måndag 10 november 2008

5-kronorsfynd

Var iväg på en jättesnabb loppistur i lördags, typ 10 minuter! Men, man kan fynda även om man har ont om tid, hihi. Jag gjorde tre fynd för 5 kronor styck! Var supernöjd när jag gick därifrån!
k
Alla mina saker rotade jag fram ur lådor under borden, det är oftast där man gör de bästa fynden! Den här skålen var det första jag fick syn på, kantstött och lite krackelerad och alldeles underbar!
k

Såg den genast framför mig fylld med vita hyacinter och mossa. Jag blir ju alltid så ivrig så jag ville ju prova med en gång, hihi, tyvärr hittade jag inte en endaste hyacint i butikerna!! Det fick bli narcisser istället, fungerade ju ganska bra det också.
k
Nysilverfatet fick också följa med hem.
k
Mitt sista 5-kronorsfynd var den lilla kulramen på översta hyllan, tyckte den var ursöt!
k
Har ändrat om lite i Veras tallrikshylla som hon har i sitt rum. Förut innehöll den bara böcker, nu blev det en nostalgihylla istället. Två gamla kulramar, en griffeltavla, min mormors första läsebok, annan gammal barnbok, min mammas bebisskjorta, loppisfyndade barnskor och en söt kanin.
j
Här är värsta höstrusket idag med regn, blåst, åska och hagel. Tur att man kan vara inne och mysa med många tända ljus. Nä, nu måste jag sluta, nu hör jag hur Vera städar toaletten!!!! Ha en bra vecka!
l
Kram Marie
k
Ps. Tusen tack för alla grattishälsningar, vad ni är gulliga!

63 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Det är alltid roligt att fynda sådär billigt, nästan gratis :)

Ser att du har samma små vita nötta skor som jag har, det var mina första skor när jag var liten.

kramen!

Fru Sirlig sa...

Vilka superfina fynd du gjorde! Du verkar ha näsa för sånt, hittar en massa fina fynd alltså.En sådan griffeltavla skulle jag vilja ha till Maja.
Hoppas helgen blev lyckad med kalas och allt

kram

Love Your Homes sa...

Nog har du näsa för fina fynd alltid, Marie. Håller verkligen med.

Man får alltid en massa inspiration i dina inlägg...tack.

Ha det gott,
Ingela

Nettan sa...

Ja det kan man verkligen kalla fynd! Grattis! Så himla fint du gjort iordning Veras hylla!!
Kram Nettan

Skatan sa...

Hej!

Min kommentar försvann...

Ja du, man blir ödmjuk inför livet efter en sådan här upplevelse!

Härliga små femkronorsfynd. Gillar särskilt din vackra skål!

Sköt om dig.

Kram,

Anna

Skatan sa...

Hej!

Min kommentar försvann...

Ja du, man blir ödmjuk inför livet efter en sådan här upplevelse!

Härliga små femkronorsfynd. Gillar särskilt din vackra skål!

Sköt om dig.

Kram,

Anna

Jema Rose sa...

Jättefina & trevliga fynd du gjort..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Hulda sa...

Du har virkelig vært heldig med dine funn fra loppemarkedet. Det er sant, man finner ofte mye fint i eskene under bordet. :) Likte den skåla veldig godt, så vakkert det ble sammen med den blå madonnaen. Flott sammensatt. Den lille bamsen var kjempesøt, den ble nok Vera glad for. :) Nysølvfatet var jo også et kupp. :)

Millas hem sa...

Du har det så fint Marie!

Ville bara kommentera en av mina favvosidor, men nu ska jag vila igen!

Har varit uppe hela natten med maginfluensa, så det finns inte mycket inpiration i ådrorna just nu!:)
Alla i familjen står väl på tur, om det blir som det brukar.
Tänk, jag skrev precis i inlägget att kräkas är det värsta jag vet, och nu...
Kram Camilla

Annika sa...

Hej! Marie
Vilka fina fynd du gjort vilken bedårande liten grupp med Narcisser, skålen är ljuvlig.
Hyllan i Veras rum är verkligen jättefin med alla gamla grejer, kul med kulram.
Kram Annika

Radhusdrömmar sa...

Håller med dig, jättesöta fynd!
Kul att hitta för en sån liten peng :-)

Grattis i efterskott!!!

Kram Johanna

lottens vita och gröna sa...

vi ler nu både ebba och jag, läste högt för henne att vera städade toan!!! gus har kommit på att man kan dra i pappret, jaaaa man blir så trött när det är en hel rulle i en hög...
men jösses vilka härliga 5 kr fynd, skålen är ju helt ljuvlig, jag letade idag med efteer hyacinter hittade till slut på plantagen! veras tallrikshylla är såååååå fin, vilka saker!
mmm säg i maries jul reportage idag, hjäääääälp jag nästan svimmade så fint! ha det bäst goa vän!varmkram lotten

mali-mo sa...

Så billig og så flott! Nydelig kuleramme ;)

husvidhavet sa...

Åhh, så fin vilket super fynd och vilket snyggt arrangemang(stavas det så)
Allt är så snyggt!
Kram Marith

MiaMaria sa...

Hej!

Grattis i efterskott, vilken vacker present du köpt till dig själv...härligt...

Och vilka fynd....ibland ska man ha tur...

Här blåser det rejält också och är så trist....

Ha´en bra kväll!
MiaMaria

Anonym sa...

Hej..Vilken underbar skål o vad fint du gjort...Vill Tacka för all underbar inspiration du ger!! o kanske var det dig jag stötte samman med : )
Från hon som köpte den underbara gamla bakformen...

Ha det bra!
Birgitta

Guldkant På Livet sa...

Vilka superfynd!! Skålen med narcisser blev ju jättefint och vilken söt och gammal kulram! Mari.

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Oj vad fin skål! Och charmig kulram!
Hoppas att du får hålla dig ifrån magsjuka nu!
Susanne

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Och nu strulade jag till det..hihi..det där om magsjukan fick jag från Millas inlägg;)

Och jag hoppas verkligen att DU inte drabbas nu för att jag skrev sådär...*skrockfull*!!

Susanne

Stämningsfullt sa...

Där kan man tala om fynd!! Så fina saker. Gillar verkligen skålen!
Kram.

Kerstin sa...

Så utrolig flott den bollen var. Den falt jeg virkelig for. Kuleramme og fatet også=)

Klem

Lina sa...

Hej!
Vilka sagolika fynd du gjort!Jätte fina och 5:-/st...Oj,oj,oj! Vet du jag önskar att man fick följa med dig på loppis någon gång. Här i stan finns inget liknande!

Fick ett tips av en ny kille på jobbet om en secondhand som hans församling har. Den ska jag prova framöver!

Här hade vi RUSK väder också vill jag lova! Gick till dagis i storm och regn...Brrr! Inget vidare!

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Tulipa sa...

Vilka toppenfynd! Allt var vackert och med din fingertoppskänsla så blir det ju bara kanon! "Nostalgihyllan" med kulramen så sött...
Måste säga att du har duktiga barn som städar toaletten! (Fniss).
Kram Tulipa

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Fantastiska superfynd du gjort, du nosar upp de mest fantastiska saker, Marie! Hur bär du dig åt? Ja fy sånt oväder det varit idag.
Önskar dig en fortsatt bra vecka!
kram gums!
nina

bagateller.se sa...

Men åh, vilka fynd! Kulramen var ju alldeles underbart charmig och skålen var också ett oerhört prisvärt fynd! Det är ju bara att gratulera, du har känsla för fynd!
/Terese

Viola sa...

En gammal vacker skål måste ha krakeleringar, då är den som vackrast, att man kan fynda så ljuvliga saker för en femma, otroligt, ha en bra vecka, kramar

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Men vilka fynd, och vilka bilder.. Tallrikshyllan, nalle, kulram och nallens skjorta på tork... Hur sött kan de bli??
Kramiz Linda

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men vilka fynd!!! Ohhh så fin kulramen var. Och skålen då... ja oj så vacker.
Ja jag var också och sökte efter hyacinter idag, men icke att det fanns! Hihi ja man är nog för ivrig =)

Kramisar Anita

milly Garden sa...

Många fina fynd du gjort! verkligen jättefint med lökar i den fina skålen!

Ha en bra vecka!
Kram Marina

Loppisliv sa...

Det var ett fynd som heter duga. Både skålen och kulramen. Blev ju kanonfint med mossa och hyacinter..förlåt...narcisser i :-) och veras lilla nostalgi hylla blev urfin. Kram Paula

Nygammalt sa...

5-kronorsfynd? Inte illa, det är ju hur fina som helst!

Och en egen städerska...kan ju bli farligt också...ha ha.

Kram.

Kristina sa...

Har varit en anonym läsare av din blogg rätt länge nu, men tänkte passa på att ge mig till känna =)

Inspirerad av din fina blogg har jag precis startat en egen, men den fungerar just nu mest som en byggdagbok för renoveringen av vårat nya hus..

Älskar de där söta gamla skålarna och krukorna man kan hitta på loppis ibland, och du hittade ju ett förtjusande fynd måste jag säga! Håller med om att ett riktigt fynd verkligen kan göra ens dag!

Kramar / K

Inspiration i vitt sa...

Du blev ju inte direkt fattig på din lilla loppistur och det var ju skönt hihi.
Vad gulligt du gör till dina barn de kan vara glada över att ha en så pysslig och goo mamma.
Kram på dig Marie/Ingela.

LantlivsAnette sa...

Åhhh du, tänk att man kan shoppa loss för 15 :- !!! Gud så fina saker !! Du kan verkligen hitta fynd du...och man kan ju nästan säga att det var gratis..
Ojj så fint du har planterat i skålen..Och den där kulramen var ju bara sååå härlig, jag har köpt en nästan likadan på Tradera, men jag fick betala myyycket mera..
Vad fint du har gjort i tallrikshyllan i dotterns rum.
Jag ska visa mera bilder sen från vardagsrummet, allt är inte riktigt klart ännu...men snart.
Ha det gott
Kram Anette

Sussi's dreamzone sa...

Vilka fynd!!! Skålen passade ju perfekt för din julgrupp. SNYGGT!!

Katta sa...

Vilka fynd! Det där skulle vara en omöjlighet i Stockholm.Underbar kulram och skålen är jättevacker med mossan och tazetterna (eller?)i.Kram Katta

Viveka i Bläckhornet sa...

Visst är det en speciell känsla när man har fyndat. Och det bästa - pengar över att fynda mer :D

Kramar Viveka

Annika Christensen sa...

Roliga och fina fynd du har gjort.
Har varit här hos dig för längesedan men nu hittade jag tillbaka.
Trevlig blogg
Annika

My little Home sa...

Vilka FYND till en så billig penning:-) Skålen är underbar och lilla kulramen supersöt!!

Varför har vi inte sådana bra loppisar här måntro;-) Jag tycker sällan jag hittar saker när jag är på "loppisjakt", då och då kan jag visserligen känna att jag gjort ett fynd men som sagt sällan:-(

Idag är vädret sååå trist, jag har roat mig med att börja planera pyssel och knåp samt gjort en liten inköpslista på "absolut nödvändiga" ting:-) Tror symaskinen åker fram i kväll då jag känner viss skaparlust!!

Kram

Kol och Rosors sa...

Vilka härliga fynd! Vacker skål...blått porslin är så vackert.

Visst är det bra med städhjälp iblan ;)(kommer ihåg)

Ha det så gott!
Kram / L-Lott

annashusidingtuna sa...

Hej!
Vilka fina fynd du har gjort!
Kuriosahyllan blev otroligt lyckad.
Visst är det kul att gå på loppis, särsklit när man fyndar bra/fina grejer billigt.
Din blogg är en verkligen en inspirationskälla!!!!!!!!!
ha det gött Anna

Mrs W sa...

det kan man kalla att fynda!!

Två systrar sa...

Grattis! vilka underbara fynd. Vi har dig som länk på vår blogg och tittar in regelbundet. Du är så duktig Marie och vi får sån inspiration av allt vackert du skapar. Välkommen in på vår sida. Kram C&M

Emma sa...

Så fina små saker du hittade. Skålen var enormt vacker.
Kul det är med saker som inte kostar skjortan men gör så mycket för hemtrevnaden.
Kram Emma

Home No.1 sa...

Vilka fin fina fynd !!! Skålen är ju to die for! för bara en 5:a helt otroligt ...kramar Annica.

Karin Krut sa...

Skålen är verkligen kanonfin :) Du hade helt rätt när du såg blommorna däri. Jättefina fyndiga saker du har hittat!
Ha en skön vecka
Kram Karin

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Men det är inte klokt vad man (läs: Marie hihi) kan få tag på för 5 kronor..! Loppisarna hos dig verkar vara rena guldgruvan :)

Skålen är underbar och det blev så himla fint med lökarna och mossan i den!

Kulramen och fatet är också riktiga fynd! Sånt brukar gå för bra mycket mer är en femma.

Jag har läst ditt mail, svarar i morron när jag kollat av läget här hemma, men det låter super-mysigt!

Fick svar från A att hon har för mycket just nu.

Kram goaste vännen!
Mia

allt o inget med jeanette sa...

Kul att fynda så fina saker!
jag har också letat efter hyacinter, hittade ingenstans. Men idag!! :D Köpte jag en vit hyacint!
Batalade 25 kr för en.
Snart får man 3 för samma pris, men men...
Jeanette

Coty Farquhar sa...

Hello,
Hello,
I love your blog and the beautiful photographs. I have added your blog to my favourite bloggers from around the world.
Please have a look,
http://cotyfarquhar.blogspot.com/
Kind regards,
Coty Farquhar
Australia

Jes/Vita villa vila sa...

Å vännen, du är världsmästarinna på att hitta de finaste loppisfynden! Så fint!!!!

Kram Jes

En Doft Av Lavendel sa...

Verkligen fynd, då är det kul att handla!! Så himla charmigt det blev på V:s hylla!!! Du får jämt till det så bra =)

Kramis från Benita

Dubbelörnen sa...

En stor försenad grattiskram till dig!

Du kör med samma taktik som jag. Fixa fina paket till mig själv o med det som jag verkligen vill ha ;).

Buketten var ljuvlig...

Gillar dina fynd, de där som inte är så perfekta. Med härliga "tidenstandskavanker" som ger det där lilla extra.

Har följt din blogg så länge så jag kan nästan känna den där ranunkelprägel när man ser dina fynd *skrattar*.

Varma kramar

Designe sa...

Vilken underbar skål du fyndat, hör fatet till alltså?! Jättefint silverfat och kulram oxå!
Så fint du pyntat i tallrikshyllan!..Åh, jag skulle vilja ha fler tallrikshyllor!
Ha det gott! Kram :)

Marit`s vita skrin sa...

Men vilka fina fynd du gjorde på bara 10 min.
Men är man en van loppis tant så är man ;)

Åh vad ja tyckte om kulramen, urgullig.
Ha en skön kväll.
Kramar/ Marit

Lilla Blå sa...

Vilka fina saker du har här då. Massor som jag skulle vilja ha ju...:-)
I´l be back!!!

Kramar @nette

Vitt och nött sa...

Vilka fynd! så himla fina! å dina bilder är supervackra!

va fint det är att ha vita pärlor liggandes på grön mossa. blir sån snygg kontrast på något sätt.
har också tänkt att arrangera så i en kruka tillsammans med en amaryllis..

KRAM

mig & alice sa...

Hej gumman.

Vilka fantastiska fynd du gjort...5 kr styck...det är ju inte klokt!!!
Visste de vad de sålde eller??

Jag hade kunnat göra vad som helst för den där lilla kulramen!!

Och du, eftersom jag missat en del i boggvärlden på sistonde så vill jag önska dig ett hjärtligt grattis i efterskott.

Otroligt fin kudde...har trånat efterden hos henne också :-).

Ha det så gott.
Kraam
Melinda

Hjärtat Mitt sa...

Ojojoj, det kan man verkligen kalla fynd! Det är sånt man mår bra av och blir glad över.

Kram Mari i Marieholm

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

HEj Marie!
Vilken härlig liten skål du har hittat! Den ser riktigt gammal ut... 5kr, ja du är makalös på att göra fynd!
Och visst är man sugen på hyacinter och andra julblommor nu, man blir så påverkad av alla bloggisar!
Och den härliga nostalgihyllan i Veras rum, den gillade jag verkligen!
kram
Marie

Helen sa...

Hejsan!
Har följt din blogg i c:a 1 år nu, och jag bara älskar dina vackra inredningsfoton. Ditt hem ser ju helt underbart ut.
Fortsätt så här, och jag kommer alltid att titta in till dig. Nu har jag då äntligen tagit mod till mig och börjat att blogga, bl.a med inspiration av dig, så titta gärna in och om du lämnar en kommentar blir jag jätteglad!!
Kram
Helen

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

såå fine loppis kupp du har gjort, bollen ble vakker med hyasinter i. Jeg har lest om butikken Kronen på bloggen din, og siden jeg er i København har jeg vært og besøkt den og tatt bilder som ligger på min blogg. Takk for tipset!
Klem...Ellen

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
men du!! Vilka kanon fynd..Jag längtar oxå att fynda..men vet inte riktigt vad jag vill ha för tillfället..
Nu går det undan med renoveringen..panelen är öppe..I dag kommer en kompis och tapetserar.sen såär det baragolven kvar,,
Kram anna

Styling a`la Anna sa...

Hej Marie!! Tack snälla för kommentaren på min blogg! Om dygnet bara hade litew fler timmar så att man hinner allt man vill!! Vilka underbara fynd!! Gillade verkligen skålen och kulramen! Såå söta! (ja fatet me!) Vad fint Vera har på sin hylla! Ha en underbar helg! Kram A