fredag 2 januari 2009

God fortsättning!

Vill önska er alla en god fortsättning på det nya året, hoppas ni hade en trevlig nyårsafton!
l
Igår åkte julen ut hos oss och i samband med det drabbas jag varje år av värsta längtan efter att städa och röja i hela huset. Så nu ser här ut som en soptipp eftersom jag gärna grejar överallt på samma gång, hihi. Jag har högar som ska skänkas till second hand, säljas på Tradera och även på Blocket. Jösses vad jag älskar att rensa!!! Fast det konstiga är att jag mitt i rensandet kommer på mig själv med att längta efter att gå på loppis och göra nya fynd som jag kan släpa hem, är man konstig eller!!!!!

Nä, nu ska jag återgå till att sortera urvuxna barnkläder och gamla pärmar från 90-talet.
k
Ha en trevlig helg!
Kram Marie

60 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Hihi, gillar också att rensa och har i dagarna tänkt att göra en större rensning för att göra plats för Ellis corners lager..

kram

LILLA BLÅ sa...

Kom och stjälp in dina beg kläder till min butik LILLA BLÅ, jag tar emot ALLT. Hoppas att du har det bra hos dig så att du hinner vila emellanåt.

Kramar @nette

Vit Spets sa...

Här hemma håller jag oxå på överallt & helst samtidigt!
Nu så är jag på fönsterjakt 1 st behöver jag till kommande projekt!

Trevlig helg
Kramis
//Siv

Kristin sa...

Hej hej, här är bara julgranarna kvar nu och det är faktiskt skönt att bli av med julgrejorna (trots att jag inte är den som pyntar hysteriskt).

Underbart med tulpaner. Har inte köpt några än men det blir nästa gång jag handlar, för tulpaner bara m-å-s-t-e man ha! Om 14 dgr är det ju dessutom tulpanens dag...!

Kram / Kristin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej vännen och Gott Nytt År!
Ja du, jag håller också på att rensa och sortera bort massor med onödigt! Det är ju så skönt! Jag har sju kassar som står i tvättstugan, så nu väntar jag bara på att loppisen ska öppna så jag kan åka dit och lämna bort "skräpet". Och visst har man vårlängtan redan nu...
Kram
Marie

Moster sa...

Har haft snuva nu i en vecka och inte haft ork för någonting. MEN nu när du talar om att ordna kläder, ja det är just det som jag absolut skulle behöva göra. Med fyra växande barn blir det stora högar av för små kläder som skall ärvas, lånas och doneras och en liten hög sparas till de mindre.
Kram Moster

My Lovely Things sa...

Hej vännen!!
jamen så är det..när man röjer så möblerar man om och rensar och städar på samma gång..min Jul kommer att vara kvar ett tag till..tycker att det är så mysigt..
ha det så bra..
ps..fin bukett..
krma anna

CinderELLA sa...

Det är härligt att läsa att det finns fler som älskar att röja&rensa .... OCH ta hem nya grejor från loppisar o dyl. Jag har i alla fall rensat i min dator nu under ledigheten. Annars blev det inte så mycket röjt eller målat som jag hade tänkt mig. Förkylt!!!
Önskar dig en god fortsättning på 2009. Kram Eva Linnea

Mamamekko / Vit design sa...

Ja gud vad det är befriande att rensa. Ska ta ett riktigt röj när jag ändå ska rensa ut julen här hemma. Himla fin blogg du har, hit kommer jag gärna tillbaka.
kram

Viola sa...

Visst är det underbart när man får tid till att rensa, igår gick jag igenom alla garderober och det blev ett par säckar till Myrorna. Man känner sig så nöjd när man är klar, måtte vara ljuset som gör at man sätter igång med sådana annars så tråkiga saker. Men oftast beror det välan på att man inte har tid till detta under vardagslunken, önskar dig en skön helg och hoppas nu att du är klar med "utrensningen", kram

Lallis - liv och leverne sa...

Jag är som du. Älskar att rensa. det är liksom befriande:)
kram Lallis

Skatan sa...

Rensa på! Heja :)

Kram!!

Hjärtat Mitt sa...

Det är nog så vi kvinnor fungerar, allt eller inget :)
Önskar dig en god fortsättning på det nya året.

Kram Mari i Marieholm

Kerstin sa...

Så¨deilig å rense og rydde unna. Nydelig krukke du viser.

her gikk julen ut i dag også0)

Jeg gikk også i tanker om å gå på loppemarked i dag. Kanksje et besøk på brukthandleen gjør nytten=)

Klem Kerstin

Ann-Catrin sa...

Hihi.. det där kunde varit jag det... jag är så hinmla sugen att bara slänga ut allt och börja om från början.. möblera om..
sen vil jag köpa nya lommor...ljusa fräsha.. som dina fina..
Skulle gåt il torget idag och köpt lite tulpaner.. istället har jag legat på soffan bara


Ha nu en fin helg bland pärmar och urvuxna kläder

kramar
a-c

Nika sa...

Du är så klok som rensar och sorterar! Finns fler som skulle behöva göra det, typ jag, men jag bara latar mig.. ;-))
Tack för att du upplåter ditt hem åt oss betraktare!
Ha en bra dag!

Lilla huset på prärien sa...

Jag håller också på här hemma! Mannen målar i badrummet i källaren och jag har putsat lite fönster... inte illa minsann. Men nu är det mörkt och svårt att fortsätta med det. Får kanske också sortera i någon garderob :)

God fortsättning!

Kram Jenny

Ina sa...

Gott nytt vännen min!
Här har mycket av julen åkt ut idag också men lite har vi kvar...
Känner igen mig, det är härligt att röja samtidigt som man vill ha nytt och förnya.
Vilken vacker bukett, nu vill man köpa fräscha tulpaner efter julens granris!
Kram Ina

Jema Rose sa...

Vacker bild..!

Jag borde också rensa ut en massa, men har ingen ork för det alls..!

Trevlig helg!

Kram, Jenny

<3

Eddan sa...

Jag hade också tänkt röja och rensa nu när jag var ledig men det är precis som om luften har gått ur mig och jag sitter där jag sitter (när jag inte ligger i sängen och slöar).

Bara det blir lite ljusare så kanske jag piggnar i (just nu har vi värsta snöstormen).

God fortsättning på 2009.

Kram från Anette

Grodmamman sa...

Visst är det härligt att rensa! Har börjat här hemma också, men nu har det stått still sedan nyår. Och du, det finns ju en mening med att rensa! Då får man ju plats med nya saker!:)
Kram

Mamma C sa...

Visst är det skoj att rensa och lika fort är det fullt i alla skrymslen igen.
Kram Mamma C

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Ja visst är det underbart skönt att rensa ut..!

Jag brukar också göra en röj i samband med att julen åker ut.

Jag har jobbat denna veckan så därför har vi för ovanlighetens skull granen kvar ännu, men i morron ryker den.

I morron blir dert loppis igen, har längtat hihi över julledigheten då det varit stängt. Har fått nys om en ny loppis ett par mil härifrån, hoppas den är bra.

Jättefint med tulpaner och mysig dansk sockerkärl!

Kram vännen, ha en fin helg!
Mia

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Oj Marie, lyllos dig som har en sån läggning; städa och sortera är något som mitt undermedvetna känner till men som inte riktigt blir av så ofta! ;o)
Kram, Lydia

livetpåfyran sa...

Fniss, jag älskar också att slänga och rensa!! Man mår så himla bra av det, lätt i själen på något vis.

Önskar dig en härlig helg,kram Pia

Lindhagens Anna sa...

Hej Marie!

Vilka underbara blommor, man blir ju helt frälst. Du har alltså redan städat ut julen!! Ja, det hade jag också velat men jag jobbar i helgen så det får bli i nästa vecka. Det bästa med att rensa är känslan efteråt. Man känner så så fruktansvärt duktig och lättad på någotvis. Tack för att du ger mig inspiration till att rensa, ska börja på måndag.

Kramis/Anna

Ragnhild sa...

Hehe...Jeg har akkurat lagt inn et innlegg på min blogg. Og der har jeg bilde av samme krukke. Bare den har tekst "sago". Jeg bruker de også ofte til å ha blommor i.

Nå er det nytt år, og det betyr også for meg å lete etter nye prosjekter, trender og varer til butikken. Spennede er det.

Med ønsker om et lykkelig nytt år, og en fin kveld.

Designe sa...

Va duktig du är som gillar att rensa! Jag är urdålig på det men när jag väl rensat nåt så känns det bra! Härlig bild!
Du, jag tyckte jag såg en bild från ditt hem längst bak i nya Allt i hemmet?! Ska du va med där i nästa nummer? Roligt! :) Kram

Nettan sa...

Åååå va härligt det låter! Hoppas jag får tid i helgen att göra samma sak!!
Kram Nettan

Hulda sa...

Så fint å sette tullipaner i den krukken. :) Flott! Her har vi enda jul, men blir å ta den ut til neste helg, tror jeg.

husvidhavet sa...

Haha, du är som mig jag börjar oxå överallt när jag städar så man nästan inte vet var man ska fortsätta!!
Ha en skön helg!
Kram Marith

Marit`s vita skrin sa...

jag skulle oxå behövt rensa ut lite här hemma, det känns alltid som en befrielse att få göra av med lite skräp tycker jag.

Vilka härliga bilder i förra inlägget. Vilken bra ide att sumera året på det viset.

Många kramar från mig.
marit

Evans sa...

Det är alltid lika "mysigt" att titta o läsa din blogg. Jag borde nog rensa lite också, men det finns ju så mycket annat roligt man vill göra. Trevlig fortsättning på helgen.

helen sa...

Ja, visst blir man städsugen när julen "dansas" ut.Min jul får vara kvar över trettondagen. Det brukar bli ett fång tulpaner hos mig också, det andas VÅR!
God fortsättning!
Kram
Helen

helen sa...

Hej igen! Tänkte passa på och komma med en EFTERLYSNING här inne hos dig, eftersom det tittar in så många.
Jag klickade runt på div. bloggar och hamnade hos någon, som jag inte minns namnet på, som hade så vitt och fint hemma. Hon skrev bl.a om att hon hade köpt en veteranmoped till sin man i julklapp och efterlyste en skinnhuva till honom.
Är det någon som känner igen denna bloggerska, så skulle jag bli jätteglad att få hennes bloggadress, jag hittar inte tillbaka till den...
Tack på förhand
Helen

Dubbelörnen sa...

Härligt att se att det finns fler som är snabba med att rensa ut julen ;).

Själv är jag också redan på blocket o letar *skrattar*.

Stor varm nyårskram till dig vännen som jag följt så länge :)

Lena Kristina sa...

Vilket härligt krispiga tulpaner1

Sådana vill jag handla hem i morgon när jag har städat och kastat ut lite granar. Det lilla granskottet får nog vara kvar ett tag til, det är såå sött.

Min tjej har fyllt fjorton idag och alla hennes mostrar och kusiner har varit och sett -Australia nu i kväll. Den var jättebra :D

Må så gott


Kram Lena

Mysiga lantliga ting sa...

Underbar bild!
Jag vill oxå rensa ut...

kram Johanna

Galleri Hönshuset sa...

Härlig bukett....
Jag ska nog försöka o få fingrarna ur, och fota lite grejer till blocket jag också...

ha en underbar helg. Kram Pirre

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
"M" sa...

Gott nytt år på er....och ja hur ä man egentligen, jag ä likadan bara det blivit nyår åker julen ut och städ och röj...längtan efter våren och ljuset är här.....såg att nästa nr av allt i hemmet innehåller ett hem jag känner igen...kul att se.....kram

LantlivsAnette sa...

Ojj, vad härligt att röja och rensa, det blir en bra start på det nya året...ut med det gamla in med nåt nytt !!
Joo, du, vi fotade här igår, jisses vad slut jag var sen, men det var bara att åka till jobbet direkt efteråt...ingen rast eller ro, men jag är ledig nu hela helgen så det känns bra.
Jag donade och pyntade och målade möbler till fotningen, det blev bra, det kände jag, synd att det är ett år innan det kommer i tidningen..
Ditt hem ska ju vara med i nästa Allt i Hemmet !! Gissa om jag blev glad då jag såg det, ojjj så roligt, men det har ju hänt en del hos dig sen dess, eller hur ? Du har målat golven o annat, det är ju så, det hinner hända mycket, var det ett år sen dom var hos dig ?
Ha nu en fin helg
Kraaam Anette

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken härlig start på det nya året! Skulle behöva göra detsamma, kanske blir lite röj nu när snart sovrumsväggen är klar. Vacker bukett!
Trevlig helg!
kram vännen!
nina

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

God fortsättning på det nya året!

kram
nina

Ika sa...

Jag har sparat på mig flera lådor med saker som jag hoppas kunna få bli av med på en loppis nu under våren. Att göra sig av med massa saker känns väldigt skönt.

Marina sa...

Det mesta av julen finns kvar men ajg ahr börjat så smått.... Jag brukar också bli sugen på att göra om och ha nytt o fräscht efter julen. Har sorterat en hel del papper och tömt pärmar.
Ha det bra!

Anonym sa...

hihi, känner igen mig väl. Springer runt som en galning och rycker i alla högar jag ser :) Älskar att rensa jag med! Tycker man blir riktigt inspirerad att dekorera om av röjandet :) Ha en riktigt god fortsättning! KRAM

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

annashusidingtuna sa...

Ett försenat gott nytt år önskar jag dig!
Hoppas du hittar ngt kul som du vill spara medan du rensar...
Kram Anna

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! God fortsättning!
Du kunde ha läst mina tankar, precis så känner jag också! Just nu vill jag bara rensa ur allt jag inte behöver eller vill ha.. samtidigt som jag vill åka både till atmosphere och på loppisar.. =)
Lycka till i röjandet!
Kram /Anna

Viveka i Bläckhornet sa...

Mem människa så fina bilder du visar. Missade ditt förra inlägg så jag gick igenom nu.Du har så fantastisk inspiration som smittar av sig. Tack Marie för allt du delar med dig.
(när du lägger ut på Tradera är det under nåt namn?)

Ha en fin kväll

Kram Viveka

Linneagården sa...

Hej Marie & God fortsättning på nya året till dig med.
Men är det mig du skriver om, hihi. Fy, nästan lite läskigt likt mig... Fast vi är nog inte ensamma om att vilja rensa, röja & gå på loppis!!

Ha en fortsatt trevlig helg.
Fint med tulpaner.
Kram! //madelene

husvidhavet sa...

Tusen tack!
Kram Marith

Betty sa...

Kan man kanske hyra in dig ???
Nu är julen ur detta huset oxå ,puh !
Kramar från Betty !

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Åh Formex låter ju såå kul, har du fått tag på biljetter i år igen?

Ojoj jag vet inte om jag kan..jag är i Stockholm (jobbresa) 20-21 januari och mässan är på helgen innan va? Hur gör du, tåg upp och sover över lö-sön?

Kram
Mia

Ps loppisen idag var totalt kass :(
Men Niclas putsade andra sidan av köksväggen idag så jag är rätt glad ändå *hihi*

Inspiration i vitt sa...

Hej Marie, att rensa bort lite gammalt och avlagt är att balsam för själen, en befrielse helt enkelt. Själv har jag inga problem att rensa och så tycker jag att det är roligt med lite "nygamla" saker, det värsta är att man inte ens hinner att rensa ut så det åker upp på vinden eller ned i källaren (enklast så)

Kram på dig/Ingela

Vita tulpaner är juvliga i en fin kruka som din.

Guldkant På Livet sa...

Ut med gammalt skit, in med nytt skit: ) Det är så det ska va!

Jag älskar ditt sockerkrus och så fint med tulapner och ranunkler i!
Ha en toppenfortsättning på detta året! Mari.

Ombonat hemma sa...

Vad underbart med tulpaner i en vacker kruka! Det ser härligt vårligt ut.

C De-sign sa...

Jag blir lite avundsjuk... jag har så svårt att rensa ut...tror att allt kan vara bra att ha......... men du varför pärmar från 90-talet?...tänkte att det kanske är så att man kan slänga gamla räkningar o papper efter 10 år...eller ??? hur länge ska man spara dem? Ja, jag har nog en hel del att ta tag i!!!! Önskar dig sköna helgdagar de få som nu är kvar! Kram fr C

Hem T Gårn sa...

hej marie . va kul det va att se hela året som gott i bilder, ditt hem ser helt fantastiskt ut, önskar dig ett riktigt gott nytt år. kram maria