fredag 31 oktober 2008

Trevlig helg!

Några var ju nyfikna på vad jag köpte när vi var iväg på bloggträffen förra helgen, så här kommer några bilder! Handlade faktiskt inte så mycket, fanns alldeles för mycket fint och då slutar det ofta med att jag inte köper något alls istället, hihi.
k
Strut från Honning & Flora.
l
Har ju glömt att berätta att på vägen hem från Danmark så stannade vi till vid Fridas gård. Detta var efter stängningsdags men Therese som har butiken var så gullig och öppnade bara för oss. Detta vackra kors köpte jag där, tror att det ska få bo ute i den nya hallen när den är färdig.
k
Alltid när jag är i Danmark passar jag på att köpa fina band, finns ett mycket större utbud där än här hemma i Sverige. Dessa grå/lila band köpte jag på Persillepigen. Kulorna i fattigmanssilver och de små inslagna ljusen kommer ifrån Honning & Flora.
k
Sen köpte jag även denna lilla söta ljushållare i zink. Denna Alla helgons helg ska ljuset få brinna för min pappa och andra nära och kära som inte längre finns ibland oss.
k
Hoppas att ni alla får en fin helg och var rädda om varandra! Kram Marie

54 kommentarer:

Lindas Vita Lantliv sa...

ÅÅ vad mycket fint du visar, har också beställt det vackra korset från Fridas gård...Trevlig helg på dig//Kram Linda (fd Lantliv i lägenhet)

Skatan sa...

Hej!

Tittar in för att önska dig en trevlig helg! Allt väl med dig idag?

Sköt om dig,

A.

Hem och Lycka sa...

Jättefina köp, mysigt att åka iväg på roadtrip sådär! kram

Hem och Lycka sa...

Du, jag efterlyser en knoppbräda och tänkte jag ska skriva en efterlysning i min blogg och undrar - du har ju en bräda - får jag lov att låna bilden från dig? Självklart skriver jag isf att bilden är din. kram

Lilla huset på prärien sa...

Men du... inte behöver väl du handla strutar - som gör så fina själv!?

Ja, ja... den var ju fin iofs men du gör lika fina själv :)

Mån tro att ni har haft det mysigt. Längtar tills det är dags för vår Danmarksträff ;)

Tänder också ljus denna helgen och sänder en tanke till de som ej längre finns bland oss.

Ha en skön helg!

Kram Jenny

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fina saker du köpte!!
Trevlig helg.
Kram!

Majas mammelucker sa...

Hej vännen!!
Tack för senast..det var jätte trevligt..hoppas vi syns snart igen...
Vad fint det blev med struten som ligger på hyllan och ljushållaren som står ute.
Ha en skön och mysig Alla helgons helg du med.Sköt om dig.
Kram Maria

livetpåfyran sa...

Jättefina saker du köpt och jag önskar dig en härlig alla helgona helg, som faktiskt handlar om att tända ett ljus och tänka på anhöriga som inte finns längre, och inte spöken mm!!

Kram kram Pia

Vit Spets sa...

Inköpen blev utvalda gobitar - vackra!
Önskar Dig oxå en trevlig helg.
Kramis
//Siv

Magny sa...

så bra... veldig , veldig fine bilder,- skjønn stemning...
fin helg til deg¨~~~~¨

Guldkant På Livet sa...

Så snygga kulor, kors, band och strut och jättefint på din utsida! En riktigt trevlig helg önskar jag dig Marie!!

Mari.

LantlivsAnette sa...

Åhhh ätligen, äntligen får jag se vad du köpte..hii..hii
Såååå fina saker, jag hade velat ha allt det jag också..
Jag måste nog börja pyssla och rulla lite strutar snart..men just nu är ju hela huset upp o ner när vi renoverar så det känns inte så kul, men sen..
Då ska jag hänga upp skåpet som jag köpte från Lustfyllt, kommer du ihåg det ?med krokar under, där kan man hänga strutar o annat fint..
Ha det gott
Kram Anette

Home No.1 sa...

hej marie önskar dig också en trevlig helg och du, mycket snyggt du shoppat!
Kram Annica.

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, vad fina saker:)
Och du; ha en fin helg.
Kram Lallis

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilka fina saker du köpt. Jag blir också likadan, slutar köpa när det blir billigt :)
Ha en skön helg
Kram viveka

Saramedflera sa...

Fin fina saker du köpt. Älskar kulorna i fattigmanssilver.
Kram Sara

Jema Rose sa...

Så mycket vackert...korset är helt underbart tycker jag..! Jag besökte Fridas Gård i somras, Therese är verkligen trevlig och butiken är jättefin!

KRAM & trevlig helg!

/Jenny

<3

Nettan sa...

Jättefina saker du köpt! Korset var ju väldans tjusigt!
Ha en riktigt bra helg!
Kram Nettan

mig & alice sa...

Ville bara kika in och önska en skön halloweenhelg!

Kraam
Melinda

Liza i pepparkakshuset sa...

Jättekul att se fler bilder från bloggträffen. Vad mycket fint, älskade julkulorna.

Ha en skön Alla helgona helg
Kram Liza

lotta sa...

Vilken härlig sida!!! Har även jag en liten blygsam blogg.KIKA IN och lämna gärna en kommentar.WWW.njutbarahem.blogg.se

Kristin sa...

Hej Marie, vad fina saker du har köpt. Jag älskar också papper och band som är fina... kan köpa bara sånt... känns lyxigt att ha hemma!

Kram och ha en bra helg. Här tänder vi också ljus, jag tänker närmast på min farfar som ju gick bort för en dryg månad sedan nu.

/K

Lena Kristina sa...

Fina saker du handlat på resan. Det är kul med tt grannland som har ett helt annat utbud än vad vi har här.

Priset är ju oxå stor skillnad på mot här hemma tycker jag

Min kompis bor delvis i Danmark och hon kom hem igår med en massa fina julsaker till mig, läs fattigmanssilver :D

Trevlig Allhelgona

Kram Lena

Inspiration i vitt sa...

Dina saker som du köpt är så fina och visst är det så ibland att när det finns så där mycket så blir man alldeles stirrig och tillslut så går det nästan inte att handla något.
Ska oxå tända ljus för många i helgen som jag tänker lite extra på.
Kram på dig vännen/Ingela,

Hulda sa...

Fine saker du kjøpte forrige helg. :) Likte så godt det siste bildet, virkelig fin stemning. God helg, Marie.

Karin sa...

Hej Marie!

Så fina saker du hittade, fast det var ju kanske väntat. Mysiga bilder!

Ha nu en riktigt mysig Allhelgona helg!
Många kramar
Karin

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Såå hyggelige ting du har kjøpt med deg hjem fra Danmark. Jeg er i København nå og skal til helgen besøke noen av de samme stedene som du omtaler i bloggen din. Takk for fine tips.
Klem...Ellen

Tårtsmulan sa...

Jättefina saker du har köpt!

Ha en trevlig helg.
kram!

My Lovely Things sa...

Åh så fina saker du köpt vännen!!
Korset är så fint, kulorna jaa allt är saker somjag med hade införskaffat mig..

Önskar dig en fin helg..
kram anna

Ina sa...

Åh vilka vackra saker du inhandla!! Vilket vackert höst/halloween arrangemang du gjort!!
Ha det gott!!
Kram Ina

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Fina saker du köpt, Marie. Jag funkar likadant när det finns för mycket fint, hihi.
Önskar dig och din famil en skön allahelgonahelg!
kram
nina

Smultronstället sa...

Men visst har du köpt fina saker! Ha en trevlig helg!

Marit`s vita skrin sa...

Jätte fina saker du köpte. korset var urläckert, vad snällt av henne att öppna för er fast det var stängt. Det är service det....

Ha en bra allhelgona helg.

Kram kram

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Har just mailat dig, men ville ta en titt till dig innan jag går ifrån datorn igen :)

Vad mycket fint du fick tag på förra helgen! Korset från Fridas Gård såg jag ju men de där fina grejerna från H&F missade jag :o

Jättevackra och proffsiga bilder som vanligt gumman!!!

Kram
Mia

Emma sa...

Även om du inte handlade mycket, så var det väldigt fina saker du handlade.
Korset var verkligen fint.

Kram Emma

Malmkakan sa...

Vad trevligt med bloggresa, träffa andra inredningsgalna och hitta nya fina saker till hemmet!

Nygammalt sa...

Hej Marie!
Så mycket fint du handlade. Och banden var väldans fina, bra inköp. Jag är precis som dig om jag tycker att det är för mkt fint..går som inte att välja ut då ;) *hi hi*

Må så gott och ta hand om dig och familjen.

Kram.

Zizzi sa...

Vilka fina fynd du gjorde! Jag är också en samlare av fina band. Man kan göra så mycket fint med band!
Kram cissi

Karin Krut sa...

Ååh så många fina saker det blev :) Jag är nog lika dig på det viset att om det finns för mycket så blir det inget :) Det kan väl iofs vara bra för plånboken men inte alls lika roligt.
Ha en skön söndag
Kram Karin

Stine sa...

Så fin blogg du har! Har linket til den på bloggen min allerede. Hjemmet ditt ser veldig koselig ut :)

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja samma gäller för mig också Marie! Jag blir som förlamad om det är för mycket fint, hihi ja det är nog för man vill ha för mycket =)

Men lite fint fick du dock med dig hem!

Har också tänd upp ljus för saknade nära och kära.

Kram Anita

Annika sa...

God kväll.
Så fina saker du visar, gillar struten och fattigmanssilvret som ljuvliga....
Ha en fortsatt bra Söndag och en härlig vecka.
Kram Annika

Lindas Vita Lantliv sa...

Tack vad snäll du är! Nu blev jag att längta efter mitt kors igen då jag kom in hit..det är så fint....

Hoppas du får en bra vecka själv!

Kram Linda

Sussi's värld sa...

Vilka helt underbart fina saker du köpt.
Ska bli kul att se hur du kommer använda dom i ditt hem..
Kram

Mrs W sa...

Vilka fina saker du fick med dig hem :-)

Tulipa sa...

Struten var underbar!
Kul att se vad du shoppat!
Har kollat på allas inlägg som var med på bloggträffen!
Riktigt intressant!
Kram Tulipa

lottens vita och gröna sa...

hallå goa marie!
oh my good, så härliga saker, tänk att få skrutta runt där med er på de goa ställena! jaaaaaaaaaaaaaaaaa tänk vad kul att pyssla med dig, jisses nu får jag nästan en tår i ögan, nedrans vad din "ort" känns långt, ohh vad jag skulle vilja till lustfyllt, har hon öppnat i ladan ännu? det sista reportaget därifrån var mycket finare än det första, fick tillbaks vår härliga känsla därifrån!
nääääää vi måsta ses snart marie, på nåt sätt! varmkram lotten

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Å jag hade missat flera urmysiga inlägg Marie. (Tiden har varit knapp den här veckan). Härligt att få ta igen lite nu, en söndagkväll!

Vilka mysiga saker du shopat. Fina bilder & stor inspiration... allt som vanligt alltså :). Lämnar din sida full av harmoni!

Stor stor kram från Jes ♥

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Om du vill och har tid så har du en liten utmaning som väntar på dig =)

Kram Anita

Haga i Vitt sa...

Så fina saker du fick med dig hem. Det är så kul att få se vad alla köpte, för när vi var i väg så fanns det så mycket att titta på så jag missade det helt.

Det var verkligen roligt att träffa dig och alla de andra tjejerna. Det är en annan sak att läsa bloggarna nu när man har träffats.

Kram Mia

Skatan sa...

Nej ingen liten ännu...igår var den beräknad, men det känns bra att det inte blev på lillans födelsedag. Nu har lugnet börjat infinna sig (allt som skulle göras är gjort) och därmed kanske den behagar titta fram :) Det vore bra nu tycker jag! Är inte så sugen på att börja gå över tiden...

SKöt om dig!

Designe sa...

Åh , va mycket fint! Den sista bilden, är det ute hos dig? Va mysigt det ser ut! Sen undrar jag om översta bilden..vad ligger struten på?..ser ut som nåt fint från ett gammalt hus lr nåt!
Kram :)

Helena sa...

Hej...så mycket vackert.vilken sida,kanon
Helena

En Doft Av Lavendel sa...

Hej Marie!
Guud så mycket fint du visar ( som vanligt)!!!
De är så himla kul att kika in till dig..tyvärr har jag missat mycket sedan sist =) Måste ta å kika lite extra denna gång :>

Va söt både dottra & kaninen är!!

Trevlig Helg!
Kraam från Benita