fredag 21 november 2008

Stjärna

Nu har jag faktiskt börjat att pynta lite inför advent, iallafall med lite mossa, hyacinter och annat grönt. Den här stjärnan klädde jag med mossa häromdagen, planerar att kanske ha den ute framöver, men så länge får den stå här. Lampetten som hänger ovanför fyndade jag på loppis för ett bra tag sedan, nu äntligen har den kommit upp på väggen.
k
Spegeln är ett av mina absoluta favoritfynd någonsin, inköpt på loppis i Danmark i somras för noll och ingenting. Tänk att det någon tycker är skräp blir till någon annans skatter!!!!!
k
Det finns väl inget mysigare än att tända en massa ljus nu när kvällarna är så mörka.
k
Kortet är framrotat ur mammas gömmor, föreställer några gamla släktingar. Tycker det är helt ljuvligt!
k
Sååå skönt att det är fredag, den här veckan har det varit mycket!!! Vi ska ha en riktig myspys helg och göra ingenting, jösses vad härligt! Önskar alla som kikar in här en riktigt trevlig helg!
l
Kram Marie

56 kommentarer:

Elzie sa...

Vilken jättehärlig stjärna. Stor och vacker. Och du har så fint på bordet.
Hoppas ni får en riktigt skön myshelg.
Kram Elzie

husvidhavet sa...

Så himla mysigt och stjärnan var ju jättefin!
Älskar oxå gamla kort de har en sådan charm som om det var en helt annan värld!
Hoppas du får en bra helg Kram Marith

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej myyyyys Marie!

Vad fint du gör. Hihi den stjärnan har jag också klätt fast i eukalyptusblad.

Kortet är super charmigt.

Ha en mysig helg

Kram Anna

Lilla huset på prärien sa...

Hej Marie!

Vad fint du har pyntat :) Jag har också beställt sådan där stjärnstomme som jag tänkt skulle hänga på mina dörrar in till vardagsrummet. Det kommer bli snyggt :)

Önskar dig en riktigt trevlig helg!

Kram Jenny

Skatan sa...

Hej!

VIll bara titta in och önska en trevlig helg :)

livetpåfyran sa...

Vilken vacker stjärna...tycker en mosstoking som jag.
Jag önskar dig en fin helg, kram Pia

Hem och Lycka sa...

Vad kul att fynda nåt för så lite pengar.. Stjärnan är helt underbar!

Har också börjat fuska lite, satte upp adventsljusstakarna idag... kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja nu är det ju snart advent så nu kliar det lite extra med att få pynta... Jag tog fram ljusslingan igår, och köpte lite fler hyacinter, och lite granris och... ja du ser... man är igång!
Härligt med gamla bilder på släktingar...Hihi, konstigt nog så tog jag fram ett gammalt album med mina anfäder i och lade fram på bordet i finrummet, och det gjorde jag i förrgår, och så fastnade jag där en stund och undrade vilka de var och vad de hade gjort för något... Nu finns det ju ingen att fråga, för min mormor och morfar är borta sedan många år... och inte ens mamma känner igen allihopa!
Kram
Marie

LantlivsAnette sa...

Nämen du !! vad fint du har gjort..jag har också den stommen, hur har du gjort med mossan ? lindar du fast den med ståltråd eller ?
Vi fick hem nua stommar nu till butiken, stora vita hjärtan..kanske man hittar på nåt med dom också sen..
Idag har jag varit o inhandlat vita hyacinter..åhh vad jag vill pynta nu..
ha en skön helg
Kraam Anette
P.s jag håller med dig, kortet på dina släktingar är helt ljuvligt..

Home No.1 sa...

Jättefin stjärna!!!
ha en trevlig helg du med!
Kram Annica.

Forgjengelige ting sa...

Koselig julestjerne!!

Men familiefotoet var virkelig nostalgisk!!

God helg!!

Viveka i Bläckhornet sa...

Men oj vad du är duktig. Så fin stjärnan blev.
Fotot på dina släktingar blev jag helt betagen i.

Ha en skön Helg

Kramar Viveka

Ann-Catrin sa...

men så himla fin... tror du är drottning.. en pysseldrottning!!


ha en underbar hekg..låter ju perfekt att inte ha npågonting inplanerat!!

kramar
A-C

envilsenloppa sa...

Åh jag hoppas verkligen att ni får en sån där härlig myspys helg !!
Här på andra sidan sjön snöar det och oj vilken julkänsla man får på en gång !!
Underbar stjärna du gjort , love it !
Dina släktingar är ju för goa , varför tas det inga sånna där bilder längre .
Man kanske ska satsa på det !?!
Kramisar / Loppan

envilsenloppa sa...

Åh jag hoppas verkligen att ni får en sån där härlig myspys helg !!
Här på andra sidan sjön snöar det och oj vilken julkänsla man får på en gång !!
Underbar stjärna du gjort , love it !
Dina släktingar är ju för goa , varför tas det inga sånna där bilder längre .
Man kanske ska satsa på det !?!
Kramisar / Loppan

envilsenloppa sa...

Ooops , ja jag slänger väl in en kommentar till ;-)
Tredje gången gillt liksom :-D

Magny sa...

heia...
ja vackert, alt sammmen....
men alller mest, spegelen....
lovely weekend to you....

Grodmamman sa...

Vilken fin mosstjärna du har gjort!
Tycker också att kortet är jätte fint.
Kram

Nettan sa...

Jättefin stjärna du gjort..å hela "alltet" var ju fint såklart!!
Kram Nettan

Lallis - liv och leverne sa...

Så otroligt fin är stjärnan. Och bilderna..:)
Kram lallis

Millas hem sa...

Hej Marie!

Jag håller med om att fredagar är riktigt mysiga, arbetsveckan är slut och man är så där gott trött!
Vi har gjort en brasa och ska strax(efter barnens nattning) sätta oss ner och mysa.

Lilla ljuslampetten är ljuvlig. Det ska vara du till att hitta något så fint!!

Mosstjärnan är så fin!

Men är jag förvånad...nej, allt du visar är precis i min smak!
Ha en god kväll!!
Kram Camilla

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Underbar stjärna! Fotot som du rotat fram är för härligt! Mysiga stämningsbilder!
Önskar dig en trevlig helg, vännen!
kram
nina

Maliva`s verden sa...

Wow,for en nydelig stjerne. Der fikk jeg en ny ide.Har lagd masse mose hjerter/bokstaver med hønsenetting rundt. Men nå skal jeg prøve meg på en stjerne.
Go`helg:)
malivasverden

Karin sa...

Godkväll Marie!

Hos dig är det ombonat, varmt och mysigt som vanligt. Jag har mossa ligger för att göra en krans men har inte kommit till skott än. Men i helgen blir det nog lite pyssel tror jag.

Hoppas ni får en skön helg!

Många kramar
Karin

Marina sa...

Jag har inte börjat pynta änu. Vi ska ha kalas i helgen (maken har fyllt år) och till näsa helg pyntas det för fullt. Don stjärna är jättefin! Älskar grönt!

hannas form sa...

Å, så fiiin stjärna du har gjort, så vacker! Gjorde du stomen själv? Hoppas allt är bra med dig...visst är det mysigt att pyssla lite inför advent, ska inhandla lite mer blommor och mossa i veckan. Allt du visar är så fint jämt....du har verkligen öga för det!

Ha en härlig helg!

KRAM
Hanna

Tulipa sa...

hej!
Stjärnan är jättefin!!!
Gillar också det gamla kortet!

Ibland har man tur att någon annans skit kan bli ens egen skatt!
Trevlig helg!

Kram Tulipa

Kerstin sa...

Dette var nydelig Marie=) Herlig julestemning kLem Kerstin

Malmkakan sa...

Din blogg har jag besökt flera gånger men har nog varit blygsam att lämna avtryck innan jag gått. Nu passar jag på att tacka för en varm och inspirerande blogg som jag gärna besöker.
Kram, Cecilia

mali-mo sa...

Nydelig stjerne, en kjempegod ide å lage en sånn, og likte tanken på å ha en sånn på trappen ;)

God helg!

Hulda sa...

Så flott stjerne av mose! Den blir nok fin ute i adventa. Tenk, neste helg henger vi opp lys utenfor, og pynter inne med adventspynt. :) Gleder meg som et barn! Nydelige foto, som vanlig. :) Falt for det bildet av dine gamle slektninger, veldig søtt! Ser vi har samme staker i fattigmannssølv. :) Den lille er så fin!

Hulda sa...

Glemte å si at speilet fra loppemarkedet var nydelig! Skjønner godt du falt for det!

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!
Det är Amanda jag skriver istället för mamma,Vi är i Stockholm och mamma har ont i axlarna , Men hon ville ändå kolla på din blogg.
Hon tycker stjärnan var fin och jag tycker åxo den var fin ..
Hejdå från Amanda ( mamma hälsar)

Loppisliv sa...

Hej Marie! Det kliar alltid i inrednings och pyssel nerven när jag tittar in här hos dig :-) Så himla mysigt du gjort på hyllan. Mossstjärnan var så fin också. Kram på dig/ Paula

Millan sa...

Åhh nu fick jag en underbar ide jag tror att jag har en sån där ful stjärna i plast med belysning som inte funkar men inte blivit släng den kan jag klä men mossa det blev ju så snyggt.

hemtrevnad marie sa...

Vilken vacker stjärna!!!
Älskar verkligen naturens pynt!!
Lampetten och spegeln var jättefina också förstås!
Så skönt men en ledig helg...det var längesedan...här ska målas både rullgardiner och barnstol....
ha det gott!
kramis

Annas skattkammare sa...

Vilken underbar stjärna!! Önskar att jag också kunde få tummen ur och pynta till advent.. men det är lite svårt när man har en liten vovve att ta hand om dygnet runt och när vi tömt ur gästrummet och ska tapetsera där.. det innebär alltså att det är rörigt i hela lägenheten nu inför advent! men jag hoppas på mirakel.. =) Kram /Anna

Ippibacken sa...

Vilken fin lampett tänk att något lämnat den till en loppis, helt otroligt, men det är ju tur att vi har olika smak annars skulle man inte kunna göra såna fynd. Stjärnan var fin, jag ska göra några kransar idag av gran för nu är det dags att börja dekorera.
Kram Susanne

Saramedflera sa...

Hej
Jag har också tjuvstartat lite med grönt och blommor. Men nu är det nära advent,härligt.
Kram Sara

Vitt och nött sa...

va mysigt du har gjort det! stjärnan å spegeln va supersnygga!
nu är det inte långt kvar...Lääääängtar! :)

Ha en skön helg! å TACK för din kommentar!
Kram!

My Lovely Things sa...

Åh så vackra bilder..
stjärnan är så fin..
du har pyntat så vackert..
Hur går det med utbygget..??

Här går dagarna i ett..jag packar upp massor..vet inte riktigt var jag ska lägga all bröte som jag har haft på vinden..just nu knökas ladan full!!
I dag har pappa satt pärlspont på en vägg i köket..så glad jag är för det..
kram anna

Fru Bes Blogg sa...

Jag vill också veta hur du gjort stjärnan, den är ju sååå fiiiin!! Säkert superenkel att göra men men...

/Fina

Useful Art sa...

Jättefin stjärna! Jag vill också börja pynta ... nuuuu! Men jag har en regel - inte före 1a advent så det är bäst jag håller mig till den, tyvärr :)

annashusidingtuna sa...

Helt underbara bilder du visar, du är en sån duktig fotograf.
Du får liksom till stämningen på något vis.
Stjärnan är jätte mysig, spegeln också.
Kram Anna

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Åh så fina bilder du bjuder på som vanligt,har du en stomme till stjärnan? kram maria

Viola sa...

Vilken underbara gammal bild vad härligt att ha den i sin ägo, så vackra bilder med madonnan och din stjärns du gjort utav mossan, hoppas du haft en bra lördag, här har vi haft det så trevligt idag med våra bloggare, Mari coh jag har pratat om att åka ner till Jönköping nästa helg om vädret tillåter, ha en bra söndag, kram

I ett litet hus sa...

Så fin och stor stjärna! Härligt att få klä in sånna i mossa! Synd att det skräpar så! Har hört att man kan speja med hårsprej, så den inte smular och skräpar så mycket. Ska testa det själv nån dag, jag har mossan ute i tvättstugan och väntar bara på tillfälle att ta hand om den!

Trevlig helg! Kram Lotta

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen, joro du prickade rätt dag, varmt tack för gratulationen!

vilken stjärna du är...underbar stjärnmakerska! hihi jag rotar med hos mamma efter både det ena och andra, har med nyligen rumstrerat blan gamla foton!

ha det allra bäst marie! varmkram lotten

Kristina / Vackra drömmar och idéer sa...

Vilken fin stjärna! Den verkligen pryder sin plats på ditt mysiga bord.. Hoppas ni fick en fin helg!

Kram
Kristina

Flyarna sa...

Vilken ljuvlig stjärna, vi har stjärnor som advent tema i år, mina advetsstakar får åka upp på vinden igen.
Ha en underbar anö vecka.
Mvh
Anki www.flyarna.blogg.se

zinkbaljan sa...

jättefin stjärna och mysigt med ljus...
kramar

Annika sa...

God kväll.
Vilken fin stjärna.... Har själv tjuvstartat med pyntningen inför advent.
Ha en bra vecka.
Kram Annika

Marina sa...

Hyacinter ute går bra så länge det itne töar efter att ha varit fruset. Om det fryser så stannar hyacinterna i det läget, raka o fina. Men när det sen blir plusgrader så kan dom säcka ihop. Så antingen ska det alltså vara minusgrader hela tiden eller ska det inte frysa allt för mycket.

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Mycket vacker stjärna! Fint blande dina fina stakar:)
Susanne

Beas barnslikheter sa...

Vackert som i en dröm!

Britt sa...

Hej!
va fint du har det!
Här får jag massor av inspiration!

Britt