söndag 15 februari 2009

Kanna och knivar

Så var snart den här helgen slut och vi har hunnit med både det ena och det andra. Lördagen började med ett loppisbesök där jag faktiskt fyndade några saker, kul! På eftermiddagen bar det iväg på kalas till makens lillebror ( dock hade J fått det hela lite om bakfoten då han hade fått för sig att kalaset skulle vara idag söndag, kan ju säga att vi fick lite bråttom då vi har en bra bit att åka!! )
j
Idag har J gjort färdigt insidan av tv-skåpet och dessutom har han börjat att snickra på ytterligare en hylla till vardagsrummet!!!! Barnen och jag har grejat med lite allt möjligt och så har jag målat mitt loppisfyndade lilla bord.
-Mamma, det blir verkligen shabby chic!! sa Elsa 4 år.
j
Den vita kannan och de vackra små knivarna var några utav sakerna som fick följa med hem ifrån loppisen igår.
k

Ha en riktigt fin vecka!
Kram Marie

59 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilka fina fynd du gör! Och gullig kommentar från Elsa :)

Ha en fin ny vecka! Kram Marie

Jenny sa...

Hej Marie, vilken duktig make du har, han verkar gilla att snickra:)
Söt kanna du hittade på loppisen!
Fnissade lite åt din fyraårings kommentar om shabby chic:)
Ha en bra kommande vecka,
kram Jenny

Liten Bod sa...

Så fina bilder du tar! En bunt med knivar var ett oväntat fint "pynt". Allt behöver ju inte användas... Barn gör inte som man säger, de gör som man gör :) Kram, Tina

Mitt hem är min borg sa...

Go kväll i stugan!!

Du e ju en sån turgumma som hittade så fina saker.. =)
Kan tänka mig så fint skåpet blev nu när det är klart..
Hur gör du för att få din karl att bygga allt du vill? Har du nåt trollspö eller så, i så fall, vart har du köpt det?? =)
Det blir nog lika fint som vanligt..
(Elsa e ju för söt..) =)

Ha en skön vecka..
Kram Linda

kardemumma sa...

Åhhh vilka fina saker du "hittar" på loppis och fina bilder som vanligt!(själv ska jag på loppis i Ft.Lauderdale-tips)
Ha en skön vecka.
Kramar C

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej Marie!

Hi, hi! din dotter är redan ordentligt inskolad i shabby chic-stilen hör jag. Gullig kommentar! Besticken med den franska liljan är så fina! Jag har några sådana knivar som du köpt, men även mer flata knivar, gafflar och skedar. Idag stängde min lokala loppisaffär igen:( De ska flytta till grannstaden. Jag kommer naturligtvis att besöka dem där också, men det har varit så mysigt att ha en loppis på gångavstånd... Himla trist!

Ha en fin vecka!

Kram Amanda

Lisas torp sa...

Vilka jättefina bestick! Säkert ett fynd! Kannan var också jättefin!
Ljuvliga bilder du visar idag, som vanligt!

Ska bli spännande om man kanske får se slutet på TV-skåpet! Jag tycker det ser sååå fint ut, och jag är jättenyfiken på hur det blev!

Vilken duktig make du har!
Ha en härlig vecka du också!
Kram
Lisa

Fröken Piff sa...

Vilka fina små knivar! Och vad fint det var med vitlökarna i kupan och plättarna i kannan:)

Ha det bra! Kram!

Hjärtefröjd sa...

fina fynd och vackra bilder!!
as usual....... :D

ha er en underbar vecka!!
kramkram linnea

Kerstin sa...

Så vakre fynd du har O=) Liker slike hvite kanner veldig godtO=)

Flotte bilder.
Ha en fin uke start=)

klem Kerstin

Det vita dårhuset sa...

Hej Marie!
Ha haaaa,jaa, visst är de härliga de små....
Min 5-åring säger till alla att mamma hon sätter upp plankor i hela huset och målar baaara vitt heeela tiden! *fniss*

Trevliga fynd du gjort!
Kram Erika

ÄnglarumsMia sa...

Vilka härliga fynd du gjort! Bra att ta sig en loppis-tur ibland...
Ja, visst är väl barn för härliga. Har en kund som berättade att hon kom hem med en lykta som hon köpt hos mig. Den var i trä, vit och shabby förstås. Sonen tittar en stund på det nya inköpet, funderar lite och säger sedan:
Ja, den var ju jättefin mamma, men när ska vi måla klart den då?????
Ja, nu har vi måndag snart igen då och jag ska ta och berätta lite om mina planer på bloggen snart.... hi hi. Ja, det ska bli kul!
Kram kram Mia

Mia sa...

Härliga bilder, såna vackra bestick hoppas jag också springa på. Gillar de tjocka robusta skaften.

Det ska börjas i tid förstår jag, Elsa verkar ha vrålkoll!

Kram Mia

Viola sa...

Jissis så mkt fint du visar...och dottera hon vet vad som gälle r, fniss....hr flytt till varmare breddgrader, en solig blå himmel med många plusgrader har jag vistats i idag, men måste ju in en sväng för att titta lite..annars får jag bloggabstinens, vet inte om du har varit inne och tagit lotter, om inte så får du pröva lyckan, soliga hälsningar från SPanien, kram

Em sa...

Vad kul att se dina loppisfynd! Ingen loppis för mig denna helg, tyvärr...Här har det varit så mycket snuva att sonen 3 år utnämnde sig till Kapten Snor. Hi hi. Man undrar var de får allt ifrån. Gullig kommentar från din dotter. Vi har dock hunnit med en hel del. Målat sonens rum bl a - kolla nsart in och se efter...
Kram Em

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Visst är det roligt med loppis. Själv var jag också på loppis i helgen, det var jättelänge sedan sist. Man får en riktig kick när man hittar något riktigt fynd (tycker jag, maken håller inte riktigt med alltid!). :o)
Ha det så bra,
Lydia

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så go hon är Elsa! Tidig inskolning, hihi. Härliga loppisfynd du gjort! Ska bli kul att se shabby chic bordet och TV-skåpet sedan.
kram goa vännen!
nina

My Lovely Things sa...

hej Marie!!
vilkje sör kommentar från Elsa..min lillkille är oxå lustig..han bruakr alltid fråga mig om jag ska måla vitt..Han sa det så fort jag hade fått hem fotpallen..men sen så sa han dirket..men tyget är fint som det är..nja, tyckte nog jag..Så vitt fick det bli..
En Killkompis till oss var här i dag..han sak alltid skoja om att vi har det vitt.Du kan anan hur det blir när han och min Michael sätter igång..kära nån..Men kompisen kom på att vitt är en färg man mår bra i!!

Vad spännade med en hylla till..
Minmorfar håller på att göra en tallrikshylla till mig..I en annan modell , en den jag har.Ska bli kul att få hem den..
Ps, det är lugnt med spröjsen..Vi sk ainte sätta spröjs nu..många andra projekt före det!! Så det gör inget att det dröjer..
ha det så bra..
kram anna

Loppisliv sa...

Ha ha vad söta det är de små liven som snappar upp våra ord, shabbychic...hihi ja hon har nog lärt dagisfröknarna både ett och annat om inredning kan jag tänka :-)Fina loppisfynd du gjort, ska bli roligt att se vad du målat och även att få se tv-skåpet från insidan också, det var helt klart veckans höjdpunkt. Har fortfarande inte smällt hur fint erat skåp är, har varit inne flera ggr för att titta om igen...hihi och varje gång sucktar jag...ohhhh så fint det är!! Ha det nu så gott. Kramisar Paula

Mamma C sa...

Vilken karl du har som snickrar och donar. Min gubbe kan snickra oxå men inte hyllor om jag skulle be om det :-) Hon har lärt sig lill tösen vad det är som gäller. Snygga bestick du fick tag i.
Kram Mamma C

Home No.1 sa...

Hej hahhaaa jag håller också på att hjärntvätta min grabb med mitt shabby chic...men det går inte lika bra för mig som för dig kan jag säga...grabben Anton säger ...Mamma: jag hatar vitt det är INTE snyggt....vad göra?! Hihi...kram på dig och ha en fin fin vecka.Ps. min gube är inte heller lika medgörlig som din kan jag meddela...hmmm...*ler*

Tulipa sa...

Ja...de små är alltid bra på att hänga med! Och man blir ju rörd!

Fina fynd, kannan var perfekt till "plättarna"!

Ha en bra start på nya veckan!

Kram Mariette

Torparfrun sa...

Hej!
Har sedan i julas ägnat ett antal timmar åt att titta, läsa och njuta av din blogg och dina fina bilder. Tänkte att jag skulle börja ge mig till känna och berätta vilken insperation din blogg gett mig!

Dagens bilder var inget undantag... sååå fina!

Ha det så jätte bra!

//Torparfrun

En Doft Av Lavendel sa...

Heej Marie!
Alltid lika trevligt & inspirerande att kika in till dig, woow!!!

Jättefint tv-skåp!!! Jag gillar det skarpt =)

Hoppas att helgen varit bra!

Önskar dig en ny fin vecka!

Kraaam från Benita

Hem och Lycka sa...

Hihi, söt kommentar! Och även en söt kanna!

kram

Millas hem sa...

Så fina fynd Marie!

Var själv på loppis för ett par dagar sedan...hittade nada!

Kramis

My home is my Castle - by Kari sa...

Nydelig kommentar fra din datter :))
Hun vet hva hun snakker om hihi...

Nydelige ting du fikk tak i :)

ha en fin uke
Klem,Kari

Lilla Blanka sa...

Gokväll Marie!

Vad go hon är, Elsa!!! Tänk vad de snappar upp :)

Vad roligt att du gjorde fynd på loppisen! Jag hittade absolut ingenting denna gång..börjar bli lite kräsen förstås ;)

Både kannan och besticken är jättefina!

Här hemma har det målats och snickrats för fullt..tog precis av mig jobbar-kläderna *hihi* tyckte det fick räcka med spackling och målning nu :)

Kram och ha en jättefin vecka!
Mia

LantlivsAnette sa...

Åhhh du, vilka fina loppis fynd !!
Vad spännande att få se insidan av skåpet sen..jag har varit här inne och tittat på ditt tv skåp flera ggr, jag tycker det är sååå ljuvligt fint !!
Ha nu en toppen dag
Kraam Anette

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilken vacker kanna!! Så härlig :) Du hittar bara de allra bästa sakerna på loppis känns det som! Måste nog följa med dig på någon loppisrunda snart... dina loppisar verkar vara värsta guldgruvorna!!

Kram Jenny

Västbacken sa...

Vilka fina fynd du gjort och lilltjejen hon kan hon :)

Lotta

Tess på Tilda och Mamma sa...

Wow vilken kanna, älskar gammalt vitt porslin men här uppe är det inte lätt att hitta. Loppisarna sover på vintern.
Kram Tess

liven sa...

så flotte funn du har gjort!!
Gleder meg til loppis sesongen starter her i mars/ april:o)

Hanna sa...

Oj, fyra år..och en sån kommentar :D Min son e fyra, men han vet nog inte vad shabby chic är :P Det är sån skillnad på killar o tjejer ;)

Fina bilder!
dom där knivarna är såå fina! Har ett par själv oxå, dumt nog så köpte jag inte alla som fanns då, dom hade nog tolv stycken iaf :(

Ha en bra start på veckan!
Kram Hanna

Designe sa...

Vilka fina fynd och va ni grejar!
Vilket fint blomarrangemang nedan oxå! Hoppas ni hade en mysig alla hjärtans dag!
Kram :)

Bygatan sa...

Hej Marie!
Vilka fynd du alltid lyckas med!
Lilla Elsa verkar lära sig fort;-))

Ha en bra vecka, kram Lena

furulunds lantliga sa...

Vilka fina fynd!
Visst förgyller det dagen när man hittat nåt man verkligen gillar på en mysig loppis.

Ha en bra dag Ninna

Moderncountry sa...

Hei!

Så mysig din Valentine helg hørtes ut! Og moro med nye loppefunn! Virkelig vakre og helt i Marie stil :) Du vennen, det skapet ditt, jeg er så begeistret for det, og som Anette har jeg også tittet inn flere ganger. Den fargen altså, såååå fin! Det har satt fart på mine egne planer om et tv skap. Titter oftere rundt og kanskje finner jeg også noen vakre gamle dører? Håper på det!
Så moro å ha en mann som snekrer og holder på. Ja her går det litt tregere må jeg si.
Nei, jeg får sparke han litt ekstra under stumpen..hihi :))

Ha det en riktig god ny uke!
Varme klemmer
Aina

envilsenloppa sa...

Tandläkeriet gick inte bra :-( kan det bero på att jag aldrig packade upp tandläkaren ??

Va fina saker du fyndat , gillar kannan , ovanlig form va !?!

Ha det gott nu , vi har sportlov vi !
Kram/Lotta

Marias Stil sa...

Vilka fynd! Knivarna såg jättefina ut, vad roligt att kunna köpa så fina saker på vinterhalvåret!

Kram

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Så fina saker du fyndat!! Så kul det ska bli att få se skåpen och hyllorna när de blir färdiga!
Kram /Anna

Miss Marple sa...

Hei!
Nå har jeg endelig kjøpt Allt i hemmet, så morsomt å se huset ditt på trykk! Og fint å få se deg også =)
Ønsker deg en fin uke!

Änglahem sa...

Oooops! kund ju blivit lite knepigt det där, men vilken tur att ni kom på vilken dag som var den rätta!

Du fyndar väl alltid på loppis du vännen?....du har en inbyggd radar tror jag*fniss*...
Dessa ting var ju som vanligt ljuvliga!

Ha en bra vecka!
Kram, Ulrika

Jillsan sa...

Längtar efter bilderna på tv-skåpets insida :)
Vilka fina fynd!
Jillsan

hemtrevnad marie sa...

Vilka fina fynd!!!
De är så gulliga barnen!
Titta in till mig idag ,om du vill vara med och tävla om en rullgardin!...jag firar ett år med bloggen idag!
kramis

livetpåfyran sa...

Jättefina saker men allt jag kunde se var flugskåpet....mmmm

Ha det gott vännen, kram Pia

Marie sa...

Vilka fina loppisfynd du har gjort, kul att maken oxå grejar, här får man ge gubben en rejäl spark i baken, då kanske det händer något. Oftast får man göra det själv, då går det fortare :)

Ha en trevlig dag, kram Marie

Lilla Ugglebo sa...

ååå Marie vad du hittar mycket fint jämt!!!
Vi var i Romme igår o på vägen hem åkte jag förbi flera loppis skyltar.....Ska allt åka de 10-15 milen i vår o försöka hitta lite fynd jag med...:)
Elsa är vällan för go......redan shabby-skadad....fniss..
Ha en härlig ny vecka!
Kraaam Katarina

Sara sa...

Vilka härliga loppisfynd! Kramar Sara

Nygammalt sa...

Det är viktigt att de lär sig i tid! ;) *fniss*

Jättefina bilder du visar, tänk vilka fynd du kan göra.

kram.

Lisa Andersson sa...

gud vilka fina fynd :)

Linneagården sa...

KUL MED LOPPIS & ROLIGT MED BARNENS KOMMENTARER SOM MAN FÅR LITE DÅ & DÅ, HIHI.
JAG GILLAR DINA FYND!!

HA EN FINFIN KVÄLL MARIE.
kram /madelene

Hemmabloggaren sa...

Yes, vilka fynd du har gjort! Å dottern verkar ha fattat grejjen :D

Vita små hjärtan sa...

Men så fint du visar... Kram

Romantiska Hem sa...

Hejsan Marie!
Japp visst har vi fått de vackra bilderna, de kommer att bli såååå bra i vardagsrums kapitelt. Hade tänkt att jag skulle fått iväg ett bekräftelsemail till dig men himmel det är så mkt nu så det försvann någonstan i min krimsiga hjärna...ler. Kram Petra

Lilla Ugglebo sa...

Hej!
va konstigt!
Fast det är ofta konstigt tycker jag.
Nästan alltid när jag gör inlägg kan jag bara lägga in en bild i taget så det tar ju hundra år att göra ett inlägg....

Inte kan jag sluta blogga heller....det vore inte bra för butiken....däremot har jag inte tid att kika runt så mycket längre....eller har väl helt enkelt börjat göra andra prioriteringar....
Ja du våra barn blir allt lite "skadade"....fniss....vet vad shabby är redan som 4-åringar o drömmer om att virka bakelser som 11-åringar......hihi....
Ha en fortsatt härlig vecka nu.
kraaam Katarina

Inspiration i vitt sa...

Hej Marie, skivan med de nya bilderna är i tryggt förvar och de ska få ta plats i boken, hälsa din man det nu så kan han vara ännu mera stolt hihi.
Finns det nåt roligare(klart det gör men ändå)än loppis rundor och hittar man fina saker som du har gjort ja då ler man lite extra.
Kram på dig/Ingela.

Sköna o Gröna Ting sa...

Upps..., vackra saker du fick med dig hem!!!
Plättar i luften blomman var ju som gjord för den fina kannan..., eller tvärtom kanske man skall säga...
Tjusiga bilder i övrigt, du är duktig med kameran du, lätt att man fastnar här hos dig.., kul!

Ha en underbar dag
Kram Marianne

MiaMaria sa...

Hej!

Vilka fina fynd!

Och så mycket vackert din man har byggt!!!!!!!

Ha´en bra tisdag!
MiaMaria