torsdag 18 december 2008

Trevlig helg!

Idag har jag och barnen varit lediga, det är vi alltid på torsdagarna. Vera vaknade redan vid 6.00, så vi har hunnit med en del. När klockan var halv åtta hade jag redan gjort lite julpyssel, hihi. Sen har vi mest myst omkring här hemma, lekt, städat och julpyntat lite här och där.
j
Den här brickan står på vardagsrumsbordet, iallafall stod den där när jag fotade. Nu har den hamnat lite högre upp, vi har ju en liten klåfingrig busunge här hemma!!!!!
j
Kuddmossa och ett granatäpple som fått lite glitter på sig i form av ett hjärta.
k
Knoppbrädan i trapphuset har fått lite grönt på sig. Hängde dit några kulor i fattigmanssilver och även den underbara struten som låg i min brevlåda idag.
k
Struten har jag vunnit av Cecilia med den ljuvligt fina bloggen Vita tankar.
j
I sovrumsfönstret har jag ställt ett gammalt fönster. Har gjort en krans som jag sen dekorerat med några små loppisfyndade flaskor. I flaskorna sitter mina favoritblommor, vita ranunkler.
k
Jag tröttnar aldrig på denna ljuvliga blomma!
k
Redan helg igen, vart tar tiden vägen? Kan knappt fatta att det snart är jul! Ha det nu riktigt bra i helgen allihopa! Kramar Marie

52 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Vackra bilder som alltid Marie! Jag önskar dig också en alldeles härlig och mysig "julförberedelsehelg"! För inte kan väl allting redan vara färdigt eller? Det finna alltid lite att pyssla med :)

Oj, nu jamar min lilla dotter inne i spjälsängen... måste kila!

Kram Jenny

Lilla huset på prärien sa...

P.S. Tävling inne hos mig! :) D.S.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så himla fint, vad skönt med pysselstund så tidigt på morgonen!
Önskar dig en skön helg i lugnets tecken! Jag arbetar i morgon och sedan är jag ledig i nästan 3 veckor!! Underbart!
kram
nina

Jema Rose sa...

SÅ vackert..!Den där struten var ju bara så fin...

: )

Kram, Jenny

<3

Kerstin sa...

Så vakkert. Nydelig pyssel du har laget tildig på morgenen. Kransen med blomster så vakker=)

Klem Kerstin

Katarina sa...

Hallå där!
Äääntligen har jag lite tid över och kan kika in en liten stund.
Himmel så många kransar du gjort!
De är helt uuunderbara allihop!
Jag kan riktigt se ditt vackra hem framför mig i julskrud.

Ha en mysig 4:e advent!
kraaaam

lottens vita och gröna sa...

oh skulle just nassa med såg att marie varit i farten, sååååååå mkt fint, vilken ljuvlig bricka mmm de små klåfingrarna uuuu gustav är hemsk just nu, han kan klättra med så inget är liksom safeat längre, försöker inte att ge de nån uppmärksamhet, då går han oftast...inte alltid, mycket kommer att krossas av de små gullfingrarna tror jag, ja tur att han är så charmig!!! vilken krans med ranunklerna, helt underbar och struten, ljuvlig! ha det bäst min goa goa vän! i kväll satt ebba och filosoferade om namn och sa, mina barn dom ska heta elsa och vera...
varmkram till er alla//lotten

Dubbelörnen sa...

Så stämningsfullt är det hos dig... Nästan lite andäktigt :). Så dör så man vill smyga på tå o inte störa...

Ranunkeln är underbar. Men denna årstid så njuter jag även av vita amaryllisar. Så vackra...

Stor varm kvällskram

Ina sa...

Tack snälla för din fina kommentar hos mig!
Vad fint du pyntat och vad mysigt ni verkar ha haft det idag. Har du också en liten klåfingerapa? Hi, hi det har vi också big time, han är på allt till mammas förtret och inget stannar särskilt länge på samma plats om han får bestämma...
Ha det gott vännen och ha några riktigt mysiga dagar nu fram till jul!!
Kramar Ina

Nygammalt sa...

Ja du verkar ju inte morgontrött ialla fall ;) ha ha. Härligt att hunnit med att pyssla sådär på morgonkvisten.

Attans att jag missade din fina tävling. Och vilka fanstastiska kuddar din mamma har sytt åt dig.

Kram.

Sea Angels sa...

Good Evening...where did you find that beautiful white rannucular, I havn't seen any yet this year, and this is beautiful. All of your pictures are lovely, have a great weekend.
Hugs Lynn xx

Mia sa...

Som vanligt så är det bara ren njutning när man hälsar på hos dig. Din bilder är så fantastiskt fina.

Kram Mia

Lena Kristina sa...

Jag älskar med vita ranunkler, de är helt underbara.

Undras just hur du fått fast falskorna???

Det var väldigt fint och nu blir Lena väldigt inspirerad......

Vilken underbar strut då fått, fint med grönt i.

Mysig inspiration

Kramar Lena

LantlivsAnette sa...

Åhhh så mycket vackert du visar oss...brickan..och den där struten..
Javisst är det ju så att man pysslar och ändrar om lite varje dag nu..tänk att det snart är julafton, jag kan inte fatta hur fort det har gått..
Men ännu är det ju några dagar kvar..vi hinner nog bli färdiga.
Ha nu en fin fjärde advents helg..
Kraam Anette
P.s Idag visar jag vårt nya v-rum, kika in om du har tid sen..

Marit`s vita skrin sa...

Oj vilken fin strut du vunnit, grattis.
KLart att du ska komma till dalarna i sommar. Det är inte nog med alla våra underbara butiker. Auktionerna brukar oxå vara värda att besöka och fynda på.
Och jag har en och annan lopppis som inte så många känner till som är riktiga guldgruvor oxå hihi.

Jag blev riktigt avis på dina fina kuddar som din mamma sytt.
Tänk att ha en sån begåvad mamma.

Många kramar till dig.
Ha en skön helg du oxå, själv ska jag försöka att inte stressa allt för mycket.
Kan man gå in i väggen när man är mamma-ledig, haha.

Marit

annashusidingtuna sa...

Så fint ni har pysslat!
Här finns också en med klåfingrar...
Kransen med ranunklerna är super ljuvlig!
Ha det bra Kram Anna

Marina sa...

Bra med morongpigga barn, då hinner mna mycket!
SÅ fint du gjort!
Ha det själv bra i helgen. Kram!

Kristin sa...

Hej Marie! Stor kram till er vill jag skicka inför jul och nyår! Hoppas ni får riktigt härliga, mysiga, lata och sköna dagar!

Lite av din pyssel- och fixarenergi kl 6 på morgonen kunde du gott ha delat med dig av till mig... fniss... jag är mest som en död sill vid den tiden, är såååååå trött nu av ingen anledning alls... men det är väl mörkret. Jag hoppas det blir bättre när vi får lite lediga dagar ihop och man kan ta lite sovmorgon (åtminstone skicka ner man och barn så man själv får ligga kvar och lata sig i sängen en stund - det är ju inte möjligt på vardagarna!).

Stor kram till dig i alla fall och GOD JUL!!!!

Kristin sa...

Hej Marie! Stor kram till er vill jag skicka inför jul och nyår! Hoppas ni får riktigt härliga, mysiga, lata och sköna dagar!

Lite av din pyssel- och fixarenergi kl 6 på morgonen kunde du gott ha delat med dig av till mig... fniss... jag är mest som en död sill vid den tiden, är såååååå trött nu av ingen anledning alls... men det är väl mörkret. Jag hoppas det blir bättre när vi får lite lediga dagar ihop och man kan ta lite sovmorgon (åtminstone skicka ner man och barn så man själv får ligga kvar och lata sig i sängen en stund - det är ju inte möjligt på vardagarna!).

Stor kram till dig i alla fall och GOD JUL!!!!

Kristin sa...

sorry nu kom det inlägget två ggr för att min dator hakade upp sig... / Kristin

My Lovely Things sa...

Hej vännen!!
så mysigt du har gjort..

Struten som du vunnit är så vacker..
har aldrig sett nån så fin..sagolik ...
önskar dig en härlig helg..jag måste tyvär jobba men är ledig mån och tis innan jul..jobbar julaftons dag och juldagen ..så på måndag ska det trillas köttbullar och bakas valnötsbröd skinkan får fixas med..åh så gott.

ha det så bra..a
kram anna

Lärarbostaden i grönskan sa...

Låter som om du och tjejerna hade en riktig mysdag! Vilken underbar krans du har gjort med lummer och vita ranunkler! Love it! En riktig god jul önskar jag dig också!

Stor kram Amanda

Lallis - liv och leverne sa...

jag njuter av dina fina bilder!
Ha en riktigt skön fredag idag.
Kram Lallis

C´est la vie sa...

Vad jättefint! ha en fin helg, kram Lina

Vita ljuva tankar sa...

Så mycket julpyssel du har hunnit med! Jag har knappt gjort något än...
Nu har jag gått på jullov iallafall så nu ska jag hinna lite.

Som vanligt blir man alldeles salig av dina vackra bilder.

Kram

Designe sa...

Oj, så fint du har gjort! Allt var fint! Så fin strut du fått! Kransen är underbar och så fint med små glasflaskor med ranunklar. Är det björnmossa du använt till kransen lr lummer? Så fina bilder överst, ljusa och fina!
Ha en härlig helg! Kram på dig! :)

Mitt Östergården sa...

Vilken vacker stut du hade vunnit!
Granatäpple har jag inte tänkt på till jul men det var ju dekorativt.
Ranunkel är så fina, men jag har lite svår att få dem att stå så länge.
Ha en riktigt härlig helg!
Kram Helen

helen sa...

Så fint! Älskar kuddmossa, men har jättesvårt att få tag på den. Inte ens i blomsteraffärerna har jag lyckats...Kransen på det gamla fönstret var underbar, vill gärna se en helbild på detta arrangemang.
Ha en jättemysig helg!
Kram
Helen

zinkbaljan sa...

Såå himla fint du har gjort!! Trevlig fjärde advent!!
Kraaaam

Anneli sa...

Hej, Marie!

Låter som att ni har haft en alldeles underbar dag utan onödig stress!! Och mycket fint har du hunnit skapa igen...måste vara skönt att vara ledig en dag mitt i veckan med barnen!!
Jag kom också hem med vita ranunklar i dag...jag kan bara inte motstå, utan finns det fräscha inne i butiken så köper jag!!

Ha nu en riktigt, riktigt mysig helg!!!!

KRAM

hannas form sa...

Hej Marie!

Hur har du det i julstöket??? Själv gör jag allt och inget...skjuter upp det mesta hela tiden...inte klokt att det snart är julafton.

Du har det så vackert som alltid...skrev just till Lotten att man skulle kunna göra en bok om hennes hem...lovar att ditt hem oxå skulle platsa..någon gång kankse????

KRAMMM kära!
Hanna

husvidhavet sa...

Flitens lykta har då varit framme hos er om ni hunnit pyssla redan på morron!
Mina barn brukar då bara vilja mysa framför den eviga TV lungt och skönt fast både på gott o ont....
Fint med ett gammalt fönster!
Kram Marith

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh vad fint det var med kransen och de vita ranunklerna..! Och fönstret i bakgrunden passar så bra.

Grattis till vinsten, den var ju jättesöt!

Kram
Mia

Ps jättekul att ses i morron!!!
Svarar på ditt mail strax :)

Jema Rose sa...

Tack snälla du för din omtanke..!Jag polisanmälde grannarna idag, inte en dag för tidigt...känns skönt att det är gjort..!

STOR kram från Jenny

<3

Tulipa sa...

Hej!
Tror nog inte att jag orkat pyssla så tidigt...är ingen morgonmänniska.
Du imponerar alltid!
Fint med granatäpplet. De där ljusstakarna som du hade i den bilden, granatäpplet, satte jag fram i min butik nu ikväll tre olika sorter-höjder och så mååånga på en stor spegel, strödde ut pomandrar och silverkulor åååhhh vad bra det blev! Jag njöt av synen i tanken hela vägen hem!
Ha en underbar helg.
Kramar Tulipa

Skatan sa...

Hej Marie!

Du pysslar och står i - var får du all energi i från? Det är i alla fall kul att följa dina upptåg!

Nu skall jag dricka te och gå och koja. Hoppas du får en riktigt skön helg. Här är huset upp och ned...jag har börjat öppna olika skåp och röja, rensa och slänga. Ooo...det är härligt :)

Kram!

atmosphere sa...

Det är inte varje dag jag hinner skriva, men nu tar jag mig några minuter. Kanske vi ses i helgen? Varmt välkommen i så fall.
Gillar dina supervackra kransar skarpt!
Kram,
Ingrid

milly Garden sa...

Åh vad du är pysslig och så fint allt är! Skulle så gärna vilja ha lummel men tror inte jag kan få tag på ligger nog under snö och is!


Trevlig Fjärde Advent!
Kram Marina

Hjärtat Mitt sa...

Vill önska dig en riktigt God Jul.

Kramar Mari i Marieholm

latara sa...

Hej Marie!

Här sitter jag och förundras över att så mycket vackert kan rymmas i ett och samma hem..! Kransen är makalös med de små flaskorna med ranunkler. Otroligt lyckat!

Vet du, jag är akut bebissjuk mellan varven men det finns faktiskt en sak som jag inte kan påstå att det längtas efter och det är den där åldern då allt ska pillas på och dras ner. Hur rara, oemotståndliga och hur goa de än är, är det ganska skönt när man kan låta saker stå framme igen. (Det är då man skaffar katter som river, klättrar och puttar ned sakerna i stället. Hmmm.)

Stor kram och trevlig helg!

Karin

C De-sign sa...

Ljuvligt att besöka dig och njuta av alla vackra arrangemang och bilder..... jag önskar dig en fin fjärde advent med mycket tända ljus och stämning i huset! Stor Kram fr C

Huset mitt i byn sa...

Önskar dig en trevlig helg också ;=)

Kram Pernilla

Ann-Catrin sa...

hej psselprinessan... var får du alla idéer ifrån..
så himla fint du gör hela tiden.. att du bara hinner med allt

En ren fröjd att kika i till dig

Kramar
A-C

livetpåfyran sa...

Va trivsamt du har gjort det!

Jag var i blomsteraffären i torsdags och där hade det inte kommit några ranunkler än...suck

Ha en go helg, kram pia

Fridhemspinglan sa...

Oj, kransen med flaskor är fantastisk! Vilken idé! Och vita ranunkler...

kram ingela

Inspiration i vitt sa...

Så fort jag ser eller hör ordet ranunkler så tänker jag alltid på dig, det känns som att det namnet är ditt alldeles egna.

Granat äpplen är så fina att pynta med och speciellt med ett silvrigt hjärta på.
Viste du att det är bland det nyttigaste man kan äta.

Vilka gulliga små flaskor du hittat att sätta din favvo blomma i.
Kram hela dan/Ingela.

Gårdsromantik sa...

Håller med - det är något speciellt med ranunkler!

Den där flakskransen var underbar!

Kram Maud

Hanna & Hugo sa...

Vilka vackra bilder, så vackert att ställa ett gammalt fönster i fönstret & sen med den vackra kransen till. Stuten med granriset var Oxå jätte fin vilken fin vinst ja som sagt allt var fint.
Alltid massor med inspiration hos dig =)
Trevlig 4 advent
Kramar Maria

Giesela sa...

Sååååå bedårande sida. Alltid lika roligt att komma in här och njuta av dina underbara bilder och text. Ha en fin 4:e advent.
Kram Giesela

Kannor och karaffer sa...

Underbara bilder igen som du bjuder på i din blogg......

Bara älskar den vackra kransen med de små flaskorna med vita blommor....

Vill önska dig en trevlig advent.

Kram
Ann

rosorochnyanseravvitt/maud sa...

Vackra bilder och detaljer ....du inspirerar mej verkligen....
Önskar dej och de dina en skön Jul!
Kram Maud

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Tack själv! Det är alltid lika roligt att träffa dig. Och J och E var jättegoa de med!

Njae inget hål än, men om du kollar på mitt nya inlägg så ser man i alla fall fönstrena som jag strategiskt placerat alldeles där hålet skall vara :) Skall höra med Niclas om det är ok att börja såga nu *hihi* Skall nog börja rita ut hålet och ta fram verktygen...

Japp, det är en symaskinslåda som jag planterat i (usch, mitt fula inlägg, du ser)

Kraaaam goa vän, och ha en jättefin fjärde advent!!!

Mia

Ps är så glad över de fina schablonerna (de är med i dagens inlägg)