onsdag 8 oktober 2008

Vinst, omflyttning och ett litet spöke!

Tack så oerhört mycket för alla kommentarer på mitt förra inlägg, ni är ju för gulliga! Om ni bara visste hur glad jag blir! Många har undrat hur jag gjorde hål i kakformarna, Jag tog borrmaskinen och borrade hål, använde 2,5 mm borr. Lätt som en plätt!!!
k
Vet ni vad? Jag har haft turen att vinna i en bloggtävling...igen!!! Det var hos goa Malin, med den underbara bloggen Rosengårdens Inredning som jag vann den här ljuvliga ljusstaken. Det söta emblemet fick jag också. Tack snälla Malin för min fina vinst! Ni har väl inte missat att Malin också har en inredningsbutik, hoppas verkligen få chansen att någon gång besöka den.
j
Ni vet hur det är, eller iallafall är jag sådan, när någon ny sak flyttar hem till en så börjar det genast klia i flytta-om fingrarna, hihi. Så nu när jag fick Malins ljusstake så blev det lite omflyttning av sakerna på det ena månbordet och hyllan ovanför. Den här spegeln som tidigare har hängt i köket fick flytta hit.
l
Min "ljuslåda" fick komma fram ur vitrinskåpet och lådan som står ovanpå köpte jag i somras hos Katarina. Struten har min goa vän Mia gjort och formarna är loppisfynd.
l
Den lilla vita kannan för 5 kr fick följa med hem från förra helgens loppisbesök. I den satte jag några kvistar som jag klippte av från mitt ena olivträd.
k
Så nu ser det ut så här, iallafall ett tag framöver!!! Blev alldeles full i skratt nu när jag la upp den här bilden på bloggen och såg något som jag inte såg när jag fotade. Har ni sett vad som hänger på kakelugnsluckorna? Ett spöke!! Verkar som om någon av barnen har varit framme, hihi.
k
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Marie

66 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

He, he... vilket sött litet spöke :) Jag har också en sådan fin ljuslåda. Har dock min i ett skåp... den kanske ska få flytta fram någon dag. Den lilla lådan ovanpå var ju jättefin också!

Kram till dig! Jenny

Viola sa...

Ja, det var ju ett väldans rart husspöke hos dig, du jag vet, syndromet en ny sak in, sedan vända upp och ner på det mesta, tänk vad ett inköp kan påverka, min tavla satte igång en process i sovrummet som tog flera timmar, ibland undrar man om man är lite galen, eller? Ljusstaken var ju för rar som du vann, puss och kram VIOLA

Hem och Lycka sa...

Haha, sicka lustigkurrar, vilket sött spöke! Roligt att du inte såg det heller.

Ja du, jag känner så väl igen det där med att rotera om bland pyntet hemma.. Har precis gjort en omrotation. Jättefin ljusstake, grattis till vinsten! kram

Mamma C sa...

Så mycket fint.
Kram mamma C

vit och pastell sa...

Vad fint du gjort! Den där ljuslådan i zink är ju jätte fin! En sån vill jag ha!

Kram/Maria

Karin sa...

Godkväll Marie!

Blev så full i skratt åt ditt spöke för jag upptäckte för en stund sen att jag har en ljussläckare hängandes på min kakelugnslucka. Min minsting är en riktig buse nu sen han lärt sig gå, och alltid hittar jag något nytt hyss som han gjort, såå gulligt.

Det är så otroligt fint hemma hos er, man bara njuter och dina formar är verkligen underbara!

Ha en fortsatt härlig höstvecka!
Många kramar
Karin

Betty sa...

Hallå hjärtat ! Du är värd allt beröm som man kan få !
Gissa om jag blev glad när jag såg bilden du lagt in med länken till vår butik , TACK !

Nä nu ska jag fortsätta äta grillchips o kolla på en film.

Kramar från Bettan !

Liza i pepparkakshuset sa...

Kul att barnen är med och dekorerar ;)

Ha det bra
Kram Liza

Skatan sa...

Godkväll storpysslar'n!

Allt väl med dig idag? Det verkar som om du har haft ett riktigt pysselil...härligt!

Själv har jag gasat igång symaskinen för första gången på evigheter!

Önskar en bra torsdag. Snart är det fredag :) Därpå är det - HELG!!

Jema Rose sa...

Så mycket vackert du visar..! GRATTIS till den fina vinsten, jag vann ju också i den utlottningen!

: )

KRAM, Jenny

<3

Evas Paradis i vitt sa...

Ja det var det sötaste spöke jag sett ... :-) Zinklådorna är ju ursnygga ... särskilt den med glas i locket ... var hittar man en sån?
Såå söta de där formarna blev med piffet på ... en jättefin idé som jag nog tänker härma ;-)

Kram Eva

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh nytt inlägg, jag blir alltid lika glad när jag ser att du lagt in nya bilder..*hihi* De är alltid så fina! Sitter här i soffan med datan i knät och ler :) Niclas kollar nån krigsfilm *Zzznark*

Tack för länken och dina gulliga ord :) *kram*

Hihi gulligt med spöket :)

Nu är jag så himla uppspelt över lördagen..det skall bli jättekul!!!

Kram goa vän!
Mia

Hjärtat Mitt sa...

Grattis till den fina vinsten!
Den nya ommöbleringen blev jättesnygg, speciellt det lilla spöket. Går helt klart i stil med det andra :)

Kram Mari i Marieholm

hemtrevnad marie sa...

Det var ett gulligt litet spöke!!
Så fint du gjort....det är alltid kul med nån ny liten pryl så man får flytta runt lite:)!
trevlig fortsättning på veckan!!
kraaam

Pia..... sa...

Hej..vilken söt vinst..och vad fint det blev när du flyttat runt lite..men spöket?!! det missade jag ..får kika en gång till..Kram..PIA

LantlivsAnette sa...

Vilken fin vinst...
Och himmel vad vackert du har det , och alla dina fina saker...mmmm...man bara njuter av allt !
Ha det så bra
Kram Anette
p.s vilket gulligt litet spöke...

Kol och Rosors sa...

Visst är det bra med "Små" hjälpredor, underbart...

Gratulerar till vinsten.
Härliga bilder & härligt att kunna klippa lite på olivträden... de har ju växt på sig en hel del ute under sommaren, åtminstone mina.

Ha det så gott & en härlig torsdag!
Kram L-Lott

Dubbelörnen sa...

Lilllspöket var ju hur go som helst :).

Zinklådorna glömde jag när jag var senast hos Ugglis...

Alltid lika roligt med presenter o överraskningar ;).

Stor kram

Lina sa...

Du gör det så fint alltid! Verkligen inspirerande! Ha en underbar dag!

Loppisliv sa...

Du har det så himla fint i varje vrå du, himmelska bilder. Vinsten från Malin är jättesöt. Köpte en likadan ljushållare när jag var inom Malins butik i helgenm hihi Lilla spöket var ju för gulligt också. Och även jag måste kommentera dina vackra julkakformar. Wow vilken bra idé. De blev ju kanonfina med pärlor på och allt. Och din pyssellåda, helt underbar. Kram på dig / Paula

C´est la vie sa...

Du har såååå fint hemma! Grattis till vinsten oxå.
:)

Kram Lina
nätbutiken C´est la vie Home

spetsar och änglar sa...

Grattis till vinsten!!Ljusstaken är så fin.Älskar dina zinklådor.
åh dom där kakformarna blev ju så otroligt fina.
Lilla spöket har hittat en fin plats ;)

Jag har också en utlottning om du vill vara med på den.

Ha det gott
Kram
Heléne

bagateller.se sa...

Vilken fin ljusstake och din lilla spegel, den blev jag alldeles förälskad i, supersöt! Kram Terese

mig & alice sa...

Heeej.

Grattis till den fina vinsten!

Jag visste dock inte att det var Halloween ännu?? Kanske ett önskemål från barnen, hihi.

Så söt den lilla spegeln blev där. Visst är det roligt att flytta om lite saker hemma och det är ju precis som du säger...Så himla roligt när man får något nytt.

Jag är så glad i den fina struten och kortet jag vann av dig och Viktor vill "lutta" på den hela tiden.

Ha det så gott.
Kraam
Melinda

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Såklart att tjejerna brås på sin mamma och vill vara med och dekorera! De har ju säkert sett ´hur du far runt med grejerna, så då vill de göra likadant! Härligt!
Ja, du har då en sagolik tur i utlottningar! Den ljusstaken du vann var ju jättefin!
Kram
Marie

Kerstin sa...

Herlig spøkelse=)=)

Alltid nydelige bilder og vakre ting her inne hos deg=)
Klem =)

Sussi's dreamzone sa...

Grattis till vinsten!
Du har så mycket fint i ditt hem. Njuter av att få titta på dina bilder.
Spöket var ju supergulligt där det satt =)

envilsenloppa sa...

......och så dog jag lite igen av allt ditt vackra !!!
Byt jobb kvinna !!!!
Kram/Lotta

Malin/Vita hjärtan sa...

Hej!
Grattis till vinsten!
Åh vad fint du pyntat vid kakelugnen, nu fick jag lust att göra om här också :)
Kramar Malin

Kallholmen sa...

Vilket fint hem du har och sen tycker jag att du är jätte duktig på att fota.
Bra vinklar gillar att man ser det fina hörnet i rakspegeln te.x
Kram Malin
Dom lämnar små spår dom små liven....spöket passade ju där ju dom fixar och donar som mamma

Ida sa...

Hi hi blev också full i skratt när jag så spoket, min treårning går också och dekorerar och homestylar därhemma-tänk vad sötnosarna snappar upp- stackars bloggbarn, hi hi! Ha en bra dag! Kram Ida

Katarina sa...

Å vilken fin ljusstake du fått...så fint att kunna byta dekoration runt om så där...
Ja vist är det kul när det börjar klia i omflyttnings fingrarna....
Jag är innen i ett sånt stim nu...det är jätte kul att få ägna sig åt detaljer i bara en liten hörna.
Hela kvällen i går gick åt till min tallrikshylla....men så rogivande det var....du vet...flytta plocka och ändra....
Det blev jätte fint på månbordet och spöket passar ju alldeles utmärkt där!!!
En liten gullig påminnelse om busfröna i huset.....vit o fin!!!

Ha det gott igelkott!
Kraaaam

Radhusdrömmar sa...

Grattis till vinsten, du verkar vara en turgumma :-)

Vad fina de där zinkaskarna är och ett sånt halvmånebord vill jag ha...

Kramar Johanna

Vit Spets sa...

Jag förstår hur Du menar & förstår att det blir omflyttning :)
Själv så har jag tagit fram mina kakformar... skall oxå ta fram borrmaskinen & pyssla! Tack än en gång för inspirationen!!!
Ljuvlig ljushållare!
Kramis
//Siv

lottens vita och gröna sa...

goa goa marie, vet du vad du nu ställer till, hihi! nää nu ska här plockas om lite, får alltid den härliga känslan när jag varit hos dig, kliar i fingrarna, guuuuuuuu vad fint du har det, vilka detaljer, duuuuuu e eller v kanske vet att man måste haloween pynta snart, hihi!
ha det allra bäst, kramen hela dan lotten

Annas skattkammare sa...

Grattis till vinsten Marie! Du är visst en liten turgumma du! ;) Vilka underbara fynd och så fint du gjort!! Med tanke på spöket kanske din känsla för inredning har smittat av sig till barnen? =)Ha en bra dag! Kram /Anna

Useful Art sa...

Haha, ja men det är ju snart halloween då måste det väl spök-inredas lite :)

Jättefint du gjort på bordet, och grattis till vinsten :)

/Sara

Laeriss sa...

Toujours aussi ravissant par ici ;-))

Saramedflera sa...

Grattis till den fina vinsten! Din omflyttning blev superbra. Du har så många fina saker.
Kram Sara

My Lovely Things sa...

Hej!!
Åh vad trevlig ljusstake..förstår att du blev jätte glad för den!!

Visst är det kul med ommöblering..

Tycker att bilden genom spegeln var så fin..underbar kudde där på stolen..
Ha det så bra..
kram anna

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Hihi ja men det var det gulligaste spöke jag sett =) Ja herreje vad jag också har upptäckt saker ibland på mina bilder. Bla makens keps såg jag sticka fram under soffan, och den hade han letat i flera dagar!

Men hördudu! Alltså hur tur har du som vinner så mycket =) Hihi ja jag hittar inte ens en tävling!

Underbara ting du visar som vanligt Marie!

Kram på dig!
Anita

i et lite rødt hus sa...

Så fint loppisfunn du hadde gjordt i forrige innlegg. En slik brevlåda har jeg vært på utkikk etter også. Praktisk til skrivebordet. Så fint du hadde gjordt med kakeformene. Jeg kjøpte kakeformer på loppis i Sverige i sommer med tanke på å lage noe lignende som du har laget, men jeg har ikke kommet så langt med julpysselet ennå:)

I ett litet hus sa...

Det är nog inte bra för mig att besöka din blogg, får sån hjärtklappning av allt fint du visar! Får se till att hålla mig härifrån... :)

Välkommen att titta in i min helt nyöppnade webshop Många Rum

http://www.mangarum.se

Kram Lotta

Bodil sa...

Vilken tur du har då. Tycker du vinner allt som oftast. Ser att ert tillbygge verkligen har tagit sig. Tänk så skönt för dig när du skall till tvättstugan!!
En sådan här fin plåtlåda som du visar har jag i garaget. Det var ingen du idé att ha ljus i den. Skall nog ta en funderare.
Kram

Bland kuddar o busiga barn sa...

Inne och avnjuter lite härliga bilder! Underbart! LJusstaken var supersöt! *vill också ha*
Så det spökar lite hos er alltså! :-)
Kram!

liljorochtulpaner sa...

Vad piffigt med spöket! det är klart att de vill pynta som mamma gör!
Kram Tulipa

Linneagården sa...

Hej Marie -Turgumma!! Vilken jättefin ljusstake du har vunnit. Hörnan blev så mysig & pricken över i:et är SPÖÖÖKET... Det är roligt när barnen är framme & pyntar. Jag hade städat & fixat i sovrummer förra veckan & på kvällen fick jag se ett (hemmagjort)orange hjärta av rönn som minsta flickan hade hängt på en krok. Det är kärlek.

Hoppas du får en trevlig helg.
Kram kram /madelene

Jema Rose sa...

TACK! Ha en trevlig helg du också..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Designe sa...

Grattis till vinsten! Superfin ljushållare! Så fint pyntat oxå och fint det man ser i spegeln!
Du har en utmärkelse att hämta hos mig! Ha en fin kväll! Kram :)

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis du turgumma till fina vinsten! Jättevackra bilder och spöket är en perfekt liten detalj i bilden, hihi, gillade jag! Di barna, di barna. :D
Blev väldigt förtjust i din ljuslåda också, perfekt förvaring!
Önskar dig en mysig och trevlig helg!
kramisar
nina

Inspiration i vitt sa...

Ja du Marie dina hörnor av alla de slag är så stämmningsfulla och vackra. Alla dina saker är så fina ihop zinksakerna är ju för fina. Och tur har du fortfarande med dina blogg vinster, lyktan var jätte söt och passade så bra hos dig.Jag är just nu oxå inne i ett vinnarstim har vunnit fantastiska saker den senaste tiden, visar framöver.
Vi har väldigt lika kakelugn du och jag, tror nog att våra hus är byggda ungefär samtidigt verkar det som, mitt hus är byggt 1923.
Kram på dig/Ingela.

Marina sa...

Grattis till fina vinsten!
Nu blev ju jag också sugen på att fixa om på halvnånebordet. Det smittar!

Atelje Annorlunda sa...

Grattis till din fina vinst.
Jättefint det är hos dej. Bilden genom spegeln var vacker.

Du har nåt hos mej.
Kram Åsa

Rosengårdens Inredning och Nicke´s Egna sa...

Hej Marie!

Tack snälla gòa för att du gör "reklam" för min Blogg....Ojj, nästan 200 besökare idag...sedan var jag å kollade på ditt inlägg och nu förstår jag varför så många hittat till mig :)
Hoppas du får mycket glädje av din ljusstake...den är perfekt för att bränna upp ljusstumpar...
Ha en härlig helg/Kram Malin

Emma sa...

Lite ombyte för nöjer:) Grattis till vinsten, ljusstaken var ja kanonfin.
Kram Emma

alidas sommaräng sa...

Du verkar vara en riktig turgumma!och vackertgör du också!!Spöket var ju riktigt gulligt där det sitter. Buuu
och ha en bra helg! Kramar Laila :-)

vitating sa...

Hej Marie!
Har du köpt nya Allers julmagasin, om inte gör det, den var jättefin! Dessutom är du omnämd där, Annas hu på landet är med o visar sitt julhem o tipsar om din, Lantlifs och Guldkant på livets blogg, kul!
Trevlig fredag!
Kramar Maria

Englagård sa...

Vilka fina bilder, jag var tvungen att kolla runt lite och fastnade verkligen för kakformspysslet. Dom blev så fina och dom kommer att göra sig fint till jul

Ha en bra dag
/Karina

Marit`s vita skrin sa...

När jag var på loppis i onsdags vad tror du inte jag hittar då. Jo en påse med kakformar för 25 spänn. Då tänkte jag på ditt och Alice fina pyssel. Nu ska här pysslas. Din spegel är verkligen jätte fin. Kram kram

Roslagsdrömmar sa...

Vad fin omflyttningen blev! Och gud så fina kakformarna blev med pärlorna : )Vilken inspiration!!

Trevlig helg!
Kram Maria

Meddelålderskvinna sa...

Jag diggar din ljuslåda...OCH allt annat!! :)
MVH Zinkbaljan

faire un songe sa...

I Like this style.
Aigain nice pictures.
Have a nice weekend.
Greets Hetty Holland

Under en vind sa...

Verkligen fint i din hörna, så många fina detaljer! Har sagt det förut, du har sinne för detaljerna!

Hoppas att ni har en skön helg framför er!
Återstår att se vad helgen bjuder på här...fick åka hem vid lunch med febrig kille...han ligger nu nedbäddad med film i soffan.

Ha det gott, vi hörs! Kramar!

Marit`s vita skrin sa...

Nu ser jag ju att jag har haft tankarna på annat när jag skrev. Du och Elsa ska det stå såklart. Sorry....

envilsenloppa sa...

Tänkte bara önska en riktigt skön och trevlig helg !
Kram/Lotta

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Så fint!
Spöket kan väl få vara kvar..hihi..det är ju snart halloween:)
Susanne