onsdag 26 november 2008

Bara några bilder...

l
De senaste dagarna har snön legat så vit och fin och man har fått riktig julkänsla. Idag har det tyvärr börjat att töa bort, så synd att det inte fick vara lite vitt och vintrigt över första advent.
k
Inne börjar det dock bli allt mer adventspyntat, här en bukett med lärkgrenar.
k
Gamla trådrullar med spets, några kulor i fattigmanssilver och en tallkvist, mer behövs inte för att jag ska komma i stämning inför den stundande helgen.
k
Fick även ett ryck förra helgen och gjorde en adventskrans av lite allt möjligt såsom mossa, gran, tall och eucalyptus. Nu får den pryda matbordet i vardagsrummet.
k
Önskar er alla en fortsatt härlig vecka och en riktigt mysig adventshelg!
k
Kram Marie

65 kommentarer:

Saramedflera sa...

Här har snön försvunnit idag, lite tråkigt. Hoppas att det blir mer till jul. Fina bilder.
Kram Sara

K sa...

Ooooh sicken fin krans, den va verkligen hur fin s helst!
Fnissade för mej själv när jag läste ditt förra inlägg om toapappret ;D när jag va liten stod min lillebror o drog ut metervis o breve stod jag smått hysterisk-Kosta pengar !!! (kan väl inte påstå jag är lika ekonomisk nu...)
Kram på dej /k

Dubbelörnen sa...

Snacka om pysselenergi!! *skrattar*

Jag är så glad över att ha stadat hela huset o tagit fram alla påsar o lådor med adventsgrejer ;).

Imorgon så ska det adventas *skrattar*

Stor kram

Jema Rose sa...

Så VACKRA Jul-arrangemang du gjort!

: )

Kram, Jenny

<3

Mamma C sa...

Här börjar snön att försvinna redan. Nu ska vi ha massa + grader igen. Kransen var jättefin.
Kram mamma C

Millan sa...

Vilken fin adventskrans, låter lika enkelt som när Kajsa Varg lagade mat med vad som fanns i skåpet, jag lyckas sällan med det heller =)

Snön missade denna delen av Sverige men vi har sett den i andra delar och visst är det synd att den kom en vecka för tidigt.

Fru Sirlig sa...

Hej Marie!

Här har kommit ner massor med snö, men tyvärr börjar det att smälta mer och mer. Det är väl så typiskt när det blir advent och man inget hellre vill än att det ska vara snö!

Härligt pynt du visar. Helt ljuvlig krans som får pryda ditt matbord.Stjärnkransen du visade i helgen var ju också hur läcker som helst.

Ha en bra vecka, kram från Heléne

Nygammalt sa...

Så mycket vackra jularrangemang du har gjort. Fint med bilderna från trädgården också, vi får hålla tummarna att vi åtminstonde får ha snö på julafton.

Kram.

Lallis - liv och leverne sa...

Men du..bilderna är hur fina som helst.
Kransen är ju hur fin som helst!
KRam Lallis

Villa Nyhem anno 1918 sa...

vad fiffig du är och kreativ, man tager vad man haver är en konst kram Maria

Sara sa...

Så härligt juliga bilder! Nu längtar jag till helgen så att det kan bli min tur och pynta! Och baka pepparkakor för första gången med lillan ♥

Mysiga lantliga ting sa...

Ja vi har fått massa snö och jag hoppas att den får stanna kvar!!

Vilken jättefin krans du har gjort. Blir så vackert av allt naturmaterial.

Kram Johanna

livetpåfyran sa...

Vi har ingen snö alls, inte ens minusgrader...

Va fin adventskrans du har gjort!

Ha en fin helg du med, kram Pia

Millas hem sa...

Så härligt det hade varit om snön hade stannat ett tag nu när det snart är advent!
Härlig blandning med trådrullar och fattigmanskulorna!
Du får alltid till det så fint!
Kramis

lottens vita och gröna sa...

oh vilka bilder, ohhh på järsängen i vinterskrud, sååå fint! du är verkligen mästarinnan att få till det bara sådär..inget krångel, en tallkvist och en kula och så blir det underbart, ha det goast goa väninna! varmkram lotten

Tulipa sa...

Hej!
Vad ljuvlig din säng ser ut under snötäcket!
Också väldigt vacker adventskrans...
Skrattar åt din flicka och toarullen...inte så kul att ligga på knä & rulla ihop det, men det är väl sånt vi alla får göra!
Kram Tulipa

Linnéa sa...

Hej!! Samma här, snön försvinner.Vilka underbara bilder.
kram Anni

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Så fint med den rostiga sängen även på vintern!

Och din krans är så fin. Var har du köpt god jul bandet?
Susanne

Vita hjärtan sa...

Hej!

Likadant här, har varit så underbart med snön....men idag droppade det från taken.

Underbar adventskrans du gjort!

Kram Annemari

Magny sa...

åååhhh jeg dååååner, så vackert , så vackert....
men den flotte senga, sskal den stå ute?????
klem, magny

Gårdsromantik sa...

Så vackert med den rostiga sängen i snön!

Kram Maud

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Det ser kallt ut i den där sängen men vackert är det!
Kransen och pyntet är jättevackert! Lärkträd har jag inget men skulle få kvistar av en jobbarkompis. Fint!
Må så gott vännen!
kram
nina

Guldkant På Livet sa...

Inte så bara några foton, urfina sådana!! Och vilken vacker adventskrans!!! O ja, hemsk intervju men bättre än jag trodde, man låter ju lite mer ansträngd än i verkligen livet: )och mycket man ville ha sagt uteblev... Mari.

Home No.1 sa...

Hej Marie vad fint du har gjort till advent!
KRAM!

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad mysigt med snö, det bäddar in så fint..också vill man ju gärna ha lite snö till advent..allt för att få julstämning.
Vad fint du har gjort, jättefin advents krans.
Ha det så bra Kraam Anette

Moster sa...

vackra juliga bilder

Kram Mosters

MiaMaria sa...

Hej!

Härliga vinterbilder,men det är ju bara så trist att det töar bort....

Vackert adventspynt och dekorationer du skapat...

Ha´nu det så gott denna torsdag!
MiaMaria

sussie sa...

Hejsan men vilka härliga bilder utifrån din sida är ju underbart fin så mycket fint du har..kram ha en bra dag snowwhite-sussie.blogspot.com

hemtrevnad marie sa...

Vilken fin krans du gjort!!
Brukade göra nästan likadana när jag hade julmarkander förr, fast jag gjorde på brun rustik kransstomme med grenar och ljus och band, och lite kottar ...tror det är en dansk modell....
Så ni har haft så mycket snö....här har vi inte fått något som lagt sig...och idag blåser det nästan storm!!
ha en trevlig adventshelg!!
kram

Systrarna vitt sa...

Ååå va sängen gjorde sig fint med snöskrud.
Kram
Marina

Marit`s vita skrin sa...

Bra några bilder, men ack så vackra.
Järnsängen klädd i snä var jätte vacker.

kram kram

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Det är så mysigt att titta på dina bilder, det lyser advents-stämning av dem..!

Otroligt fin skärpa i den sista bilden, den kransen är verkligen jättefin!

Kram och ha det så bra, hoppas det blir en lyckad helg och att du får tag på lite nya fina saker..men främst att ni får en riktig myshelg ihop!!!

Kram på dig Marie, hoppas vi kan ses snart :)

Mia

Anna sa...

Ibland är det det enkla som gör skillnaden, lärkkvistar i en silvervas vad mer kan man önska. Din bordskrans är absolut superfin.
Ha det bra, kanske kommer det ny snö till advent
Anna

Kristina / Vackra drömmar och idéer sa...

Vilka härliga bilder! Men jag håller med, synd att det inte vill ligga kvar bara.. Här har det också töat idag, men nu på eftermiddagen har det blivit lite frost, så allt har fått en fin vit ton ändå.. Hoppas dock på att få lite snö till helgen.. Vore mysigt!

Ha en fin adventhelg!

Tina sa...

Det var inte så bara.... Jag blev så glad över dina vackra vinter bilder du visar!! Ha en underbar 1:a advent vännen. Kram Tina

Vit Spets sa...

Hej!
Vilka ljuvliga bilder, härlig kontrast med den rostiga sängen sådär i snön... tråkigt att snön tinar bort. Här är det full vinter, än så länge! Allt för ofta har snön här uppe tina bort innan jul, det är jättetrist.

Ha en trevlig advent med massor av mys!
Kramis
//Siv

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
Vilka härliga vinterbilder du har tagit! Det ser så härligt ut med halvt översnöade ting i trädgården.
Adventskransen var jättefin också!
Tack snälla för alla tipsen, de tar vi med oss, så får vi se hur mycket vi hinner med! Lovar att lämna rapport efteråt!
Kram
Marie

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Åhhh va fint, jag väntade för länge och nu har snön smält... Hoppas de kommer mer.. Känns lite oroligt nu när man märker av miljön just på vintern...
Vilken jättefin krans du gjort, doftar nog juligt..
Kram kram Linda

My Lovely Things sa...

Hej!!
Åh Marie..bilden på din vackra rostiga järnsäng i snön är magiskt vacker..jag ska börja samla på järnsängar..en till altanen ..en till trädgården till örter och klättrade växter..
Din adventkrans är så fin..
Jag sitter här med vit färgade fingrar och knapprar på tagenterna..är nöjd över dagens fix..vad jag har gjort kan du se hos mig i morgon..
jag ska jobba i helgen..har ju vart ledig 2 veckor nu så nu är det dags att jobba igen..
ha det så bra..
kram anna

Essemia sa...

Nog ser det mysigt ut med snön alltid. Här har allt regnat bort. I stället lär det väl bli en grå, trist advent som vanligt numera här i södra Sverige.
Men vilken vacker krans du har gjort. Så himla fin.
Hoppas du får en bra advent.
Kram Elzie

Vitt och nött sa...

va fina bilder! å vilken fin krans du gjort!!
vi har haft väldigt mycket snö å nu, på 1 dag är allt borta! bara barnens gupp i pulkabacken är kvar..
hade ju varit lite kul me snö vi advent..

ha de gott! Å tack för din rara kommentar!
Kram!

Hjärtat Mitt sa...

Så mycket fint du har hunnit att pyssla ihop, bröd, kransar stjärna. Väldigt snyggt alltihop. Jag gillar dina utebilder med snö. Det är så vackert.

Kram Mari i Marieholm

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Alltid alltid alltid. Så mycket kreativitet vännen. Så fina bilder. Massor med inspiration. UNDERBART!

Kram Jes ♥

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja visst är det såå vackert med den vita snön. Vi har redan haft traktorn som har skottat här två gånger i veckan. Förra året så hade vi inte ens snö till jul!! Och det tror jag nästan att jag aldrig har upplevt, norrlänning som man är =)

Du hade gjort så mycket fint Marie!

Ha du också en underbar helg!

Kram Anita

A home far away sa...

Så fint du har dkorerat till första advent, jag ska genast meddela min son att snön är borta i Sverige, han saknar den så:-

Kram Gunilla i Singapore

mig & alice sa...

Hej Vännen.

Jag har egentligen inte alls tid att sitta här framför datorn...måste åka ner till butiken och röja inför söndagens julmarknad. Jag och Sussie var där sent igår kväll och påbörjade :-).
Tänkte ...att jag bara skulle smita in till dig för du är såååå pysslig av dig jämt och här får jag ständig inspiration.
Så nu med dina vackra bilder på näthinnan ska jag dra mig till butiken.

Önskar dig en mysig adventshelg.
Kraaam
Melinda

VILLA MOA sa...

Jag bara njuter här, så otroligt mycket fint och härliga bilder.....

Glögghälsningar
Nettan

Fröken Glamborg sa...

Så vackert du har gjort!! Helt underbart med sängen i snön...Ha en trevlig helg! Kram Veronica

Viola sa...

Som vanligt får man njuta utav dina vackra inspirerande bilder, vad synd att du inte är hemma i helgen när vi anländer till stora staden Jönköping och ska "förlusta" oss, fniss...tyckte själv jag var fyndig här...ska nu ta mig i kragen och försöka få fram lite stjärnor, ingen rätt känsla idag med regn och blåst och inga tindrande barnaögon längre, saknar denna tid när ungarna var små, ha en skön adventshelg, kramar

Designe sa...

Vilka härliga utomhusbilder och din adventskrans var ju helt underbar, så maffig!
Ha en fin adventshelg!
Kram :)

Styling a`la Anna sa...

Åhh Marie!! Vilken fantastisk adventskrans du gjort!! Härliga mysiga vinterbilder!! Ha en underbar 1:a advent! Kram Anna

Annas skattkammare sa...

Så otroligt vackert du pysslat och pyntat!! Och vilka härliga vinterbilder.. Så tråkigt att snön redan är borta igen.. Hoppas vi får se mer innan jul!
Dina bilder kunde vara tagna ur Jeanne de Arks julbok! =)
Ha en skön 1a advent!
Kram /Anna

Katarina sa...

Hallå där!

Har varit här inne flera gånger men nu minns jag faktiskt inte i fall jag skrivit något....måste kommentera din stjärna för säkerhets skull!
Viiiiiiiiiill haaaaaaaaaaaaaaa!

Så fina snöbilder...håller med du...sååå synd att det töar bort.
det blir ju så mycket renare ute med lite snö.
Din krans på bordet är alldeles ljuvlig. du är sååå duktig. jag förstår inte hur du hinner.
Ha en mysig helg nu!
Kraaaaaaaaaaam

Loppisliv sa...

Trevlig adventshelg på din nu Marie. Så vackert med snöbilder, här nere finns ingenting kvar, gräsmattan lyser åter grön. Hade varit så fint med snö nu till advent, hoppas det kommer igen innan julhelgen ialla fall. Fin krans du gjort. Kram på dig/Paula

C De-sign sa...

Hej
Tack för alla fina bilder....jag njuter!!! Den översnöade sängen är ju så vacker...fina kransar, ja, man blir så inspirerad! Önskar dig en skön första advent! Kramar fr C

Gårdsromantik sa...

Nu kan du vinna vackra saker i zink på min blogg - zinkhus från Walther & Co och mycket annat!
Kika in och var med du också!

Kram Maud

Majas mammelucker sa...

Oj så mycket fint du visar...här har all snö töat bort...sååå synd...
Ha en mysig advent vännen och ta hand om dig och failjen!!
Kram Maria.

Linneagården sa...

Jättefina bilder som alltid.
Kransen var ju bara så julig & vacker. Här pyntas i lite lagom dos & ikväll ska några klappar slås in.
I morgon blir det julskyltning som hela familjen ska gå på. Hoppas du oxå får en trevlig advent & myspys med dina nära & kära & en massssa ljus....

Många varma kramar från mig i vintervita Jämtland där vi nu har -15
Kram!
//madelene

Vita ljuva tankar sa...

Oj, har ni fortfarande snö! Här låg snön bara i 4 dagar och allt töade bort på en och samma dag...
Det var ju så fint och juligt innan och barnen hade så roligt i snön...

En väldigt tjusig advetskrans du gjort, min advensljustake blev klar här i sista stund nu ;)

Kram och härlig 1:a advent!

hvorfor ikke... sa...

Vakkert, rett og slett, vakkert!

faire un songe sa...

Vilken underbar blogg .. vackra bilder läcker skandinavisk atmosfär.
Tack för inspirationen
Greetings Hetty Holland

Frida sa...

Vad härligt med snö, jättevackra bilder och vad fint du har pyntat!
Hoppas du får en trevlig 1:a advent.
Kram Frida

Anneli sa...

Hejsan.
Vilken underbar blogg!
Vad duktig du är och vilka fantastiska foto !
Själv är jag helt ny inom området och kikar runt lite. Du kommer absolut tillhöra mina favoriter.

Varma kramar Anneli.

annashusidingtuna sa...

Så jättefint du gjort,
Kransen är underbar.
Ha en fin första advent.
Kram Anna

Annika sa...

Hej!
Oj så fin krans du gjort. Trist det där med att snön toat bort, här töar det för fullt också men jag hoppas lite kan stanna kvar.
Vill önska en trevlig adventskväll.
Kram Annika