fredag 16 januari 2009

Utmaning

Jag har blivit utmanad av min goa vän Lotten med den ljuvliga bloggen Lottens vita och gröna. Utmaningen löd så här: att presentera något ur min inredning från 2008 som jag är mest nöjd med.
k
Visste inte riktigt vad jag skulle välja , men till sist bestämde jag mig för sovrumsmöblerna. Har under så många år velat måla om dem och 2008 blev året då jag äntligen hann ta tag i detta projekt. Vi har ju renoverat hus under snart 7 år och fått två barn så det har liksom inte varit ett högprioriterat projekt, men nu är det gjort och jag är såååå nöjd!
k
Om ni vill se vilken färg de hade innan ommålningen kan ni kika här! Ok, nu ska jag skicka den här utmaningen vidare till tre andra. Utmaningen går till de här fantastiskt fina bloggarna:
k
Kristin med bloggen I mitt paradis
Marit med bloggen Marits vita skrin
Camilla med bloggen Millas hem
j
Sen bara måste jag visa er de här ljuvliga rosorna som jag köpte i mataffären häromdagen, älskar den här färgen. Går här hemma och njuter av dem medans jag är hemma med två små stackars febriga och hostiga barn.
k
Tack för alla gulliga kommentarer och mail jag får, ni gör mig så glad! Önskar er alla som kikar in här en riktigt härlig januarihelg! Kramar Marie

69 kommentarer:

Lena Kristina sa...

Tänk vilken skillnad vit färg gör. Inte bara på möblerna utan för helheten i rummet.

Förstår att du sover som en prinsessa där :D

Trevlig helg

Kram Lena

LantlivsAnette sa...

Gomorron Marie !!
Jaa, du , denna vitfärg, himmel alltså vad fina möblerna blev...kanon snyggt !!
Och vilka ljuvliga rosor, jag ska köpa hem lite grönt idag, jag har inget levande här just nu...
Hoppas att dina små barn frisknar till nu..
Ska du på Formex i helgen ?
Vi ska inte dit denna gången, vi satsar på Höst mässan i stället...
Ha nu en fin helg
Kraam Anette

Weißer Vintagezauber sa...

Good morning,the roses are beautiful this colour very very nice.The bedroom is wonderful.LG,Elke.

My Lovely Things sa...

Godmorgon!!

ljuvliga blommor!!vilken fin färg..

håller med er säng är så fin..Tänk vilken förvandling..otroligt fina sniderier på den..
ha en fin helg...
kram anna

envilsenloppa sa...

Vilken utmaning ... om jag vore dig så skull jag visa allt , du har det ju så ljuvligt överallt !!!!
Fantastisk färg på rosorna !
Ha det nu så gott och hoppas prinsessorna kryar på sig !!
Kramar/Lotta

Lilla huset på prärien sa...

Ja de blev verkligen jättesnygga Marie! Så jag förstår att du känner dig nöjd med dem :) Och rosorna... så himla vackra! Jag är så glad för de har börjat att sälja superfina, långa rosor på min mataffär för bara 80 kr (10) och det känns så himla lyxigt att kunna handla hem en bunt lite då och då utan att bli ruinerad :)

Vi har förresten en date i vår eller? Ledreborg... :)

Kram Jenny

la petite perle sa...

Hej svejs! Så vackert du har det! och vitt och fint! Så mysigt att kika in i din blogg och att du delar med dig av allt vackert du pysslar med! Kommer bergis att kika in snart igen! Ha de gör gött!
Kramar i massor la petite perle

Mia sa...

Verkligen härlig färg på rosorna och så fint du dekorerat med notpapper runt.

Ljuset kommer mer och mer för varje dag och det är så underbart att pigga upp med lite snittblommor. Jag måste fylla på med mer i helgen.

Kram Mia

Ika sa...

Resultatet blev jätte bra, måste ha tagit lite tid att måla dem förstår jag med så många detaljer och små vinklar.

Nice sa...

Hej!

Jag har följt din blogg ett tag och den är så otroligt vacker!!!!

Varenda bild är ett litet konstverk och du har verkligen en fantastiks smak. Sovrums-möblerna blev verkligen underbara med vit färg.

Rosorna, dom ser ut att ligga ner? Skulle du kunna lägga in en bild på hela arrangemanget, hur det ser ut? Jag gillade verkligen pappret runt!

Lallis - liv och leverne sa...

Det är sällan jag inte hittar ord, men det är nästan så nu. Så vackert!
Och blomorna:) Tack för att du bjuder på det.
kram Lallis

Something White sa...

Beautiful white room and lovely flower-arrangement!

Hanna sa...

Godmorgon!
Jättefint! Det gör sån stor skillnad med 'lite' färg :)

Vi målade oxå om ..hela sovrummet, möbler o allt ifjol.
Har också bott här, o renoverat i sju år, och fått två barn under tiden :P

Trevlig helg till dig!
Kram Hanna

Krydda Livet sa...

Det är ju så bra när man kan måla om gamla möbler som man ev tröttnat på också och så blir de som helt nya. Ni har jättefina sovrumsmöbler verkligen. Jag vill också ha en vit sängram :) Jag har en i smide men den går liksom inte måla om. Jag vill helst ha en i trävit.

Kram och trevlig helg!

Hjerterom sa...

God morgen:)
For et NYDELIG soverom dere har!
Flotte hvite møbler og seng...
Koselig

Siw

Magnolia sa...

hej hej vännen!

Vad kul med en utmaning tycker att ditt svar blev mycket bra och ditt sovrum är jättefint!
hoppas attallt är bra med dig och att du njuter av helgen som är på intåg !
Kram Tina

Marit`s vita skrin sa...

Klart jag antar utmaningen. Nu ska jag klura....

Det blev verkligen jätte fint med vitfärgen på dom möblerna.

Kram på dig och ha en skön fredag.

Marit

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Otroligt vackra och romantiska rosor! Och snyggt blev det i sovrummet! :o)
Trevlig helg,
Lydia

Kristin sa...

Hej Marie! Jag förstår att du är väldigt nöjd med sovrummets förvandling. Jag hade också varit det om jag nu hade orkat måla sängen förra året, men det orkade jag inte (och gissa om jag tycker det är synd nu?).

Kanonfina rosor! Härlig färg också - väldigt vackert ihop med notbladen! :-)

Jag antar utmaningen så den dyker upp hos mig framöver.

ha en bra helg och hoppas ni slipper vara sjuka länge. Vi är ju på bättringsvägen men jag känner fortfarande inte minsta lilla sug efter mat. Stoppar bara i mig lite för att jag måste, ingenting är gott, men det går ju ändå åt rätt håll i alla fall.

Stor kram!

/Kristin

helen sa...

Vitt är alltid vitt...så fräscht! Kuddarna på sängen är jättefina, tycker jag. Man kan ofta hitta jättefina blommor i t ex Icabutikerna, vilket du nu hade gjort. Rosa rosor, vilken fröjd!
Hoppas flickorna piggnar till.
Ha en skön helg!
Kram
Helen

Nice sa...

Jag har länkat till din blogg för det är min favvoblogg för tillfället. Du har så otroligt vackra bilder!!

Millas hem sa...

Hej Marie!

Ja, att du hade svårt att välja vad du är mest nöjd med, det förstår jag, så många fina bilder som du hittills har visat, kan inte det vara en lätt uppgift!

Sovrummet är jättefräscht och det är stor skillnad sen möblerna blev vita!

Rosorna är fantastiska i färgen, kanske du kan torka baden sedan!

Tack för utmaningen kanske!? :)

Hoppas nu dina små söta tjejer kryar på sig och blir av med den eländiga hostan, så ni kan njuta av helgen tillsammans!

Denna helgen har vi inget speciellt planerat, men nästa helg fyller Ellen sju år, så då blir det kalas för stora och små!

Kram Camilla

erics mamma sa...

Sängen blev fantatsiskt fin!

Skatan sa...

Hej!

Det gjorde du rätt i - att måla om! Jag har en gammal säng som jag målade vit för snart tio år sedan. Nu är det dags för lite förändring...tror jag skall shabba till den lite...

Trevlig helg och lycka till med småknoddarna!

Kram från mig.

Nettan sa...

Förstår att du är nöjd!! Underbart vackert! Å rosorna oxå..färgen ä fantastisk!
Kram Nettan
ps hoppas barnen kryar på sig!

Willewira sa...

Hej!

Vilken skillnad lite färg kan göra!
Sovrummet blev hur fint som helst.
Gillar tapeten ni har - vad heter den?

Vackra rosor bjuder du på också.... Tack för den ögonfröjden!

Har även suttit och njutit av din hylla från förra inlägget... :)

Ha en skön fredag!
Kram
Willewira

Viola sa...

Så ljuvlig vacker din sovrumsmöbel blev, förstår att du valde att presentera denna, det ser hur underbart som helst med denna möbel i vitt, så vackra rósor, jag älskar oxå denna färg, men oftast svåra att få tag i, krya på er i familjen med hosta och snuva, ha det bra i helgen och hoppas de små tillfrisknar, kram

My home is my Castle - by Kari sa...

For et nydelig soverom du har :)
Og den kommoden var skikkelig lekker, og sengen og :)

Klem,Kari

lolla sa...

Gud vilket härligt sovrum
det är precis så som jag är på väg att försöka få till
jag jagar säng med ljus och lykta
kram lolla

hemtrevnad marie sa...

Verkligen ett lyft med möblerna!!
Färgen på rosorna är fantastiskt fin!!
Hoppas dina små kryar på sig..så får ni ha en fin helg!
kramis

johanna sa...

Hej
Dina möble är såå fina!! Såg på baksidan av allt i hemmet att erat hem är med i nästa nr=)) Spännande
Kraaaam

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, det blev verkligen fint i ert sovrum, jag kommer ihåg bilderna när jag ser dom igen... men dom tål att visas hur många gånger som helst!
Och rosorna var verkligen jättevackra!
Kram
Marie

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men Marie... så ljuvligt sovrum! Ja jag förstår du är nöjd! Min snälla svärfar målade våra möbler nu i vinter. Och sedan ska vi också tapetsera om, i vitt såklart =) Era tapeter var såå fina.

Och vilken underbar färg rosorna hade! Mmmm känner även doften =)

Hoppas att småttingarna kryar på sig. Själv så har vi haft tur med förkylningen. Peppar peppar!

Ha en underbar helg!

KRAM Anita

Kerstin sa...

Så fint det ble på soverommet hos dere.

Og rosene var så fine. Nydelige farge. Hos meg ble det hvite tulipaner.

God bedring til barna '¨God helg
Klem Kerstin

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh vilka fina rosor..! Underbart med notpappret virat runtom sådär!

Ja, jag tycker verkligen du skall vara nöjd med sovrumsmöblerna, de är ju såå fina!

Kram vännen och ha det så jättekul på Formex!
Mia

Jema Rose sa...

VÄLDIGT vackra möbler...och ROSOR..!

: )

Trevlig helg!

KRAM, Jenny

<3

Marit`s vita skrin sa...

Jag glömde ju skriva krya på er till små tjejerna förut.
Hoppas dom inte är allt för sjuka.

Kram kram /Marit

Kerstin sa...

Jag förstår att du är nöjd, måste ju varit astrist att måla - och så blev det så bra!

Jag har en dröm om att göra samma med våra sovrumsmöbler, men de får stå tillbaka ett tag till tror jag...

Önskar dig en mysig helg! /Kerstin

Min Verden Hanne sa...

Veldig flotte roser og veldig fint soverom! Hvis jeg hadde vært deg med oppussing og to barn, hadde jeg klappet meg selv på skulderen og sagt: "bra - Marie - bra". Hurra for Marie - den var fra meg :) God helg. Hanne

Millas hem sa...

Hallå där!

Ska du/ ditt hem vara med i Allt i hemmet?!
Måste ha glömt eller missat det!
Den tidningen ska absolut hamna i mina ägor! :)

Nu ikväll har Clara också varit lite sådär febervarm, så vi får väl se hur det är med henne imorgon och Ellen klagar lite över att det "sticks" i halsen! PUST!

Kram Camilla


Kram Camilla

gamla skolan sa...

Tänk vad lite färg kan göra ! Blev en helt annan möbel , fin innan men ännu finare nu ! Otroligt vackra rosor , färgen är ljuvlig ! Kramar Susanne / den gamla skolan

lottens vita och gröna sa...

tycker att du har det finaste av hem marie, ditt sovrum är som en dröm, allt hos dig andas goookarma, du får till det så där som vi alla skulle vilja kunna!

haha om 12 timmar eller nåt så ses vi tjoho!!! jag ringer när vi är i bilen vi har som mål att komma vid 10.30! varmkram på dig och kör försiktigt! varmkram lotten

Lilla Blanka sa...

Nyfiken?? Det är bara förnamnet :)

Åh din buse, så där kan du ju inte göra *hihi* Jaja jag väntar på mailet :)

Japp det blir simtävling varvat med pärlspontantande i helgen för min del ;)

Kraaaam och sovgott och ha det JÄTTEkul nu i morron!!!
Mia

White Season sa...

Åå vilka vackra rosor, underbara bilder.. Massor härliga inlägg att kika igenom, mysigt som alltid. Här är det också feberstuga, trist men det brukar ju vara så i januari. Krya på er, och trevlig helg, kram Malin

Vita små hjärtan sa...

Trevlig helg du också, och njut i ditt vackra hem... Kram

Inspiration i vitt sa...

Hej Marie, ja nu äntligen har man en ny dator och jag är så glad för det så nu kan man blogga på som vanligt igen.
Om du visste vilka vackra bilder vi har till vårat stor projekt.

Förstår att du är nöjd med ditt sovrum din säng är såå fin och din skänk lika så, underbart.
Det måste ha tagit ganska lång tid att måla allt det där, men det är det ju värt.
Kram på dig/Ingela.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Sådant ögongodis du bjuder på jämt, Marie!
Klart du ska vara nöjd med den förvandlingen! Det är så vackert! Fina tapeter också! Vet hur det är med projekt som tar tid i kombination med småbarn och arbete med annat.
Underbar rosenbukett!
Hoppas barna kryar på sig och att ni har en trevlig helg!
kram vännen!
nina

angelhairs.blogspot.com sa...

å fina dina sängkammarmöbler blev!!
Jag har oxå målat mina vita....Färgen på rosorna du visar är helt underbar...Kram jeanette

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja men ojj vilken skillnad. det är som ett trolleri med vitmålarburken :)

Kram Viveka

faire un songe sa...

Nice atmosphere in your room
White is always so nice and fresh
Happy Sunday
Greetings Hetty

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Att vitfärg kan göra så mycket det är otroligt ...hoppas att allt är bra kram Maria

Mitt hem är min borg sa...

Hej Mari!!

Jag förstår att du blev nöjd med sovrumsmöblerna, dom blev så himla fina.. Ljust å fint rum blev de..

Önskar dig en fortsatt skön helg..
Kram Linda!!

Hjärtat Mitt sa...

MMMMmmmmm, snyggt!
Vilken skillnad det gör med lite färg.
Och vilken underbar färg dina rosor har.
Ha en fortsatt underbar helg!

♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

Jes/Vita villa vila sa...

Hej min vän,

Hoppas du & familjen mår bra och njuter av en fin helg tillsammans!

Å Marie - sängmöblerna blev ju bara sååå fina i vitt - verkligen snyggt vännen! Underbara foton & fantastiska rosor får vi njuta av också - tack!

Kram Jes ♥

Lisa Andersson sa...

guuud vilken mysig sängkammare! sååå fint.. och mysig blogg!

Fridhemspinglan sa...

Nu är dina sovrumsmöbler helt underbara! När de var mörka tyckte jag mer att de hade potential...

Beslagen gör också skillnad.
Sen har du så fina kuddar på sängen, som gör att det ser gosigt och inbjudande ut.

Tänk, varför väntar man alltid med sitt eget rum till sist? Om mamma och pappa mår bra, så mår ju barnen bra...

Snart hoppas jag på att ge våra sovrumsmöbler en omgång vitfärg, så att jag kan visa det på bild.

kram ingela

C De-sign sa...

Så fina de blev...jag förstår att du är nöjd med det! Underbart med rosor och vilken färg...!!!! NJUT nu ! och ha en skön söndag! Kram fr C

Prillig sa...

jag har nåt till dig
kram britt

annashusidingtuna sa...

Det var verkligen en ordentlig förvandlig! Tänk att färg kan göra så stor skillnad!
Fina blommor och notpapperet runt om blev ju som pricken över i.
Kram och trevlig helg!
Anna

EN INREDOHOLIC sa...

Vilken underbar tapet!

Och rosorna vilken färg!!

Kram Jannice

Hon med klackarna sa...

Vilka underbara rosor!
Hoppas du åx har en fin januari helg!
Jag har någonting till dig på min blogg.. ;o)

Monique sa...

Hej !!!!
Blev otroligt bra......verkligen fina blev de......som nya....
Rosorna är underbara..........
Vilken vacker färg........
Kram,
Monica i Rom

Hemmalycka sa...

Jättefin blogg, jag lägger till dig i min blogglista :)
Kram Åsa

Under en vind sa...

Självkart ska du vara NÖJD! Resultatet blev ju så bra!

Hoppas att du haft en toppenhelg! Tror minsann att jag såg i nån kommentar att du skulle på formex och träffa andra bloggare, så mysigt!

Här hemma blev det mys igår med skridskor och korvgrillning tillsammans med några andra familjer, en lyckad dag! Idag har jag bara slappat här hemma, såna dagar behöver man också!

ha en ny bra vecka! Kramar!

Mysiga lantliga ting sa...

Hej!
Jättefint det blev när det blev ommålat!
Vackra rosor, verkligen.
Kram Johanna

Lilla huset på prärien sa...

Tusen tack Marie!! Det har varit jättemysigt idag. Det har sjungits för mig, jag har druckit massor kaffe, ätit praliner och fått fina presenter i keramik *ler*

Hur har du haft det? Hörde att du var på Formex ;) Berätta!!

Kram Jenny

Kjeruben sa...

Åååå så vakkert!!! Og slik ein nydelig tapet!
.o)

Hemmabloggaren sa...

Underbara bilder - som vanligt förstås.

ima sa...

en liten kommentar, dina Rosor är Underbara ,bara att konstatera detta ima