tisdag 18 november 2008

Siffror

Förutom allt som har med inredning att göra så älskar jag att läsa. Detta har varit ett stort intresse ända sedan jag var liten och jag kan inte tänka mig ett liv utan böcker. Har alltid gillat text, siffror och bokstäver även i inredningen och just nu är jag helt kär i mina sifferstämplar från Panduro. Så i år är risken stor att det blir mycket julpyssel med just siffror på i vårat hem, som t.ex här på snäckskalen.
k
Mitt sifferstämplande resulterade även i några sådana här, vad man nu ska kalla dem. Hängde upp några i eucalyptusgirlangen när jag skulle fota. Nu har de dock fått komma ner igen, vi får väl se vart de hamnar till slut. Ååååh, nu har det verkligen börjat klia lite i fingrarna efter att få börja pynta till advent, tur att det inte är såååå många dagar kvar nu, hihi.
j
Ha det bra! Kram Marie
k
Ps. Det var många som ville veta vart man hittar den vackra butiken Lustfyllt. Den finns i Habo kommun några mil norr om Jönköping, karta hittar ni här!

59 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Jamen visst är det fint med siffror och bokstäver - de är ju så vackra!

Kommer absolut att åka förbi Lustfyllt så snart jag bara kan och hoppas verkligen kunna komma och hälsa på dig snart :)

Kram Jenny

Inspiration i vitt sa...

Hej Marie,så mysiga och fiffiga pyntsaker du gör och vad fint med siffror på. Allt med text och siffror på saker är så fint vare sig det är på tyg eller porslin och trä ja det är vackert på allt tycker jag.
Ha en fortsatt skön vecka kram/Ingela.

Sussi sa...

Kalligrafi som betyder vacker skrift är spännande och vackert!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Åh, så fint, Marie! är det husets byggnadsår?
Det liar no i mångas fingrar ordentligt mycet just nu, hihi.
Må så gott!
kram
nina

floralis sa...

TACK för inspirationen! Jag längtar tills jag också får tid över att pyssla... till helgen... : ))

Toodiloo!

Anneli

Tårtsmulan sa...

Så fint och mysigt du gör, roligt med stämplar.

kram!

Lena Kristina sa...

Både siffror och vacker text älskar jag.

Jag kommer ihåg när jag var liten och gick i skolan att folk tyckte jag skrev vackert och jag tyckte mycket om att skriva

Jag har med lite planer inför första advent liknande ditt med text och siffror, kika in då får du se :D


Kram Lena

LantlivsAnette sa...

Gomorron Marie !!
Här har du en till som stämplar siffror överallt..hii..hii..
Dom är sååå fina stämplarna, jag har också köpt dom..
Så jag har rullat strutar o annat och stämplat..
Jag ska visa sen vad det blev..
Ha det gott
Kraam Anette

livetpåfyran sa...

Siffror och bokstäver ÄR vackra...jag älskar också att läsa och har just startat upp med en ny bok. För mig som gillar att vara i farten passar det verkligen som motpol i mitt liv att läsa...
Stämpla vidare bara.hihi
ha det gott, kram Pia

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Så fint! Jag gillar det grafiska, så siffror och bokstäver ingår absolut där:)
Susanne

Vit Spets sa...

Godmorgon Marie!
Vilket ljuvligt pyssel... Du skapar vackra saker av allt Du tar i... här skall pysslas till helgen :)

Ha en underbar dag
//Siv

Nettan sa...

Håller med dig, är oxå galen i siffror och bokstavsstämplar! Jättefina grejor du gjort! ..nedräkningen har börjat!;-)
Ha en bra dag!
Kram Nettan

envilsenloppa sa...

Åh vilket underbart och "enkelt" pyssel !!
Jag har oxå pysslat med snäckskal men lite annorlunda .
Jag är så dålig på att visa upp mitt "tjafs" , jag får nog släppa lite krav på att det ska vara så perfekt .
Ha det gott Marie !! Tack tusende gången för att du delar med dig av ditt vackra !!
Kram/Lotta

annashusidingtuna sa...

Håller med om att det är kul med siffror och bokstäver.
Minns när jag gick på lågstadiet och vi fick testa en sån där gamal bläckpenna som man doppade i själva bläcket jag skrev som bara den och gjorde filurer.
Ska nog försöka införskaffa en sån kom jag på nu.
Kram Anna

Saramedflera sa...

Hejsan

Så fina "saker". Visst är det härligt att det snart är advent!
Kram Sara

Tina sa...

Så fina saker du har pysslat ihop, Siffror är så fint till julen. Kram Tina

Zizzi sa...

Om du sätter upp en krok på väggen eller nåt så kan du göra siffer-skyltar 1-24 och vips! så har du en egen adventskalender!
Kram cissi

Under en vind sa...

Mysigt med bokståver och siffror i inredningen!

Här drog mannen igång med renovering av sista varadgsrumsdelen i helgen...det blir knappast klart till första advent men åtminstone före jul...snart är den blåmönstrade tapeten ett minne blott...

Ha en go dag! Kramar!

linnea-maria sa...

Himlar vad snyggt. En adventskalender! Ha en vacker dag/linnea-maria

Dubbelörnen sa...

Så läckert du har pysslat! Måste också införskaffa eucalyptuskvistar. De är verkligen dekorativa.

Lustfyllt ligger redan på min lista för ett "måste-besök". Såg även reportaget fr hennes hem. Underbart!!

Visst är det ändå skönt att det bara är dryga veckan kvar till advent? ;)

Kramar

Elzie sa...

Vad du pysslar fint. Och böcker är ett måste för mig också. Samtidigt som jag stickar så läser jag bok. Har alltid funkat och gör så nu också, ha, ha.
Ha en bra dag.
Kram Elzie

Liza i pepparkakshuset sa...

Det är verkligen snyggt med bokstäver och siffror. Fint pyssel!

Ha det bra
kram Liza

Anneli sa...

Hej!
Här en till som bara älskar både siffror och bokstäver...just nu håller jag på att botaniera bland alla miljoner olika teckensnitt för att hitta den bästa till en text jag tänkte skriva på kontorsväggen...
Du är så enormt duktig på att pyssla - och framför allt kommer du till skott med att förverkliga dina idéer till skillnad från oss många andra:)

Ha en skön vecka, en KRAAAM

torntoppen sa...

Åh vad jag älskar din blogg! Den är så inspirerande och du tar så fina kort! Klart att du kan jobba i en sådan miljö varje dag någon gång! Drömmarna gör att du styr ditt mål dit! Jag vet att du kan och att du skulle lyckas!

Bamsekramar sandra

Designe sa...

Åh va fint! ja det är lite kul med både siffror och bokstäver i inredning faktiskt! Du är sååå pysslig och duktig!
Kram kram :)

Jen sa...

Tittar in och önskar dig en trevlig lill-lördag!
Ha det gott! / Jen

H elle K sa...

Så vakkert og enkelt... Nydelige bilder fralustfyllt, skulle gjerne vært der en tur... Ha en fin kveld. Kristin

hvorfor ikke... sa...

Ooohh! Jeg er såååå enig med deg, både når det gjelder bøker, bokstaver og tall. I love too!
Virkelig dekorativt, det kan du bare fortsette med!!!!
smil Torunn

Annika sa...

God kväll Marie.
Vilket fint pyssel med siffror du gjort... Det är verkligen vackert med bokstäver och siffror... Nu är det inte långt kvar till advent.. fast först har vi skyltsöndag på Söndag som vi här i familjen ser fram mot... Det fattas bara lite snö så blir det nog riktigt stämningsfullt....
Kram Annika

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Ja jag förstår att du e nöjd... De är sååå fint.. Och eget pyssel..
Kram Linda

Hjärtat Mitt sa...

Pysslet med siffrorna blev jättefint.
Så fortsätt i den stilen :)

Kram Mari i Marieholm

Lilla Blå sa...

SAmma här. jag älskar att skriva, läsa m.m. Jag håller på att skriva en bok som jag vill försöka få publicerad.
Fin och mysig blogg du har.

Kramar @nette

i et lite rødt hus sa...

Alt du gjør er så vakkert, og jeg suger til meg av all inspirasjon du gir!
Ha en fin dag:)

Tulipa sa...

Du kan verkligen konsten att göra vackert hela tiden!
Kram Tulipa

Lina sa...

Hej!
Ja, du är nog inte ensam om att längta till advent nu! ;- )Börjar bli lite stressad för hur vi ska hinna med alt?! Den här helgen är vi inte hemma, och nästa helg har vi tänkt oss ett besök på GEKÅS på fredags kväll, lördag ska vi på kalas och på söndag smäller de ju så att säga...Ja, vi får ligga helt enkelt! De ska ju pyntas både ute och inne...

Dina siffror är så vackra i all sin enkelhet...njuter och inspireras!

Må så gott &trevlig helg!
Kramar, Lina

Hulda sa...

Så flotte tall og pyssel du har holdt på med. Det ble så dekorativt. Du kan jo kanskje henge opp et slikt lite merke for hver dag i advent, da blir det jo som en egen, liten kalender. :)

Karin sa...

Hej Marie!

Du gör alltid så fina saker! Jag skulle verkligen behöva lite pysselsaker. Jag ser fram mot dina olika saker framöver!

Ha en fortsatt kreativ vecka!
Många kramar
Karin

Marit`s vita skrin sa...

Hi hi, vart tror du min inspiration från sängen till bamse-grisen kom ifrån.

Godjul-skylt tävlingen blev så populär så jag tror jag ska ha en till, kanske ska ta en vid advent.
Är du med då?

Jätte fint pyssel med siffror, den där stämpeln ska jag allt kolla in på panduro.

Kram på dig

Laeriss sa...

Une jolie idée à retenir. Merci pour le partage !

Moderncountry sa...

Hei gode vennen!!

Neimen, det er jo ikke klokt, jeg har laget presis likedan!! Ja, nesten da.. Jeg kjøpte jo mine stempler også på panduro og det var dem jeg brukte på min røffe Julestrømpe som du kanskje husker ;) Panduro har mye fint og man blir alltid så sugen på å pyssle når man blar gjennom katalogen.
Jeg har nettopp tittet på bildene fra Lustfyllt, det er helt underbart vakkert der!! Hjelpes..jeg blir ør i hodet, hihi..Hvor ligger Gamla Ladugård? er det enda nærmere enn den første? Ja, du vet jo hvor jeg bor ikke sant?
Jeg har spart noen penger og vi skal ta en tur før Jul. Snakket med Johan på mail her om dagen. Spurte om de ikke hadde noen gamle franske skap og det hadde dem. Til min keramikk selvfølgelig. Jeg gleder meg en hel masse!!

Håper du har en god uke, kos deg med pyssel!
Klemmer!!
Aina

Hem och Lycka sa...

Såå fint du pysslar, allt du tar i blir verkligen vackert! kram

Guldkant På Livet sa...

Så himla fint du har hemma och vilken fina siffror, från Panduro!? Mari.

Guldkant På Livet sa...

...glömde ju skriva, vilket ohyggligt vackert ställe Lustfyllt är, man får ju ont i magen!!! Tack för att vi fick se! Mari.

Vitt och nött sa...

va fint du har pysslat!! nä visst ä de tur att det snart är advent!?

va kul med butikstips! habo är ju inte jättelångt från mej. bor du oxå i krokarna?

Kram!

Systrarna vitt sa...

Jätte fina siffror och bilder du visar. Jag blir så pysslig när jag ser dom.
Kram
Marina

Viveka i Bläckhornet sa...

Men de stämplarna bara måste jag införskaffa. Håller med om att det är vackert med siffror. Sen gillar jag texter också.

Kram Viveka

hemtrevnad marie sa...

Supervackert!!!
Sonen har fina stämplar ...kanske jag skulle låna dem....?
Annars är jag ju en klotterfia själv jag, hihi!
kram på dig!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja nu är det bara en vecka kvar till 1:a advent. Och det är snart en månad sen vi var hos Jeanette.
Det är inte klokt vad fort tiden går...
Så härligt med stämplar, det går ju fort och lätt att få ihop lite pyssel med sånt... Det blev jättefint. Och de små hängena kan väl kallas för blog-tags? Såna kan väl se ut på massor av olika sätt...
Kram
Marie

Ann-Catrin sa...

Hallå där Marie!!

tror jag måste iväg till panduro... jag är oxå en sån som bara älskar siffror... oj oj så fint du gör, du är verkligen en inspirationskälla!!

Kramar till dig!!
Ann-Catrin

MiaMaria sa...

Hej Marie!

Ja nog ha man lite dille på texter och siffror bokstäver...det är ju så vackert...

Men du snart är det dags att pynta till advent....

HA´det så gott!
MiaMaria

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Marie!

Hoppas att allt är bra med dig och de dina!
Jag satt precis och tänkte på att för rätt så precis för ett år sedan hade jag just hittat till inredningsbloggarna, och din blogg var min absoluta favorit. Så himla roligt att fortfarande känna lika, din blogg är precis lika underbar nu som tidigare. Du har då verkligen inte tappat stinget det minsta! (Som en annan ibland känner själv...) Jag älskar dina underbara bilder på ditt vackra hem. Ditt pyssel är sååå underbart!
Hoppas att jag sitter här och skriver samma sak om ett år till! :)

Önskar dig en underbar helg!

Stoor kram Hanna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Mycket underbart i den kommentaren, men så är det ju DIN blogg också, och då blir det ju lätt så! :)

Nygammalt sa...

Vad snyggt det blev Marie! Tack för tipset. Panduro ska öppna vid mitt jobb så jag blev mer än glad när jag såg det...och snart lite fattigare ;)

Kram.

Home No.1 sa...

Jaa jag älskar också siffror och text.....he en trevlig helg! KRAM!

mig & alice sa...

Hej Vännen.

Åhhh, vad mycket fint pynt du gjort av siffrorna.

Jag tyckte att det var vackert när de hängde där på kransen....ta inte bort dem :-)!!
Ha det så gott vännen.
Kraam
Melinda

Majas mammelucker sa...

Hej Marie!
Vilka underbart fina stämplar..jag såg dom hos Anette Lantlif oxå...
bra idee..måste nog inhanla såna stämplar...det var jätte fint att hänga sådär som du gjort...
Ha en trevlig helg!!
Kramen Maria

eva sa...

hej!! så fina saker du gjort!! jag vill åxå ha en sån stämpel och pyssla med...och du varför vänta med julen..jag har redan börjat...det är såååå mysigt kram kram från www.evapinglans.webblogg.se

Jennyshemochharmoni sa...

Det är alltid lika fint och pyssligt att titta in hos dig Marie! Hoppas du får en riktigt mysig helg! KRAM

selene sa...

Vilka underbara bilder! Så mycket fint pyssel du gjort...Mycket inspiration på en gång!