fredag 13 februari 2009

Alla Hjärtans Dag

Ännu en arbetsvecka till ända, vart tar tiden vägen? Har knappt hunnit besöka en endaste blogg den här veckan, tiden har helt enkelt inte funnits! I helgen ska jag dock kika in till så många av er som jag bara hinner, är så nyfiken på att se vad ni har haft för er!
j
Fixade till en lite vårinspirerad plantering häromdagen bestående av echivera och vita krokusar. Runt om gjorde jag en krans av lite grenar ifrån trädgården och så dekorerade jag med spansk mossa och några hjärtan i fattigmanssilver. Att greja med blommor och annat naturmaterial är det mest rofyllda jag vet, jag njuter verkligen!!!!
j
Ni är väl snart trötta på alla mina foton av ranunkler, men jag ledsnar aldrig på denna ljuvliga blomma!!!!! Då och då unnar jag mig några stycken och jag njuter alltid lika mycket av denna favoritblomma.
j
Imorgon på Alla Hjärtans Dag ska jag njuta av att vara tillsammans med min familj, mysigt! Njuter gör jag också av den vackra keramiken från Lustfyllt och har ni sett det supergulliga kärleksbrevet i vit choklad? Det har jag köpt i en härlig butik med namnet Njuta.
j
Jag hoppas att ni får en alldeles underbar helg tillsammans med dom ni tycker om!
Kram Marie

66 kommentarer:

silje-sin sa...

Ha en riktig god helg du også, og god valentinsdag! Nydelige bilder, som vanlig:) klem fra silje.

Hanna sa...

Vad fint du gjort!

En mysig Alla Hjärtans Dag till dig med!

Kram Hanna

Bygatan sa...

Vilken underbar kopp! Åh varför ska jag ha så långt dit...
Planteringen var oxå väldigt vacker och jag håller med om att ranunkler är väldigt fina!

Ha en trevlig helg du oxå, kramar Lena

Majas mammelucker sa...

Oj vad ni har fixat du och mannen ..vilket tv skåp jag tror jag svimmar.....och vilken fin hylla han har gjort...var rädd om honom ... Vad mysiga koppar och söt litet choklad brev..ha en underbar Alla hjärtans dag många kramar till dig från mig!!
Sköt om dig! Kram Maria

Hulda sa...

Ønsker deg en fin Alle hjerters Dag, i morgen. Så søt kopp og små godiser. :)

Det vita dårhuset sa...

Det var det sötaste lilla paket =)
Du får ha en trevlig helg!
Kram Erika

Ada och Emil sa...

So LOVELY photos,wau !
Happy Valentine to you

-Sanna

Jenny sa...

Hej Marie, vilka fina blommor o chokladpaketet var ju bara såå sött!!
Ha en riktigt skön helg o Alla Hjärtans dag:)
Kram Jenny

white-vintage sa...

Hello ...

it looks so wunderful...very unique the pictures...

Heartly Greetings

Christine

Magny sa...

...ja så hjerteligt og fint...


kram,magny

Tulipa sa...

Kärleksbrev i vit choklad...mmm det tyckte jag om! Har aldrig sett nåt sånt innan.

vad vackert du gjort med echeveria, spansk mossa och lökar ihop med hjärtanen.

Och dina foto på ranunkler tröttnar man inte på, med risk för ett slitet ord...de är VACKRA!

(Muggen är njutning!)

Trevlig helg!

Kram mariette

ÄnglarumsMia sa...

Hej Marie, jag håller med dig om att vita ranunkler verkligen är så vackra. Du får lägga in bilder på den blomman precis hur mycket som helst för min del. Så fin koppen är också - jag hoppas verkligen jag kan ta mig iväg och få se dessa vackra skapelser "live" någon gång. Paketet är alldeles ljuvligt...
Förstår dig verkligen för det här med att arrangera blommor är verkligen så vilsamt för själen. Det var ett jättefint arrangemang!

Önskar dig en riktigt fin Alla hjärtans dag med dina nära och kära, Marie!

Många kramar Mia

Fru Ekeby sa...

Vilka vackra bilder du har på din blogg! Inspirerande. Lessnar inte på dina ranunkler! Trevlig helg önskar Fru Ekeby.

Lisas torp sa...

Så jättevackert du har ordnat med växterna!

Ranunkler kan man väl aldrig få för mycket av! Dina är ljuvlia!

Keramiken är underbar, planerar att ta en tur dit i sommar!

Önskar dej en jätteskön och vilsam Alla - hjärtans - dag med familjen och att du får njuta riktigt mycket nu!
Kramar
Lisa

Lilla Fröken Bråttom sa...

åÅh vilket sött kärleksbrev. Smakar säkert ljuvligt.
Ha en härlig helg!
Kram A-S

Em sa...

Verkligen fint blomarrangemang! Och de vita ranunklerna de är verkligen vackra!
Önskar en Alla Hjärtans Dag helg med familjemys, lugn och ro

Kram Em

Moderncountry sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lena Kristina sa...

Hoppas att du får en härlig helg med familjen.

Lustfyllt har verkligen härlig keramik och jag hoppas verkligen att jag ska kunna besöka henne det här året

Mysig Valentine

Kram Lena

Moderncountry sa...

Åååå Marie vennen,

jeg har lest dine siste poster og tittet og tittet på ditt fine vardagsrum, jeg svimmar det er sååå vakkert!!!! Himmel så fint skap, med nydelig vakker Vintage farge og slitte hjørner. Så flinke dere har vært og laget et så fint tv skap. en drøm for mange, også for meg. Jeg ser ofte etter gamle dører men sjeldent kommer de i par.
Ja og så kjøpte jeg det siste nummeret og fikk nytet den fine reportasjen. Så herlig god du var på bildet! Å Marie, din personlighet, din blogg og ditt hjem. Jeg er så glad får å få en liten del av din verden. TAKK!!

Keramikken fra Lustfyllt er så vakker, det er noe helt spesiellt med det Lena lager. Snart kanskje kan jeg også kjøpe noe. Bare det blir lite varmere i været. Usj, -16i går kveld, fy så kaldt!

Håper du får en myyysig Valentines dag med bare ro og nytelse. Ha det så godt med din familie!!

Varmeste klemmer fra
Aina

Lina sa...

Hej!
Ja, dagar och veckor bara rusar iväg. Men de är skönt för snart är de vår och sommar igen! ;- ) Idag var jag hemma när de var ljust! Underbart, de ger lite extra kraft, och de kan behövas...här hemma är de bombnedslag. Storstädning på alla hjärtans dag, men sen kan vi njuta med gott samvete!

Underbara bilder, och den nya lilla hyllan var ju så fin! Har en på gång i källaren nu, köpt på loppis och snart färdig målad!

Må så gott & ha en mysig helg!
Kram, Lina

Ingis sa...

Kärleksbrevet smakar säkert mums. Och vilken härlig keramik.
Härliga bilder och inspiration du har./Alla hjärtanskram Ingis

Lilla huset på prärien sa...

Underbart Marie! Usch jag förstår att man inte hinner läsa bloggar när man börjar att jobba sen... trist, det är som att läsa inredningstidningar tycker jag :) Trevligt.

Vilka vackra blommor och vilken underbar kopp från Lustfyllt! Det är en butik som jag definitivt kommer att besöka i sommar :)

Kram Jenny

Nettan sa...

Ljuvliga bilder! Å vilken underbar kopp!! Ha en ri´ktigt mysig alla hjärtans dag!!!
Kram Nettan

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Så himla gulligt kärleksbrev i miniformat!
Ha en härlig Alla Hjärtans Dag,
Lydia

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Åh, vad ljuvligt! Ännu en skön butik att besöka!
Ha en fin alla hjärtans dag!
kram goa vännen!
nina

My White Cottage sa...

Ljuvliga bilder Marie! En ljuvlig Alla Hjärtans dag hoppas jag också du och din familj får!

Stor kram från Jenny

PS. TV-skåpet blev sååååå fint!!!!!!

Lallis - liv och leverne sa...

Ha en riktigt fin alla hjärtans dag idag.
kram Lallis

Vit Spets sa...

Så ljuvligt!
Önskar Dig & de dina en riktigt härlig dag med massor av kärlek ;)

Kramis från mig
//Siv

Ankan sa...

Hej!

Jag gillar också ranunklar och koppen var väldigt fin.

Trevlig Alla Hjärtans Dag !!

Kram

Loppisliv sa...

Så vackra bilder Marie. Ranunklar är verkligen en ljuvlig blomma, längesen jag köpte några nu. Koppen från Lustfyllt är jättefin. Tänk att jag ännu inte varit där på besök...Men den som väntar på något gott :-)Måste absolut bli en tripp dit till våren. Ha en underbar dag du också idag. Jag fick frukost på sängen imorse, det är jag inte bortskämd med precis :-) Många kramisar Paula

Useful Art sa...

Hej Marie!
Nu är jag tillbaka från min långa blogg paus så ska försöka ta igen allt jag missat här hos dig :)

Vilka härliga bilder, och hoppas ni också har en supermysig allahjärtansdag!

Kram /Sara

Fransk inredning sa...

Koppen är helt ljuvlig!Helt ljuvliga saker! Stor kram på alla hjärtans dag Susanne

My Lovely Things sa...

Hej marie!!
jätte vackr abilder!!

Otroligt fin plantering..Så smaskigt me dchoklad..Här myses inte så mycket..Vi jobbar mest..Höll på sent i natt och nu är mannen på sitt jobb och jobbar lite..Är glad att det går så bra för hans arbetsplats trots dessa tider..så han får gärna jobba över..
Jag håller på att måla den bit panel mannen satt eupp i går ..det blir så fint.
Ha det så bra..
kram anna

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Härliga bilder... åhh vilket sött chokladbrev, du får berätta om innehållet sen.. hi hi
trevlig alla hjärtansag...
Kram kram Linda

Maliva`s verden sa...

Oh så vårlig og vakkert det var her hos deg....God helg til deg også.....

Eddan sa...

En riktigt fin Valentindag önskar jag dig och dina nära och kära!

Kram från Anette

Home No.1 sa...

Hej önskar dig en fin
Alla Hjärtans Dag!!!
Kram Annica.

Sidsjöbäcken 10 sa...

Såå fina bilder du gjort. Ranunkler...det kan man inte tröttna på!!

Önska dig en riktigt skön Alla Hjärtans Dag!

♥ Martina

Kristin sa...

Hej Marie, så underbart fint arrangemang, härligt vårigt! Jag håller med dig, jag älskar att greja med sådant (önskar jag vore hälften så duktig som du), men jag har inte alltid tid till att göra det så ofta jag vill.

Jag köpte ranunkler i kruka igår och så sände jag dig en extra tanke eftersom de var vita. Nej, man kan inte tröttna på denna blomma. En sådan skönhet går inte att bli trött på.

Stor kram och ha en jättebra helg!
/kristin

gamla skolan sa...

Önskar dig en riktigt mysig alla hjärtans dag ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Vackra Magnolia Och Bland Mina Busiga Barn sa...

♥♥♥♥ Glad alla hjärtansdag ♥♥♥♥

Hej Min Underbara vän!

Är hos dig idag och skickar iväg en av världens största hjärta till dig! Den får du av mig för att du inspirera mig väldigt ofta och att jag är väldigt tacksam för det!
Njut nu av en dag som denna! Många härliga hälsningar från Tina

Jillsan sa...

Vilken fin vårdekoration du hade gjort. Jag gillade även keramikkopp, mycket vacker!
Hoppas att du får en trevlig helg med din familj.
Kram Jillsan

Evans sa...

Hej, håller med dig ranunkler är en av mina favoriter också, de håller sig länge bla. Ha en trevig alla hjärtans dag du med./Eva

Guldkant På Livet sa...

Sån vacker planetering du gjort med fetväxten och spansk mossa, tjusigt och som du säger, ranukler ledsnar man aldrig på, vackrare än ros och inte stickig heller!

Din kopp är ju för snygg och läcker!! Många alla hjärtansdagshälsningar till dig min bloggvän!

Rosenvit sa...

Tänkte på dig, fastän jag inte vet vem du är..., häromdagen då jag stod i blomaffären med ett fång vita ranunkler. De är, precis som många andra blommor, de vackraste som finns.

Önskar dig en härlig Valentin
Kram
Anna

livetpåfyran sa...

Jag har sett den koppen inna och jag måste bara säga att den är ursnygg!! Hög vill ha faktor på den!

Ha en fin helg, kram Pia

Ika sa...

Jag gillar verkligen din kopp och specielt fatet. Härligt att folk tänker till lite när det gället ett théfat.

Barn och Pyssel sa...

Hej

Vilka härliga blomarangemang.

KRAM CARINA

Mamma C sa...

Här har vi haft en toppendag och det låter som du skulle ha haft det med.
Kramis Mamma C

Marina sa...

Ranunkler är underbara, blir man inte trött på.
Fint med lite vårarrangemang. Kom av mig lite med det nu när snön kom. Kram!

Marina sa...

Ranunkler är underbara, blir man inte trött på.
Fint med lite vårarrangemang. Kom av mig lite med det nu när snön kom. Kram!

Hemmabloggaren sa...

Å vilka vårfyllda bilder, helt underbart.

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen, är med lite lost här i cybern, har ju jobba ju, hihi..är faktiskt helt slut av veckan, det är en stor omställning att barra sätta på sig normala jobbkläder igen, huvva ingen resårmidja längre...vilken underbar uppsättning, helt ljuvlig måste nog till mina "blompojkar" och spana om de har nåt kul! det var där citrusen inköptes för 289!!! på plantagen kostar dom 900 i samma stl, hoppas det nu överlever! ohhhhhhhh vilken mugg, jag har inte just den, men jag dricker kaffe varje dag i den och den är bara min!
yes mums mums gick vidare!!! ha det gott, vi hörs snart! varmkram lotten

C De-sign sa...

Ranunkler kan man bara inte se sig mätt på.... sänder dig en VARM-HJÄRTE-KRAM och önskar dig en fortsatt skön helg! från C

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Du, Marie, jag tröttnar aldrig på dina bilder, oavsett om det är blommor eller annat..allt är lika fint! (det är faktiskt sant)

Jättevackra arrangemang! Jag älskar suckulenter av olika slag och har dem både ute och inomhus.

Lenas kopp är såå fin..oj nu fick jag en Lustfyllt-längtan :) Vill dit snart igen..och njuta i nya lokalerna...


Hoppas ni har haft en fin alla hjärtans dag! Jag har målat (två lager vitfärg till på skrivbordet som såg alldeles för flammigt och skabbigt ut), så nu är det fint :)

Kram goa vän!!!
Mia

Inspiration i vitt sa...

En stor stor kraam vill jag ge till dig för att du är så god i hjärtat.
Vackra bilder, som vanligt blir man inspirerad till tusen.
Så sött med det lilla godisbrevet.
Kram igen/Ingela.

johanna sa...

Hej
Skulle aldrig tröttna på dina ranunklar bilder...de är sååå fina. Hoppas eran helg varit mysig!!
Kraaaaam

Malin sa...

Ja du...helgen har varit go och jag har fått ha datorn lite mera för mig själv...så ett litet nytt inlägg har jag knåpat ihop...
Så härliga bilder du visar och håller med dig om att det är rofyllt att greja ihop växtarrangemang på det viset...
Hoppas helgen blev till belåtenhet för Dig och familjen...

Kram från Malin

Marit`s vita skrin sa...

Puss på allahjärtansdag, en dag för sent ;)

Kram kram

katarina sa...

Hej Marie !
Hoppas ni fick en fin Alla Hjärtans Dag !
Vi tröttnar aldrig på Vita Ranunkler, ler*

Kramar
Katarina

Sivs hus sa...

Hei, Herlige bilder. God søndag fra Siv

Hjärtefröjd sa...

såå sött
o vilket litet sött paket!!
hoppas ni hade en underbar dag igår!!
själv stod jag o sålde rosor för fulla muggar...... så tar en välförtjänt vila idag :) hoppas ni får en underbar söndag!!
kram linnea

Fröken Arvidsson sa...

tack för kommentaren på min blogg! ja, jag hoppas att det kommer bli snyggt med panelskivan!

oj, det visste jag inte! då måste jag ju passa på att säga att du har ett underbart hem :) är det okej om jag har kvar bilden?

Malin sa...

Hej!
Håller med om att ranunkler är vackra! Hoppas allt är bra. Har tåtat ihop en ny liten blogg.
Kram Malin

Hem T Gårn sa...

hej marie! den koppen var ju helt ljuvlig precis som lena själv är önskar jag bodde närmare så jag kunde besöka lustfyllt. oh tv skåpet det finaste jag sett grattis. må så gott kram maria

Hem T Gårn sa...

hej marie! den koppen var ju helt ljuvlig precis som lena själv är önskar jag bodde närmare så jag kunde besöka lustfyllt. oh tv skåpet det finaste jag sett grattis. må så gott kram maria