söndag 7 december 2008

Nu är det julpyntat utomhus.

Idag har vi så tråkigt väder så det är inte sant, såååå mörkt och trist. Jag vill ha snö, helst nu!!!
j
Jag har iallafall roat mig med att julpynta lite på framsidan av vårat hus. Här ser ni bl.a mitt superfynd som jag gjorde på en loppis i höstas, en kälke/bob. Blev så jätteglad när jag hittade den, betalade endast 80kr.
k
När vi var hos Jeanette på bloggträffen nu i höstas hade hon så fina kransar på dörren som Minna på Blomsterverkstaden hade gjort av bl.a brysselkål. Har inte kunnat glömma de där kransarna så nu idag gjorde jag min egen variant med brysselkål och mossa. Oj, oj, oj så roligt det är att göra kransar, jag tröttnar aldrig. Så förbered er på att det nog blir många kransar i inläggen framöver, jag tror jag har mani på det just nu, hihi.
l
Har även ägnat mig åt att klä in en krona med mossa, ganska pillrigt!!!
k
Hoppas att ni alla har haft en fin 2:a advent idag och att ni får en riktigt bra vecka!
k
Kramar Marie

67 kommentarer:

Mitt Östergården sa...

Hej Marie!
Hoppas du känner dig bättre nu!
Nu förstår jag var du bor! Där är fint. Min man arbetade där i sju år, men slutade för ca ett år sedan. Jag har också varit på candela och grävt fram ett och annat fynd. I dag var jag till loppis i Tidan. De har bara öppet på söndagarna. Jag hittade en massa grejor hela bilen full. Ja man är väl inte klok! I dag har vi äntligen börjat riva tak och tapet i sovrummet, är inte tapetserat där på 50 år, tänk dig hur det ser ut. Skall ta lite bilder före och efter. Jätte kul att ha en blogg vän på så nära håll! Vilken underbar krans du gjort med brysselkål! Ja allt var jätte fint. Vad pysslig du är!
Sköt om dig!
Kram Helen:)

My Lovely Things sa...

Åh Marie..så otroligt vackert.
åh så fint..
precis i min smak..otroligt trivsam entre..

brysselkål i kransen var så grymt fint..måste testa dekoreramed det..
ha en fortsatt bra helg..
kram anna

Moster sa...

Ja visst är det trist väder fast lite minus grader har vi haft i dag vilket hjälper. Gillar din moss-inklädda-krona.
Kram Moster

Saramedflera sa...

Hej
Jag vill också ha snö, här är det bara grått och trist. Vad fin kransen med brysselkål blev :-)
Kram Sara

Viola sa...

Jag smuttar fortfarande på min glögg medan jag tittar in till dig, vilken himla härlig gammal kälke, men det är ju en sak som fatts , det där vita, jag blev riktigt fnissig när jag läste dina inledande rader, det var nästan exakt likadant skivit som jag har gjort på mitt inlägg idag, det är så trist med detta depparväder, tur att man kan få lite julkänsla av bloggarna uppåt i landet, din mosskrona, ljuvlig!!!!!!KRAM

Emma sa...

åhh så fint det blev. Källken var ju bara så fin. Lite snö på det hade gjort det extra fint. håller tummarna för att vi alla får snö till jul. Anders slaskade ju så man vet aldrig:)

Kram Emma

Viveka i Bläckhornet sa...

Men åhh så fint du visar. Vet du jag gjorde också ett fynd förra veckan.
En jättefin vit shabbad kälke för 90:-.
På tal om snö så har vi massor. Kom gärna och hämta så mycket du vill-gratis :)

Kram Viveka

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Oj vad mycket fint du fixat i trädgården! Dina kransar är ljuvliga och kronan blev hur fin som helst med mossklädsel! En sån kälke har jag sedan jag var liten :D Pappa har målat de röd för många år sedan så den får alltid komma fram till jul med lyktor och tomtar.
Önskar dig en skön kväll och fin ny vecka, vännen!
kram
nina

Under en vind sa...

Go eftermiddag vännen!

Vad fint du gjort! De där kransarna du gör är helt underbara! Kul att använda maten som pynt också! Här har det än så länge bara blivit röd lökar ute i en av krukorna.
Men jag har iallafall avklarat alla inslagningar av barnens julklappar idag! Nu ligger de klara inför julafton i en korg och frestar små barnahänder!

Ha en skön kväll! Kramar!

Pia..... sa...

ojojoj..så fint..kronan var superfin..skulle jag faktiskt kunna tänka mej att göra..och brysselkålskransen,,läcker..ha en skön fortsättning på 2adventssöndagen.....kram..PIA

Jojo sa...

Vilken otroligt fin krans, den med brysselkålen!!!!
Gillar kronan också =) Vad har du använt som stomme till den?

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men så vackert du har pyntat! Ja hoppas att ni får helst lite snö så det blir vitt nu till jul. Vi har haft mycket snö, tre gånger så har vi fått ha traktorn på gården för att skotta. Men vi hade lite tödagar förra veckan så lite av snön for bort. Men resterande ligger nog tryggt kvar då vi nu idag har haft 17 minusgrader =)

Kram Marie
/Anita

Annas Vita Hjärtan sa...

Jätte fint pyntat. jag har också en kälke som jag ska ta fram och göra något roligt med.

Ja det är så tråkigt när snön smälter bort, hoppas vi får lite snö till jul iaf.

Kronan är så ljuvlig!

ha det bäst!

Kram Anna

i et lite rødt hus sa...

Så utrolig fin mosekronen ble, veldig dekorativ, og artig variant med brysselkålkrans. Her har vi masse snø, jeg skal legge ut litt fine vinterbilder fra dagens tur i dag!
Ha en fortsatt fin kveld!

Hjärtat Mitt sa...

SÅ fint du har gjort det. Kälken var ju verkligen ett fynd.
Kronan och kransen blev jättefina.
Jag tror att jag måste åka och skaffa mer mossa :)
Gjorde slut på den jag hade idag, när jag gjorde mossbokstäver.
Ös på med fler kransbilder bara. Det är så roligt att titta på.

Kram Mari i Marieholm

Jema Rose sa...

Så duktig du är...ser ju jättefint och välkomnande ut..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Marit`s vita skrin sa...

Jag håller med den över mig, mer kransbilder vill vi se. Det är super inspirerande.
Kronan var jätte fin, vilken idè.

ha en skön 2:a advent och vad skönt att du är frisk nu.

Kram kram

Mamma C sa...

Så fint du pyntat ute hos er. Kälken var ju ett kanonklipp. Så himla käckt med brysselkålen i kransen.
Ha en bra ny vecka du med
Kram mamma C

Nettan sa...

Ååå va fint du har pyntat! Verkligen jättemysigt! Bara lite snö så den rätta stämmningen infinner sig nu oxå!!
Kram Nettan

Lilla huset på prärien sa...

Själv sitter jag här efter att bakat dubbel sats med lussebullar. Jag känner mig helt slut. Skulle helst gå och lägga mig ögonaböjs... kanske jag ska göra också. Imorgon måste jag ta tag i en krans jag med - den jag har på dörren är helt vissen och det är dags för någonting mer juligt!

Kram Jenny

Evans sa...

Hej!
Brysselkål kan man verkligen använda till mycket både till dekoration o mat. Blev lite nyfiken på bloggträffar som ni har, hur ofta träffas ni o hur många är ni.
Trevlig fortsättning på 2:a advent/Eva

Hem och Lycka sa...

Jösses vilka fina kransar du gör och så fint utanför dörren! kram

Lena Kristina sa...

Åh så mycket fint du har ute. Helt otroligt.

Jag borde med fixa lite ute trots att jag är helt oinspirerad för att snön lyser med sin frånvaro och vi har det lika grått och mörkt som ni.

Nu har du faktiskt inspirerat mig så jag ska ta ett ryck ute i morgon.

Tänk din fina kälke när det är snö ute, underbart!

Jag letar efter en gammal kälke eller spark att ha ute med granris ch stooor ljuslykta på

Ha en fin vecka

Kram Lena

Hjerterom sa...

Skikkelig fint og koselig ute med deg:)
Utrolig fin krans og mosekledd krone!!
Har akkurat funnet en slik kjelke selv,men trenger litt småreparasjon...Tar den frem neste år jeg :)
Håper du får snø snart ...

Klem Siw

Atelje Annorlunda sa...

Oj vad fint du gjort!!!
Kransen med brysselkål blev helt bedårande vacker. Allt var fint.
Kram Åsa

Millas hem sa...

Jäklar, vad du gör snyggt Marie!
Så fint du alltid får till det!

Hittade en vit korgstol på loppis idag! Vem sjutton köper en korgstol att ha ute sen nu mitt i vintern........jag! Tänker ha den under äppelträden i sommar...du vet!

Kommer ihåg dina korgstolefynd i somras!

Tänkte lämna den där, men då hade någon annan hunnit före, och det går fort till sommaren, och då hade jag förmodligen ångrat mig!! :)
Kraaaam Camilla

Marina sa...

Jättefint! Fint med äpple, krans ja, allt. Kram!

Marina sa...

Jättefint! Fint med äpple, krans ja, allt. Kram!

Ann-Catrin sa...

Nu skulle jag helst vilja springa ut och fixa min trapp med.. fantastska kransar du kan göra.. skulle jag aldrig klara av ens under pistolhot..hmm
Så himla fint det ar med brysselkålen.. vad du kan!!
kan bara hålla med om att man längtar efters nö.. det är ju så förbenat mörkt hela tiden!!

ha det gott
och stor kram
A-C

Lockas lilla längtan sa...

Wow vilka stämningsfulla bilder, trots avsaknaden av snö! jag gillar verkligen din krans med brysselkol! Hur får du dem att sitta kvar, har du ngt specialknep? Ståltråd misstänker jag, men HUR?

Kram Veronica

Galleri Hönshuset sa...

hej. Så vackert du piffat till ute. Kronan du klätt med mossa och kransarna är riktigt fina, jag vill se mer. Vill du njuta av vinterbilder o snö, titta in till mig...Du får gärna hämta lite också om du vill ha snö, ploga är inte så värst kul... =)

Ha en härlig Måndag. Kram Pirre

Radhusdrömmar sa...

Åh vad fint du har piffat :-)
Gillar verkligen idén med att klä in kronan så där.

Och så såg jag att jag missade köksbilderna.... Toppenfint!!!

Kramar
Johanna

Tulipa sa...

Du är helt otroligt duktig på att få till allting hela tiden!
Stor beundran till dig!
Kram Tulipa

Emelie sa...

Gud vilken drömentré!
Hur snyggt som helst! Helt i min smak!

Jättefin blogg! Den hamnar bland favoriter! :D

Kram
Emelie

Hulda sa...

Så koselig du har pynta utenfor. :) Fint med kjelken også. Her har vi hatt besøk i kveld, da ble lysene tent både ute og inne.

Gúa sa...

Vilka UNDERBARA bilder!!!
Jag kan inte få nog!Jag vill också ha en sån fin krans!...kanske ska testa..:)
Jag försöker få ihop det här ute, men är såååå himla less på vädret at tajg liksom ger upp hela tiden..:)
MEn nu så kom jag igång...tror jag..;)

Och ditt kökspynt...LOVELY!
Du är och förblir min inspiration min kära Marie!
Hoppas du mår bättre nu vännen!
Och tack så hemskt mycket för dina varma ord om vårt reportage...*roligt*

Största "kryapådig" kramen från mig...

Lilla Blanka sa...

Hej goa Marie!

Men vad underbart..! Åh jag blev helt förälskad i mosskronan, såå söt!!!

Hoppas du har haft en fin helg och att det kanske blev nåt litet loppisfynd..?

Var hos Ingrid i lördags..åh du skulle vara med, hon hade fått in så mycket fint..och överallt stod det levande ljus och vita hyacinter..ranunkler osv

Kram
Mia

hemtrevnad marie sa...

Så vackert du pyntat ute...kransen var jättefin...och kronan helt ljuvlig!!
Hoppas ni får snö snart...här töar det väl snart bort...tyvärr!!
kälken var jättefin...har en gammal grön kälke som jag haft i säkert 10 år...den kommer fram varje vinter!
ha det gott!
kramis

Tyra sa...

Oj, vad fint det var i din trädgård!
Fikk lust att göra kransar! Och for en fin ide att klä kronan!!
Ha en trevlig advent!
Kram från Cathrine, Norge.

Kristina / Vackra drömmar och idéer sa...

Vad fint du har gjort det! Det är bara lite snö som fattas för att få den riktiga julkänslan.. Här uppe har vi fått en del snö så trädgården är jättevacker med alla tunga grenar och harspår överallt.. Ska lägga upp några bilder imorgon! Tycker att din krans var jättefin, har funderat själv på att göra en också, får se om jag får till den..

Kram

Lisemoren sa...

Nydelig var det hos deg i dag. Gleder meg til å se flere kranser. Pynten du har satt opp rundt kjelken ble knall fint : )

LantlivsAnette sa...

ojj..ojjj vad du är duktig på att göra kransar...himmel så fin, och kronan med mossa...
Du, det var ett riktigt fynd den där kälken, jag har ju en nästan likadan som jag räddade från att bli slängd på tippen, det var mina grannar som skulle slänga den...
Ha det gott
Kraam Anette

Millan sa...

Så fint det blev med brysselkål verkligen annorlunda.
Ser fram emot att få se fler kransar.

Guldkant På Livet sa...

Makalöst fint Marie!!! Vilka kransar, vilken julstämning! Mosskronan och vackra foton! Mycket fint! Mari.

Lallis - liv och leverne sa...

Åh så fint! Och kronan i mossa..wow säger jag bara:)
Ha en fin dag idag.
Kram Lallis

husvidhavet sa...

Hallå!
Så tjusig krona och allt det andra oxå...
Detta är en sak jag kan sakna så här närmare jul.... ska man pynta med naturens skatter får man ju samla dem redan i oktober för att få lös tex. mossa från backen nu ligger ju allt under snön. NU när man fått så många ideer -Suck!
Så jag får väl njuta av ditt fina istället!
Kram Marith

annashusidingtuna sa...

Så fint du gjort!
Hoppas själv på att få snö inna jul, det är så ocharmigt utan.
Kram Anna

Karin sa...

Hej Marie!

Du är ju helt otroligt duktig på att jobba med gröna saker också. Man kan ju tro att du är florist.

Nu blir jag så sugen på att fixa till lite mer ute. Kanske det känns lite roligare då hos oss. Här är så lerigt och brunt. Jag längtar efter lite kyla nu! Din kälke var ju också helt underbar. Vi brukar faktiskt åka på vår. Perfekt när vägarna är frusna, den fungerar bra istället för spark.

Ha en bra vecka!
Varmaste kramarna
Karin

linnea-maria sa...

Vilken otroligt charmig krans med brysselkål. Jag älskar kål men avskyr brysselkål och detta var ju ett sätt att använda dem där man slipper stoppa dem i munnen ;)
/linnea-maria

Jennyshemochharmoni sa...

Du är så pysslig Marie! Superfint allting! Vilken underbar välkomnande entré du har :) Ha en riktigt bra start på veckan! Stor KRAM

livetpåfyran sa...

Va fint du har gjort det!!

Tänk när jag och mina bröder var små så åkte vi på gamla kälkar vid gården, oj vad det gick på stålmedar....

Ha det gott, kram Pia

Linneagården sa...

Vad du har ordnat mysigt framför huset & kälken var charmig. På loppisar kan man hitta en massa kul..
Kransen var ju fin med de små brysselkålen & kronan var vacker. Vad du hinner pyssla med allt!

Vi har enormt mycket snö & ganska kallt. Jag har varit inne idag & stekt en massa köttbullar till jul. Vi/Släkten blir ju här hos oss.
I veckan ska flickorna har gympa uppvisning & luciafest. Så det gäller att ta vara på de sena kvällarna för en mugg glögg & lite lugn & ro!

Ha en jättebra vecka. Många varma kramar från mig /madelene

Sara sa...

Oj så pilligt med kronan, men den blev verkligen superfin! Fattas lite snö nu bara, så är julpyntet helt i hamn ;)

Lydia sa...

En sån fräck krans, det får man kanske härma!? :o)
Och så härligt juligt du fixat utanför entrén, mycket inspirerande!
Kram
Lydias gröna fingrar

Ina sa...

Oj vad fint du pyntat!! Vilken härlig julkänsla man får av bilderna!! Jag ångrar såå att vi lämnade kvar en gammal kälke och en gammal spark, gamla skidor etc i vårt förra hus. Hur kan man vara så blåst att man lämnar kvar sådana saker!? Tänk vad fint jag hade kunnat pynta med det... Nåja man ska inte gråta över spilld mjölk...
Kram Ina

faire un songe sa...

Good evening
All in Christmas atmosphere, I really enjoy it.
wonderful Christmas time
Hugs Hetty Holland

Inspiration i vitt sa...

Oj vad mysigt det måste vara att gå förbi ditt hus, jag skulle stanna och stirra länge länge om jag gick förbi.
Brysselkåls kransen var ju så fin och tänk vad bra det är när man kan använda grönsaker i sitt pyntande.
Din krona var ju oxå helt underbar som du pysslat ihop Marie.
Kram på dig/Ingela.

Vintage och morrhår sa...

En SÅÅÅ inbjudande och välkomnande entré du fixat, ni måste få många oväntade besök hihi! Jättefin blogg, otroligt många fina detaljer överallt! Inspirerande och poetiskt vackert...
Kram!

Katarina sa...

Hallå där!

Oj så fint du gjort!
Jag måste också ta mig i kragen och sno ihop ett par kransar.
det går ju så fort när man väl gör det! Din med brysselkålen är sååå fin. Vilken toppen idé!!

Ditt kök är helt fantastiskt fint.
Ha en härlig dag!
Kram Katarina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie
Så fint du har gjort utomhus! Och de där härliga kransarna, jag kommer ihåg dom också! Har inte provat att göra, men någon gång så...
Kram
Marie

Vit Spets sa...

Go kväll!
Men så ljuvligt Marie... en krans med brysselkol, det tycker jag om till och med :)
Förstår att kälken skrek på Dig när den var så billig.

Tänk om jag kunde posta iväg lite snö... för vi har massor redan, då skulle Du va jätteglad va!

Önskar Dig en trevlig kväll
Kramis
//Siv

hannas form sa...

Hej Marie!

Så fiiiiiiiint!

KRAM
Hanna

milly Garden sa...

Jösses så fint du gjort det....otroligt pyssligt och fint!
Brysselkål i krans har jag inte sett tidigare men såå snyggt..kanske blir en sånn hos mig nästa år!

Kram Marina

Millas hem sa...

Så jätteglad jag blev över din kommentar! Säger detsamma om dig!

Har haft en riktigt tuff dag idag, så din kommentar fick mig att känna mig lite bättre till mods!

Tack söta du!
Kram Camilla

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen - å så fint du har fixat Marie! Jättemysigt & kälken var ju för charmig!

KRAM Jes ♥

vosgesparis sa...

your GOD JUL wrapping thingie looks so gorgeus!

Hemmabloggaren sa...

Herregud va händig du är! Måste kika runt lite hos dig, det verkar finnas massor med inspiration här.