fredag 17 oktober 2008

Lite pyssel

Idag blir det ett kort litet inlägg med några bilder på lite pyssel som jag gjorde för några dagar sedan. Ibland pysslar jag bara för att det är så kul och utan att egentligen ha någon tanke på vad jag ska ha grejerna till, hihi. Den här gången blev det några kors i kartong som jag sen dekorerade med gamla texter och madonnabilder. Brände lite i kanterna på pappret för att de skulle se lite äldre ut och sen hängde jag dit pärlor, prismor och kors.
k
k
j
Här hos oss har ett av barnen fått magsjuka under natten, så vi får väl se hur våran helg blir! Hoppas iallafall att ni andra får en riktigt mysig hösthelg! Kramar Marie
k
Ps. Tack snälla ni för alla gulliga kommentarer angående barnens rum, blir jätteglad!

58 kommentarer:

MY WHITE COTTAGE sa...

Du gör så mycket fint pyssel Marie! *imponerad*

Nä, vad trist med magsjuka i familjen! Bävar för det... Håller tummarna för att ni andra klarar er!

Stor kram från Jenny

Fru Sirlig sa...

Hej

Låter inget vidare med magsjuka, håller tummarna att ni klarar er. Fint pyssel du fått till också. Själv ska jag nu sätta mig och försöka göra lite rosor till Majas 1 års tårta på söndag. Rosa marsipanrosor och förstås rosa marsipantårta.

Ha en mysig helg du med Kram Heléne

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen, ohhh så fint, du är så himlans påhittig!
vad jobbigt att vänta in en magsjuka, känner verkligen med er, det är det värsta jag vet!
ha en bra helg gumman, har du fått sätta tänderna än i utbyggnaden? vi har ettårskalas i helgen, ska firas stoooort nää bara familjen, på mån kommer anna och lilla nora, gustavs första kärlek!

varmastekramen lotten

Kerstin sa...

Hei Marie=)
Ditt små pussel er så nydelig vakkert=)Du finner på så mange søte å fine ting å lage=)
Håper lillen blir frisk snart ikke noe kjekt når de bir sjuke0)
Ønsker deg en fin og hyggelig helg=)
Klem Kerstin

Jema Rose sa...

VACKERT pyssel!!!

KRAM & trevlig helg!

/Jenny

<3

Dubbelörnen sa...

Rummet du vasar är så sött! Älskar plankväggarna o det här är väl en tjejs drömrum om något!

Du har verkligen en sånt sinne för detaljer :).

Magsjukor var vi tack o lov besparade fr när sonen var liten. Hoppas det försvinner fort så ni också får njuta av helgen :).

Varma kramar

Hem och Lycka sa...

Så fint pysslat! Blev riktigt vackert.. kram

livetpåfyran sa...

Va mysigt det är med pyssel, men mindre mysigt med magsjuka.

Hoppas att det åtminstone blir en kort variant...

Kram Pia

Liza i pepparkakshuset sa...

Fint pyssel så här till helgen!
Tänkte försöka pyssla lite själv....vi får se hur det blir :)

Ha en mysig helg
Kram Liza

Saramedflera sa...

Vilket fint kors. Hoppas att magsjukan blir kortvarig.
Kram Sara

Kristin sa...

Hej Marie, vad sött och gulligt pyssel! Jag har förresten något till dig på min blogg.

Hoppas ni andra klarar er från magsjukan. det kan man hoppa över och klara sig utan, tycker jag, det är bara sååååååå jobbigt!

Jag hoppas helgen blir bra ändå!

kramar från K

Tårtsmulan sa...

Nämen gud så fina!!!
Du gör så mycket fint hela tiden, vilken fantasi du har :)

Jag hoppas ni klarar er igenom magsjukan lindrigt, det är inte kul och åka på eländet.

Trevlig fredagkväll.
kram!

Viola sa...

DU ÄR JU HELT OTROLIG PÅ ATT PYSSLA OCH FINT BLIR DET VERKLIGEN, DU MÅSTE ÄGA ETT PAR OTROLIGT FLINKA HÄNDER, BLIR SÅ AVIS PÅ DIG, HOPPAS NI ANDRA SLIPPER ELÄNDET MED MAGSJUKA, HOPPAS NI FÅR EN BRA HELG, KRAMAR FRÅN VIOLAN

Ingrid sa...

Så nydelige barnerom!!! God helg!

Lilla huset på prärien sa...

:( magsjuka är INGET kul alls... hoppas ni andra klarar er! Det är en sjuka som jag undviker i det längsta för jag tycker det är vidrigt! Vill inte ens ha barnen på dagis om jag vet att det går.

Så vackert du pysslar Marie! Hur hinner du?!

Kram J

Annas skattkammare sa...

Usch, magsjuka låter inte som någon höjdare.. Var noga med handtvätt säger en som läser i ämnet.. =) Vilka fina kors, du måste ju vara pysselbruden no 1!! Trevlig helg! Kram /Anna

Millas hem sa...

Oj oj, trist! Hoppas att ni andra klarar er! Kram Camilla

Ann-Catrin sa...

Oh jag önskar jag vore mer pysslig än vad jag är.. speciellt när jag ser dina fina saker!!

Inte tänka magsjuka nu.. nej nej nej!!


ha en fin helg
kram
A-C

Lina sa...

Hej!
Njuter av allt fint du visar...här växer högen med "att måla" vitt jämsides med tvätthögen med ren tvätt...Om ändå dygnet hade mer än 24 timmar! ;- ))

Krya på er och hoppas att ni få en bra helg trots allt...

Kram, Lina

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Magsjuka är ingen höjdare. Jag har också haft en med det här sista veckan.

Vad påhittig du är, korset är ju jätte vackert.

Ha en bra helg! Hoppas magsjukan går över snabbt.

Kram Anna

Nygammalt sa...

Hej Marie!
Vilket fint pyssel du knåpade ihop för några dagar sedan.
Hoppas ditt barn kryar på sig så att ni också får en mysig helg.
Kram.

Mamma C sa...

Får vi hoppas på en snabb övergång på magsjukan. Inte kul med sjuka barn. Så fint det blev ditt pyssel.
Kram mamma C

liljorochtulpaner sa...

Hej!
Vackert!
Hoppas ni inte alla åker på magsjuka...
Du är välkommen in till mig - jag bjuder på mosstårta för att fira att jag fick inspirationsaward, liksom du också fick, utav Kristin på "I mitt paradis". Den är jättesmaskig!
Kram Tulipa

Hulda sa...

Så fint det ble, Marie! Lurt å brenne litt på kantene, fin effekt. :) Nydelig styling på bildene.

God bedring til dere, håper dere friskner til i helga.

Grodmamman sa...

Fy för magsjuka! Det är nog den värsta sjukdom jag kan tänka mig.
Era barn har så himla fina rum.
Kram

vitating sa...

HEJ MARIE!
HI HI, SÅ KOMISKT JAG HAR GJORT NÅGOT LIKNANDE IDAG, FAST MED GLITTER I KANTERNA. VAR FÅR DU TAG PÅ MADONNABILDER?? JAG SÖKER EFTER DET!
TITTA IN HOS MIG FÅR DU SE LITE ANNAT PYSSEL JAG GJORT I VECKAN.
HUA, HOPPAS INTE NI BLIR MAGSJUKA, STACKARS LITEN! HOPPAS HON PIGGNAR TILL SNART!

KRAMAR MARIA

Sofie sa...

Vad fint det blev! Nu blev jag väldigt pysselsugen! Trevlig helg! Kram, Sofie

Viveka i Bläckhornet sa...

Oj oj vad du pysslat på, och fint värre:)

Hoppas ni andra klarar er från magsjukan.

Kram Viveka

Marit`s vita skrin sa...

Jag tycker alltid dina pyssel är så vackra. Vart komer dom fina prismorna ifrån som du brukar använda? Panduro?

Åh, magsjuka är ingen höjdare, håller tummarna för att det blir kortvarigt.
Kram Marit

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Du är en riktig inspirationskälla Marie! Ohhh så ljuvligt pyssel!!!

Hihi ja igår så försökte jag både städa och pyssla! Men ALLT gick åt pipsvängen. Lade några beiga dukar i klorin... de blev SVARTA!!! Klorinet måste ha "smält" packningen där man släpper ut vattnet??? Ja vi fattar inte varifrån det svarta kommer ifrån? Sedan så strök jag på en stryka på bild... på mörkt tyg!!! Ja det syntes ju ingenting... Välte en blomkruka, sydde fel, sydde avigt, sydde spegelvänt, skar mig, slog mig... yes you name it!
Hihi ja jag måste sluta nu innan du blir galen av mitt tjat =)

Ha en underbar lördag gumman!

KRAMISAR Anita

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Oj glömde ju säga... att knapra på några vitpeppar korn så kan ni andra slippa magsjukan, om det nu skulle vara den som härjar.

Kram igen
Anita

Stämningsfullt sa...

Hej!
åh så fint du har pysslat!
hoppas att ni andra klarar er från magsjukan och att den lille snart mår bättre...
kram!

Hem och Harmoni Marie sa...

Fint pyssel!
Hoppas att barna mår bättre och att ni får en skön helg.
Kram Marie

Sara sa...

Tack Marie för att du visar barnens rum! Ger såå mycket inspiration. Håller på och pysslar själv på min lilla Elsas rum, det visar jag snart på min nya blogg som jag inte är igång med riktigt än (livetenligtsara.blogspot.com). Än en gång: Tack för din fina blogg!

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

åhh Marie.. du e så otroligt pysslig, måste bara fråga har du någin liten idé fe som kommer med alla små fina saker..Jag önskar jag hade lite mer pyssel i mig..
trevlig helg..
kram Linda

C De-sign sa...

Hoppas att ni får vara friska....men det brukar ju "smitta"... Så underbara rum dina döttrar har! Roligt också med lite "historia" runt sakerna.... Önskar dig en skön helg! Kramar fr C

Nettan sa...

Vad kreativt, superfint pyssel! Å barnrummen är helt otroligt fina, allt så totalt genomtänkt!!
Kramkram å hoppas att inte magsjukan blir för långvarig!!/Nettan

Skatan sa...

Hej Marie och tack för besöket!
Tråkigt det där med magsjukan...hoppas det blir en snabb- och förhållandevis lättsam variant!

Här är läget under kontroll. Ännu så länge. Men rackarns vad trångt det lilla pyret har det i magen. Det kan bara inte vara länge kvar nu! Det känns så mysigt att ligga och filura ihop med Lillan om hur det skall bli...hon kommer att kännas så stor när hon blir storasyster!

Jag ser att jag har missat ditt förra inlägg. Jag måste ta mig en titt å barnrummet och bli inspirerad. Just nu har vi inte gjort någonting åt det blivande rummet, annat än nya foder och lite annat jox. Jag tänker att det ändå är länge innan någon faktiskt skall bo där och behöver ett eget lekrum...

Nu skall jag sätta punkt innan du somnar :)

Sköt om dig!

Kram,

Anna

Inspiration i vitt sa...

Ditt pyssel är så fint Marie och dina idee'r tycks aldrig ta slut.
Ja visst är det fint att bränna lite i kanterna , det brukar jag oxå göra och en gång då jag gjorde det så gick brandlarmet hihihi.
Hoppas att ni inte ligger i magsjuka allihopp nu då.
Kram på dig/ingela.

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Hi hi jag tänkte väl att de va en liten idé fe... *ler*
Tack för dina otroligt fina ord om mitt rum..
Kram Kram Linda

sofia sa...

Var får du energin ifårn männsika??!! Tittar in och njuter av dina alster!
Kram Sofia

Majas mammelucker sa...

Hej Marie!
Magsjuka låter inte kul..hoppas du klarar dig ..så du inte missar våran träff på fredag ...det ska bli jätte skoj att träffas...
Rummen blev jätte fina dina barn kan vara stolta....jätte fint kors du gjorde..vi får dela med oss av lite pyssel till helgen ...
Hade bra!! jaa ta ca 10 vitpeppar korn så klarar du dig från magsjukan....Kramar Maria.

Emma sa...

Så fint pyssel. Man måste ju inte pyssla i något särskilt ända mål, det är ju lika kul för det:)

Hoppas ni mår bättre i helgen.
Kram Emma

Romantiska Hem sa...

Hejsan Vännen!
Hoppas att allt är väl med dig! Jag vill bara säga att jag så gott som nu har flyttat min blogg och den nya adressen är;
http://romantiskahem.blogspot.com/
Kram Petra

hannas form sa...

Å, vad söt du är...blir alldeles varm då JAG tittar in hos DIG!!!! Duktiga, pyssliga, konstnärliga du!

KRAMAR i mängder..är glad att du finns!

Hanna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vackert pyssel, varifrån får du alla idéer??
Hoppas att inte hela familjen blir drabbade av magsjukan!
Önskar dig en skön och frisk söndag!
kram
nina

LantlivsAnette sa...

Ojjj..ojjj här är det alltid så vackert pyssel !! Att du är duktig alltså..jag har bara kommit till ide stadiet ännu på mitt julpyssel, men snart ska jag också sätta igång.
Ha det så bra Kram Anette
P.s jag hoppas att ni andra klarade er undan magsjukan ....

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Jättefina kors! Ligger i sängen sedan 2 dygn tillbaks med 40 gr feber o halsfluss :( Nu har febern sjunkit lite o penicillinet har väl börjat verka lite så då tänkte jag att det går nog ligga i sängen med datorn bredvid..*envist bloggbegär*

Är sååå trött..fy vad man är bortskämd med att må bra..utslagen 2 dgr så gnäller man.

Jättefint pyssel och mysiga bilder att kolla på när man ligger o tycker synd om sig själv (och såklart lika fina bilder om man är pigg *hihi*)

Hoppas på att vara pigg och att ingen annan blir dålig nu till nästa helg bara...

Stackars lilla gumman som fått magsjuka...inte kul.

Kram och ha det så bra Marie!
Nu måste jag lägga mig igen..puh.

Mia

Hjärtat Mitt sa...

Man måste ju inte alltid veta vad man ska ha allt till. Det brukar ge sig. Är man pysselsugen, så är man :)
Fint blev det i alla fall.

Hoppas att maginfluensan gick över fort och att inte resten av familjen fick det. Det är något av det värsta jag vet. Usch.....

Kram Mari i Marieholm

Dorthe sa...

Så fint pysslat! Rigtige fine ting:-)
Børneværelset blev også så fint.
Ønsker dig en god uge.
Kram Dorthe

Betty sa...

Jättefint pyssel du gjort !
Hoppas resten av familjen klarade sig från maginfluensan för den är verligen inget vidare.
Vilka fina rum barnen har blir sugen på att pyssla i min lillas rum på en gång.
Vad gulligt av dig att du lagt in en bild på vår butiken blir så glad varje gång jag ser den.

Massor av kramar från Betty !

Anonym sa...

Du är så duktig och allt blir ju bara så vackert! Förresten såg jag att man tipsade om din blogg i Allers nya jultidning. Grattis! Vänliga hälsningar, Annika (Skåne)

rofyllthemma sa...

Din blogg är så underbar och det är en fröjd och njutning att vara här!

Jag öppnar min webbutik rofyllt.se nu och firar detta med en utlottning av en bakform från Nordic Ware "Fleur de lis". Kanske nåt för dig? Kolla på min blogg!

Ha en härlig höstdag med regn, rusk och underbara ljus, raggsockor och en god kaka!
Puss,
Ulrika på Rofyllt i Oskarström

Evelinas hus sa...

Hej Marie!
Vilket fint pyssel du gjort...igen :)
Barnens rum är ju bara så gulliga. Massa mysiga detaljer. Ser att ni inte längre har spjälsäng..vi ska också byta, ska bara hitta en fin först.
Ha en riktigt bra vecka.
Kraaam Caroline

Guldkant På Livet sa...

Jösses så vackert, du och fröken Blanka är väl pysselparet nummer ett! Så vackert du hade gjort när du bränt runt kanterna,var får du allt vackert ifrån!? Mari.

En Doft Av Lavendel sa...

Hej Marie!
Å, va jag har missat en massa fina inlägg här hos dig ser jag nu, måste verkligen ta å kika igenom alla =)

Himmel va fint era döttrar har det i sina rum!!! Så mysigt så!!
Vad heter tapeten som finns i Veras rum in vid sängen?
Super fin!!!

Ha en ny mysig vecka!
Kraaam från Benita

Designe sa...

Hej du "Den pyssligaste av oss alla" som jag brukar kalla dig! :)
Vilket sött pyssel du gjort!
Ha en fin vecka!
Kram :)

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Så fina! Tror jag måste härma dig lite där:) Verkligen söta.

Susanne