söndag 12 oktober 2008

Utflykt med bloggvän

Igår hade jag och Mia en heldag tillsammans i Borås. Vi gick på loppisar och i inredningsbutiker, lite fika hann vi också med. Tack Mia för en trevlig dag, vi ses ju igen om några veckor!
k
Det här pyttelilla sopsetet hittade jag på en utav loppisarna, tyckte det var så sött. Barnen tyckte det var jättekul att använda och har redan provat att sopa upp smulor från bordet.
l
Vi såg så mycket fint i alla inredningsbutiker igår, bl.a var vi på Bettys en lååång stund och kikade. Inspirerad blir man ju onekligen av att se allt vackert, så nu i eftermiddag har jag pysslat lite igen! Det blev en strut, en liten bunt med ljus och så fick ett blockljus lite pynt på sig (nästa bild).
k
På hemvägen från Borås svängde jag ner till Lustfyllt också, man kan ju bara inte låta bli när man ändå åker förbi. Jag föll handlöst för dessa ljuvliga salt & pepparströare i fattigmanssilver, så söta! Fast i ärlighetens namn så skulle allt gärna ha fått följa med mig hem därifrån, ni skulle bara se alla underbara möbler som Lena hade fått hem!!!!!!!
k
Jaha, så var det redan söndagkväll. Helgerna går så fort, fast det gör å andra sidan arbetsveckorna också. Vill önska er alla en bra vecka, var rädda om er! Kram Marie
k
Ps. En extra stor kram till Spets och Snor Helena. Tack för alla vackra bilder du har bjudit på, all inspiration som du har gett och alla glada skratt. Kommer att sakna dig!

54 kommentarer:

Skatan sa...

Hej!

Vilken härlig utflykt du verkar ha varit på! Det där Lustfyllt önskar man ju att man bodde närmare...ni är så många som skriver om henne och hennes ställe.

Ja, jag blev lite snopen när jag läste om Spets och Snor igår. Men, men...det kan inte pågå för evigt. Så är det ju! Hon har säkert någonting annat spännande på gång :)

SKöt om dig.

Kram!

Eva Linnea sa...

Ville bara komma in och kolla din jättepopulära blogg! Den är jättefin. Kram EL

Tårtsmulan sa...

Ja visst går helgerna allt för fort. Jag måste säga att jag längtar efter jul och längre ledighet.

Låter som om ni hade en riktigt mysig dag :)
Mycket fint hittade du.

Kram!

Saramedflera sa...

Vilken toppendag och så mycket fint du fått med dig hem.
Kram Sara

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Tittade just in till Mia och såg om er lilla träff. Jag vill också till Bettys någon gång.

Men vad smart med en liten "smulborste", helt suveränt att få barnen att torka av bordet...hihi

Ha en mysig kväll!

Kram Anna

Anneli sa...

Det där lät ju för härligt - en härlig tjej -weekend helt enkelt!
Du är helt otrolig som sätter igång och pysslar så fort du fått lite inspiration...jag kommer oftast bara till tankestadiet...

Ha en riktigt skön vecka

KRAM

Anneli sa...

Det där lät ju för härligt - en härlig tjej -weekend helt enkelt!
Du är helt otrolig som sätter igång och pysslar så fort du fått lite inspiration...jag kommer oftast bara till tankestadiet...

Ha en riktigt skön vecka

KRAM

My Lovely Things sa...

hej Vännen!!
men så vacker strut du har gjort..du kan verkligen få till den där vackra gammaldagsa känslan i det du skapar!! så fint..
Jaa, jag hade allt färna velat vara med er i gårt..Men det får bli senare..jag hänger gärna på när det blir pysselkväll i stället..
Lustfyllt..ja dit måste jag bara bege mig..vilket repotage det var i allt i hemmet..så vackert hon har det..
Stöarna är ljuvliga..precis som det lilla sopsettet..
ha det så bra du med..
Kram anna

Living by Milla sa...

Hej Marie!

Vilken härlig helg med trevligt sällskap och ljuvliga shoppingfynd!Underbart att få lite inspiration. Dina strutar är så vackra - hur får du till dem, har du någon mall? Mina blir så smala och taniga och det är så frustrerande.

Ha en bra vecka!
kram Camilla

Pia..... sa...

Ja man blir onekligen lite avundsjuk när man läser allt du och Mia gjort.....vilket fint & sött fattigmansset du fick tag i....hmm..de där strutarna skulle jag gärna vilja se hur du gör..de är bara för läckra.. ha en skön & härlig vecka ...kram..PIA

Lilla huset på prärien sa...

Så mysigt ni har haft det! Jag längtar verkligen tills jag kan få ge mig av på sådana utflykter. Jag och Lena har dock bokat in att vi ska till Dalarna nästa sommar och DÅ tänker jag mig en sväng förbi Lustfyllt på vägen upp. Gillar din vita skärbräda i porslin!!

Kram Jenny

Inspiration i vitt sa...

Vilken mysig och härlig dag du verkar ha haft. Bland det bästa som finns är att vara tillsammans med någon man tycker om och att kika runt på loppisar och mysiga butiker, har oxå sådana dagar med en god vän, det är värdefullt.
Skulle så gjärna vilja åka till Lustfyllt och Bettys någon gång.
Ditt pyssel är alltid fint Marie och ditt lilla mini städset var ju så sött.
Kram på dig/Ingela.

Emma sa...

Låter som en heldag. Många fina fynd:)
Kram Emma

MRW Elektronikservice sa...

Vad mysigt ni haft det! Och så fina fynd! Roligt att se din borste med skyffel, har en likadan från min farmor och farfar - http://hemochlycka.blogspot.com/2008/05/rent-hus.html

kram!

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Jaa, visst fick vi en riktig dos inspiration igår :) Blockljusen med lite dekor satte sig på min hjärna oxå *hihi* och så bara var jag tvungen att göra ett ljuspaket..vi såg ju så fina igår ;)

Men vilka ur-söta ströare du fick tag på hos Lena! Förstår att du inte kunde "köra förbi" bara..hade också stannat om jag körde ditåt!

Den bruna struten du har gjort är helt underbar! Pappret är så fint och dekoren på..ljuvligt!!!

Kram goa goa vän! Jag är så glad att jag lärt känna dig!
Längtar till nästa träff =)
Jag börjar känna abstinens jag med *hihi*

Mia

Hem och Lycka sa...

Hoppsan, det övre inlägget skulle vara från mig och inte från min man.. ;-) kram!

Mamma C sa...

Så mysigt ni verkar ha haft det igår. Fina saker du handlat med och ditt pysslande var fint med.
Kram mamma C

Katarina sa...

Hallå där!
Låter somom du haft en helt uuunderbara helg!
Vilka fina saker du pysslat och köpt.
Ett sånt litet sopset skulle jag allt bra gärna vilja ha...

Fniss....ni blev samtalsämne här hemme igår under vår middag....

Jo förstår du ..jag råkade säga..
Rasmus kan du skicka Peston!!!!
Fniss....då började Kajsa direkt...
-Vet du mormor att när mamma o jag var borta i somras så var det en liten flicka där....E...och hon sa......fniss....
Ni gjorde starkt intryck och återigen atck för en ny smakupplevelse!!!
Kraaaam Katarina

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad mycket fint du fixat! Fattigmanssilvret var helt ljuvligt! Måste bara ta mig dit någon gång. Vad mysigt ni haft det i "min" stad du och Mia! Så roligt att ni fått sådan fin kontakt!Nästa gång jag åker dit ska jag och väninnan ut på en sådan runda i staden, det ser jag fram emot!
Önskar dig en fin ny arbetsvecka!
kram
nina

Nygammalt sa...

Vilken trevlig utlfykt ni har haft! Så mycket fint du har gjort på dina inlägg också, lådan där du förvar dina kort, bla är jättefint. Vilket fynd!
Kram.

Viola sa...

Vilken härlig utflykt ni verkar varit på, kryddkaren var ju helt underbara, skulle oxå vilja ha! Så vaknar man till en grå måndag igen, bara att ge sig iväg till jobbet efter några bloggbesök, ha en bra dag, kram VIOLAN

"M" sa...

Å vilket gulligt sopset...förstår om barnen tyckte det va kul...det är ju barnstorlek liksom...hihi...och salt och pepparkaren är jättefina...å i fattigmanssilver....gillar...trevlig helg med bloggvän du haft....ha det bra...kram

hemtrevnad marie sa...

Härligt med såna utflykter!
Ströarna var superfina!!
ha en bra måndag!
kraam

Kallholmen sa...

Jag håller med camilla jag får inte heller till mina strutat och dina blir så fina .
Vilken mysig helg med fynd och pyssel.
Kram Malin

Home No.1 sa...

Det var ett fint sopskyffelset så sött=)

Mvh. Annica.

Fru Skrot - Rouva Romu sa...

Suck...så mysiga bilder och fina inköp! You have the touch!

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

hej Marie!!
va härligt med en loppisrunda och bloggvän... Sån liten bords sop har jag letat efter den e ju såå söt.. Och så fina bilder..
Trevlig höstvecka...
Kram kram Linda

Vit Spets sa...

Halloj där!
Vilken härlig dag Ni haft oxå skapar Du ytterligare en vacker strut! Har aldrig sett sådana ströare i fattigmanssilver, förstår att Du inte kunde lämna dessa kvar i butiken :)

Låta barnen sopa bort smulorna med det vackra sopsetet - hur praktiskt som helst! Nu skall Du se att det blir "sopsetsjakt" runt alla loppisar :)

Önskar Dig en härlig början på veckan...
Kramis
//Siv

Liza i pepparkakshuset sa...

Verkar ha varit en bra dag!

Ha en bra vecka
Kram Liza

Karin sa...

Hej Marie!

Vad mysigt ni verkar ha haft, och roligt att åka med någon som gillar samma saker! Det blev så fint allt du gjort!

Tack för kommentaren om vår tvättstuga, jag blir så glad!

Ha en bra vecka nu och många kramar från mig!
Karin

livetpåfyran sa...

Hör av er till mig nästa gång om ni har lust. Jag bor ju bara 3 mil från Borås...Kram o tack för pysseltips, /Pia

Lilla Trollbacken sa...

Så fina saker du fyndat och vad härligt att få åka på lite shoppingutflykt. Familjen i all ära, men i bland är det mysigt att bara få vara med en go vän!
kram
Gabrielle

LantlivsAnette sa...

Åhh du, jag visste väl att ni skulle på någon loppis..fniss..
Vilka fina saker du har köpt, och de saker som du har pysslat ihop..ojj, så fint !!
Jaa, visst är det väl synd att Helena ska sluta med sin blogg, jag kommer att sakna henne mycket...
Ha en bra start på veckan
Kraam Anette

mig & alice sa...

Hej Marie.

Vilken helt underbar helg du/ni verkar ha haft!

Sött med den lilla sopskyffeln!!

Du jag glömde att säga när jag fick ditt paket så såg jag ju var du bodde. När jag fyllde 30 så överraskade min man mig med en weekendresa till din hemort.

Åhhh, det är så vackert där!!Jag blev helt förälskad i platsen.

Var på en loppis/antikaffär där som var helt undebar!
Man gick in på en innergård med kullerstenar, vet du vilken jag menar?? Finns den kvar?

Har alltid velat åka tillbaka dit.

Ha det så gott.
Kraam
Melinda

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så bra att barnen gillar att ta bort smulorna nu! Det blir ju så mycket roligare med en liten borste. Kanske borde prova det jag med...
Så härligt ni verkar ha haft det på er träff! Härliga ströare, och fint pyssel har du gjort... kan det bli bättre.
Kram
Marie

husvidhavet sa...

Så himla kul att ha en kompis att inredningsshoppa med, saknar det för det är bara jag som är så här galen förutom alla bloggare då förståss!
Jätte söt "smulsop"
Kram Marith

Lina sa...

Hej!
Oh, va fina loppisfynd du gjort igen! De lilla sopsetet var ju bara SÅ fint! Njuet av alt fint du visar!

Ha en bra vecka!
Kram, Lina

Marit`s vita skrin sa...

Det låter som en härlig roadtripp ala bloggisar.
Kul att åka iväg på en sån liten tripp med en lika inrednings tokig kompis.
Och vilka fina grjer du hittade.
Ha en skön start på vecka, här hos oss är vi dunderförkylda.
Kram från Marit

Betty sa...

Hallojsan !
vad kul att ni kikade förbi , nicklas sa att det var rörigt som bara den med mkt. folk , hoppas ni kom när det var lite lugnare. Hur går det för Lena ? Har dom mkt kvar att göra på "ladan".

Hoppas du får en bra vecka !
Kram , Betty !

lottens vita och gröna sa...

oh så mysig dag marie, med mia, bettys och lustfyllt, käre nån, toppen lördag ju!
din strut är ljuvlig och ströarna muchu najs!
ha nu en förkylnings fri arbetsvecka, svårt nu va? varmkram lotten

Lallis - liv och leverne sa...

Mysig utflykt:)
Hoppas att du får en fin kväll.
Kram Lallis

Jes/Vita villa vila sa...

Hej rara vännen,

Vilken härlig utflykt ni har varit på! Och Små söta ting hittar du minsann alltid - urfina!

Hoppas du njuter av en jättefin vecka!

Kram Jes ♥

Lilla huset på prärien sa...

Gillar också henne störtmycket! Har gjort det länge, hon har så sköna texter och mysiga låtar tycker jag. Ha en jättebra vecka!

Kram Jenny

Guldkant På Livet sa...

Hej Marie, alltså, du är ju fenomenal på pyssel och bilder! Du och Mia tycker jag verkar passa så bra ihop, ni har liksom samma goda förmåga att få till just sådant! Kan inte ni två komma hem till mej och pyssla ett dygn, jag bjuder på tågbiljetten: ) Och så besökte ni Bettys och Lustfyllt, vilka ljuvliga butiker! Mari.

liljorochtulpaner sa...

Hej! Mer vackert pyssel. Gillade speciellt ditt dekorerade blockljus! Vilken härlig dag, såna kan man leva på länge! Kram Tulipa

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!

Vilka härliga ströare du hittat...älskar fattigmanssiver( oj vilket långt ord)
Och den där butiken "Lustfyllt"alla pratar om, vill jag gärna till.

Ha det gott Viveka

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh sådan underbar utflykt du bjuder på,skulle verkligen behöva en sådan just nu.Vi har lite för många järn i elden.
Kramis Tess

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
Jaahhaa du, vi är ganska lika ändå, jag sökte efter Ilse Jacobsens stövlar , men dom fanns inte i svart...så det fick bli Viking,jag beställde dom från Have 2 have...
Kraaam Anette

Loppisliv sa...

Hej Marie! Så mysigt ni haft det du och Mia. Och så fina saker hittade ni ju också. Lustfyllt är jag så sugen på att åka till så det finns inte :-) Men nu ska vi ju snart iväg mot Danmark, det ser jag verkligen framemot. Ja Spet o Snor kommer man och sakna. Det har varit en underbar blogg tycker jag. Kram Paula

mali-mo sa...

Så flotte ting du har kjøpt! Salt- og peppersettet var kjempeflott, men den lille loppiskosten til å koste smuler med var et kupp synes jeg! Såååå fin!

husvidhavet sa...

Tack för den styrkekramen!
Ibland vet man bara inte vad man ska ta sig till med de små liven!
Därför är det ganska skönt att vädra några galna påhitt från barnen här och samtidig finna massor av inspiration hos andra!
Massor av kramar Marith

Evelinas hus sa...

Hej,
Vilka vackra och mysiga bilder. Mysig helg låter det också som du har haft. Jag tycker jag aldrig hinner pyssla nu för tiden, helgerna går för fort när man jobbar.
Teservisen är väldigt omtyckt här hemma. Hon fick den förra julen och har lekt väldigt mycket med den (storebror också).
Ha en bra vecka.
Stor kram Caroline

Lotta sa...

Att dekorera ljusen är roligt, de blir personliga, beroende på vad man väljer. Jag hittade gamla böcker från 1800-talet med fin text och gamla stavningar. Ur dessa böcker rev jag ut ett blad med taggiga kanter sedan satte jag ett fint vintage kort/bild på. FINT!

popbajare55 sa...

Hej!
Har ett exakt likadant sopset som du! Det har varit min mammas, troligtvis en bröllopspresent!
MVH/Wivi i Norrköping...