söndag 5 oktober 2008

Loppisfynd....igen!!!

Hejsan! Hoppas att ni haft en bra helg! Det har jag haft! Nu ikväll har jag varit och tittat på Mamma Mia, den var verkligen såååååå bra. Förmodligen har väl de flesta av er redan sett den, men om inte, se den!!!!!!!
k
Igår var jag iväg en liten sväng på loppis. Gjorde inga stora fynd, men ibland är de små fynden lika bra. Den här lådan var det första som mina ögon föll på. Snabbt ner i kundkorgen innan någon annan hann före, hihi. Visste precis vad jag skulle ha den till och för 10 kronor tyckte jag att jag gjort ett superfynd!!!
k
Någon gång i framtiden, om ett år eller så, hoppas jag att jag ska kunna få till en liten pysselhörna nere i källaren. Ser framför mig ett gammalt vitmålat skrivbord, någon hemmasnickrad hylla och en vacker skrivbordslampa som jag redan köpt (för ca 7 år sen). Det gäller att ha målbilder som Anette har skrivit om!!!!!! Men, iallafall så ska också min loppisfyndade låda få stå där på skrivbordet och förvara kort, brev m.m.
k
Är jätteglad över mitt lilla fynd, och att den dessutom var målad och klar gör ju inte saken sämre! Elsa påpekade för mig att den var ju t.om redan sliten och skavd, hihi.
l
Gjorde ytterligare några små fynd, bl.a en hel påse med en massa olika gamla kakformar. Visserligen har jag redan en hel del, men jag kunde ändå inte låta bli att köpa dem. 30 kakformar för 10 kronor gör en ju inte direkt ruinerad.
k
Idag har det ju verkligen varit höstväder, iallafall på förmiddagen. Det har blåst massor och regnet har öst ner. Jag säger det här som en slags ursäkt så ni inte ska bli alltför förskräckta när jag säger att jag och Elsa julpysslade lite, hihi. Var så himla pysselsugen och det enda jag kunde tänka på var mina kakformar!!! Elsa blev överlycklig, så nu har vi pysslat som hejsan. Försökte lite fint tala om att det kanske inte var så många fler än vi som julpysslade så här i början av oktober, hihi. Men, de här kakformspysslet är ju inte sååå juligt!!!!
l
Önskar alla en fin vecka och vill samtidigt passa på att tacka för alla kommentarer och mail. Ni gör mig sååå glad! Kramar Marie (som förmodligen kommer att drömma om ABBA-låtar inatt).

82 kommentarer:

Grodmamman sa...

Fin låda du hittade! Visst måste man ha målbilder och din kommer att bli jätte bra när den förverkligas!=)
Fint julpyssel ni gjort också, fast jag tyckte nog att du kan ha framme det jämt!=)
Kram

mig & alice sa...

Åh, herregud så fint ni gjort med kakformarna, den idén måste jag nog låna av dig :-).
Så dekorativt!
Vilken fyndlåda du köpt, passar ju perfekt för alla vackra pysselpapper.

Ha en bra vecka.
Kraam
Melinda

Dubbelörnen sa...

Jag som har gamla kakformar i koppar... Kanske man skulle ta ditt tips till sig ;)

Loppisfynd var det längesen jag gjorde. Men egentligen så har jag tillräckligt här hemma att ta tag i... *fniss*


Stor kram till dig

bagateller.se sa...

Mm, vilket trevligt fynd! Precis nåt sånt jag med vill hitta, och för en tia - Grattis! Ditt lilla julpyssel var med fint och inte för juligt :) Kram Terese

Millan sa...

Vilket fynd, det blev fint med dina kort, en sådan hade jag behövt.
Det var verkligen fiffigt med kakformarna.

Nettan sa...

Lådan var ett bra fynd !
Och ditt & Elsas pyssel vart ju så himla bra, kul & kunna använda " formarna " till annat.
Skulle kunna tänka mig dom i " granen " till jul =0)

Kram Nettan

Millas hem sa...

Hej Marie!

Oj, vilken fin låda du fyndat! Och så himla fint med alla kort i sen då. Dina kakformar är supersöta! Du är för påhittig du, och lilla Elsa har redan förstått vad mamma gillar! :)

Här har varit samma väder...regn och rusk hela helgen.
Clara har varit på barnkalas och jag har mest slappat hela helgen.
Bara fikat och myst!
Jag har inte sett Mamma Mia ännu, men min dotter säger som du att den var underbar! Ska absolut se den...hon går gärna igen, säger hon!
Ha en mysig vecka och tack för inspirationen för denna gången!

Kram Camilla

Inspiration i vitt sa...

Ett sånt där ställ är perfekt att ha sina kort och annat i och prist sen då. Jag har nästan ett lika dant fast mitt är inte målat än.
Ja tänk att man är lite julsugen redan vad ska det bli?
Dina kakformar var såå jätte fina så roligt det är att göra sådana, gjorde massor förra julen som jag sålde på julmarknader.

Det är roligt att pyssla med sina barn och dina verkar gilla det.

Oj vad långt ni har kommit nu med utbygget så härligt att sätta klorna i det sedan mums.
Kram på dig/Ingela.

Levindas Värld sa...

Men vilket fynd du har gjort, en sån där låda skulle jag med vilja ha :)

Kramen!

Katarina sa...

Hallå!

Hi hi...vad lustigt...jag gjorde ju ett inlägg om min nya pysselhörna tidigare idag.....ett gammalt vitt skrivbord med en hylla ovanför, en fin lampa och ett brevställ med fina gamla kort i....fniss......nästan läskigt.....hi hi....

Men du!!!
Vad är det för himlans loppis du springer på där allt kostar 10kr???

Vad fina kakformarna blev! Vet du jag tycker inte alls de tär knäppt att julpyssla nu...det är ju faktiskt oftast nu som både lusten och tiden finns.
Sen har man helt enkelt inte tid.

Jag har faktiskt inte sett Mamma Mia. var däremot med barnen på Patrik 1,5 i lördags....bortsett från några scener tyckte vi den var helt fantastiskt bra.

så kul det var att få se bild från utbygget. Vad snabbt det går....
Vårt utbygge är inte färdigmålat än....det är 5 år sedan vi började.....men till våren så....fniss...

Ha en ny härlig vecka!
kraaam

Hulda sa...

Åh, Marie, så heldig du har vært! Den kassen var jo perfekt til alle de nydelige kortene dine! Virkelig et superbra funn. :):) Må smile over Elsas kommentar, hun er artig, og kjenner sin mamma godt. ;) Så flott pynt dere har lagd i dag.

BARAGRY sa...

Å, så fina kakformarna blev efter att ni j-pysslade, hihi.... Fast det går ju fort fram till advent, så varför inte börja? Då är du ju redo att piffa och dona sen!

FYND, ja, verkligen. Äkta fynd! Lyllo du ;-)

Har inte sett Mamma Mia, men skulle vilja. Får ta chansen snart.

Ha en finfin vecka. Kram Gry

Livets njutning sa...

Hej!

Lådan är jättefin. Vad du fyndar fina saker. De loppisar jag varit på har priset varit ganska höga. Det gäller att hitta bra loppisar vilket är svårt tycker jag.

Det är bra med målbilder.

Kakformarna var ju jättefina. Vill också ha. Dom skulle kunna hängas i granen. :)

Ha det gott!

Jenny

Tårtsmulan sa...

Jag har inte sett Mamma Mia och jag är så sugen, jag har hört så mycket gott om den :)

Vilken jättefin låda du har hittat, den blev perfekt och förvara gamla kort och brev i :) Den kommer bli fin på ditt blivande pysselbord :)

Mysigt pyssel ni har gjort, de är användbara till mycket de små kakformarna.

Önskar dig en trevlig måndag.
Kram!

My Lovely Things sa...

Åh vilket kanonfynd..Förstår att du belv överlycklig..Jo det är bra att ha målbilder..

Så otroligt fint du har gjort med kakformarna..

julpyssla..det låter så mysigt det..
ha en br adag..
kram anna

Lina sa...

Vilken fin liten låda!! Ett pysselrum hade jag också velat ha, men det finns absolut ingen plats för det som det är nu... Jätte fina pyssel ni gjort! Ha en bra måndag!

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Hej Marie!!
Vilket fynd helt otroligt..Den e ju redan perfekt.. åhh jisses va fint de blev med alla små kort mm. i den.. De är så svårt att fynda i sthlm, på våra loppisar e de nästan bara skräp.. Jag va på antik och kuriosa mässan i går och himelens vilka priser då i stället...
Jag gillar inte att pyssla så mycke,eller jo men man vill ju ha ett pyssel hobbyrum då där allt bara finns, pärlor band papper ja allt.. Fast jag måste säga att dina kakformar e nog de sötaste som jag sett... Nu måste jag leta kakformar *ler*

Ha en skön höst pyssel vecka..
Kram kram Linda

Kerstin sa...

Wow så fin den kassen ble. Alle de flotte kortene i den da. Dette ble vakkert=)
Nyt uken Klem Kerstin

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja visst är Mamma Mia bra! Har sett den två gåner på bie och skulle nog kunna se den igen. Men det kanske är lite varning på det? ;-)

Jättefina fynd du gjort. Lådan är ju super - samtidigt som man får lite ordning på saker och ting så kan man ju ha så fina saker på display. Och kakformspysslet blev ju supersött - tycker att de kan kvalificerar som vinterpyssel...för det passar nog lika bra i november och januari, som i december.

Ha nu en riktigt bra vecka!

envilsenloppa sa...

Jag har faktiskt inte sett Mamma Mia ännu , nu får jag väl snällt vänta tills den kommer på dvd . De enda filmer jag ser på bio är barnfilmer :-)
Vilka fina kakformar ni pysslat , hur får du hål i dem , spikar du eller ...?
Den där lådan skulla passa perfekt här på mitt skrivbord med ;-)
Ha en bra vecka Marie !!
Kram/Lotta

Radhusdrömmar sa...

Ja den filmen är ju så bra, längtar tills den kommer på DVD, då ska jag köpa den.
Vilket fynd 10 kr för den asken, fint du piffat i den också.

Och kakformspysslet blev ju kanonfint! Duktig du är!


Ha en bra vecka!

Kram Johanna

rosenskära sa...

Men snälla du - var får du alla dina kanonidéer från?! Kakformshängena blev ju så himla fina! Vad tog du hål med? Jag hoppas att det inte gör något om jag kopierar idén rakt av!?

Lena

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilka klipp du gjorde! Jättefint!
SÅ fina dekorationer ni gjorde av kakformarna! Bra idé :)
Kram!

Vit Spets sa...

Vilken skatt Du hittade & som Du skrev, redan sliten & skavd kan faktiskt inte bli bättre :)
Håller helt & hållet med Dig att filmen mamma mia är sååååå bra, skulle faktiskt kunna se den igen!
Sedan måste jag säga att jag diggade dina kakformar som Ni julpysslade - jag har oxå en massa olika varianter & blev såååå inspirerad att julpyssla :)
Kramis
//Siv

Willewira sa...

Kakformarna blev ju toppen!!

30 st för 10!! Det är ju rena rånet! Av försäljaren... ;)

Brevstället, eller vad man nu kallar det, var ju himla praktiskt! Och fint!

Kul att se att bygget går framåt. Blir toppen! Och fönstren är så fina.

Ha det gott!
Kram Willewira

Annas skattkammare sa...

Oj vilken mysig helg du haft! Mama Mia har jag velat se jättelänge, alla säger att den är så bra.. fast vi såg ju musikalen i Globen för en månad sen. Så underbar!!

Så fina fynd har du gjort också! Brevstället blev ju helt underbart när det blev fyllt med dina vackra kort.. och ert pyssel var så fint! Blev också lite sugen nu när jag fick hem Jul-boken, boken med stort J.. =) Ha det gott Marie! Kram /Anna

C´est la vie sa...

Oj va fint! :)

Kram Lina
nätbutiken C´est la vie Home

Skatan sa...

Du är så påhittig hela tiden - det är en fröjd att följa din framfart :)

Kram,

Anna

Jema Rose sa...

SÅ vackert!!! Nu blev jag verkligen inspirerad..!

: )

Kram & ha en bra vecka!

/Jenny

<3

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men Marie...som vanligt så bara druknar jag i allt fint du visar! Ja du är så duktig på att fota så vackert!

Men vilken fin låda du fyndade! Och så underbart du hade arrangerat alla dina ljuvliga kort mm. Och dom där kakformarna!!! Ja oj vad du är duktig gumman =)!!!! Jag har också en hel påse med formar från min farmor, men tyvärr så hann hon aldrig använda dom så jag tänkte själv "baka" lite i dom så dom ser mer nötta ut.

Jo förresten... ja jag var bara tvungen att härma dig, hihi eller rättare sagt så blev jag inspirerad av dig =) Rullade också ihop en sida "Rome und Julie" och la den på några böcker i vardagsrummet. Hoppas att det är ok =)

Men oj vad jag surrar... ja ha nu en härlig vecka!

KRAM Anita

Designe sa...

Vilket sött fynd du gjort och jättesöta pysselgrejor oxå! Tänk att Elsa har full koll på hur fynden ska se ut! :)

Jag har oxå sett Mamma Mia och den var heelt underbar, ser den gärna igen! Kram :)

rosenfröjd sa...

många fina fynd!
Kram/
M

Visor från vinden sa...

Själv jobbar jag halvtid fast jag sitter hemma och jobbar på min lediga dag resten av tiden är jag med sonen. :)

Himla fina pyssel!

Zäta sa...

Var hittar du alla underbara madonna och kors-berlocker.
Som smyckestillverkare blir jag helsugen!

Du har fått en award av mig:
http://blogg.zettervall.se/#post799

Säg till om du inte vill att jag länkar till dig i inlägget.

Carina sa...

Vem har inte julpysslat, jag har gjort kort.. och redan köpt fyra paket... Underbar sida du har, skall kolla in den ofta.

hemtrevnad marie sa...

Hej Marie!!
Vilka fynd du gör, och till vilka priser... verkar vara superbilligt runt er!!!
Kakformarna blev så himla fina!!
Min Edvin är ju en riktig pysselkille och håller ju på med mobilsmycken liknande dina hängen...han skulle nog gärna göra sådana också misstänker jag!!
Ha en skön måndagkväll!
kraaam

Marina sa...

Så fina fynd! Ja, visst var filmen bra! Helt underbar!

Elzie sa...

Helt perfekt postlåda det där. Och kakformar kan man använda till mycket.
Hoppas du fick lite sömn i natt i alla fall.
Kram Elzie

Under en vind sa...

Vilka mysiga pysselstunder ni har tillsammans!!

Du gjrod eju fina fynd på loppisen! Din dröm om ett pysselhyörn låter verkligen perfekt! Det är väl bara att ge sig på det i vinter då utbygget står klart? fniss....

Hoppas att allt är bra med dig! Här är det bra, vardagen rullar på med jobb och skola, mannen är just nu på tur med jobbet...men imorgon är han hemmma igen!

Ha det gott, kramar!

Linneagården sa...

Hej Marie, min bloggarvän!
Vad kul med loppisfynd! Den hyllan passar ju jättebra hos dig med alla vackra kort m.m
Jag blir lite pyssel-sugen när jag ser dina fina kakformar, kreativa du!

Önskar dig en jättebra vecka.
Kram kram /madelene

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!
Nej jag har inte hunnit se den men tänker ta med min dotter.Har hört så mycket bra om den.
Och vilket kanonfynd du gjort!

Kramar viveka

husvidhavet sa...

Vilket superfynd 10:- inte klokt.
Den går ju att ha till allt möjligt!
Tänk om de som förr slitit med mazarinbak nu visste att vi använder formarna till någonting helt annat! De passar ju som trädgårdssmycken oxå!
Kram Marith

Gúa sa...

Hej min kära Marie!
Så underbart fint ni gjort med formarna! Det ska jag minsann sno..:)
Och lådan! Superfin också!
JA, återigen kommer man hit och blir förvånad av din ändlösa inspiration..!
Tack!
Och ditt utbygge är bara helt lovely! Det ska verkligen bli kul att se när du börjar piffa!!!

Och så måste jag berätta att jag har en sån underbar bild på din strut, som Maria Isabel tog här.
Vi får se om den kommer i Vakre Hjem...*Roligt*

Ha det bästast min vän!
Största måndagskramen till dig...

Hellenshus sa...

Åh så fint julpyssel. Jag tycker också att det är helt lovligt att börja så här dags. Det är ju roligt.

Jag var också på "Mamma Mia" igår. Såååå bra jag var strålande glad efter filmen. Riktig myspys...

Ha det så gott!
Kramis Helen

Mamma C sa...

Jag har inte sett Mamma Mia ännu. Får väl masa mig iväg snart. Vilka fynd du gjort. Det kommer att bli fint i din pysselhörna någon gång i framtiden. Du har ju redan lite grejer för en.
Kram mamma C

Lina sa...

Hej!
Vilket fint loppisfynd du gjort,igen! Och priset...10:-, färdig målat och nött! De kan ju inte bli mycket bättre! ;- ))

Oh, va ni pysslat med kakformarna - här blev man inspirerad!!! Har en massa formar här hemma som jag köpt billigt på loppis.

Jag är väl en av de sista i landet som INTE sett Mamaa Mia...Jag hoppas kunna se den barnfritt med mannen under nästa vecka. Lyx för trötta föräldrar!

Kram, och ha en bra vecka!
/Lina

Lallis - liv och leverne sa...

Jaaa, jag blev också helt såld på Mamma Mia. Rysligt bra:)
Ha en fin kväll.
kram Lallis

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Hihi, du är lika tokig som jag ;) Jag julpysslade också i helgen...fast det är ju inte några grälla röda tomtar eller nåt jag gjort, så då tycker jag inte det "gör nåt" :)

Vilken fin låda du hittat..10 kr också, helt perfekt! Jättefint med alla de söta sakerna i..!

Kakformarna var ju också ett riktigt fynd, ser jättemysigt ut när du pysslat med dem sådär!

Ha det så bra, så ses vi på lördag!

Kraaaaaam goa vän!
Mia

Jema Rose sa...

Tack för kommentaren! Då får jag ju säga grattis till dig också idag:GRATTIS!!!

: )

KRAM, Jenny

<3

Evelinas hus sa...

Åhh vilket klipp, jag skulle också ha snott åt mig den med en gång. Skulle passa perfekt även i min önskepysselhörna, hihi.
Men vad fint du har gjort med formarna, ljuvliga.
Ha en bra vecka.
Kram Caroline

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Oj vilka härliga fynd hon har gjort nu då! Den lådan är underbar! Bra pris också kan man väl säga :D
Härligt pyssel du gjort! Riktigt fint.
Hade precis för mig att jag kommenterade igår, men hittade inget, ibland är det konstigt!
Önsar dig en fortsatt bra vecka vännen!
kram
nina

Karin sa...

Hej Marie!

Men du är otrolig på att fynda, så fint det blev med korten. Och kakformarna är helt otroligt fina. Jag kanske också måste till att julpyssla!!!

Ha en fortsatt skön höstvecka!
Många kramar
Karin

Guldkant På Livet sa...

Pyssliga du! Och allt blir sagolikt vackert! Vilka fina kakformar du har hängades och de var verkligen ett fynd! Liksom lådan, den padsade ju dig och ditt hem perfekt, mycket fint för alla dian små ting, tags mm. Mari.

liljorochtulpaner sa...

Hej! Kul idè med kakformarna!
Det blev ju också väldigt vackert i brevstället!
Kram från Tulipa

LantlivsAnette sa...

Halloj !!
Åhhh vad du visar mycket fint..
Den där lådan..ojj..ojj vilket fynd,och vit och allt !!
Vad roligt att du nämner mig...tack snälla...
Du är en riktig pyssel maja, sååå fina saker du gör hela tiden..de där formarna är ju kanon fina !
Ha det gott
Kram Anette

Emma sa...

verkligen en jättefin låda. Ja en pysselhörna är inte helt fel. Här hemma går jag och längtar till min atelje hamnar överst på listan (finns en och en annan punkt innan den)
Kram Emma

Tina sa...

Hej Marie...ja visst är Mamma Mia helt suverän! Jag satt och gungade mig igenom filmen (hade fått strikta restriktioner hur jag fick bete mig av min dotter) :-) Lådan du hittat var så FIN! Så sött med alla kort. Kram Tina

Liza i pepparkakshuset sa...

vilka fynd!

Har letat efter nått liknande själv.

Ha det bra
Kram Liza

Hjärtat Mitt sa...

Snygg låda, färdig att använda. Kan det bli bättre!
Fint med korten i.
Kakformarna blev bra oxå. Det var inte för juligt alls :)
Jag gjorde en krans häromveckan, när jag hade klippt ,min cypress. Snacka om julgrans-grön med äpplen och en guldängel! Den sitter uppe på huset i alla fall, hihihihi....

Kram Mari i Marieholm

junhe sa...

finfina loppisfynd!!!

ha en bra dag/ junhe

Tårtsmulan sa...

Tack så jättemycket :)

Kram!

Viola sa...

Du kan verkligen fynda för en tia! Lådan för post med alla fack blev ju bara sååååååå.....och vilket pyssel, det där kan tom VIolan klara av tror jag, formarna blev ju så underbara, ha en bra vecka, kramar från mig till dig!

Ann-Catrin sa...

jag blir grön av avund av alla loppisar.. jag är så loppssugen så det är inte klokt!!

men så sött du gjorde med kakaformarna.. att göra hål i dom.. vildet tisp alltså!!


Du är så himla duktig vet du det!!

kramar
A-C

Anna sa...

Hej Marie!

Vilket kanonfynd du gjort, shabbat och klart dessutom:)

Åh vilka ljuvligt vackert pynt du har tillverkat av de gamla kakformarna! Underbart! Jag undrar som många andra: hur har du tagit hål i dem?

Kram
:)Anna

LISBETH---<-@ sa...

Åhhh så søt julepynt ! Jammen her i Blogglandia blir ingen overrasket om man julepysler i oktober. Det må man jo om man skal rekke alt man vil lage til jul!
Jeg satt jo å broderte monogram på julestrømper i juli i 40 varmegarder hi hi.
Ha en strålende uke.
Klem

mig & alice sa...

Tuuusen tack för de vackra vinsterna du skickade till mig.
De var verkligen helt ljuvliga.

Nu ska jag bara upp med någon slags knoppbräda i vardagsrummet så att de kan få hänga där.

Det känns som att jag skulle behöva vara hemma minst en vecka för att jag skulle hinna med allt jag vill göra. Ibland känns det som att jag aldrig är ledig, phu.

Skulle också vilja sätta mig och pyssla, men jag är oftast för trött när jag kommer hem. Så då är det ju tur att såna här tävlingar finns så att man kan vinna andras kreativa skapelser istället :-).

Ha det så gott.
Kraam
Melinda

Daniel sa...

Hej syster. tom jag går och nynnar på abba låtar hela tiden.. inte illa..

Betty sa...

Jisses vad många inlägg du är verkligen poppis du ! Jag förstår ju i och för sig varför. Såklart kommer ni när det är min lediga lördag, rackarns oxå !!!
Hoppas vi ses snart igen ändå.

Massor av kramar från Bettan på Betty´s !!!!

majsan shabby chic sa...

Jag måste hålla med angående Mamma mia..Var och tittade på den två gånger.....Men vilket fint fynd du gjort och vilka fina kakformar ni pysslat ihop sen då...Ha en skön vecka/Majsan

lottens vita och gröna sa...

hallå gumman! oh vilket ljuvligt pysslande, vad härligt du och elsa måste ha haft det, nu har du nog startat en ny trend, fniss, är sugen att pröva med!!!du jag med är fräls av den där filmen, vill ha cdn och dvd, ebba och jag såg den ihop, hon satt bara och njöt hom med!

nääää jag har ju missat idag igen att köpa allt i hemmet...mmm den dagen glöms aldrig! vet du, jag hittade en härlig tavla på gurra v, kungens farfarsfar...såg lenas tavla framför mig!
varmastekramen lotten

signe sa...

Jeg må bare få si:Ååå så nyydelig!

God kveld!

Pia..... sa...

Hej...åå så fint blir såå glad när jag finner lite insmygna julpysseltips här och där..ska ju var med på en julmarknad i slutet av november så jag jaagar tips:)..ska helst vara lite gammaldags pyssle OVH ditt var super...får förstora bilderna och kika lite närmare..nyderligt var det.....ha de så göttt..kram..PIA

Ljuva ro sa...

Åh va roligt med så fina fynd!!! Jag har inte sett mamma mia, men vill väldigt gärna!

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Underbara hängen! Smart idé tycker jag:)
Susanne

Marit`s vita skrin sa...

Vilka fynd du har gjort. Jag hade oxå skyndat mig ner med den där hyllan i kundkorgen om jag hade sett den. Och jätte dekorativt med kakformarna, du va allt en påhittig en du.
Marit

latara sa...

Heeej!

Jag har precis dregglat ner Mias blogg efter att ha sett hennes julpynt och nu fortsätter jag med att dreggla ner din :-) Sorry, jag kan torka efter mig ;-)

Det är ju så där julpynt ska se ut! Men för den som är dålig på att pyssla själv blir det ju inte riktigt lika avancerat och vackert, det blir mer klassiska röda kulor från Coop, typ :-(

Åh, fyller du i november? Jag var helt säker på att du var jungfru..! *förvirrad* Hur det än är så säger jag GRATTIS för säkerhets skull, om det nu var den 7 september du fyllde. I annat fall återkommer jag med ett GRATTIS om några veckor ;-)

I mitt dagsfärska inlägg fick jag chansen att använda mig av ditt knep för att göra styckeindelningar. Fungerar perfekt med en vit liten punkt mellan styckena. Du är smaaart..! *impad*

Stor kram!

Karin

Villa Hemmet sa...

Vilket lådfynd och perfekt att slippa måla själv :D

Klart man kan julpyssla nu, hur skall man annars hinna *asg*

- Jenny

MY WHITE COTTAGE sa...

Hej gulliga du!

Vilket fint julpyssel ni har gjort! *imponerad* Jag drömmer också om en alldeles egen hörna, då tror jag att jag ska börja pyssla mycket mer... *haha*

Stor kram till dig!

PS. Tack för dina så alltid värmande kommentarer!!!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Härligt julpyssel du har gjort! Ja nu börjar det allt klia lite i fingrarna...igen. Såg att Mia hade gjort kulor, och jag skrattade, för jag har gjort nästan likadana utan att jag visste om hennes... Visst är det väl lite roligt?
Mamma Mia har jag inte sett ännu...men snart så.
Kram
Marie

Lilla Blanka sa...

Hihi ja det är bra att jag kan skylla på dig ;)

Jennyshemochharmoni sa...

Vilket mysigt julpyssel ni har gjort! Superfint! Jag längtar också en massa till jul, skönt att höra att det finns fler ;) Ha en riktigt bra vecka! KRAM

faire un songe sa...

Super...!!!!!!!