tisdag 23 december 2008

God Jul

Här kommer en liten hälsning till er alla så här dan före dan. Hoppas att allt är bra med er och att ni inte julstressar allt för mycket. Några bilder ifrån vardagsrummet blir mitt sista inlägg före jul, nu tänker jag ta bloggpaus några dagar.k
k
Girlangen med God Jul bokstäverna hänger mellan kök och vardagsrum.
k
j k
När granen kom på plats tyckte jag egentligen att den var fin som den var, utan pynt (har jag blivit tokig???). Men sen hängde jag iallafall dit lite saker, men det blev en ganska sparsamt pyntad gran i år. j
j
Lite julgodis är väl aldrig fel, mums! k
k
Här är pysslet som jag ägnade mig åt tidigt på morgonen häromdagen. Klassiskt flätade hjärtan. Mina består av gamla boksidor och tårtpapper. k
k
Efter lång övertalning fick jag J att gå med på att sätta julgranen i zinktunnan, hihi. Är jättenöjd! Julklapparna är inköpta och färdiginslagna. En nyfiken Vera har redan varit där och kikat, hittills har det dock fått ligga ifred!!!! k
j
k k
Nu vill jag önska alla en God Jul, hoppas ni får ett par riktigt mysiga dagar. Ta hand om er och kör försiktigt i jultrafiken.
k
Kramar Marie

78 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
God Jul till dej och din familj!
Jag tycker din gran ser jättefin ut med det "lilla" pyntet!
Och mycket gott har du dukat fram också! Otroligt att du kan ha paketen ligga framme så där och ingen av barnen rör dom!!! Kommer ihåg när jag var liten...Jag var alltid och nosade var paketen var någonstans, för de var alltid gömda, så jag inte skulle kunna lista ut vad det var i dom!
Kram
Marie

LantlivsAnette sa...

God Jul på dig också..
Åhh vad fint du har det..och jag har samma som du liite pynt i granen, tänk förra året då hade jag massor av saker...man ändrar sig ...
Ha nu en alldeles underbart fin Jul..roligt att få se sen vad du fick i julklapp, du är säkert som jag, köper nåt åt dig själv, det har jag gjort,köpte en klapp till mig själv, jag få visa efter Jul
Kraam Anette

vitating sa...

God jul!!!! Hoppas ni får en riktig mysig jul!! Visst är det mysigt med barnens förväntan o nyfikenhet, julen är barnens!!Tror du är som jag och skapar en jul så mysig som möjligt just för barnen :-)
Ta hand om varandra o mys!!! Jättefina bilder!
Kramar Maria

Romantiska Hem sa...

Vilken underbar julstämning det råder hos dig! Ville nu titta in innan jag tar jul och önska dig och de dina en riktigt God Jul, kramar Petra E Romantiska Hem

Sea Angels sa...

Good Morning, yes I can see you are all ready for the holidays, have a lovely Christmas.
God Jul
Hugs Lynn xx

Guldkant På Livet sa...

Men vilken julstämning!!!! Så vackert, fin gran och vackert dukat bord och pysslar ihop såna snygga hjärtan bara så där?! Jag har haft så lite fototid/hemmatid sista tiden men återkommer med mer inredningsbilder i mellandagarna! Tack för rart mail och njut nu i ert superfina juliga hem, en riktigt GOD JUL önskar jag dig och din familj!!!

Mari.

johanna sa...

Hej
En riktigt god jul till er hela familjen!!!
Kraaaam

Sol sa...

Vakkert julepyntet! Granen er jo så fin i seg selv at den ikke trenger pynt...., men jeg regner med at her kommer den til å få litt pynt likevel. Jeg ønsker deg og dine en riktig god jul. Klemmer.

envilsenloppa sa...

En riktigt God Jul önskar jag dej oxå , du underbara !
Kram/Lotta

Anna sa...

Så koselig du har pyntet, kjempe fint :)
Hehe, har lik sinktønne som deg, men min mann syntes rett og slett det ble for lite jul med treet oppi den, så det ble en stor flettekurv i år som tidligere.
Anna

Jojo sa...

Vilka vackra hjärtan du gjort! Gillar det robusta i boksidorna mot det mjuka spetsmönstret i tårtpappret..

Ha en fin jul
Kram Jojo

Norrdalen sa...

En jättegod jul till dig också tjejen! Räcker med att gå in på din blogg så får man lust att börja städa här hemma och fixa fint!

kram!

Dorthe sa...

Hejsa..
Ønsker dig og dine kære en rigtig glædelig jul, samt et godt Nytår.
Klem Dorthe

Fröken Lavendel sa...

Vilka vackert inslagna paket du har och så stämningsfullt att lägga dem i en trälåda! Jättefint! God Jul!

Anonym sa...

Underbara bilder! Ha en riktigt mysig jul! Stor KRAM

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

mig & alice sa...

Vill Önska Dig och de dina en riktigt Mysig och God Jul.

Kramar i massor
Melinda

Tina sa...

Hej vännen, kikar in för att önska dig och din familj en riktigt GOD JUL.
Kram Tina

Malin/Vita hjärtan sa...

Hej Marie!
Gillar din girlang jättemycket och vilka söta hjärtan du gjort! Jag som inte alls gillar flätade hjärtan, men dina var så söta så jag måste nog prova att göra likadana =)
Önskar dig en jättegod jul!
Många kramar Malin

Vit Spets sa...

en hälsning åt Marie
i juletid hjärtligt
kram & julefrid

Tack för all ljuvlig inspiration
som Du ger mig om & om igen!
Hjärtligt Tack oxå för det vackra kortet på Dig & barnen :)

Jul Kramar
//Siv

helen sa...

God jul och gott nytt år till dig och din familj!! Underbara juliga bilder du bjuder på. Ett extra plus till ditt flätade hjärta, så fint med tårtpapperet!!
Ha nu en riktigt skön jul!
Kram
Helen

Eddan sa...

En riktigt God Jul önskar jag dig och dina nära och kära.

Hoppas du får en skönt bloggpaus, välkommen tillbaka igen när du är redo :-)!

Kram från Anette

Hjärtat Mitt sa...

Granen blev verkligen fin i zinktunnan.
Njutningsbara bilder du visar.
Vill önska dig en riktigt God Jul

Kramar Mari i Marieholm

livetpåfyran sa...

JAg önskar dig en riktigt god jul Marie. Vad fint du har gjort den i erat vardagsrum! Jag har satt våran gran i en Zinkspann och är så nöjd.

Nu ska vi bara njuta av att vara lediga, kram Pia

Jema Rose sa...

Du har det så fint!!!

: )

GOD JUL!

Julkram från Jenny

<3

Beas barnslikheter sa...

Utifrån bilderna att döma kommer du få en riktigt, riktigt GOD jul!

Mys nu ordentligt!

Kram Bea

Designe sa...

Åh va fint du har gjort! Jättefint med julgranen i tunnan och fina paket där under! HA EN RIKTIGT HÄRLIG JUL! Kram :)

Kerstin sa...

Nydelig pyntet hos deg Marie=)


Ønsker deg en fredfull og hyggelig jul
Juleklem Kerstin

Nettan sa...

Vill önska dig och din familj en riktigt GOD JUL oxå..i ert underbart stämmningsfulla hem! Allt är såå fiint!!
Kram Nettan

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Marie!

Tittar in och önskar dig och de dina en riktigt fin jul!

Du har verkligen gjort det fint... Jag tycker att du låter rätt så normal som tyckte att den (granen) var fin som den var utan pynt. Det tyckte jag om våran med, fast vem vet kanske är vi lite knäppa båda? :) Din blev iaf jättefin pyntad, alldeles tillräckligt tycker jag.
Pyntet du gjort är så vackert!

Tack för jättefint kort! Jag blev jätteglad ska du veta!

Stora julkramar Hanna

Hem och Lycka sa...

Vilken vacker gran och rätt att sätta den i hinken, vad bra att du lyckades övertala mannen ;-)

God jul! kram

CinderELLA sa...

GOD JUL önskar Eva Linnea

Lilla huset på prärien sa...

Tittar in en snabbis för att önska en mysig JUL till dig!

Kram Jenny

Hanna sa...

Vilka fina Julbilder!

God Jul!
Kram Hanna

Home No.1 sa...

God Jul-kram till dig !!! Annica.

Home No.1 sa...

God Jul-kram till dig !!! Annica.

Millas hem sa...

God Jul på dig Marie!

Min J var inte alls pigg på att ha vår gran i en zinktunna, och jag lät honom "vinna" snabbt, han måste ju få känna att han bestämmer nåt....stackarn!:)

Vår gran består av massor av kulor, änglar och småljus. Clara hängde ca 15 olika saker på samma gren, och såg så nöjd ut med sitt resultat, så jag har inte hjärta att flytta på hennes "verk"! :)


Tar nog upp diskussionen igen nästa år, nu när jag ser dina vackra bilder!
Du har sån känsla för piffet du!

Ha det gott nu med alla de dina!

Kramis Camilla

WhiteVintageDreams sa...

Kikar bara in för att önska dig och familjen en riktigt God Jul :).
Kram

Marina sa...

Ser mysigt ut! En riktig god jul till dig!

Millas hem sa...

Hej igen Marie!

Kollade precis mailen och såg bilden på dig och era små!
Tack så mycket, gulliga du!

Du vet när man får känslan att man "vet" hur någon ser ut, och hur fel den känslan kan vara, när man väl ser personen?!

Så brukar det vara, men INTE denna gången, när jag såg bilden på er, så känns det ännu mera som om jag verkligen "känner" er.

Och er minsting är så lik min Clara, iallafall på den bilden!:)

Kram mysiga du! C

Mysiga lantliga ting sa...

Hej Mari!
Vilka mysiga juliga bilder. Din gran är jättesöt och paketen därunder med.

VIll önska dig en god jul.
Kram Johanna

Living by Milla sa...

Hej Marie!

Tack för din hälsning - God Jul till er med!

Stora kramen Camilla

My Lovely Things sa...

Hej!!
men så mysigt du har det!!!Ha precis smaskat i mig mass julgodis med..
Tack för Julkortet..

Granen ser jätte trevlig ut..Fint pynt du har gjort..

Girlangen är verkligen dekorativ..

Önskar dig och din familj en fridfull Jul!!
Kram Anna

Rosengårdens Inredning och Nicke´s Egna sa...

Hej Marie!
Önskar dig och din familj den bästa av jular...
Tack för allt du delar med dig av på din fina blogg....
Julkramar Malin

MiaMaria sa...

Hej Marie!!!!

Härliga julbilder...

Önskar dig och de dina en fröjdefull JUL!!!!!
MiaMaria

Lallis - liv och leverne sa...

En Härlig Jul önskar jag dig!
Kram Lallis

Gúa sa...

Kära Marie!

Tack så mycket för den fina julhälsningen!
Vilka underbart vackra små döttrar du har!...Sååå söta riktiga små prinsessor..:)
Och jag blev så himla glad att du tänkte på mig..:)

Ser framemot ditt och Mias besök till sommaren...*jublar*
Tack för all inspiration du har gett mig hela tiden!

Den bästa av jular önskar jag dig och din familj!

Största kramen min är din...

Hulda sa...

Vakre julebilder, syns juletreet stod så fint der i sinkbøtta. God jul, og takk for fin kontakt i dette året.

C De-sign sa...

Så julfint du har det..nu vill jag önska dig EN RIKTIGT HÄRLIG JUL!!!! Jul Kram fr C

Jes/Vita villa vila sa...

Hej min vän,

lka underbara bilder från ett strålande hem! Maiskt.
En riktigt GOD JUL önskar jag dig & din familj. oppas tomten kommer & att ni får en fröjdefull jul ♥

KRAM Jes

linnea-maria sa...

Vad vackert pyntat!! Granen med sina fina hjärtan!! Ha en riktigt fin jul. Kram /linnea-maria

Ina sa...

Vill återigen önska dig och din familj en riktigt god jul!!
Kram Ina

Hanna & Hugo sa...

Å så vackert & juligt...
Önskar dig & din familj en riktigt GOD JUL
Många kramar Maria

Anneli sa...

Vill önska dig och hela din familj en riktigt god jul!!

KRAM

Lilla Blanka sa...

God Jul Marie!

Det ser så fint ut hemma hos er..jättemysigt! Och granen, hihi, jag var likadan..men tillslut satte jag i lite julpynt i alla fall. (Amanda tyckte jag förstörde julen annars)

Dina flätade hjärtan är jättefina! Jag såg Marie/Nostalgi&Romantiks variant och de var också söta.

Nu skall jag börja med julmaten, för kl 14.30 kommer mormor och morfar.

Kram och ha en jättefin dag!!!
Mia

Anna sa...

Hej vännen!

Så vacker granen är! Jättefint att ha den i zinktunnan! Helst skulle jag också vilja ha en gran utan pynt i, möjligen bara en ljusslinga med små ljus men det går inte hem ännu hos mig:)

Jag vill passa på att önska dig och din familj en riktigt mysig och God Jul! Tusen tack för det vackra julkortet:) Ni så sååå söta du och barnen!

Kram
:)Anna

Huset mitt i byn sa...

Kikar bara in som hastigast.....och önskar dig en God jul!

Kram Pernilla

husvidhavet sa...

God Jul!
Kram Marith

Anonym sa...

God jul och gott nytt år!

/M som i Mica

Loppisliv sa...

Ville bara önska dig och familjen en riktigt GOD JUL. Suck så fiiint du har gjort överallt...Måste titta lite till...hihi Många Kramar Paula

Loppisliv sa...

Ville bara önska dig och familjen en riktigt GOD JUL. Suck så fiiint du har gjort överallt...Måste titta lite till...hihi Många Kramar Paula

Laeriss sa...

JOYEUX NOEl de ma douce Provence ! Bises.

Nygammalt sa...

Hej Marie!
Hoppas att ni har haft en trevlig dag idag och att ni får en fottsatt mysig julhelg!

(sååå fint julpynt du har gjort)
Kram.

Magny sa...

god jul~~~~*

hemtrevnad marie sa...

God Fortsättning på Julen min vän!!
kramis

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

God Jul önskar jag dig och hela familjen!
Så härliga stämningsbilder! Ser underbart mysigt ut. Fin idé att göra hjärtan av bok och tårtpapper! Hur i hela fridens namn fick du granen i tunnan? Står julgransfoten i?
Julkramar till dig goa vännen från
nina

Dubbelörnen sa...

Härliga julbider du visar! :)

Vill bara önska dig en skön o mysig julhelg.

Varma kramar

Majas mammelucker sa...

Ville titta in och önska dig och familjen en god fortsättning...
vad fint du gjort..granen är lagom klädd tycker jag sååå fin..
Hade gott vännen!
Kram Maria

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Go juldagsmorgon...
Vilka härligt juliga bilder...
Vill önska dig en fortsatt härlig jul...
Kram Linda

Romantiska Hem sa...

Hoppas att du fick en fin julafton och många fina klappar. God fortsättning till dig!!! Kram Petra

Betty sa...

Hoppas ni har en riktigt mysig jul tillsammans.

Kramar från Betty !

Katarina sa...

God jul min vän1

Hoppas ni har det mysigt.
Har ni någonsnö??
Här vaknade vi upp igår och kunde konstatera att julnatten hade med sig ett tunt täcke av vit snö.....sååå fint!

Vad mysigt att åka iväg till Göteborg så där......det lät som om ni hade det hur härligt som helst.
Ha en fortsatt mysig jul nu.
Kraaaaam Katarina

Lena Kristina sa...

Vilka härliga julbilder du bjuder på.

En goood fortsättning önskar jag dig och din familj

Kram LEna

kardemumma sa...

Vilka otroligt mysiga bilder du visar på ditt fina julhem.
Din gran var jätte gullig med pyntet.
Ha en underbar julhelg och njut en smula.
Julkramar C

Fridhemspinglan sa...

Jaag tyckte speciellt om dina hjärtan och hängen...

kram ingela

Prillig sa...

Vilka fina bilder, jag får såm härlig inspiration!

God fortsättning.

Britt

Marianne sa...

God jul! Jeg elsker bloggen din og har deg på min favorittliste, blir glad hver gang du poster nye fine bilder : )
Klem fra Marianne

Marianne sa...

God jul! Jeg elsker bloggen din og har deg på min favorittliste, blir glad hver gang du poster nye fine bilder : )
Klem fra Marianne

Lisemoren sa...

Her var det fine bilder som alltid. Ønsker deg en fortsatt god romjulstid, og godt nytt år. Klem fra Lisemoren : )