tisdag 16 december 2008

Och vinnaren är......

Jag har nog sagt det förut, men jag är en väldigt känslosam person. Har lika nära till skratt som till gråt. Så nu när jag har läst era kommentarer och mail med alla snälla ord de senaste dagarna så har jag blivit både glad och väldigt rörd. Tänk att det finns så många gulliga människor! Ett stort tack till er allihopa, önskar att jag kunde ge er alla 199 personer som ville vara med och tävla var sin sak. Men, nu är iallafall vinsten utlottad och vinnaren blev Anna med bloggen Annas vita hjärtan. Grattis till dig! Du kan väl maila mig din adress.
k
Men det kändes så ynkligt med bara en vinnare när ni var så många som deltog så jag bestämde mig för att dra två tröstpriser också. Den första går till Helene L och den andra till Ina med bloggen Franssohnska gården. Maila mig era adresser så kommer det något på posten till er.
j
Nu till något helt annat. Häromdagen kom min gulliga mamma med en överraskning åt mig, eller det var väl snarare tre överraskningar. Har ni sett vilka ljuvliga kuddar hon har sytt åt mig av gamla lakan, jag är jätteglad! Tack världens bästa mamma!!!!
k
Ha det nu riktigt bra och så ses vi snart igen! Kramar Marie.
k
Ps. Många har undrat hur man får snöflingor på sin blogg? Kolla här!

46 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Vilken dröm-mamma du har Marie! Wow... min mamma skulle aldrig ens komma på tanken att sy kuddar till mig. Nej, det får jag ordna själv! Ge henne en varm o go kram!

Och grattis alla vinnare - turgummor är ni!

Kram Jenny

Fridhemspinglan sa...

Vad kul!
A som i Anna...

Ps. jag är tillbaka!
kram
ingela :)

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Så typiskt! Jag missar tävlingar till höger och vänster så fort jag åker till stugan..hihi..men grattis till vinnarna förståss:)

Så fina kuddar din mamma sytt! Tänk vilken fin gåva!

Och nissan sover nog sött där också:)
Susanne

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Marie!

Tack för din gulliga kommentar, och för länken till min lilla utlottning!
Men vilken himla osis att jag missade din utlottning!!! Så typiskt!! Har målat och stökat i flera dagar nu, så jag har inte hunnit blogga alls! Så typiskt, jättesöta saker du lottade ut! Och grattis till 400.000,förstår varför så många kommer hit, en stor favoritblogg till mig! (Utan att vara tjatig! ;)

Din mamma är ju för snäll med alla de fina saker hon kommer med. Älskar kuddarna!!!


Stor kram Hanna

P.s Skrivbordet du skrev om hos mig sålde jag i förra veckan, för att få in mitt nya slitna gråa. Jisses vad många som hörde av sig!!!

Malin/Vita hjärtan sa...

Vilka underbara kuddar, vilken tur du har! Dom ser ut att vara jättefint sydda också, duktig mamma du har!
Vill så gärna ha en sån mormorskudde, ska försöka mig på det nån dag.
Hoppas du har det bra!
Kram Malin

Romantiska Hem sa...

Grattis till alla vinnarna! Kram Petra

Tulipa sa...

Sådana där kuddar är ju verkligen i ropet nu!
Jag älskar dem!
Vilken toppengåva!
Förstår att du blev glad!
Kram Tulipa

Ann-Catrin sa...

Stort grattis till de lyckliga vinnarna!
tror du och jag har lika snälla och fina mammor.. dina kuddar är ljuvliga.. fick en förra veckan jag med.
kramar
a-C

Mamma C sa...

Så snäll mamma du har som kommer sådana fina kuddar. Får säga grattis till vinnarna med. Och tack för flingorna. Har frågat på andra bloggar men inte fått svar. Så nu snöar det hos mig med.
Kram Mamma C

Trädgårdstomtarna sa...

Tack för tipset med snöflingorna!
Catarina

Floralis sa...

Vilka vackra kuddar. Jag tror nog att jag ska ge min lilla mamma en liten vink... ; ))
Skämt åsido. Hon har precis hjälpt mig med mina "kjolar" till stolarna. Evigt tacksam...
Önskar att man hade mer tid till att sitta vid symaskinen.
Ha det gott!

Anneli

Karin sa...

Hej rara Marie!

Vilka underbara kuddar, jag gillar ju runda kuddar som du vet! Hon är verkligen snäll som ger dig dessa, och innan jul dessutom *ler*

Tack för den fina länkningen. Jag håller tummarna att du har tur hos mig!!!

Varmaste kramarna

Karin

Och ett stort grattis till vinnanrna förstås!

Annica Manby sa...

Ja känslig vem är inte det, jag tror man blir det med åren. Jag gråter lika lätt som jag skrattar, när jag skrattar kan jag nästan inte sluta.

Jätte fina kuddar, härlig bild med tomten på.

Kramis Annica

Hjärtat Mitt sa...

Grattis till vinnarna!
Skulle nog behöva låna din mamma ett tag hihihi....
Underbara kuddar!!!!

Kram Mari i Marieholm

Annas Vita Hjärtan sa...

MEN JIPPEY, jag har vunnit!!! Åh så lycklig jag är, gissa vem som har nära till gråten nu!!! Åh tack, tack ,tack gud så glad jag är.

Och vilken mamma du har, så duktig.

Jag mailar dig.

Kram Anna

Ps...titta in till mig...

mig & alice sa...

Stort jättegrattis till vinnaren!!

Och du...har inte du talat om för din mamma att julafton är först nästa vecka?? :-).

Men åhhh så glad du måste ha blivit. Hon visste precis vad du vill ha och så gjorde hon det med omsorg...måste nog hålla med att hon måste vara en alldeles toppenmamma.

Ha det så gott min vän.

Kramar i massor.
Melinda

Hanna & Hugo sa...

Vilka underbara kuddar, verkligen superfina... Vilken snäll & duktig mamma du har. Maileg tomten verkade stortrivas där...
Kram Maria

Mittljuvaskafferi sa...

Oo vilken härlig mamma du har! var rädd om henne, det kommer en tid när man inte har dem hos sig längre. ge henne en stor kram.
God Jul
Kram Birgitta

Viola sa...

Utan vinst som vanligt....´men grattar så klart vinnarna, kram

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh grattis till vinsten, Anna! Den var så underbar, och jag höll mina små tummar tills de blev blå ;)

Jag måste fråga dig Marie...var du fått tag på den fina zinkschablonen? (jag bara måste köpa om det går!)

Jättefina kuddar och så söta tomtenissar! Jösses vad duktig och go din mamma är, så gulligt gjort!

Kraaaaam
Mia

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Hoppas allt är bra med dig Marie. Ledsen att mina besök varit lite glesa här på sistone - en kaotisk tid med jobb, dagis, julbestyr - ja du vet allt det där.... NU ska jag sätta mig & läsa ikapp alla fina inlägg!

Tack för all inspiration vännen & vilka underbara kuddar din mamma har sytt - superfina! Nissen är ju också för söt!!! Jag som har Mailegsjukan kanske skulle skaffe en tomtenisse också :)

Stor kram! /JES ♥

Jes/Vita villa vila sa...

Psst!

Hur får du sånt fint snöfall på bloggen din?

Kram!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis till alla vinnarna!
Nu har din mamma varit i farten igen, jättefint!
Ha det gott vännen!
kram
nina

mali-mo sa...

Gratulerer med passering av 400 000! WOW!!!!

Nydelige puter din mor hadde sydd tl deg. Og Maileg-nissen ser jo ut som om ha storkoser seg!

Håper du har en fin juleforberedelsestid ;)

Viveka i Bläckhornet sa...

Grattis till vinnarna!

Men åh vilken fantastisk mamma du har. Så underbara de är. Hälsa kram från mig :)

Kramar Viveka

LantlivsAnette sa...

Sååå ljuvligt vackra kuddar...vad snäll mamma du har !
Jag har sytt såna kuddar själv så jag vet att det är mycket jobb med det...
Ha nu en toppendag
Kraam Anette

Kerstin sa...

Gratulerer så masse til de heldige vinnerne=)

For en snill og flink mamma du har=)
Putene var nydelig=)

Klem Kerstin

Under en vind sa...

Grattis till de lyckliga vinnarna!!! Så roligt

Å grattis till dig som har fått så fina kuddar! Mamma är ju snällare än tomten! :)

Hoppas att du nu har en riktigt skön ledighet framför dig! Jag tar nu lite jullov, jobbar bara 2 1/2 dag till sen väntar över 2 veckor hemma...så skönt! Ska bara njuta av att sova och äta massor av gott, att midjemåttet ökar kan jag ju inte skylla på julgodiset i år...fniss....

Önskar dig och familjen en riktigt GOD JUL!!!!
Kramar i massor! ♥

Sussi's dreamzone sa...

Jätte fina kuddar din mamma sytt. De skulle passa hemma hos mig också :)
Hos mig är det jag som syr till min mamma....

bagateller.se sa...

Så söta kuddar! Förstår att du blev glad, de är verkligen jättefina!
Kram Terese

Lena Kristina sa...

Grattis till Anna! Hon är ju världens goaste så det var ju superkul att vinsten gick till henne.

Vilka fina kuddar mamma sytt. Om det blir något sytt och fixat här så är det jag som syr till min mamma :D

Kram Lena

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

grattis till vinnarna...

Men vilken duktig go mamma du har, förstår ju varför du är så pysslig..

Kram kram Linda

Millan sa...

Vilken snäll mamma du har det var fina kuddar som hon har gjort.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Neej! Jag har missat din tävling! Förb... också! Jaja, jag får trösta mej med att jag nog inte hade vunnit ändå...
Vilka jättefina kuddar du har fått av din mamma... Så snällt att ge Innan Jul... Vad ska det då bli i julklapp månntro?
Kram
Marie

LILLA BLÅ sa...

Vilken söt tomtegubbe.

Kramar @nette

Prillig sa...

Oj, vilka fina kuddar du fått, ska visa dem för min mamma så kanske hon blir lite inspirerad...

Har precis varit där med garn idag, hon ska sticka ett par snygga vantar till mig. Det var en beskrivning med i senaste Femina, som gav ett ha-begär: ;-)

Britt

Två systrar sa...

Vilken mamma du har!! Super fint hus har ni också!! Kram C&M

helen sa...

Grattis till vinnarna!Lyck-ostar!!
Så underbara kuddar, såna skulle man vilja ha många av...Din mamma verkar ju också ha en kreativ ådra, som sin dotter, Marie!! Sååå fiina bilder!
Kram
Helen

My Lovely Things sa...

Hej!!
åh grattis till vinnarna..
Vilka underbara kuddar..så ljuvligt fina..som drömmar..

Tack för tipset om snö som faller på bloggen..Nu snöar det på min blogg med..så mysigt..

I dag så ska jag ta in granen..är ledig i dag..så skönt..jobba ri morgon kväll och hela helgen..Är sen ledig mån och tis innan jul..Jobbar dagen på julafton och kvällen på juldagen..men är sen ledig fre-sön..så jag försöker ta vara på tiden..

Antar att du har det rätt körigt på jobbet med.allt som är innan Jul..
Ha det så bra vännen..
kram anna

VILLA MOA sa...

suck, av välbehag....så mycket fint!

God julkram
Nettan

Mitt Östergården sa...

Grattis alla vinnare!
Vilka underbara kuddar.
Och vilken härlig Mamma! När jag ser din järnsäng här brevid. Måste jag berätta, Att jag gick till ett ställe i vår skog där jag inte gått förut och hittade precis en likadan som du har fotat. jag berättade det för min man när jag kom hem. Javisst säger han den har stått där i evigheter. Jag tror det är min Mormors gammla säger han då. Jag blir så klart vansinnig och undrar varför han inte berättat att den står där. Och han fattar förstås inte vad jag skall med den till. Så klart vill jag ta rätt på den. Tånkte ställa den i min butik så småning om. Vilket fynd! säger jag bara.
Ha en bra dag!
Kram Helen

Milla of Sweden sa...

Hej hej

Vilka FINA kuddar!
Min mamma var också jätteduktig på att sy, men efter en stroke kan hon inte längre det.
Ta vara på din mamma, krama om henne riktigt, såna goa mammor är värda allt!

Vilken fin blogg du har, har börjat blogga själv nyligen, var tänkt som en blogg enbart om vårt företag riktad till våra kunder, men efter att jag började kika på andra bloggar blir man så inspirerad så det blir nog en "vanlig" blogg ändå..
Kika gärna in om du har tid!

Man börjar tänka annars när man bloggar har jag upptäckt, jag kan inte alls fota, men ändå ser jag allt i bilder numera, efter bara ett par veckor, märkligt..

Ha en jättebra dag!
Mvh
Camilla

strömmas sida sa...

Hej

Tittar in hos dig och njuter av vackra foton och en fin sida.

God Jul hälsningar från Östersund

gamla skolan sa...

Hej ! Vilket vackert hem du har !! och en jättefin blogg . Kram Susanne

Hanna sa...

Grattis till vinnarna !

Tack för gulliga kommentaren hos mig :) Mm, ska försöka ta det lite lugnt, här mitt i julstressen :P

Härliga kuddar! vilken snäll och duktig mamma du har.

Kramar / Hanna

Linneagården sa...

Åh, så vackra kuddar din mamma har gjort & get till dig. Det är roligt & uppskattat att få någonting som känns personligt. Vackra....

Grattis till vinnarna du drog & vad många som var med! Häftigt.

Trevlig kväll i stugan & Kram från mig //madelene