måndag 27 oktober 2008

Honning & Flora

Tillbaks i vardagen efter en intensiv inspirationshelg. 11 bloggtjejer har spenderat helgen tillsammans i Skåne/Danmark, gissa om vi har pratat inredning, hihi. Tack Jeanette, Cicci, Mia, Ann, Paula, Maria, Gabrielle, Marie, Mia och Susanne för en jätterolig helg, hoppas att vi ses snart igen!
j
Idag visar jag bilder ifrån ett utav ställena som vi besökte i Danmark, nämligen underbara Honning & Flora. Titta och njut!
j
j
k
k
k
k
k
k
Det blir flera inlägg om våran bloggträff, har många bilder att visa framöver! Nu ikväll ska jag dock bara försöka smälta alla intryck från den gångna helgen, huvudet är fullstoppat!!!!!
j
Ha en bra vecka! Kram Marie
k
Ps. Idag låg nya Allt i Hemmet i postlådan. Ni får bara inte missa det underbara julreportaget ifrån Johannas hem, sååååååå fint! Nu längtar jag ännu mera efter julen!!!!!!

58 kommentarer:

Skatan sa...

Åh himmel vilken resa ni måste ha varit på!! Jag gissar att ni nästan inte ville vänta hemåt...

Ja, jag bläddrade just i Allt i Hemmet! Så kul att se fler bilder från JOhannas hem. Ett fint reportage var dag.

Önskar en skön kväll.

Kram,

Anna

Skatan sa...

Huja vilka stav- och slarvfel jag drog till med i hasten...

/Skäms-fröken ;-)

Lilla huset på prärien sa...

Vilken dröm Honning & Flora verkar vara! Jag har lovat att till våren ska jag åka både till Ledreborg och dit! Jajjmen... då kanske vi strålar samman för visst brukar du åka dit?

Hoppas du fick med dig många fina saker hem :)

Kram Jenny

husvidhavet sa...

Så fantastiskt fina bilder och vilken inspirerande miljö!
Så kul att samla ett helt gäng med galna inredningstjejer, att surra av sig lite och bolla ideér!
Kram Marith

Kerstin sa...

Å det høres ut som dere har hatt en helt herlig tur. Og for en butikk da. Den var helt utrolig flott=)
Skjønner dere har kost dere masse0)


Gleder meg til flere bilder fra treffet=)

Klem

johanna sa...

Å vad roligt ni måste ha haft det!!! Vad go du är och skriver så om mitt hem! Tack!!!
Kraaam

livetpåfyran sa...

Va underbart fina bilder du visar!! Jag bara önskar att jag hade varit med...Nästa gång kanske.
Ha det gott och visst är man sugen på julen nu...ganska knäppt egentligen:) men så kul::)

Kram

Vit Spets sa...

Vilken upplevelse... shopping för hela slanten tillsammans med likasinnade människor - kan inte bli bättre :)
Förstår att huvudet dit är fullproppat!
Sköt om dig ikväll tillsammans med familjen...
Kramis
//Siv

Jema Rose sa...

Dit MÅSTE jag bara åka nån gång..!

KRAM, Jenny

<3

Hulda sa...

Åh!! Jeg blir helt gal av alle de herlige bildene du har tatt! Så nyyydelig. Det klør i fingrene når jeg ser alle kulene i fattigmannssølv, hihi... ;) Elsker jo sånne. :9 Allt i Hemmet må jeg bare ha når det kommer, virker kjempefint! Vil du ha mer jul, kan du se innom meg, har et innlegg om Country by mail. :)

Hem och Lycka sa...

Åå, blir riktigt sotis ;-) på er - så mycket fint.. Var där i sommar men åker hemskt gärna dit nästa år igen. kram

Elzie sa...

Vad kul att träffen blev lyckad. Vill, vill, vill följa med nästa gång.
Ha det så gott.
Kram Elzie

PS! Och vilken butik Honning är. Man vill ha ALLT!

Elzie sa...

Vad kul att träffen blev lyckad. Vill, vill, vill följa med nästa gång.
Ha det så gott.
Kram Elzie

PS! Och vilken butik Honning är. Man vill ha ALLT!

Kristin sa...

Hej Marie, vilka fina bilder, det måste verkligen vara en urhärlig butik!!! Hoppas du visar vad du köpte framöver, för något kom väl med hem också?

Ja - det var ett jättefint reportage om Johannas hem i Allt i hemmets julspecial. Tyvärr tyckte jag övriga tidningen (dalastugan undantagen) lämnade en del övrigt att önska - de har en förmåga att bli alldeles för färgglada, moderna och kitschiga på övriga sidor. Jag har varit i valet och kvalet länge om jag ska fortsätta prenumerera på AiH just för att jag tycker detta. Men så kommer det något jättefint reportage och jag blir helt såld, men däremellan muttrar jag över inredning med storblommigt, retro och lila som jag verkligen inte gillar...

Ha en bra vecka och visa fler bilder från Danmark!

Kram! Kristin

Under en vind sa...

Vilka fina butiksbilder! Blir ju nyfiken på vad du fick med dig hem!

Verkligen kul att få ta del av träffen genom era inlägg!

Ha en fortsatt go vecka!

Här är det höstlov, jobbar några dagar men idag har vi besökt det stora varuhuset! Köpte förstås en hel del ljus....annars inte så mycket, bara lite förvaringssaker till källaren där vi gör om en del...
Det var ett speciellt besök på ikea kan man säga, gång på gång under vår tur i butiken träffade vi mannen bakom allt, Kamprad själv var där och förberedde inför morgondagens 50-årsjubileum av Älmhults varuhus! Lite kul!

Kramis!:)

Millas hem sa...

Åh, bilderna är helt underbara. Föstår att ni haft det helmysigt!
Spännande att läsa om fortsättningen. Måste kika på bilderna igen!

Kram Camilla

My Lovely Things sa...

Hej!!
åh vilka bvackra bilder..Ja hade så gärna velat vara med..Tänk så vackra ting ni har sett och så kul ni har haft..

ja hoppas jag kan hänga på nästa gång..

ha det så bra..
ja, allti hemmet måste jag köpa när den kommer ut..

kram anna

Liza i pepparkakshuset sa...

Underbart! Ser fram emot fler bilder :)

Ha en bra vecka
Kram Liza

Viveka i Bläckhornet sa...

Åhhh... vilken dreggel varning!

Snälla, ta med mig nästa gång ;D

Kramar Viveka

Lallis - liv och leverne sa...

Ojojoj; vilka bilder och vilken butik!
Kram Lallis

Inspiration i vitt sa...

Ojojoj vad roligt ni måste ha haft tillsammans Wow.
Vilka underbara bilder, man håller ju nästan på att svimma av i alla fall får man lite andnöd.
Ser ju att du visar några zinkbadkar jag köpte ju mitt där när jag var där i sommras.
När jag var där så fanns det så mycket att köpa så jag blev alldeles förvirrad, var det så nu med? Som det ser ut på bilderna så fanns det väl en hel del.
Tack Marie för att du delar med dig.
Kram/Ingela.

Lena Kristina sa...

Åh vilka helt underbart ljuvliga bilder, jag bara längtar efter mer, mer ,mer.....

Kram Lena

Marit`s vita skrin sa...

Oj vilka inspirerande bilder. Vill bara se mer. Har förstorat varje bild för att se mer.

Min allt i hemmet ligger och väntar på mig nu. Ska bli en njutning att få se Johannas hem.

Kram Marit

Nettan sa...

Så superskoj ni måste ha haft det! Å butiken verkar helt underbar! Har bläddrat fram och tillbaks å kollat in varje detalj i bilderna...och ser fram emot fler såklart!!
...Jag har minsann inte fått allt i hemmet idag!:-(..kommer imorg då hoppas jag!!
Kram Nettan

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Ja, åh vad kul helgen var!!!

Vad fina bilder du tagit..många av mina var alldeles skakiga *hihi*, jag var väl uppspelt av alltihop :)

Hoppas ni hade en bra resa hem. Det ösregnade hela vägen hem för mig och Ann där på nattkvisten..lite jobbigt men det gick ju bra.

Pysselkvällen blir nog en annan dag. Jag sa till Ann att jag inte kunde den 22:e för vi åker till Stockholm då..Marcus simmade ju sig till Riksfinal :)

Var det en bra loppisrunda på söndagen?

Ha en bra vecka vännen, så hörs vi och ses snart igen!

Kraaaaaam
Mia

Ps måste rusa iväg o handla AiH nu *hihi* :)

Tulipa sa...

Så mysigt. Bilder som man längtande tittar på...
Kram Tulipa

Lina sa...

Hej!
Vilken UNDERBAR resa ni gjort! Njuter och tittar på allt fint du visar... ;-)

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Linneagården sa...

Kan verkligen tro att du har huvudet fullstoppat. Sååå mycket fint....
Vad kul att få träffa en hel drös med bloggar-tjejer på resan oxå.
Jag jobbade hela helgen & nu har dottern skollov. Får väl se om man hittar på något roligt, förrutom en stor loppis som är på söndag, hihi.

Ha en fortsatt bra vecka.
Många kramar från mig.
//madelene

lottens vita och gröna sa...

alltså jag är såååååå himla avis men unnar ju er alla goingar denna myppystripp!!!!vilka bilder, hjäääääälp, handlade du ihjäl dig? ohhh ha det gott nu vännen i den bistra vardagen...
varmkram lotten

Karin sa...

Hej Marie!
Åh, himmel vad fint. Vilken härlig resa ni gjort. Jag förstår att du är full av intryck. Det ska bli spännande att se dina bilder framöver.
Tack för inspirationen!
Många kramar
Karin

Karin sa...

Hej Marie!
Åh, himmel vad fint. Vilken härlig resa ni gjort. Jag förstår att du är full av intryck. Det ska bli spännande att se dina bilder framöver.
Tack för inspirationen!
Många kramar
Karin

Casa Loda sa...

Vilka fina bilder! Så kul ni måste haft. Har fått Allt i Hemmet i dag, dags för den snart.
Hälsningar Annika

Vardagens guldkorn sa...

Vilka härliga bilder, verkar som ni haft en rolig helg med många intryck. Ser fram emot fler fina bilder
Linda

Lockas lilla längtan sa...

ja jisses! Nog njöt man alltid av att se dina bilder! Som att bläddra i en inredningstidning.
Lyckost1

kram veronica

hemtrevnad marie sa...

Vilket äventyr ni varit på Marie!!!
Ser verkligen fram emot fler bilder!!
Ska bli såå spännande att öppna Allt i hemmets jultidning...har väntat på det hela dagen, men inte ens tagit bort plasten ännu!!
ha en härlig vecka!!
kramis

Evelinas hus sa...

Himmel vad mycket fint ni har sett, jag smäller av. Bloggträffen låter jättemysig! Har också läst johannas reportage idag och fick en direkt längtan efter jul.
Stor kram
Caroline

Bodil sa...

Jag bara njuuuter av alla dina fina bilder. Hur hittar man till detta underbara ställe i Danmark? Är det långt från Helsingör?
Hur mycket av allt detta vackra fick du med dig hem?
Kram

marie sa...

Men oj vad kul ni måste ha haft och jag förstår att huvudet är sprängfyllt! Är det penséer på översta bilden! Ser fram emot fler bilder och berättelser från ert äventyr.Köpte du nåt fint?? Imorgon ska jag ha en Lustfylld dag och det är också kul!!
Kram
Marie minlillaveranda

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

En sådan fantastisk helg ni haft ni tjejer! Vilka härliga butiker!
Jättehärliga bilder! Det lever du på länge nu.
Önskar dig en fortsatt skön vecka!
kram vännen
nina

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilka ljuvliga bilder, vilken resa du har varit på !!
Nu är man ju allt nyfiken på vad du har köpt där i Danmark !!
Hoppas att jag får tidningen idag, jag har längtat så efter det reportaget !
Kram Anette
P.s jag valde alcros lokal golvfärg, men himmel vad det luktar starkt i hela huset...och jag måste måla två varv !!

envilsenloppa sa...

Åhh vilken underbar resa ni haft !!!
Man sitter här och bara njuter och undrar när man själv får baken ur ... ;-)
Min syrras svärfar har ett sommarhus i Danmark , men alltid när vi har tid , så är det uthyrt till ngn annan ....men i sommar...kanske ....
Ha det gott ni Marie och njut av dina minnnen !!
Kram/Lotta

Anna sa...

Åh vilken butik, den måste jag helt klart besöka. Ska bli spännande att se vad du handlat o vilka andra butiker ni besökte på resan!

KRam Anna

Guldkant På Livet sa...

Hej Marie, jag säger som jag sa till Mia, salivavsöndringen är maiximal, vilka fina bilder du har tagit, tack för att jag fick se, gud va kul, så mycket man vill ha att man bli ju halvt galen, var det inte jobbigt med så många som gillade samma saker, jag menar, man blir ju galen av köplust när sambon är med men är man med likasinnade blir man ju ännu mer peppad och påverkad! Blir jättekul att se mera sedan och vilket trevligt gäng ni var! Tack för titten, jag ska kika mera! Mari.

Katarina sa...

Hej!
Ååå vilken butik!
jag önskar jag hade vart med..:)
Nån gång såååå....
Ska bli spännande att få se dina inköp sen....för det blev väl några va??
Ha en härlig dag!
Kraaam

Ann-Catrin sa...

oh så sagolika bilder från er bloggrunda... himmel så fina saker.. ett mecka för en inreningsfreak!!

kan förstå du måste smälta alla intryck... så mycket!!

Tackf ör att du delar med dig.. ser fram mot fler bilder framöver!!

KRAM
A-C

Annas skattkammare sa...

Men vilket ställe!! Så mycket fina saker! Nej nu MÅSTE jag åka till Danmark på en inredningstripp, detta går ju inte längre.. =) Kul att er träff var lyckad! Kram /Anna

Tidsmästarinnan sa...

Jag har just suktat över bilderna som Lilla Blanka-Mia visar, och nu här inne också, jag tror jag smäller aaaav... :-)

Tusen tack för Göteborgs-shopping-tipsen inne hos mig, nu har jag kommit hem och hunnit sansa mig lite - det var jättekul!
Kram
Susanne

Marie sa...

Å vad roligt att åka till Danmark, var där i sommras och det är ju supermysigt. Han dock inte besöka någon fin inredningsbutik tyvärr. Ha det gott i höstmörkret!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
Visst hade vi det mysigt och härligt på våran träff! Man kan inte tro att man kan orka prata om inredning så mycket som vi gjorde... Det är så skönt att träffa likasinnade!

Jag åkte vidare strax efter sen du och Cissi hade åkt. Och det snurrade i huvudet av alla intryck. Det är så otroligt mycket att smälta nu, jag har inte landat ännu känns det som.

Och alla påsar står oupp-packade för jag var så trött igår så jag orkade inte ta hand om något...
Får se om jag får någon ork i dag när jag kommer hem... Sitter på lunchen nu och har gjort ett inlägg jag också, och hinner titta in lite hos några stycken.

På vägen hem så gjorde jag ett stopp ungefär halvvägs...
Tror du jag hade fått nog av all inredning och allt?... Nix!
Jag tog mej en liten avstickare till Lustfyllt också...är man riktigt ok tror du?
Jag blev väldigt väl mottagen där av Lenas mamma och pappa som bjöd mej på fika, och en trevlig pratstund. Och lite handlade jag ju där också förstås! Det var otroligt fint i den nya stora ladan! Men det var skönt med ett stopp där, innan jag åkte vidare.
När jag kom hem hade maken gjort mat, så det var bara att sätta sig för att äta och sedan blev det sängen för jag var så trött, men lycklig efter alla upplevelser.
Massor maed kramar
Marie

Livet i Gläntan! sa...

Vilken jättehärlig resa ni verkar ha varit på. Vilka fina bilder du visar.

Kram jessica

P.S Du har en utmaning att hämta på min blogg. Hoppas att du antar den.

Radhusdrömmar sa...

Vad fint! Kul att du visar lite, så vi som inte var med får se.

Hoppas att allt är bra!

Fick också Allt i Hemmet igår, men har inte hunnit kolla i den ännu...måste göra det.

Kram Johanna

Sussi's dreamzone sa...

Vilken underbar resa ni måste haft. Verkligen fina bilder du visar.

country-dreams sa...

vilka underbart härliga bilder du visar, man blir verkligen ispirerad. Kolla gärna in byteshandeln på min sida. Kram kram

Living by Milla sa...

Oj,oj,oj..jag blir helt skakis! Det är helt underbart, vilken tripp ni har haft!

kram Camilla
Ps. Tack för din rara kommentar om min dotter.:)

Systrarna vitt sa...

Det måste ju ha varit en pina att inte få köpa allt man vill ha hihi. Jag kan tänka mej att ni haft störtkul. Liselott

MiaMaria sa...

Hej!

Kan tänka mig att ni haft det underbart trevligt på ER träff...

Och vem skulle inte velat ha varit med och "strosat" i dessa vackra butiker...

HA´en bra vecka!
MiaMaria

Lilla huset på prärien sa...

Hej kära du! Självklart ska vi ses på Ledreborg - det tycker jag att vi bestämmer :)
Nu sitter jag och väntar på alla andra fina bilder - väntar med spänning. Godis för ögat ;)

Kram Jenny

Loppisliv sa...

Hej Marie! Visst hade vi det trevligt. Man fick så många upplevelser och ideér så det nästan inte får plats i huvudet..hihi Så vackra bilder du tagit. Nästan alla mina foton blev kassa, de som blev ok har jag lagt ut. Har inte fått ett enda som är ok på någon av er...bara suddiga...suck. Nu bara måste jag inhandla en ny kamera!!!! Men vi får maila över foton till varandra som vi sa. Ha det gott. KRam Paula