lördag 27 december 2008

Julklapp

Hej! Hoppas att ni alla har haft en riktigt härlig jul. Här har vi haft det mysigt och umgått med nära och kära i dagarna två och igår var vi bara hemma och skruttade runt.
j
Nu ska ni få se vad jag fick i julklapp av Mia när vi träffades på Atmosphere. Denna underbara gamla ram från 30-talet!!! Kommer ihåg när Mia visade dem på sin blogg att jag tyckte de var jättevackra och nu har jag en alldeles egen. Tack min snälla, snälla goa vän!!!!
k

k
Här ser ni baksidan på ramen.
l
Den här lilla "mosstårtan" med lärkkottar och hyacinter får bli dagens sista bild. Återkommer med nytt inlägg om några dagar.
j
Kramar Marie

45 kommentarer:

Lillemor i Hummelsta sa...

Vilken vacker och speciell ram. jag tycker att baksidan var intressant, vilket arbete man lagt ner på att kunna öppna ramen för att kunna byta bild. Tårtan var fräsch, garanterat kalori fri. Ha en härlig fortsättning på helgen.

My Lovely Things sa...

Go fortsättning vännen!!

men va roligt att du fick den fina ramen..ja den är så fin med lösdetaljerna på baksidan..

Härlig er jul låter..vi har oxå umgåtts med familjen och baravarit..det har vart ledordet denna julen ..att bara vara inte träffa så många..vi känner verkligne att det är så gott att bara få ha tid att strosa runt..fixa med ved och hus..

nu ska jag ut på efterlängtad loppis shopping..
ha det så bra..
kram anna

Lilla huset på prärien sa...

Hej Marie!

Önskar dig en riktigt god fortsättning. Här har vi bara varit hemma och "tagit det lugnt" om det kan definieras så... barnen har varit helt uppe i spinn.

Jättefin ram! Förstår att du blev glad för den :)

Kram Jenny

Lena Kristina sa...

Vilken underbar ram, Mia hon kan hon :D

Superfin mosskudde med, det är verkligen ett underbart material

Massor av mys på dig

Kram Lena

Lindhagens Anna sa...

Hej Marie!

Vilken fin present och mosstårtan är ju helt underbar. God fortsättning!

kram/Anna

Lallis - liv och leverne sa...

Men vilken härligt fin ram:)
Ha en skön helg!
Kram Lallis

Lallis - liv och leverne sa...

Men vilken härligt fin ram:)
Ha en skön helg!
Kram Lallis

Anneli sa...

Hej!

Vilken underbar, annorlunda ram! Baksidan är ju dunderskön - förstår din lycka över den!!

Ha det riktigt gott!!

KRAM

Kerstin sa...

For en nydelig ramme, likte baksiden på den . Skjønner godt du ble glad for den0)

Klem Kerstin

Marina sa...

Den där tårtan liknar en hatt tycker jag. Fin! Kram!

Romantiska Hem sa...

Vacker mosstårta och härlig julklapp! Måste kika lite mer på bilderna för du är ju så duktig att fota!!! Kram Petra

Viola sa...

Förstår att du blev glad över den ramen, verkligen fin, ni verkar haft en mysig jul men nog tycker jag att det är skönt att det börjar bli som vanligt igen....vad rart med mossan och lärk -kotte, oftast är de enklaste det som är finast, ha en skön helg, kram VIOLAN

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad kul! Har också dreglat över Mias ramar, jättefina! Underbar mosstårta!
Låter som ni bara har det gott, fortsätt med det!
Trevlig helg till er, vännen!
kram
nina

gamla skolan sa...

Så fin ram , lika fin på både fram och baksida !! Mosstårtan är också helt underbar ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej Marie!

God fortsättning!

Jättefin ram du fått och vilken underbar idé med den lilla mossbollen med hyacinter! Väldigt vackert i sin enkelhet! Sånt gillar jag!

Stor kram

LantlivsAnette sa...

Halloj Marie !
Åhh vad roligt att få se vad du fick..ojjj, vilken fin ram, och baksidan var ju bara sååå fin den också, som spännen...
Jaa, du, vart har dessa dagar tagit vägen..fort har det gått och jag står på jobbet igen..
ha det så bra
Kraam Anette

Myran sa...

Hej Marie!

Besöker för första gången din blogg och må säga att jag är mäkta imponerad! Här presenteras ditt hem med så välkomponerade foton på vackra prylar, alltifrån det vardagligen använda till det som enbart är till lyst. Förstår på dina foton att julen har varit "vit" och vacker.

LYCKA TILL, jag kommer och "besöker" dig igen!

Ulla

Hem och Lycka sa...

Förstår att du blev förtjust, den är ju helt underbar! Kul att få såna presenter när de träffar helt rätt.

kram

Guldkant På Livet sa...

Vilken fin gammal ram och ljuvligt mossarrangemang, god fortsättning Marie!

Mari

Annas skattkammare sa...

Hej Marie och god fortsättning! Hoppas du haft en underbar jul.
Vilken underbar ram! Väldigt speciell.. Atmosphere måste jag bara besöka snart! =)
Så fin mosstårta du gjort att njuta av i mellandagarna.
Ha det så gott!
Kram /Anna

katarina sa...

Hej MArie !
Go fortsättning på er ni med :)
Hoppas att ni haft en lika skön jul som vi har haft ,ler *
Här har Julen varit så lugn och skön och väldans avkopplande.

Vilka underbara foton på vackra saker du visar !!

Ha det så gott så länge !

Kram
Katarina

Lockas lilla längtan sa...

Hej tjejjen!

Vilka underbara detaljer det var på den gamla ramen!

Kram veronica

Mamma C sa...

Vilken julklapp du fick förstår att du blev jätte glad. Sött arrangemange du gjort.
Kram mamma C

Bodil sa...

Finfin "mosstårta". Fantastiskt att så enkelt kan vara så fint!
God fortsättning på dig och stor kram

Kerstin sa...

Jättevackra ting du fått och gjort!! God fortsättning!

Kramar Kerstin

Butik Drängstugan sa...

Vilken härlig "mosstårta.
Tack för en inspirerande blogg!

Hälsningar
Butik Drängstugan

lottens vita och gröna sa...

härlig tårtbit, med lärkströssel!!! och tavlan herrejisses sååååå fin, lika najs där bak ju...
ha det bäst nu vännen, varmkram lotten

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilken härlig ram. Och baksidan lika snygg den.
Men mosstårtan var ju urläcker. Så otroligt duktig du är.

Kramar i massor

Viveka

vosgesparis sa...

hope you had a good Christmas and I wish you all the best for the new year.

isabels värld sa...

Vilken underbar mosstårta!

mig & alice sa...

Tack så hjärtans mycket Marie för det vackra julkortet på dig och dina små godingar.

Jag blev verkligen jätterörd av att du ville skicka ett till mig. jag själv skickade ju som sagt inga allas i år.
Det är så otroligt roligt att få ett ansikte på en person som man skriver till. Och oftast blir det inte alls som man tänkt sig heller...var helt övertygad om att du var blond :-). Och med det menar verkligen inte att du skulle vara dum på något vis...men du vet vad jag menar, va?

Jag själv är ju blond...så det kanske var därför :-).

Vilken otroligt liten söt mossbakelse!!
Jag hoppas att du fick en underbar jul och att du får ett fantastiskt nytt år med många härliga upplevelser.

Kramar i massor till dig min vän.
Melinda

Inspiration i vitt sa...

Hej Marie, vad go hon är Mia som gett dig en sån fin present, ramen är underbar.
Mosstårtan ser god ut hihi och så fin sen då, ljuvlig.
Stooor julkram till dig/Ingela.

Lilla Blanka sa...

Hej gumman!

Jättefin mosstårta! Underbara bilder som alltid..såå mysigt att kika in till dig, alltid! :)

Vad roligt att du tyckte om ramen, den är rätt cool, speciellt baksidan :) Men det blev välidigt bra med det du satt i den också såklart.

Har varit inne och kikat hos dig ett par ggr under dagen, mellan snickrandet och bakandet ochj besöken, men inte hunnit skriva förrän nu *hihi* när allla gått.

Jodå, fönstret är nästan klart, men det är ju så himla mycket pillande, alltid mycket mer än man tror men i morron skall nog allt vara klart tror jag. Det ser ut som jag hoppats, mysigt!!!

Kul att ni jobbar vidare på utbygget, och det är som du säger, kul när det händer lite mer. Man har ju lite tid nu under ledigheten och det är bra.

Största kramen goa Marie!
Mia

Lilla huset på prärien sa...

Tusen tack Marie! Blir så himla glad :)

Jo, lampan är ok men helst av allt hade jag önskat mig en stor svart lampa i plåt med "rillor" och upphängning i vajer - en riktig gammal industrilampa. Åhh vad snyggt det hade varit!

Vad hittar du på i mellandagarna då?

Kram Jenny

Designe sa...

Så häftig ram..kul att få se baksidan som var så speciell!
Så himla fin mosstårta du gjort oxå! Du borde bli florist lr nåt med dina alster! Kram :)

Blomnea sa...

hej, jag har följt din blogg lite granna nu, och vill bara göra ett avstamp.. :) älskar att kolla på dina bilder,o blir riktigt inspirerad! så vackert hem! det inspirerade mej till att skaffa en egen blogg! :) hoppas du e nöjd med hela julhelgen!!! take care Linnea

Magny sa...

love it~~~'~~
hoppas dere får fine dager gjennom den siste tiden av 2008
stor kram, magny

Jenny sa...

God fortsättning till dig Marie!
Nu har jag börjat uppdatera min blogg så smått igen efter en lång tids dvala...
Kram
Jenny

Betty sa...

Vad fin , vackra saker kan man aldrig få för många av.

Kramar från Betty !

Nygammalt sa...

Vilken vacker present du har fått. Vilken vän!

Att vara hemma och bara skrutta runt är himla skönt, har försökt att göra det nu i mellandagarna.

Kram.

C´est la vie sa...

Åh så mycket fint du visar, god fortsättning! Kramar Lina

Tulipa sa...

Hej!
Underbar ram och jättevackert med hyacinterna på mossan!
Kram Tulipa

LILLA BLÅ sa...

vilken vacker ram

Kramar @nette

hemtrevnad marie sa...

Vacker ram!!
Och vilken fantastisk tårta!!
kram på dig!

Hemmabloggaren sa...

Fantastisk mosstårta, sån vill jag ha tack. Önskar jag vore mer händig.