söndag 30 november 2008

Hemma igen!

Nu har det varit tyst på min blogg i många dagar, anledningen är att vi har befunnit oss i Danmark. Vi har som tradition sen minst tio år tillbaka att alltid åka dit innan jul, mysigt! Vi har besökt många fina ställen, men jag har endast fotograferat på Honning & Flora. Så här följer en bildkavalkad från ett otroligt vackert julpyntat Honning & Flora. (Klicka gärna på bilderna så ni ser allt lite bättre.)
k
k
l
k
k
k
k
k
k
Hoppas att ni alla har haft en riktigt fin första advent och att ni får en bra vecka! Tänk, imorgon är det redan 1 december. Nu ska här julpyntas i veckan som kommer!!!!
k
Kramar Marie

45 kommentarer:

Romantiska Hem sa...

Men himmel det är inte sant vad vackert det verkar där! Jag VILL DIT!! Kram Petra

Hem och Lycka sa...

Underbara bilder! Jag hade hemskt gärna velat besöka H & F vid juletid men det blev tyvärr inte tid för det. Har du hört nåt av dem om de fått sålt butiken?

Och vad shoppade du? ;-)

kram

Saramedflera sa...

Suck så mycket fint!
Önskar dig en fin vecka.
Kram Sara

Lilla huset på prärien sa...

Åh Marie - vilka underbara bilder! Lyckost dig som fått komma till alla de fina danska ställena! Fick du med dig någonting fint hem? Det fick du säkert...

Själv är jag glad för jag kom faktiskt iväg på lite julmarknad idag både hos Mölle Krukmakeri och hos Slottstallet :)

Ha en skön kväll!

Kram Jenny

Viola sa...

Hej Mari, ser att ni haft en härlig vistelse, har aldrig varit där så det står högt upp på önskelistan, Mari och jag hade en mysig dag. Vi gjorde många loppis fynd framför allt i Husqkvarna och lustfyllt var ju en härlig upplevlese, och vi kom verkligen i adventsstämning. Men priserna...några småsaker fick ändå följa med hem. Titta in och var med i min butiks utlottning. Jag firar olika saker ...kram VIOLA

Jema Rose sa...

Helt underbar butik verkar det som..!

: )

Kram, Jenny

<3

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härlig tradition och härlig butik!
Önskar dig en härlig pyntvecka!
kram
nina

Vitt och nött sa...

åh vilket underbart ställe å befinna sig på :) vackert!!

hoppas du också haft en trevlig första advent!

Kram!

Radhusdrömmar sa...

Åh!!! Vad mycket fint! Förstår att du haft det bra!

Kram
Johanna

Mamma C sa...

Vilken trevlig och mysig tradition ni har. Många fina och härliga bilder.
Kram Mamma C

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Underbara bilder:)
Susanne

Prillig sa...

Snacka om att bli shoppingsugen! Hur mycket köpte du?

Britt

Kerstin sa...

For en herlig tradisjon=)

Og i disse flotte butikkene da. Misunnelig jeg.... nei ikke i det hele tattO)O=)

Nydelig=) Klem Kerstin

lottens vita och gröna sa...

hej marie, oh vilken fin tradition du och din man har, att göra nåt på tu man hand är viktigt tror jag, dt är lätt att hamna i vardag och lite vardagsgnat och sånt motverkar sånt är jag alldeles övertygad!
vilken affär dt där är, har ju klickat som n dåre nurå, men vad handlades, nyfiken i en strut! ha det allra goast vännen! varmkram lotten

Ragnhild sa...

Så vakre bilder du har i bloggen din. Sukk..
Jeg legger inn en link hos meg.

Dubbelörnen sa...

När jag jobbade på flygbolag så hade jag som tradition att alltid besöka Köpenhamn innan jul. Det var ljuvliga dagar på Ströget o besök på Illum m fl. Lite smörrebröd o snaps på en liten restaurang o sedan glögg på en rökig bar. Vilka underbara minnen!

livetpåfyran sa...

Åh vilken mysig tradition!

Affären är ju ljuvlig...Ja inte klockt att det är december redan nu får det allt komma lite snö och bli frost! Mina barn vill åka pulka och längdskidor...

Ha en fin start på din vecka, kram Pia

Ann-Catrin sa...

Oh så härlig tradition.. Danmark i juletid..kan det bli bättre och vackrare..
underbar bilder som jag förstotade naturligtvis!!

Ha det gott
kramar
A-C

Evelinas hus sa...

Hej,
Ja just ja du var ju där förra året vid den här tiden. Vad mysigt!
Massa mulliga bilder du visar också. Jag har dregglat och tittat på lustfylltbilderna flera gånger :)
Ha en bra vecka,
Kram Caroline

Anna sa...

Fantastiska bilder!
Vilken härlig tradition. Tror jag ska börja med nått liknande.
Adventskramar
Anna

Millas hem sa...

Förstår att ni haft det mysigt! Bilderna talar liksom för sig själva! :)
Kram

Inspiration i vitt sa...

Hej Marie, jag är glad för din skull och lite avundsjuk oxå att du fått se H & F i julskrud, så kul och vilka fina bilder du visar oss tittar om och om igen på dom.
Vilken tur att det finns fler än jag som inte hunnit pyntat hemma jag gör oxå det senare i veckan, ja så är det men det blir ju jul åndå eller hur.
Kram vännen/Ingela.

Marit`s vita skrin sa...

Jag är lika nyfiken somm alla andra. Vad köpte du.

Egentid bara med varandra är jätte viktigt. Det prioriterar jag och min karl oxå. Man får inte glömma bort romantiken när man fått barn.

Jag har startat en ny tävling om du vill vara med ;)

Kram kram

Fru Sirlig sa...

Hej Marie!

Förstår att du kommit i julstämning och vill sätta igång och pynta nu!! Vilket underbart ställe, dit skulle jag vilja åka någon gång. Vilken ljuvlig stämning.

Må så gott, ser fram emot att se vad du pysslar till framöver;)

Kram Heléne

Millan sa...

Verkar vara en bra tradition tycker jag, mysiga bilder.

Ha en skön vecka!

Ett hus i vitt sa...

Åh så härliga bilder du visar!! Och vad avundsjuk jag blir på dig som varit i Danmark :-). Suger i mig all butiksinspiration jag kan få nu med min egen lilla gårdsbutik. Tack för det :-). Hoppas att du har haft en riktigt fin adventshelg! Kram, Anette

Hulda sa...

Så herlig et sted, Honning og Flora. :) Virker veldig stort der, er det et helt hus som er butikk?

Lena Kristina sa...

Vad mysiga bilder du visar. Det är så härligt med folk som tar bilder i såå inspirerande afäärer som vi andra får njuta av.

Lycka till med allt pyntande

Kram Lena

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Välkommen hem igen! Vad mysigt ni har haft.

H&F i juleskrud ser alldeles underbart ut...åh nu längtar jag tillbaks dit :)

Bilderna är såå fina..underbart!

Var bodde ni någonstans förresten?
Jag tänkte försöka få med N på en liten visit, men vet inte nåt mysigt ställe att bo på nu vintertid...

Kram och ha en fin vecka!
Mia

Vit Spets sa...

Välkommen hem!
Så himla mysigt att få åka dig & bli inspirerad... tänk någon gång skall jag oxå dit :)

Måste tillbaka för att förstora upp bilderna...
Sköt om Dig & de dina...
Kramis
//Siv

Annas Vita Hjärtan sa...

Men åh vilken tradition ni har. Så mysigt att åka över till Danmark på julinspiration...myyys.

Jätte fina saker i en underbar miljö, tack för att vi får följa med.

Kram Anna

Katarina sa...

Ååå så mysigt!
Vilken härlig tradition....jag som inte ens kommer dit vart 10.e år....
kan tänka mig att man vill köpa precis allt....:)
Ha en härlig vecka!
kraaaam

C De-sign sa...

Hej
Vad härligt med en helg i Danmark, och tack för att du delar med dig av dessa fantastiska bilder.... så fint! Ska bli spännande att se ditt pyntande i veckan! Kramar fr C

Malmkakan sa...

Ojj vad vackra ting och vilken härlig tradition ni har!
Kram, Cecilia

Marie sa...

Vilken mysig butik, dit vill jag :)

Ha det gott i adventsstöket!

Nygammalt sa...

Vad roligt att ni har fått komma iväg till vackra Danmark. Och alla dessa ljuvliga affärer som finns där... härligt!

Kram.

Nygammalt sa...

Vad roligt att ni har fått komma iväg till vackra Danmark. Och alla dessa ljuvliga affärer som finns där... härligt!

Kram.

Annas skattkammare sa...

Hej marie!
Ser helt underbart ut på Honning och Flora och det låter så härligt med en tripp till Danmark!
Ha en skön vecka med ditt pyntande!
Kram /Anna

Tulipa sa...

Vad härligt med ännu ett Danmarksbesök!
Du fick bilder utan människor med!
Det är ju inte alltid det lättaste.
Ha en skön ny vecka i julstämningens tecken!
Kram Tulipa

Mitt Östergården sa...

Å vilken härlig butik, och vilken kul tradition. Besöker din blogg för första gången. Vilka härliga bilder du har och vilket vackert hem. Jag lägger nog upp dig på mina favoriter om det går bra!
Har nyligen lagt upp en blogg själv. Och blir så inspirerad av alla bloggare.
Ha en härlig vecka!
Kram Helen

Loppisliv sa...

Godmorgon Marie! Hur går det med julpyntandet?? hihi....Ohh har du varit på Honning og Flora igen, lyllo dig :-) Så mycket fint de har, ser en massa saker som jag skulle vilja ha, nu längtar jag tillbaka jag också. Ha en härlig vecka

Sara sa...

Så fint, var ligger detta Honning och flora? Kanske inte har så långt dit härifrån Svedalatrakten...

latara sa...

Hej Marie!

Så mitt kök får tummen upp av bloggerskan bakom Vita Ranunkler? Jippiii! :-)

Vet du vad det negativa med din blogg är? Jo, att jag fastnar. Det går liksom inte att kolla in de senaste inläggen och nöja sig med det - när jag är här börjar jag så gott som alltid att bläddra bakåt. Först spanar jag in de förra julinläggen, sedan rullas det fram och tillbaka mellan ALLA inlägg och det tar en evighet..! :-O

Jag får alltid en sådan lust att möblera om när jag besökt din blogg och även om det är bra träning (läs: muskler) tar det tid det också *fniss*

När Ann-Catrin (Fint hemma) visade foton från julskyltningen i London blev jag otroligt sugen på att åka dit direkt. Vi satte oss och letade resor, men sedan tog min inre feglort över och jag kom fram till att jag inte vågar flyga två gånger på så kort tid. Kanske skulle vi ta tåget till Köpenhamn i stället? Det visade sig vara ett billigare och miljövänligare alternativ, men december är en fulltecknad månad i kalendern, så det blir ingen resa. Däremot tror jag att jag gör som du, låter det bli en tradition att åka till grannlandet innan jul, med början nästa år.

Underbara bilder, så mycket man vill ha, helst allt och framför allt på en gång!

Ha det riktigt bra!

Kram, Karin

My Lovely Things sa...

åh så vackert!!

förstår att ni måste ha haft en underbar helg..
jag vill dit..
ha det så bra..
kram anna

Liza i pepparkakshuset sa...

Vilken mysig traditon. Det ser jättefint ut

Kram Liza