söndag 1 februari 2009

Lite vårkänsla inomhus

Idag har vi haft så härligt soligt väder, man får riktiga vårkänslor. Var så längesen man såg solen och nu när den äntligen visar sig önskar man att det blev vår med en gång. Januari och februari är inte mina favoritmånader, nej för mig är de bara en transportsträcka man ska ta sig igenom innan man på riktigt kan börja drömma om soliga vårdagar i trädgården. Tänk vad mysigt sen när man kan gå på upptäcktsfärd varje dag ute i trädgården och se om några små vårblommor har vågat sig upp, åh vad jag längtar!
j
Men tills dess försöker jag ta in lite vårkänsla istället. Krokus och några kvistar, så mycket mer behövs inte för att jag ska tycka att även en grå och regnig dag i januari och februari kan kännas helt ok.
k
Krokusen har jag planterat i ett "favoritloppisfynd". En vit djup tallrik med jättevacker dekor. Jag älskar gammalt vitt porslin och kollar alltid efter det när jag är på loppis.
k
En vit ranunkel tillsammans med några syren och körsbärskvistar ifrån trädgården.
k
Om ni kikar noga genom spegel kan ni se att vardagsrummet är lite upp och ner för tillfället. Tallrikshyllan, det andra månbordet och tusen andra saker står just nu precis överallt och mitt i alltihopa återfinns numera ett nästan färdigt tv-skåp. Återstår dock lite småjobb med skåpet plus all målning. Men kanske kan ni få se det i slutet av nästa vecka, vi får se vad vi hinner med.
j
Ha en bra februarivecka och hoppas att solen kommer att lysa riktigt mycket på er!
k
Kram Marie

79 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Vilken härlig vårkänsla du bjuder på.
Kram Åsa

Prillig sa...

Jag tycker det ser väldigt fint ut hos dig. Härlig vårkänsla!

Kram britt

Guldkant På Livet sa...

Underbara vårliga bilder Marie!!!

Och ett tv-skåp, fy va avis jag blir.... Mari.

Hem och Lycka sa...

Åå vilka härliga vårbilder!!

kram

KLARA LAVENDEL sa...

Ja vilken fin dag det var idag! Solen sken och vi gick på långpromenad efter havet. Då vi kom hem satt vi och solade på altanen och faktiskt hörde vi fåglar som kvittra! Hoppas du får en härlig vecka! Varma hälsningar och tack för fina vårbilder till inspiration, Ingela

Jo sa...

Kan bara hålla med tidigare inlägg - underbara vårbilder! Måste nog våra till det lite här hemma i sjukstugan imorgon jag med!

Lina sa...

Fint! Jätte viktigt att ta in våren när den ännu inte finns ute...Jag har också planterat krokus och det är snart en knopp som står i blom. Trodde inte det skulle gå så fort. /Lina

Lallis - liv och leverne sa...

Åh vad härligt med vår inne:)
Kram Lallis

Jema Rose sa...

Så vackra ljusa bilder..!

: )

Ha en fin vecka!

KRAM, Jenny

<3

mylovelygrandma sa...

Hej! Lika vackra bilder som alltid :) Man längtar så efter våren när man ser krokosarna minsann!:)

Randi sa...

Precis vad man behöver just nu!
Helt underbara vårbilder - får hoppet att tändas igen efter en fruktansvärd kall och blåsig dag vid havet.
Vita ranunkler tillhör mina absoluta favoriter så här års.
Ha en riktigt skön kväll!
Kram Randi

Millas hem sa...

Hej Marie!

Spännande det ska bli att se tv skåpet. Jag skulle också gärna haft ett skåp för tvn, denna fula stora koloss!
Ditt kök är underbart och jag kommer absolut att köpa tidningen när ditt hem är med i den.
Fräscht med lite vårig känsla. Jag kommer precis från källaren, där jag kladdat lite vitfärg på några nya loppisfynd! :)

Ha en bra vecka!

Kram Camilla

Lotta sa...

Hej,
va fint. Längtar till våren och till loppisar.
Hälsn. Lotta

Saramedflera sa...

Jag håller med, nu vill vi ha vår! Tävling hos mig.
Kram Sara

Marias Stil sa...

Trevligt tips att plantera i en gammal tallrik, det finns så mycket vackert porslin och man kan ju inte ha allt att duka med. Bra då att hitta andra användningsområden.

Kram!

Hjärtefröjd sa...

åh härliga bårkänslor.. :)
o underbart väder, hoppas alla kunnat njuta av de! va ute nästan hela dan...
sköna vårliga ljusa bilder, härligt!

ser me spänning fram emot skåpet :)

ha en skön vecka!'kram linnea

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Tänk vad lite blommor kan pigga upp.
Kram Lotta

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Idag har det varit underbart soligt! Visst ger det energi! Vad fint du vårat hos dig! Vitt porslin är inte helt lätt att få tag på där jag brukar gå i alla fall.
Ser fram emot att få se det nya TV-skåpet!
Önskar dig en skön, solig vecka, Marie!
kram
nina

Hemmabloggaren sa...

Jaa jag måste ta in lite kvistar jag med, jag är sjukt trött på den här vintern nu.

Dubbelörnen sa...

Så härligt att kika in hos dig, underbara vårkänslor som känns rakt igenom skärmen :).

Mår så mycket bättre nu o ska imorgon ut o köpa lite vårblommor till fönstren...

Väntar med spänning på AiH nästa vecka!!

Stor kram

Mia sa...

Vårlökar inne är väl ett måste så här års. I väntan på den riktiga våren ute... så härligt!

Kram Mia

annashusidingtuna sa...

Finfina vårbilder!
Kram Anna

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Vad fint med vårblommorna!

Jag älskar också vitt och allra helst cremevitt porslin och spanar alltid på loppis efter det :)

Jag är så himla nyfiken på tv-skåpet!!! Känner redan att det är ett sånt där riktigt "vill-ha-skåp"!

Kram goa vän
Mia

Hulda sa...

Vakre vårlige bilder fra deg i dag. Jeg likte så godt måten du har satt det hele opp på. Vakkert!

Jeg er heller ikke glad i disse to vintermånedene, men når mars og april kommer blir det fart i sakene, og vi føler virkelig at vi går mot vår!

vitating sa...

Hej Marie!
Såå fina bilder! Våren är verkligen ljuvlig! Jag har oxå vita krokus, pärlhyacinter, vita tulpaner o körsbärskvistar i blomm här hemma! Det ska bli så kul att se ert TV-skåp! Vi har ju ett från Ikea som jag bara måste ta tag i o måla vitt snart!! Jag älskar att gömma TV;n!!
Ha en fin fin vecka!!
Kram Maria

ÄnglarumsMia sa...

Åhh, Marie, vilken härlig vårkänsla jag fick! Det är så underbart med lökväxter.
Blir så himla glad för dina fina ord hos mig, det värmer så gott ska du veta!!!!
Tänk vad jag väntar på att få se ditt TV-skåp :-) Det blir lite som en morot på något vis att veta att jag har något bra att se fram emot för just nu är det riktigt mycket pappersarbete för mig och jag behöver nästan en överdos av inspiration och kreativitet känner jag *ler*
Sen väntar jag ju förstås också på reportaget.....
Önskar dig en riktigt fin vecka nu!
Kram Mia

Romantiska Hem sa...

Åh så härliga bilder!! Du äår så duktig på att fota!! Kram petra

Lena Kristina sa...

Härliga vårtecken och inderbara vita blommor.

Tack för grattis hälsningen och lycka till inne hos mig

Kram Lena

Viola sa...

Ser fram emot att få se det färdiga tv-skåpet, jag är precis som du, bedövar mig med massor av vårlökar och väntar och längtar...om det bara vore mars, ha en bra vecka, Stor KRam

helen sa...

Vi har också haft sol idag, för första gången på 3 veckor. Underbart!
Dina bilder var så fina, att vårkänslorna började pirra i kroppen!
ja visst går vi mot ljuvliga tider!
Längtar att få se TV-skåpet...
Ha en bra start på veckan!
Kram
Helen

kardemumma sa...

Ljuvliga blommor du visar!
Alltid lika fint att titta in hos dig.
Kram C

Vit Spets sa...

Gokväll!

Här har solen oxå lyst ordentligt på oss hela dagen - alla blir piggare...

Tack för vårkänslan jag får genom Dina underbara bilder :)

Kramis från mig
//Siv

Annica Manby sa...

Hej!!!

Vilka härliga bilder du bjuder på. Krokus då är våren å gång.

Kram annica

Min vita framtid sa...

Vad vackert du har det hemma hos dig :-) Spegeln är ju unik i alla slag. Hoppas du har det bra!

Kramar Benita
(Ny tittare i din blogg)

Hjärtat Mitt sa...

Så vackert med lite vårblommor nu. Det blir lite extra fint i den snygga tallriken oxå.
Det är så spännande med ert tv-skåp.
Ska bli kul att få se.

♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Å visst har du fångat vårkänslan med alla dessa fina bilder Marie! Jättemysigt verkligen!

Hoppas du får en jättefin vecka!

Som vanligt ger du massor av inspiration - jag älskar att besöka din blogg!!!

Kram Jes ♥

Jillsan sa...

Hej Marie!

Vilken härlig blogg du har, det är första gången jag är i den och läser och har suttit här nu över en halv timme och skrollat ner och ner...läst och läst....och blivit otroligt inspirerad......härliga bilder och bra ideér...tack!!

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilka underbara bilder, så fint med lite grönt..
Och jaa, jag håller med dig, Januari och Februari är hemska, men nu är vi halvvägs igenom i alla fall..
Sen då det är Mars, då börjar det kännas bättre..
Såååå spännande att få se skåpet sen...jag längtar !
Ha nu en toppendag
Kraam Anette

Lina sa...

Vilka underbara bilder! Vi ahr också fått byta ut tjock tvn nu och även här är sambon inte direkt ledsen.... Men jag blev glad när han föreslog ett skåp, tan att ajg ens behövde säga något!! Kan jag inte få en smygtitt på ert? Kram Lina

Under en vind sa...

Underbart våriga bilder!! igår letade sig solen in och man fick vårkänningar direkt..passade på att ta en del bilder innan solen försvann och sen var det grått hela dan...ägande eftermiddagen åt att låta saker byta plats, en del togs fram, annat bort, några bytte rum osv...är hemma idag också då sonens hosta och feber hänger i...

Ha en ny bra vecka! Kram!

hemtrevnad marie sa...

Härliga bilder!!
Och inte fick man A i H till helgen heller...hoppas att den kommer idag...för nu ÄR jag nyfiken!!
Ha en fin måndag!!
kramis

Hanna sa...

Jättefint med vita krokus!

Och vilket fint kök ni har, stort och ljust, som en dröm! Måste köpa Allt i Hemmet.

Marit`s vita skrin sa...

Åh vad vårigt och fint vännen. Så vackra bilder, fint ljus och super inspirerande.

Kram

ÄnglarumsMia sa...

Åhhh, jippi!!!
Nu har tidninge kommit!
Vad fint ni har det Marie, och vilken bild på dig!!!
Det här kan du känna dig stolt över minsann....
Kram Mia

Fridhemspinglan sa...

Det ska bli spännande att se skåpet...

...och tidningen!

själv målar jag köksgolvet, och jag tror att jag är nöjd.

ha en bra vecka.
kram ingela

Jenny sa...

Hej Marie,
Vad kul det var att läsa om ert hem i Allt i Hemmet som kom i brevlådan idag:)Jättevackra bilder, vad bra du är på det här med inredning!!
Ha en skön vecka,
kram Jenny

Dubbelörnen sa...

Underbart krispigt, fräscht o vårligt är det här hos dig!

Nu ska jag ut o inhandla vårblommor ;)

Stor kram

Tulipa sa...

Man ser kanten på fatet på sista kortet och det ser ljuvligt ut...
Syns att solen lyser på dina bilder, det har blivit så varmt fint ljus!
Ha en bra vecka!
Kram Mariette

Under en vind sa...

Vad kan man säga....HELT UNDERBART REPORTAGE från er och ert fina hem!! Bättre ögongodis kunde man inte få idag!

Kramis kramis!

livetpåfyran sa...

Ja visst är det härligt att kunna tjuvstarta våren inomhus! Jag tycker också det känns lite segt att vänta på våren men jag brukar tänka att det bästa är framför oss!

Ha en fin vecka du med, kramar Pia

envilsenloppa sa...

Har precis läst det underbart fina reportaget om erat hus !!!
Helt fantastiskt fint Marie , kul att få se det på papper om man kan säga så , bilderna är ju bara sååååååå bra !!!
Kul att få ett ansikte på dej oxå , tror inte jag sett dej förut , underbart söt !!
Nej nu ska jag kika vidare på alla fina detaljer !
Ha det gott !
Kram/Lotta på andra sidan sjön

Gúa sa...

Åhh, Marie!
Nu så...har jag lusläst, lustittat, suckat och njuuutit av detta UNDERBARA reportage!
Helt fantastiskt vackert! Och du är vacker och dina små prinsessor och din man!
Ja, allting är helt ljuuuvligt vackert!!!
Och jag är så GLAD att ha allting i en tidning som ska få följa med överallt!
*LYCKA*!!!

Största kramen till dig min kära vän!
Må bäst...

Dubbelörnen sa...

Gick ner till brevlådan o fick se nya AiH. Slet upp tidningen för att snabbt bläddra fram till DIG.

Helt fantastiskt reportage! Och du är så vacker... :) Roligt när man kände igen bilderna fr ditt hem o det bästa av allt att få se dig o familjen bakom bloggen :).

Stor varm kram

hemtrevnad marie sa...

Hej igen Marie!!!
Nu har jag äntligen slitit upp tidningen, och läst reportaget!!!
Och så kul att få se er på bild!!!
Ni har verkligen ett fantastiskt hem!!
Och vilka söta små töser du har!!
Och du ser precis lika rar ut som jag föreställt mig!
kram på dig!

Sara sa...

Jippiie! Idag kom tidningen, och jag blev inte besviken. Såå fint ni har det. Och så fiina ni är hela familjen! Kram Sara

Guldkant På Livet sa...

....har bara kollat tidningen snabbt men GRATTIS till ljuvligt reportage på ditt vackra hem!! Fina bilder på både dig och hemmet, återkommer, måste kika mera...

Mari.

My Lovely Things sa...

Åh vad mysiga krispiga bilder..Absolut vårkänsla!!!

Men va spännande med ditt projekt..Jag ser så eframemot att få se skåpet..
Tänk vad fint det kommer att bli i vardagsrummet..
ha det så bra..
kram anna

Inspiration i vitt sa...

Hej gulliga du, nu måste jag skynda mig och få tag i tidningen så att jag får njuta en smula.
Ja är det inte vår ute så får man göra lite vår inne
och det har du lyckats så fint med.
Kram /Ingela.

Grodmamman sa...

Vilket fint reportage det var i tidningen! Och kul att se dig på bild! Gillar verkligen ert kök.
Kram

Lisa Andersson sa...

vilka härliga bilder!!

Linneagården sa...

Jättefina bilder, man får faktiskt vårkänslor trots att vi har -29 idag...
Allt i hemmet kom idag, gissa om jag snabbt bläddrade fram till ditt hem! Underbart.

Nu ska barnen ha kvällsfika....

Vi hörs . Kram kram /madelene

Rosenvit sa...

Kanonfina bilder med härlig vårstämning!
Ska köpa Allt i hemmet, det måste jag ju bara!

Lev väl!
Anna

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej Marie!

Idag fick jag Allt i hemmet i brevlådan.!Ni har verklgen ett jätetmysigt hem, men det har jag ju redan förstått efter att ha läst bloggen i snart ett år. Elsas rum är sååå sött! Du ser lika go och trevlig ut som jag har tänkt mig.

Stor kram Amanda

Living by Milla sa...

Hej raring!

Åhh, vilken underbart repotage, jättefina bilder på dig och din familj! Kastade mig på tidningen så fort jag kom innanför dörren *hihi*

Härliga vårbilder om vad som komma skall!

Kram på dig!
Camilla

angelhairs.blogspot.com sa...

Tänk att man kan starta våren inomhus!!!! Kram Jeanette

Lantligt i stan sa...

Vad fint du gjort med kvistar och krokusar! Jag älskar också vitt gammalt porslin, perfekt att plantera krokusarna i tallriken tillsammans med mossan.
Kram Anki

njutbarahem sa...

Älskar din skål med blå blommor på, har ngt liknande själv.
Tack för en fin blogg.Kram Lotta

Titta gärna in på www.personligafoto.se

njutbarahem sa...

Älskar din skål med blå blommor på, har ngt liknande själv.
Tack för en fin blogg.Kram Lotta

Titta gärna in på www.personligafoto.se

Vitt och nött sa...

underbara bilder! snacka om vårkänsla, härligt :)

så enkelt å fint med krokusarna, måste nog köpa hem ett gäng ja me!

ha de gott!
kram ellen

Älskar sött/ Unik kollektion sa...

Massor med grattis till ditt underbart fina reportage jag fick se i postlådan i dag!!

Ljuvligt!!=) Så kul att se dig igen.. ti-hi...

Ha en ljuvlig vecka!! kramar Malin

annashusidingtuna sa...

Såg ert hem i allt i hemmet och förstod att det var du!! Men vad synd att de inte skrev att du hade en blogg, för det tog en lite stund innan det gick upp för mig att det var du.
Ni har verkligen ett fint och jättevackert hem!!!!!!!!
Var stolt över reportaget!
Kram kram Anna

Marina sa...

Ja, vårkänslor behöver man verkligen fylla på med inne nu. I går hade vi vitt o fint men idag är allt borta och det är grått igen. Kram!

Vita små hjärtan sa...

Verlkigen vårbilder, kram

Änglahem sa...

Hej Marie,

Nu har jag precis varit hemma hos dig!*fniss*....det kändes så när jag läst och TITTAT på repotaget hemifrån er! Men vänta...där har jag varit....kändes det som, nu har jag ju inte haft lyckan att vara hemma hos er på riktigt....men allt var så bekant!*tihi*.
Fint foto på dig! och sen lilla Elsa vid sin skrivbänk, vilket litet hjärtegryn!

GRATTIS till ett jättelyckat repotage!
Kommer inte ihåg om jag sett eran trappa förut?...men vilken charm den har! Nu skulle maken min hört mig....charm om en trappa...nu har hon väl helt tappat förståndet*hihi*, men jag tycker att den är charmig!

Må så gott!
Kramar, Ulrika

Väntar också på våren.....lååång väntan! men idag fick jag faktiskt lite vårkänsla när jag var ute...ger ju en liite hopp iaf!

helen sa...

Jag har också just gått "husesyn" hemma hos dig!:) Vilket fint reportage! Kul när man känner igen sig! Det var också roligt att se hur du ser ut, man gör sig ju alltid en bild i huvudet, och den stämde inte!!
Jag trodde att du var ljusblond...:)
Ha det gott!
Kram
Helen

Ann-Catrin sa...

Hej goa Marie!!

ja visst känns det att ljuset har återvänt.. underbart är det verkligen!!

Så himla vackra bilder... små vårblommor..

Tvskåpet ska bli kul att se.. kan bara tänka kig att det blir ursnyggt i vanlig ordning!!


KRAMAR'
Ann-catrin

Anonym sa...

Hej Marie! Jättekul att få se ert fina reportage i tidningen idag! Stort GRATTIS!!! Jättekul att få se hela familjen och läsa om er :) Stor KRAM!!!!

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Tingeltangel sa...

Reportaget från Ditt hem var underbart. Jag tycker ni har lyckats åstadkomma en jättefin balans mellan gammalt och nytt. Otroligt vackert. Och så roligt att få läsa lite om arbetet med renoveringen och se din familj.

rosenskära sa...

Hej Marie, hittade hit via reportaget i AoH. Ditt hem är otroligt vackert, både inomhus och de bilder vi fick se från utsidan, en sådan entré till ett hus hade fått mig att hisna!

Alltid roligt att se hem dom skapats utan stora plånboken men med desto mer stil- och fingertoppskänsla!

Lena