söndag 4 januari 2009

Girlang

Har under en ganska lång tid haft kransar framför gardinerna i badrummet, se bild nr 2 här! Nu under julen har jag haft kransar av lingonris, men nu när de plockades ner kände jag för att förnya mig lite. Det blev istället en girlang utav favoritmaterialet eucalyptus.
k
Här ser man hur det ser ut i sin helhet (ursäkta den dåliga bilden).
k
Pyntade till girlangen med små loppisfyndade miniflaskor. Vill man kan man ju faktiskt dekorera ytterligare genom att ha blommor i flaskorna. Känner mig dock lite trött på pynt så här efter jul så nu vill jag ha det lite enklare.
k
Ber om ursäkt om jag är lite dålig på att kommentera hos er andra just nu. Vi försöker passa på att greja så mycket som möjligt med utbygget nu när vi är lediga, så det blir tyvärr inte så mycket tid över för annat just för tillfället. Jag hade trott att vi skulle vara färdiga med bygget nu till julen som var! Konstigt att man inte har lärt sig efter sex års renoverande att allt tar tio gånger så lång tid som man tror!!!!!!!! Lovar dock att bilder kommer framöver så fort det finns något att visa.
k
Ha en bra vecka!
Kram Marie

60 kommentarer:

Lilla Ugglebo sa...

Hallå Marie!
Fnissar åt att du rensar överallt samtidigt...sån är jag med.....tänk om man kunde ta ett rum i taget!
Jag är också såååå sugen på att storstäda, men jag ligger o hostar på soffan istället....:(
Vad fint det blev med girlangen och de där små miniflaskorno är ju prixis sånna som jag med vill ha...

Blocket o tradera!!! Kende det inte i stället bli en början till den där lilla boden ute i garaget????

Ha en härlig söndag!
Kram Katarina

Emma sa...

God fortsättning kanske man ska säga först:)
så fint det blev. Dom små flaskorna var ju för söta.

Kram Emma

Grodmamman sa...

Fin girlang du har gjort! Gillade de små flaskorna också, så söta!:)
Kram

annashusidingtuna sa...

Fin girlang med glasburkar du har gjort. Tänk att alla byggprojekt ska ta en sån förtvivlad tid, man vill ju helst Att det ska vara som på tv förebilder och efterbilder på en gång liksom.
Kram Anna

My Lovely Things sa...

Hej vännen!!
så fin girlang..
en sån ska jag göra med..när min Jul åker ut..vi bruakr ha Julöen till tjugonde `a knut..Då firar vi ut julen här..Men go mat och godis..

va spännande med utbygget..ser framemot att se det i sin helhet..
ha det så bra..
kram anna

Fru Sirlig sa...

Hej Marie!

God fortsättning på det nya året. Så fräscht och fint det blev med girlangen. Barnsäkert också antar jag, något man numer alltid får kalkylera med hi hi

Här hemma har jag en alltför klåfingrig långarmad liten dam som gör bus...

Ska bli kul att få ta del av utbygget såsmåningom

Kramar Heléne

Skatan sa...

Hej Marie! Just nu blir jag insmord i fejset av min fyraåring. Hon hävdar att det är bra när det är kallt ute...det försvårar skrivandet en del vill jag lova :)

FInt med den enkla girlangen! Jag instämmer i att man längtar efter enkelhet i inredningen nu efter julens överdåd!

Kram och lycka till med bygget :)

Lisemoren sa...

Så fine de siste innleggene dine er. Har akkurat sittet og kost meg med å lese dem : )

Lisemoren sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
My home is my Castle - by Kari sa...

Så nydelig det var med disse girlandene :)
En super ide :)

Nydelig blogg du har..

Klem,Kari

Marina sa...

Men vilken kul idé! Hur läng håller en sån girlang? Kram!

Saramedflera sa...

Så fint och den luktar väl gott också?
Kram Sara

Guldkant På Livet sa...

Hallå där, ingen bygghets, du har så mycket vackert att visa ändå och ditt toafönster bara älskar jag, så vackert med den gardinen och vilken fin girlang! Ha en fortsatt skön helg!! Mari.

Kristin sa...

Hej Marie! Så fint så fint! Jag är också trött på extrapynt så jag har bara "raka rör" nu i min dekorering... inte så mycket krusiduller utan mera enkla saker sköna i sig.

Ja du. Renoveringar. Suck. Man lär sig aldrig och det är väl till viss del bra, för om man visste hur jobbigt det skulle bli så skulle man väl aldrig orka dra i gång dem. Jag hoppas ni kommer långt med bygget nu under ledigheten. Vi har gjort lite tvärtom, tagit paus över jul och nyår. Igår la vi in en omgång takbrädor igen för att torka och sedan skrubba bort den gamla färgen innan de ska pusslas ihop till tak i matsalen...

kram till dig!
/kristin

Lindhagens Anna sa...

Hej Marie!

Vilken jättefin girlang! Jag har full förståelse för att tiden inte räcker till. Ha det gott!

Kram/Anna

Designe sa...

Superfint! Jag gillade hur det såg ut innan oxå! Så himla söta flaskor i lämplig storlek för en girlang och till kransar!
Lycka till med bygget! Kram :)

Mamma C sa...

Vilken tjusig girlang du gjort.
Kram mamma C

Lilla huset på prärien sa...

Oh, känner jag igen mig i det! Idag har vi varit och hämtat badkar och tvättfat etc till badrummet i källaren. Det har tagit 3 år och det är fortfarande inte färdigt. Nu har vi alla grejerna men jag lovar att det kommer ta minst ett par månader till innan allt är inkopplat och på plats. Kanske tom 3-4 månader med vår takt... :(

Fina girlanger!!

Kram Jenny

Lavendula sa...

Så utrolig fin blogg med nydelige bilder! Masse gode ideer.

Jeg legger deg til blogglisten min, jeg.

God søndag!

Hulda sa...

Så søtt med flaskene innimellom girlanderet. Det passet godt på gardinen der. :)

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Snygg girlang, speciellt flaskorna!
Kram Lydia

Tulipa sa...

hej!
Hoppas att ni kommer en bra bit vidare med projektet nu då!
Det är ju alltid så skönt när något avslutas, men då börjas det nästan alltid på något nytt...eller hur?!
Kram Tulipa

Lina sa...

Hej!
God fortsättning på de nya året! Här har dagarna bara rusat iväg och jag har varken bloggat eller besök några bloggar...Imorn är de dags för dagis och jobb igen, nästan lite skönt att komma in i rutinerna igen...Lilla E har vant sig att vara uppe lite längre och sova längre...Protest idag när de var dags att lägga sig i vanlig tid...

Vilka härliga bilder du visar i din tillbaka blick från de gånga året! Njuter...

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Viola sa...

Vilken underbar girlang, nu blir jag oxå sugen på att göra en sådan, ta du god tid på dig, vi väntar med spänning på att det ska bli klart och ser fram emot alla bilder som komma skall, ha en skön trettonhelg, kram VIOLAN

Hanna & Hugo sa...

Vilken superfin girlang du gjort.
Nu blev jag sugen på att testa att göra en själv... Såg att ditt hem kommer med i nästa nr av ... ska kanske inte skriva ut det om det är hemligt... Läääängtar till nästa nr.
Kramar Maria

Eikkala sa...

Vilken fin girlang du har gjort. Inte ska du ha dåligt samvete... greja hemma i lugn och ro för vi älskar att läsa och titta på bilder från ditt hem. kram sari

husvidhavet sa...

Det är ett så himla mysigt fönster så det passade ju jätte bra med den där girlangen.
Ha det bra .
Kram Marith

linemor sa...

Så enkelt og vakkert, Marie.
Jeg er også trøtt på pynt etter julen, og vil ha det enkelt.Det blir vakkert på en annen måte.
Kastet ut julen i går, og fikk royaranfall som dere sier i sverige.
Klem Line

Evelinas hus sa...

Hallå Marie!
God fortsättning på nya året.
Jag har också rensat idag, ut med julen och gammalt damm..så skönt.
Jättesöt girlang du gjort.
Kommer du att komma på Formexmässan?
Stor kram
Caroline

Hjerterom sa...

ÅÅ,så fint girlander!
Nydelig med de små flaskene :)

Siw

hemtrevnad marie sa...

Så vackert med girlangen!!
Har stora bryderier med mitt jättefönster i rummet ,kanske en girlang skulle gå istället för gardinkappa...men jag hittar inte eukalyptus häromkring..i somras gjorde jag en girlang av revor från trädgården...men inte mycket att plocka där nu, haha!
Ha en fin trettondagshelg!
kramis

Änglahem sa...

Hejsan Marie,

Kikar in för att önska god fortsättning på nya året!

Tror aldrig att vi lär oss vad det gäller renovering att det alltid tar längre tid än planerat....vi har hållt på i 9 år....och jag har fortfarande inte lärt mig det!
Det ska väl igentligen vara klart så fort tanken passerat igenom huvudet....eller?*tihi*

Vi håller på med sovrummet....det sovrummet jaa....innan påsk är jag glad....innan jul var det innan*fniss*....ännu snabbare så blir jag överlycklig! Har bott och Sovit i detta nu i över en månad....rättare sagt nog två....minst...tänk så fort en glömmer! tur är väl det!*tihi*

Ha det gott!
Kram, Ulrika

Mia sa...

Passar på att önska god fortsättning innan jag tassar vidare. Har många bloggar att läsa ifatt efter nästan en veckas magsjuka.

Ha en fin vecka!
Kram Mia

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilken fin girlang !! Det är så roligt att förändra, det gör jag mycket nu när julen städats bort här hos mig, saker byter plats och det känns så ljust och luftigt.
Vad roligt att få se bilder sen på utbygget, jag kan ju bara föreställa mig hur fint det blir !!
Ha nu en fin afton, jag jobbar som vanligt hela veckan, sju dagar i ett sträck..puhh..
Kraam Anette

gamla skolan sa...

Vilken vacker girlang ! Skall också försöka få till en sådan . Köper du eucalyptosen i blomsterhandeln ? Önskar också att vi hade fönster i badrummet , det blir ett helt annat ljus och rymd . Kramar Susanne / den gamla skolan

Evans sa...

Du är duktig du som har börjat städa ut julen o dessutom renovera. Städa ut julen får vänta några dagar till hos oss, har precis haft 50 års middag för min sambo o senare stort party. Du har en inspirerande sida med olika tips

Nygammalt sa...

Så fiffigt du har gjort Marie!
De små flaskorna blev ju supersöta så där. Oftast är det enkla det finaste, speciellt som du säger efter julens pyntande.

Hoppas bygget går bra, kan tänka mig att det är en himla massa saker att göra. Ska bli kul att se senare.

Kram!

speglingar sa...

Vilken jättefin blogg. Både bilderna och texterna. Den är så inspirerande.Man vill titta om och om igen. Hoppas jag får lägga in din blogg på min favoritlista.
Hälsningar Yvonne

ÄnglarumsMia sa...

Vad fint med girlangen! Jag har liknande i konstmaterial i min butik och de är hur användbara som helst. Jättefint med flaskorna där också.
Ja, du! Visst är man lite överentusiastisk ibland när det gäller renoveringar, tillbyggnader mm, men tänk... Ibland tror jag det är bra - annars kanske vi inte skulle orka ha så många planer och idéer om vi verkligen visst om hur lång tid det faktiskt skulle ta, hi hi.
Önskar dig en bra trettondag!
Kram Mia

Dubbelörnen sa...

Känner igen det där med "att man aldrig lär sig". Du vill absolut inte veta något om vårt badrum... *asg*.

Är så nyfiken på er utbyggnad o väntar på bilderna.

Jag har också varit i röjartagen o stadat o plockat undan. Det hänger nog ihop med att städa undan julen, då ska även huset röjas inför nya året ;).

Stor varm kram till dig

NinaH sa...

Så enkelt! Så vackert!!!

Annas skattkammare sa...

Blev så fint med girlangen där i fönstret och de små flaskorna i sin enkelhet var helt lagom pynt! Eucalyptus är ju så vackert.. undrar varför inte jag har gjort något med det än?
Lycka till med grejandet i utbygget och ha en trevlig trettondagshelg!
Kram /Anna

Prillig sa...

vilken söt liten girlang, hur länge håller sig en sån?
Kanske är nåt för mig som vill ha små enkla kransar på linneskåpet.

Britt

Fridhemspinglan sa...

Ja, det tar alltid tid. Man får ta till generöst, och sen dubbla det!

Fin kavalkad av 08-bilder. Jag gillade särskilt flickrummet. Skulle gärna se mer från flickornas rum.

kram ingela

Fridhemspinglan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Magnolia sa...

Hej Marie !

Kikar bara in en sväng och beundrar ditt underbara hem en sväng till Kram Tina

kardemumma sa...

Vilken söt girlang.
De små söta flaskorna som du hade dekorerat med ,såna liknande har vi hängt i vårt lilla äppelträd brevid M´s lekstuga. Urgulligt blev det.
Kram C

Millas hem sa...

Lovely!

Kram C

María Xi sa...

Hi Marie, your blog is worderfull.
I write you from Santiago de Chile and i love your very good taste in decoration.

Have a good 2009.

Visit my blog
http://casazoo.blogspot.com/

Hemmabloggaren sa...

Jag blir lika andlös varje gång jag tittar in här. Kan sitta känna stämningen i varje bild, helt fantastiskt.

Fridhemspinglan sa...

Åh, tack för det!
Det inlägget hade jag missat. De har jättefina rum. Gulligt med den rosa tapeten till vita möbler.
Sen är det fint med en vägg i pärlspont.

Jag kan tänka mig det i lillpinglans rum också...

kram
ingela

Karin sa...

Hej Marie!
Tänk att jag har också drabbats av rensarfebern! Det är så rörigt här hos mig nu naär alla julsaker plockas ner och annat plockas runt. Jag vet inte var jag ska fota till bloggen någonstans! Det har blivit bilder ute istället!

Så fin den är din girlang! Jag kanske härmar dig, har både eycalyptus och miniflaskor!

Ha en skön trettondag!
Varmaste kramarna

Karin

Annika Christensen sa...

Vad fint du har gjort och vilket fint vinterlandskap det är hos er.
Annika

Inspiration i vitt sa...

Vi brukar oxå ha en tid då vi tror att vi ska bli färdiga med något. Det har inte en enda gång på 19 år stämmt in att det har varit färdigt den tiden vi trodde, det är nog så hos de allra flesta det kommer ju lite annat i mellan hela tiden och ni som har småbarn oxå då är det inte lätt att hinna med, men tänk Marie vad roligt det blir när det kanske snart är färdigt.
Din girlang är så fin och vad gulligt med de små flaskorna.
Kram vännen
/Ingela.

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Äntligen lite datortid :)
Var inne en vända och tittade på din blogg idag på jobbet, men hann inte skriva då.

Jag älskar girlanger och kransar och eucalyptuskransar/girlanger är nåt av det allra finaste!

Dina bilder är så himla fina, gillar verkligen ljuset och den fina spetsen man ser i gardinen!

De små miniflaskorna är också jättesöta!

Ang. köket, japp det är till höger (där singerbordet står) som väggen in till köks-köket är..och som skall bli fönstervägg *hihi*

Åh jag läste ditt mail nu, och nu kan jag ju bara inte säga
Nej :) Det låter ju sååå kul!!!
Svarar lite mer utförligare i morron via mailen...

Ha det så jättebra!

Kraaaam goa vän!
Mia

Anonym sa...

angelhairs.blogspot.com

skriver:
GRATTIS till en riktigt mysig blogg!!
Kram Jeanette Ström / angelhairs

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Underbart vackert! Som vanligt!
Önskar dig och familjen en skön trettondag!
kram vännen!
nina

C De-sign sa...

Ja så vackert.... luktar den också??? Jag har aldrig lyckats hitta eucalyptus... men jag ska kolla lite mer i blomsteraffärerna! Sött med de små glasvaserna! Jag har bott i mitt hus i 27 år nu... vissa reparationer är ännu inte gjorda men det är ju det som är livet...att man aldrig blir "färdig" utan att allt är i ständig förändring och utveckling... förhoppningsvis man själv också! Önskar dig en fin start på vardagen igen!!!! Kram fr C

milly Garden sa...

Gillar ditt fönster med dom fina gardinerna..det blev jättefint med girlangen till...Köper du eucalytus som kvistar eller har du ett träd som du klipper ifrån? Är sugen på att göra en jag med!

Kram Marina

Anonym sa...

fantastiskt hem!!!!
otroligt fin tavla i vardagsrummet (den med text) får man fråga vart du/ni hittat den??
maila gärna det!! snurrigajenny2@hotmail.com