torsdag 23 oktober 2008

Ett osammanhängande inlägg

Hejsan! Idag är det en salig blandning på bilderna i inlägget, det blir lite av varje!
k
Lite loppisfynd som jag gjort den senaste tiden. En stor rakspegel (den ligger underst så den syns knappt), två gamla överlakan, spetsar, tavla, julgransljushållare, kakmått och det som skymtar i högerkanten är en lampett.
k

Vitrinskåpet har fått en ljusslinga på sig, mysigt i höstmörkret.
k
Lite saker på en hylla i sovrummet.
l
Det här finns på ett utav månborden i vardagsrummet. Lyktan har Elsa dekorerat med lite kastanjer och ekollon. De små kakformarna som jag fyndade på loppis för ett tag sedan blev perfekta till värmeljus.
k
Kronärtskockan är sååå vacker, brukar köpa den ibland bara för att den är så dekorativ. Här tillsammans med äpplen ifrån trädgården.
k
Jaha, ett helt osammanhängande inlägg ifrån mig idag, hihi. Imorgon bär det av mot Skåne för bloggträff. Det ska bli så roligt (och lite pirrigt) att få träffa alla, både gamla och nya bekantskaper. På lördag ska vi till Danmark och besöka bl.a Honning & Flora och Kronen, lääängtar!!!!! Så tjejer, nu kör ni försiktigt och så ses vi imorgon!
k
Önskar alla som kikar in här en riktigt härlig helg! Lovar att jag ska försöka fota en del under helgen, återkommer med rapport ifrån bloggträffen om några dagar! Kramar Marie

59 kommentarer:

Hallongränd 4! sa...

Härlig bild-kompott du bjöd på!
Kram!

Mamma C sa...

Fina bilder du visar. Du ska ha det så kul nu på din bloggträff.
Kram mamma C

Jema Rose sa...

Vackra fynd du gjort! Kul att ni ska till Skåne...

Kram, Jenny

<3

Loppisliv sa...

Hej Marie! Finfina fynd du gjort. Min väninna har en sån ljuslinga också och det ger ett sånt mysigt sken. Kronärtskockor är så vackra. Dem och vitlökar gillar jag och dekorera med :-) Vi ses imorgon, jisses vad roligt vi ska ha det :-) Kraaaaaam Paula PS: Jag lovar att köra försiktigt!! DS!

Lilla huset på prärien sa...

Ja, kronärtskockan är inte bara dekorativ - den är GOOOOD också! :) Koka den i lättsaltat vatten och serveras med riktigt smör... mmmmums!

Ha det riktigt mysigt i helgen!!

Kram Jenny

Stämningsfullt sa...

Det var en vacker och härlig salig blandning det!
Kram.

Lena Kristina sa...

Så fina fynd du gjort.

Det är verkligen mysigt nu att ha dessa ljusslinor på skåp och i vaser. Det lyser upp så mysigt innan man börjar med julbelysningen.

Tänk sådana gamla lakan gör mig alldeles lyrisk

kram Lena

Evelinas hus sa...

Vackra bilder som alltid. Kastanjekranse du gjort är ju bara helt ljuvlig.
Ha det så himla kul på bloggträffen.
Kram Caroline

Änglahem sa...

Tihi...så snurrigt var det väl ändå inte! Vackra kort som alltid! och fina fynd.

Hoppas ni får en jättetrevlig helg nu! Jag har sagt till Mia att jag vill ha fullständig rapport på ALLT!! som sägs och görs!*fniss*
Hoppas ni gör fina fynd, men det gör du ju alltid så det blir nog inga problem*tihi*

Kramar, Ulrika

Emma sa...

Så härliga loppisfynd du gjort. Längtar sååå till november då är det Moheda igen:) Har haft loppis torka i flera veckor nu, vart tar tiden vägen??
Ha det så mysigt nu då. kram Emma

Pia..... sa...

Hej vad fint det såg ut med ljusslingan..får nog rota fram min..ser att du måste ha vääldigt högt till taket..det är nåt jag önskar att vi hade här i vårt hus..fina fynd...ha en trevlig heölg..kram.PIA

Vit Spets sa...

Gillade loppisfynden - en härlig kompott! Dina bilder Du visar är alltid så vackra & inspirerande... Håller med dig att kronärtskockan är dekorativ :)

Ha det så kul nu på bloggträffen!

Kramis
//siv

Radhusdrömmar sa...

Åh vad mycket fint du visa!!!
Och vad avis jag är att du ska åka till Köpenhamn.....

Hoppas att helgen blir toppen!!!

Du får berätta och visa inköpen sen.

Kram Johanna

Tulipa sa...

Ha en härlig helg!
Tycker också att kronärtskocka är så dekorativ!
Kram Tulipa

livetpåfyran sa...

Du visar alltid så fina bilder Marie...

Ha det riktigt kul på bloggträffen, nästa gång måste jag åka med.Ska bli kul att få se foton och höra hur ni hade det.

Kram pia

Fru Sirlig sa...

Fina fynd och bilder du visar. Ha en jättetrevlig helg!

Kram Heléne

Inspiration i vitt sa...

Ha det nu riktigt roligt och jag förstår att ni kommer att ha det såååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå roligt, jag hoppas att jag någon gång kan få chansen att få följa med på en blogg träff det skulle vara underbart. Jag var ju till bla Honning o Flora i våras och jag tror att jag lever på det än.
Dina bilder är så gulliga och alla saker passar så bra ihop alltid.
Kram på dig/Ingela.

Zizzi sa...

Du har så fina saker och utsmyckningar i ditt hem!
Ha det så kul på bloggträffen!
KRam cissi

LantlivsAnette sa...

Åhhhh så ljuvliga bilder du visar oss, gud vad du har mycket vackert, saker som jag verkligen gillar !!
Ha det nu så trevligt på bloggträffen, och lova att fota riktigt mycket...så att jag kan få ta del av träffen..;) Synd att jag har så långt annars hade jag ju kommit jag också, hälsa till alla från mig !!
Det ska bli sååå spännande då du kommer hem, jag kan ju bara ana vad mycket fint du hittar där i Danmark...
Hur långt har du till Skåne ? Jag har ju hela 160 mil dit...
Ha det gott
Kram Anette

LantlivsAnette sa...

Jo just ja, jag måste få fråga vilken sorts färg använde du då du målade ert trägolv ? Jag måste ju måla vårt nu, det gick inte att ha trärent...hoppas att du hinner svara innan du åker ...
Kraaam

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja men det var ett riktigt vackert inlägg =) Så ljuvliga ting du har i ditt hem och superfina fynd!

Ha det så gott nu i helgen och hoppas du får det såååå skoj på bloggträffen!

Kramisar Anita

mig & alice sa...

Vilka härliga bilder Marie!!

Kronärtskockorna är verkligen vackra.

Hej och hå vad ni ska ha det mysigt i helgen. Lova att du tar en massa foton och visar oss sedan.

Och lycka till i fyndjakten ;-)

Kraam
Melinda

Designe sa...

Så vackra blickfång! Bilden på sovrumshyllan var ju underbar! Läckert med kronärtskocka!
Vilket jobb du gjort med kastanjerna nedan, fint som krans!
Ha så trevligt på bloggträffen!
Kram :)

Designe sa...

Just ja...glömde fråga var du köpt din ljusslinga!..var har du hittat den??

hemtrevnad marie sa...

Vackra bilder som alltid...ska nog införskaffa en ljuslinga jag också....
Ha det så väldigt roligt på bloggträffen!!!
kraaam

Karin Krut sa...

Åååh vilka vackra saker :) Det gör inget att det är ett hopplock. Hoppas bloggträffen blir riktigt rolig.
Ha en skön helg
Kram Karin

Marit`s vita skrin sa...

Jätte härliga bilder du bjuder på. Ha en skön helg nu med mycket inspiration och shopping.

Själv ska jag till huvudstaden med min sambo på lite romantik-helg utan barn.

Kram från Marit

Liza i pepparkakshuset sa...

Fina bilder med underbara saker du visar. Det ska bli spännade att få höra om bloggträffen, ha det så kul!

Ha en mysig helg
Kram Liza

Useful Art sa...

Härliga bilder, riktigt fint med ljusslingan på skåpet!

Trevlig helg ... o bloggträff!
/Sara

carina sa...

ååh så fina bilder gillade särskilt ljusslingan på skåpet.
En vän till mig hennes svärmor har satt sån slinga på gardinstången snurrat runt på nåt vis//fast gardinen sitter där ( fattade inte vad hon menade ,,men skulle förklara när jag kom till henne,,
inte så lätt inte att förklara på telefon ha ha. eller så e de jag som e korkad

Skatan sa...

Hej!

Spelar ingen roll att du tycker det var osammanhangande. Jag njöt ändå ;-)

Hoppas du får en skön helg - det där med bloggträff låter så kul! Och Danmark...

Ja du frun - passa på å stornjut nu!!

Kram,

Anna

Home No.1 sa...

Härlig Marie-blandning av allhanda sköna föremål...ha en trevlig bloggträff!
Kram Annica.

Fru Skrot - Rouva Romu sa...

En Denmark resa låter helt underbart... *suck*. Och så mysiga bilder, kul att jag är inte den enda som visar osammanhängade bilder ibland!

Drömmar och verklighet sa...

vilka härliga bilder du ger oss. Forstsätt med det
Ha en trevlig helg/Carina

Systrarna vitt sa...

Vackert med kronärtskocka och äpplen, tycker oxå att det är fint att dekorera med röda höstäpplen. Hoppas ni får en härlig och trevlig bloggträff, det låter som rena julafton tycker jag. Kram Liselott

Nygammalt sa...

Hallå där!
Vad gör väl osammanhängande bilder när de är så fina?!

Vad kul ni kommer att ha det i Danmark, ska bli så spännnade att få se dina bilder därifrån.

Kram.

Norrbacken sa...

Fina bilder. Bloggträff. Det låter som att det blir en kul helg!

Ha det gott!
Kram /Linnéa

Annika Christensen sa...

Ohh vad fint du visar.
Kul och titta in. Tittar in igen tror jag.
ha det gott
Annika

lottens vita och gröna sa...

hallå världens goaste marie!
älskar din osammanhängdhet, sån är jag hihi! ljuva saker du visar mumma!
ha det underbarast i morrn och hälsa alla guuuuu vad jag skulle velat varit med!!!! köp massor, fota allt och alla, hihi!
kör försiktigt gumman!

varmkram lotten

Smultronstället sa...

Vackra bilder!=)Blir spännande att se ännu fler vackra bilder fr resan=)

tildaoinredning sa...

Jättefina bilder!

Lallis - liv och leverne sa...

Så jättefina bilder!
Kram Lallis

milly Garden sa...

Först av allt! "Ha det så trevligt på bloggträffen..skulle gärna varit med om det vore lite närmare att ta sig. Jag gillar också kronärtskocka...nått speciellt med dom fina som dekoration..och goda dessutom!

Kram Marina

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Helt ljuvliga bilder Marie!
Förstår att det ska bli underbart att åka på bloggträff med sådana resmål!!
1000 kramar
nina

Caroline sa...

Fina bilder du visar!

/ Caroline

Guldkant På Livet sa...

Vilken vacker bildkavalkad! Kul at se dina loppisfynd och så vackert med ljusslingan på skåpen, jag har just satt en ljuslsinga på min hallskåp med, jag älskar ljusslingor! Hoppas ni haft en trevlig bloggträff med många nya fýnd! Mari.( jag brukar också köpa grönsaker för deras skönhets skull: )

Annas skattkammare sa...

Underbara bilder, som alltid! Osammanhängande eller inte.. hihi. Hoppas bloggträffen var lyckad! Kram /Anna

C De-sign sa...

Hej Så kul med bloggträff!!!! och Danmarksbesök! Ska bli spännande att läsa inlägg om.....Stor Kram fr C

eva sa...

åhhh fin blogg du har! fina bilder kram /eva

Tina sa...

Lekre bilder, du har virkelig sansen! mvh Tina

susanne sa...

Oj va kul det låter med bloggträff och Danmark resa. Är halvdansk och längtar jämt dit. Så många mysiga och fina platser det finns där . Har just startat min blogg efter att ha insprerats av bla dina bilder och ditt bloggande.
Mvh Susanne

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att få komma iväg på bloggträff. Hoppas verkligen att ni får kul. Så fina saker du hittat. Det känns som en evighet sedan jag var på loppis.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Lärarbostaden i grönskan sa...

Väldigt fint med ljusslingan på skåpet! Håller med om att kronärtskockor är otroligt dekorativa. Ser nu fram emot att se dina bilder från helgens äventyr...

Kram

Hulda sa...

Så mye fint! Likte så godt lysslyngen på skapet. Har så lyst på noe lignende selv. :) Kunne tenkt meg å ha den på vindusrammen i stua. Gleder meg til å se bilder fra Honning & Flora og Kronen.

Romantiska Hem sa...

Hejsan!
Du har något att hämta hos mig!
Kram Petra

alidas sommaräng sa...

Osammanhängande inslag,men vackert så det spelar ingen roll.Skulle också vilja åka till Danmark.Hoppas du får skoj!! Kramar Laila

Under en vind sa...

Hoppas att ni hade en riktigt mysigt i helgen!!! Önskar att jag hade varit med, men ser nu fram emot av att njuta av era bilder istället!

Kramar!

A-P sa...

Vilka fina rum dina barn har, helt ljuvliga. Vackra loppisfynd du gjort, nu blev jag riktigt loppissugen. Hoppas ni hade en trevlig bloggträff. Kram från Norrbotten.

Katarina sa...

Hallå där!

I går gick det inte att kommentera så jag får göra det nu...

Vilka fina bilder du visar....man blir som ett stort ÅÅÅÅ i ansiktet.

Vad fint att köpa kronärtskockor så där bara till dekoration...jag brukar köpa citroner och avokado bara för det är fint med lite färskt på bänken.....men det där var ju ännu bättre...det finns ju inte en chans att någon i det här huset skulle få för ig at täta upp....
vet du......fniss....nu har till o med Rasmus börjat....
-Mamma, kan jag få Pesto till lördagsgodis??....hihi...med er härliga dialekt.....han tycker det är så faschinerade att era småtjejer är så galna i det....han som är 13 klarar knappt lukten....
Mattias o jag däremot...jag tror vi har gjort slut på 3 eller 4 burkar redan...i lördags slängde jag några natchochips på ett fat. På med lite riven ost och pesto...in i micron 1 minut......åååå så gott det var...Mattias tyckte inte vi behövde något annat till middag....

tycker bara det är så kul att ni fortfarande är samtalsämne här hemma....fniss...

Längtar efter fler bilder från utbygget...hur går det???

Hoppas ni hade en underbara helg....eller det förstår jag ju att ni hade....
kram katarina