måndag 29 september 2008

Vinnare och så några köksbilder

Elsa 4 år är arg på mig!!! Hon är sur för att jag inte gjorde 162 lappar med era namn på, hon ville nämligen så gärna få dra vinnaren. Ärligt talat så orkade jag inte skriva så många lappar, hihi, så maken och Elsa fick istället säga 3 nummer mellan 1-162. Helt otroligt roligt att så många ville vara med i min lilla utlottning, önskar att alla kunde fått var sin sak.
k
1:a pris strut + kort går till Melinda med bloggen mig & alice.
2:a pris en strut vanns av Caroline Ahlbäck
3:e pris ett kort kommer att skickas till Hanna med bloggen Det stora grå huset.
j
Grattis till er tre! Om ni mailar mig era adresser så kommer vinsterna med posten. vitaranunkler@hotmail.com Till alla er som inte vann den här gången, jag lovar, det kommer fler utlottningar framöver!!!
k
Här kommer några bilder från köket. Har ni sett, det blev visst en tändstickask också häromdagen. Motivet är min mamma och min moster som små. Karaffen hittade jag på loppis i helgen.
k
Dags att duka till lunch. Trälådan är ett loppisfynd, tallrikarna kommer från Ikea och koppen och fatet kommer från Lustfyllt.
k
Lite allt möjligt som både är bra att ha och som är vackert att titta på.
k
Kommer vara helt osynlig i bloggvärlden den här veckan då jag ska på utbildning med jobbet i några dagar. Nästa inlägg kommer dock förmodligen att handla om vårat utbygge, nu är nämligen äntligen alla fönstren på plats. Ska försöka fota på fredag då jag är ledig. Tills vi ses igen, ha det bra och var rädda om er! Kram till er alla! Marie
k
Ps. Elsa är otroligt långsinnt, så jag hoppas att hon har förlåtit mig tills imorgon angående lapparna, hihi.

53 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Grattis till vinnarna! Och Elsa's ilska går säkert över snart :)
Kram Marie

Hanna i Det stora grå huset sa...

Å tusen tack Marie!!! Vad superglad jag blir, du kan aldrig ana! Dina tävlingar har jag alltid suktat extra efter, och nu, äntligen!!!

Förstår verkligen att du inte ville skriva så många lappar! Otroligt vad många som var med! rekord månne?

Superfina saker och ljuvliga bilder. Du har talangen, inte funderat på en annan bransch ännu? ;)

Och hoppas verkligen att Elsa förlåtit dig tills imorgon! :)

Stora kramar Hanna

Jema Rose sa...

GRATTIS till vinnarna!!!

: )

Fina saker du visar...tändsticksasken var ju bara SÅ söt..!

KRAM, Jenny

<3

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Varmt grattis till vinnarna!
Härliga bilder, du är tallrikarna köpta nyligen? Är på jakt efter nya och de såg så fina ut!
Hoppas hennes ilska går över innan hon lägger sig :D
Ha det så bra, vad roligt att få lite utbildning!
kram
nina

Mamma C sa...

Grattis till alla lyckliga vinnare.
Kram mamma C

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Grattis till de lyckliga vinnarna!

Åh så fina bilder, som alltid..alltid så mysigt att titta in till dig!

Sånna tallrikar har jag också, gillar dem hela serien :)

Fin trälåda, gillar gamla lådor ;)

Kram vännen, ha det så jättebra på kursen nu så hörs vi om nästa lördag!

Mia

timelesshome annika sa...

Vad många fina saker och en söt liten berättelse. Hoppas du får trevligt på kursen.
kram Annika

Mrs W sa...

Grattis till vinnarna

migoalice sa...

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH, jag skriker högt och hoppar jämfota av lycka!!
Jag som aldrig någonsin vinner något, nu måste jag nog gå och köpa en trisslott imorgon :-).
Gus så glad jag blev, tack snälla du!
Jag mailar min adress till dig på stört!
Kraam
Melinda

Betty sa...

Jaha där missade man den lilla tävlingen , så går det när man är en sporadisk bloggare. Ser fram emot bilderna på ert bygge.

Kramar från Betty !

Emma sa...

Grattis till dom lyckliga vinnarna.

oj, så mycket fint. Du var inte i Moheda igen va?? jag var där och fyndade en del:) Tänkte vi kan väl inte sprungit på varandra utan att veta om det:) skulle vääl vara andra gången i så fall:)

Kram Emma

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
Grattis till vinnarna!!
Ja se barn..alltid kul att få dra lotter..

Men va kul att gå på utbildning..alltid roligt med ombyte..

Ska bli jätte kul att få se mer från utbygget..
ha det så bra..
kram anna

lottens vita och gröna sa...

lilla goa elsa, hmmm 4 åringar kan morra dom!
grattis till stolta vinnare av mariepriser så ljuva! oh vilken fin karaff och den sista bilden så mycket vackert!
ha det gott på din utbildning, vår lilla utbyggnad lyser fortfarande med sin frånvaro! varmkram lotten

Vit Spets sa...

Grattis till vinnarna! Förstår att orken sviktade när det blev så många som va med :) Barn de är så goa, hoppas att kära E är glad igen i morgon :)
Kramis
//Siv

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Grattis till alla vinnarna och ha en trevlig arbetsvecka kram Maria

Hem och Lycka sa...

Grattis till vinnarna! Vilka underbara bilder du bjuder på, så snyggt med flaskorna/karafferna. Så gulligt av Elsa att vilja dra vinnarna men det har nog snart gått över. kram!

Lockas lilla längtan sa...

Stort grattis till vinnarna! Så fina bilder.. gillar verkligen de gamla kakmåtten!

Kram Veronica

Millas hem sa...

Hej!

Härliga bilder...som alltid!!

Elsa låter för mysig! Min Clara
(4) sa i morse innan dagis "mamma är det ok att jag tar lypsyl i min väska"?
Ja, det får du sa jag.
När vi kommit fram till dagis tog jag en liten titt i väskan och där låg inte mindre än sex stycken lypsyl (olika smaker)!!!
Jag tittade frågande på henne och sa "Du behöver väl inte alla"?
Jo, jag är jättetorr om läpparna!!

Hon är inte narig det minsta, men hon gjorde ett gott försök iallafall! :)

Ha det bra med utbildning och allt!

Kram Camilla

Skatan sa...

Hej!

Lycka till med jobbandet i veckan! Utbyggnaden skall bli kul att se :) Och - bli avundsjuk på!

Kram,

Anna

Lilla huset på prärien sa...

Hej Marie!

Önskar stort grattis till vinnarna av tävlingen. Och du visar som vanligt tjusiga bilder. Det ska bli sååå spännande att få se utbyggnaden med alla fönstrena!

Tills dess får du dock ha det så trevligt på din utbildning - hoppas den är givande!

Kram Jenny

Hulda sa...

Som alltid: mye fint å se på hos deg, Marie. :) Jeg koser meg her! Flott kasse du har bestikket i.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Tack gums! De finns på hemsidan, jättefint!
Kram och lycka till på skolbänken :D
nina

Lena Kristina sa...

Grattis till alla vinnarna!

Vad fina gamla saker du visar från ditt mysiga kök. Sådant inspirerar alltid.

Hoppas du få en bra vecka med jobbet

Kram Lena

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Marie!

Å vilka härliga fynd du har gjort. Karaffen är underbar - är det inte Västergården??

Men vad spännande att du ska till Norrköping på utbildning!!! Attans att jag jobbar (i Linköping) annars hade det varit så kul att ses en sväng!!!

Passa på & besök kvarteret Knäppingsborg om du hinner. Även butiken "Drömgården! på Drottninggatan tror jag faller dig i smaken .)

Stor kram!
Jes ♥

MiaMaria sa...

Hej!

Grattis till de lyckliga vinnarna!

HA en bra vecka!
MiaMaria

Inspiration i vitt sa...

I morgon bitti har nog lilla Elsa glömt detta hemska hihi.
Jaha ingen tur den här gången men du jag ska verkligen inte klaga jag har ju vunnit tre bloggtävlingar på kort tid.
Glaskaraffer är ju bland det bästa jag vet och man kan inte få för många, din var jätte fin, så vackert på din fina rakspegel.
Kram på dig/Ingela.

Hjärtat Mitt sa...

Grattis till vinnarna.
Hoppas att Elsa har förlåtit dig. Kan ju förstå henne...det är ju roligt att få dra lappar :)
Fina bilder du visar.

Kram Mari i Marieholm

LantlivsAnette sa...

Åhh ljuvliga bilder som vanligt hos dig,riktigt ögongodis !
Spännande att få se bygget sen med alla fina fönstren på plats..
Ha en bra vecka
Kram Anette

Viola sa...

GRATTIS TILL ALLA VINNARNA, OCH VACKERT ÖGONGODIS SOM ALLTID, DU SKÄMMER JÄMT BORT OSS MED RARA BILDER, HA DET SÅ BRA PÅ UTBILDNINGEN I VECKAN,

KRAMAR VIOLAN

Loppisliv sa...

Ha ha, de små liven så mycket de har för sig. Superfina saker du visar. Underbara bilder. Karaffen var ljuvlig. Ha det så bra på utbildningen. Ska bli spännande att se hur utbygget tagit sig. Kram Paula

Ann-Catrin sa...

Morrn Marie!
Kul att åka på kurs.. det är alltid lite extra när man har sånt arbete som du har att få pka iväg.. göra något annat... sitta vid ett bord med vuxna..bara det!!

STORT grattis till vinnarna..
Du jag känner till det där med långsinthet..har en i familjen som är det med!!

Härliga bilder att njta av nu när du är borta.. ha det så gott!!

KRAM
Ann-Catrin

livetpåfyran sa...

Grattis tillha en vinnarna och ha det så trevligt på utbildningen!

Kram Pia

envilsenloppa sa...

Grattis till vinnarna !!!!
Men jag är lika sur som Lilla E , lappar skulle det ju vara , jag hade satt min tilltro till henne . För jag vet sen tidigare att hon vet att dra rätt lapp :-)
Kramar /EnotroligtlångsintLoppa
Go Elsa Go !!!
P.S.Underbara bilder Marie och ha en trevlig vecka och hoppas det blir en bra utbildning !!
D.S.

hemtrevnad marie sa...

Fina bilder som alltid...du får ha en bra bloggledighet...och hoppas lilla elsas ilska går över snart...de är för goa de små:)
Ser fram emot bilder från utbygget!
Kraam

Annas skattkammare sa...

hihi, hoppas elsa förlåtit dig! =) Grattis till vinnarna! Otroligt vackra detaljer du visar från ditt kök! Kram /Anna

Millan sa...

Attans jag som så gärna hade velat vinna... Nåja jag gratulerar såklart de som vann.

Tina sa...

Elsa har nog kommit över det imorgon...:-) Grattis till alla vinnarna! Kram Tina

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej!

Grattis till alla vinnarna! Vackra detaljer du visar från köket. Koppen och fatet från Lustfyllt var ju verkligen fina! Hoppas du får ta del av en intressant utbildningsvecka!

Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Grattis till vinnarna!
Hoppas att hon inte är sur idag iaf...
Kram
Marie

Under en vind sa...

Stort grattis till alla lyckliga vinnare!!!

Vilka fina bilder ifrån köket! Men nu är man ju ivrig på att få se utbygget:)...ser fram emot helgen då det kommer bilder...hi hi...

Ha det riktigt bra i veckan med utbildning! Här var det föräldramöte förra veckan, föreläsning i fredags hela dagen och personalmöte igårkväll.....det hopar sig ofta mycket på en gång!

Ha det gott! Kramar!

Haga i Vitt sa...

Grattis-kramar till vinnarna.
Så mycket fina saker. Det ska bli så kul att träffa dig på blogg-träffen.
Kram Mia

Ljuva ro sa...

Så mycket fint du visar! Ska bli kul att se ert utbygge! Idag satt maken in fyra av elva fönster som ska in i vårt utbygge!

Designe sa...

Grattis till vinnarna! :) Så mycket fint och fina bilder oxå!
Ska bli spännande att få se bilder från utbygget! Kram :)

johanna sa...

Hej
Vilken fin karaff!!! Hoppas ni hade roliga utbildningsdagar.
Kraaaaam

milly Garden sa...

Vilka vacra saker du visar..gillar dom gammla kakmåttten.. sånna sneglar jag efter på loppisar men inga har velat bli mina ännu!

Attans missade jag tävlingen!
Kram Marina

Sussen sa...

Så vakre bilder fra kjøkkenet ditt! Inspirerende og koselig å se på:-)
Ha en flott helg!
Klem, Sussen

Nygammalt sa...

Grattis till vinnarna! Hoppas Elsa har kommit över lappdragarförlusten ;) hi hi.

Kram och trevlig helg.

Evas Paradis i vitt sa...

Nehe ... ingen vinst till lilla mig :-(
Nåja ...du visar ju så söta bilder så jag förlåter dig ;-)
Kram Eva

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Stort grattis till vinnarna:)
Så fin din kopp från Lustfyllt är! Skulle bli så fin på mitt bord här hemma!
Spännande med utbygget! Ser fram emot nya bilder.

Susanne

Moderncountry sa...

Gratulerer til alle vinnerne! Heldige jenter..Så fin samling av personlige saker du har på ditt kjøkken. En sånn fin skuff skulle jeg ville hatt. Har lett og lett men ikke kommet i nærheten engang..

Det blir spennende å se mer fra bygget, deilig sikkert å få det ferdig før Jul. Da kan du dekorere og gjøre det mysig :)

Ha det så godt og ha en riktig fin helg!!

Gode klemmer
Aina

vitating sa...

Såå fina bilder o så lyckliga vinnarna kan vara!
Har inte hunnit blogga på länge, varje kväll o helg renoverar sambon så min egen tid är plus minus noll! Idag städar, rensar o ändrar jag om hemma, såå befriande o kul!

Trevlig helg!
kram Maria

Katarina sa...

Ha ha...himmel så söt hon är!!!
Va kul att få se bilder sen på utbyggets framfart....

Sååå fina bilder du visar...jag har också varit lite osynlig ett tag.....bara målar o målar....nu har jag snart pysslat ihop en egen liten pysselhörna så nu vore det väl katten om det inte skulle bli strutar o tvålpaket här också.
Tändsticksasken är jätte söt.
Använder du riktiga foton eller kopierar du??

Karaffen var jätte fin och så fint du hade dekorerat den..::)
Ha en toppen helg nu!
Kraaaam

Marie-Louise sa...

Hejsan!
Den där karaffen skulle jag också vilja hitta, jag har nämligen en stoooor temugg i samma utförande, den är också ett loppisfynd, men det är ju Västergårdens keramik eller hur?
Gillar din blogg!
Marie-louise