onsdagen den 10:e december 2008

Kransar

Tack snälla ni för alla gulliga kommentarer om mitt utomhuspynt, blir jätteglad! Min mani på att göra kransar har resulterat i ytterligare en hög att ha inomhus, så nu har vi kransar lite överallt här hemma.
l
Här en krans utav lingonris som jag dekorerat med några små lärkkottar. Den får stå i köksfönstret tillsammans med lite annat smått och gott.
l
På J:s hemmasnickrade hylla uppe i korridoren på övervåningen hänger den här lite rangliga kransen. Den är gjord av tallris och lite lummer. De vita bandet som jag virat runt är från ett gammalt lakan. Zinkstencilen med bokstaven J får väl stå för JUL.
k
Den här kransen är gjord av lite allt möjligt, Mossa, buxbom, lummer och rosmarin, man tager vad man haver, hihi. Den får nu pryda en hylla i sovrummet tillsammans med lite gamla örngott, fattigmanssilver och en rostig skylt.
k
Nej, nu måste jag ila iväg till jobbet. Där är det fullt upp nu så här inför julen med pyssel, pepparkaksbak och luciasånger. Hoppas att ni alla får en riktigt mysig decemberdag!
l
Kram Marie

62 kommentarer:

C´est la vie sa...

Oj vad fint! Jag tänkte prova för första gången i mitt liv att göra en krans. Har lingonris och lummer. Tänkte göra två av lingon till ett fönster, har stommar till det att vira runt...
När du gjorde en krnas av bl a lummer, hur gjorde du då? Virade bara med tråd eller hade du en stomme att vira runt? Ha en fin dag, kram Lina

Mitt Östergården sa...

Det är så fint med kransar!
Vad mycket idér du har. Man verkar kunna göra kransar av allt.
Kälken du hittade var ju fin. Skulle gå ner i ladugården och hämta upp min gamla. Fast det visade att min man hade ställt en massa brädor över den. Vad irriterande! Så det blir väl bara att plocka bort allt. För kälken skall jag ha fram.
Ha en fin dag!
Kram Helen

Romantiska Hem sa...

Åh men det är inte svårt att få mani på kransar, ler. Det är ju så vackert och om jag fick till det så där som du fått då skulle jag nog också ha kransar överallt! Ha det fint vännen! Kram Petra

Gúa sa...

De är bara såååå fina dina kransar Marie!
Jag blir alldeles till mig...*fniss*
Och går igång på dina idéer!!!
Bara älskar den lite rangliga historien...mmm!
TACK sötaste vännen!

Ha det bästast och en otrolig onsdag önskar jag dig!
Kraaaaam....

Vit Spets sa...

God morgon!
Är här & kikar... finner lugn & inspiration! Ljuvliga kransar...

Önskar Dig en härlig December dag!
Kramis
//Siv

Marina sa...

Kransar är fint! Ska kanske göra någon att ha här inne? Alla mina hänger utomhus faktiskt.

Viola sa...

Villa underbara kransar, gillar dom bäst när det är enbart det gröna och kransen längst ned föll jag pladask för, här får jag inte tag i lummer i butikerna och så är den ju fridlyst, hopplöst, ha en bra dag du oxå, kram

Kerstin sa...

Kjempefine kranser du har laget. De er så dekorative :)
Ha en fin dag!

Klem fra Kerstin

Anna sa...

Hej! Vad mysigt du gjort ute. Jag har själv tänkt att göra något liknande på vår framsida. Får väl försöka och lägga in lite bilder på min blogg. Jättefina kransar du gjort, jag har själv kommit in i kransmani men tiden räcker inte riktigt till. Det blir ju extra mysigt med en massa grönt nu till jul! Ha det gott/Anna

envilsenloppa sa...

UNderbara kransar Marie !
Nej , kransar kan man aldrig få för många av . Tänk va de kan piffa upp !
Ha det så skoj på jobbet nu med allt :-)
Kram/Lotta

annashusidingtuna sa...

Nä, nu måste nog jag också försöka mig på att göra en krans, blir inspirerad när jag ser dina fina kransar!
Kram Anna

Karin A sa...

Hej Marie! Vilka härliga kransar du har gjort. Det är lite pyssligt att göra kransar men väldigt mysigt. Dina är superfina! :) Ditt julpynt utomhus är kanonfint det med. Ha det gott! Kram Karin

My White Cottage sa...

Så fina kransar och så fina bilder! Du är bara fantastiskt duktig på att pyssla och göra fint! Tänk om jag bara vore pyttelite som du... *hihi*

Som alltid får man sina sinnen tillfredsställda när man kikar in här hos dig!

Stor kram till dig vännen!
Jenny

Karin sa...

Hej marie!
Jag önskar dig detsamma! Tack för alla fina ideer. Dina kransar är verkligen underbara allihop!

Varmaste kramarna

Karin

Marit`s vita skrin sa...

Super fina kransar. Nog syns det att du fått mani på kransar allt. Den med det vita bandet var verkligen fin.
Barrar det inte nåt av dom?

Undrar vad du jobbar med, det har jag missat om du skrivit det förut.

Kram kram

Cissi sa...

hej! Trogen läsare:-) När kommer det bilder på utbygget???? Jättenyfiken. Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Det är otroligt fint med kransar och de du visar är underbara!
kram Lallis

LantlivsAnette sa...

Halloj !
Du, kransens drottning..hii..hii..
Vilka fina kransar du gör..jag beundrar dig som hinner så mycket trots att du har små barn..
Ha det gott
Kraam Anette

My Lovely Things sa...

hej vännen!!
åh så fina kransar..
jag har massakransar inne med..kan verkligen inte få nog av dem,..så dekorativt..
ja det är en tid av mycket uppträdfande just nu..
har precis kommit hem från dagis lussefirande..har en trött, hostig sjärngosse här,,

ha det så bra..
kram anna

Willewira sa...

Den kransen gillar jag verkligen - kompottkransen!!
Den måste dofta underbart!! Rosmarin brukar ju vilja ge spår efter sig..

De andra kransarna är också fina. Jag försöker fortfarande få tag i lummer, men det verkar omöjligt.

Nåja, det får ge sig...

Måste även få berömma dig för ditt jularrangemang utomhus! Underbart vackert!!

Önskar dig en bra dag!
Kram Willewira

Kerstin sa...

Så vakre kranser du lager. Alle var fine på hver sin måte=) Dekorativt og vakkert=)
Klem Kerstin

Hanna & Hugo sa...

Men vilka fina kransar du gör, ja allt du rör vid blir ju toppen...
Tycker om att titta in till dig å inspireras =)Ja visst är det en mysig tid. I morgon får vi gå i väg för att lyssna på lucia sång.
Hoppas du får en trevlig dag.
Kram Maria

Emma sa...

Vilka fina kransar du gjort, den första i fönstret var verkligen jätte fin.

kram Emma

helen sa...

Så charmiga kransar! Att titta in till dig ger mig riktigt härlig julstämning och inspiration till att pyssla, så vackert...
Kram
Helen

bagateller.se sa...

Så fina kransar, inspirerande! Ser nästan ut som på min blogg, där är också mest kransar just nu... :)

Kram Terese

It's a house sa...

Den första kransen med lingonris var superfin! Hur länge håller den sig fin inomhus?

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Hej!
Vilka underbara kransar! Du har verkligen handlag för det. Jag blilr sååå inspirerad av dina bilder, även om tidne inte räcker till just nu. Ibland måste man ju hinna med annat - och jag har en hel del oavslutade projekt som jag måste ro i hamn..
Ha en bra vecka!
Hälsningar Maria

Viveka i Bläckhornet sa...

Jag vill också göra en massa kransar. Men det skulle jag tänkt på tidigare.
Nu har vi 50 cm snö överallt så det är omöjligt att hämta material.
Dina är iallafall super fina...

Kram Viveka

Loppisliv sa...

Himmel vad fina kransar du gör, jag bara gapar...så duktig och pysslig du är. Du kan hålla kurs till oss andra som inte kan. Blir alltid så pysselsugen när jag kikar in här hos dig :-) Får nog försöka mig på en krans ialla fall...Kram på dig vännen / Paula

Tulipa sa...

Underbart!
Kram Tulipa

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Åhhh gillar dina kransar.. och bokstaven J är ju så fin... Dina strutar lika så... Du e så otroligt pysslig....
Kramis Linda

Lena Kristina sa...

Vad fint du gör. Jag ska med göra kransar sedan. Har gjort en som hänger på ytterdörren med kanel och apelsinskivor i, men mer har jag inte hunnit

Just nu pausar jag i mitt pepperkakshusbygge

Kramar Lena

Jeanettes hus sa...

Hej gumman,

Så fina kransar!
Precis som du är jag också helt såld på kransar.
Men jag gillat inte att göra dom.
Tur att jag har Minna så nära.

Din brysselkåls krans blev jätteläcker. Tänk så mycket inspiration vi ger varandra vi bloggisar.

Hoppas att allting är bra med dig och så önskar jag dig en riktigt härlig julhelg. Den är snart här!

Kramisar Jeanette

Jema Rose sa...

Verkligen jättefint..!

: )

Kram, Jenny

<3

Kristina / Vackra drömmar och idéer sa...

Ooh vilka fina kransar du har gjort..! Tänkte också försöka mig på det där idag, har gjort en stomme (tänkte nämligen sätta ljus i min) och har fått lite granris som jag tänkte sätta dit idag.. Lägger upp en bild sedan så får ni se hur den blev..

Kram

vintage & shabby chic vackra ting i vardagen sa...

Så fina kransar du har gjort! Det är nåt speciellt med att göra kransar...dels att binda dom och sedan passar dom på så otroligt många ställen!
Må gott!

Bodil sa...

Finfina kransar du gör! Jag har plockat mossa idag till min krans. Den skall hänga på ytterdörren. I år skall jag göra en lite större krans hade jag tänkt. Blir nog morgondagens uppgift när baket av avklarat.
Kram

livetpåfyran sa...

Va fina kransar du har gjort!! Jag känner igen mig i det där när man kommer igång så blir det mycket av samma vara... Jag brukar kalla det för att bli insnöad, och det kanske blir den enda snön vi får... *FNISS

Ha det gott och kraaam Pia

spetsar och änglar sa...

Sååå fina kransar du har gjort!

Kram
Heléne

Hanna sa...

Underbara bilder!!
Länkar till dig, hoppas d är ok?

Kram Hanna

Linnéa sa...

Å vilka vackra kransar, du är otroligt duktig. Ska kanske ge mig på det.Kram Anni

Vitt och nött sa...

vilka fina kransar!! nu fick ja verkligen inspiration!!

å miljön runt omkring är ju inte heller helt del :) du har verkligen superfint hemma!!

kram!

Inspiration i vitt sa...

Du är en superduktig krans binderska och det blir så fint i ditt hem med dessa fina.
Förstår att det är jäktigt nu med allt men glöm inte att vila ibland.
Kram på dig/Ingela.

Blomsterpassion sa...

Underbara kransar, det syns att dom är lindade med kärlek! Mysig advent // Annika

Fru Sirlig sa...

Hej Marie!

Du är då för otrolig ändå, att du bara hinner och orkar. Jättefina kransar du fått till. Har du gått kurs tro? Själv hinner jag bara plocka iordning så är Maja där och ställer "iordning" på sitt vis. (Hopplöst men härligt på sitt sätt med en ettåring.) Låser du in dina barn du:)? Skämt åsido men jag beundrar dig verkligen! tack för all inspiration du ger.

Kram och ha en bra Decemberdag du med!
Heléne

Hulda sa...

Så vakre kranser du har laga. Nydelig tilbehør til de, bildene ble så fine. Har nettopp lagt ut en krans jeg også ;)

Guldkant På Livet sa...

Gud va du är duktig på att göra kransar Marie!! Och allt annat med för den delen, jättesnyggt! Mari.-

Nettan sa...

Riktig kransfrossa!! Va läckert! Så fint att blanda olika sorters grönt..å blir en sån underbar doft! Härligt!!
Kram Nettan

Systrarna vitt sa...

Jättefina kransar du gjort, du inspirerar verkligen kan jag säga. Själv går det långsamt med dekorationen p.g.a bältros och ryggont, frustrerande. Kram Liselott

hemtrevnad marie sa...

Vackert så det förslår!!!
Själv är jag usel på kransar...det blir mest kvistar i band här...det ska gå fort och lätt...för en utan tålamod!
Önskar att jag kunde knåpa ihop nåt liknande...men nu är det inte lätt att få tag på material här... äntligen snö!....plockade lingonris(till små vaser)förra veckan, det var knappt så jag fick loss det från marken...så det skulle väl ta mig en evighet att binda en liten krans tyvärr, hihi!
ha det bäst!
kramis

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Du är kransexpert nr 1! Så jättevackra de är! Jättemysigt!
Ha det gott!
kram
nina

A home far away sa...

Oj så fina kransar och vad kul att ha så mycket fint material som naturen även kan bjuda på.
Det är inte lika charmigt med palm kransar...

Kram Gunilla i Singapore

Ingrid sa...

Nydelige kranser!

Anneli sa...

Hej, Marie!

Dina kransar var ju så vackra varenda en. Och så får man ju in alla goa dofterna dessutom...ljuvligt!!

Ha det riktigt gott och njut av den här härliga tiden!!

KRAM

Moderncountry sa...

Hei Marie!

Åhhh, du gjør det alltid så himla fint!! Dine arrangement er de vakreste jeg vet. Og hvilke fine kranser! Jeg føler meg alltid så begrenset når jeg begynner å lage, det ender nesten alltid opp med det samme, men du er flink til å variere både med form og material. Helt underbar er din uteplass, med sjarmerende kjelke og røde epler. Julete! :)) Så hvordan er Julestemningen? Du hørs entusiastisk ut, men kanskje en smule stresset. Håper du rekker alt du vil gjøre. Og så ønsker jeg deg og dine en kjempe mysig helg med god varme og herlig Lucia!
(de er så søte når de går i Luciatog)

Varmeste klemmer fra meg!
Aina

Siren sa...

Nydelige bilder! Har noe til deg på min blogg, stikk innom om du vil!
Ha en fin kveld!
:)

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Marie!
Ja du kan du! Så fint du gör! Älskar dina kransar! har inte hittat någon lummer själv (fridlyst och svår att få tag i...), och i blomaffären kostade en liten knippa 180 kr!!!! Jisses, det fick vara.

jag har en likadan bob som dig. Också ett loppisfynd för 25 kr. Köpte två, men lämnade den tredje trots att den endast kostade 20 kr. Ibland är man dum... Den hade jag nog kunnat hitta en ägare till.

Önskar dig en fin helg!
Kram Hanna

C´est la vie sa...

Åh tack söta snälla Marie för hjälpen och tipsen! Kika snart in igen, ha en skön helg!
Kram Kram Lina
butiken C´est la vie
www.cestlavie.se

Marie sa...

HEJ CISSI!

BILDER PÅ UTBYGGET KOMMER, JAG LOVAR! ALLT TAR BARA SÅ MYCKET LÄNGRE TID ÄN MAN TROR. JAG VAR HELT SÄKER PÅ ATT DET SKULLE VARA KLART TILL JUL, MEN DET ÄR BARA ATT INSE ATT DET KOMMER DET INTE ATT BLI. UTSIDAN ÄR HELT FÄRDIG, MEN VI HAR FORTFARANDE PRESENNINGAR HÄNGER ÖVER DÅ VI VÄNTAR PÅ ATT MURAREN SKA KOMMA OCH PUTSA UTSIDAN ÅT OSS. INUTI ÄR TAK OCH VÄGGAR KLARA OCH JUST NU HÅLLER VI PÅ ATT BYGGA UPP EN VÄGG DÄR VI SKA HA EN INBYGGD GARDEROB OCH DÄR ÄVEN MITT INBYGGDA FÖNSTER SKA FÅ PLATS. SÅ DET GÅR SAAAKTA MEN SÄKERT FRAMÅT, BLIR NÄSTAN BARA PÅ HELGERNA VI HAR TID ATT GREJA. FÖRHOPPNINGSVIS HINNER VI EN BRA BIT UNDER MELLANDAGARNA.

KRAM MARIE

Nygammalt sa...

Ja vad snyggt! Så duktig du är.

Tyckte det var så roligt när du skrev om din fina bob/kälke. Anledingen att jag och mina vänner diskuterade ordet bob häromdagen och barn här nere verkar inte ha någon koll på vad en bob är (kanske är ett norrländskt uttryck) och det var bara få som visste vad en spark är också!!! Mycket skumt det...

Kram på dig.

Designe sa...

Först måste jag säga..Herregud så fint du har gjort ute med diverse grönt med röda äpplen och den fantastiska kransen med brysselkål!
..Och så dessa underbara kransar du gjort nu senast! Va duktig du är! Har du grönt ute så du kommer åt sånt grönt nu alltså?!
Ha en härlig helg! Kram :)

les fifoles sa...

How beautiful pictures Marie!
Joyeux Noël! Anne