måndag 23 februari 2009

Litet bord

Hej på er! Hoppas att ni har haft en bra helg! Själv har jag legat nerbäddad, är fortfarande inte frisk. Har nog åkt på influensan, men förhoppningsvis vänder det väl snart!
j
Idag ska ni iallafall få se mitt lilla bord som jag fyndade på loppis för några veckor sedan. Då var det brunt med lite målarfläckar på, men det blev ju snabbt vitt! 25 kronor kostade bordet, helt ok pris!
k

Nu får det fungera som ett litet avlastningsbord bredvid soffan.
k
Ha en bra vecka och var rädda om er!
Kram Marie

77 kommentarer:

Det vita dårhuset sa...

Ett perfekt litet bord=)
Krya nu på dig och ha en bra vecka!
Kram Erika

Lilla huset på prärien sa...

Skönt att höra att du är på bättringsvägen Marie. Det är aldrig roligt när man är sjuk. Nej, fy det kan jag verkligen vara utan!

Jättefint litet bord!

Kram Jenny

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilket litet vackert bord, det gäller att kunna se såna gobitar på loppis !! Och man vet ju att de blir såå fina med vitfärg !
Vad vackert med gamla kort så där på bordet...
Krya nu på dig !!
Kraam Anette

Fru Sirlig sa...

Godmorgon Marie!

Fint bord, lustigt för jag fyndade också ett liknande bord samtidigt med Majas garderob på ett loppisantik, dock inte lika mycket fyndpris:( för det var redan färdigmålat. Ska visa det endera dagen. Trist med flunsan hoppas du snart mår bättre igen.

Kram Heléne

Gårdsromantik sa...

Tänk så mycket vackert man kan hitta på loppis!

Den där krukan har jag sålt i min butik!

Den borde jag ta hem igen - den är ju underbar!

Kram Maud

livetpåfyran sa...

krya på dig! Va underbart sött bord du har fyndat, jag fyndande ju ett liknande för ett tag sedan. Väldigt bra storlek, passar in överallt!

Jag önskar dig en trevlig start på veckan och hoppas att du snart känner dig bättre, kram Pia

Kristin sa...

Hej Marie! Vilken envis bacill du hade åkt på då, inte kul. Hoppas verkligen du kan vila upp dig och snart känner digg pigg igen. Jag har förstått att det är många som blir drabbade av influensan i år, hörde någonstans att den var av "sällsynt stam" så det var inte så många som hade immunförsvar mot den.

Vilket sött bord, man kan nästan inte få för många sådana! Jättebra att ställa något fint på, eller lägga ifrån sig en bok eller kopp te på. Den gör sig fint i ert vardagsrum! :-)

Kram nu till dig och hoppas ändå veckan blir bra!

Miss Marple sa...

For et nydelig bord! Det er så herlig når man gjør slike funn =) Krya på dig!

rosenskära sa...

Det är en tröst, om än en klen sådan, att man inte är ensam i sitt elände...

Hur klarar du att ligga nerbäddad med små barn i huset?! Det går inte här hemma. Får inte vara ifred en enda liten stund, men det är mitt eget fel, jag vet ju det. Pappan kan ligga och läsa tidningen ifred och vara sjuk ifred, men inte jag inte...

Som man bäddar får man ligga.

Perfekt storlek på bord förresten, det kan man klämma in lite var som helst!

Kram/Lena

Barn och Pyssel sa...

Hej

Vilket fint bord. Lagom stort är det ju.
Vilket gör att man kan få plats över allt.
Krya på dig.

Ha en bra vecka.

Kram CARINA

Hanna sa...

Vilket sött bord!! Och bra pris oxå :)
Blev jättefint där brevid soffan!

Hoppas du snart blir piggare!
Kramar / Hanna

mimosa sa...

Vackert bord!! Ditt hem är så underbar (förlot min svenska, har inte språkat svenska för 20 år....)
och din blogg också!!!

kram Minna (mimosa) från Finland

Maria i Lilla villa vita sa...

Hej!

Vilket fynd du gjorde på loppisen, det pirrar lite i magtrakten när man stöter på de där sköna tingen, som man ser potentialen i med lite vit färg. Tack för att du delar med dig av dina vackra bilder. Du är en av dem som verkligen inspirerat mig till att själv börja blogga! Tack!

Kram Maria

Skatan sa...

Du gör så fint kreativa fröken!

Jag hoppas att du kryar på dig snart.

Kram,

Anna

Sidsjöbäcken 10 sa...

jaa..va fint litet bord! Bra pris!
Alla dessa fina gamla foto som finns, kan man ju ha till så mycket!

Krya nu på dig!
Kram Martina

Jenny sa...

Hej Marie!
Vad skönt att du börjar bli bättre..inte kul att vara sjuk!

Vilket sött litet bord du hittat:)
Blev jättefint i vitt och passar bra där bredvid soffan!
Ha en bra dag,
kram Jenny

Systrarna vitt sa...

Krya på dig, inte så kul o ligga i sängen. Men vilket sött bord och för 25 kr är det ju ännu bättre.
Kram
Marina

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo, all the pictures soooooo beautiful.Have a nice day,from Elke.

Grodmamman sa...

Fint litet bord och krukan gillade jag mycket!
Satt igår och läste reportaget om ert hus igen. Gillar verkligen ert kök!
Krya på dig!
Kram

ÄnglarumsMia sa...

Vad synd att du är hängig Marie :-(
Men, du ska se att du kryar på dig snart! Blunda, tänk lite på en av de första vårdagarna, hur fåglarna kvittrar, solens varma strålar som kittlar dig i ansiktet, blomlökarna som trotsar det tunna snötäcket och envist letar sig upp. Ja, då känns det lite bättre i kroppen va? I alla fall känns det som medicin nu att vi har våren snart inom räckhåll.
Vilket fynd du har gjort - det är allt som medicin det också *ler*
Själv har jag jobbat i de nya lokalerna och det tar sakteliga form nu - spännande.
Ha en fin vecka och krya på dig!
Kram kram Mia

Ann-Catrin sa...

Godmorgon Marie!

Vilket härligt loppisfynd.. ja det gäller att se potentilaen i saker..och det kan DU!!

krya på dig nu.. har en begynnande huvudvärk här.. och jag har INTE tid att bli sjuk!

Vila nu ordentligt
Kramar
A-C

Jojo sa...

Vackert bord! det var ju ett verkligt fynd!

Vet hur det är, min influensa hölli ca tre veckor, hoppas du slipper lite lättare undan!

Krya på dig och kram Jojo

Em sa...

Det blev ju jättebra med bordet bredvid soffan. Tänk att bord - små bord kan vara så söta...

Hoppas Du blir kry snart så att vi alla får följa dig och inspireras av allt vackert.

Kram Em

Millas hem sa...

Godmorgon Marie!
Hoppas att du snart känner dig piggare, här är jag hemma för vård av barn idag. E går på penicillin!

Supersött litet bord! Och en sån fin urna!

Kram Camilla

Annas skattkammare sa...

Jättefint bord!! Passar ju perfekt som avlastningsbord. Hoppas verkligen att du blir piggare snart!
Kram /Anna

Vackra Magnolia Och Bland Mina Busiga Barn sa...

Hej min vän!
Kikar in hos dig och hoppas att din helg varit skön och att ni mår bra i familjen! Kram Tina

Inspiration i vitt sa...

Tänk att man blir så glad av att göra fynd, ditt lilla bord var ett bra fynd för en liten peng, det passade så fint där i hörnet hos dig.
Ha en bra vecka Marie,
kramar till dig/Ingela.

Vita små hjärtan sa...

Så fint!!! Krya på dig. Kram

Lisas torp sa...

Oj, stackars du, är du fortfarande sjuk!
Men ett fins bord du har fyndat - jättesött och pryder sin plats!

Krya på dej nu!
Kram
Lisa

Älfgärdet sa...

Det är precis så som ett fynd ska se ut!

Evans sa...

Hej! Hoppas du är på benen snart. Jättefint litet bord, jag får nog börja gå på loppisar, ev skall jag gå nu på lördag när sambon skall kolla på frimärken. Ha en bra måndag/Eva

VILLA MOA sa...

Fint bort och passande kruka, jätte fint.
Krya på dig!

Kram/Nettan

Hulda sa...

Bordet er kjempefint! Har flere slike krakker/bord jeg også, de er så praktiske og fine. 25 kr er jo ingenting da. ;) Jeg fant et flott bord på brukthandel fredag. Det er malt og står i gangen nå. :)

Mitt Östergården sa...

Hej Marie!
Tycker synd om dig som inte känner dig bra än. Det är så himmla jobbigt att vara sjuk. Men du får trösta dig med att allt går över.
Har man småbarn också får man ju inte vila heller. Bordet för 25 kr fick du ju fint. Det var bra att du inte tog utmaningen, man skall inte göra sådant som man bara känner sig stressad över. Bra beslut. Du måste komma och hälsa på sen när jag öppnat min butik så vi får ta en fika och träffas.
Men krya nu på dig!
Kram Helen

Evas Paradis sa...

Hej Marie
Jättefint litet avlastningsbord ... det är ju såå kul att fynda något som ingen annan vill ha och sen måla det vitt och vips så har man en superfin sak :-) Har också varit på loppis i helgen ...
Ha en bra vecka och krya på dig
Kram Eva

husvidhavet sa...

Hej!
Vilket vackert bord och som sagt det gäller att se möjligheterna i grejorna, det som ingen annan ser det är då man gör de bästa fynden!!
Ha det bäst!
Kram Marith

Nygammalt sa...

Hej Marie!
Himmel vilket fint bord du har fyndat, och till vilket pris! Fantastiskt.

Skönt att du börjar bli lite bättre, fy för influensan, då känner man sig inte stark precis.

Kram och krya på dig.

Rosenvit sa...

Vill börja med att önska dig ett KRYA PÅ DIG!
Ditt lilla bord är verkligen sött och passande.
Själva har jag nästan fått mannens samtyckande till att måla vårt "soffbord" vitt på skivan.

Kram så här i februaris sista vecka!
Anna

Designe sa...

Så sött bord och vilken fin urna med plättar i luften! Hoppas du piggnar till snart!
Kram :)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj vilket fint litet bord! Såna kan man ha flera stycken av... och placera lite här och där!
Nu måste du krya på dej, för snart kommer våren...
Kram
Marie

Hjärtefröjd sa...

så fint o billigt fynd!! allt blir ju så fint bara de får lite vitfärg :) fina bilder du visar, som alltid :)
så underbara små söta kort där ligger!! var får du tag på sånna?
hoppas du kryar på dej snabbt nu så du får njuta lite vårsol i snön
kram linnea

Lilla Ugglebo sa...

men milda Matilda...tänk att du alltid gör sånna fynd...
Jätte fint var det och det passade ju perfekt där inne i hörnet!
Vet du tidningen med ditt reportage låg på bordet hemma hos syrran.....jag blädrade upp det, pekade på dig o sa:
-Kolla det var hos henne jag var i somras....
-?????....Va??? sa syrran o tittade på mig som om jag ljög...
haha...hon tror nog inte att det är livs levande människor de är hemma hos.
Krya på dig nu!
Kraaam Katarina

Home No.1 sa...

DEn är envis den där influensan sååå jobbig!
Krya på dig...bordet blev kanon och så billigt dessutom=)!
Kram Annica

Systrarna vitt sa...

Kanonfint bord och lagom stort eller litet ska man kanske säga. Förra vecka var min sjukvecka. Krya på dej. Kram Liselott.

Nettan sa...

Jättefint!! Och som sagt, helt ok pris!;-)
Krya på dig!!!
Kram Nettan

Tiinali sa...

Hej, måste ännu saga lite om tv-skåpet! Vad den är FIN! Oj ändå! Vill ha också! Din lilla nya bordet är söt!

Fransk inredning sa...

Krya på dig!Kraam Susanne

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Det är inte klokt vad lite vitfärg kan förändra, jag har ett par små bord som väntar på penseln. Men visst blir man glad över sådana fynd! :o)
Ha en härlig vecka,
Lydia

My Lovely Things sa...

Hej Marie!!
fy för influensan..inte kul..skönt att du är bättre!!

Jätte fint bord..otroligt dekorativt!!

jag gillar den fina urnan..så otroligt snygg..
Här är det otroligt intensivt..Målning..målning..

ha det så bra..
kram anna

Jillsan sa...

Hej Marie!
Vilket fynd, ett jätte fint bord och passade väldigt fint in där i hörnet. De gamla fotografierna var väldigt vackra, är det gamla släktkort eller bara gamla kort du kommit över? Härliga är de iaf.
ha en bra vecka och krya på dig.
Kram jillsan

Marit`s vita skrin sa...

Åh jag vill se mer vardagsrums bilder. Ser att soffan står i öppningen nu va?

Krya på dig nu.

Kram kram

Hemmabloggaren sa...

Å vilken härlig kruka, sån skulle jag vilja ha. Hoppas hoppas du kryar på dig snart. ♥

Minne sa...

Ett jättesött litet bord, ett riktigt fynd. Krukan är också helt underbar. Ser så mysigt ut alltihop.

Mamma C sa...

Ett fint litet bord för en billig penning. Krya på dig nu.
Kram Mamma C

lottens vita och gröna sa...

oh så sött, där står det såå fint marie! hoppas du kryar på dig, det suger musten ur en, köp berocca som är supervitaminbrus på apoteket, det ger en kick i rätt riktning! sköt om dig going, varmkram lotten

Tulipa sa...

Hej Marie!
Tänk vad billigt man kan handla på loppis och så förvandla med lite färg.
Det är tillfredsställelse!

Gillar också din trave med böcker....tror det var i fönstret!

Hoppas du känner dig bättre.
Sen ett par år tillbaka så vaccinerar jag mig mot influensan.
Man blir ju så utslagen och det kan vara svårt när man har eget...
Sen är det givetvis alltid ivägen för vem det än är som blir sjuk.
Krafterna tar tid att få tillbaka!

Ha en bra tisdag!

Och ja...du är så mästerlig med dina bilder och arrangemang. Har sagt det innan, men du är unik där!

Kram Mariette

Gillberg sa...

Ja, tänk va en skvätt färg kan göra!
Skönt att höra att Du är bättre efter "flunsan"! Den kan vara riktigt ihärdig!

Mvh Ellinor på Gillberg

Torparfrun sa...

Jätte fint bord och i mitt tycke ett super bra pris, billiga loppisar växer inte på träd där jag bor.

Hoppas att du kryar på dig!

/Torparfrun

angelhairs.blogspot.com sa...

Så fint dtt bord blev!
Kram Jeanette

angelhairs.blogspot.com sa...

Så fint dtt bord blev!
Kram Jeanette

Lallis - liv och leverne sa...

Krya på dig!!
Och ditt bord är så fint:)
kram Lallis

Sari sa...

Hi Marie! I really like your images and apologize to leave comment in english, men min svenska, it's not that strong anymore...

Hope you feel better soon, I always come here to see the nice, and relaxing images, but I guess I haven't really left any comments before.

Hälsningar från Texas,

Sari

Lina sa...

Vilket fint litet bord! Influensan tycker jag att alla åker på! Jag har lyckats klara mig, pepper, peppar... Ha en bra dag och Krya på dig!

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Ja det var ju ett jättefint bord, smidigt och perfekt där vid soffan! Otroligt att det bara kostade 25 kronor.

Jättefin urna du har plättisarna i också!

Din stackare, hoppas verkligen influensan ger med sig snart..

Stor krya-på-dig-kram
Mia

Richtsje sa...

Hej Marie,
Indeed, a very handy table! And paint does wonders, everywhere ;-)
I like it anyway!

Good to hear you feel better now.

gamla skolan sa...

Ett helt perfekt litet bord ! Kramar Susanne / den gamla skolan

hemtrevnad marie sa...

Vilket nätt och fint litet bord Marie!!
Ja, det är tur att man har förmågan att se potentialen i ruggiga objekt som fyndas, hihi!
Hoppas du snart kryar på dig!
Själv känner jag mig och så mörbultad i kroppaen, fast det kan lika gärna vara att jag drog runt på 4-årinen på boben igår, och han blåvägrade gå av ens över grusade vägar!!
kram på dig!!

Under en vind sa...

Tack för ditt mail! Visste inte ens att det var veriferingskod på dolda bloggen, kan man plocka bort den tro....??

Vilket sött litet bord! Perfekt storlek, fungerar att flytta runt lite här och där!

Här har dagen varit intensiv, men i eftermiddag har jag mest sett nyheterna med kronprinsessans förlovning, vilken uppståndelse! Nu jobbar jag bara 6 dagar till, känns både skönt men också väldigt märkligt!

Ha det gott och hoppas att ni blir av med de sista bacillerna innan nästa helg!

Kramis!

Camilla sa...

Hejsan! Vilken fin blogg du har! Som projektarbete har jag startat en blogg till alla tjejer som handlar om att ha ett positivt tankesätt. Jag vill att alla underbara tjejer ska få tips på hur man blir nöjd med sig själv.
Men vi måste alla hjälpas åt! Titta gärna in på min blogg och kanske skriv en liten rad om den på din blogg. Ha en fortsatt underbar dag och kom ihåg att du är värdefull! /Camilla

Lantligt i stan sa...

Så fint det blev med bordet! Vilket fynd! Hoppas du piggat på dig!
Kram Anki

Em sa...

Åh vad kul att du är tillbaka och tittar på min sida. Jag blir jätteglad. det finns möjlighet att beställa om du skulle fastna för något...
Titta gärna in snart igen.
Kram Em

Hjärtefröjd sa...

tack! och ja de var de verkligen!! man behöver sånna depåer emellanåt!

okej, ja jag letar vart jag än kommer men har aldrig sett nåt.... så får väl fortsätta hålla ögonen öppna :)

ha en fin fin onsdag!!
kram linnea

MiaMaria sa...

Hej Marie!!

Krya på sig!!!

Underbart litet avlastningsbord!

HA´det så bra denna veckan!
MiaMaria

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Här kommer en hel hög med krya-på-dig-hälsningar! Ta hand om dig Marie! Har själv legat i influensan men har nu börjat tillfriskna, fy katten vilken tid det tar...

Vilket jättegulligt bord & 25 pix - fynd :) Roligt!!!

Kram Jes ♥

Elin sa...

Ta det lungt och krya på dig nu...
Så fint det lilla bordet blev...
Jätte sött... och så billigt...

Många kramar
Elin

Guldkant På Livet sa...

Hej Marie, kikade in här i går som hastigast och trodde jag hade skrivit...

Så snyggt det blev med bordet, vilket fynd, och jag bara älskar hela ditt rum!!

Krya på dig nu!!!


Mari.

njutbarahem sa...

Det kändes som om du aldrig skulle bli frisk. Bla influensan har drabbat många i ens närhet.Alla i familjen utom jag...ta i trä... jobbar som förskollärare och har väl en hel del immunitet.Ptvi Ptvi...Tänk vad man kan göra med en möbel.Måla i vitt eller i svart eller i grått.KANONSNYGGT och möblen får en helt annan look.Kram Lotta