fredag 7 november 2008

Födelsedagspresent

För ett tag sedan köpte jag en födelsedagspresent åt mig själv. Jag beställde ett kuddfodral av superduktiga Ina med den underbara bloggen Franssohnska gården. Visst är det vackert, helt otroligt hur man kan måla så fint på tyg.
k
Tills idag har kuddfodralet legat i ett paket (som jag själv har slagit in, hihi). Men så kom då äntligen dagen då jag fyller år och jag kunde öppna paketet. Helst vill jag ha kudden i alla rum här i huset, men just nu får den ligga i korgstolen i köket.
l
Med en bild på den här ljuvliga buketten som jag fick imorses av min J vill jag önska er alla en riktigt fin helg. Här blir det förhoppningsvis något loppisbesök imorgon och på söndag blir det kalas för mig och Vera.
k
Kramar Marie

81 kommentarer:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Stort grattis på födelsedagen!!!
Vilken fin present du köpt till dig själv:) och bukettet du fått var underbar!

Ha en supermysig födelsedag1 Grattis också till det lilla födelsedagsbarnet

Stor kram

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Grattis på födelsedagen! Superfinkudde och underbar bukett - en riktigt bra dag alltså!!?!! :-)

Ha en fin firarhelg!

Lena Kristina sa...

Det där var ju en superb födelsedagspresent. Kudden är underbar

Jag brukar med köpa födelsedagspresent till mig själv hihi.

Det är oftast den bästa (förutom dem som barnen gör förstås)

Till mannen måste jag nästan gå med i affären och peka exakt vad jag vill ha sedan gå ut i afäären medans han betalar.

Inte så charmigt. Fast det har faktiskt funnits gånger som han har förvånat mig och handlat något som jag verkligen gillar utan att jag varit med och styrt upp det hela.....

:D

Ha en bra helg

Kram Lena

Ina sa...

Grattis på födelsedagen Marie! Vilken fin present du fått hi, hi;-) Vad glad jag är att du är nöjd med kuddfodralet!! Är vi månde lika gamla du och jag?
Hoppas du får en riktigt härlig dag med massor av paket, kramar och skoj!!
Födelsedagskramar från Ina

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hipp hipp hurra! Stor grattiskram till dig idag! Du é väl för go, köpa presenten själv och packa in den för att sedan öppna den på rätt dag! Det gör vi förresten varje jul med Lilla Fridolf och Fantomen :D
Underbar kudde, förstår att du vill ha den överallt!
Jättefin bukett du fått av maken!
Ha en underbar födelsedag! och en trevlig helg med god loppistur!
kram
nina

Grinden på glänt sa...

Nej men grattis!! Jag fyller också år idag!! :)

Underbara Små Ting ~Carina~ sa...

Grattis på födelsedagen !

Och vilken jätte fin födelsedagspresent du har fått (av dig själv) som ligger så fin i korgstolen.

Blombuketten är också jätte vacker och jag kan tänka mig att den doftar underbart gott.

Ha en fortsatt trevlig födelesedag och en mysig helg !

Kram Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja må hon leva, Ja må hon leva!!!
Grattis på födelsedagen Marie!
Vilken fin present du har fått!
Ina gör jättefina kuddar och säckar... Jag hade turen att vinna en säck inne hos henne, men den har inte kommit ännu, och jag är så nyfiken på den! Jag har sett den på bild, för hon har visat den inne hos sig...!
Hoppas du får en härlig helg med mycket fina presenter både till dej och Vera!
Kram
Marie

Katarina sa...

Nämen grattis grattis till er båda...:)
Vilka fina blommor..suck...vill haa....
Jag brukar få 10-pack från Coop...suck...
Kuddfodralet är helt underbart....nästan lika fint som Veras fötter......fniss....åååå så söta!
Lika vackra bilder som alltid här hos dig...kram o trevlig kalas helg nu då.
Katarina

Kristin sa...

Hej Marie, och GRATTIS PÅ DIN DAG!!!! Ännu ett år visare, vackrare och klokare, eller hur!?! Kram till dig och vilken härlig present. Jag gjorde ett liknande grepp i år, beställde ju en klocka och julboken åt mig själv som jag sedan "får" av S och barnen...

Ina är jätteduktig med sitt målande på tyg. Det blir verkligen superfint.

Kram och ha en skön och rolig helg och lycka till med kalasandet!

/Kristin

Annas Vita Hjärtan sa...

Grattis vännen!

Hoppas din dag blir full av överraskningar och mycket fika...hihi
Ha det så gott i helgen!

Kram Anna

Lilla huset på prärien sa...

GRATTIS MARIE!! Din födelsedag minsann - då hoppas jag att den blir extra mysig o skön och att det sen fortsätter hela helgen genom! :)

Vilka underbart vackra blommmor också!!

Kram Jenny

Malin/Vita hjärtan sa...

Stort grattis! Kuddfodralet är jättefint. Du har det så otroligt fint hemma. Så vitt =) Min sambo förstår inte varför allting ska vara vitt =)
Kram Malin

marie sa...

Hej Marie!
Har så mycket att stå i just nu så jag hinner inte skriva nåt långt inlägg, har nog min mest jobbigaste men också spännande vecka framför mig. Jag vill önska dig ett stort GRATTIS på födelsedagen och ha en trevlig helg! Vi kanske ses nästa lördag???
Kram

Mrs W sa...

Stort grattis!! vilken fin present du gav dig själv :-)

Tina sa...

Hipp hipp Hurra för dig Marie idag! Vilken ljuvlig present du gav till dig själv...och buketten var SÅ FIN... Ha en härlig helg. Kramis Tina

Vit Spets sa...

Grattis Marie!
Ljuvliga gåvor... & buketten var så vacker!
Ha en underbar kväll & helg
Kramisar från mig
//Siv

"M" sa...

Grattis till er båda...jättefin present du köpt till dej själv...kram

Saramedflera sa...

Grattis till dig! Fint kuddfodral.
Kram Sara

Liten Bod sa...

Grattis både till födelsedag och inköp! Hennes kuddar är verkligen fantastiska! Buketten var också så vacker. Kram, Tina

Lilla Blanka sa...

GRATTIS gumman!!!

Åh Inas kuddfodral är underbart..jag är också helt förälskad i dem..!

Det passar så bra i korgstolen där.

Oj vad snyggt det ser ut med golven också, så ljust och vackert.

Kram på dig Marie, hoppas helgen blir jättefin och att vi ses nästa helg! :)
Mia

Lilla Blanka sa...

PS J:s bukett går inte av för hackor heller...ljuvlig!

Millan sa...

Grattis på din födelsedag!
Vackert kuddfodral du fick ;)

livetpåfyran sa...

Grattis grattis!!

Att du kunnat hålla dig utan att öppna paketet...va fint det var, suck.

Ja din gubbe vet ju vad du gillar:)
buketten var ljuvlig. Ha ett trevligt kalas, kram Pia

Anonym sa...

Grattis Marie! Ha ett härligt kalas på söndag. Vi ses! /Vännen Maja

MY WHITE COTTAGE sa...

Här kommer en jättegrattiskram till dig vännen! Tyckte du gjorde helt rätt som köpte dig ett kuddfodral - det är superfint!!! För att inte tala om den fina buketten du fått av din J... Han vet vad du gillar! :)

Önskar dig en toppenbra helg!
Kram Jenny

Millas hem sa...

Ett jättegrattis till dig!

Bra att köpa presenter till sig själv...kan liksom aldrig bli fel! :)

Ha en mysig kväll!
Camilla

Lilla Blå sa...

Vilka fina kanelkors du har gjort. Nu blir jag pysselsugen. Det var lite nytt. Många fina bilder har du på din blogg.
Ha en bra helg

Kram @nette

Liza i pepparkakshuset sa...

Stort grattis på födelsedagen! Vilken vacker bukett och kudden var jättefin!

Ha en mysig helg
Kram Liza

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Ha den äran på den stora dagen!! underbar kudde och bukett...
Jag har ej mått så bra de senaste månaderna därav min frånvaro men hoppas på en vändpunkt nu jag har bara kikat in hos alla ha en riktig god helg kram Maria

Jema Rose sa...

HAPPY BIRTHDAY TO YOU!!!

: )

Underbart kuddfodral..!

Trevlig helg!

Kram, Jenny

<3

Hem och Lycka sa...

Å så fint! Den där kudden var du väl värd, grattis på födelsedagen! kram

Lovilin sa...

Hej!

Grattis på födelsedagen!! Hoppas du får en bra dag!
Tänkte bara kolla om det var ok att jag lånade en av dina bilder? Ville göra ett inlägg om min son i min blogg som också har födelsedag idag. Hoppas det var ok, har såklart talat om att bilden kommer från dig och länkat.

Ha en bra helg!
Linda

Lallis - liv och leverne sa...

Grattis på födelsedagen. Hoppas att dagen har varit fin och att kvällen blir precis som du vill.
Kram Lallis

Loppisliv sa...

HIPP HIPP HURRA...Det är ingen vanlig dag för det är Maries födelsedag :-) Grattis vännen, och grattis också till lilla Vera. Åhh en sån fin födelsedagspresent du gav dig själv, kuddfodralet är ursnyggt, hon är så duktig Ina. Trevlig helg. Kraaam Paula

Marit`s vita skrin sa...

Stort grattis Marie.
Vilken fin present du fick ;)
precis en sån du ville ha va?

En sån vill jag oxå ha, undrar om jag ska visa karln, eller om jag ska göra en Marie:)

Kram från mig /Marit

Karin sa...

Ja må hon leva, ja må hon leva....
Grattis på din födelsedag! Det är bra att passa på att köpa något man vill ha, och den är verkligen jättefin din kudde. Passar perfekt hos dig! Jag måste nog in och kika där.

Ha en fortsatt skön kväll och helg!

Många kramar
Karin

Nettan sa...

Ja må hon leva...Stort grattis på födelsedagen! Hoppas du haft en riktigt fin dag och får en undrbar helg! ..fint kök du har!!
Kram Nettan

Anneli sa...

Hej, Marie!

Ett stort grattis till dig! hmmm...jag tror visst att vi är samma årsmodelll...det e fina grejer det;)!!
Du gjorde rätt som unnade dig något riktigt fint på din födelsedag - hoppas att du får en superhärlig helg med din familj!!

KRAM

Grodmamman sa...

Stort grattis på födelsedagen! Hoppas att dagen varit bra!=)
Kudden var ju jätte fin och buketten underbar!
Kram

Ida sa...

Grattis grattis! Hoppas du får en fin födelsedag med mycket firande i helgen med dina nära! Mvh Ida

Camilla sa...

Stort Grattis Marie!!! Jag har inte glömt bort dej, bara haft fullt upp. Mail kommer snart!!

Kramar Camilla

Inspiration i vitt sa...

Grattis till dig vännen och du är att rolig du som slår in dina egna paket hihi.
Ska oxå på loppis på lördag får väl se om det görs några fynd?
Kram på dig/Ingela.

Hjärtat Mitt sa...

En stor grattiskram från mig!
Så underbart att köpa present till sig själv. Då blir det ju precis det man vill ha :)
Hoppas på god loppisjakt i morgon.

Kram Mari i Marieholm

Home No.1 sa...

GRATTISKRAMAR Annica.

Fru Sirlig sa...

Marie, Stort grattis på födelsedagen så här i elfte timmen...

Hoppas att din dag varit bra och att ni får ett trevligt kalas du och Vera på söndag.
Kudden och buketten är verkligen superfina!

kram

hemtrevnad marie sa...

Grattis ...i efterskott får man väl säga så här dags!!
Fina presenter både från dig själv och mannen!
Ha en härlig helg!
kraaam

Tårtsmulan sa...

Ett STORT GRATTIS i efterskott :)
Vilken fantastisk kudde.
Hoppas du får en mysig dag idag.

kram!

Drömmar och verklighet sa...

Grattis på födelsedagen Mycket klokt att köpa present till sig själv Då får man ju det man vill ha :-) //Kram Carina

Gúa sa...

Hej min käraste Marie!
Mitt största GRATTIS i efterskott på födelsedagen!
35...eller?!
*Roligt*

Vilken UNDERBAR present du köpt till dig själv! Kudden är verkligen bedårande! Sååå duktig hon är Ina, jag är verkligen så imponerad!
Och alla bilder av alla vackra saker som du visat den sista tiden, alltså du är så himla duktig på allting du gör och du gör mig såååå GLAD Marie!
TACK!

Samtidigt som jag tackar så hjärtligt för din varma kommentar!... så önskar jag dig en mysig varm dag av firande.

Största kramen min till dig..alltd!

mmm...vad de fina blommorna doftar ljuvligt..:)

allt o inget med jeanette sa...

Grattis grattis!!

Bra val av present!! :)
Man kanske ska lägga en order som kommer lagom till födelseda´n Hihi!
Ha en härlig dag o helg!!
Kram Jeanette

Stämningsfullt sa...

Hej!
Stort grattis i efterskott :)
Det var verkligen en fin present du gav till dig själv :)
Underbar bukett du fick också!
ha en bra dag.
Kram!

Zizzi sa...

Grattis på födelsedagen!
Kram cissi

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Ditt hem är som ljuvaste ögongodis.
Kram Lotta

alidas sommaräng sa...

Grattis på födelsedagen! Jättefin kudde och buketten är helt underbar helt i min stil!! Ha en bra helg! Kramar Laila

lotta sa...

Hej grattis...fin kudde du gav dig själv!!Härligt att ge sig själv presenter..då får man det man vill ha.Var hittar man de fina snöbären?? Kram lotta

LantlivsAnette sa...

Åhhh, du, det är det bästa, att handla nåt riktigt fint åt sig själv !! Det gör alltid jag också...ingen kan ju riktigt veta precis vad man vill ha...
Som idag, jag hämtade min ljuvliga silverring som jag har beställt, en stooor ros som jag ska ha på pekfingret, jag har slagit in den och ska öppna den på Julaftons morronen, så ska jag ha den på mig till jul...lite knasigt kanske en del tycker, men jag brukar unna mig själv nåt sånt till Julen.. ;)
Idag har vi möblerat i Vardagsrummet, jag ska fota och visa lite sen..
Ha nu en riktigt fin Födelsedag och jag önskar dig GRATTIS min bloggvän !
Kram Anette

Lydia sa...

Vill passa på att berömma dig för din fina och inspirerande blogg, jag återkommer hit ofta. Välkommen att titta in på min nya blogg Lydias Gröna Fingrar.
Kram från Lydia

Nygammalt sa...

Grattis Marie!
Vilken tjusig födelsedagspresent du har köpt till dig själv! Verkligen jättefin.
Gillar såklart din fina blomma också, han vet vad du gillar =)

Må så gott!
Kram från mig.

Rosengårdens Inredning och Nicke´s Egna sa...

Heej!
Grattis, Grattis...hoppas din födelsedag var bra....

Varma kramar från mig/ Malin

Hulda sa...

Gratulerer så mye med gårdagen, Marie! Så vakker pute du har kjøpt til deg selv. Den passet så godt i den hvite kurvstolen på kjøkkenet. Ser fantastisk fint ut hos dere.

Tulipa sa...

Stort Grattis i efterskott!
Visst är det bra att köpa presenter till sig själv. Det blir ju inte fel då! Jag kör mycket med den taktiken!
Ljuvlig bukett.
Kram Tulipa

My Lovely Things sa...

Hej vännen!!
Grattis i efterskott!!
så otroligt vackert kuddfodral!!
Här är så mycket nu..jag packar, packar upp.bär river ..m m..
Nu är ett rum delat..Min pappa och farbror har byggt en vägg mellan rummen..så det har blivit två rum..
sen så ska golvet målas..väggar kläs i panel..m. m..Ja det är mycket att fixa..vi skyndar oss så mycket vi kan så vi kan flytta in!!
Vi hörs..
kram anna

johanna sa...

Gratis goa du!!!! Skönt att höra att fler gör som jag ,köper en paket till mig själv=)
Hoppas du får en underbar kväll
Kraaaaam

Cecilia sa...

Grattis i efterskott!!
Vilket fint kuddfodral du fick i present ;)
Roligt att du provade brödet-de blev ju jättefina! Det blev ett uppschving av besökare hos mig oxå!
Det är ju alltid roligt,hoppas de kommer tillbaka!

Lycka till på loppisen och med kalaset idag! Kramar Cecilia

Evelinas hus sa...

Hurra, hurra!
Jag har sett dom kuddarna som hon målar, jättefina. Present till sig själv brukar bli bäst..eller om man presenterar det lite fint för någon annan :) Jag fyller också år i nu i dagarna men jag och P är sjuka så det blir inget större firande. Vad fint det är med det vita golvet!!
Ha det bäst.
Stor kram
Caroline

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Ett stort grattis. Kudden var riktigt fin, hon är duktig hon.

Ha det gott. Kram Pirre

Annas skattkammare sa...

Ett STORT GRATTIS i efterskott! Hoppas du hade en trevlig födelsedag och att helgen varit bra. Kuddfodralet var hur snyggt som helst! Det kanske får bli en julklapp till mig själv från henne.. =) Trevlig söndagkväll! Kram /Anna

Linneagården sa...

Grattis Marie!
Sååå fint du har!!

Vilken fin present du gav till dig själv. Man ska unna sig. Jag beställde några saker/julklappar till mig själv igår från Hemma hos dej, fd. Englamaria.
Hittade du något bra på loppisen idag?

Ha det gott. Många kramar /madelene

Guldkant På Livet sa...

Ett stort grattis till Marie och Vera!!! Vilken fin kudde, som du slagit in till dig själv: ) Den var verkligen fin och dessutom hemgjord!! Och en vacker bukett som krydda på allt, hoppas ni haft en bra helg!! Mari.

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!!

Stort grattis till både dig och Vera..hoppas kalaste blev fint!!

men så vacker present duköpte till dig själv... bara njuter av bilderna!!
'
kramar
A-C

milly Garden sa...

Verkligen jättefina! Är sugen själv på att beställa eller varför inte försöka sig på att göra själv!
Krävs en hel de träning för att lyckas så bra som Ina!


Kram Marina

Lina sa...

Hej!
Grattis på födelsedagen! Hoppas att helgen varit bra!

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

NinaH sa...

Grattis på födelsedagen! Förstår du längtat efter få öppna den fina presenten! Läcker kudde! Bra idé ordna det själv!;-)
Js blombukett verkligen fin också!
Hoppas din dag varit fortsatt trevlig!

I ett litet hus sa...

Grattis Marie, hoppas du haft en bra dag! Så vackert med snöbär! Håller dom sig fina länge när man tagit in dom?

Kram Lotta

Jennyshemochharmoni sa...

Stort GRATTIS! Hoppas ni fick en jättefin dag! Både buketten och kudden var helt underbara! Stor KRAM

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
Idag kan du se väggskåpet på plats hos mig, det jag köpte av Lena på Lustfyllt...
Ha det gott
Kram Anette

Majas mammelucker sa...

Hej Marie!
Ett stort grattis i efterskott till dig och Vera hoppas era dagar blev någonting speciellt..
Kuddfodralet är såååå underbart fint..ett sånt skulle man önska sig av tomten...Ha en bra vecka! Sköt om dig!!
Kram Maria

Designe sa...

Superfint kuddfodral! Grattis till dig! Ibland är det bra att köpa sina egna presenter! :)
Så fin bukett oxå!
Kram

Fransk inredning sa...

Grattis! Jag har alltid beundrat ditt hem,du har det jättefint! Kram Susanne

En Doft Av Lavendel sa...

GRATTIS i efterskott till er!!!
Vilken underbar bukett!!!

Kraam från B