Så många vackra saker! De passar verkligen inne också.

Krya på dig
Kram Liza

Mamma C sa...

Ja man har verkligen lite grejer både här och där i trädgården. Vi har samma problem med vårt garage. Det är knappt så att cyklarna får plats där längre. Men du fick till det riktigt bra med en del saker inne med.
Kram mamma C

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
här är ju en sjukling till.Ont ihuvet, lungorna och gör snuvig..min näsa är så röd!!Hua som jag ser ut..I dag har jag mest legat i sffan kollat på tv, ätit glass..

Du kan tro att jag har ångrat mig många gånger att jag inte köpte en urna jag med..fattar inte att jag inte köpte nån..

Ja det där med att rensa ute grejerna..Ja mina står kvar..När jag flyttar så får jag en hel lada att ställa dem i..det ska bli kul!!
Ha det så gott så får vi tro att vi snart blir friska..
kram anna

Änglahem sa...

Men Marie....du med!!!?? Tror att det är någon märklig baskilusk som tröskar sig igenom Sverige alltså! Verkar snart som varenda kotte varit eller är sjuk....den tredje delen kommer väl att bli sjuka!
Inte kul alls!

Men vad fint det blev med dina utesaker inne! Korgstolen är ju så charmig!

Krya på dig vännen!
Kram, Ulrika

Karin sa...

Hej Marie!
Hoppas du känner dig bättre, fy vad det är många vuxna som är sjuka. Vi har klarat oss som väl är.
Så vackert allt är, jag bara häpnar. Måste också säga att din sifon är sååå fin. Jag har aldrig sett den modellen.

Tack för allt vackert du visar och krya på dig!

Kramar Karin

Inspiration i vitt sa...

Ja herre gud vad mycket grejer man samlar på sig bara under en sommar.

Jag har oxå det problemet att jag inte vet vart jag ska göra av allt,
har ett ganska så stort uthus men det brukar inte räcka till och då brukar det bli så att mycket som inte borde bli kvar ute blir det och sen ruttnar det väl bort eller flyger bort och en del krukor spricker osv, uch vad slarvig jag är.

Men mycket av det man har ute är ju så snygga grejer som dina Marie, de
passar så bra i ditt fina hem, gillar din urna så mycket de andra grejerna med för den delen.
Kram på dig och krya på dig/Ingela.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vackert med uteinredning inne! Så härliga saker! Låter inget vidare att du är dålig, usch det är många som är det nu, ett stort knippe krya-på-dig-strålar, Marie!
Kram
nina

Hulda sa...

Vakre bilder, med så skjønne saker. :) Herlig den sifronen, og det arket med Romeo og Julie. Jeg har fått feber nå i kveld, og vondt i magen...

Evas Paradis i vitt sa...

Jaha du ... samma problem kommer nog att uppstå här ;-)
Alldeles fullt med prylar som ska in ... men det var ju en bra idé att försöka använda en del inomhus!
Vilken underbart vacker kruka du fyndat ...
Krya på dig nu!
Kram Eva

Hjärtat Mitt sa...

Men det blev ju snyggt med dina utesaker inne istället. Det gäller ju att se vad man kan göra med dem :)
Hoppas att ni lyckas få undan resten av sakerna oxå.

Kram Mari i Marieholm

Dubbelörnen sa...

Visst är det lustigt hur saker o ting kan föröka sig, bara så där, över sommaren??!! Det samma har hänt här, men tack o lov så är växthuset nu tömt så vi stuvar in allt där ;)

Kram

Viola sa...

Hejsan, har precis gjort som du många växter har flyttat in och mina plättar har blivit fantastiska under sommaren, få se vad dom gillar att komma in i värme, kom ihåg när du visade korgstolarna, tycker dom är så vackert slitna och nu blev dom ju extra vackra med det underbara linnet, vad skönt att du är på bättringsväg, ha en bra dag kramar från VIOLAN

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fint !
Visst passar det att ha ute sakerna inne nu..jag har faktiskt sneglat på vårt stora vita bockbord i trä som står där ute , men karln får väl dån dimpen om jag släpar in det..hii..hii..
Kram Anette
p.s krya på dig..

Kerstin sa...

Så masse fint. Den kurvstolen din er bare så lekker=)

Nyt dagen Klem =)

BARAGRY sa...

Hihi...konstigt det där hur saker har en förmåga att fortplanta sig! Men du har ju turen att dina saker är så fina att du kan ha de vart som helst ;-) Krukan passade hur bra som helst där i fönstret. Förvaringen för pysselsaker är också bra och dekorativt i sig ;-)

Ser att bygget gått framåt mycket under min månadslånga bloggpaus. Spännande att följa! Kan tro att du ser fram emot att få inreda nu ;-)

Krya på dig! Kram Gry

Linneagården sa...

Hej Marie.
Så bra att dina inköp passar både ute & inne. Korgstolen var ett charmigt fynd. Snyggt att sätta snygga pysselgrejer i potatis korgen, du har verkligen bra ideér.
Jättefin sjal som din farmor gjort till dig, sånt uppskattar man idag, eller hur?!
Nu väntar jag snart besök, så ska förbereda en äppelpaj.

ha en bra tisdag & krya på dej.
kram /madelene

Annas skattkammare sa...

Du pyntar alltid så vackert, ute som inne! Åhh vad du ger inspiration! Krya på dig! Kram /Anna

hemtrevnad marie sa...

Så mycket fint du gjort av utegrejerna!!!
Gillade speciellt korgstolshörnan med lakanen...
ska också plocka in mina järnurnor innnanfrosten kommer, tror jag..nackdelen är ju att det blir så rostigt där man ställer dem inne ...får väl hitta några gamla nysiverfat först har jag tänkt...plockade ju in Eskils söta skrinda och även en gammal lastbil i trä som står med lyktor på i hallen...annars har jag inte plockat in utemöblerna ännu...får väl ta itu med det snart..
Roligt att dina plättar i luften växt så ute...hade mina inne hela sommaren och nu fick jag slänga dem tyvärr.
Satte dock något liknande i järnurnorna på stentrappen som är fina ännu, vet inte vad det är för sort men....
förresten har jag INGEN plats för mina utegrejer...jag har ju loppisen i boden så det är såå fullt ännu...
ha en härlig onsdag!!
KRAM

Jeanettes hus sa...

Lilla rara Marie,

Ville bara säga Krya på Dig.

Så fint duu gjort. Inte dumt att använda sig av utesaker inne.
Blir en fin kontrast!

Kramisar Jeanette

Gúa sa...

UNDERBART!..
är ordet!
Fantastiska bilder av en ändlös inspiration!
DU är sååå duktig Marie och jag blir så glad av att komma hit!
Tack ännu en gång vännen!
Och du, krya på dig!
Du är det viktigaste...OK!

signe sa...

Ååå!for et nydelig hjem du har. Falt plutselig inn her hos deg. Såå mye fint du har og alle de fine bildene. Her vil jeg gjerne komme igjen. Håper det er greit at jeg legger deg til min side. Ha en fin dag.

http://myownhome.blogg.se sa...

krogstolarna var verkligen ett fynd. Vad avundsjuk jag blir. :D
Fina bilder du har förresten!!

Eva Linnea sa...

Hoppsan så det kan bli! Men inget ont som inte har något gott med sig, eller hur? Kram EL

Designe sa...

Det är ju kanon att man kan ha användning av sina saker både ute och inne, bara man har plats!
Mina små pallar kommer jag att använda inne. Önskar att jag hade en bod jag kunde ställa in möbler m.m i under vintern. Vi har oxå skaffat oss lite mer möbler i sommar..oops, var ska de stå?!:)
Har några av möblerna i ett rum i källaren som jag skulle vilja använda till annat..hm, ja det löser sig!
Ha en bra dag! Kram från "hedvig" :)

Designe sa...

Glömde ju säga att det blev väldigt fint med dina utesaker inne! :)

vitating sa...

Hej!
Hade oxå tänkt göra ett likadant inlägg. hi hi... Vi hade samma händelse här, så nu är en del av sakerna inne och garaget går knappast att öppna!

Jättefina saker, såååå mysiga bilder!
Kramar Maria
OOPPS! Dgas att åka tillbaka till jobbet, rasten är slut!

Radhusdrömmar sa...

Fina bilder som vanligt!! :-)

Den där urnan var jättefin!

verkar som att det är många sjuka just nu, hoppas att du mår bättre snart.


Kram Johanna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det blev ju jättefint att ha utesakerna därinne! Men det är klart att man får ju inte plats med allt!
Vi har också det där problemet med att få in allt i garaget... förstår inte att det rackarns garaget ska krympa år från år...
Kram
Marie

Ljuva ro sa...

Dina utesaker gör sig verkligen urbra inomhus! De där korgstolarna hade jag gärna tagit hem till mig!

migoalice sa...

Men åh så mycket vackra saker som har fått flytta in hemma hos er.

Jag gillar verkligen det, att man plockar in sånt som brukar stå ute, det blir både charmigt och persolnligt.
Själv har jag fortfarande alla utemöbler kvar att låta min man få försöka stuva in någonstans, fniss.

Härlig kretivitetskorg du har, det riktigt kliar i fingrarna när man ser den :-).

Kraaam
Melinda

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Haha ja vi har också samma problem varje år! Tillslut så kastar man bara in saker och sedan så är man tvungen att putta igen dörren med baken =)

Men hördudu så fint det blev med "utegrejorna" inne! Ja helt underbara bilder. Och den där textrullen, Romeo and Julia med den vackra spetsen är helt ljuvlig!

Kram Anita

Loppisliv sa...

Så gör jag också, dvs tar in en del av utesakerna nu under höst och vinter. Sen åker de ut till våren igen. Gillar din kreativitetskorg, bra att ha allt samlat. Själv har jag mitt pyssel än här än där. Hoppas du mår bättre snart. Kram Paula

Lina sa...

Så fint! Jag tror att våra trädgårdsmöbler får åka in nästa helg.. I helgen skall sambon till Österrike och jag måste erkänna att vårt garage är också fullproppat med saker.... Ha en skön helg!

Betongänglar sa...

Urnan är SuperFin... :)
Kramis/Annelie

Ann-Catrin sa...

Marie!

fantastiska bilder som vanligt.. du skulle kunn ahålla kurs hur man får så där mysigt.. jag kan inte alls få till det så!!

vad roligt du gillar vårt växthus... ja det blir nog väldigt fint.. men rätt så mycket jobb är det!!

tack för all fin inspiration du ger oss!!


KRYA PÅ DIG!!
kram Ann-catrin

Bodil sa...

Dina utesaker är jättefina även inne. Vet du jag har också en "plättar i luften" som står ute, men den har blivit så stor så jag har ingen plats inne.

Krya på dig!

Stor kram!

me and alice sa...

Hej Marie!
Åh, vad fint du gjort med alla sakerna. Jag älskar när man blandar utesaker med innesaker...
Ni har det så fint!!
kram Susanne

WhiteVintageDreams sa...

Hej :). Hoppas att du mår lite bättre idag :)!
Jag tycker att det blev jättefint med sakerna inomhus :). Tur att du har en förstående man :).
Jag förstår känslan av att det blir lite för mkt ibland ;). Fast i mitt fall är det konstant inomhus *fniss*. Som nu, jag har skaffat mig en järnsäng o var ska den stå ;)??? I en liten trea ska man inte köpa på sig mer saker :). Men på lördag ska jag fixa o trixa o även uppdatera bloggen om detta :).
Behöver ha en lååång sovmorgon först bara :).
Kram

Liten Bod sa...

Många saker tål ju att stå ute, i alla fall under tak. Det är min smala lycka, eftersom vi inte har något garage! Uterummet och carporten blir därför snabbt fulla med diverse projekt så här års ... :) Dina utesaker passade ju alldeles förträffligt inomhus! Kram, Tina

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Hihi ja, jag kan tänka mig att det blev lite problem att knöka ihop allt i garaget :) Vi har fortfarande en hel del grejer utomhus och jag fasar för hur vi skall lyckas trolla undan allt inför vintern hihi...

Det blev i alla fall jättefint när du ställde in grejerna...på nåt sätt hålls ju sommarkänslan kvar inne då...nåt som jag aommar-galningen gillar :)

Pysselkorgen blev ju perfekt så där! Hihi kan se framför mig hur du stuvar in den i bilen när vi skall ha vår pysselkväll hihihi

Kram goa vän..nu är det nedräkning va :)? Fast jag har inte glömt Borås förstås innan...kanske det passar med den 11 okt skulle funka?

Mia

Vita ljuva tankar sa...

Det blir en hel del prylar man samlat på sig...Fint att låta vissa saker komma in. Jag har en urna i köket som egentligen skulle stå ute. Murgrönan i den klagar och vill ut igen;-)

Vackra saker du fyndat!

Kram

Jema Rose sa...

TACK för tipset om omslagspapperet!

KRAM, Jenny

<3

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Självklart kan utesaker flytta in på vintern! Din låda är så fin. Vill gärna ha nått liknande:)

Susanne

Jennyshemochharmoni sa...

vilka mysiga bilder! Korgstolen passade perfekt i er nisch! Skönt att höra att du kryat på dig nu också :) Stor KRAM!!