tisdag 17 februari 2009

Knoppbräda

Köpte en så fin knoppbräda i Danmark förra året som jag inte riktigt har vetat vart jag ska ha någonstans. Istället har den bara blivit stående här!!!!! Hade funderingar på att ha den ute i den nya hallen eller i tvättstugan men nu i helgen fick den komma upp på en helt annan plats.
k
Den hamnade ovanför dörröppningen i vardagsrummet och så ställde jag dit några utav mina gamla schabloner som pynt.
k
Så här ser det ut på lite avstånd, tyckte det blev ganska fint! Som ni skymtar där på bilden så är köksgolvet fortfarande inte målat. Så fort utbygget är färdigt så ska jag ta tag i det projektet, jag längtar!!!!
j
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Marie

62 kommentarer:

Jojo sa...

Blev ju jättebra! Fint att man kan använda saker till annat än just det de är tänka för =)

Kram Jojo

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo, very nice style in your home.Best wishes,from Elke.♥♥♥

rosenskära sa...

Sådana där danska, vita kryddburkar, med svart text, stod jag och lurade på i lördags, men jag var för yr i mössan av bacilluskerna för att orka ställa mig i kö till budgivningen. Det ångrar jag kan du tro...

/Lena

Nice sa...

Det blev ju kanonfint!

Och vilket vackert skåp det stårtill vänter!

Lisas torp sa...

Ljuvliga bilder du visar!
Ser fram emot dina projekt! Så inspirerande!

Ha en härlig dag!
kram
Lisa

Mitt hem är min borg sa...

Hej vännen!!

Det där blev ju super.. Så himla fint att ha knoppbrädor ovanför dörren eller fönstret..
Sånna där shabloner vill ja me ha, vart har du hittat dom??
Jo visst var det ett akvarium på bilden.. Var ut i ladan och letade upp mitt gamla och målade.. =) Den som spar han har!!

Ha en kanon vecka..
Kram Linda

envilsenloppa sa...

Ha, ha ja det ska vara du till att komma på något liknande !
Det är ju helt suveränt !!!
Hur går det med utbygget , blir det något gjort i kylan ?
Vårat kök har stannat helt , små grejer kvar , sånt som man klarar sig utan och då inte känns som så akuta .
Jag är så avis på dina schabloner !!
Ha det gott i vintervädret !!
Kram/Lotta

Skatan sa...

Kul idé att ha den som en tavellistliknande tingest! Det blev bra - annorlunda och därmed lite intressant :)

Hoppas du får en fin dag. Här är det svinkallt idag!

Kram.

/Anna

Jenny sa...

Hej Marie, Vilken bra idé, det blev ju jättefint med knoppbrädan där:)
Underbar kakelugn jag ser där på bilden oxå..

Ha en bra dag,
kram Jenny

Em sa...

Såna knoppbrädor är ju riktigt fina! Skulle vilja ha en till sonens rum att hänga diverse saker på...får se när det kan bli...

Måste bara få fråga dig var du fått tag på schablonerna som står på brädan???

Idag ska jag försöka måla ett sista lager på matbordet...

Kram Em

Nettan sa...

Blev ju superbra! Man får tänka outside the box ibland!!
Fint skåp oxå!!!
Kram Nettan

Lena Kristina sa...

Vad fint det är med den vita fåtöljen och den där mjölsäcken som ligger där. Liknande vill jag göra hemma.

Lovely!

Kram Lena

♥Min Eden♥ sa...

Vilken bra idé! Jag har en urgammal "knopp-bräda", som är för gammal för att användas, men jag vill gärna ha den framma...hm...

Randi sa...

Heisann!

WOW,så kjempe tøfft da!!Dette var smart/lurt!
Men du verden for et fint hjem du har..sukk sukk!!
Alltid godt å sjå inn til deg!
Ha en fin dag,kos deg!
Kram fra meg!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det blev ju jättefint där! Och till julen kan du hänga en mistel där, så att du får en puss varje gång du passerar...
Kram
Marie

Hanna sa...

Vad fint du har i vardagsrummet!
Knoppbrädan och schablonerna gillar jag :)

Ha d bäst!
Kram Hanna

Det vita dårhuset sa...

Ett jätte bra ställe för din knoppbräda!

Ska skriva en sådan på min önskelista=)

Kramen Erika

Hjärtefröjd sa...

:D tackar!! ja ibland får man sina ryck, hihi är kul att pyssla o knåpa emellanåt med..

så otroligt fint de blev med knoppbrädan o schablonerna! underbara bilder, stilfyllt o snyggt! you go girl ;)

önskar dej desamma! kram linnea

Therese sa...

Kul och annorlunda användning som blev jätte lyckad!

Kram Therese

Tulipa sa...

Så inbjudande och fint det ser ut!
Det vita golvet är underbart, förstår att du längtar tills du kan ge dig i kast med det andra.

Väldigt fint att sätta bokstäverna ovanpå knoppbrädan. Jag har en annan variant i min hall, men just att ha bokstäver ovanför knoppar/krokar gillar jag. Man markerar det liksom lite då!

Ha en strålande dag!
Solen lyser ju och snön gnistrar!

kram mariette

Malin sa...

Vilken bra ide och vilka underbara bokstäver!
Kram Malin

Liten Bod sa...

Skönt att det finns fler som handlar utan att veta vart de ska ha sakerna :) Det blev fint, och inget hindrar ju att du flyttar den igen sen, eller hur? Bokstäverna står ju lika bra på en bräda utan knoppar... Kram, Tina

Liten Bod sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
helen sa...

Det blev inte GANSKA fint, utan MYCKET fint, knoppbrädan med schablonerna, tycker jag.
Du har så fint överallt!
Ha det gott!
Kram
Helen

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Hej!
Jättefint. Ser fram emot bilder fårn hallen och köksglovet.
Kram Maria

Sidsjöbäcken 10 sa...

Det blev jättesnyggt. Det hade jag nog inte tänkt på att man kunde ha det så ovanför en dörr.

Ha det bra!
Martina

Jillsan sa...

Hej Marie!
Det blev ju fint, man måste kunna tänka "outside the box", jag gillade dina schabloner, de var riktigt läckra.
Kram jillsan

Lallis - liv och leverne sa...

Det blev RIKTIGT supersnyggt!:)
Kram Lallis

Mitt Östergården sa...

Tycker det blev jätte fint över dörrposten. Jag går också här och retar mig på golven som inte hunnit blivit målade än. Det blir så himmla ljust och härligt med vita golv. Har målat väggar och tak i sovrummet nu. Och det återstår bara golvet. Sen är det så vitt det kan bli.
Sköt om dig!
Kram Helen

Lockas lilla längtan sa...

Det min vän var en perfekt placering av knoppbrädan! Då är det enkelt att hänga upp lite vackert till tex nästa jul....

Kram veronica

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Ja, åh det blev jättefint!!!
Jag älskar ju både en sån knoppbräda (vilken jag måste påminna min käre make om att han lovat tillverka åt mig...)och de där zinkschablonerna (jag är såå glad för de du gav mig!)

Det ser så mysigt ut i hela rummet..!

Kraaaaam
Mia

Ps du har fått mail :)

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen!

hoppas lillasnuttan är på bättring och att inte du nu...
verkligen jättefint med knoppisen däär, jag har med en som står...man köper på sig ibland, men rätt var det är så ger det sig ju! dina biokstäver bara ryser jag av, ohhh vad fina!
tänk att man hela tiden längtar efter att tag tag i nya projekt, undrar om min kärae make gör det...eh! jag vill måla golvet i uterummet vitt, vi tänkte förs vaxa men det får bli vitt, jag längtar till det, hihi!
ha det sååååå gott, i morrrn är det jobb igen!
varmkram lotten

Vackra Magnolia Och Bland Mina Busiga Barn sa...

Hej underbara Marie!

Kikar in här och njuter av ditt fina hem och hoppas att allt är bra med dig!
Ska titta runt lite till hos dig nu! Ha en fortsatt skön Tisdag och glöm inte bort att du är värdefull Kram Tina

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej vännen!

Tänk att man kan hitta andra platser till knoppbrädorna också. Och schablonerna är ju kanon snygga.
Hela ditt hem är så otroligt mysigt. Längtar till dina inlägg

Ha en fin dag

kram Viveka

ÄnglarumsMia sa...

Vilken rolig idé. Det är härligt när det inte behöver bli så förutsägbart....
Ser att ni har precis en sån kakelugn som jag önskar mig i mitt blivande hus *ler*
Ja, det gäller ju att skapa det man önskar sig, eller hur?
Som jag gjort nu, med lokalen och verkstaden. Det ska bli så kul Marie, men väldigt mycket jobb ett tag nu förstås. Men, det får det vara värt. Självklart ska jag ta kort och lägga ut så ni får se lite - i alla fall hur det ser ut nu och sedan när det blivit klart.
Ha en bra vecka!
Kram Mia

Evans sa...

Hej! Vad kan jag säga mer än wow vad du har sinne för inredning. Det blev jättefint, det hade jag aldrig kommit på. Ha en bra tisdag em och kväll/Eva

Jema Rose sa...

Passade ju perfekt där..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Designe sa...

Åh, jag älskar såna knoppbrädor med just såna kantiga knoppar! Jättefin! Jag har tyvärr inte lyckats få tag på nån än..
Så fint det ser ut där i rummet!
Kram :)

My Lovely Things sa...

Jätte fin knoppbräda Marie!!
jag har nyss kommit hem från Min morfar i skara trakten..han hade gjort en knoppbräda till mig..ska måla och shabba den..

Din gör sig så fint över din dörr..
ha det så bra..
kram anna

Sköna o Gröna Ting sa...

Ho ho.., detta får du inte missa!!!
Var med i min tävling om två underbara linnen ifrån Staff, hoppas du vill vara med!

Kram Marianne

Fröken Piff sa...

Åh vad du har det fint!! Och vad snyggt det var med schablonerna, lite roligare och mer speciellt än vanliga bokstäver!

Ha det fint! Kram!

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Där passar den perfekt, så fint!

Ha det bra!
Kram Camilla

Gúa sa...

Gud så fint Marie!
Visst är det rummet som var matsal...eller?!
Eller så kanske jag är förvirrad i feberdimman..:)

Vackert är det i varje fall...som alltid..:)

StOOOOr kram från mig...

*pssst*...snart börjar jag räkna dagarna...*fniss*

Hem och Harmoni Marie sa...

Jättefina schbloner... och de passar ju fint där över dörren och knoppbrädan.

Kram Marie

Torparfrun sa...

Kul idé med knoppbrädan över dörren...Blev jätte fint!
Man förundras över hur en del saker bara plötsligt hittar sin plats :)

/Torparfrun

My Lovely Things sa...

Ja, du Marie!! Du känner mig då!!
Knoppbrädan är nu svart målad, hi hi!!
man måst ejag göra det med en gång..så att man får se resultatet fort..
Den ska vara över mitt köksfönster..Ingen pärlsont är över det ennu..men snart..mannen skjter lite pärlspont nu, till höger om fönstret..

ha en fin kväll..
Jag, vill gärna göra om loppistur med dig i vår..vore så mysigt att ses..Då är su välkommen hit på husesyn med..Lilla Blanka mig är självklart medtänkt till denna loppistur med..Vore kul om ann kunde häng apå med..
ha det så bra..
kram anna

My Lovely Things sa...

ursäkta min stavning..halkar på tagenterna , när jag tror att jag kan skriva fortare än vad jag kan..
kram

Mamma C sa...

Blev jättefint med knoppbrädan över dörren.
Kram Mamma C

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken kanonlösning! Blev ju hur bra som helst! Så fint med bokstäverna också!
Må så gott!
kram
nina

Nygammalt sa...

Blev ju jättebra. Ibland måste saker få ta tid innan de får hitta sin plats. Eller, ja man kan ju ändra ibland också, ha ha.

Kram.

Mysiga lantliga ting sa...

Vad du är fiffig!!!!
Det blev jättebra och snyggt.

Kram Johanna

Hulda sa...

De bokstavene dine - HOME - var virkelig fine. Passet godt på knaggrekken. Jeg skal kjøpe meg noen slike jeg også, de er så flotte. :) Fin dekor. Så herlig bilde fra stua.

Vitt och nött sa...

blev ju hur bra som helst! va fint du har det hemma!! verkligen inspirationsbilder!

ha en skön onsdag!
kram

Linneagården sa...

Vad du är påhittig & får till det br

Er kakelugn är ju så vacker & gör rummet ännu trivsammare. Vi har (bara) öppen spis i vårt vardgsrum.

Du, vad är det för stor & fin griffel-tavla som hänger där bak? Vart hittar man dom?

Ha en fin dag Marie.
Kramis /madelene

vosges paris sa...

Home looks even better with those beautiful letters!

Guldkant På Livet sa...

Gud va fint ni har hemma Marie!! Det där rummet skulle jag kunna sitta länge i och sukta....


Mari.

Anonym sa...

Hej!! Jag är så glad att jag har hittat din blogg. Läser den flitigt!! Jag vill bara komma med ett tips om en butik som jag tror du skulle gilla!! Jag sprang på den av en slup när jag var i lund tyvärr är jag bosatt i dalarna men de har webshop så jag får mina fina saker hem i brevlådan istället. Kolla in www.hemmahosemla.se Verkligen en underbar butik!! Tack för en fin blogg!!

Anonym sa...

Hej!! Jag är så glad att jag har hittat din blogg. Läser den flitigt!! Jag vill bara komma med ett tips om en butik som jag tror du skulle gilla!! Jag sprang på den av en slup när jag var i lund tyvärr är jag bosatt i dalarna men de har webshop så jag får mina fina saker hem i brevlådan istället. Kolla in www.hemmahosemla.se Verkligen en underbar butik!! Tack för en fin blogg!!

Vita små hjärtan sa...

Vilket underbart hem du har... Kram

Useful Art sa...

Hihi, ja det var verkligen en helt oväntat plats för en knoppbräda, men superfint blev det!
Inte alltid saker är bäst där man tror från början ;)

Kram /Sara

angelhairs.blogspot.com sa...

Så fint det är med vitmålat golv...jag har själv målat vitt golv i vårt sovrum nu idagarna...men är det nåt hållbart tro?
Kram Jeanette

vitating sa...

Hej Vännen!
Tack för din kommentar :-) Så gullig du är som kommer ihåg att jag har ledigt nu resten av veckan! Jag har faktiskt bestämt mig för att gå upp till 80 % den 1 april, kommer då bara vara ledig fredagar istället. Marie, ditt vardagsrum ser ju magiskt ut! Var i jösses har du köpt de där metallschablonerna? Såg att alvashus får in dem av jeanne dàrc living nu i vår, måste ha!!!!! Önskar mig även en sådan där trälåda med handtag, deär så fina! Suck så fint du har! Här kämpar vi på med renoveringen....eller sambon jobbar o jag står för marktjänsten, mat, disk, barnen m.m.
Ha det gött!
Kram Maria