onsdag 29 oktober 2008

Persillepigen och Kronen

Här kommer fortsättningen på våran Danmarkstur. Första stoppet när vi kom över till Danmark var hos supergulliga Signe med den ljuvliga butiken Persillepigen. En blomster/inredningsbutik som även har ett litet café. Vi blev så varmt välkomnade och Signe bjöd alla på kaffe i solskenet, en jättemysig start på dagen.
k
k
k
k
Efter detta stopp begav vi oss till underbara Honning & Flora (se bilder i förra inlägget). Här gick vi en lååång stund och även här blev vi så varmt mottagna. Sen gick färden vidare mot Kronen. På vägen dit fick vi dock syn på en loppisskylt så då var vi ju bara tvungna att svänga intill där också, hihi. Efter diverse felkörningar och bilproblem kom vi till sist fram till Kronen. Detta ställe ligger så vackert vid vattnet och det finns så otroligt mycket fint. Här följer några bilder därifrån:
k
k
l
k
Bilderna från Danmark är inte världens bästa precis, blev nog lite stirrig av allt vackert runtomkring, hihi. Titta gärna in till de övriga som var med på bloggträffen, kanske de var mindra darrhänta än mig, hihi.
k
Nu måste jag cykla iväg till jobbet! Ha en bra dag och hoppas solen lyser på er! Kram Marie

42 kommentarer:

Lena Kristina sa...

Underbar inspiration!!

Härligt att titta på till morgonkaffet

Ha en braa dag

Kram Lena

Guldkant På Livet sa...

Huh, jag blir alldeles sjuk! Nu har jag klickat, scrollat, dreglat och förstorat fram å tillbaka i hysterisk fart, tack för alla foton och att jag fick se, jag som aldrig kommer till såna ljuvliga butiker! Oj vilka ställen! Man vill ju ha allt och man vill ha likadant men ngt slog mej när jag tittar på bilderna, alla vill nog ha så här fint men man märker att gränserna mellan hemmen och butikerna håller på att suddas ut, man får nog aldrig glömma att en butik har Bara vackra ting och fler av var sort, och i ett hem finns annat med; ) Man kan inte ha så här himmelskt i varje hörn hemma även om man roterar runt för att gör det bästa av saken-märker du att jag försöker trösta mej själv och andra, så man inte blir så sjuk så att hjärtan stannar av alla vill-ha-känlor: )

Jätetfina bilder och så kul att få se!!! Mari.

Linneagården sa...

Godmorgon Marie.
Jag tycker dina bilder är jättefint tagna, inte ser man att du var "darrhänt" inte!
Gillade den blå/grå/gröna hyllan lite extra idag!
Snön kom igår & barnen har tagit fram åkmdarasser osv. Jag ska ut i skogen & plocka lite lingonris till julkransen....innan det blir alldeles förmycket av det vita.

Hoppas du har/hade en bra dag på jobbet.
Kram kram /madelene

Stämningsfullt sa...

Underbart! så mycket fint :)
Kram!

Skatan sa...

Så härligt det måste vara att komma hem med minnesbanken fylld med härliga bilder och intryck!!

Lilla huset på prärien sa...

Åh Marie, vad underbart! Jag blir alldeles till mig. Förstorar varenda foto och kan knappt se mig mätt. Bättre än en inredningstidning :) Vi gillar ju samma saker! Guuud så mycket fint. Jag måste bara åka dit någon gång. Det där första stället, vart ligger det exakt? Nära Helsingör eller?

Kram Jenny

Marina sa...

Mycket mysigt!

Liza i pepparkakshuset sa...

Så mycket fint!

När jag var i Danmark i somras hittade jag nästan ingenting...

Ha en bra dag
Kram Liza

Jema Rose sa...

HELT underbart...dessutom ser ju vädret ut att ha varit bra..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Tulipa sa...

Bilderna är gudomliga! Vi verkar alla bli lyriska! Man vill ju bara åka dit och se det med egna ögon!
Kramar och solsken Tulipa

Inspiration i vitt sa...

Man blir ju alldeles darrig utav bilderna hjärtat slår lite fortare än vanligt när man tittar på dom.
Det är så kul att du delar med dig av din resa.
Kram på dig vännen/Ingela.

Annas skattkammare sa...

Tycker absolut inte det är något fel på dina bilder.. ser så fint ut, som sagt har jag börjat längta efter en Danmarks-tur när jag sett dina bilder.. har du något förslag på rutt? =) Kram /Anna

Lärarbostaden i grönskan sa...

Åååå, gud så underbara ställen ni har besökt! De där danskarna är så duktiga på inredning! Ser fram emot att se vad du köpte (för jag antar att du inte åkte därifrån helt tomhänt;) Jag har aldrig besökt de här ställena, fast jag bor i Blekinge. Känner att jag bara måste dit nu!

Stora kramar

WhiteVintageDreams sa...

Åh vilken rolig upplevelse :). Både att få resa bort, men även att få träffa bloggare "live" :).
Tack för att du visar foton därifrån...verkligen tacksamt!!!
Ska bli spännande att få se vad du köpte.
Kram

Designe sa...

Vilka underbara danmarksbilder både här och nedan! Väldigt inspirerande..man får titta grundligt på varje bild! :)
Kram

Hem och Lycka sa...

Underbara bilder, blir riktigt sugen på en Danmarkstripp igen. kram

White Linen sa...

ÅÅÅ, vilka bildar och platser. Måste resa till Danmark...
Riikka från Finland

LantlivsAnette sa...

Ohhhh, jag tror att jag svimmar , sååå mycket vackert,ojj..
Nu vill jag att du visar vad du köpte..;)
Ha det gott
Kram Anette

My Lovely Things sa...

åh vilka underbara butiker.,,

Kram anna

Lilla Trollbacken sa...

Hallå där tjejen!
Tack för senast. Himla kul var det!
Hoppas det inte dröjer för länge innan vi kan träffas igen!
Kram
Gabrielle

Viola sa...

Vet att ni haft det jättemysigt, fått rapport utav nostalgimari, kram

livetpåfyran sa...

Inte hade det gjort ont att besöka de affärerna...:)

Kram Pia

lottens vita och gröna sa...

oh kan inte sluta stirra, den första butiken såg ju ljuvlig ut den andra helt otrolig och den tredje...herrguuuuuuu!

varmkram lotten

Karin sa...

Hej Marie!

Åh, nog tycker jag de är fina! Så mysigt att kika på dessa vackra butiker.

Ha en fortsatt bra vecka!
Många kramar
Karin

hannas form sa...

Hej Marie!

Å, så vackra ställen du varit på...förstår att du fått mycket inspiration..Vad härligt att Ni gjorde resan ihop du och dom andra bloggerskorna.

Ha en underbar helg!

KRAM
Hanna

"M" sa...

Å vilka fina bilder från er utflykt....undrar jag om man får komma dit å se detta i verkligheten nån gång....kram

hemtrevnad marie sa...

Hjälp så mycket fint!!
Allt på den understa bilden kunde få flytta hem till mig... skulle passa så bra med den cremegula tallrikshyllan i min lilla sal!!
kram på dig!

Nygammalt sa...

Så mycket vackert du visar. Och dina bilder är jättefina, njuter av alla.

Man får nästan vara "glad" över att man inte var med när det finns så mycket fint som hade varit svårt att motstå.

Kram.

Vit Spets sa...

Hej Marie!
Tack för all den inspiration Du ger med dina bilder från Danmark... så ljuvligt!!
Idag har solen lyst på oss & vi har åkt skridskor :)

Ha det bra
Kramis
//Siv

Floras Kulle sa...

Men usch, man blir bara mer och mer avundsjuk på er härliga utflykt... Bara en massa läskiga foton överallt!!!:)
Man skulle nog emigrera till Danmark!
KRAMAR:
Annette

vintage & shabby chic vackra ting i vardagen sa...

Så himla mycke fint!

Tack för titten,kommer snart tillbaka!

Jennyshemochharmoni sa...

Låter som om ni haft det underbart! Ljuvliga bilder, ett verkligt paradis! KRAM

Jema Rose sa...

TACK för din kommentar!

: )

KRAM, Jenny

<3

rosorochnyanseravvitt/maud sa...

Härliga bilder! Din blogg ger mig mycket inspiration....ha det gott!!
Med värme...Maud

NinaH sa...

Nu har jag läst mig runt på alla era blogar om er Danmarkstur - men du får kommentaren: Sååååå härligt ni verkar ha haft det! Och så mycket fint ni visar! Underbart!

Gårdsromantik sa...

Härliga bilder!

Det där huset måste jag ju bara ha - ja det där lilla brunröda med flöjel på toppen!

Kram Maud

fyra vindar sa...

mm..vilken underbar dk-tur!! ja åker genast tror ja..längtar så!
hej från miss sophie

Marit`s vita skrin sa...

Jag håller med Anette, nuuu vill jag se vad du köpte. Jag är så nyfiken.
Vilka underbara butiker ni besökte.

Kram Marit

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Förstår att man lätt blir darrig av alla sköna synintryck :D SJälv blir jag väldigt lycklig om jag i dag får tillfälle att besöka Bettys :D Jättevackra bilder!
Önskar dig och familjen en superhärlig helg! Tänd ljus och njut! Har ni fått lite snö? Vi har litegrann.
100kramar
nina

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Härligt att se dina bilder..nu kommer Danmarkskänslan tillbaks igen!
Jag vill dit igen :) ..snart!
Mina bilder blev ocksp darrhänta (inte för att jag tyckder dina är det) men det är nog lite som du sa...adrenalin och att man var lite stirrig av att äntligen vara där gjorde nog att man inte tog sig tid att fota ordentligt *hihi*

Har haft en tuff vecka. Min svärmor dog och det blev hastigt besök och planering där. Sedan har N opererat foten/tån och fått någon slags komplikation..så nu skall han in till sjukhuset och kolla upp det. Och bilen är på reparation...allt på en gång :o

Skall bli skönt med lite helg..sitter på fikarasten på jobbet nu och ville bara kolla in till dig.

Kraaam
Mia

Ann-Catrin sa...

Hej goa Marie!!

inte kan man få nog av de fina bilderna. har förtsorat varenda bild och bara njutit!!

tack för dom!!


ha en fin helg
kramar
a-C

Ljuva ro sa...

Vilken härlig mix av underbara ting!