onsdag 14 januari 2009

Favorithyllan

Jag fortsätter att ändra om lite här hemma nu så här efter julen. Tänk att det är så skoj att flytta runt på sina saker, hihi.
k
Favorithyllan som min J har gjort blev lite ompyntad igår.
l
Krokus i en kopp från Lustfyllt, en trave med lerfat och i bakgrunden skymtar ni min loppisfyndade kotavla.
k
Anslagstavlan som har hängt inne på makens lilla kontor fick flytta hit. Korten som sitter i har jag hittat i ett gammalt familjealbum hemma hos mamma. Både den gamla särken och griffeltavlan har jag fyndat på loppis.
k
Min "minneslåda" fick stå kvar på hyllan. Vill ni se hur den såg ut från början kan ni kika här!!
k
Har en förkärlek för virkade överkast. Kan nästan aldrig låta bli att köpa sådana på loppis. Här ligger det några travade i en hög på hyllan tillsammans med mina gamla skor.
k
Hoppas att ni alla får en fin dag! Själv ska jag vara hemma med en febrig och hostig liten Vera.
j
Kram Marie
k
Ps. Jättemånga har undrat var jag har fått tag i alla mina gamla zinkschabloner. Svaret är att jag har fyndat dem på eBay.

71 kommentarer:

Nice sa...

Vilken fantastiskt fin blogg du har!!!!

envilsenloppa sa...

Åh vad fint du har pyntat !!
Jag är kär i din minneslåda , vilken underbar ide´det är !!!
Ha det gott och hoppas Lilla V kryar på sig !
Kram/Lottan

My home is my Castle - by Kari sa...

For en nydelig hylle .
Vakkert pyntet :)

ha en fin dag
Klem,Kari

Vita små hjärtan sa...

Å vilka inspirerande bilder..... Ha en bra dag....

Mia sa...

Älskar verkligen den där hyllan och som du har dekorerat den. Skulle själv vilja ha en liknande i köket.

Njuter en stund till av bilderna...

Kram Mia

sussie sa...

Men Åhh va gulligt du gjort.. jag älskar också virkade överkast har spart på mig en del..ha en underbar dag kram snowwhite-sussie.blogspot.com

Nettan sa...

Å va härligt och fint du har gjort det! Skrinet gillar jag!! Hoppas lilla Vera kryar på sig!!
Kram Nettan

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Marie!

Verkligen jättefint.... Älskar dina virkade överkast... Köper också gärna sådana, men ofta är de alldeles för dyra tycker jag... Brukar du hitta dem till bra pris???

Hoppas att lilla Vera blir frisk riktigt snabbt!!!

Kram Hanna

LantlivsAnette sa...

Åhhh du...vilken underbart fin hylla du har !!
Och alla fina saker du har på den...vet du, jag har också hittat en gammal fin kotavla nu, tänk om bönderna hade vetat att deras tavlor skulle hamna i finrummet en dag...hii..hii..
Så fint med alla virkade överkast så där samlade, jag har också flera stycken...just nu så hänger ett av dom som dekoration på en karmstol...
Ska du på mässan ? Vi ska inte den här gången..
Ha det så bra Kraam Anette

Hanna i Det stora grå huset sa...

Förresten, jag funderade också på zinkschablonerna... Sååå fina. Du har inte ett till salu heller? :) Skulle sååå gärna vilja ha...
Men det jag också undrar över är det lilla spegelkorset från förra inlägget. Var har du hittat det? Sååå sött!!!

Kram kram

Mitt Östergården sa...

Din låda med minnen! är ju helt underbar vilken idé. Virkade överkast håller jag med dig om är jag också tokig i. Du har så himla fint och mysigt njuter för fullt av dina bilder.
Ha en bra dag!
Kram Helen

Marina sa...

Precis den där anslagstavlan vill jag ha till dotterns rum. Var har du köpt den? Kram!

annashusidingtuna sa...

Anslagstavlan är så fin!
Kram Anna

Lilla Fröken Bråttom sa...

Så fint du gör! Mitt virkade överkast ligger gömt i garderoben...Det måste det bli ändring på! Fram med skatterna!
Kram A-S

Mamma C sa...

Så snyggt det blev på hyllan efter din ompyssling.
Kram mamma C

Skatan sa...

Hej!

Dina stämningsfulla bilder är alltid mysigt att inleda surfsessionen med ;-)

Kram,

Anna

Marit`s vita skrin sa...

Oj oj oj Marie, vilken inspiration. En fröjd för ögat.
Jag älskar att se vad alla bloggre lägger på sina hyllor, då kan man kika och inspireras och göra sin egen "version" av det.

Ha en bra dag, kram kram

kardemumma sa...

Marie- du har helt underbara bilder och en blogg som inspirerar otroligt mycket. Jag blir glad varje gång jag tittar in.
Tack för alla vackra bilder.
Kramar C

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Virkade plädar och överkast är så fina!

Min mormor virkade under många år på ett stort överkast som de hade på sängen. Det var i gult.
Jag har en tanke på att leta reda på det, och försöka bleka det..eller färga i en beigegrå nyans. Få se om det går.
Är lite rädd att göra sönder det dock, men gillar inte färgen som det har nu.

Har en liten virkad filt som min farmor gjort, vid fotänden på sängen i stugan. Jättesöt:)

Dina var så fina där på hyllan.
Susanne

ÄnglarumsMia sa...

Tänk att få börja förmiddagen såhär! Vilka vackra bilder.....
Hyllan är så fin och jag får bara massor med inspiration känner jag. Tackar så mycket. Nu kommer jag nog skapa som bara den i affären idag ska du se :-)
Ha en fin dag!
Kram Mia

Krydda Livet sa...

Vilken ljuvlig blogg du har. Så roligt att jag hittade hit :) Jag får ju en massa inspiration. Allt är så vitt och fint också. Det gillar jag trots att jag inte har så mycket vitt hemma just nu. Men det ska det bli ändring på när jag flyttar nästa gång. Bor i hyreslägenhet nu och orkar inte riktigt ta tag i att göra om här nu. Du kanske förstår.

Jättefin hylla! Och vilken fin liten kista/låda. Ingen dum idé alls. Visst finns det schabloner att köpa som man kan klistra på på nåt vis? Och vart kan man enklast hitta kalkeringspapper tro?

Kram Josefin

Hanna sa...

Vilken underbar hylla!
Din J är verkligen bra på att snickra =)
Och bara vackra saker...
Minneslådor har jag, i barnens rum. Men sådär fina har jag inte hittat =)

Ha d gott!
Kram Hanna

Lilla huset på prärien sa...

Åh Marie, du visar alltid så himla fina bilder. Vad vackert det är med alla de där virkade överkasten! Det på minner mig om att jag har så himla liten plats här och jag önskar verkligen att jag hade ett lite större hus. Vi velar fram och tillbaka om huruvida vi ska bygga ut eller inte... det är ju himla dyrt också. Vi får se...

Kram Jenny

Lena Kristina sa...

Vad fin din hylla är. Det är så roligt när man får något till sitt hem som är lite annorlunda och personligt.

Välidgt mysigt allt som du har på hyllan. Virkade överkast är även min passion. Jag har virkat två själv och sedan fått två. Det är först nu som vi börjat ha dem som lite plädar.

Kram Lena

Lallis - liv och leverne sa...

Jag håller med du. Lite omändringar och lite nypiffning och man känner sig som ny:)
Jättefin hylla!
Kram Lallis

helen sa...

Först en liten krya-på-dig-kram till lilla Vera!!
Därefter en kram till dig, Marie, som tack för dina underbara bilder. Jag kan aldrig få nog av dem!
Så himla fint!
Kram
Helen

Det Sanna Livet sa...

Åh Marie! Jag vet knappt vem du är men vill ändå nästan flytta hem till dig :)
Du har det där lilla extra i din inredning, liksom pricken över i!
Det är bara att gratulera :)

P.S Tack för din hälsning på min blogg, jag blev jätteglad.

Kram Sanna

vitating sa...

Hej MArie!
Så trist med en liten hängig Vera, det är såå jobbigt när de små är sjuka man vill helst bata byta med dem! Kan tänka mig att hon dock tycker det är lite mysigt att vara hemma med mamma o så är ni väl lediga imorgon oxå?! Jag sitter hemma i ett helt tyst hus, barnen är på förskolan, minstingen har inskolning så jag har åkt hem o de ska ringa efter mig om jag behöver komma! Det känns lite småjobbigt, hon blev ledsen när jag gick o ropade mamma :-( Hua, det är inte lätt att vara hönsmamma! Nu till inredning *fniss* så dint du gjort på hyllan! Förstår att det där är favvohyllan den är underbar! Virkade överkast är ljuvliga, jag har visserligen bara ett men jag älskar det! Krama om Vera ordentligt!
Kram Maria

Engelska Villan sa...

Åh, vilken fin blogg du har. Jag har sett namnet massor med ggr i blogglistor här och var, men har aldrig kikat in till dig. Men nu kommer jag tillbaka.
Kram Anna

Fridhemspinglan sa...

Vad synd det (inte) är om oss, som får stanna hemma med sjuk dotter!
Det är mysigt att få vara bara två ibland, och tanka fullt med kärlek och omsorg - oavsett om de är 6 eller 16 år.

Din minneslåda är bara så fin, jag vet att jag tyckte det första gången också.
nu blev jag påmind om att jag tänkt göra nåt liknande... Här lånar vi friskt av varandra! Men det är väl det som är tanken.

Hyllan är också så väldigt fin, med sina virkade täcken - jag kan inte heller låta bli dem på loppis!

Tack för inspirationen.
kram ingela

Magny sa...

heia.. ;O)

bare herligt her hos deg...

stor kram,
magny

Hem och Lycka sa...

Ooo vad fint du får till det!

kram

Mittljuvaskafferi sa...

Hejsan hälsa lilla Vera hon ska krya på sig!!!
Vilken underbar hylla, det är jätte snyggt med virkade överkast, du har gjort det jättefint!
Ha de bra!
Birgitta

Designe sa...

Jättefint pyntat och den hyllan är såå fin! Det känns som om du hunnit med så många inlägg på slutet men jag tror helt enkelt att det är jag som är sen på att titta in varje gång! :)
Det är så himla kul att flytta om allting nu när man tagit bort julsakerna och man vill ha helt andra färger nu, ljust och fräscht..gärna grönt! Kram :)

Vit Spets sa...

Hej Marie
Hoppas allt är bra!
Så himla kul att få se Din favorit hylla igen - den är verkligen superfin oxå allt det vackra & enkla på & omkring gör det ännu ljuvligare för ögat! Zinkschablonerna som Du fyndat på ebay är hur fina som helst - nu kommer alla att bjuda som tokar på dessa, måste kika om de finns några över till mig!

Hoppas lilla Vera kurerar sig snabbt!
Önskar Er en mysig dag tillsammans
Kramar från mig
//Siv

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så underbar hylla vill också ha en liknande, min man är möbel snickare men tiden räcker inte till att göra små saker just nu så jag får väl önska mig en när jag fyller år.
HA det bra.
Kramis Tess

Millas hem sa...

Superfräscht Marie, men det vet du väl redan!
Jag klickade och kollade in hur lådan såg ut tidigare, och tror att den hade varit mycket charmig på hyllan i sin ursprungsmålning! :) Hehe!Not!

Kram Camilla

milly Garden sa...

Jag blev verkligen kär i din fina hylla med krokar! Den bara måste jag visa gubben! Håller med dig det är så vackert med virkade överkast!

Kram Marina

My Lovely Things sa...

så vackra bilder Marie..

din hylla och alla saker på är så otroligt ljuvliga..så vackert..
överkastne..jaa..håller med dem kan man samla på..

krya på lill tjejen..
krma anna

Viola sa...

Så vackert det blev på din vita hylla med ljuvliga saker, din korthållare var ju för rar, du, ibland tänker jag...tänk om jag kunde prylarna få stå kvar på sin plats iaf några månader och då skulle jag ju få mkt tid till annat, men vi vet ju att vi är lite halvgalna allihopa när det gäller den här biten, men fint blev det! Ha en skön kväll och ta hand om stackars lilla sjuka Vera, KRAM

Tulipa sa...

Hej !
Det ser ju ut som att solen lyst hos dig!
Älskar också virkade överkast och plädar...fint att samla dem på hög.

Lökväxter av olika slag är det bästa just nu. För mig slår det tulpanerna om de inte är franska eller papegoj förstås...för då blir man knäsvag!

Lådan är en liten dröm!

Ha en skön kväll!

tack för all inspiration som du alltid bjuder på!

Kram Mariette

Kerstin sa...

Otroligt vackert arrangerat, med ljuvligt vackra saker. En fröjd för ögat - tack!

Kramar!

BEA sa...

Nydelig setning, og fantastisk fin hylle.. så vakre heklete pledd finner man sjelden her, det skulle jeg gjerne hatt..

Ha en trivelig aften

Lina sa...

Hej!
Här hemma är julen borta och nu har jag sakta men säkert börjat att pynta igen. Vi har just repat oss från magsjuka alla 3 så de går sakta men framåt! ;- )

Di inspirerar som vanligt och jah njuet av allt fint du visar! Måste in på Ebay och kika lite. Har aldrig köpt någonting där. En kollega på jobbet fyndar en massa grejer. Nu har jag fått blodad tand!

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Ika sa...

Kollade efter små knoppar i helgne men jag kunde inte hitta några lösa att göra en egen knopp bräda av. Din hylla är jätte fin!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hyllan är jättefin och så vackert pyntad! Minneslådan är så mysig. Virkade överkast är så fint, tänk vad mycket arbete som är nedlagt där.
Hoppas lilla V kryar på sig!
kram vännen!
nina

angelhairs.blogspot.com sa...

Verkligen vårkänslor med krokusen i koppen!!Kram jeanette

Hanna & Hugo sa...

Vilken fin hylla!!!
Håller med dig om att det är fint med gamla virkade plädar/överkast.
Koppen från Lustfyllt är helt underbar.
Kramar Maria

hemtrevnad marie sa...

Jättevackert på din hylla!!!
Tänk så bra det är när man kan känna sig nöjd och tillfreds bara genom att flytta runt sina saker och inte bara köpa nytt hela tiden....det är en konst...och en sport,hihi!
ha en fin vecka!!
kramis

Emma sa...

du har det så fint hemma hos dig. Din minnes låda var ju något extra. Ska nog göra sådana till barnen:) Kul att se hur den såg ut innan.

Kram Emma

Karin Krut sa...

Bilderna är verkligen riktigt vackra! Du har fått till överkasten riktigt fint :)
Ha en skön vecka
Kram Karin

Gammalt o nytt sa...

Så otroligt fint!
Tror att jag lär titta igen..ler
Kram Irene
Ps Hoppas att lilla vera kryar på sig...

Fridhemspinglan sa...

nämen!
världen är allt bra liten...

då har du vägarna förbi hitåt ibland?...

kram ingela

:)

Kerstin sa...

Så vakre bilder. Hyllen din var kjempefinO=)


Nyt dagen Klem Kerstin

Lina sa...

Jag gillar erkligen din hylla!! Det skall bli roligt att få se dig i nästa tidning!! Kram Lina

Hulda sa...

Kan godt forstå at dette er din favoritthylle, så fin som den er, med all den herlige pynten, blomster og tepper.

Titti sa...

Kanonfint!!!
Jag håller på med operation övertalning här hemma om att vi ska ändra om till den vita slitna stilen, men sambon håller inte riktigt med.. Nu ska jag visa honom din blogg med alla underbara bilder, så kanske han ändrar sig...
Har länkat till din sida på min lilla blogg. / Titti

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Jättefina bilder..! Du har så många fina saker så det blir sånna där riktiga ögongodis-bilder :)

Ja de där zinkschablonerna är ju såå fina! Jag såg att de kommer säljas av Jeanne D´arc nu i vår (har hört med Ingrid om hon kommer ta in dem..tror att det är ett jätteintresse för dem!)

Kram och ha en fin dag! Och om vi inte hörs innan..Ha det så JÄTTEKUL i helgen nu!!!

Mia

Ina sa...

Såå vackert Marie, hyllan blev så fin med de nya grejerna. Håller med dig virkade överkast är vackert och så dekorativt, man kan ha de till så mycket och det skänker en sån stämning till ett rum om hemtrevnad.
Kram Ina

Magnolia sa...

Hej Marie kikar in hos dig igen och beundrar ditt underbara hem och får en massa inspiration ! tack för det ! hoppas att allt är bra med dig kram Tina

Bodil sa...

Du skulle ju jobba som fotograf!!! Du får så härligt ljus i dina bilder och så lyckas du alltid få till det där lilla extra. Alltid lika kul att titta in här!!
Kram

Anonym sa...

Hyllan är helt ljuvlig och du pyntar lika fint som alltid! Stor KRAM!

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Åh vilken härlig hylla du har! Det verkar som du får plats med så mycket grejer på den utan att det ser överbelamrat ut...
Idag kan du läsa om min lilla ranunkelhistoria!
Kram
Marie

livetpåfyran sa...

Koppen från Lustfyllt är ju bara helt uuuunderbar!

Ja efter jul så känns det lite tomt och man tar fram saker och flyttar om. Jag tycker verkligen det signalerar att nu börjar året och något nytt är på G...våren!

Kram goa du, Pia

KLARA LAVENDEL sa...

Hej! Vilka fina bilder! Jag blir genast inspirerad! Jag gillar just nu gamla spetslakan och damastdukar, men virkade överkast kan nog bli min grej också! Ha en fin helg! Ingela

Annas skattkammare sa...

Åhh Marie vad du pyntar fint med dina saker, helt underbart!
Trevlig helg!
Kram /Anna

Guldkant På Livet sa...

Så fint ni har det hemma och vilken fin hylla din man har gjort! Koppen fr Lustfyllt var verkligen vackar med krokus i! Mari

lottens vita och gröna sa...

marie, vilken ljuv hörna, där skulle man ju kunna stå en stund och bara meditera, bilderna är ljuva! bilden på de virkade överkasten och med trasbollarna på, ohhhhh svider till så fint! jag knallade in på ebay jag och nog alla dina fans med...det fanns ju såna där och gick för 26 pund, det kunder jag inte lägga så jag ska glutta in där och hoppas att alla nu glömmer dom fina! ohhh snart är det lör, vi ska ses och inspireras, vi hörs om det, vi har ju varandras nummer, jag ringer på lördag, vi satsar att vara där senast vid elva. ha det gott till dess och kör försiktigt, varmkram lotten

alidas sommaräng sa...

Vilken härlig hylla -får sån inspiration!!!!!! Koppen är ju helt helt underbaaar! Ha det gott Kramar Laila

Vita Stunder sa...

Så härligt inspirerande och vackra bilder! :)

Jag formligen älskar den vackra muggen.. Måste genast klicka på länken och se vart den tar mig! Internetshoppingoholic.. - javisst! ;)

Och pärlhyacinter.. visst är de vackra!

Kram från en nybliven bloggerska!

Systrarna vitt sa...

Otroligt mysigt med alla fina saker där på hyllan. Jag är sådär med virkat men man är väl inte sämre än man kan ändra sig, som dekoration va det hur snygt som helst ju. Kram Liselott