fredag 14 november 2008

Trevlig helg!

Kikar in så här på fredagskvällen för att önska er alla en riktigt mysig helg! Den här veckan har varit intensiv och det känns som att jag inte har hunnit med något alls, allra minst bloggen!
j
j
k
Lite saker som finns på en hylla i trapphuset blir dagens bilder. Tycker ni att bilderna känns gula så beror det på att det var så mörkt nu ikväll att jag fick använda mig av en bygglampa för att överhuvudtaget kunna fota, hihi.
k
Ha en riktigt trevlig helg!
Kram Marie

39 kommentarer:

Elzie sa...

Vad fint det var med såna spetskulor!
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie

husvidhavet sa...

Vilken fin spetsboll, jätte mysig!
Ja, jag vet har oxå tidsbrist!
Helt galet vad tiden går fort, vips måste man gå och sova å´ ingenting har man gjort.
Hoppas helgen blir bättre.
Kram Marith

Skatan sa...

Hej och tack det samma! Sitter här och försöker hålla mig vaken. I alla fall fram till nio. Tänk vad de suger musten ur en de små liven...nåväl, det ordnar sig i takt med att dagarna går och man vänjer sig och finner sina rutiner. Just nu är jag dock löjligt trött :) Hittar du på någonting kul i helgen? Loppis? BYgge? Jag får njuta genom allt ni andra hittar på nu en tid.

Sköt om dig och stor kram!

Lena Kristina sa...

Vad fint sdet blev på hyllan. fint med lite blåbärsris.

Visst är det jobbigt med fotandet. man ska bara beredd precisi i samma sekund som solen tittar fram, men hos är det bara farbror Grå som är framme :D

Mysig helg

Kram Lena

Lila sa...

Får även önska dig en trevlig helg! Vi får hoppas på uppehållsväder:).

Jättesöta "julkulor" du visar.

Kramis L

Saramedflera sa...

Hejsan
Kikar in och önskar dig en fin helg. Söta spetskulor.
Kram Sara

Vitt och nött sa...

fina bilder!
hoppas du får en trevlig!
KRAM

Heidi-anitha sa...

Så vakkert... Inspireres av deg:)

KLEMMER WHITE VINTAGE

vitating sa...

Fina bilder som alltid! Jag visar liknande vita bollar hos mig! Det är såå vackert med blåbärsris!

Trevlig fredagskväll! Nu ska vi ta fram fredagsmyset! Vi har precis ätit en god kycklingsallad :-) Snart blir det Idol!
Måste bara säga att jag blir SÅ GLAD när jag ser att du gjort ett nytt inlägg, jag fullkomligt älskar din blogg och du inspirerar mig till tusen!
KRAAAAAMAR Maria

livetpåfyran sa...

Ha en underbart härlig helg!!

Kram Pia

Vit Spets sa...

Gokväll Marie!
Kikar in för att önska Dig & Din familj en trevlig helg!

Vackra inspirerade bilder...

Kramis
//Siv

Nettan sa...

Gör ingenting om de är lite gula..ändå såå fina! Spetsbollen var ju för söt!!
Ha en bra helg!
Kram Netttan

Viveka i Bläckhornet sa...

Så söt spetsboll du gjort.
Ja mina veckor rusar bara iväg.Beror nog på att jag åker in 2-3 dar per vecka och är med de mina i stan.
Men nu är det äntligen fredag med mys och bastu :)...

Ha en skön helg

Kram Viveka

Mrs W sa...

trevlig helg på dig med :-)

Moderncountry sa...

Hei Marie!

Jeg sitter igjen med akkurat samme følelsen og da er vi iallefall to som gleder oss til ett par dager med en koselig helg :)
Så mysig du har det der hjemme, alltid så vakre detaljer som springer ut og treffer meg i hjertet. Nøstet med det grønne løvet og perlen er akkurat et slik detalj, jeg bare nyter!

Ha det så godt i helgen med mye mys og varme!
Klemmer,
Aina

Jema Rose sa...

Åååh...så vackert..!

: )

Kram & trevlig helg!

Jenny

<3

Katarina sa...

Hallå där!
Trevlig helg på dig med...
Vet du vad jag har ätit???

Tacochips med PESTO och riven ost.
20 sek i micron oooo så gott!!
Tack för den smaken du!!

Så fint du har där på hyllan. Buren är helt underbar och så fint med spetsen lindad till en boll...
Kraaaaam
Katarina

Doftranka sa...

Tyckte det var väldigt charmigt med det gulaktiga. Bilderna ser vääldigt gamla ut.
Väldigt fina bilder blev det i allafall. Här är det fler som tycker tiden bara svischar förbi just nu. Och snart är det advent och jag har så mycket kvar att göra innan dess. Ja, ja... Snart är det jul och då är det ju ro och frid som gäller säger dom ju! (undra om det var en karl med en fru som mig som fixar allt som sa det första gången??)

KRAM

Annas Vita Hjärtan sa...

Hejsan!

Ha en super mysig helg du med!
Jag tycker bilderna är jätte fina och inte als gula. Jag är så imponerad över dina bilder. Jag försöker ta bra bilder men det går si så där. Men övning ger färdighet som man säger!

Kram Anna

Tulipa sa...

hej!
Visst är det svårt att fota- redan framemot eftermiddagen börjar ljuset bli för dåligt. Man får göra som du; plocka fram de "stora maskinerna" för belysning!
Kram Tulipa

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen, nu kommer ju den möööööörka årstiden, kanske är bilderna lite gula här och var nu men jösses dina bilder är såååååååå vackra med alladeles underbara saker, buren får jag darrknän av, jaaa båda två, visst köpte du dom i danmark va? i morgon ska tommy lägga golv i uterummet, då blir det isolerat, men herreguuuuuu vad det går snigelfart då, att det ska bli klart till nästa fredag känns som ett skämt!
ha det gott marie, varmkram lotten

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint du har där på hyllan...
Jaa, visst är det svårt att fota nu, man skulle ha en sån där lampa som fotograferna har, för nu är det så mörkt ute hela tiden...
ha det gott
Kram Anette

Kerstin sa...

God morgen . Det er alltid deilig med helg=) Nydelige bilder inne hos deg0)

Ønsker deg en fin og koselig helg=) Klem Kerstin

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Åh, vad fint, Marie! Kulorna var underbart söta med spets!
Trevlig helg till dig oxå, gums!
kram
nina

Hulda sa...

Så fin pynt du viser. :) Har også den løkformede kulen i fattigmannssølv. Den er vakker. Har også hatt ei travel uke, men nå ligger det et nytt innlegg på bloggen min også. :) God helg!

susanne sa...

Hej Marie, tjusig gammal fågelbur, har letat efter något liknande , men har bara lyckats hitta nyproducerade, fast skam den som ger sig får fortsätta leta
Trevlig helg
Kram Susanne

Skorpan sa...

ha en fortsatt trevli helg i fina hemmet

Inspiration i vitt sa...

Hej Marie, det är ju tur att alla har problem med att få fra bilder i detta mörker, jag tycker dina blev fina i alla fall.
Din lilla bur är ju bara för söt, lilla tingeling skulle kunna bo i den buren.
Kram och trevlig helg/Ingela.

Lilla Blå sa...

vilka fina bilder ju visar idag.

Kramar @nette

Karin sa...

Hej Marie!
Jag tycker då att dina bilder är fina! Det kanske skulle vara något för mig också med bygglampan, det är så hopplöst mörkt inne hos oss nu!

Ha en riktigt skön och mysig helg!
Många kramar
Karin

Annika sa...

Fina bilder... Det är svårt att få bra ljus till bilderna nu när det jämt är mörkt, din bygglampa tycks funka bra tycker jag.
Ha en trevlig helg...
Kram Annika

allt o inget med jeanette sa...

Jättefina bilder!!
Att de var lite lite åt det gula hållet gav mest en lite gammaldags look!
Du har så fint här på din blogg!!
Kram Jeanette

Useful Art sa...

Vilka fina julkulor du har, dom gillade jag! Finns så mkt fint :)

Trevlig helg!
/Sara

Evelinas hus sa...

Smart med bygglampa :)
Bilderna är jättefina, inte gula.
Buren med lilla kransen är helt ljuvlig.
Ha en härlig söndag.
Kram Caroline

Guldkant På Livet sa...

Spetsbollar, gammal bur och blåbärsris, så vackert!! Ha en skön söndag! Mari.

Annas skattkammare sa...

Underbar fågelbur och så vackert pyntat, som vanligt! =) Hoppas du njuter av helgen.. kram /Anna

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Hur underbar är inte din rostiga lilla fågelbur!!!!!!!!
Vill ha!!!!!!!!!!!!

Hoppas att allting är bra med dig och familjen.

kramisar Jeanette

LantlivsAnette sa...

Gomorron Marie !
Åhhh har du varit till Lena och hennes nya butik !! Jag kan bara föreställa mig hur vackert allting var där..
Jag kikar in senare under dagen o kollar om du har lagt ut några bilder därifrån..
Kraaam Anette

C´est la vie sa...

Jag ska nog med sätta hyloor lite här och var. Det sre så himla mysigt ut med lite stileben.
Ha en skön söndagkväll, kram Lina