söndag 18 januari 2009

Bloggvänner, Formex och detaljer.

Jag hade turen att även få gå på Formexmässan den här gången. Alltid en upplevelse och man är alldeles färdig när man går därifrån av alla intryck som man fått under dagen. Massor av fina saker fanns det att titta på, även om jag tycker att det känns som man har sett mycket av det förut. Finaste montern tycker jag att Olsson & Jensen hade, där hade man gärna velat handla både det ena och det andra.
j
Det bästa med mässan var dock att åter få träffa goa bloggvänner. Jag, Caroline, Anna och Lotten hade en jätterolig dag tillsammans. Tack tjejer för en toppendag, längtar redan tills vi ses igen! Vi träffade också på Tina, Jeanette, Anna, Maria och Gabrielle, det blev rena rama bloggträffen, hihi. Tänk så många underbara människor man har lärt känna via bloggandet, sååå kul!
j
Fotade inte ett endaste kort (fastän kameran låg i väskan), men jag vet att det finns bilder från mässan både här och här!
k
Idag blir det istället ett litet collage med detaljbilder på lite allt möjligt här hemifrån (bilderna är klickbara om ni vill förstora dem).
k





Som om vi inte har nog med jobb med vårat utbygge!!!! Nu har jag lyckats dra igång ett nytt projekt mitt i alltihopa, hihi. Kommer nog ta några veckor, men jag lovar att bilder kommer framöver!!!!!
j
Ha en trevlig kväll! Vi ses om några dagar!
Kram Marie

53 kommentarer:

tildaoinredning sa...

Fina bilder!

Själv hade aldrig jag själv fixat Formex. Eller ja, jag hade fixat det. Men inte min plånbok. Den skulle skrika så naken och tom den hade blivit :P

annashusidingtuna sa...

Fina collagebilder!
Ni verkar ha haft det riktigt trevligt på mässan, men hur är det med fötterna, vet av erfarenhet att det blir mycket gå och stå och att fötterna tillslut värker så man tror att man ska tuppa av...
Fast det har ju varit frisörmässor, där man ska vara så himla tillfiffad!!
Kram Anna

Grodmamman sa...

Kul med Formex!
Och så kul att träffa så många bloggvänner också.
Fina bilder i ditt kollage.
Kram

Mia sa...

Det låter verkligen som ni haft en toppendag, så synd att jag inte var där på lördagen istället.

Kul, jag som tänkte kika på lite mer bilder från Formex... så hamnade jag hos mig själv. :)

Ha en fin kväll!
Kram Mia

Titti underkalas-eken sa...

Hej!
Jag var på mitt första Formexbesök någonsin i år och tyckte det var toppen! Har några bilder därifrån på min blogg med om du är nyfiken! Undrar hur du gör för att få bilderna på din blogg klickbara? Mina är klickbara tills jag flyttar på dem och då slutar de genast vara klickbara, finns det nåt knep?

Ha det bra! /Kram Titi

Romantiska Hem sa...

Vackra bilder du visar! Åh du har varit på formex!! Så skoj, jag har aldrig varit där men skulle hemskt gärna åka dit nångång...augusti kanske... hihi Kram Petra

Tina sa...

Hej Marie...åh så roligt det var att träffas i lördags!!! Alltid lika roligt! Håller med dig om Olsson & Jensens monter var fin, men jag tyckte även om PB Homes...på kvällen snurrade det ordentligt i huvudet...:-) Ha det så gott vännen. Kram Tina

KLARA LAVENDEL sa...

Hej! Det känns som en riktig inspirationskälla att ha besökt Formex! Hoppas att nya kreativa idéer fötts! Tack för en fin blogg! Ingela

Marina sa...

Låter jätteroligt ed både bloggerskorna du träffat och Formexmässan. Själv ska jag träffa en del bloggerskor nästa helg. Ser fram emot det så klart. Ha det bra!

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Vad roligt att det var så lyckat på Formex! Himla kul att träffa så många bloggvänner också :)

Jättefint collage!

De där vita rostiga korsen är så fina (jag har ju det lilla jag men, men funderar på det större också *hihi*)
Den där vita porslinsskålen, vad är det för märke, den är underbar!

Ja, nu är jag vrål-nyfiken på nya projektet (kikar i mailkorgen stup i kvarten *hihi*)

Kraaaaam vännen!
Mia

Evans sa...

Hej, det är roligt att läsa din blogg, allt verkar vara så positivt. Ha en bra vecka...

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

åhhh vilka vackra bilder... som vanligt... Jag kunde inte gå på mässan i år... Fast man skulle nog velat ändå... Trevligt att ni sågs några stycken....
Kram Linda

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen, tänkte på dig vid åtta och hoppades att er resa gott bra och att du då var hemma! oh vad kul att få träffa dig marie, ser såååå fram emot när du kommer hit och hälsar på, ska komma på ett riktigt härligt program att bita i då, hihi...och du säger till vad du vill se såklart! ha det gott, är sååå glad att jag fått träffa dig, varmkram lotten
ljuuuuuuuuuuuuuva bilder!

Lilla huset på prärien sa...

Men attans också... hoppas att någon tagit ett foto på Olsson & Jensens monter då så att jag kan få se den! Är verkligen sugen på det... du känner inte till någon som gjort det kanske? Fotat den alltså?

Härliga bilder från ditt fina hem. Gillar verkligen de där vita skålarna!! Köpt dem också på Ebay eller *ler*

Kram Jenny

Millas hem sa...

Ja, jag kan tänka mig att det kändes ungefär som när man är proppmätt, fast i ögonen! :)

Ojdå, det lät en mening Clara kunde ha uttryckt! :)

Kramar Camilla

Lockas lilla längtan sa...

Oj så avundsjuk jag blir! Jag som oxå ville gå...

Underbara bilder!!!

Kram Veronica

Rosenvit sa...

Tack för att du visar dina bilder, de är jätte underbara. Formex-bilder finns ju på så många andra ställen men din bara hos dig!

Ha det great
Anna

Ann-Catrin sa...

hej Marie!

jasså du var oxå på Formex.. kul. Men visst kändes den lite nedbantad?
men härliga vårkänningar fick man!!

underbar bilder hos dig som vanligt!!

Ha det gott
kram
A-C

Kalkstenssommar sa...

Åh, tjusiga bilder.

Låter spännande med projekt.

Väntar nyfiket.....

Kram L

Hemmalycka sa...

Kul att få gå på Formex och titta på en massa fina saker :)
Kram Åsa

Magny sa...

utrolig vackra bilder...
ha en fin uke~~~~~

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter verkligen kanon!
Kram Lallis

Nygammalt sa...

Hej Marie!
Så många fina inlägg jag har missat.
Kul att du har haft det så trevligt på mässan.
Kram!

Fru Sirlig sa...

Hej Marie!

Vilken toppendag ni verkar ha haft. Nu blir jag ju såå nyfiken på ditt nya projekt. Ha en bra vecka.

Kramar Heléne

LantlivsAnette sa...

Jag kan bara föreställa mig hur roligt ni måste ha haft det på mässan..
Och himmel vilka fina bilder du visar oss..men vad är det du har dragit igång nu då..hii..hii..så där är man, man har alltid nya projekt...spännande !!
Ha det gott
Kraam Anette

livetpåfyran sa...

Ja det måste vara en härlig upplevelse att strosa runt på Formex i timmar, men även jobigt kan jag tänka mig. Mycket att ta in.

Va spännande med ett nytt projekt! Ska vi behöva vänta såååå länge:)

Ha en härlig vecka, kram Pia

Bygatan sa...

Så fint du har det!
Du bjuder på massor av inspiration som man behöver just nu!

Spännande att se vad du nu hittat på, hihi

Kram Lena

freekje sa...

Hi Marie!
I love your blog! The pictures are so lovely, you inspire me!
I´ll be visiting anytime soon..

greetings Freekje from Holland,
we say `Groetjes` insted of ´Kram´ :)

Tina sa...

Hej igen vännen, du har något att hämta inne hos mig...:-) Kram Tina

Norrbacken sa...

Fina bilder du tagit.
Ja Formex får man mycket inspiration av. Synd att man blir så trött av alla intryck bara.

Ha det gott!

/Linnéa

Krydda Livet sa...

Underbara bilder! Många som varit på den mässan ser jag och jag hade gärna varit där själv men det skulle jag ju inte ha fått. Bara för fackmänniskor hörde jag..
Nå väl.. tack för all inspiration. Nu är det bara att hålla utkik i butikerna efter nya härliga inredningsprylar. Man får aldrig nog, eller hur?! *L*

Du har något att hämta hos mig om du har lust också. Kram Josefin

Anonym sa...

Å vad skoj! Jag är supernyfiken på ditt nya projekt :) Ha en riktigt bra start på veckan! Stor KRAM till dig!

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Dorthe sa...

Hejsa...
Kul med Formex!
og rigtigt hyggeligt, at du mødte så mange Blogvenner.
Fint kollage billede du viser.
Forsat god aften.
Kram Dorthe

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken härlig dag du haft med Formex och bloggvännerna! Härliga bilder du visar!!!! Undrar så vad du har i görningen nu, månne pysselrummet i källaren? Åhh nyfiken!
Trevlig kväll!
kram goa vännen!
nina

Ledighetsparadiset Solåkra sa...

Dina Stiltonburkar väcker habegär. Jättefina.

helen sa...

Hej Marie och tack för att du tog dig tid till att lämna en kommentar hos mig. Jag blev jätteglad! Du är ju trots allt min "första-idol-i-inrednings-bloggvärlden"!!Hi, hi...
Så kul att gå på Formexmässa. Kan man handla på plats eller måste man beställa genom ett företag??
Ljuvligt collage! Blir spännande att se vad det är för projekt du har påbörjat!
Kram
Helen

Evelinas hus sa...

Hej Marie!
Vad kul det var att träffas igen. Det roligaste är att träffad, mässan kommer på andra plats :)
Hoppas resan hem gick bra. Jag kollade i katalogan (du vet vilken) säkert tusen gånger på kvällen.
Collaget är verkligen supersnyggt..vilka bilder!!
Stor kram
Caroline

Tulipa sa...

Hej Marie!
Jag har ju blivit så sugen på att åka till Lustfyllt i Habo efter bla dina bilder här på bloggen och när vi körde hem från Formex igår så körde vi inom!
Sååå vackert!
Jag förstår att du prisar detta ställe!
Bilderna sitter härliga kvar på näthinnan!
Jag tog givetvis kort dock...man behöver friska upp minnet!

Låter interssant med ditt nya projekt,..mitt i det andra...
Ja, allt man vill mycket orkar man på något konstigt sätt!

Ha det bra!

Kram Mariette

My Lovely Things sa...

Åh va nyfiken jag blev..vad kan det vara för spännande projekt..??

Här börjar projektbarnens rum bli slutförda..

har beställt nya dörrar i gamal stil från dooria i dag..de hade såna med 5 speglar..så förhoppningsvis så har barnen dörrar till sina rum då..
Vår snart 13 åriga dotter blir överlycklig när hon får en dörr..just nu har hon ett stort vitt tyg som dörr..

mamman blir glad med ..då kan jag stänga två dörrar till ehnnes rum och hall..du kan tro att det tisslas och tasslas där när hon har kompisar som sover över..lilla jag måste inse att en tonåring bor i huset..
öronproppar here i come..

ha det så bra..
kram anna

My Lovely Things sa...

ursäkta mig..
glömde..

underbara detalj bilder från dig..

kram anna

Hulda sa...

Vakre detaljer som alltid, du er så flink å ta bilder. :) Så spennende å ha vært på den messen da!

Gårdsromantik sa...

Olssen och Jensen är också min favorit!

Kram Maud

Marit`s vita skrin sa...

Undrar vad det är nu du dragit igång då, nu blev jag nyfiken.
Nu vill jag bara bli klar med våran renovering så jag kan inreda i pojkarnas rum. Jag har ju såklart allting klart i huvet redan.

Jätte fina bilder, som vanligt Marie.

Kram kram

Loppisliv sa...

Hallå Marie! Undrar vad du nu dragit igång för nytt projekt då?? Vad spännande...Du måste ju avslöja lite om vad du hittat på ialla fall, blir ju så nyfiken...hihi

Ohh lyllo er som varit på Formex och få en massa intryck och upplevelser. Roligt att träffa bloggtjejerna också ju. Ha en härlig tisdag vännen. Här regnar det och är såå trist. Kram Paula

Guldkant På Livet sa...

Ljuvliga foton som vanluigt, detta var ett mycket vackert collage! Va roligt att träffa alla de bloggarna! Olsson & Jensen verkar jättefint och så har de vanliga fint jämt såsom IB , House Doctor och Madam Stoltz men... jag hör och ser bland många bloggare som var där att det var lite mättat.... och jag kan tänka mej att det känns så om man är där varje år...Ha en fortsatt bra vecka och lycka till med bygget! Mari.

gamla skolan sa...

Hej ! Jag har något till dig på min blogg , om du vill . Kramar Susanne / den gamla skolan

Designe sa...

så fina egna bilder du visar i alla fall! Jag fotade bara vid en monter på formex..eftersom man egentligen inte får..

Jättekul att höra din röst oxå och visst hör man rösten nu när man läser inlägget! Skoj! :)
Man har säkert sett massor av bloggare på mässan som man inte kännt igen! ha en fin vecka! Kram :)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så roligt att få träffa de andra bloggerskorna! Kan se framför mig hur det kramades och pratades!
har tittat runt på en del bloggare som varit på mässan, och jag förstår att man är full av intryck efteråt...
kram
Marie

Kjeruben sa...

Liten Award til deg på bloggen min.
Tusen takk for at du er til stor inspirasjon!
:o)

angelhairs.blogspot.com sa...

Du visar så läckra bilder...och har såå många ideer..=) SMILE
Kram Jeanette

ÄnglarumsMia sa...

Lika underbart som vanligt att kika in hos dig! Du är verkligen en favorit och jag bara njuter som vanligt av dina vackra bilder.
Jag har något till dig på min blogg!
Kram Mia

Magnolia sa...

Hej alla underbara människor!

Hoppas att allt är bra och att du mår bra! Jag vill tacka alla och underbra människor som varit inne och lämnat förslag på namn och som hoppas på mig i mina kommande planer

Har nu bestämt mig för 5 st namn på butiken och ni får jätte gärna gå in och rösta på förslagen nu !


Massor kramar Tina

Karin sa...

Hej Marie!

Ni verkar verkligen ha haft det trevligt på mässan. Nog är det inspirerande att gå där i alla fall.

Vad har du nu hittat på? Ska bli spännande att se! Jag har en liten award till dig! Nu duggar dessa tätt igen, men du är så väl värd den så jag vill ge den till dig ändå!

Varmaste kramarna

Karin